abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage maandag 20 maart 2006 @ 23:28:36 #1
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_36218511
Al die jaren hebben die geitenwollen sokkendragende milieurakkers ons voorgelogen. Ik vond dat verhaal met dat broeikaseffect altijd al vaag geneuzel, maar het ultieme bewijs dat het echt 100% bullschit is, louter bedacht om ons geld uit de zak te kloppen, is nu geleverd. Het is officieel de koudste maartmaand aller tijden, en het einde van de winter is nog lang niet in zicht! Sterker nog, het wordt nog kouder, dit weekend wordt zelfs weer sneeuw voorspeld! Nooit zal ik meer genieten van de zon, fluitende vogeltjes of, en dit vind ik nog het allerergste, mooie vrouwtjes in korte rokjes. Nee, niets van dit alles! Alleen maar bomen zonder blad, en dames gehuld in dikke winterjas.. Vuile milieurakkers, kruip maar gauw weer terug naar jullie grot en val me verder niet lastig met dat flauwe geneuzel. Jullie mogen je diep schamen, niemand neemt jullie ooit nog serieus!
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_36218595
Voor mensen die nog steeds onvoorwaardelijk in het broeikaseffect geloven, lees dit boek maar eens: http://en.wikipedia.org/wiki/State_of_Fear_%28novel%29
  maandag 20 maart 2006 @ 23:32:14 #3
23283 Mobster273
BEEEEEEER.......GOOOOOOOD!!!
pi_36218618
och, er zijn al veel langer aanwijzingen dat het broeikaseffect niet helemaal is wat boomknuffelaars zeggen dat het is, maar dat neemt niet weg dat het niet zo slecht is om hier en daar eens goed naar de antropogene invloed op het klimaat te kijken

daarnaast: zomer

duurt nog veel te lang
...houdt toch vooral van bier
Realiteit is een illusie die ontstaat bij een gebrek aan alcohol
Sober: a disturbing period of time between drinking sessions
pi_36218773
Voor sommige landen is het broeikaseffect zelfs gunstig, wist je dat?
Vraag het aan mij, ik weet het ook niet.
pi_36218788
quote:
Op maandag 20 maart 2006 23:37 schreef __droogkloot__ het volgende:
Jammer dat het niet bestaat dan...
  Redactie Frontpage maandag 20 maart 2006 @ 23:42:27 #6
3926 crew  Djeez
pi_36218930
quote:
Op maandag 20 maart 2006 23:37 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Jammer dat het niet bestaat dan...
Juist! Ik heb ooit es gelezen dat het effect van een eventueel broeikaseffect, het stijgen van de zeespiegel, teniet zou worden gedaan door een natuurlijke daling van de waterspiegel. Ik wil gewoon lente, gvd! Het hele land gaat eraan onderdoor. Zo groeit er nog geen enkel tulpje in de Keukenhof, en als de winter nog langer doorgaat dan zou de Keukenhof dit jaar niet eens de poorten kunnen openen. Een miljoenenstrop voor Nederland. Ook de tuincentra verkopen erg slecht op het moment en men loopt ook nog niet warm voor de zomercollectie in de winkels. En de wintercollectie is al uit de winkel gehaald!
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_36218979
quote:
Op maandag 20 maart 2006 23:31 schreef Evil_Jur het volgende:
Voor mensen die nog steeds onvoorwaardelijk in het broeikaseffect geloven, lees dit boek maar eens: http://en.wikipedia.org/wiki/State_of_Fear_%28novel%29
dat is toch dat boek waarin een links complot tsunami's kan 'opwekken'?
pi_36219077
quote:
Op maandag 20 maart 2006 23:44 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

dat is toch dat boek waarin een links complot tsumani's kunnen 'opwekken'?
Het is inderdaad fictie, maar gebasseerd op wetenschappelijke feiten. Alle grafieken, beweringen en data die voorkomen in de roman zijn echt. Heel interessant als je geen zin heb om zelf talloze wetenschappelijke bronnen te doorzoeken om de waarheid te vinden. En al is de informatie tot op zekere hoogte selectief, Crichton is wel een van de weinige die het ook van de andere kant belicht.
  maandag 20 maart 2006 @ 23:51:42 #9
93731 Luukzor
Le vent nous portera
pi_36219174
Dankzij het broeikaseffect en de daaruit voortvloeiende globale termperatuurstijging is de warmegolfstroom grotendeels stilgevallen waardoor wij hier een voor onze noorderbreedte natuurlijk poolklimaat krijgen.

Duh
Een stad is slechts een bos met her en der wat huizen en wat apen
pi_36219199
quote:
Op maandag 20 maart 2006 23:47 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Het is inderdaad fictie, maar gebasseerd op wetenschappelijke feiten. Alle grafieken, beweringen en data die voorkomen in de roman zijn echt. Heel interessant als je geen zin heb om zelf talloze wetenschappelijke bronnen te doorzoeken om de waarheid te vinden. En al is de informatie tot op zekere hoogte selectief, Crichton is wel een van de weinige die het ook van de andere kant belicht.
Ik heb ooit een stuk over hem gelezen, ik denk ik VN, waar betempeld werd als iemand die net zo ongenuanceerd over de materie publiceerd als de makers van the Day After Tomorrow geprobeerd hebben met hun film. Iemand die totaal niet serieus te nemen is. Ik heb heb er verder weinig verstand van dus ook aan die wetenschappelijke bronnen niet want verschillende wetenschappers beweren het tegenovergestelde. Als iemand echt de waarheid weet, en hoe de toekomst er voor ons uit ziet dan moet hij God heten. Ik vind het dan ook vrij knap dat her en der weer conclusies getrokken worden (hallo TS) die helemaal niet te trekken zijn.
pi_36219288
Als er nou eindelijk maar eens kritisch nagedacht gaat worden over het broeikaseffect in plaats van alles slikken als zoete koek.
pi_36219371
quote:
Op maandag 20 maart 2006 23:55 schreef Evil_Jur het volgende:
Als er nou eindelijk maar eens kritisch nagedacht gaat worden over het broeikaseffect in plaats van alles slikken als zoete koek.
Ik vind het veel belangrijker dat wetenschappers een concensus over de oorzaken gaan ontwikkelen die onafhankelijk zijn van de politiek, de industrie en de milieubeweging. Dan pas zou er misschien pas gezocht worden naar een effectieve oplossing.
pi_36219527
Oorzaken van wat? Alles wat we betrouwbaar en aantoonbaar weten over klimaat komt uit de laatste honderd jaar, de wereld is wel een beetje ouder. Angst is een heerlijke manier van zakkenvullen...
  dinsdag 21 maart 2006 @ 00:05:27 #14
142961 Astrix
Beati pauperes spiritu.
pi_36219542
quote:
Op maandag 20 maart 2006 23:51 schreef Luukzor het volgende:
Dankzij het broeikaseffect en de daaruit voortvloeiende globale termperatuurstijging is de warmegolfstroom grotendeels stilgevallen waardoor wij hier een voor onze noorderbreedte natuurlijk poolklimaat krijgen.

Duh
Ja en ook het aangroeien van de ijskappen is te wijten aan het broeikaseffect.
Het water wordt warmer en verdampt waarna het neerkomt op de bevroren ijskappen.
De bovenlaag groeit (nog) en onder water smelt ie.
Donec eris felix, multos numerabis amicos.
pi_36219734
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 00:04 schreef Evil_Jur het volgende:
Oorzaken van wat? Alles wat we betrouwbaar en aantoonbaar weten over klimaat komt uit de laatste honderd jaar, de wereld is wel een beetje ouder. Angst is een heerlijke manier van zakkenvullen...
Als je niet weet waar je het over hebt kun je beter niks zeggen. Ik kan me voorstellen dat het ingewikkeld is, maar er bestaat iets genaamd 'wetenschap' . Dat is een activiteit waarmee wordt geprobeerd op onafhankelijke wijze data en informatie te verzamelen door mensen genaamd wetenschappers. En die wetenschappers hebben meerdere malen aangetoond dat het broeikaseffect geen fictie is. Ga hier maar even lezen (pas op, is in het Engels, dat is niet hetzelfde als Nederlands).
Jesus saves but death prevails.
  dinsdag 21 maart 2006 @ 00:25:29 #16
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_36219914
Wanneer je de geschiedenis van de aarde bekijkt zul je zien dat voor elke ''Grote'' droogte er altijd een ijstijd was.

Hebben die geitenwollen sokken misschien toch gelijk?
  dinsdag 21 maart 2006 @ 00:26:21 #17
26400 wijsneus
Radicaal Democraat
pi_36219937
Dankzij het broeikaseffect kan het lokaal kouder worden. Heb je je mischien ooit afgevraagd waarom canada een heel ander (kouder) klimaat heeft dan europa terwijl het op dezelfde breedtegraad ligt? Dat heeft te maken met een warme golfstroom die langs europa loopt. Deze stroom wordt nu door de klimaatsverandering (al dan niet door de mens veroorzaakt) stilgelegd, waardoor het hier kouder wordt.

Ook zou ik eens naar de gemiddelde temperatuur op aarde kijken in plaats van alleen hier in ons kikkerlandje. je zult zien dat deze stijgt.

[ Bericht 0% gewijzigd door wijsneus op 21-03-2006 00:40:18 ]
Siamo Tutti Antifascisti!
  dinsdag 21 maart 2006 @ 00:32:17 #18
47819 vbmot
Are those my feet?
pi_36220057
quote:
Ik geloof nou ook niet direct in het broeikaseffect, maar als je een schrijver die boeken als Jurassic Park, Timeline, Congo en Prey publiceert als bron gebruikt kom je ook niet helemaal geloofwaardig over.
Looking for hotspots: wardriving or whoredriving?
Personal spam: http://www.kenya2ndhand.com
  dinsdag 21 maart 2006 @ 00:32:48 #19
31245 nonzz
parttime lilliputter
pi_36220065
Zonder broeikaseffect zou er geen leven op aarde mogelijk zijn. Het bestaat dus zeker!
lege ton
pi_36220127
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 00:32 schreef nonzz het volgende:
Zonder broeikaseffect zou er geen leven op aarde mogelijk zijn. Het bestaat dus zeker!
Er zou wel leven mogelijk zijn, alleen is het dan wat kouder dan nu het geval is.
  dinsdag 21 maart 2006 @ 00:37:34 #21
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_36220169
quote:
Op maandag 20 maart 2006 23:37 schreef __droogkloot__ het volgende:
Sterker nog: Voor NEDERLAND zou het gunstig zijn! Iets warmer, wat meer mogelijkheden voor de landbouw, etc.!
Dus onze overheid wil voorkomen dat het klimaat gunstiger wordt :S
censuur :O
pi_36220219
En wat dan nog?
Ik hou van lekker warm weer

Broeikaseffect
Buy it, use it, break it, fix it,
Trash it, change it, mail - upgrade it,
Charge it, point it, zoom it, press it,
Snap it, work it, quick - erase it,
  dinsdag 21 maart 2006 @ 00:43:26 #23
144250 doesss
Show me the money
pi_36220276
Het is natuurlijk ook een beetje grootheidswaanzin om te denken dat de mens het broeikaseffect
veroorzaakt.
The streets will flood with the blood of the none believers!
Life is just a ride!
pi_36220301
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 00:26 schreef wijsneus het volgende:
Dankzij het broeikaseffect kan het lokaal kouder worden.
Doet voor mij het idee rijzen van dat er misschien een klimaatverschuiving plaatsvindt. Ik heb wel eens begrepen dat er nogal wat hiaten in het wereldwijde meetnetwerk zitten.
quote:
Heb je je mischien ooit afgevraagd waarom canada een heel ander (milder) klimaat heeft dan europa terwijl het op dezelfde breedtegraad ligt?
Nee, Canada heeft juist veel meer een landklimaat, een veel extremer klimaat dus.
quote:
Dat heeft te maken met een warme golfstroom die langs europa loopt. Deze stroom wordt nu door de klimaatsverandering (al dan niet door de mens veroorzaakt) stilgelegd, waardoor het hier kouder wordt.
Nee, dat komt niet door de Golfstroom (de Golfstroom is een naam voor de warme zeestreem langs onze kusten in West-Europa en is dus per definitie warm) maar door de overheersende windrichting in de atmosfeer. Op onze breedtegraad loopt de stroming meestal van west naar oost en zodoende hebben de westelijke kusten te maken met een zeeklimaat. De grote warmtecapaciteit zorgt voor een matiging van de temperaturen, de westelijke stroming zorgt er voor dat dit voornamelijk van invloed is op de westelijke kusten. Vancouver aan de westkust van Canada heeft ook een zeeklimaat.

Wat nou wijsneus.
  dinsdag 21 maart 2006 @ 00:54:21 #25
26400 wijsneus
Radicaal Democraat
pi_36220433
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 00:45 schreef Steijn het volgende:

[..]

Doet voor mij het idee rijzen van dat er misschien een klimaatverschuiving plaatsvindt. Ik heb wel eens begrepen dat er nogal wat hiaten in het wereldwijde meetnetwerk zitten.
[..]

Nee, Canada heeft juist veel meer een landklimaat, een veel extremer klimaat dus.
[..]

Nee, dat komt niet door de Golfstroom (de Golfstroom is een naam voor de warme zeestreem langs onze kusten in West-Europa en is dus per definitie warm) maar door de overheersende windrichting in de atmosfeer. Op onze breedtegraad loopt de stroming meestal van west naar oost en zodoende hebben de westelijke kusten te maken met een zeeklimaat. De grote warmtecapaciteit zorgt voor een matiging van de temperaturen, de westelijke stroming zorgt er voor dat dit voornamelijk van invloed is op de westelijke kusten. Vancouver aan de westkust van Canada heeft ook een zeeklimaat.

Wat nou wijsneus.
kuch hoest
pi_36220453
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 00:54 schreef wijsneus het volgende:
kuch hoest
Hintende linkjes , neem gewoon de moeite mij op mijn fouten te wijzen in een stukje tekst. Overigens kan het ook op Wiki fout staan, ik ben er namelijk vrijwel zeker van dat mijn uitleg de juiste is.
  dinsdag 21 maart 2006 @ 00:55:54 #27
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_36220455
Ik ga meteen weer haarlak spuiten !
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  dinsdag 21 maart 2006 @ 01:01:27 #28
144250 doesss
Show me the money
pi_36220534
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 00:55 schreef Steijn het volgende:

[..]

Hintende linkjes , neem gewoon de moeite mij op mijn fouten te wijzen in een stukje tekst. Overigens kan het ook op Wiki fout staan, ik ben er namelijk vrijwel zeker van dat mijn uitleg de juiste is.
Die onzin op Wikipedia wordt toch door de bezoekers zelf erop gezet?
Life is just a ride!
  dinsdag 21 maart 2006 @ 01:02:26 #29
142961 Astrix
Beati pauperes spiritu.
pi_36220543
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 00:43 schreef doesss het volgende:
Het is natuurlijk ook een beetje grootheidswaanzin om te denken dat de mens het broeikaseffect
veroorzaakt.
Er is onderzoek gedaan naar de mogelijke oorzaak van de kleine ijstijd, ergens in de 14 e eeuw tot de 19 e eeuw.
In die eeuw had europa de pest die ervoor zorgde dat bijna 40% van de bevolking overleed.
Doordat er minder mensen waren kwam er veel land braak te liggen en de bossen begonnen weer te groeien. Die ontwikkeling zorgde ervoor dat er minder CO2 in de lucht zat en daarmee werd het broeikaseffect minder wat weer zorgde voor koude winters en koele zomers, ook wel de kleine ijstijd genoemd.

citaat van onderzoeker van Hoof,

Een belangrijke bron van informatie vormde voor Van Hoof het eikenblad. “Je kunt tellen hoeveel huidmondjes daar per vierkante millimeter op zitten, en dat is direct gekoppeld aan de concentratie CO2 in de lucht. Hoe meer CO2, hoe minder huidmondjes de bladeren nodig hebben om het uit de lucht op te nemen, vandaar.”

Het tellen was niet voor niets. Het uiteindelijke resultaat werd verwerkt in een grafiek die laat zien dat het CO2-gehalte tussen 1200 en het midden van de veertiende eeuw sterk steeg. Hierna daalde het CO2-gehalte sterk. Volgens Van Hoof onderstreept dit nogmaals de theorie van Ruddiman.
  dinsdag 21 maart 2006 @ 01:03:27 #30
26400 wijsneus
Radicaal Democraat
pi_36220560
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 00:55 schreef Steijn het volgende:

[..]

Ik denk dat de bronvermelding boekdelen spreekt:
quote:
* Een gedeelte van de tekst op deze pagina of een eerdere versie daarvan is afkomstig van de website van het KNMI.
* Samenvatting van het artikel in Nature van 1/12/05 (Engels)
phuh! meneer dient mij niet te vertellen hoe ik het beste kan wijsneuzen! Niet alleen ben ik een wijsneus, ik ben ook nog eens de allergrootste opschepper van het gehele heelal!
pi_36220562
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 01:01 schreef doesss het volgende:
Die onzin op Wikipedia wordt toch door de bezoekers zelf erop gezet?
Ja en als wijsneus de laatste editor was dan staat het er nu fout op.
  dinsdag 21 maart 2006 @ 01:04:07 #32
144250 doesss
Show me the money
pi_36220573
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 01:02 schreef Astrix het volgende:

[..]

Er is onderzoek gedaan naar de mogelijke oorzaak van de kleine ijstijd, ergens in de 14 e eeuw tot de 19 e eeuw.
In die eeuw had europa de pest die ervoor zorgde dat bijna 40% van de bevolking overleed.
Doordat er minder mensen waren kwam er veel land braak te liggen en de bossen begonnen weer te groeien. Die ontwikkeling zorgde ervoor dat er minder CO2 in de lucht zat en daarmee werd het broeikaseffect minder wat weer zorgde voor koude winters en koele zomers, ook wel de kleine ijstijd genoemd.

citaat van onderzoeker van Hoof,

Een belangrijke bron van informatie vormde voor Van Hoof het eikenblad. “Je kunt tellen hoeveel huidmondjes daar per vierkante millimeter op zitten, en dat is direct gekoppeld aan de concentratie CO2 in de lucht. Hoe meer CO2, hoe minder huidmondjes de bladeren nodig hebben om het uit de lucht op te nemen, vandaar.”

Het tellen was niet voor niets. Het uiteindelijke resultaat werd verwerkt in een grafiek die laat zien dat het CO2-gehalte tussen 1200 en het midden van de veertiende eeuw sterk steeg. Hierna daalde het CO2-gehalte sterk. Volgens Van Hoof onderstreept dit nogmaals de theorie van Ruddiman.
En wat doen we met vulkaanuitbarstingen endergelijke.
Life is just a ride!
  dinsdag 21 maart 2006 @ 01:06:43 #33
142961 Astrix
Beati pauperes spiritu.
pi_36220616
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 01:04 schreef doesss het volgende:

En wat doen we met vulkaanuitbarstingen endergelijke.
Het gaat erom dat mensen dus invloed uitoefenen op het broeikaseffect.
Toen was dat omdat de bossen gekapt werden voor het bedrijven van landbouw en nu komt er ook nog luchtverontreiniging bij.
pi_36220634
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 01:03 schreef wijsneus het volgende:
Ik denk dat de bronvermelding boekdelen spreekt:
Men gebruikt in die tekst op de site van het KNMI Golfstroom en Warme Golfstroom door elkaar, niet echt eenduidig dus. Ik maak me er sterk voor dat de officiele benaming Golfstroom is. Overigens schreef jij warme golfstroom, geen hoofdletters dus, wat doet vermoeden dat je niet op de eigennaam doelde maar de termen golfstroom en zeestroom door elkaar haalt.
quote:
phuh! meneer dient mij niet te vertellen hoe ik het beste kan wijsneuzen! Niet alleen ben ik een wijsneus, ik ben ook nog eens de allergrootste opschepper van het gehele heelal!
Ga dan ook in op het stuk over de heersende windrichting.
  dinsdag 21 maart 2006 @ 01:09:03 #35
144250 doesss
Show me the money
pi_36220660
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 01:06 schreef Astrix het volgende:

[..]

Het gaat erom dat mensen dus invloed uitoefenen op het broeikaseffect.
Toen was dat omdat de bossen gekapt werden voor het bedrijven van landbouw en nu komt er ook nog luchtverontreiniging bij.
Tuurlijk. Maar mijn punt is dat de invloed van mensen op de klimaatverandering marginaal is.
Life is just a ride!
  dinsdag 21 maart 2006 @ 01:09:23 #36
31245 nonzz
parttime lilliputter
pi_36220666
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 00:54 schreef wijsneus het volgende:

[..]

kuch hoest
Volgens mij klopt zijn uitleg redelijk met wat er op wikipedia staat hoor :p
lege ton
  dinsdag 21 maart 2006 @ 01:20:38 #37
26400 wijsneus
Radicaal Democraat
pi_36220831
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 01:07 schreef Steijn het volgende:

[..]

Men gebruikt in die tekst op de site van het KNMI Golfstroom en Warme Golfstroom door elkaar, niet echt eenduidig dus. Ik maak me er sterk voor dat de officiele benaming Golfstroom is. Overigens schreef jij warme golfstroom, geen hoofdletters dus, wat doet vermoeden dat je niet op de eigennaam doelde maar de termen golfstroom en zeestroom door elkaar haalt.
[..]
Slechts semantiek! U weet donders goed wat bedoeld wordt!
quote:
Ga dan ook in op het stuk over de heersende windrichting.
..nou...eh.. ik weet lekker toch alles beter dan u...

Alle gekheid op een stokje. het blijkt dat we beide gelijk mogen hebben volgens dit artikeltje...

bah!
  dinsdag 21 maart 2006 @ 07:54:47 #38
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_36222221
quote:
Hans Teeuwen

Waarom geloof je daarin?
"Nou, het staat geschreven."

Verder is er geen broeikaseffect hoor, we hebben ook geen atmosfeer, das onzin. Dat staat namelijk in zijn tweede boek.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  dinsdag 21 maart 2006 @ 07:57:38 #39
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_36222247
Maargoed mensen, laten we lekker uitlaatgassen de atmosfeer inknallen, want die olie zou anders toch wel een keer verbranden. Er is niet aangetoond dat het slecht is.

Nu ga ik even mijn kat in de magnetron doen, om te drogen. Er staat namelijk niet op dat het slecht is voor dieren.

En nu even serieus:
We weten nog geen 10% af van het klimaat. Het een of het andere beweren dat het slecht of goed gaat is béiden onzin. Maar dat kan je niet verkopen natuurlijk.
Als men echt alles van klimaat afwist dan konden we het weer 2 weken van te voren op een graden exact voorspellen, en dat doet de linkse media niet.

Maar even serieus, als je over straat loopt, en er komt zo'n vrachtwagen langskachelen, waar de uitlaat naar de stoep staat, denkt niemand dan:
'dat zou wel eens slecht kunnen zijn, want ik moet bijna spontaan kotsen'.

[ Bericht 26% gewijzigd door Yildiz op 21-03-2006 08:04:31 ]
  Redactie Frontpage dinsdag 21 maart 2006 @ 09:41:00 #40
3926 crew  Djeez
pi_36223579
Broeikaseffect of niet, ik blijf lekker doorkachelen in mijn ouwe diesel zonder roetfilter. Elk decennium hebben de milieubewegingen wel een anderstokpaardje. In de jaren '80 moesten we allemaal maatregelen nemen om de zure regen terug te dringen. Zure regen zou al het leven op aarde vernietigen. Tegenwoordig hoor je er niemand meer over. En straks is het ook weer stil rond het broeikaseffect. Ik vraag me af waar ze dan mee komen...
  dinsdag 21 maart 2006 @ 10:19:09 #41
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_36224378
Djeez ==> Neemt niet weg dat de uitstoot van zure-regen-zooi (zwavel e.d.!) ENORM is afgenomen! O.a. door het ontzwavelen van benzine.
pi_36224773
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 00:16 schreef Shivo het volgende:

[..]

Als je niet weet waar je het over hebt kun je beter niks zeggen. Ik kan me voorstellen dat het ingewikkeld is, maar er bestaat iets genaamd 'wetenschap' . Dat is een activiteit waarmee wordt geprobeerd op onafhankelijke wijze data en informatie te verzamelen door mensen genaamd wetenschappers. En die wetenschappers hebben meerdere malen aangetoond dat het broeikaseffect geen fictie is. Ga hier maar even lezen (pas op, is in het Engels, dat is niet hetzelfde als Nederlands).
Ten eerste studeer ik Engels, dank u. Ten tweede is je bron weer lekker selectief en zijn er meerdere gerespecteerde wetenschappers die hebben aangetoond dat de geschreeuwde oorzaken en gevaren van het broeikaseffect waar we allemaal bang voor zijn voor een groot deel op onzin gebasseerd zijn. Maar omdat iedereen zoveel plezier heeft van het nieuwe melkkoetje worden deze onderzoeken door het grote publiek lekker genegeerd.

Lees dit maar eens: http://en.rian.ru/analysis/20050623/40748412.html
pi_36224791
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 00:32 schreef vbmot het volgende:

[..]

Ik geloof nou ook niet direct in het broeikaseffect, maar als je een schrijver die boeken als Jurassic Park, Timeline, Congo en Prey publiceert als bron gebruikt kom je ook niet helemaal geloofwaardig over.
Het gaat natuurlijk niet om het verhaal, maar om zijn bronnen en de uitleg daarvan.
  dinsdag 21 maart 2006 @ 10:40:23 #44
142961 Astrix
Beati pauperes spiritu.
pi_36224883
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 01:09 schreef doesss het volgende:

[..]

Tuurlijk. Maar mijn punt is dat de invloed van mensen op de klimaatverandering marginaal is.
Dat zou kunnen maar als het gevolg daarvan is dat de zeespiegel een meter stijgt dan hebben we toch een probleem. Ik denk niet dat er ingegrepen zou worden als blijkt dat de mens inderdaad de veroorzaker is van het broeikaseffect, daar is de mens te hebberig voor.
  dinsdag 21 maart 2006 @ 11:13:17 #45
55611 BrickTop
~]|[··]|[~
pi_36225837
Broeikas effect gaat wel weer over.

Is hetzelfde als met zure regen. Hoor je nu ook niets meer over.

Daarom maak ik mij geen zorgen over fijnstof deeltjes of wat dan ook.

Ben benieuwd wat de volgende hype wordt........
  dinsdag 21 maart 2006 @ 11:28:04 #46
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_36226260
Iets wat bijna niemand zich lijkt te realiseren: er zijn nauwelijks mensen die echt ZELF onderzoek doen naar het broeikaseffect! Vrijwel iedere "wetenschapper" heeft een mening of schrijft er over, gebaseerd op ANDEREN! Honderden citaten bij elkaar vormen dan weer een nieuw wetenschappelijk artikel, maar het voegt niets toe...
pi_36227845
Zonder milieubeweging en de overdreven maar wel effectieve waarschuwingen van de club van Rome zou deze planeet al 10 geleden onleefbaar zijn geweest. Dat vergeten mensen ook wel eens, dat we veel bewuster zijn geworden van ons handelen en alleen daarom steun ik de milieubeweging tegen praktijken die echt niet kunnen. Wat moeten we toch met al die bedrijven en overheden die zich niet houden aan de regels? Daar hoor de anti-milieu-lobby nou nooit over.
pi_36227982
Broeikaseffect bestaat al sinds het bestaan van de aarde en is zo slecht nog niet.
pi_36228000
Die milieu lobby is net zo erg als de bedrijven, weet je wel hoeveel geld er in die bewegingen omgaat?
pi_36228401
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 12:22 schreef Evil_Jur het volgende:
Die milieu lobby is net zo erg als de bedrijven, weet je wel hoeveel geld er in die bewegingen omgaat?
Veel want anders bereik je niks, ik vind het best zolang ze a) niet frauderen b) geld van donateurs gaan beleggen c) hun topmensen met overdreven bonussen gaan belonen. Het zal helaas ongetwijfeld gebeuren. Maar zijn deze dingen dan erger dan milieuvervuilers? Nee, natuurlijk niet. Bij het milieu gaat het omomkeerbare processen die vaak vernield worden. Dan kun je wel zeggen, en de natuur zelf dan? Die vernield ook een hoop met zijn aardbevingen, tsunami's en vulkaanuitbarstingen? Klopt, maar dat is toch geen vrijbrief voor ons om het nog erger te maken?
  dinsdag 21 maart 2006 @ 14:31:56 #51
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_36231888
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 11:13 schreef BrickTop het volgende:
Broeikas effect gaat wel weer over.

Is hetzelfde als met zure regen. Hoor je nu ook niets meer over.

Daarom maak ik mij geen zorgen over fijnstof deeltjes of wat dan ook.

Ben benieuwd wat de volgende hype wordt........
Zure regen een mythe.

Nog even en men gaat de maanlanding ontkennen.
pi_36232567
Dat doet men al...
  dinsdag 21 maart 2006 @ 14:55:50 #53
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_36232752
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 14:50 schreef Evil_Jur het volgende:
Dat doet men al...
Te gek voor woorden.
pi_36232841
  dinsdag 21 maart 2006 @ 15:25:39 #55
55611 BrickTop
~]|[··]|[~
pi_36233793
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 14:31 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Zure regen een mythe.

Nog even en men gaat de maanlanding ontkennen.
Ja maar ik was toen nog maar een klein manneke.

Heb nachten wakker gelegen !
pi_36237719
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 10:35 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Ten eerste studeer ik Engels, dank u. Ten tweede is je bron weer lekker selectief en zijn er meerdere gerespecteerde wetenschappers die hebben aangetoond dat de geschreeuwde oorzaken en gevaren van het broeikaseffect waar we allemaal bang voor zijn voor een groot deel op onzin gebasseerd zijn. Maar omdat iedereen zoveel plezier heeft van het nieuwe melkkoetje worden deze onderzoeken door het grote publiek lekker genegeerd.

Lees dit maar eens: http://en.rian.ru/analysis/20050623/40748412.html
Lekker selectief
Mijn bron is Science, een van de meest gerespecteerde internationale wetenschapsbladen Nee, dan geloof jij maar lekker liever een bron uit Rusland. Dat Engels studeren is vast niet op een universiteit.
Jesus saves but death prevails.
  dinsdag 21 maart 2006 @ 17:48:53 #57
93731 Luukzor
Le vent nous portera
pi_36238240
Hoe dan ook, het klimaat op aarde is niet stabiel en dat zal het ook nooit worden. De basis voor onze planeet, het universum, is net zo min stabiel.

Het is dan ook waanzin proberen te stabiliseren, wat niet tot stand is gekomen door stabiliteit.

Het klimaat volgt z'n eigen slinger rond het denkbeeldige gemiddelde, en het leven kan zich slechts aanpassen.
Een stad is slechts een bos met her en der wat huizen en wat apen
pi_36243478
Maar er zijn wel processen die wij (kunnen) beinvloeden?
  dinsdag 21 maart 2006 @ 20:46:57 #59
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_36243747
Ik vind de instelling 'we kunnen er niets aan doen, dus we kachelen weer flink rond' een toppunt van het hippie-denken. Eigenlijk meer calimero, nu ik het zo zie.

[ Bericht 15% gewijzigd door Yildiz op 21-03-2006 21:48:23 ]
pi_36243881
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 20:38 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Maar er zijn wel processen die wij (kunnen) beinvloeden?
Natuurlijk moeten we niet onnodig veel gaan vervuilen, want ondanks dat we niet of nauwelijks invloed zullen uitoefenen op natuurlijke processen zoals klimaatverandering is het gewoon ongezond.

Bijvoorbeeld: Als de nieuwe ijstijd dan komt, dan was ie dan ook wel gekomen zonder mensen. Of wij overschattten de invloed van de mens, of onderschatten de natuur.
  dinsdag 21 maart 2006 @ 21:46:58 #61
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_36246145
Koude en warmere periodes die zijn er inderdaad al sinds het bestaan v/d aarde. Er is gekeken naar het verleden echter ook een duidelijk ritme te herkennen in de frequentie van koude-warme periodes.

Op dit moment zou er volgens 1 v/d theorieen weer een daling van de temperatuur moeten inzetten, we zouden dus langzaam weer naar een koudere periode moeten gaan volgens extrapolaties. Maar het lijkt erop dat de temperatuur over het algemeen nog steeds stijgende is.

En 'toevallig' is deze stijgende lijn steeds sterker geworden naarmate de industrialisatie toenam. In hoeverre de berekeningen kloppen is uiteraard ook maar de vraag, maar het is niet zo zwart-wit 'bangmakerij' als topicstarter stelt.

Belachelijk uiteraard, om een of enkele maanden te zien als stellig bewijs dat er niet zoiets is als extra opwarming veroorzaakt door toedoen v/d mens. Ik hoop dus dat TS niet al te serieus was bij het openen van dit topic.

Even een scan uit mijn syllabus:

LET OP: De zwarte lijn (meting adhv koolstof4 concentraties, de manier waarop men dit meet) is de geobserveerde waarde. De stippelijn is de berekende waarde. Hierbij gaat het vooral om het voorspellen op WELK MOMENT de stijging en op welk moment de grote daling in zet en niet om het voorspellen v/d daadwerkelijke hoogte v/d top.

Als je kijkt naar de berekeningen in combinatie met metingen uit het verleden zie je dat deze vrij nauwkeurig zijn. En volgens deze berekeningen zou een aantal duizend jaar geleden weer een daling moeten hebben ingezet, terwijl er in de praktijk een stijging kwam.

Het moment waarop deze 'onverwachte' stijging begon is toevallig ongeveer gelijk met het moment dat de mens zich begon bezig te houden met landbouw. En toenemende industrialisatie vermoeden deze wetenschappers, vergroot ook de invloed v/d mens op deze temperatuurstijgingen.

Krekker is de bom!
  dinsdag 21 maart 2006 @ 21:52:28 #62
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_36246350
Overigens is het wel zo dat men de broeikas-theorie veel te makkelijk voor waar heeft aangenomen. Zonder grondige toetsing v/d theorie hebben politici belangrijke verdragen hierop gebaseerd.

Uiteraard een zeer kwalijke zaak. Maar slechte toetsing alleen en een koude dag/maand/jaar betekenen absoluut niet automatisch dat de theorie dan dus maar onwaar zal zijn.
Krekker is de bom!
pi_36246464
laat die stinkende mileurakkers maar lekker één met de natuur zijn...

... mits ze dat onder de zoden doen.

de enige goede milieu-activist, is een dode milieu-activist.
pi_36247046
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 21:55 schreef immortalsean het volgende:

haha, leuk
  woensdag 22 maart 2006 @ 18:09:43 #65
31245 nonzz
parttime lilliputter
pi_36271665
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 21:55 schreef immortalsean het volgende:

Jouw "intellectuele rijkdom" is echt onnavolgbaar........
lege ton
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')