Jezelf voor het onderwerp interesseren. Leert een stuk effectiever en leukerquote:Op maandag 20 maart 2006 18:12 schreef stFz het volgende:
Op het moment zit ik weer eens in een dipje. Ik kan mezelf moeilijk motiveren om werk gedaan te krijgen, voornamelijk schoolwerk. Een goede motivatie boost kan ik wel gebruiken maar waar krijg ik die? Ik heb een aantal lange termijn doelen maar die werken op dit moment niet motiverend genoeg. Meestal raak ik snel gemotiveerd doordat ik succes verhalen hoor of lees en me realiseer dat ik nergens kom door lui te zijn. Ik denk dat ik een paar korte termijn doelen moet stellen. Mijn vraag aan jullie:
Hoe motiveren jullie jezelf om werk gedaan te krijgen?
"Kut, ik moet morgen nog een werkstuk inleveren!!"quote:Op maandag 20 maart 2006 18:12 schreef stFz het volgende:
het heeft (hoe tragisch ook) wel iets... maar aangezien je maar een keer leeft toch een beetje te zonde van de tijd wat mij betreftquote:Op maandag 20 maart 2006 18:30 schreef Replacement_driver het volgende:
Zelfdestructie is het hoogste doel.
quote:Op maandag 20 maart 2006 18:33 schreef Ingridh007 het volgende:
Dan denk ik aan mn bijbaantje, en mn collega's die datzelfde werk al 30 jaar doen.
Motiveert wel.
quote:Op maandag 20 maart 2006 18:33 schreef Ingridh007 het volgende:
Dan denk ik aan mn bijbaantje, en mn collega's die datzelfde werk al 30 jaar doen.
Motiveert wel.
De enige motivatie die werktquote:Op maandag 20 maart 2006 18:28 schreef MOD het volgende:
"Kut, ik moet morgen nog een werkstuk inleveren!!"
Deed ik ook. Ik heb nu een baan (afgeronde HBO-opleiding + bijbehorende baan + bijbehorend salaris). Als ik dan zie dat mensen van het bedrijf waar ik 10 jaar geleden werkte (als bijbaan op zaterdag en in de vakantie's) datzelfde werk nu nog doen (ik kom er soms nog wel eens) en nog altijd over dezelfde dingen praten, dezelfde grapjes maken enzo, dan denk ik: ben blij dat ik heb doorgeleerd. Toen ik er 10 jaar geleden werkte vond ik het heel leuk en gezellig, maar wist toen wel al: dit wil ik niet tot mijn 65e doen.quote:Op maandag 20 maart 2006 18:33 schreef Ingridh007 het volgende:
Motiveert wel.
Ik ookquote:Op maandag 20 maart 2006 20:02 schreef Bravo_Johnny het volgende:
Ik kan alleen werken als er super veel stress is....
Zonder stress doe ik helemaal niks.
Wordquote:Op maandag 20 maart 2006 18:36 schreef wonko het volgende:
Procrastination is het woord van de dag
Deze vanochtend gebruikt. Helpt idd erg goed.quote:Op maandag 20 maart 2006 22:38 schreef HenryHill het volgende:
OT:
1) Op tijd opstaan en meteen na het ontbijt douchen en dan beginnen. Niet eerst gaan lopen lanterfanten of 'even op internet kijken'. Dan kak je in, en dat haalt het tempo uit je dag. (Idem natuurlijk met rotklusjes na school- cq. werktijd: niet te lang 'even bijkomen' (liefst helemaal niet), meteen doorstomen, dan hou je de vaart erin en des te sneller ben je er ook weer vanaf.
uhm... daar zit wat in. Ik doe beide fout.quote:Op maandag 20 maart 2006 22:38 schreef HenryHill het volgende:
Dit topic lezen. Als je ziet erg (en hoeveel) gedemotiveerde anderen er zijn, realiseer je pas dat je zelf eigenlijk helemaal niet gedemotiveerd bent, of iig: niet zo erg als de rest
OT:
1) Op tijd opstaan en meteen na het ontbijt douchen en dan beginnen. Niet eerst gaan lopen lanterfanten of 'even op internet kijken'. Dan kak je in, en dat haalt het tempo uit je dag. (Idem natuurlijk met rotklusjes na school- cq. werktijd: niet te lang 'even bijkomen' (liefst helemaal niet), meteen doorstomen, dan hou je de vaart erin en des te sneller ben je er ook weer vanaf.
2) Niet nadenken over dat je geen zin hebt, verstand op 0 en gewoon beginnen. Meestal, als je eenmaal een beetje de smaak te pakken hebt valt het allemaal wel mee. En anders ben je toch in ieder geval verder als wanneer je alleen maar had lopen balen en niks had gedaan.
Volgens mij zijn die twee factoren ook negatief afhankelijk van elkaarquote:Op dinsdag 21 maart 2006 15:11 schreef MOD het volgende:
Jep, Motivatie is vandaag gestegen, hoop is trouwens naar een nieuw dieptepunt gedaald
quote:Op maandag 20 maart 2006 18:36 schreef wonko het volgende:
Procrastination is het woord van de dag
quote:Procrastination isn't the problem, it's the solution. So procrastinate now, don't put it off.
Ellen DeGeneres
quote:Op dinsdag 21 maart 2006 20:38 schreef editor2 het volgende:
Hoe ik mezelf elke dag motiveer? Simpel:
Elke dag even de DVD opzetten van AFC Ajax alleskunner en Goden-elftal.
Elke dag in mezelf neurieren " Ik ben de BESTE!! "
Elke dag een collega die uit rotjeknor komt en die voor fey..is pauper/loser noemen.
Elke dag het werk perfect afleveren zodat ik zelf meer vrije tijd heb.
Elke dag alles en iedereen op de hak nemen en denken:" Dammm ik ben goed "![]()
Elk weekend de dames aanspreken: "Dames..niet getreurd, ik ben binnen in de rij
voor een beurt. "![]()
![]()
wat een onzin dit he![]()
Niet.quote:Op maandag 20 maart 2006 18:12 schreef stFz het volgende:
Op het moment zit ik weer eens in een dipje. Ik kan mezelf moeilijk motiveren om werk gedaan te krijgen, voornamelijk schoolwerk. Een goede motivatie boost kan ik wel gebruiken maar waar krijg ik die? Ik heb een aantal lange termijn doelen maar die werken op dit moment niet motiverend genoeg. Meestal raak ik snel gemotiveerd doordat ik succes verhalen hoor of lees en me realiseer dat ik nergens kom door lui te zijn. Ik denk dat ik een paar korte termijn doelen moet stellen. Mijn vraag aan jullie:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |