abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage maandag 20 maart 2006 @ 23:28:36 #1
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_36218511
Al die jaren hebben die geitenwollen sokkendragende milieurakkers ons voorgelogen. Ik vond dat verhaal met dat broeikaseffect altijd al vaag geneuzel, maar het ultieme bewijs dat het echt 100% bullschit is, louter bedacht om ons geld uit de zak te kloppen, is nu geleverd. Het is officieel de koudste maartmaand aller tijden, en het einde van de winter is nog lang niet in zicht! Sterker nog, het wordt nog kouder, dit weekend wordt zelfs weer sneeuw voorspeld! Nooit zal ik meer genieten van de zon, fluitende vogeltjes of, en dit vind ik nog het allerergste, mooie vrouwtjes in korte rokjes. Nee, niets van dit alles! Alleen maar bomen zonder blad, en dames gehuld in dikke winterjas.. Vuile milieurakkers, kruip maar gauw weer terug naar jullie grot en val me verder niet lastig met dat flauwe geneuzel. Jullie mogen je diep schamen, niemand neemt jullie ooit nog serieus!
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poėtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_36218595
Voor mensen die nog steeds onvoorwaardelijk in het broeikaseffect geloven, lees dit boek maar eens: http://en.wikipedia.org/wiki/State_of_Fear_%28novel%29
  maandag 20 maart 2006 @ 23:32:14 #3
23283 Mobster273
BEEEEEEER.......GOOOOOOOD!!!
pi_36218618
och, er zijn al veel langer aanwijzingen dat het broeikaseffect niet helemaal is wat boomknuffelaars zeggen dat het is, maar dat neemt niet weg dat het niet zo slecht is om hier en daar eens goed naar de antropogene invloed op het klimaat te kijken

daarnaast: zomer

duurt nog veel te lang
...houdt toch vooral van bier
Realiteit is een illusie die ontstaat bij een gebrek aan alcohol
Sober: a disturbing period of time between drinking sessions
pi_36218773
Voor sommige landen is het broeikaseffect zelfs gunstig, wist je dat?
Vraag het aan mij, ik weet het ook niet.
pi_36218788
quote:
Op maandag 20 maart 2006 23:37 schreef __droogkloot__ het volgende:
Jammer dat het niet bestaat dan...
  Redactie Frontpage maandag 20 maart 2006 @ 23:42:27 #6
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_36218930
quote:
Op maandag 20 maart 2006 23:37 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Jammer dat het niet bestaat dan...
Juist! Ik heb ooit es gelezen dat het effect van een eventueel broeikaseffect, het stijgen van de zeespiegel, teniet zou worden gedaan door een natuurlijke daling van de waterspiegel. Ik wil gewoon lente, gvd! Het hele land gaat eraan onderdoor. Zo groeit er nog geen enkel tulpje in de Keukenhof, en als de winter nog langer doorgaat dan zou de Keukenhof dit jaar niet eens de poorten kunnen openen. Een miljoenenstrop voor Nederland. Ook de tuincentra verkopen erg slecht op het moment en men loopt ook nog niet warm voor de zomercollectie in de winkels. En de wintercollectie is al uit de winkel gehaald!
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poėtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_36218979
quote:
Op maandag 20 maart 2006 23:31 schreef Evil_Jur het volgende:
Voor mensen die nog steeds onvoorwaardelijk in het broeikaseffect geloven, lees dit boek maar eens: http://en.wikipedia.org/wiki/State_of_Fear_%28novel%29
dat is toch dat boek waarin een links complot tsunami's kan 'opwekken'?
pi_36219077
quote:
Op maandag 20 maart 2006 23:44 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

dat is toch dat boek waarin een links complot tsumani's kunnen 'opwekken'?
Het is inderdaad fictie, maar gebasseerd op wetenschappelijke feiten. Alle grafieken, beweringen en data die voorkomen in de roman zijn echt. Heel interessant als je geen zin heb om zelf talloze wetenschappelijke bronnen te doorzoeken om de waarheid te vinden. En al is de informatie tot op zekere hoogte selectief, Crichton is wel een van de weinige die het ook van de andere kant belicht.
  maandag 20 maart 2006 @ 23:51:42 #9
93731 Luukzor
Le vent nous portera
pi_36219174
Dankzij het broeikaseffect en de daaruit voortvloeiende globale termperatuurstijging is de warmegolfstroom grotendeels stilgevallen waardoor wij hier een voor onze noorderbreedte natuurlijk poolklimaat krijgen.

Duh
Een stad is slechts een bos met her en der wat huizen en wat apen
pi_36219199
quote:
Op maandag 20 maart 2006 23:47 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Het is inderdaad fictie, maar gebasseerd op wetenschappelijke feiten. Alle grafieken, beweringen en data die voorkomen in de roman zijn echt. Heel interessant als je geen zin heb om zelf talloze wetenschappelijke bronnen te doorzoeken om de waarheid te vinden. En al is de informatie tot op zekere hoogte selectief, Crichton is wel een van de weinige die het ook van de andere kant belicht.
Ik heb ooit een stuk over hem gelezen, ik denk ik VN, waar betempeld werd als iemand die net zo ongenuanceerd over de materie publiceerd als de makers van the Day After Tomorrow geprobeerd hebben met hun film. Iemand die totaal niet serieus te nemen is. Ik heb heb er verder weinig verstand van dus ook aan die wetenschappelijke bronnen niet want verschillende wetenschappers beweren het tegenovergestelde. Als iemand echt de waarheid weet, en hoe de toekomst er voor ons uit ziet dan moet hij God heten. Ik vind het dan ook vrij knap dat her en der weer conclusies getrokken worden (hallo TS) die helemaal niet te trekken zijn.
pi_36219288
Als er nou eindelijk maar eens kritisch nagedacht gaat worden over het broeikaseffect in plaats van alles slikken als zoete koek.
pi_36219371
quote:
Op maandag 20 maart 2006 23:55 schreef Evil_Jur het volgende:
Als er nou eindelijk maar eens kritisch nagedacht gaat worden over het broeikaseffect in plaats van alles slikken als zoete koek.
Ik vind het veel belangrijker dat wetenschappers een concensus over de oorzaken gaan ontwikkelen die onafhankelijk zijn van de politiek, de industrie en de milieubeweging. Dan pas zou er misschien pas gezocht worden naar een effectieve oplossing.
pi_36219527
Oorzaken van wat? Alles wat we betrouwbaar en aantoonbaar weten over klimaat komt uit de laatste honderd jaar, de wereld is wel een beetje ouder. Angst is een heerlijke manier van zakkenvullen...
  dinsdag 21 maart 2006 @ 00:05:27 #14
142961 Astrix
Beati pauperes spiritu.
pi_36219542
quote:
Op maandag 20 maart 2006 23:51 schreef Luukzor het volgende:
Dankzij het broeikaseffect en de daaruit voortvloeiende globale termperatuurstijging is de warmegolfstroom grotendeels stilgevallen waardoor wij hier een voor onze noorderbreedte natuurlijk poolklimaat krijgen.

Duh
Ja en ook het aangroeien van de ijskappen is te wijten aan het broeikaseffect.
Het water wordt warmer en verdampt waarna het neerkomt op de bevroren ijskappen.
De bovenlaag groeit (nog) en onder water smelt ie.
Donec eris felix, multos numerabis amicos.
pi_36219734
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 00:04 schreef Evil_Jur het volgende:
Oorzaken van wat? Alles wat we betrouwbaar en aantoonbaar weten over klimaat komt uit de laatste honderd jaar, de wereld is wel een beetje ouder. Angst is een heerlijke manier van zakkenvullen...
Als je niet weet waar je het over hebt kun je beter niks zeggen. Ik kan me voorstellen dat het ingewikkeld is, maar er bestaat iets genaamd 'wetenschap' . Dat is een activiteit waarmee wordt geprobeerd op onafhankelijke wijze data en informatie te verzamelen door mensen genaamd wetenschappers. En die wetenschappers hebben meerdere malen aangetoond dat het broeikaseffect geen fictie is. Ga hier maar even lezen (pas op, is in het Engels, dat is niet hetzelfde als Nederlands).
Jesus saves but death prevails.
  dinsdag 21 maart 2006 @ 00:25:29 #16
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_36219914
Wanneer je de geschiedenis van de aarde bekijkt zul je zien dat voor elke ''Grote'' droogte er altijd een ijstijd was.

Hebben die geitenwollen sokken misschien toch gelijk?
  dinsdag 21 maart 2006 @ 00:26:21 #17
26400 wijsneus
Radicaal Democraat
pi_36219937
Dankzij het broeikaseffect kan het lokaal kouder worden. Heb je je mischien ooit afgevraagd waarom canada een heel ander (kouder) klimaat heeft dan europa terwijl het op dezelfde breedtegraad ligt? Dat heeft te maken met een warme golfstroom die langs europa loopt. Deze stroom wordt nu door de klimaatsverandering (al dan niet door de mens veroorzaakt) stilgelegd, waardoor het hier kouder wordt.

Ook zou ik eens naar de gemiddelde temperatuur op aarde kijken in plaats van alleen hier in ons kikkerlandje. je zult zien dat deze stijgt.

[ Bericht 0% gewijzigd door wijsneus op 21-03-2006 00:40:18 ]
Siamo Tutti Antifascisti!
  dinsdag 21 maart 2006 @ 00:32:17 #18
47819 vbmot
Are those my feet?
pi_36220057
quote:
Op maandag 20 maart 2006 23:31 schreef Evil_Jur het volgende:
Ik geloof nou ook niet direct in het broeikaseffect, maar als je een schrijver die boeken als Jurassic Park, Timeline, Congo en Prey publiceert als bron gebruikt kom je ook niet helemaal geloofwaardig over.
Looking for hotspots: wardriving or whoredriving?
Personal spam: http://www.kenya2ndhand.com
  dinsdag 21 maart 2006 @ 00:32:48 #19
31245 nonzz
parttime lilliputter
pi_36220065
Zonder broeikaseffect zou er geen leven op aarde mogelijk zijn. Het bestaat dus zeker!
lege ton
pi_36220127
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 00:32 schreef nonzz het volgende:
Zonder broeikaseffect zou er geen leven op aarde mogelijk zijn. Het bestaat dus zeker!
Er zou wel leven mogelijk zijn, alleen is het dan wat kouder dan nu het geval is.
  dinsdag 21 maart 2006 @ 00:37:34 #21
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_36220169
quote:
Op maandag 20 maart 2006 23:37 schreef __droogkloot__ het volgende:
Sterker nog: Voor NEDERLAND zou het gunstig zijn! Iets warmer, wat meer mogelijkheden voor de landbouw, etc.!
Dus onze overheid wil voorkomen dat het klimaat gunstiger wordt :S
censuur :O
pi_36220219
En wat dan nog?
Ik hou van lekker warm weer

Broeikaseffect
Buy it, use it, break it, fix it,
Trash it, change it, mail - upgrade it,
Charge it, point it, zoom it, press it,
Snap it, work it, quick - erase it,
  dinsdag 21 maart 2006 @ 00:43:26 #23
144250 doesss
Show me the money
pi_36220276
Het is natuurlijk ook een beetje grootheidswaanzin om te denken dat de mens het broeikaseffect
veroorzaakt.
The streets will flood with the blood of the none believers!
Life is just a ride!
pi_36220301
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 00:26 schreef wijsneus het volgende:
Dankzij het broeikaseffect kan het lokaal kouder worden.
Doet voor mij het idee rijzen van dat er misschien een klimaatverschuiving plaatsvindt. Ik heb wel eens begrepen dat er nogal wat hiaten in het wereldwijde meetnetwerk zitten.
quote:
Heb je je mischien ooit afgevraagd waarom canada een heel ander (milder) klimaat heeft dan europa terwijl het op dezelfde breedtegraad ligt?
Nee, Canada heeft juist veel meer een landklimaat, een veel extremer klimaat dus.
quote:
Dat heeft te maken met een warme golfstroom die langs europa loopt. Deze stroom wordt nu door de klimaatsverandering (al dan niet door de mens veroorzaakt) stilgelegd, waardoor het hier kouder wordt.
Nee, dat komt niet door de Golfstroom (de Golfstroom is een naam voor de warme zeestreem langs onze kusten in West-Europa en is dus per definitie warm) maar door de overheersende windrichting in de atmosfeer. Op onze breedtegraad loopt de stroming meestal van west naar oost en zodoende hebben de westelijke kusten te maken met een zeeklimaat. De grote warmtecapaciteit zorgt voor een matiging van de temperaturen, de westelijke stroming zorgt er voor dat dit voornamelijk van invloed is op de westelijke kusten. Vancouver aan de westkust van Canada heeft ook een zeeklimaat.

Wat nou wijsneus.
  dinsdag 21 maart 2006 @ 00:54:21 #25
26400 wijsneus
Radicaal Democraat
pi_36220433
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 00:45 schreef Steijn het volgende:

[..]

Doet voor mij het idee rijzen van dat er misschien een klimaatverschuiving plaatsvindt. Ik heb wel eens begrepen dat er nogal wat hiaten in het wereldwijde meetnetwerk zitten.
[..]

Nee, Canada heeft juist veel meer een landklimaat, een veel extremer klimaat dus.
[..]

Nee, dat komt niet door de Golfstroom (de Golfstroom is een naam voor de warme zeestreem langs onze kusten in West-Europa en is dus per definitie warm) maar door de overheersende windrichting in de atmosfeer. Op onze breedtegraad loopt de stroming meestal van west naar oost en zodoende hebben de westelijke kusten te maken met een zeeklimaat. De grote warmtecapaciteit zorgt voor een matiging van de temperaturen, de westelijke stroming zorgt er voor dat dit voornamelijk van invloed is op de westelijke kusten. Vancouver aan de westkust van Canada heeft ook een zeeklimaat.

Wat nou wijsneus.
kuch hoest
Siamo Tutti Antifascisti!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')