abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36188746
Nu op SBS 6..

Wat bezielt je uberhaupt om kinderverkrachters te gaan verdedigen? Alleen om geld eruit te slaan?

Wat een zieke gasten, zowel die verkrachters als die advocaten :r

Edit: Aangezien het niet helemaal duidelijk is:

Ik heb het over het psychische, niet over het wettelijke/zakelijke aspect

[ Bericht 30% gewijzigd door Maisnon op 20-03-2006 19:12:44 ]
pi_36188761
quote:
Op maandag 20 maart 2006 00:34 schreef Maisnon het volgende:
Alleen om geld eruit te slaan?
Lijkt me wel .
  maandag 20 maart 2006 @ 00:37:00 #3
105263 Litso
Interlectueel.
pi_36188804
En om te laten zien hoe goed je je vak verstaat misschien? Als je zelfs een kinderverkrachter weet te verdedigen moet je wel een goeie zijn
"Dat is echt ontzettend zielig" ©
pi_36188809
Ze geloven in het principe dat iedereen recht heeft op verdediging.

Tot zover het idealisme. Natuurlijk draait het om de centen .
pi_36188826
ja, maar stel een 'kinderverkrachter' blijkt onschuldig te zijn die kans bestaat ook nog natuurlijk
pi_36188840
Wat vind je van dokters die kinderverkrachters reanimeren?
  Donald Duck held maandag 20 maart 2006 @ 00:38:56 #7
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_36188844
Onschuldig tot schuld is bewezen.
Kinderverkrachters kunnen vals beschuldigd zijn
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_36188846
Denk dat het inderdaad alleen maar met de opbrengst te maken heeft. Vaak staat al vast dat iemand schuldig is aan de hand van bewijzen, en toch zijn er advocaten die de dader gaan verdedigen. Zijn ook vaak series op Discovery, en ik vraag mij dan ook wel eens af waarom die advocaten zo gek zijn om mensen te gaan verdedigen waarvan al vaststaat dat ze een misdrijf gepleegd hebben.
  maandag 20 maart 2006 @ 00:39:48 #9
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_36188859
In een rechtsstaat heeft iedere verdachte recht op een advocaat.

En dat is maar goed ook
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_36188885
quote:
Op maandag 20 maart 2006 00:38 schreef The_Terminator het volgende:
Denk dat het inderdaad alleen maar met de opbrengst te maken heeft. Vaak staat al vast dat iemand schuldig is aan de hand van bewijzen, en toch zijn er advocaten die de dader gaan verdedigen. Zijn ook vaak series op Discovery, en ik vraag mij dan ook wel eens af waarom die advocaten zo gek zijn om mensen te gaan verdedigen waarvan al vaststaat dat ze een misdrijf gepleegd hebben.
Een advocaat ziet geen kinderverkrachter. Een advocaat ziet een zaak met bewijzen en probeert daar het hoogst haalbare uit te slepen. Hij wil slimmer zijn dan de wet. Dat heeft niks met geld te maken, niks met een kinderverkrachter, dat is gewoon een uitdaging en zijn werk.

Natuurlijk zal een advocaat ook wel gemengde gevoelens overhouden aan een zaak waarin een kinderverkrachter bijv. in vertrouwen bekend heeft; maar wie hij toch onschuldig heeft kunnen laten verklaren.
pi_36188893
quote:
Op maandag 20 maart 2006 00:38 schreef JoPiDo het volgende:
ja, maar stel een 'kinderverkrachter' blijkt onschuldig te zijn die kans bestaat ook nog natuurlijk
En voor die ene onschuldige verdedig je er 9 waarvan je toch wel weet dat ze schuldig zijn geweest.

Als je ze ook met die kinderen ziet praten, de meest listige truukjes weten ze erop toe te passen, van de manier waarop ze kijken/bewegen als ze praten tot de toon waarop vragen gesteld worden, bah
pi_36188902
wat een fucking dom topic dit van mij mag er een slotje op
pi_36188913
Natuurlijk kunnen het zelf ook pedofielen zijn en doen ze wat jurisprudentie op.

Dit is natuurlijk puur speculatief .

[ Bericht 2% gewijzigd door MrX1982 op 20-03-2006 01:10:38 ]
pi_36188940
quote:
Op maandag 20 maart 2006 00:42 schreef MrX1982 het volgende:
Natuurlijk kunnen het zelf ook pedofielen zijn en doen ze wat jurispondentie op.

Dit is natuurlijk puur speculatief .
Jurispondentie. .
Echte liefde!
En ik zag dat het goed was.
  Redactie Frontpage / Weblog maandag 20 maart 2006 @ 00:44:27 #15
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_36188950
quote:
Op maandag 20 maart 2006 00:42 schreef JoPiDo het volgende:
Van mij niet
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
pi_36188972
publiciteit denk ik...

zo kom je eerder in het nieuws dan kleine onbelangrijke zaakjes
Het onderscheid komt met de jaren, tot je jezelf onderschijt...
pi_36188979
quote:
Op maandag 20 maart 2006 00:38 schreef The_Terminator het volgende:
Ervaring opdoen, uitdaging aangaan en geld verdienen.
Zelfs al is een zaak zo hopeloos als wat, er zijn zat advocaten die willen kijken hoe ver ze kunnen komen.
pi_36189011
quote:
Op maandag 20 maart 2006 00:43 schreef Insomaniac het volgende:
Jurispondentie. .
Het is al laat.
pi_36189031
Je kan als advocaat van een kinderverkrachter wel hele mooie dingen zeggen in de rechtszaal.

"Die smerige kleuters hebben mijn client door hun uitdagende kleding en obscene gedrag bijna gedwongen tot het verrichten van de eerder genoende handelingen."

"Dat dat meisje 3 jaar is bleek pas achteraf, in het bijzijn van mijn client gedroeg ze zich heel volwassen, ze gaf ook de indruk er wel pap van te lusten."

"Dit had niks met gedwongen orale sex te maken, de verdachte speelde gewoon in op de natuurlijke zuigreflex van de baby."
pi_36189056
quote:
Op maandag 20 maart 2006 00:48 schreef PonyLover het volgende:
Je kan als advocaat van een kinderverkrachter wel hele mooie dingen zeggen in de rechtszaal.

*"Die smerige kleuters hebben mijn client door hun uitdagende kleding en obscene gedrag bijna gedwongen tot het verrichten van de eerder genoende handelingen."

*"Dat dat meisje 3 jaar is bleek pas achteraf, in het bijzijn van mijn client gedroeg ze zich heel volwassen, ze gaf ook de indruk er wel pap van te lusten."

*"Dit had niks met gedwongen oralesex te maken, de verdachte speelde gewoon in op de natuurlijke zuigreflex van de baby."
"die pony deed haar kontje vanzelf naar achter toen ik der aaide."
Het onderscheid komt met de jaren, tot je jezelf onderschijt...
pi_36189113
quote:
Op maandag 20 maart 2006 00:49 schreef TheSwooshdockSaints het volgende:

[..]

"die pony deed haar kontje vanzelf naar achter toen ik der aaide."
pi_36189120
Mijn cliënt is ontoerekeningsvatbaar en heeft een slechte jeugd gehad.

Werkt altijd voor strafvermindering.
pi_36189123
Bij een rechtzaak is schuld of onschuld totaal niet relevant. Het gaat er enkel om of er voldoende aanwijzingen zijn die de verdachte als dader aanwijzen.

En als je iemand bent die daadwerkelijk in de rechtmatigheid/juistheid van rechtspraak gelooft dat moet je dus ook erkennen dat iedereen die wordt vrijgesproken dus ook onschuldig is.
You are not a beautiful and unique snowflake. You are the same decaying organic material as everyone else.
Choose sitting on that couch watching mind-numbing sprit-crushing game shows, stuffing fucking junk food into your mouth.
pi_36189175
quote:
Op maandag 20 maart 2006 00:52 schreef 700MB het volgende:
En als je iemand bent die daadwerkelijk in de rechtmatigheid/juistheid van rechtspraak gelooft dat moet je dus ook erkennen dat iedereen die wordt vrijgesproken dus ook onschuldig is.
Je moet accepteren dat iedereen die wordt vrijgesproken rechterlijk gezien niet schuldig is. Dat is iets anders.
pi_36189201
quote:
Op maandag 20 maart 2006 00:42 schreef JoPiDo het volgende:
Ja, inderdaad een heel storend topic

In ieder geval...

Ik opende dit topic ook vrij haastig nadat ik de beelden had gezien, natuurlijk is het wettelijk en justitueel (?) gezien natuurlijk allemaal logisch

Het ging me meer om over wat voor een flinke kerel je in je hoofd moet zijn om dat kunstje te flikken, niet omdat het je werk is, maar hoe je het over je hart zou kunnen krijgen
pi_36189276
quote:
Op maandag 20 maart 2006 00:54 schreef Tobbes het volgende:
Je moet accepteren dat iedereen die wordt vrijgesproken rechterlijk gezien niet schuldig is. Dat is iets anders.
Nee, dat is niet iets anders. Je geeft het recht aan iemand die al dan niet onpartijdig is om te beslissen of het wel of niet de dader is. Als je iemand het recht geeft om daarover te beslissen moet je ook daaraan de conclusie verbinden dat zijn beslissing de werkelijkheid weergeeft.
You are not a beautiful and unique snowflake. You are the same decaying organic material as everyone else.
Choose sitting on that couch watching mind-numbing sprit-crushing game shows, stuffing fucking junk food into your mouth.
pi_36189300
quote:
Op maandag 20 maart 2006 00:58 schreef 700MB het volgende:

[..]

Nee, dat is niet iets anders. Je geeft het recht aan iemand die al dan niet onpartijdig is om te beslissen of het wel of niet de dader is. Als je iemand het recht geeft om daarover te beslissen moet je ook daaraan de conclusie verbinden dat zijn beslissing de werkelijkheid weergeeft.
Nee. Er is een verschil tussen de werkelijkheid en wat je kunt bewijzen.
pi_36189346
quote:
Op maandag 20 maart 2006 00:55 schreef Maisnon het volgende:
Het ging me meer om over wat voor een flinke kerel je in je hoofd moet zijn om dat kunstje te flikken, niet omdat het je werk is, maar hoe je het over je hart zou kunnen krijgen
Omdat je als advocaat sowieso in staat moet zijn om je zakelijk op te stellen. Het is enkel een kwestie van relativeren. Het enige contact dat je met de verdachte hebt is zakelijk, als advocaat. En omdat het enkel een zakelijk contact is mag je het alleen maar formuleren als 'verdachte' en 'feit'. En als het voor jou als advocaat verschil maakt of dat 'feit' te snel rijden betreft of een moord is, dan ben je geen goede advocaat.
pi_36189358
quote:
Op maandag 20 maart 2006 00:59 schreef Tobbes het volgende:
Nee. Er is een verschil tussen de werkelijkheid en wat je kunt bewijzen.
Dat standpunt is prima, maar dan kan de je huidige rechtsgang niet erkennen.
pi_36189443
quote:
Op maandag 20 maart 2006 01:02 schreef 700MB het volgende:

[..]

Dat standpunt is prima, maar dan kan de je huidige rechtsgang niet erkennen.
Tuurlijk wel. Je kunt toch accepteren dat iemand pas veroordeeld kan worden als de schuld aangetoond is. Dit staat toch totaal los van de daadwerkelijke schuld.
pi_36189493
quote:
Op maandag 20 maart 2006 00:47 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Het is al laat.
Na je edit klopt het nog niet
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_36189498
Het ging trouwens om een advocaat die enkel en alleen (potentiele moet ik er nu bij zetten) kinderverkrachters verdedigde.
pi_36189505
quote:
Op maandag 20 maart 2006 01:05 schreef Tobbes het volgende:
Dit staat toch totaal los van de daadwerkelijke schuld.
Niet volgens de huidige definitie van rechtspraak.
pi_36189584
quote:
Op maandag 20 maart 2006 01:07 schreef Maisnon het volgende:
Het ging trouwens om een advocaat die enkel en alleen (potentiele moet ik er nu bij zetten) kinderverkrachters verdedigde.
Het blijft enkel een zakelijke overeenkomst waar geen plaats is voor een persoonlijke mening erover.
pi_36189595
quote:
Op maandag 20 maart 2006 01:07 schreef cultheld het volgende:
Na je edit klopt het nog niet
Men leert met vallen en opstaan.

Er staat geen punt achter je zin .
  maandag 20 maart 2006 @ 01:14:26 #36
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_36189650
Naja...die gast zag er ook nogal onfris uit. Hij leek zelfs te grijnzen bij elk mogelijke ingang. Ik begrijp best dat je je vak wil uitoefenen, maar of ik mezelf goed zou voelen om iemand te verdedigen die duidelijk eea op de kerfstok heeft, ook al is niet alles tot in detail te bewijzen....neh.

Knap van hen die het kunnen hoor, maar structureel misbruik lijkt me geen kattepis. Ik zou een slachtoffer niet genadeloos kunnen neersabelen.
pi_36189885
quote:
Op maandag 20 maart 2006 01:11 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Men leert met vallen en opstaan.

Er staat geen punt achter je zin .
Die zet ik er bijna nooit achter
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_36190116
quote:
Op maandag 20 maart 2006 00:52 schreef 700MB het volgende:
Bij een rechtzaak is schuld of onschuld totaal niet relevant. Het gaat er enkel om of er voldoende aanwijzingen zijn die de verdachte als dader aanwijzen.

dat slaat nergens op natuurlijk
pi_36190148
Mensen die beschuldigd worden van zedendelicten zijn best vaak onschuldig, vooral bij ouders die om de voogdij over hun kinderen vechten en ook bij van die mensen die door een evil psychiater zich op hun 25e opeens herinneren door hun pa/buurman/leraar misbruikt te zijn. Logisch dus dat ze een advocaat krijgen.

En zelfs als het overduidelijk is dat iemand wél schuldig is dan is er dikke kans dat die gast niet helemaal spoort en is het dus goed als zo iemand een advocaat krijgt toegewezen om er voor te zorgen dat dat bijvoorbeeld boven water komt zodat diegene onder bijv. tbs geplaatst kan worden.

En als een advocaat zeker weet dat zijn cliënt schuldig is dan mag hij volgens mij niet eens pleiten dat hij onschuldig is.
deze account is gehacked door GreyHatHacks
  maandag 20 maart 2006 @ 01:47:23 #40
47580 hoM3r
Our trip.
pi_36190169
quote:
Op maandag 20 maart 2006 01:42 schreef JoPiDo het volgende:

[..]

dat slaat nergens op natuurlijk
Ik zou het liever feiten noemen eigenlijk.
pi_36190184
hoM3r de feitenman
  maandag 20 maart 2006 @ 01:54:34 #42
41885 kless
morgen? waarom niet overmorgen
pi_36190231
Ik wou wel eens de statistieken zien over hoevaak docenten (on)terecht beschuldig & geschorst worden tot kind biecht dat het (on)gelogen is. maarja alle scholen houden dat heel stil.
Vrouwen moeten niet zeiken over hun uiterlijk. Met hun innerlijk is veel meer mis.
iGEM
  maandag 20 maart 2006 @ 06:43:02 #43
100008 MeneerMuis
WWE is my life
pi_36190944
quote:
Op maandag 20 maart 2006 00:52 schreef MrX1982 het volgende:
Mijn cliënt is ontoerekeningsvatbaar en heeft een slechte jeugd gehad.

Werkt altijd voor strafvermindering.
Alleen daarom al zijn er zoveel adovcaten, om iedereen ontoerekeningsvatbaar te verklaren!
World Wrestling Entertainment
  maandag 20 maart 2006 @ 07:28:46 #44
36038 Shaman
retro-progressief
pi_36191068
Zou het verdedigen van elke mogelijke pleger van een gewelds- of zedendelict dan niet net zo kwalijk zijn. Een roekeloze verkeersovertreder, die door een ongeval doden op zijn geweten heeft? Het is de peiler van onze rechtsspraak, tot het vonnis ben je een verdachte en heb je recht op verdediging. Een advocaat heeft niet persé het doel iemand vrij te spreken. Je hebt het recht je te te verantwoorden, jouw kant van het verhaal te vertellen. Een advocaat helpt daarbij.
De rechter bepaalt aan de hand van de bewijslast uiteindelijk of je schuldig bent of niet en dat is de verantwoordelijkheid van de aanklager.
pi_36192943
quote:
Op maandag 20 maart 2006 00:47 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Het is al laat.
Jij wordt dommer met het verstrijken van de tijd?
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_36193127
quote:
Op maandag 20 maart 2006 07:28 schreef Shaman het volgende:
Zou het verdedigen van elke mogelijke pleger van een gewelds- of zedendelict dan niet net zo kwalijk zijn. Een roekeloze verkeersovertreder, die door een ongeval doden op zijn geweten heeft? Het is de peiler van onze rechtsspraak, tot het vonnis ben je een verdachte en heb je recht op verdediging. Een advocaat heeft niet persé het doel iemand vrij te spreken. Je hebt het recht je te te verantwoorden, jouw kant van het verhaal te vertellen. Een advocaat helpt daarbij.
De rechter bepaalt aan de hand van de bewijslast uiteindelijk of je schuldig bent of niet en dat is de verantwoordelijkheid van de aanklager.
Object.Shaman("Dit weten we nu al wel, het gaat om de geestelijke barriere die je moet overwinnen, ik neem aan dat je als advocaat bij het behandelen van één soort verdedigers toch wel als doel hebt dat soort mensen vrij te krijgen");
pi_36193531
quote:
Op maandag 20 maart 2006 10:18 schreef Maisnon het volgende:

[..]

Dit weten we nu al wel, het gaat om de geestelijke barriere die je moet overwinnen, ik neem aan dat je als advocaat bij het behandelen van één soort verdedigers toch wel als doel hebt dat soort mensen vrij te krijgen
Ik denk dat je daar inderdaad vanuit mag gaan. De advocaat wordt door zijn client toch meestal met een bepaald doel ingeschakeld en dat is vrijspraak. Betekent echter wel dat indien een verdachte wordt vrijgesproken terwijl hij het feit wel degelijk begaan heeft, het Openbaar Ministerie kennelijk niet voldoende bewijzen op tafel heeft weten te leggen. Het enige wat de advocaat kan doen, is de rechter erop wijzen dat de overgelegde bewijzen niet tot een veroordeling kunnen leiden. Wat dat aangaat speelt de strafpleiter nog een vrij passieve rol in het strafproces. Hij moet maar afwachten met welk bewijs het OM komt opdraven om vervolgens te trachten het bewijs te ondermijnen. Lukt dat niet, dan rest hem slechts de schone taak een zo laag mogelijke straf te bepleiten.

De aanwezigheid van een advocaat in het strafproces, noopt het Openbaar Ministerie nauwkeurig te werk te gaan, en juist in het geval van verdachten die feiten hebben gepleegd die in de maatschappij op zwaar moreel verzet stuiten (pedofielen, kindermishandeling, verkrachting, moord etc.) lijkt me dat noodzakelijk en heeft de aanwezigheid van een advocaat een positief effect.

Als de verdachte dan wel vrijgesproken wordt, is dat in ieder geval een overwinning voor de rechtstaat. Niemand waarvan de strafbaarheid niet is komen vast te staan middels wettig en overtuigend bewijs, is immers vatbaar voor een veroordeling en dat mag je een fundamentele verworvenheid van beschaving noemen.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_36208205
Iedereen heeft recht op verdediging TS, en misschien is ie nog wel onschuldig.
Vraag het aan mij, ik weet het ook niet.
  maandag 20 maart 2006 @ 19:15:26 #49
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_36208413
quote:
Op maandag 20 maart 2006 00:42 schreef MrX1982 het volgende:
Natuurlijk kunnen het zelf ook pedofielen zijn en doen ze wat jurisprudentie op.
Nee , je verwart advokaten met kinderrechters

[ Bericht 3% gewijzigd door deedeetee op 20-03-2006 19:39:25 ]
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  maandag 20 maart 2006 @ 19:21:13 #50
144541 zwelgje81
http://forum.fok.nl/topic/8562
pi_36208644
Je bent onschuldig tot tegendeel bewezen is dus kan je van te voren daar niet over oordelen.

Hoe vaak zal iemand niet beschuldigd zijn van pedofilie en achteraf blijkt dat het een leugen is omdat de zogenaamde pedo niet in wilde gaan op avanches of dat er een soort wraakactie is ofzo
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')