Ik heb de 10% geprobeerd, maar daar gaat m'n huid inderdaad van schilferen. En als 5% toch afdoende werkt heb je geen 10% nodig lijkt me.quote:Op dinsdag 12 september 2006 19:00 schreef miss.cutie4you het volgende:
[..]
Heb je de 10% al eens gebruikt??
Na een week dagelijks gebruik heb ik alleen nog maar een handvol bijna genezen puistjes en er ontstaan geen nieuwe meer!
[..]
Glanzen?? Uitdrogen zal je bedoelen.......![]()
[..]
Het is topspul, vind ik zelf.....echter gebruik ik het amper, omdat ik vaak onder de zonnebank lig en het daardoor amper nodig is.
Nee, wel bij de apotheek. Krijg je ook nog eerst proefmonstersquote:Op dinsdag 12 september 2006 19:17 schreef riX- het volgende:
Waar haal je die Normaderm? Kruidvat/Trekpleister heeft ze niet right ?
Is dat alleen op doktersrecept te krijgen? Of ook gewoon ergens te koop, heb geen tijd/zin om er een dokter voor te zien.quote:Op woensdag 13 september 2006 19:28 schreef ChristianeV het volgende:
benzoylperoxide. En als je vindt dat je huid er te erg door uitdroogt kun je ook eerst een dun laagje benzoylperoxide op doen, en na een half uur alsnog een moisturizer er overheen
Kun je zonder recept bij de apotheek kopen.quote:Op donderdag 14 september 2006 16:07 schreef XiChico het volgende:
Is dat alleen op doktersrecept te krijgen? Of ook gewoon ergens te koop, heb geen tijd/zin om er een dokter voor te zien.
Dat is gewoon een kwestie van je huidtype, op internet lees je zowel positieve als negatieve verhalen. Soms slaat het aan, soms niet.quote:Op donderdag 14 september 2006 22:09 schreef riX- het volgende:
Waarom wordt hier toch zovaak benzoylperoxide genoemd? HET IS PRUT. Als je zoiets hebt van, ok ik heb een lelijke huid, ik wil een nog lelijkere huid.. dan is het inderdaad aan te raden![]()
Dat het voor JOU misschien niet werkt, betekent nog niet dat het voor anderen niet kan werken!!!quote:Op donderdag 14 september 2006 22:09 schreef riX- het volgende:
Waarom wordt hier toch zovaak benzoylperoxide genoemd? HET IS PRUT. Als je zoiets hebt van, ok ik heb een lelijke huid, ik wil een nog lelijkere huid.. dan is het inderdaad aan te raden![]()
Wordt zonder recept verkocht bij de apotheek.quote:Op vrijdag 15 september 2006 19:01 schreef XiChico het volgende:
Ik ging vandaag dus naar de DA om benzoyl 5% te halen, maar dit verkochten ze niet? Te beschadigend voor je huid? Heb nu ClearSkin van Dr. van de hoog
Als je dan toch iets van Kruidvat eigen merk wilt gebruiken neem dan de Young Skin producten. Zelf gebruik ik de zeep uit die lijn en die werkt extreem goed. De lotion doet het ook goed. Eerst gebruikte ik ook nog de creme die erbij hoort maar die is niet meer nodig nu. Maar die zeep, echt super!!quote:Op zaterdag 16 september 2006 11:52 schreef koningin-winvis het volgende:
Wat zijn jullie ervaringen met de teatree lijn van Kruidvat eigen merk?![]()
De eerste keer dat ik het smeerde was mijn gezicht KNALROOD, het scheurde, deed vreselijk zeer en leek net of mijn huid eraf brandde. Hierna ging dat weg, en smeerde het regelmatig op de t zone. Dus nooit meer op mijn wangen! Nu gebruik ik het trouwens helemaal niet meer.quote:Op vrijdag 15 september 2006 17:03 schreef timothy90 het volgende:
mijn algemene indruk is dat benzoylperoxide wel goed wil werken tegen de puistjes, maar dat het je huid erg uitdroogd? lijkt me ook niet de bedoeling
ik denk dat ik nu eerst maar normaderm ga proberen en als dat niet werkt toch maar benzoyl
Olijfolie? De meeste chips worden gebakken in zonnebloemolie. Maar goed, welke olie het ook is, olie is natuurlijk wel VET. Dus uiteraard is chips vet. Gemiddeld bevat chips ongeveer 35 gram vet per honderd gram (35% dus), dus dat is een vrij hoog percentage. Pinda's enzo zijn echter nog veel vetter.quote:Op zondag 17 september 2006 10:27 schreef -Dries- het volgende:
Waarom is chips eigenlijk slecht voor je huid? Er zit geen suiker in, en het is naar mijn weten ook niet vet. Enige waar het uit bestaat is olijfolie, zout, en aardappels toch?
Het werktquote:Op vrijdag 15 september 2006 19:01 schreef XiChico het volgende:
Ik ging vandaag dus naar de DA om benzoyl 5% te halen, maar dit verkochten ze niet? Te beschadigend voor je huid? Heb nu ClearSkin van Dr. van de hoog
Serieus, hoe weet je dat allemaal?quote:Op zondag 17 september 2006 11:02 schreef ChristianeV het volgende:
[..]
Olijfolie? De meeste chips worden gebakken in zonnebloemolie. Maar goed, welke olie het ook is, olie is natuurlijk wel VET. Dus uiteraard is chips vet. Gemiddeld bevat chips ongeveer 35 gram vet per honderd gram (35% dus), dus dat is een vrij hoog percentage. Pinda's enzo zijn echter nog veel vetter.
Chips is niet slecht voor je huid als je het af en toe eet, maar iedere dag ga je wel merken ja.
De chips die het minst slecht is voor je huid om te eten zijn hamka's en nibbit. Dit omdat er gedroogde groenten in verwerkt zijn en die zorgen ervoor dat het vet uit de chips niet meteen rechtstreeks in je bloed terechtkomt. Kroepoek als alternatief voor chips werkt ook goed. Het is minstens net zo vet, maar omdat er ook meel doorheen zit merkt je huid minder van het vet en bovendien zit er ook visolie in en dat is juist weer goed voor je huid.
he zou je me even willen mailen of toevoegen op benzakelijk_@hotmail.com, verdere details volgen.quote:Op zondag 17 september 2006 12:52 schreef XiChico het volgende:
[..]
Het werktIk heb dus geen pure benzoyl meegekregen maar een face wash en stop spot. Ik ben nu sinds twee dagen bezig, 's ochtends gezich eerst met lauw water wassen, dan facewash van ClearSkin (Dr. van der hoog) erover, dan de puistjes aanstippen met de stop spot. Daarnoe doe ik nog gewoon een dagcreme van mijn moeder erop
.
2 dagen verder: de puntjes van de puistjes zijn weg. Ze doen geen pijn meer (had het alleen op mijn kin), en mijn huid ziet er voor de rest ook beter uit bij mijn ogen enz.
Dit bestaat ook van Clearasil, maar dat werkte bij mij dus helemaal niet (zo'n stop spot). Met de stop spot van ClearSkin voel je de puistjes ook even branden, betekend dat het werkt. En dit beschadigd verder niet je huid, want het is niet puur. Website van product is www.clearskin.nl, met Brace. Was in totaal 9eur ofzo kwijt.
welk product? de dagcreme? die kost iets van 14 zoveelquote:Op maandag 18 september 2006 16:51 schreef koningin-winvis het volgende:
Hoeveel kost de Normaderm van Vichy?Was van plan dat ook eens te proberen
![]()
Jarenlange ervaring met mijn huid en het effect van voedsel er op. Heb me er echt in verdiept!quote:Op zondag 17 september 2006 21:46 schreef -Dries- het volgende:
[..]
Serieus, hoe weet je dat allemaal?![]()
Iehhll, net de paprika soort die ik niet lust. Waarom zoveel !! erbij?quote:Op maandag 18 september 2006 19:48 schreef ChristianeV het volgende:
Dingen die trouwens goed zijn voor je huid:
Groene paprika (!!!!)
Omdat het extreem goed werkt. Maar als je het niet lust dan is het een mogelijkheid om er sap van te maken (gewoon in stukken snijden en dan de sap centrifuge in), dan smaakt het al een stuk beter. Eventueel kun je er suiker doorheen doen voor de smaak, maar beter is om het te mengen met wortelsap. Gewoon een sapje maken van 1 a 2 wortels en een paprika. Dat drankje heet trouwens ook heel toepasselijk "Anti-puistjes drankje". Heb ik uit een boek over sappen!quote:Op maandag 18 september 2006 20:10 schreef hardsilence het volgende:
[..]
Iehhll, net de paprika soort die ik niet lust. Waarom zoveel !! erbij?
En water dan?quote:Op maandag 18 september 2006 19:48 schreef ChristianeV het volgende:
[..]
Jarenlange ervaring met mijn huid en het effect van voedsel er op. Heb me er echt in verdiept!
Dingen die trouwens goed zijn voor je huid:
Brandnetelthee
Groene thee
Groene paprika (!!!!)
Yoghurt
Karnemelk
Biergisttabletten (te koop in grote pot bij iedere drogist)
Natuurlijk, water. Minstens 2 liter per dag. Het belangrijkste is om er 's avonds veel van te drinken, zodat je lichaam 's nachts al je afvalstoffen van de dag goed kan afvoeren. Superbelangrijk inderdaad, water!quote:
Het nadeel is dat je dan de hele nacht naar het toilet loopt.quote:Op maandag 18 september 2006 22:22 schreef ChristianeV het volgende:
Natuurlijk, water. Minstens 2 liter per dag. Het belangrijkste is om er 's avonds veel van te drinken, zodat je lichaam 's nachts al je afvalstoffen van de dag goed kan afvoeren. Superbelangrijk inderdaad, water!
Gek genoeg went je lichaam daaraan. In het begin had ik er ook last van steeds naar het toilet te moeten, maar als je gewoon een uur voor het slapen gaan geen water meer drinkt dan kun je na een tijdje gewoon aan 1 stuk door slapen.quote:Op dinsdag 19 september 2006 10:40 schreef Joky het volgende:
[..]
Het nadeel is dat je dan de hele nacht naar het toilet loopt.
Ik wil juist als het even kan aan één stuk doorslapen 's nachts!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |