Ik kan soms heel stellend overkomen, maar zodra ik het door heb corrigeer ik mezelf. De vorige keer liet ik mezelf helaas kennen, door in te gaan met het "arrogante" sfeertje en gedroeg ik me zelf ook zo. Ik kan meepraten over deze onderwerpen en ik stel me open op, wanneer het binnen mijn mogelijkheden ligt. Soms lukt dat niet altijd. Mijn excuses daarvoor. Ik wil er wel tekst en uitleg bij geven waarom het zo is, maar laten we het gewoon op borderline houden.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 16:00 schreef Davitamon het volgende:
[..]
Je overtreft jezelf wederom met deze bijdrage![]()
Dat klopt. Nog wat over te melden?quote:Op maandag 20 maart 2006 19:46 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Volgens de SP niet. De SP bepaalt het belasting percentage op wat de mensen over mogen houden van de SP ipv de belastingen gelijk te verdelen over de bevolking zodat iederen het zelfde percentage betaald.
Maar ja dat is de SP opvatting van gelijkheid![]()
[..]
Natuurlijk! De geheime agenda!quote:Dat is wel wat de SP wil want dan is iedereen even arm en dan kan iedereen zijn hand ophouden en is de Nederlandse economie compleet naar de knoppen.
[..]
Ik denk het eerlijk gezegd niet: 40 jaar 40 kinderen in je klas, da's 1600 kinderen.quote:Ja dat is werkelijk zou want Boersma heeft voor meer mensen de verantwoordelijkheid dan die juf ooit aan leerlingen zal hebben. Daarnaast is hij voor veel meer aspecten verantwoordelijk dan die juf.
[..]
Túúrlijk jongen.quote:Ja, ze bepleiten hetzelfde voor iedereen. Namelijk het zelfde salaris etc ongeachte wat voor werk je verricht. Dat is volgens de SP eerlijk en gelijk
Mijn vriendin - de docente ja - werkt zes dagen in de week, en haar loon is verwaarloosbaar.quote:Op maandag 20 maart 2006 20:52 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik zou niet regelmatig zes in plaats van vijf dagen in de week gaan weken als hier geen compensatie tegenover stond. Jij wel?
Neu, beetje mantelzorg en medemenselijkheid is afdoende.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 01:22 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, da's mogelijk maar ten eerste is de kans groot dat de man trots heeft en het niet aanneemt, ten tweede, willen we nu echt terug naar aalmoezen en armenhuizen? Hopelijk toch niet.
Eh, nee.quote:In de tijd dat die instelling bestonden was er ook een kerk die een 'tiende' eistte van notabelen (zeg maar een vlaktax) ten behoeve van de armen.
Nee: dan wordt je studie ook weer gewoon door de overheid bekostigd.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 08:46 schreef Martijn_77 het volgende:
Daarnaast heb ik niet voor niets in mijn studie geinvesteerd (Tijd en geld). Ik wil graag ook de vruchten van die investering en als de plannen van de SP door gaan zal dit een stuk lastiger (misschien wel onmogelijk) worden.
Mwoch ja. Smith en Machiavelli verloren al die jaren niks van hun tegeltjeswijshedenkracht.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 16:00 schreef Davitamon het volgende:
WIj danken ons dagelijks brood niet aan de goedheid van de bakker, maar aan zijn eigenbelang.
Overheid betaald geen reet,quote:Op woensdag 22 maart 2006 02:03 schreef Floripas het volgende:
[..]
Nee: dan wordt je studie ook weer gewoon door de overheid bekostigd.
De overheid is de belastingbetaler.quote:Op woensdag 22 maart 2006 09:32 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Overheid betaald geen reet, de belastingbetaler betaald.
Steek er nog eentje op, joh.quote:Op woensdag 22 maart 2006 09:36 schreef Invictus_ het volgende:
[..]
De overheid is de belastingbetaler.
volgens mij is het volk degene die betaalt en de overheid smijt ons geld weer over de balkquote:Op woensdag 22 maart 2006 09:36 schreef Invictus_ het volgende:
[..]
De overheid is de belastingbetaler.
Ja, en erg te spreken over homo´s waren ze ook niet.quote:Op woensdag 22 maart 2006 09:36 schreef Karzeuler het volgende:
Meen me te herrinderen dat de SP in hun beginperiode (en dan heb ik het over de jaren 70) nou niet bepaalt buitenlandervriendelijk was.
Kan iemand zich dat nog herrinderen?
Ah, rechtspersonen, het rechtspersoon overheid betaalt mijn StuFi, niet de belastingbetaler, dat zijn namelijk verschillende rechtspersonen.quote:Op woensdag 22 maart 2006 09:37 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Steek er nog eentje op, joh.
De overheid en de belastingbetaler zijn zeer verschillende rechtspersonen.
Wij kiezen wie voor ons dat geld over de balk smijt, het hele apparaat wordt namelijk aangestuurd door mensen die uit ons midden voortkomen.quote:Op woensdag 22 maart 2006 09:37 schreef Karzeuler het volgende:
[..]
volgens mij is het volk dat en de overheid smijt ons geld weer over de balk
Huh?quote:Op woensdag 22 maart 2006 09:38 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ja, en erg te spreken over homo´s waren ze ook niet.
Hopelijk gaan ze die feiten vlak voor de verkiezingen in de media naar boven halen.quote:Op woensdag 22 maart 2006 09:38 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ja, en erg te spreken over homo´s waren ze ook niet.
Die uitspraak is geloof ik uit jouw eigen koker gekomen, dus jij dient geweerd te worden uit de politiek?quote:Op woensdag 22 maart 2006 09:42 schreef Karzeuler het volgende:
Mensen met uitspraken als "Er zit een Mao in ons allemaal"zouden zelfs uit de politiek geweerd moeten worden
De enigen die wat te vrezen hebben zijn mensen met een jaarinkomen boven de 245.000¤.quote:Op woensdag 22 maart 2006 09:37 schreef Karzeuler het volgende:
De SP wil alleen maar rijken wegjagen en zo dit land tot een failisement brengen
En wie gaat er dan mensen een baan geven?quote:Op woensdag 22 maart 2006 10:36 schreef DaveM het volgende:
[..]
De enigen die wat te vrezen hebben zijn mensen met een jaarinkomen boven de 245.000¤.
Wat een nationale ramp zeg, als mensen als Boersma of John de Mol het land uitvluchten.
Schijnbaar mensen die nog niet zoveel verdienen zodat medemenselijkheid ze teveel kost.quote:Op woensdag 22 maart 2006 10:41 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En wie gaat er dan mensen een baan geven?
Homo's.quote:Op woensdag 22 maart 2006 10:41 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Pas boven de 245.000¤ als ik het goed heb begrepen. Noem ik geen lage grens.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 10:20 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
En wat zijn dan volgens de SP de hoge inkomens? Als je naar hun eigen partij kijkt is dit alles boven modaal. Want binnen hun eigen partij nemen ze ook voldoende met modaal.
Ook de SP erkent dat concurrentie veel goeds brengt, dat er best redelijke inkomensverschillen mogen zijn, dat economische vrijheden tot op zekere hoogte goed zijn, enz.quote:Nee hoor als jij goede argumenten hebt waarom de SP de juiste partij is voor Nderland dan hoor ik ze graag. Alleen het partijprogramma en de standpunten van de SP passen niet binnen de huidige europese economie en dat alleen geeft al genoeg stof tot discussie.
Omdat het volslagen belachelijk is hoeveel sommige mensen "verdienen".quote:Als dat markconform zou zijn en het niveau van belonen gelijk is aan dat van andere bedrijven waarom niet?
Als John de Mol vertrekt hebben andere mediabedrijven meer kans om te groeien.quote:Op woensdag 22 maart 2006 10:41 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wat heeft dat er mee te maken?quote:Op woensdag 22 maart 2006 10:42 schreef Invictus_ het volgende:
[..]
Schijnbaar mensen die nog niet zoveel verdienen zodat medemenselijkheid ze teveel kost.
quote:Op woensdag 22 maart 2006 12:00 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wat heeft dat er mee te maken?
Die blijven in Nederland om banen te verdelen.quote:Op woensdag 22 maart 2006 12:00 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wat heeft dat er mee te maken?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |