Maar kun je wel heeeeel snel weer afvallen!quote:Op maandag 20 maart 2006 09:42 schreef Klonk het volgende:
door het niet slikken van de pil kom je pas aan
quote:Op maandag 20 maart 2006 09:42 schreef Klonk het volgende:
duurt toch meestal een maand of 9quote:Op maandag 20 maart 2006 09:43 schreef MrFl0ppY het volgende:
[..]
Maar kun je wel heeeeel snel weer afvallen!
quote:Op maandag 20 maart 2006 09:42 schreef Klonk het volgende:
whehequote:Op maandag 20 maart 2006 09:42 schreef Klonk het volgende:
Pardon?quote:Op maandag 20 maart 2006 08:52 schreef stampgek_carool het volgende:
Heel veel meiden denken dat ze door de pil kunnen aankomen. Maar mensen kunnen hierdoor verkeerd gaan denken over de pil. Het is niet zo dat als je aan de pil gaat, je gaat aankomen! Het kan wel zijn dat je door de pil meer "eetlust" krijgt, zin om te snoepen etc, daardoor kun je dus wčl aankomen.. dus met andere woorden: als je je niet aan die eetbuien toegeeft die door de pil kunnen ontstaan, kom je dus niet aan!![]()
Nee je kunt niet aankomen door "de pil" zoals ik al zei.quote:Op maandag 20 maart 2006 10:28 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Pardon?
Dus je stelling is dat je door hormonen niet kunt aankomen?
Lees nog eens verder aub
Dude?quote:Op maandag 20 maart 2006 10:58 schreef flutterbye het volgende:
Dude! Ik ben nu anderhalve week aan de Dianepil en mijn borsten zijn al een halve maat groter geworden! En ze doen nog steeds pijn dus het lijkt er niet op dat het al op gaat houden. Dus je kunt er echt wel van aankomen!
Dat "de pil" een aanleiding is klopt ivm het opwekken van meer eet(snoep)lust, maargoed zolang je je je daar dus niet aan toegeeft, hoef je ook niet aan te komen.quote:Op maandag 20 maart 2006 10:51 schreef Aventura het volgende:
Maar dan is 'de pil'dus wel een aanleiding tot overgewicht. Het is bekend dat door invloed van hormoonschommelingen je eetbuien krijgt. Dat verklaart ook waarom veel vrouwen (ook degenen die de pil niet slikken) zich in de week voor de menstruatie ongans snoepen. Of waarom zwangere vrouwen zulke vreemde eetgewoonten hebben.
Das een beetje hetzelfde als zeggen dat je van Prednison bijv niet aankomt: dat berust ook bijna compleet op vocht vasthouden, verandering van vetafzetting en meer eetlust. Of zeggen dat je van chocola niet aankomt: als je maar let op hoeveel je eet. Het hele punt is gewoon dat je meer eetlust krijgt dan je gewend bent en dat zelf eik niet eens echt doorhebt. Daarbij komt al het vet wat zich normaal mschien mooi had verdeeld nu fijn terecht op je heupen en je kont, waardoor die disproportioneel groeien en je dus veel dikker lijkt dan wanneer het zich netjes verdeeld had.quote:Op maandag 20 maart 2006 11:20 schreef stampgek_carool het volgende:
Dat "de pil" een aanleiding is klopt ivm het opwekken van meer eet(snoep)lust, maargoed zolang je je je daar dus niet aan toegeeft, hoef je ook niet aan te komen.
Hoezo "groter"? Het is echt zo, hoor! Voordat het gebeurde geloofde ik er ook niks van. Ik denk dat Georgina Verbaan ook aan de Diane is!quote:Op maandag 20 maart 2006 11:20 schreef stampgek_carool het volgende:
[..]
Dat "de pil" een aanleiding is klopt ivm het opwekken van meer eet(snoep)lust, maargoed zolang je je je daar dus niet aan toegeeft, hoef je ook niet aan te komen.
En dat je borsten "groter" kunnen worden door de pil heeft inderdaad te maken met de hormonen die in de pil zitten, die het ontwikkeln/groeien van borsten stimuleren.
haha oke dan!quote:Op maandag 20 maart 2006 11:49 schreef flutterbye het volgende:
[..]
Hoezo "groter"? Het is echt zo, hoor! Voordat het gebeurde geloofde ik er ook niks van. Ik denk dat Georgina Verbaan ook aan de Diane is!Al slikt ze er dan misschien 2 per dag ofzo. lol.
De stelling is dat je door de pil niet aankomt. En dat is bewezen zo.quote:Op maandag 20 maart 2006 10:28 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Pardon?
Dus je stelling is dat je door hormonen niet kunt aankomen?
Lees nog eens verder aub
Kom maar op met dat bewijs dan.quote:Op maandag 20 maart 2006 15:15 schreef Staps.nl het volgende:
De stelling is dat je door de pil niet aankomt. En dat is bewezen zo.
Ik moet het nuanceren, er is geen bewijs voor de relatie pil en toename gewicht.quote:
Jij poneert die stelling, ik niet. Hier gaan lopen roepen "er is bewijs" en dat vervolgens niet kunnen tonen is een beetje zwakquote:
ja inderdaad, die zin zocht ik! De pil zorgt er indirect voor dat je aan kan komen.. maar tis dus niet zo dat als je de pil slikt je meteen aankomt.quote:Op maandag 20 maart 2006 15:15 schreef Staps.nl het volgende:
[..]
Een andere levensfase, een vriendje waardoor je minder op de lijn gaat letten. Dat soort zaken zorgen er indirect voor dat je aan kan komen.
Misschien moet jij nog wat meer lezen...
aub
Ok niet meteen dan, het duurt een paar dagen voordat je hormoonspiegel dusdanig verneukt wordt dat je aan gaat komenquote:Op maandag 20 maart 2006 20:52 schreef stampgek_carool het volgende:
[..]
ja inderdaad, die zin zocht ik! De pil zorgt er indirect voor dat je aan kan komen.. maar tis dus niet zo dat als je de pil slikt je meteen aankomt.![]()
Zeg er dan maar wel even bij dat ze er wel een paar weken pijn voor moet lijden! Ik heb er iig al anderhalve week last van en het lijkt er nog niet op dat het overgaat! En ik had al C dus ik ben er eigenlijk niet zo blij mee...quote:Op maandag 20 maart 2006 16:14 schreef Molluck het volgende:
Hmnn, ik moet eigenlijk dit topic uit mijn MyAT krijgen, als mijn zusje dat leest over die borsten wil ze straks ook aan de pil
ik ben vanaf mijn 14e aan de diane-pil, het is de zwaarste pil die er is en je komt er wel degelijk van aan ja ondanks dat je er niet meer door gaat eten {dat kan wel natuurlijk maar dat was bij mij niet het geval}quote:Op maandag 20 maart 2006 10:58 schreef flutterbye het volgende:
Dude! Ik ben nu anderhalve week aan de Dianepil en mijn borsten zijn al een halve maat groter geworden! En ze doen nog steeds pijn dus het lijkt er niet op dat het al op gaat houden. Dus je kunt er echt wel van aankomen!
de meeste meiden gaan juist MEER op hun lijn letten wanneer ze een vriendje krijgen hoor...quote:Op maandag 20 maart 2006 15:15 schreef Staps.nl het volgende:
[..]
Een andere levensfase, een vriendje waardoor je minder op de lijn gaat letten. Dat soort zaken zorgen er indirect voor dat je aan kan komen.
Misschien moet jij nog wat meer lezen...
aub
Offtopic: Dat is niet helemaal waar. Er zijn pillen met meer hormonen. Een van de stoffen die in Diane zit, heeft wel heftigere bijwerkingen dan een gemiddeldel pil.quote:Op woensdag 22 maart 2006 15:57 schreef Suuz_ het volgende:
*knip*
het is de zwaarste pil die er is
*knip*
Ja precies!! Dat werd bij dus door de huisarts verteld, terwijl ik eerst ook dacht dat je van de pil kon aankomen. Omdat ik van verschillende meiden om me heen hoorde dat je van de pil kan aankomen, toen ik er aan wou beginnen, schrok ik. Maar de huisarts heeft me dus gezegt dat dat onzin is. Het heeft inderdaad allemaal te maken met dat hongergevoel dat erdoor kan ontstaan!! En vocht vasthouden is niet hetzelfde als aankomen..En ik begon met dit topic omdat ik zeker wist dat heel veel meiden hetzelfde denken als ik er toen eerst over dacht.quote:Op woensdag 22 maart 2006 16:02 schreef diabolotin het volgende:
Ik heb het ooit aan drie verschillende artsen gevraagd, waarvan 1 gyneacoloog, en allen zeiden dat je niet aankomt door de pil, maar door het eventuele hongergevoel dat je kunt krijgen, veranderingen in levensstijl etc..
En daar had je bezwaar tegen?quote:Op donderdag 23 maart 2006 10:39 schreef Herald het volgende:
verkapt-ik-ben-lekker-slank-en-mijn-vriendje-mag-me-zonder-condoom-volblaffen-topic
als kleding niet meer past en de weegschaap meer kilo's aangeeft, heet dat aankomen. Of dat nu 3 kilo vocht is of aankomen van veranderd eetpatroon, maakt niet uit...quote:Op donderdag 23 maart 2006 10:35 schreef stampgek_carool het volgende:
aankomen heeft oorspronkelijk te maken met je "vet" en niet met vocht.
www.vandale.nl:quote:Op donderdag 23 maart 2006 10:47 schreef stampgek_carool het volgende:
opzich kan ik me voorstellen dat jij het aankomen noemt, als de weegschaal meer kilo's aangeeft en je kleding strakker zit etc. en artsen zeggen dat je niet kunt aankomen door de pil, omdat zij aankomen ook alleen zien als "meer vet krijgen" , en zien zij vocht ook niet echt als aankomen. maar ook al ben je niet aan de pil, je houdt altijd meer vocht vast als je ongesteld moet worden.
Dus als je zwaarder wordt door toename van spiermassa (om maar een voorbeeld te noemen) dan heet dat geen aankomen volgens jou?quote:aan·ko·men (onov.ww.)
1 zijn bestemming bereiken => arriveren, toekomen
2 het doel treffen
3 naderen
4 in gewicht toenemen => verdikken; <=> afvallen
5 [archa.] door erfenis eigendom worden
Ik zie zwaarder worden als aankomen. Als een patiënt van mij flink oedeem heeft zeg ik ook niet "Nee mevrouw, u bent niet aangekomen hoor. Ja, de weegschaal geeft dat aan, maar het is geen vet hč en de dokter weet het altijd beter hoor"quote:Op donderdag 23 maart 2006 10:47 schreef stampgek_carool het volgende:
omdat zij aankomen ook alleen zien als "meer vet krijgen" , en zien zij vocht ook niet echt als aankomen.
ja preciesquote:Op donderdag 23 maart 2006 21:26 schreef Isabeau het volgende:
Er zijn diverse wetenschappelijke onderzoeken die dat tegenspreken, saaw
(mijn ervaring en die van menig vrouw om me heen is echter anders, maar goed)
Ik ben dus afgevallen toen ik met de Diane ben gestopt en niet meer aangekomen nadat ik met Yasmin ben begonnen. Dus wat daar staat komt overeen met mijn eigen ervaring.quote:Climacteric. 2005 Oct;8 Suppl 3:28-34.
Added benefits of drospirenone for compliance.
Foidart JM.
Drospirenone is a novel progestogen that possesses antimineralocorticoid activity. This activity is seen clinically in its effects on physiological parameters, body weight, general well-being and fluid-related symptoms. Clinical studies with an oral contraceptive containing 30 microg ethinylestradiol and 3 mg drospirenone (Yasmin, Schering AG, Berlin, Germany) and a new continuous combined oral hormone replacement therapy (HRT) containing 1 mg 17beta-estradiol and 2 mg drospirenone (Angeliq, Schering AG) were all designed specifically to evaluate treatment effects on body weight and cardiovascular function, both of which can be influenced by aldosterone receptor antagonism. Weight gain during traditional oral contraceptive and HRT use has been one of the main reasons for poor compliance and discontinuation. Women receiving hormone therapy with 1 mg 17beta-estradiol/2 mg drospirenone had either no weight change or a small decrease, while those receiving estradiol alone tended to increase in weight. Mean body weight after 1 year of treatment with 1 mg 17beta-estradiol/2 mg drospirenone decreased by 1.2 kg (p < 0.001). Studies using different drospirenone doses in combination with estradiol indicate that the effect on body weight is dependent on the dose of drospirenone, and that this is due to drospirenone's antimineralocorticoid activity. These data are in agreement with previous studies that compared the changes in body weight in young women receiving for 13 or 26 cycles the oral contraceptives 30 microg ethinylestradiol/3 mg drospirenone or 30 microg ethinylestradiol/150 microg desogestrel (Marvelon, Organon International); 30 microg ethinylestradiol/3 mg drospirenone had a more favorable effect on body weight, with the mean body weight remaining lower than baseline for the majority of women. A variety of physical and emotional changes have been linked to hormonal fluctuations during the menstrual cycle. Fluid retention-related symptoms, such as breast tenderness, swelling, abdominal bloating and skin changes, may affect well-being and quality of life. Improvements in these cycle-dependent disorders, together with some psychological symptoms, such as fatigue and depressive mood, are well documented with the use of 30 microg ethinylestradiol/3 mg drospirenone. Therefore, the effects of hormone therapy with 1 mg 17beta-estradiol/2 mg drospirenone on quality of life were assessed in the Women's Health Questionnaire. Significant improvements were observed in quality of life during treatment with 1 mg 17beta-estradiol/2 mg drospirenone, which also resulted in higher mean scores than estradiol alone. Improvements were mainly seen in somatic symptoms, anxiety/fears and cognitive difficulties.1 mg 17beta-estradiol/2 mg drospirenone has unique antimineralocorticoid properties, which can be attributed to drospirenone. This combination prevents salt and water retention elicited by estrogens, and thereby prevents increases in blood pressure and maintains a stable body weight. Its additional beneficial impact on premenstrual symptomatology and health-related quality of life may improve well-being and clinical tolerance.
Wel grappig dat JIJ aan de pil was! Terwijl in je profiel staat dat je een man bentquote:Op vrijdag 24 maart 2006 00:31 schreef Chicaloca het volgende:
Van de pil kom je WEL aan! Ik ben al 2 keer begonnen met de pil en elke keer kwam ik 10 kilo aan! Dat ligt dus zeker aan de pil. Ik viel het ook weer af na een tijd als de hormonen stabiel zijn maar ik denk dat elk meisje wel zeker 2 kilo afvalt als ze stopt met de pil.
ik wil ook van de diane af (heb em vanaf m'n 14e ben nu 22) en wil ook aan de Yasmin pil, hoor daar veel goeie dingen over.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 08:42 schreef Isabeau het volgende:
Wetenschappelijk onderzoek spreekt ons helemaal niet tegen![]()
Ik was wat aan het zoeken over mijn eigen pil (Yasmin, waar dus drosperidon in zit) en vond dit:
[..]
Ik ben dus afgevallen toen ik met de Diane ben gestopt en niet meer aangekomen nadat ik met Yasmin ben begonnen. Dus wat daar staat komt overeen met mijn eigen ervaring.
Een groot deel van de vrouwen is aan de pil. Als een pil 5 cent duurder is per vrouw dan scheelt dat de verzekering al heel erg veel geldquote:Op vrijdag 24 maart 2006 19:54 schreef loveli het volgende:
Duur is ook relatief, de duurste pil kost minder dan 25 cent per dag.
In aanvullende pakketten vaak nog welquote:Op vrijdag 24 maart 2006 20:07 schreef Aventura het volgende:
Dat is toch geen issue, want de pil wordt toch niet meer vergoed?
Aanvullende verzekeringquote:Op vrijdag 24 maart 2006 20:07 schreef Aventura het volgende:
Dat is toch geen issue, want de pil wordt toch niet meer vergoed?
bij mij wel inderdaad. ik heb geen aanvullend pakket maar de pil wordt tot mn 21 gewoon vergoedquote:Op vrijdag 24 maart 2006 20:10 schreef fee-tje het volgende:
[..]
In aanvullende pakketten vaak nog wel. En uberhaupt tot je 21e, dacht ik.
http://www.anticonceptie-online.nl/prijzen.htm#Hormonale middelenquote:Op vrijdag 24 maart 2006 20:00 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Een groot deel van de vrouwen is aan de pil. Als een pil 5 cent duurder is per vrouw dan scheelt dat de verzekering al heel erg veel geld(mijn pil kost trouwens 39,87 cent per stuk/pilletje, ik weet niet hoe je erbij komt dat 'de duurste' 25 cent kost))
Tja, ik ben dus echt geen gram aangekomen, eerder afgevallen in die tijd (ook door andere omstandigheden hoor). Ik was net 16 toen ik begon. Een maand of 8 later ben ik wel ineens zwaarder geworden, maar dat was absoluut niet meer aan de pil toe te schrijven, dat was echt het gevolg van mijn eigen hormoontjes. Mijn zusje kwam in eerste instantie wel iets aan, kreeg ook grotere borsten, maar met een maand of drie ŕ vier ging dat allemaal vanzelf weer weg, daar heeft ze niets voor hoeven te veranderen.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 20:27 schreef Aventura het volgende:
Oh ja aanvullend
Dat is helaas een luxe die ik mij niet kan permitteren, ik betaal zo ook al 95 en dat vind ik wel de max. Maar dat is offtopic. Dat wat jij zegt is wel zo innovative. Maar goed, ik begon pas op mijn 22ste met de pil. Daarvoor wilde ik er niet aan juist omdat ik iedereen om me heen dik zag worden. En toen werden mijn borsten opeens 2 maten groter en werden mijn heupen en kont ook wat forser. Dat is zo gebleven, ondanks dat ik een paar keer van merk/type pil ben geswitcht.
Als je pil niet goed werkt, moet je naar een andere, dat is logisch.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 00:30 schreef loveli het volgende:
Mijn opmerking was meer gericht op gebruiksters dan verzekeraars. De pil is echt niet zo duur dat je gedwongen wordt een andere te nemen dan eigenlijk het beste bij je past.
Alleen betalen over het algemeen zorgverzekeraars (behalve de mijne) geen condooms...quote:Op zaterdag 25 maart 2006 10:08 schreef SeLang het volgende:
Een dure pil bestaat niet. Het is altijd nog factoren goedkoper dan condooms.
En dan heb ik het nog nieteens over de psychologische schade die wordt aangericht door condooms.
Ik zeg toch ook dat de pil goedkoper is. Zelfs als je die zelf moet betalen.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 10:14 schreef innovative het volgende:
[..]
Alleen betalen over het algemeen zorgverzekeraars (behalve de mijne) geen condooms...
Wat is dat voor bullshit, elke vrouw boven de 21 betaalt hem zelf, tenzij ze aan aanvullend pakket heeft (en er dus indirect alsnog zelf aan meebetaalt). Overigens is het allemaal wel lekker makkelijk voor de man, ik heb nog nooit van een man aangeboden gekregen om eraan mee te betalen.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 10:18 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ik zeg toch ook dat de pil goedkoper is. Zelfs als je die zelf moet betalen.
(absurd trouwens dat de zorgverzekeraar de pil betaalt. Dan moeten andere mensen dus betalen voor jouw neuken)
Dan is het goed ! Ik schrok al...quote:Op zaterdag 25 maart 2006 10:22 schreef Aventura het volgende:
[..]
Wat is dat voor bullshit, elke vrouw boven de 21 betaalt hem zelf, tenzij ze aan aanvullend pakket heeft (en er dus indirect alsnog zelf aan meebetaalt).
Ik heb dat wel gedaan hoor 50%-50% (toen we beiden weinig geld hadden).quote:Overigens is het allemaal wel lekker makkelijk voor de man, ik heb nog nooit van een man aangeboden gekregen om eraan mee te betalen.
Ik wel!!! Voordat ik op mijn huidige pakket stuitte, was ik niet van plan om een aanvullende verzekering te nemen. Toen dus met vriendje over gehad, en die zou ook meebetalen...quote:Op [url=http://forum.fok.nl/topic/833407/2/50#36348823]zaterdag 25 maart 2006 10:22
Wat is dat voor bullshit, elke vrouw boven de 21 betaalt hem zelf, tenzij ze aan aanvullend pakket heeft (en er dus indirect alsnog zelf aan meebetaalt). Overigens is het allemaal wel lekker makkelijk voor de man, ik heb nog nooit van een man aangeboden gekregen om eraan mee te betalen.
Ligt trouwens ook aan je seksfrequentie, of de pil goedkoper is. Als je het maar een keer of 2 in de maand doet, zijn condooms toch echt goedkoper hoor...quote:Op zaterdag 25 maart 2006 10:18 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ik zeg toch ook dat de pil goedkoper is. Zelfs als je die zelf moet betalen.
(absurd trouwens dat de zorgverzekeraar de pil betaalt. Dan moeten andere mensen dus betalen voor jouw neuken)
Ohja?quote:Op zaterdag 25 maart 2006 11:11 schreef innovative het volgende:
[..]
Ik wel!!! Voordat ik op mijn huidige pakket stuitte, was ik niet van plan om een aanvullende verzekering te nemen. Toen dus met vriendje over gehad, en die zou ook meebetalen...
Ja... Sterker nog, toen ik je vertelde dat R. meebetaalde aan de MAP van zusje, zei je nog dat je dat enigszins logisch vond... Beetje dement aan 't worden?quote:
Daar kan ik inkomen... Maar van die pil weet ik niks vanquote:Op zaterdag 25 maart 2006 18:49 schreef innovative het volgende:
[..]
Ja... Sterker nog, toen ik je vertelde dat R. meebetaalde aan de MAP van zusje, zei je nog dat je dat enigszins logisch vond... Beetje dement aan 't worden?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |