abonnement Unibet Coolblue
pi_2374456
Weet iemand of men nog bezig is. Komt er ooit nog een single uit?
know your role
pi_2374516
Heb ze op Lowlands gezien en er waren een aantal nieuwe nummers. Maarze om het even zo te zeggen

ZUIGEN!!!!!!!! tegenwoordig

(_/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.
pi_2374518
Ze zijn al een tijd bezig met een nieuw album "Always Outnumbered, Never Outgunned", maar dat stellen ze nogal vaak uit. Ik geloof dat het nu ergens in 2002 uit gaat komen.

Wel jammer. .

O+. Ripley. O+.
pi_2374556
quote:
Op dinsdag 04 december 2001 15:36 schreef Quarentine het volgende:
Heb ze op Lowlands gezien en er waren een aantal nieuwe nummers. Maarze om het even zo te zeggen

ZUIGEN!!!!!!!! tegenwoordig


Serieus? Hoe dat zo? Hebben een nieuwe style?
know your role
  dinsdag 4 december 2001 @ 15:52:42 #5
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_2374735
Vlak voor Lowlands zouden ze een nieuwe cd uitbrengen, vervolgens spelen ze op lowlands maar 2 van die nieuwe liedjes en voor de rest oude zut en daarna hebben ze besloten om het album nog maar even niet uit te brengen.
Prodigy was vroeger heel goed, nu zijn ze een beetje verleden tijd.
pi_2375318
quote:
Op dinsdag 04 december 2001 15:52 schreef SiGNe het volgende:
Vlak voor Lowlands zouden ze een nieuwe cd uitbrengen, vervolgens spelen ze op lowlands maar 2 van die nieuwe liedjes en voor de rest oude zut en daarna hebben ze besloten om het album nog maar even niet uit te brengen.
Prodigy was vroeger heel goed, nu zijn ze een beetje verleden tijd.
Onzin. In juni is in de VS Experience Expanded uitgekomen, een geremasterde versie van The Prodigy Experience met een 2de cd met b-kantjes en remixes. Begin van dit jaar is al gemeld dat de nieuwe cd 'always Outnumbered, Never Outgunned' pas begin 2002 uit zal komen.

De 4 optredens eind augustus waren om de nieuwe samenstelling te testen (geen leeroy meer en nieuwe gitariste) en om te kijken of ze nogsteeds wel wilden optreden. De 2 nieuwe nummers Trigger en Nuclear heeft Liam pas in augustus gemaakt en er zal nog wel wat aan veranderd worden voordat ze uiteindelijk op het nieuwe album komen. Liam is pas sinds het voorjaar van dit jaar echt bezig met het nieuwe album. Op Lowlands hebben ze net als heleboel bands een festivalset gedaan. Btw Breathe was deze keer met gitaren en poison is ook aardig vernieuwd. Helaas deden ze niet Charly, welke ze wel deden op Bizarre en Pukkelpop.

Ik wacht eerst de nieuwe cd af voordat ik ga zeggen dat ze verleden tijd zijn, de 2 nieuwe nummers zijn namelijk niet echt representatief voor het nieuwe album wat veel meer 'electronic' dan 'rocky' zal zijn. Op het nieuwe album werken o.a. mee Dan The Automator (Gorillaz) en Terry Farrel (Jane's Addiction).

  Moderator dinsdag 4 december 2001 @ 16:58:50 #7
18653 crew  D.
pi_2375462
quote:
Op dinsdag 04 december 2001 15:52 schreef SiGNe het volgende:

Prodigy was vroeger heel goed, nu zijn ze een beetje verleden tijd.


Klopt, ik vond ze vroeger ook beter, voor ze commercieel waren gegaan, maar dat geldt voor meer bands.
pi_2375601
quote:
Op dinsdag 04 december 2001 16:58 schreef D.Rose het volgende:

[..]

Klopt, ik vond ze vroeger ook beter, voor ze commercieel waren gegaan, maar dat geldt voor meer bands.


Je bedoelt voordat ze What Evil Lurks uitbrachten waren ze goed? Een band is commercieel zodra ze een lp/cd uitbrengen.

Prodigy commercieel?
- Ieder album was vernieuwd qua geluid, dus geen herhaling.
- Ruim 2 jaar niet touren.
- 4 jaar lang niks uitbrengen. (Terugtrekken van Mindfields en No Souvenirs alsmede live DVD)
- Weigeren om op Top of the Pops te spelen

Lekker commercieel hoor. als je zegt ik vond de muziek van Experience of Jilted beter okee maar niet weer dat domme ze zijn zo commercieel gegaan gelul.

pi_2375648
Prodigy heeft zijn beste tijd denk ik wel gehad. Na "Fat Of The Land" ook weinig meer van ze gehoord moet ik zeggen.
Emancipate yourselves from mental slavery, none but ourselves can free our minds
  dinsdag 4 december 2001 @ 17:20:43 #10
3485 kavorka
lure of the animal
pi_2375728
quote:
Op dinsdag 04 december 2001 17:14 schreef mrcool het volgende:
Prodigy heeft zijn beste tijd denk ik wel gehad. Na "Fat Of The Land" ook weinig meer van ze gehoord moet ik zeggen.
Misschien omdat ze toen niks geproduceerd hebben? Ze zijn nu weer vollop bezig, verwacht Q1/2 2002 een nieuw album.
animal magnetism sexual attractive state
pi_2376254
quote:
Op dinsdag 04 december 2001 17:20 schreef kavorka het volgende:

[..]

Misschien omdat ze toen niks geproduceerd hebben? Ze zijn nu weer vollop bezig, verwacht Q1/2 2002 een nieuw album.


Ik verwacht weinig.
Emancipate yourselves from mental slavery, none but ourselves can free our minds
pi_2378237
quote:
Op dinsdag 04 december 2001 17:11 schreef mouzzer het volgende:
- 4 jaar lang niks uitbrengen. (Terugtrekken van Mindfields en No Souvenirs alsmede live DVD)
Das erg jammer. Had graag een live-DVd van hun gezien.
  Moderator woensdag 5 december 2001 @ 00:57:11 #13
18653 crew  D.
pi_2380996
quote:
Op dinsdag 04 december 2001 17:11 schreef mouzzer het volgende:

[..]

Je bedoelt voordat ze What Evil Lurks uitbrachten waren ze goed? Een band is commercieel zodra ze een lp/cd uitbrengen.

Prodigy commercieel?
- Ieder album was vernieuwd qua geluid, dus geen herhaling.
- Ruim 2 jaar niet touren.
- 4 jaar lang niks uitbrengen. (Terugtrekken van Mindfields en No Souvenirs alsmede live DVD)
- Weigeren om op Top of the Pops te spelen :

Lekker commercieel hoor. als je zegt ik vond de muziek van Experience of Jilted beter okee maar niet weer dat domme ze zijn zo commercieel gegaan gelul.


Over dom lullen gesproken:

Zodra ze bewust publiciteit zoeken, clips gaan maken, en touren ga je commercieel, als je t doet voor t geld.
Een cd uitbrengen maakt je nog niet commercieel.

pi_2381027
niemand zeker ooit van maxim gehoord
"It's probably something to do with..." I look up today's excuse ".. clock speed"
pi_2381310
quote:
Op woensdag 05 december 2001 01:02 schreef houseworkx het volgende:
niemand zeker ooit van maxim gehoord
Singletje met Skin was errug vet, 2e single (mede geproduceerd door Howlett geloof ik) een drama....Hele album nooit gehoord maar scheen niet veel te zijn...
  woensdag 5 december 2001 @ 11:16:28 #16
15886 SpoPo
nederlands ondertiteld
pi_2382834
ik vond lowlands optreden ook zwaar zuigen... hang ik daar in die touwen dood te gaan spelen ze maar 5 nummers... ik vind ze wel supervernieuwend. ik bedoel nummers als voodoo people zijn en blijven gewoon goed. worden niet oudbakken.
ik had een hele goede signature maar die ben ik kwijt
pi_2384509
quote:
Op woensdag 05 december 2001 00:57 schreef D.Rose het volgende:

[..]

Over dom lullen gesproken:

Zodra ze bewust publiciteit zoeken, clips gaan maken, en touren ga je commercieel, als je t doet voor t geld.
Een cd uitbrengen maakt je nog niet commercieel.


*proest* wie lult hier nu dom? Na de release van What Evil Lurks is voor iedere single een clip gemaakt, zijn ze bijna constant on tour geweest tot '99. Ik heb live opnames uit '91 van voor de release van Charly en nog voordat What Evil Lurks uitkwam speelde The Prodigy al op Raindance voor 12000 man! En nog voordat het eerste album uitkwam deden ze al een tour in de VS. Na de release van Charly kregen ze bergen publiciteit (alleen niet bewust gezocht, Charly killed Rave etc.). En met de release van Experience en de single Out of Space tourde de Prodigy over de hele wereld, stond overal in de top van de hitlijsten.

Hoe je het ook wendt of keert The Prodigy was al commercieel bezig voordat Experience uit was. Ook al waren ze bijna al hun geld kwijt na een tour in de VS

Prodigy is alleen geen super commerciele band (staan niet in elke tv show en om de 2 jaar album met tour etc) dat bedoel ik met het lijstje wat ik opnoemde. Je kan daar ook nog aan toe voegen het niet willen remixen van Take That en het niet produceren van een album voor Madonna.

The Prodigy was vernieuwend met ieder album dat ze uitbrachten dat het een commercieel succes werd is mooi meegenomen maar dat is niet de intentie waarmee Liam muziek maakt.

pi_2384609
quote:
Op woensdag 05 december 2001 11:16 schreef SpoPo het volgende:
ik vond lowlands optreden ook zwaar zuigen... hang ik daar in die touwen dood te gaan spelen ze maar 5 nummers... ik vind ze wel supervernieuwend. ik bedoel nummers als voodoo people zijn en blijven gewoon goed. worden niet oudbakken.
Intro, Their Law (stroomstoring), Trigger, Breathe, Smack My Bitch Up, Mindfields, Nuclear, Poison, Fuel My Fire. Kom toch echt tot 8 hoor

http://www.nekozine.co.uk/prodigy/live/summer2001/live2.html

Lowlands was niet geweldig maar zeker wel goed.

Met het tweede heb je zeker gelijk, zelfs Out Of Space knalt nog lekker door.

pi_4246571
*SCHOP*

wat vinden we van het nieuwe nummer "Baby's Got A Temper"? Vind het een beetje een slap aftreksel van Firestarter... maar goed misschien moet ie groeien

pi_4246726
quote:
Op zondag 19 mei 2002 23:54 schreef El_Hijo_Del_Jefe het volgende:
*SCHOP*

wat vinden we van het nieuwe nummer "Baby's Got A Temper"? Vind het een beetje een slap aftreksel van Firestarter... maar goed misschien moet ie groeien


Maar ff downloaden dan....
  maandag 20 mei 2002 @ 00:13:56 #21
253 Meril
AKA Utop
pi_4247004
Volgens mij hoorde ik exact het riedeltje van Firestarter erin...dat zou wel erg flauw zijn. Ach, de Prodigy is sinds Fat of the Land toch niks meer.
Ook Monique drinkt regelmatig een kopje Magic Tea : "Ik voel mij heerlijk in m'n vel na een kopje thee van Siegfried & Roy".
pi_4249371
quote:
Op maandag 20 mei 2002 00:13 schreef Meril het volgende:
Volgens mij hoorde ik exact het riedeltje van Firestarter erin...dat zou wel erg flauw zijn. Ach, de Prodigy is sinds Fat of the Land toch niks meer.
Ik heb het nummer nog niet gehoord, maar ik heb zo'n DJ op 3fm wel horen zeggen dat er inderdaad een stukje uit Firestarter in zit. Ik heb er na 'the fat of the land' (viel zwaar tegen) sowieso al niet zo'n hoge verwachtingen van.

Nee, doe mij maar gewoon oude nummers als Out of Space en Voodoo People. Die waren echt top.

pi_4249498
quote:
Op maandag 20 mei 2002 07:42 schreef postinggirl het volgende:

[..]

Nee, doe mij maar gewoon oude nummers als Out of Space en Voodoo People. Die waren echt top.


Ze je wel........
Nou worden we echt "oud"

Ik wacht gewoon het nieuwe album af, voordat ik een mening ga geven!

Music is no longer an expression of the soul or the work of an artist; it's a 'product' that is manufactured, packaged, catalogued, distributed, managed, regulated, and above all sold! http://xiph.org/about/
  maandag 20 mei 2002 @ 10:50:33 #24
8517 Tsjettel
Self-made man
pi_4249844
quote:
Op maandag 20 mei 2002 07:42 schreef postinggirl het volgende:

[..]

Ik heb het nummer nog niet gehoord, maar ik heb zo'n DJ op 3fm wel horen zeggen dat er inderdaad een stukje uit Firestarter in zit. Ik heb er na 'the fat of the land' (viel zwaar tegen) sowieso al niet zo'n hoge verwachtingen van.

Nee, doe mij maar gewoon oude nummers als Out of Space en Voodoo People. Die waren echt top.


A mai!
Ik vind The Fat Of The Land echt één van de beste CD's die ik in mijn rekje heb staan. The Prodigy is de enige band waarvan ik alle albums heb, en TFOTL vind ik echt de absolute topper.

Die oudere nummers zijn ook zwaar goed, maar minder geschikt om even gewoon te luisteren. Voodoo People is natuurlijk super opzwepend, maar als ik zit te lezen of naar het plafond lig te staren (ik heb het druk) hoor ik toch liever Narayan.

Maar ja, dat is mijn mening maar, hè?!

pi_4249871
chemical bros is goed, en idd de laaste tijd wat minder

maar doe mij maar Junkie XL

EDIT

01_prodigy_-_babys_got_a_temper_(radio_edit)-wlm

nieuw nummer!

[Dit bericht is gewijzigd door Trance4Ever op 20-05-2002 11:14]

Its an Emotional Thing...one that you can lose yourself with in total euphora, its hard to describe..you have to experience it, feel it
  maandag 20 mei 2002 @ 11:22:26 #26
253 Meril
AKA Utop
pi_4250071
* Meril luistert naar Music for the Jilted Generation en beseft dat die tijd nooit meer terugkomt

(same goes for Experience)

Ook Monique drinkt regelmatig een kopje Magic Tea : "Ik voel mij heerlijk in m'n vel na een kopje thee van Siegfried & Roy".
pi_4250261
quote:
Op maandag 20 mei 2002 11:22 schreef Meril het volgende:
* Meril luistert naar Music for the Jilted Generation en beseft dat die tijd nooit meer terugkomt

(same goes for Experience)


Me too. Ik heb ze niet in huis, maar wel ooit bij de bibliotheek gehaald. Inderdaad klonken de eerste twee, die jij noemt, duidelijk beter. Orgineler. Maar ja, ieder zijn smaak.
  maandag 20 mei 2002 @ 13:45:20 #28
18875 BDisOKE
Spend some quality time...
pi_4251529
quote:
Op maandag 20 mei 2002 10:55 schreef Trance4Ever het volgende:

01_prodigy_-_babys_got_a_temper_(radio_edit)-wlm

nieuw nummer!


Heb hem gehoord, maar vind het nix.
Ben benieuwd naar de nieuwe CD.
with a demon of mine...
BDisOKE.nl mijn werk
Mijn games...
  maandag 20 mei 2002 @ 14:02:24 #29
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_4251680
quote:
Op maandag 20 mei 2002 11:22 schreef Meril het volgende:
* Meril luistert naar Music for the Jilted Generation en beseft dat die tijd nooit meer terugkomt

(same goes for Experience)


* skull draait die schijven minstens 5 keer per jaar grijs, een week per keer

En ik vrees idd dat het minder wordt...

I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  maandag 20 mei 2002 @ 14:02:59 #30
20551 zodiaque
Epibreëer.
pi_4251686
quote:
Op maandag 20 mei 2002 11:46 schreef postinggirl het volgende:
Orgineler.
Niet waar, de eerste twee albums waren duidelijk genre-gerelateerd en hadden hun wortels in de engelse rave-scene. Op een gegeven moment is die scene helemaal in elkaar geklapt en toen is de Prodigy een hele andere kant uitgegaan, wat uiteindelijk resulteerde in "Firestarter". Daarna heeft Howlett de rest van het album in elkaar gesleuteld. Een album, dat juist een hele unieke sound heeft, t.o.v de eerste twee. Zoals je zegt, smaken verschillen, maar de eerste twee albums lijken beduidend maar op elkaar dan de derde. Wel is duidelijk te horen dat Howlett zich ontwikkeld in de loop van de jaren.

Ik denk dat nu anno 2002 dat de tijd van de Prodigy voorbij is. Toen in 1997 (!) Fat Of The Land uitkwam, hadden ze denk ik wel het meeste succes (optreden op het Rode Plein in Moskou), ze hebben veel publiciteit gehad en toen hadden een kick-ass live-show (had ze toendertijd gezien op het DRum Rythym Festival). Daarna werd het snel stil geloof ik (er is er nog een mixalbum uitgekomen van Howlett). Maar het is nu alweer 5 jaar geleden sinds hun laatste album, ik zie de Prodigy heel erg als jaren negentig groep. Ik vraag me af of in het huidige muziekklimaat er nog plaats is voor de Prodigy. En zoja, in welke vorm?

I wasn't supposed to BE here today!
  maandag 20 mei 2002 @ 14:04:01 #31
253 Meril
AKA Utop
pi_4251700
Laten we het zo samenvatten: de oude Prodigy is voor de connaisseurs, de nieuwe Prodigy voor de massa.
Ook Monique drinkt regelmatig een kopje Magic Tea : "Ik voel mij heerlijk in m'n vel na een kopje thee van Siegfried & Roy".
pi_4265436
quote:
Op maandag 20 mei 2002 10:55 schreef Trance4Ever het volgende:
chemical bros is goed, en idd de laaste tijd wat minder

maar doe mij maar Junkie XL

EDIT

01_prodigy_-_babys_got_a_temper_(radio_edit)-wlm

nieuw nummer!


Je bedoelt de Prodiy ipv Chemical Brothers hoop ik?
pi_4265460
Beste cd= The Experience. 2de beste cd= Music 4 The Jilted Generation.
Emancipate yourselves from mental slavery, none but ourselves can free our minds
  dinsdag 21 mei 2002 @ 15:23:47 #34
23186 FrankyMcG
I'd rather have the scar
pi_4266208
quote:
Op dinsdag 21 mei 2002 14:18 schreef mrcool het volgende:
Beste cd= The Experience. 2de beste cd= Music 4 The Jilted Generation.
Helemaal mee eens!

Dat zijn ook bijna de enige 2 cd's die ik ooit in de winkel heb gekocht!

Lekkere vage sound.

Zondag Charly nog gehoord op Back2School! Heeerlijk nummer!

CD Fat of the Land vond ik minder!

[b]It doesn't take a big man to knock somebody down. Just a little courage to lift him off the ground[/b]
  donderdag 23 mei 2002 @ 10:29:49 #35
22674 neugeltje
Life is like a garden, dig it?
pi_4289838
Ik heb al hun albums en singles, en koop het nieuwe album voordat ik ook maar 1 nummer gehoord heb...

Mijn persoonlijke favorieten: Break & Enter, Poison, Diesel power.

heb ze pas 1 keer live gezien, op Drum Rhythm 2 of 3 jaar geleden; was erg cool!

Ben erg benieuwd naar de nieuwe single; heb 'm nog niet gehoord; komt in Juli uit als ik me niet vergis?

  donderdag 23 mei 2002 @ 10:35:45 #36
25618 SKa_BoSS
ruder than you!
pi_4289902
Is er nou een nieuw album van ze of niet? En zo ja... Wat is de titel van dat ding?
pi_4290471
quote:
Op donderdag 23 mei 2002 10:29 schreef neugeltje het volgende:


Ben erg benieuwd naar de nieuwe single; heb 'm nog niet gehoord; komt in Juli uit als ik me niet vergis?


1 juli, CD Single, 12" en DVD single volgens deze site

6 juli staan ze op Seat Beach Rock in Oostende.
belgië dus

pi_4293843
ach de nieuwe single is wel een slap aftreksel van het vorige album, maar de eerste single van Jilted (One Love) vond ik ook een slap aftreksel van Experience... en dat kwam ook nog goed, dus we houden hoop...
pi_4293899
quote:
Op donderdag 23 mei 2002 14:36 schreef El_Hijo_Del_Jefe het volgende:
ach de nieuwe single is wel een slap aftreksel van het vorige album, maar de eerste single van Jilted (One Love) vond ik ook een slap aftreksel van Experience... en dat kwam ook nog goed, dus we houden hoop...
No Good was de eerste single van Jilted, en die kreeg een zwaar negatieve recensie in de OOR. Ten onrechte, want wat een supersingle (nog steeds!)...de opvolger One Love was idd minder.
Ook Monique drinkt regelmatig een kopje Magic Tea : "Ik voel mij heerlijk in m'n vel na een kopje thee van Siegfried & Roy".
pi_4294050
quote:
Op donderdag 23 mei 2002 14:39 schreef Meril het volgende:

[..]

No Good was de eerste single van Jilted, en die kreeg een zwaar negatieve recensie in de OOR. Ten onrechte, want wat een supersingle (nog steeds!)...de opvolger One Love was idd minder.


ik zal thuis m'n cd-singles er eens bij pakken... weet nl. zeker dat One Love eerder uitkwam. Na No Good is ie volgens mij opnieuw uitgebracht, dat zou kunnen kloppen ja...

*edit*

bron:

One Love (October 1993, 12 XL-Recordings XLT-47)
No Good (Start The Dance) (May 1994, 12 XL-Recordings XLT-51)

[Dit bericht is gewijzigd door El_Hijo_Del_Jefe op 23-05-2002 14:51]

pi_4294102
quote:
Op donderdag 23 mei 2002 14:48 schreef El_Hijo_Del_Jefe het volgende:

[..]

ik zal thuis m'n cd-singles er eens bij pakken... weet nl. zeker dat One Love eerder uitkwam. Na No Good is ie volgens mij opnieuw uitgebracht, dat zou kunnen kloppen ja...


Je hebt gelijk.
http://www.theprodigy.org/includes/albums.shtml
Ook Monique drinkt regelmatig een kopje Magic Tea : "Ik voel mij heerlijk in m'n vel na een kopje thee van Siegfried & Roy".
  maandag 27 mei 2002 @ 17:34:08 #42
7352 kamagurka
psy-gothic
pi_4347651
quote:
Op maandag 20 mei 2002 14:02 schreef zodiaque het volgende:

En zoja, in welke vorm?


Als madonna-cover remixbandje?
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
pi_4348736
quote:
Op donderdag 23 mei 2002 11:22 schreef Downer het volgende:

[..]

1 juli, CD Single, 12" en DVD single volgens deze site


Ik heb afgelopen zaterdag een eenzijdige 12" gekocht met daarop alleen de instrumentale versie van Baby's got a temper... heb ik nu iets kewls in handen?

Hij zat in een compleet zwarte hoes, en op de plaat staat alleen in het midden een plaatje van een clowns-gezicht. Er staan in het midden nog wat woorden op gekrast, "Baby 1 A' Damont" en "Mike's TM - The Exchange"

edit: ik zie het al staan op die site die je noemt:
At the same time also some promos of Baby's got a temper on 12" have turned up in record shops (once again Finland were first) featuring the instrumental of the track.
Dat zal hem wel zijn

"As soon as the land of any country has all become private property, the landlords, like all other men, love to reap where they never sowed, and demand a rent even for its natural produce."
Das Kapital, Karl Marx Wealth of Nations, Adam Smith
pi_4355235
Als er een nieuwe cd komt, zal ie waarschijnlijk weer vernieuwend zijn. Ik vind Fat of the Land de slechtste cd die ze (Liam) hebben gemaakt, er staan maar een paar goede nummers op. Van mij mogen ze weer vette breaks, en verassende baselines gaan gebruiken. Back to the experience, maar dan met een Liam die nu super veel ervaring heeft...
  dinsdag 4 juni 2002 @ 22:14:22 #45
253 Meril
AKA Utop
pi_4450710
Yahoo!!!! Het duurde even (bij Audiogalaxy was ie steeds offline), maar ik heb hem...de originele Charly Says TV Ad!!!

"Charly Says, always tell your mummy before you go off somewhere...so she knows who you are with"

Ook Monique drinkt regelmatig een kopje Magic Tea : "Ik voel mij heerlijk in m'n vel na een kopje thee van Siegfried & Roy".
pi_4451454
Tja baby's got a temper, het is een goed nummer maar de versie die ze begin dit jaar speelde op de Big Day Outs in Australie was toch stukken beter. Was meer hip hop gericht. Deze versie, heb de single, censored, dub, instrumental, is een samenvoegsel van verschillende FTOL nummers. Samples van diessel power, mindfields, firestarter.

In het begin zit de Firestarter sample maar iets vervormd, Liam heeft deze sample erin gegooid om te zeggen remember us, we are back! (is ook een hip hop ding heb ik gehoord) Sample pas heel goed bij de tekst "You can see ume comming from a mile off, once again ignite the skyline." en dan de sample.

Of dit nummer representatief is voor AONO, tja trigger en nuclear zijn compleet anders en little goblin is al helemaal niet met een oud Prodigy nummer te vergelijken. Dust Yourself, welke ze in las vegas hebben gespeeld schijn weer stukken beter te zijn dan BGOT, trigger en nuclear. Ook zijn er op het komende album veel samenwerkingen dus ik denk dat het een album is met veel nummers die live niet werken terwijl FTOL vooral een album is wat live echt knalt. AONO wordt denk kruising tussen break 'n enter, diessel power en narayan achtige tracks met hier en daar wat gitaren. Alleen dat liam gezegd heeft dat op dit album de vocalen meer een rol gaan spelen staat me niet aan, Prodigy is toch vooral vette beats en rauwe vage samples, al kijk ik wel erg uit naar No Souvenirs met vocalen van 3D!

Ook een single uitbrengen zonder b-kantje erop valt me beetje erg tegen. Maar de video schijnt erg vet te zijn, optreden op een soort kermis voor een zooi koeien. Morgen de premiere op mtv2.

Ik zie ze weer in belgie, hopelijk dan met meer goeie nieuwe nummers want liam kan het echt wel.

pi_4458386
quote:
Op dinsdag 04 juni 2002 22:52 schreef mouzzer het volgende:
Tja baby's got a temper, het is een goed nummer maar de versie die ze begin dit jaar speelde op de Big Day Outs in Australie was toch stukken beter. Was meer hip hop gericht. Deze versie, heb de single, censored, dub, instrumental, is een samenvoegsel van verschillende FTOL nummers. Samples van diessel power, mindfields, firestarter.

In het begin zit de Firestarter sample maar iets vervormd, Liam heeft deze sample erin gegooid om te zeggen remember us, we are back! (is ook een hip hop ding heb ik gehoord) Sample pas heel goed bij de tekst "You can see ume comming from a mile off, once again ignite the skyline." en dan de sample.

Of dit nummer representatief is voor AONO, tja trigger en nuclear zijn compleet anders en little goblin is al helemaal niet met een oud Prodigy nummer te vergelijken. Dust Yourself, welke ze in las vegas hebben gespeeld schijn weer stukken beter te zijn dan BGOT, trigger en nuclear. Ook zijn er op het komende album veel samenwerkingen dus ik denk dat het een album is met veel nummers die live niet werken terwijl FTOL vooral een album is wat live echt knalt. AONO wordt denk kruising tussen break 'n enter, diessel power en narayan achtige tracks met hier en daar wat gitaren. Alleen dat liam gezegd heeft dat op dit album de vocalen meer een rol gaan spelen staat me niet aan, Prodigy is toch vooral vette beats en rauwe vage samples, al kijk ik wel erg uit naar No Souvenirs met vocalen van 3D!

Ook een single uitbrengen zonder b-kantje erop valt me beetje erg tegen. Maar de video schijnt erg vet te zijn, optreden op een soort kermis voor een zooi koeien. Morgen de premiere op mtv2.

Ik zie ze weer in belgie, hopelijk dan met meer goeie nieuwe nummers want liam kan het echt wel.


Volgens mij hebben we hier met een kenner te maken.
  woensdag 5 juni 2002 @ 13:44:10 #48
253 Meril
AKA Utop
pi_4458689
Overmatig quoten:
Algemene netiquette schrijft voor dat je zuinig omspringt met het gebruik van quotes. Concreet houdt dit in dat je van lange berichten alleen die delen aanhaalt waar je ook daadwerkelijk op reageert.
Ook het quoten van een volledige post of een gedeelte ervan zonder zelf een nuttige reactie op die quote te geven is ongewenst.
De crew behoudt zich het recht voor te lange quotes te verwijderen cq in te korten. Reacties met daarin alleen een quote zonder nuttige toevoeging kunnen worden leeggeëdit danwel verwijderd door de crew.
In extreme of herhaaldelijke gevallen kan dit je uiteindelijk een waarschuwing of andere sanctie opleveren.
Ook Monique drinkt regelmatig een kopje Magic Tea : "Ik voel mij heerlijk in m'n vel na een kopje thee van Siegfried & Roy".
  woensdag 5 juni 2002 @ 13:51:33 #49
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_4458818
Experience is een heerlijke tijdloze cd, een cd die ik op mn 12e luisterde en nu nog steeds... damn over 20 is ie nog goed!!! Zelfde geld voor Jilted, fat of the land heeft ook leuke dromerige nummertjes als, narayan, mindfields etc. Alleen die commerciele nummers met zang erbij vind ik niks.(op diesel power na, Kool Keith rules!!!)
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
pi_4458995
quote:

Op woensdag 05 juni 2002 13:44 schreef Meril het volgende:
Overmatig quoten:


NSB-gedrag, waarschuwing en ander klikgedrag door onbevoegden moet ook eens wat minder geaccepteerd worden

btw ook erg onzinnig om zelf een stuk uit de policy te quoten, je kan de gebruiker ook verwijzen naar de policy

[Dit bericht is gewijzigd door Hardliner op 05-06-2002 14:06]

  woensdag 5 juni 2002 @ 14:05:04 #51
253 Meril
AKA Utop
pi_4459091
Redelijk nieuwe policy (zie Fok!Mededelingen), dus ik dacht dat het nog niet algemeen bekend zou zijn. Ach ja.

Draaide deze week Experience ook nog, en hij was nog verrassend vers. OK, de beste versies staan er niet op (Wind it up, Charly, Fire) maar de nummers vormen een eenheid lijkt het wel. Je kunt hem helemaal draaien zonder te skippen, en dat heb ik niet vaak.

Ook Monique drinkt regelmatig een kopje Magic Tea : "Ik voel mij heerlijk in m'n vel na een kopje thee van Siegfried & Roy".
  woensdag 5 juni 2002 @ 14:11:11 #52
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_4459200
quote:
Op woensdag 05 juni 2002 14:05 schreef Meril het volgende:
de beste versies staan er niet op (Wind it up, Charly, Fire)
Laatst de single van Wind it up gehaald, vond de cd versie beter, de andere Fire versie, de clip ervan staat op Kazaa en vind ik minstens net zo goed als de cd versie, die van charly ken ik niet. Wat vind je trouwens van de andere everybody's in the place versie, die vind ik beter dan het origineel.!!
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
pi_4459317
Heb ook de Maxi Single CD's, en staan wel wat leuke versies op ja.

-Everybody's in the Place
-Out of space
-Wind it up
-One Love [eerste, weet niet of er nog verschil inzit met diegene die daarna is gereleased]

  woensdag 5 juni 2002 @ 14:21:12 #54
253 Meril
AKA Utop
pi_4459373
quote:
Op woensdag 05 juni 2002 14:11 schreef HAL9000S het volgende:

[..]

Laatst de single van Wind it up gehaald, vond de cd versie beter, de andere Fire versie, de clip ervan staat op Kazaa en vind ik minstens net zo goed als de cd versie, die van charly ken ik niet. Wat vind je trouwens van de andere everybody's in the place versie, die vind ik beter dan het origineel.!!


Op de single van Wind it up staat een ge-wel-di-ge extended version van vijfminuutnogwat. Onovertroffen, cd-versie klinkt als een lo-fi demootje. Fire (3:21 oder etwas, met Michael Jackson-sample), schitterend... Everybody's in the Place weet ik nu even niet. Maar van Charly MOET je de Alley Cat mix hebben, is ook de clipversie. Een klassieker, definiëring van een genre.
Ook Monique drinkt regelmatig een kopje Magic Tea : "Ik voel mij heerlijk in m'n vel na een kopje thee van Siegfried & Roy".
  woensdag 5 juni 2002 @ 14:40:56 #55
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_4459723
quote:
Op woensdag 05 juni 2002 14:21 schreef Meril het volgende:

[..]

Maar van Charly MOET je de Alley Cat mix hebben, is ook de clipversie. Een klassieker, definiëring van een genre.


searching.....
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
  woensdag 5 juni 2002 @ 14:57:15 #56
253 Meril
AKA Utop
pi_4459987
Clipje van Fire is idd beetje cheap (vooral The God of Hell Fire zelf), doet me een beetje denken aan die clip van Kabouter Plop. Wel geinig, stukje van de live-show destijds. Wat had ik dat graag mee willen maken. Tegenwoordig is het toch anders, met een DATje en zonder de 'trieste rave-dingetjes' zoals Liam het noemt.
Ook Monique drinkt regelmatig een kopje Magic Tea : "Ik voel mij heerlijk in m'n vel na een kopje thee van Siegfried & Roy".
  woensdag 5 juni 2002 @ 15:02:32 #57
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_4460070
quote:
Op woensdag 05 juni 2002 14:57 schreef Meril het volgende:
Clipje van Fire is idd beetje cheap (vooral The God of Hell Fire zelf),
Ik vind het wel een flippend oldskool clipje, wel geinig om naar te kijken, en als je deze al cheap vind, de clip van out of space onlangs nog gezien?
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
  woensdag 5 juni 2002 @ 15:34:49 #58
253 Meril
AKA Utop
pi_4460707
Was iets met struisvogels toch?
Al die oldschool-clips passen wel bij de muziek van toen (niet dat de muziek cheap was, integendeel), maar ik vind video's als No Good en Voodoo People kwalitatief veel beter. De video van One Love was ook wel kunstzinnig verantwoord, maar het nummer zelf doet me weinig.
Ook Monique drinkt regelmatig een kopje Magic Tea : "Ik voel mij heerlijk in m'n vel na een kopje thee van Siegfried & Roy".
pi_4480261
De clip van Baby's got a temper is echt vet!!! Echt prodigy stijl en past erg goed bij het nummer. 3 mannen komen aan bij een pretpark, verkleden zich als The Prodigy en als ze het podium opspringen zijn het liam, keith en Maxim. Optreden voor zooi koeien, keith kwijlend voor een koe enzo. Komen paar schaarsgekleede dames de koeien melken. Melk wordt dan verkocht en de mensen gaan uit hun dak na het drinken ervan. Prodigy verlaat het podium en ze worden weer de 3 oudere mannen.

mtv 2 heeft hem afgelopen nacht non-stop uitgezonden van 12 tot 6. op http://www.nekosite.co.uk en http://www.prodigycenter.com/?prodigyvideo kan je hem al downloaden.

Prodigy is back!

pi_4480828
Van Nekosite: Also definitely the funniest video clip I've ever seen.

Och. Nothing much really. Zal ongetwijfeld wel weer geboycot worden.

Ook Monique drinkt regelmatig een kopje Magic Tea : "Ik voel mij heerlijk in m'n vel na een kopje thee van Siegfried & Roy".
pi_4480939
Goh, dat singletje van Wind it up heb ik toevallig ook in huis. Ooit uit de uitverkoopbakken getrokken. Echt een héle goede single, vooral omdat er buiten het eerste nummer ook echt andere nummers op staan. Dus niet alleen maar Wind it up-remixen. En dat andere spul klinkt nog leuk ook.

Vind je hem nog ooit ergens bij toeval? In de uitverkoop voor een halve euro, op een rommelmarkt of waar dan ook? Neem mee zou ik zeggen.

  donderdag 6 juni 2002 @ 21:13:39 #62
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_4480959
quote:
Op donderdag 06 juni 2002 21:12 schreef postinggirl het volgende:
Vind je hem nog ooit ergens bij toeval? In de uitverkoop voor een halve euro, op een rommelmarkt of waar dan ook? Neem mee zou ik zeggen.
Volgens mij wordt ie gewoon nog geproduceerd, je kunt hem gewoon nog bestellen.
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
pi_4480978
Tot anderhalf jaar geleden lagen ze nog gewoon in de schappen bij de Free Record Shop, van Charly tot Smack My Bitch Up. CD-single-collectie is daarom ook bijkans compleet.
Ook Monique drinkt regelmatig een kopje Magic Tea : "Ik voel mij heerlijk in m'n vel na een kopje thee van Siegfried & Roy".
pi_4481192
quote:
Op woensdag 05 juni 2002 14:01 schreef Hardliner het volgende:

[..]

NSB-gedrag, waarschuwing en ander klikgedrag door onbevoegden moet ook eens wat minder geaccepteerd worden

btw ook erg onzinnig om zelf een stuk uit de policy te quoten, je kan de gebruiker ook verwijzen naar de policy


/offtopic
hehe, hoe geef je iemand een koekje van eigen deeg

/onntopic
Ik ben wel erg benieuwd naar hun nieuwe album, ik hoop dat het een album gaat worden wat een beetje tussen Music for the jilted generation en Fat of the land in komt te zitten. Experience vond ik een beetje rauwe cd, waar de nummers een beetje opgekwakt waren met het idee van "zo een album". (correct me if I'm wrong) Music for the jilted generation was veel meer een album waar een lijn en een verhaal inzat, zonde om die niet af te luisteren. Voor de Fat of the land geld dat ook alleen spraken de nummers hiervan me veel minder aan.
Anyway, ben blij dat er weer wat gaat komen van The Prodigy

doe het soms wel, maar ook wel eens niet weet
pi_4481397
quote:
Op donderdag 06 juni 2002 21:27 schreef ransbal het volgende:

[..]

/offtopic
hehe, hoe geef je iemand een koekje van eigen deeg

/onntopic
Ik ben wel erg benieuwd naar hun nieuwe album, ik hoop dat het een album gaat worden wat een beetje tussen Music for the jilted generation en Fat of the land in komt te zitten. Experience vond ik een beetje rauwe cd, waar de nummers een beetje opgekwakt waren met het idee van "zo een album". (correct me if I'm wrong) Music for the jilted generation was veel meer een album waar een lijn en een verhaal inzat, zonde om die niet af te luisteren. Voor de Fat of the land geld dat ook alleen spraken de nummers hiervan me veel minder aan.
Anyway, ben blij dat er weer wat gaat komen van The Prodigy


Offtopic: Zal het nooit meer doen.

Ontopic: Experience is meer een best-off van wat Liam al gemaakt had, met een paar nieuwe nummers. Cd is wel een eenheid wat mij betreft, niet bij elkaar gescharreld, maar dat is een gevoelskwestie. Jilted is in korte tijd opgenomen na het succes van No Good. Mijn herinnering zegt 10 dagen. Majestueus album, still keeps my mind glowing. FOTL is toch echt een knieval voor de commercie, veel vocale nummers en gebouwd rondom Firestarter. Het kwam door dit album dat het wonderkind Liam Howlett een beetje in mijn achting gedaald is. Dat nieuwe album...ik denk dat we dan the Prodigy helemaal kunnen afschrijven. Niet dat het daardoor minder succesvol is natuurlijk.

Ook Monique drinkt regelmatig een kopje Magic Tea : "Ik voel mij heerlijk in m'n vel na een kopje thee van Siegfried & Roy".
  donderdag 6 juni 2002 @ 21:43:07 #66
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_4481420
quote:
Op donderdag 06 juni 2002 21:41 schreef Meril het volgende:

[..]

Offtopic: Zal het nooit meer doen.

FOTL is toch echt een knieval voor de commercie, veel vocale nummers en gebouwd rondom Firestarter. Het kwam door dit album dat het wonderkind Liam Howlett een beetje in mijn achting gedaald is. Dat nieuwe album...ik denk dat we dan the Prodigy helemaal kunnen afschrijven. Niet dat het daardoor minder succesvol is natuurlijk.


Ik vrees ook het ergste... heb ik trouwens bij meer muziek, dat ik het oudere materiaal beter vind.
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
pi_4481878
quote:
Op donderdag 06 juni 2002 21:41 schreef Meril het volgende:

[..]

Ontopic: Experience is meer een best-off van wat Liam al gemaakt had, met een paar nieuwe nummers. Cd is wel een eenheid wat mij betreft, niet bij elkaar gescharreld, maar dat is een gevoelskwestie. Jilted is in korte tijd opgenomen na het succes van No Good. Mijn herinnering zegt 10 dagen. Majestueus album, still keeps my mind glowing. FOTL is toch echt een knieval voor de commercie, veel vocale nummers en gebouwd rondom Firestarter. Het kwam door dit album dat het wonderkind Liam Howlett een beetje in mijn achting gedaald is. Dat nieuwe album...ik denk dat we dan the Prodigy helemaal kunnen afschrijven. Niet dat het daardoor minder succesvol is natuurlijk.


Experience kwam na 5 singles, voor de mensen die experience net als ik nogsteeds erg kunnen waarderen is er nu Experience expanded! Experience + extra cd met remixes en b-kantjes. Na Experience kwam er One Love, gereleased zonder naam en pas nadat het een hit was maakte Liam bekend dat het een Prodigy track was. Daarna volgde No Good, en toen begon liam echt aan Jilted te werken maar dat kostte niet 10 dagen maar ruim een maand volgens mij. En toen hij hem klaar had bleek hij teveel nummers te hebben en moest One Love ingekort worden en We Eat Rhythm helemaal van de cd worden gehaald

FTOL vind ik eigenlijk het beste album, spreekt me iets meer aan dan Jilted maar op Jilted laat Liam wel echt horen wat hij allemaal kan. Nieuwe album zal Jilted en FTOL denk ik niet evenaren al zullen er waarschijnlijk enkele briljante nummers op staan. Denk dat de verwachtingen ook iets te hoog zijn na 5 jaar niks uitgebracht te hebben.

FTOL is trouwens niet gebouwd rond Firestarter, denk niet dat Liam een album maakt rond de track waar hij in het begin niet eens zoveel vertrouwen in had. FTOL een knieval voor de commercie? Qua muziek niet vind ik, dat het grote publiek massaal voor Firestarter viel had liam echt niet gedacht hoor. En nogsteeds weigeren om in Top Of The Pops te spelen *hehe*

pi_4483112
Je hebt Kotta's site goed bestudeerd zie ik.

Als voorheen-fan zou ik Expanded natuurlijk ook moeten hebben, maar alles van de extra cd heb ik inmiddels wel. En Rhythm of Life staat er niet op, wat een enorme misser is.

Mouzzer, ik gun je je idolatie, kan het zelf alleen niet meer opbrengen.

Ook Monique drinkt regelmatig een kopje Magic Tea : "Ik voel mij heerlijk in m'n vel na een kopje thee van Siegfried & Roy".
pi_5080081
Nieuwe site is online www.prodigy.com

Erg vette site, overal hoor je loops van nieuwe nummers of remakes van oude nummers en her en der zitten prijsvragen verborgen. Zo heeft iemand al de Snowboard van Maxim gewonnen en gaat Liam een van z'n 303's weggeven!

pi_5080883
Ik verwacht er niets meer van, ben ik bang.

Samen met Oasis is Prodigy voor mij *het* bewijs dat je als muzikant beter tegen een heroine- dan een cocaineverslaving kan aanlopen. Maak je tenminste nog gave muziek.

Fat of the Land... Nog nooit een CD gehoord die zo snel verouderd, een jaar later vond ik 'm al erg gedateerd klinken. Jilted is nog steeds erg vet, though.

Vraagje, ben ik de enige die dat laatste nummer van FotL niet kan aanhoren? Volgens mij in al die keren dat ik 'm opgezet maar twee keer gehoord (eerste luistersessie en een keer dat ik te lui was om 'm af te zetten), de andere keren ren ik snel naar de stereo om die klotezooi uit te zetten

  vrijdag 19 juli 2002 @ 20:10:36 #71
253 Meril
AKA Utop
pi_5080905
quote:
Op vrijdag 19 juli 2002 20:08 schreef donnie het volgende:
Vraagje, ben ik de enige die dat laatste nummer van FotL niet kan aanhoren? Volgens mij in al die keren dat ik 'm opgezet maar twee keer gehoord (eerste luistersessie en een keer dat ik te lui was om 'm af te zetten), de andere keren ren ik snel naar de stereo om die klotezooi uit te zetten
Toch al die jaren de vaste afsluiter bij optredens geweest. Takkeherrie ja. Hoe heet dat nummer ook weer?
Ook Monique drinkt regelmatig een kopje Magic Tea : "Ik voel mij heerlijk in m'n vel na een kopje thee van Siegfried & Roy".
pi_5080924
quote:
Op vrijdag 19 juli 2002 20:10 schreef Meril het volgende:

[..]

Toch al die jaren de vaste afsluiter bij optredens geweest. Takkeherrie ja. Hoe heet dat nummer ook weer?


Fuel my fire of zoiets? Met L7 (ook nooit meer wat van gehoord)
pi_5081274
quote:
Op vrijdag 19 juli 2002 20:08 schreef donnie het volgende:
Ik verwacht er niets meer van, ben ik bang.

Samen met Oasis is Prodigy voor mij *het* bewijs dat je als muzikant beter tegen een heroine- dan een cocaineverslaving kan aanlopen. Maak je tenminste nog gave muziek.

Fat of the Land... Nog nooit een CD gehoord die zo snel verouderd, een jaar later vond ik 'm al erg gedateerd klinken. Jilted is nog steeds erg vet, though.

Vraagje, ben ik de enige die dat laatste nummer van FotL niet kan aanhoren? Volgens mij in al die keren dat ik 'm opgezet maar twee keer gehoord (eerste luistersessie en een keer dat ik te lui was om 'm af te zetten), de andere keren ren ik snel naar de stereo om die klotezooi uit te zetten


Na het horen wat liam nu mee bezig is en dat hij zelf er aan denkt om bgat niet op de nieuwe cd te zetten denk ik dat de nieuwe cd weer erg vet gaat worden. Beetje kruising van Jilted en FTOL.

FTOL vind ik zeker niet gedateerd, nummers zijn live nogsteeds supergoed.

Fuel my Fire is wel lachen, liam heeft hem speciaal als laatste nummer erop gezet, de reden weet ik niet meer.

pi_5082885
Ey Mouzzer. Die nieuwe site is inderdaad erg mooi geworden.
Was eerst wel ff wennen met de navigatie, hehe.

Maarre, waar zie jij die prijsvragen dan?
Of zit dat achter Lock & Load?

pi_5085130
quote:
Op vrijdag 19 juli 2002 22:57 schreef Miro het volgende:
Ey Mouzzer. Die nieuwe site is inderdaad erg mooi geworden.
Was eerst wel ff wennen met de navigatie, hehe.

Maarre, waar zie jij die prijsvragen dan?
Of zit dat achter Lock & Load?


Ja je moet een snelle computer hebben om de site een beetje snel te laten werken.

Prijsvragen zitten verstopt op de site. Zo zat er eentje op de day at work gedeelte. Je moest dan klikken op de mier. Dat lock & load is ook niemand nog achter gekomen wat dat precies inhoudt.

pi_5088399
Die site werkt bij mij perfect. Ziet er zeer strak uit.

Ik heb die andere prijsvragen ook gevonden.
Die prijzen zijn al vergeven.
Naast het snowboard van Maxim, werd er ook een aantal zonnebrillen van hem weggeven en een stel backstage passes van verschillende optredens van de afgelopen jaren.

Die nieuwe single is trouwens wel goed.
Beetje in het verlengde van The Fat Of The Land.
Ben wel erg benieuwd naar het nieuwe album.

Van Baby's Got A Temper is trouwens ook een DVD single te krijgen zag ik. Met daarop de clip van Baby's Got A Temper.
Er staat ook A Day At Work op. Wat dat precies weet ik niet.
Zowel te krijgen in NTSC en PAL formaat.

FF een bestellinkje plaatsen bij XL-Recordings, want ik wil die Experience-Expanded toch ook nog hebben. En ook die Electronic Punks video.

pi_5090829
quote:
Op zaterdag 20 juli 2002 15:35 schreef Miro het volgende:
Die nieuwe single is trouwens wel goed.
Beetje in het verlengde van The Fat Of The Land.
Ben wel erg benieuwd naar het nieuwe album.

Van Baby's Got A Temper is trouwens ook een DVD single te krijgen zag ik. Met daarop de clip van Baby's Got A Temper.
Er staat ook A Day At Work op. Wat dat precies weet ik niet.
Zowel te krijgen in NTSC en PAL formaat.

FF een bestellinkje plaatsen bij XL-Recordings, want ik wil die Experience-Expanded toch ook nog hebben. En ook die Electronic Punks video.


Heb alles van bgat (cd, 12" etc.) behalve die dvd. Day At Work stelt niet veel voor. Krijg je 2 minuten commentaar over hoe de video is gemaakt. DVD single ligt ook gewoon in de Nederlandse winkels.

In het Previous gedeelte hoor je trouwens Little Goblin, nieuw live nummer.

Ik moet eerst ff geld sparen en dan ook maar eens Expanded gaan aanschaffen. Voorlopig geen concert meer van hun in de buurt, dat scheelt ook weer wat geld

pi_5975969
Vanavond was er een chat met de gasten van Prodigy op de Prodigy site. 60 mensen konden in de chatbox en iedereen mocht een vraag stellen.

Belangrijkste info:

- Album zal 10/11 tracks bevatten, sommige met vocalen, sommige instrumentaal.
- Er zal na de release van het album ook een DVD uitkomen, volgens liam een mix van live materiaal en andere opnames (waarschijnlijk videoclips)
- Volgend jaar komt er een wereldwijde tour.
- Het is nog niet zeker wat de nieuwe single zal worden.
- No Souvenirs en Nuclear zeker op het album, BGAT komt er niet op. (ook AONO, Trigger en Vacation komen op het album volgens eerder interviews)
- Album zal veel 'electronischer' zijn dan FOTL.

Liam: Korn are shite

Album staat nogsteeds gepland voor maart 2003.

pi_6097147
14 oktober komt de NME cd voor Warchild '1 Love" uit. De tracklist staat hier http://www.nme.com/news/103114.htm

Prodigy staat er met de Specials cover 'Ghost Town' op, dit nummer hebben ze 4 jaar geleden live al eens gespeeld. Verder staat er een 'Firestarter' cover op, gedaan door Jimmy Eat World.

Beide tracks zijn tijdelijk hier te beluisten: http://demand1.stream.aol.com/ramgen/timeinc/uk/ipcmedia/nme/audio/oct02/1love/index.smi?embed

Track 12 is Prodigy, track 13 is Jimmy Eat World.

Ik moet zeggen het is een erg vette cover van Ghost Town en veel beter dan de live versie die op het net te vinden is. Keith is op deze studio versie niet te horen

pi_7073501
Ooit de cover van firestarter gehoord door Sneaker Pimps?
Lekkerrrrrrrrrr
  zondag 1 december 2002 @ 21:16:26 #81
32340 Radost_FX
I LOVE TECHNO/ Praag!
pi_7091647
quote:
Op zaterdag 30 november 2002 14:14 schreef haaahaha het volgende:
Ooit de cover van firestarter gehoord door Sneaker Pimps?
Lekkerrrrrrrrrr
prodigy gecovered door sneaker pimps????

*check, check*

"Muzi a zeny jsou dva ruzny zivocisny druhy"
pi_7093922
quote:
Op zondag 1 december 2002 21:16 schreef Radost_FX het volgende:

[..]

prodigy gecovered door sneaker pimps????

*check, check*


Al gevonden?
pi_8172881
'ALWAYS OUTNUMBERED, NEVER OUTGUNNED'
Wanneer?
Ik hoor maart 2003, weet iemand anders meer?

Baby's got a temper zal waarschijnlijk niet op AONO staan, de volgende single wordt Trigger.

Ik heb nog wel een paar lekkere quotes

Liam: "With the next album, one thing is certain, we wont come out until we've got a fucking bomb to drop..and we also wont come out until the climate is right for us. We've never been a band thats been like 'we've got to be there because of public demand'."

Keith: "It is darker, it's Prodigy and always will be, it's got elements of old school and hip hop put in the Prodigy blender"

Maxim: "Its coming along slowly. Its getting there. As i've said quite a few times we know there's a demand out there for it but when it comes, it comes. Inspiration, talent and creativity you can't rush. The title might change, but its a good one for now. Trigger and Nuclear are both hard tracks and they're kind of the basis of what the album will sound like. Definitely hard, hard-hitting. hard - that's the word'"

pi_8183464
quote:
Op woensdag 29 januari 2003 13:38 schreef haaahaha het volgende:
'ALWAYS OUTNUMBERED, NEVER OUTGUNNED'
Wanneer?
Ik hoor maart 2003, weet iemand anders meer?

Baby's got a temper zal waarschijnlijk niet op AONO staan, de volgende single wordt Trigger.


Album waarschijnlijk pas eind van de zomer, als album in maart uit zou komen zou de promotie daarvoor al gestart zijn.

BGAT zeker niet op het nieuwe album, Liam vind het teveel op een FTOL nummer lijken. Nieuwe album wordt veel electronischer dan FTOL daarom komt BGAT er niet op.

Nog niet bekend wat de nieuwe single wordt maar het zal niet Trigger zijn. Trigger staat wel mogelijk op de soundtrack van Matrix 2. De muziek die onder de nieuwe Matrix 2 trailer staat is niet van Prodigy dat is Overseer - Supermoves.

Mijn verwachting:
Single: april/mei
Album: augustus
Nieuwe tour: vanaf april/mei

pi_8399879
Prodigy's Liam Howlett and Goldie will DJ together at the forthcoming Winter Music Conference in Miami. The two will spin at Playboy TV and Scumball 3000 present Phildo and Baby Ren's Naked at the Pool Jam on Saturday March 22,at the Ritz Plaza Hotel Pool. The gig will be Howlett's first US DJ appearance in almost five Years and his first ever DJ appearance at the Winter Music Conference. It is rumoured he will preview tracks from the Prodigy's long awaited fourth album, "Always Outnumbered Never Outgunned".

http://www.burntblue.com/news/news.asp?News=3370
Wàààààr zijn die kaarten te koop?

pi_8400724
quote:
Op maandag 10 februari 2003 22:18 schreef haaahaha het volgende:
Prodigy's Liam Howlett and Goldie will DJ together at the forthcoming Winter Music Conference in Miami. The two will spin at Playboy TV and Scumball 3000 present Phildo and Baby Ren's Naked at the Pool Jam on Saturday March 22,at the Ritz Plaza Hotel Pool. The gig will be Howlett's first US DJ appearance in almost five Years and his first ever DJ appearance at the Winter Music Conference. It is rumoured he will preview tracks from the Prodigy's long awaited fourth album, "Always Outnumbered Never Outgunned".

http://www.burntblue.com/news/news.asp?News=3370
Wàààààr zijn die kaarten te koop?


Erg vet maar 0.001% kans dat Liam nieuwe Prodigy tracks gaat draaien. DJ Liam Howlett is niet The Prodigy. De DJ sets van Liam zijn wel vet, zo heb ik Manchild ontdekt
pi_8412911
quote:
Op maandag 10 februari 2003 22:18 schreef haaahaha het volgende:
[i]Prodigy's Liam Howlett and Goldie will DJ together at the forthcoming Winter Music Conference in Miami.

*knip*

Wàààààr zijn die kaarten te koop?


Doe geen moeite Liam zal er niet zijn, is een hoax.
  dinsdag 11 februari 2003 @ 15:41:08 #88
11545 sjefhoelenpapers
Snacks zijn mijn leven!
pi_8413705
quote:
Op donderdag 30 januari 2003 13:12 schreef mouzzer het volgende:

[..]

Overseer - Supermoves.


Is die niet van Snatch?
Real-life soap Sjef Hoelenpapers??: http://www.sjefhoelenpapers.com
Download al mijn nummers: http://www.myspace.com/hoelenpapers
pi_8414316
quote:
Op dinsdag 11 februari 2003 15:41 schreef sjefhoelenpapers het volgende:

[..]

Is die niet van Snatch?


Yup
pi_8418400
quote:
Op dinsdag 11 februari 2003 15:11 schreef mouzzer het volgende:

[..]

Doe geen moeite Liam zal er niet zijn, is een hoax.


Ik lees het, mwa ik was er waarschijnlijk toch al niet heengegaan
pi_8494295
quote:
Op vrijdag 14 februari 2003 19:56 schreef haaahaha het volgende:
mp4 vids
http://www.theprodigy.com/video.html
Voodoo Beats is toch wel erg vet! De Prodigy remix van de Chemical Brothers remix van Voodoo People, een keertje live mogen meemaken, damn!!
  zaterdag 15 februari 2003 @ 17:15:37 #93
33733 IsaacD
Gevaarlijk exemplarisch
pi_8497270
Ik hoop maar dattie ook nog binnenkort een keer volume 2 van the dirtchamber sessions uitbrengt...
Make waaaaaaaaaay for the firetruck!
pi_8838986
http://www.brainkiller.it/
Fan-made covers voor always outnumbered
Normaal gesproken vind ik fan made dingen altijd *knutselhoek-amateur-achtig*, maar deze vind ik toch best wel cool, hoewel hij als hoes toch iets mist

pi_11732709
Hmmzz.. ik moet toch maar eventjes zeggen dat ik the prodigy echt heel goed vind, ik luister het vaak.
Maar vooral de oudere nummers vind ik beter:

Smack my bitch up
Firestarter
Breathe

zijn ook best commerciele nummers. De rest is ook wel ok, maar die andere luister ik gewoon vaker.

Ik ga het nieuwe album ook maar eens downe, ik ben zeer benieuwd naar de sound.

Billie Holiday is Lady Day!
pi_11733057
quote:
Op zaterdag 12 juli 2003 20:55 schreef Sweetsixteen16 het volgende:

Ik ga het nieuwe album ook maar eens downe, ik ben zeer benieuwd naar de sound.


Succes met je zoektocht, album is namelijk nog lang niet uit. Laatste paar jaar hebben ze tijdens enkele optredens wel wat nieuwe nummers gespeeld (Trigger, Nuclear (inmiddels alweer volledig verbouwd door Liam) Little Gobin en Dust Yo'Self) maar is nog onzeker of die ook op het album komen. Al zouden volledige versies van Dust Yo'self en de intro op Leeds festival wel erg vet zijn! Baby's Got A Temper komt gelukkig niet op het album. Laatste nieuws is dat het album een 'end of the year kinda vibe' heeft maar dat kan net zo goed eind 2004 zijn.
pi_11733754
quote:
Op zaterdag 12 juli 2003 21:16 schreef mouzzer het volgende:

[..]

Succes met je zoektocht, album is namelijk nog lang niet uit. Laatste paar jaar hebben ze tijdens enkele optredens wel wat nieuwe nummers gespeeld (Trigger, Nuclear (inmiddels alweer volledig verbouwd door Liam) Little Gobin en Dust Yo'Self) maar is nog onzeker of die ook op het album komen. Al zouden volledige versies van Dust Yo'self en de intro op Leeds festival wel erg vet zijn! Baby's Got A Temper komt gelukkig niet op het album. Laatste nieuws is dat het album een 'end of the year kinda vibe' heeft maar dat kan net zo goed eind 2004 zijn.


Hmmzz ik heb nu dus die baby's got a temper en art of noice gedownd klinkt wel enorm raar allemaal. Helemaal niet wat ik gewend ben van the prodigy, jammer hoor, toch altijd muziek waar ik me lekker in kon uitleven. Chemical bros. is ook goed
Billie Holiday is Lady Day!
pi_11733833
Liam Howlett is te druk bezig met z'n Abba formatie samen met die 2 zussen van All Saints en Liam Gallagher.
  zaterdag 12 juli 2003 @ 22:04:32 #99
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_11733842
Ik wilde ff vermelden dat ik Experience nog steeds een van de beste albums ooit gemaakt vind.
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
pi_11739925
quote:
Op zaterdag 12 juli 2003 21:59 schreef Sweetsixteen16 het volgende:

[..]

Hmmzz ik heb nu dus die baby's got a temper en art of noice gedownd klinkt wel enorm raar allemaal. Helemaal niet wat ik gewend ben van the prodigy, jammer hoor, toch altijd muziek waar ik me lekker in kon uitleven. Chemical bros. is ook goed


Art of Noise is een band waar liam iets van 9 jaar geleden een remix (instruments of Darkness) voor gemaakt heeft, geen nieuw nummer dus. Liam had een album af maar vond het niet goed genoeg dus maar nieuwe nummers aan het maken. Dat 'abba' gebeuren is ook maar een geintje al is er wel een nieuwe Prodigy track met Liam Gallagher op vocals.
pi_11740624
t wordt echt heeeel erg tijd voor t nieuwe album..hoe lang zijn ze nou al bezig? 3 jaar? 4 jaar? das wel jammer opzich...
pi_11740679
quote:
Op zondag 13 juli 2003 10:34 schreef InsaneM666 het volgende:
t wordt echt heeeel erg tijd voor t nieuwe album..hoe lang zijn ze nou al bezig? 3 jaar? 4 jaar? das wel jammer opzich...
Fat of the Land is van 1997 - Liam's remix album is uit '99....
Bleuh.
  dinsdag 5 augustus 2003 @ 17:34:00 #103
32266 thetruth
juvat inconcessa voluptas
pi_12239844
No good, firestarter, smack my bitch up etc. blijven wreed

Prodigy

  maandag 29 september 2003 @ 19:52:06 #104
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_13528438
Even een vraag aan de Prodigy/techno kenners.

Noem eens wat acts die op The Prodigy lijken.
Want ik ben nog niet zo heel bekend in het genre.

Beste tracks vind ik btw: Breathe, Firestarter, Serial Thrilla, No Good, Voodoo People

pi_13528533
quote:
Op maandag 29 september 2003 19:52 schreef Ixnay het volgende:
Even een vraag aan de Prodigy/techno kenners.

Noem eens wat acts die op The Prodigy lijken.
Want ik ben nog niet zo heel bekend in het genre.

Beste tracks vind ik btw: Breathe, Firestarter, Serial Thrilla, No Good, Voodoo People


the chrystal method
pi_13528586
Naar aanleiding van deze *kick*....

Heeft iemand nog informatie over eventueel nieuw albums/single?
Het gaat nu toch echt wel tijd worden!

Creative, Advertising, Media and Communication Consultant Agency.
pi_13528696
quote:
Op maandag 29 september 2003 19:59 schreef UFOtje het volgende:
Naar aanleiding van deze *kick*....

Heeft iemand nog informatie over eventueel nieuw albums/single?
Het gaat nu toch echt wel tijd worden!


Volgens mij is het nog steeds niet af. Ik heb tijdje terug een keer een interview gelezen met Maxim en daar stond geloof ik in dat ze op zich genoeg materiaal hadden voor een album, maar dat ze nog niet tevreden waren over de kwaliteit van alle tracks - het moest (nog) beter worden.
Bleuh.
  maandag 29 september 2003 @ 20:04:30 #108
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_13528702
Ja, Baby's Got A Temper is toch al een tijdje uit.

Maar bij Fat Of The Land ging het ook zo.

pi_13528754
quote:
Op maandag 29 september 2003 20:04 schreef Ixnay het volgende:
Ja, Baby's Got A Temper is toch al een tijdje uit.

Maar bij Fat Of The Land ging het ook zo.


Tussen de laatste single van Jilted (Voodoo People in 03/'95 geloof ik) en de eerste single van Fat (Firestarter 06/'96) zat net een jaar... FOTL kwam een jaar later uit, in de zomer van 1997...
Bleuh.
  maandag 29 september 2003 @ 20:11:38 #110
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_13528860
Dat klopt, maar Breathe kwam ook nog uit voordat het album uitkwam.
pi_13529105
quote:
Op maandag 29 september 2003 20:04 schreef Ixnay het volgende:
Ja, Baby's Got A Temper is toch al een tijdje uit.

Maar bij Fat Of The Land ging het ook zo.


FOTL was half jaar vertraagd omdat Liam verslaafd was aan playstation

BGAT komt geeneens op het nieuwe album. Liam is nog druk bezig met het album, geen enkel nieuws over single/album/optredens.

Het debutalbum van FLINT is wel op het laatste moment uitgesteld tot volgend jaar, alle optredens werden ook afgezegd.

Leuke bands als je Prodigy goed vindt: Chemical Brothers, Crystal Method, Lunatic Calm, Junkie XL (eerste album), Manchild, Eboman, Hardknox, Head First. Al haalt geen band het nivo van Prodigy

Enige nieuws over Prodigy is een handgeschreven briefje van Liam op de XL Recordings website over een van z'n tracks.

pi_13529192
mozart master remix
  dinsdag 30 september 2003 @ 14:10:31 #113
68950 arievdw
one man army
pi_13544503
quote:
Op maandag 29 september 2003 20:25 schreef zolTan15 het volgende:
mozart master remix
Hier bestaan verschillende versies van, van een klassiek nummer tot en met een DJ mix. Het klassieke nummer heeft niets te maken met The Prodigy. Wat betreft de DJ mixes, deze zijn gewoon gemixed door anderen. Geen remixes dus, maar DJ mixes. Niets bijzonders. Voor een compleet overzicht van alle officiele Prodigy nummers, browse naar http://www.the-prodigy.org en klik op Tracks.
[url]http://www.the-prodigy.org[/url]
  dinsdag 30 september 2003 @ 14:14:58 #114
68950 arievdw
one man army
pi_13544640
quote:
Op maandag 29 september 2003 20:06 schreef PimD het volgende:

[..]

Tussen de laatste single van Jilted (Voodoo People in 03/'95 geloof ik) en de eerste single van Fat (Firestarter 06/'96) zat net een jaar... FOTL kwam een jaar later uit, in de zomer van 1997...


De laatste single van MFTJG was Poison. Een jaar later ongeveer werd Firestarter uitgebracht, daarna een limited promotional release van Minefields (let op spelling) wat vervolgens geen single werd, vervolgens Breathe en toen, ongeveer een jaar na Firestarter zo uit mijn hoofd TFOTL. In 1999 nog een DJ mix album van Liam Howlett en begin vorig jaar dan Baby's Got A Temper.
[url]http://www.the-prodigy.org[/url]
pi_13548318
The Prodigy is zekert dope. Het laatste wat ik van hun hoorde was idd op Lowlands. Optreden scheen slecht te zijn, maar ik vond het wel meevallen, misschien was ik wel te stoned .

Maar hun laatste hit, Baby 's got a temper, dat is toch met die clip met die koeien vond ik wel iets minder.

Zelf heb ik dan Music for the Jilted Generation en Fat of th Land, Experience moet ik nog een keer aanschaffen. Alledrie de albums zijn gewoon

quote:
Beste tracks vind ik btw: Breathe, Firestarter, Serial Thrilla, No Good, Voodoo People
Hier wil ik zelf "In the Jungle" , als het goed is is dat de titel van de track, (maar als dat niet zo is weten de fans wel welke track ik bedoel) aan toevoegen. Dat nummer is ook echt dope.
Wat ik hier doe?
Uit me nek lullen!
pi_13548336
De Prodigy-track allertijden blijft toch wel "Android"
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
  dinsdag 30 september 2003 @ 16:40:32 #117
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_13548367
quote:
Op dinsdag 30 september 2003 16:38 schreef Mr.Tear het volgende:
Hier wil ik zelf "In the Jungle" , als het goed is is dat de titel van de track, (maar als dat niet zo is weten de fans wel welke track ik bedoel) aan toevoegen. Dat nummer is ook echt dope.
Dat nummer ken ik niet.
Maar ik heb die cd Experience ook niet.
pi_13549318
quote:
Op dinsdag 30 september 2003 16:39 schreef teknomist het volgende:
De Prodigy-track allertijden blijft toch wel "Android"
Oldskool
Music is no longer an expression of the soul or the work of an artist; it's a 'product' that is manufactured, packaged, catalogued, distributed, managed, regulated, and above all sold! http://xiph.org/about/
pi_13549729
quote:
Op maandag 29 september 2003 19:52 schreef Ixnay het volgende:
Even een vraag aan de Prodigy/techno kenners.

Noem eens wat acts die op The Prodigy lijken.
Want ik ben nog niet zo heel bekend in het genre.

Beste tracks vind ik btw: Breathe, Firestarter, Serial Thrilla, No Good, Voodoo People


tja The Prodigy hebben zo ongeveer hun eigen genre uitgevonden

misschien dat je Junkie XL (nog uit de tijd MET Rude Boy) of de Chemical/Dust Brothers wat vindt...

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_13549837
quote:
Op maandag 29 september 2003 20:04 schreef Ixnay het volgende:
Ja, Baby's Got A Temper is toch al een tijdje uit.

Maar bij Fat Of The Land ging het ook zo.


Baby's Got A Temper is meer een verlengde van FOTL, daarna zou de stijl totaal anders worden volgens Liam.. maar ben benieuwd wanneer Never outgunned uit gaat komen
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_13550154
Muziek die duidelijk overeenkomt met de Prodigy in hun begintijd zijn Acen en SL2.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
  dinsdag 30 september 2003 @ 18:15:32 #122
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_13550599
Die cd van JXL "Saturday Teenage Kick" heb ik gehad, het eerste nummer was vet ken ik me herinneren.
Maar dat was wel HEEL iets anders als JXL zoals ik het nu ken.
pi_13550861
quote:
Op dinsdag 30 september 2003 18:15 schreef Ixnay het volgende:
Die cd van JXL "Saturday Teenage Kick" heb ik gehad, het eerste nummer was vet ken ik me herinneren.
Maar dat was wel HEEL iets anders als JXL zoals ik het nu ken.
ja dat was dus nog in de tijd MET Rude Boy, daarna is toen Holkenborg solo is gegaan is het echt heel erg veranderd en imho wat minder als in hun 'goeie' tijd, maar nog steeds niet slecht op zich
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_13553683
quote:
Hier wil ik zelf "In the Jungle" , als het goed is is dat de titel van de track, (maar als dat niet zo is weten de fans wel welke track ik bedoel) aan toevoegen. Dat nummer is ook echt dope.
Heb net nog ff gezocht op oude mega dance en yabba dabba dance gezocht naar die track in de hoop dat ie daarop stond. Niet dus, ben dus nog niet zeker van de titel. Zat ook nog ff MFTJG te checke en kwam nog een nummer tegen.

The Law, dat nummer vind ik ook echt vet

Wat ik hier doe?
Uit me nek lullen!
pi_13555274
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2003 17:34 schreef thetruth het volgende:
No good, firestarter, smack my bitch up etc. blijven wreed

Prodigy


idd, Ik heb Prodigy - The fat of the land en Music for the jilted generation weet iemand welke cd's nog meer
Dressed in midnight black. He speeds through the rush hour traffic like the hauling wind. Driving the authorities mad with rage. And so far all attempts to stop him have failed. Those who have heard know his name.
pi_13557051
quote:
Op dinsdag 30 september 2003 21:06 schreef MasterDisaster het volgende:

[..]

idd, Ik heb Prodigy - The fat of the land en Music for the jilted generation weet iemand welke cd's nog meer


Experience uit 1991 of 1992 - die moet ik ook nog een keer aanschaffen...
Bleuh.
  dinsdag 30 september 2003 @ 22:20:31 #127
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_13558424
Maar die eerste cd is toch meer voor echte dance liefhebbers.

Fat Of The Land trok ook veel alternatief publiek. En die zijn daarna ook Music For The Jilted Generation gaan luisteren.
Maar die is toch heel anders als Fat Of The Land, al is het wel relaxte muziek.

  donderdag 2 oktober 2003 @ 14:22:42 #128
68950 arievdw
one man army
pi_13596660
quote:
Op dinsdag 30 september 2003 16:38 schreef Mr.Tear het volgende:
Hier wil ik zelf "In the Jungle" , als het goed is is dat de titel van de track, (maar als dat niet zo is weten de fans wel welke track ik bedoel) aan toevoegen. Dat nummer is ook echt dope.
Het nummer wat je bedoeld heet Ruff In The Jungle Bizness en kun je vinden op het album The Prodigy Experience. Op de single van Out Of Space staat een remix van dit nummer, de Uplifting Vibes Remix. Zowel het genoemde album als de single zijn gereleased in november 1992 en zijn beiden nog te krijgen.
[url]http://www.the-prodigy.org[/url]
pi_13624498
quote:
Het nummer wat je bedoeld heet Ruff In The Jungle Bizness en kun je vinden op het album The Prodigy Experience. Op de single van Out Of Space staat een remix van dit nummer, de Uplifting Vibes Remix. Zowel het genoemde album als de single zijn gereleased in november 1992 en zijn beiden nog te krijgen.
Aaight, thanx, dat brengt duidelijkheid in de zaak. Ik ben dan ook een van degenen die Experience naog aan moet schaffen.
Wat ik hier doe?
Uit me nek lullen!
  vrijdag 3 oktober 2003 @ 15:56:15 #130
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_13624918
Ik kocht experience toen ie net uit was in 1991 geloof ik, nog steeds een van de beste albums allertijden, Jilted vond ik ook nog erg goed en na een tijdje luisteren kon ik fat ook waarderen.
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
pi_13908291
quote:
In april mochten we nog schrijven dat de nieuwe cd van The Prodigy nog voor het jaareinde in de winkels zou liggen. Schrap dat maar al uit jullie agenda's, want de cd is voor onbepaalde tijd uitgesteld. Hoewel de plaat eerst zelfs aangekondigd werd voor mei 2003, liet frontman Liam Howlett weten dat de productie pas een maand of vier geleden begonnen is. Liam hoopt de plaat nu kort na Nieuwjaar te kunnen releasen, maar een vaste datum heeft hij nog niet. The Prodigy's vorige cd 'Fat of the Land' dateert al van 1997. In juli 2002 brak de groep nog even de stilte met de single 'Baby's Got a Temper', maar verzuimde vervolgens voor aansluiting te zorgen. Zanger/weirdo Keith Flint houdt zich intussen onledig met zijn eigen band Flint.
http://www.uptomusic.com/nl/nieuws/

http://www.vh1.com/news/articles/1479749/20031014/prodigy.jhtml?headlines=true

Wat een drama.

pi_13911854
Als die CD net zo gaat worden als 'Baby Got A Temper' dan laat ik 'm al bij voorbaat in de schappen staan. Welke idioot samplet nou zijn eigen nummer?
pi_13911881
quote:
Op donderdag 16 oktober 2003 04:44 schreef PDOA het volgende:
Als die CD net zo gaat worden als 'Baby Got A Temper' dan laat ik 'm al bij voorbaat in de schappen staan. Welke idioot samplet nou zijn eigen nummer?
De oudere (Drum & Bass) nummers van The Prodigy zijn al tig keer gesampled door anderen, dus waarom zouden ze niet een keer iets van zichzelf samplen?
En ik vind het ook geen slecht nummer, perfecte mix van de stijlen van Music For The Jilted Generation en Fat of the Land.
Hoewel ik er geen bezwaar tegen zou hebben als ze op hun nieuwe album ook wat meer terugkijken op hun briljante soundscapes zoals bijvoorbeeld in het nummer The Weather Experience.
"History teaches us that humans behave wisely only once they have exhausted all other alternatives."
pi_15451911
Cool interview met Liam Howlett
Reason!
quote:
A six year hiatus, why?
Well it wasnt a conscious decision or a plan, really; it just happened. We knew there would be downtime after The Fat of the Land we felt we had reached the pinnacle of what Prodigy was, and I myself had my mind set on taking a couple of years off. And then time just flew by, know what I mean?

About 2 years ago I started working again, but soon realized I needed to shift myself out of the formula Id gotten into from working in the same environment all the time. Id written everything in Cubase from 1993 onwards, with a bunch of hardware synths and Akai samplers as my main setup. I sat down and I thought, well... this is just so boring. How can I ever get inspired doing the same old thing? How am I gonna write a fresh, inspired album? Im not enjoying it, its not going anywhere, I hate my studio, I hate all the equipment in it.

For a man with a hardware gear list the size of a small town phone directory, thats a lot of equipment to hate. Liams winding road through the world of music making is one which many of his generation can relate to; he started out with a simple 4-track portastudio and turntables in the 1980s, soon got into synthesizers, and eventually found himself using a Roland W-30 workstation with a whopping 16 seconds worth of sampling time. The entire first album, The Prodigy Experience, was created on just this one keyboard. As the royalties started rolling in, so did the gear and soon enough Liam found himself immersed in a machine park with enough electronics to fill a space cruiser. But, as anyone whos been-there-done-that will know, that can be more of a curse than a blessing.

What got you back on track again?
I bought myself a laptop, which completely reanimated my creative process because I was able to write anywhere I went. At one point someone told me to check out this program Reason, its really back to basics, you should check it out just for fun, you know? So I did I started out just writing beats on it and approached it in a sort of recreational sense, like you would a computer game. Then Id go off somewhere like Scotland or New York and Id take my laptop with me, with all my samples on the hard drive... and then it all just started happening. Reason was just like... it totally refreshed me, it was just amazing. It was like going back to how it was in the beginning. All of a sudden I was writing two or three songs a week, just messing around and having a laff again. I started something with it and got it rocking in ten minutes. That took a lot of pressure off of me. So, to summarize: What got me back on track was A) the laptop, and B) a program that let me feel Ive gone back and taken all the complication out of writing music.

A lot of people feel that way; Reason is like a lifesaver for the bored gearhead musician. You?
Yeah, I couldnt live without it. If Reason hadnt come along I would probably still be in my studio, depressed, going aww bloody ell, dont know what Im gonna do, you know? I dont want to pat Propellerhead on the back too much, but... Reason has literally changed my life, getting me back in the studio and enjoying it all again. Its taken the monotony out of music making and put it into a format where music should be these days no big deal, just something that should be fun to do. Creation is always painful, but this is the least painful way I know of.

What do you think it was in the old days that ultimately sucked the life out of creativity?
It was all so time consuming back then, we were all bogged down in cumbersome processes. Im not very technical I come from a hip hop sort of cut-and-paste background and Im not this big studio guy, its just all in my head. The technology available now frees the mind in the creative sense; Im able to think about the actual song a lot more, rather than just going its gonna take me an hour to do this or that. Music for me these days is quite punk rock, its very DIY, very throwaway. I know Im not creating something thats gonna be around forever. For me and for Prodigy its all about the quick punch in the face, you know?

So, Reason is pretty much the meat of the sound on the new album?
Literally everything youll hear on the new album has been written on Reason. Everything starts there. Eventually we get to a stage where the song is written, and then we thats my producer Neil McClennan and I move it into Tools where we finish off everything, and that works great since Reason integrates with ProTools really well. Everything that comes out of Reason sounds really good, its got this sound, I think a kind of certain... everything sounds like it locks in really good, you know? And that sound we got out of Reason is something that we now and again had to go back to Reason to duplicate; sometimes wed do a thing in ProTools and it just didnt rock it like Reason did, so wed take it out of ProTools and try to duplicate it in Reason instead.

What are your favorite Reason devices?
That would have to be the drum machine and the Dr. REX. I use the REX player all over the place and I just love the way you can mess around with a loop, and I love the way you can sync the LFO to tempo and route it to the filter, we use that on the album a lot. As for the effects, the Scream 4 unit is just the best thing for the type of music Im writing. Definitely the high point of version 2.5 for me. The tape distortion is very good for bass, to give it the edge, its warm...

What, specifically, dont you use Reason for?
When it comes to bass sounds, Im pure analog and I dont use soft synths for bass at all. Theres just no substitute for analog. Instead, Ill take an Oberheim, Moog, Korg MS-20 or something, sample a sequence of it playing, rex it up and then bring that back in Reason and lock it in there. I do occasionally use the softsynths to put melodies down Id say maybe 50% of the synths, the top line and high end stuff, is Reason. I cant as of yet use it for everything obviously you cant record vocals into it but ultimately, what Reason does have by way of limitations is also one of its strong points. It forces your imagination to be more on the board, you have to dig it out of your head rather than just going well, I just cant do that in there. I never saw it that way, I mean if something you want to do is completely off limits then just use another program, no big deal.

Liam has a wish list for things hed like to see in future versions of Reason. One would be the ability to automap non-tonal samples to individual key zones in the NN-XT, for creating drum maps on the fly.

My end note on Reason is, its got this humour about it, its like when somebody showed it to me the first time and said you can keep on building the rack up... I was all, what rack, whatre you on about? I couldnt believe it, it was just such a simple and genius idea. Its so obvious now, isnt it? Love it.

The new Prodigy album Always Outnumbered, Never Outgunned is slated for a spring/summer 2004 release."

Source: Propellerheads


pi_15452114
Hij gebruikt gewoon fucking reason voor het nieuwe album!
pi_15452372
quote:
Op dinsdag 16 december 2003 12:13 schreef haaahaha het volgende:
Hij gebruikt gewoon fucking reason voor het nieuwe album!
En dan al die producers maar beweren dat je geen vette sounds eruit krijgt.
  dinsdag 16 december 2003 @ 16:40:09 #137
18413 Summoner
Posterboy of the Apocalypse
pi_15458906
Heh, wie weet hoe dat album gaat klinken...
pi_15459016
quote:
Op dinsdag 16 december 2003 16:40 schreef Summoner het volgende:
Heh, wie weet hoe dat album gaat klinken...
Vast enorm goedkoop, want ik denk dat Liam niet zoveel verstand heeft wat goede muziek is.
  dinsdag 16 december 2003 @ 16:46:56 #139
18413 Summoner
Posterboy of the Apocalypse
pi_15459153
Ik hoop eigenlijk op een voortzetting van het zware geluid van "The Fat of the Land", misschien wat rockachtige invloeden zoals op "Serial Thrilla" en zo. Maar bovenal hoop ik dat het nieuwe album minstens zo veelzijdig is als de vorige, lekker veel verschillende nummers.
pi_15459414
quote:
Op dinsdag 16 december 2003 16:46 schreef Summoner het volgende:
Ik hoop eigenlijk op een voortzetting van het zware geluid van "The Fat of the Land", misschien wat rockachtige invloeden zoals op "Serial Thrilla" en zo. Maar bovenal hoop ik dat het nieuwe album minstens zo veelzijdig is als de vorige, lekker veel verschillende nummers.
Ik hoop daarintegen dat ze een beetje af gaan stappen van die alternatieve sound en meer de dancesound opzoeken, zoals dat bij Experience en Music For The Jilted Generation de boventoon voerde.

Want vooral nummers zoals Breathe en Firestarter heb ik nou wel gehad, de laatste single vond ik trouwens beroerd. Maar stijl is wat anders dan hoe goed het geproduceerd is, en dat is nog nooit tegengevallen. Het zit allemaal enorm goed in elkaar en ik ben ervan overtuigd dat het komende album ook zo zal zijn.

  dinsdag 16 december 2003 @ 17:00:56 #141
18413 Summoner
Posterboy of the Apocalypse
pi_15459571
Ik vond die laatste single ook beroerd... oninteressante variatie op een oud thema.
pi_15482642
reason
pi_15562246


pi_15562299
quote:
Op zaterdag 20 december 2003 13:18 schreef ruk het volgende:
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]


1993
pi_15562336
Dat klopt, MaartenHG.
  zondag 21 december 2003 @ 01:09:57 #146
18413 Summoner
Posterboy of the Apocalypse
pi_15571450
Leuk om dat nu weer eens terug te lezen.
pi_15583646
Ja, dat is inderdaad leuk om nog eens te lezen, Summoner.
pi_15593225
quote:
Op zaterdag 20 december 2003 13:18 schreef ruk het volgende:
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]



leuk om te lezen!
pi_16040612
wie weet of er weer een concert van the prodigy komt? en wie weet wanneer de nieuwe cd uitkomt?
pi_16050801
Intervieuw met Liam, ziet er veelbelovend uit
http://212.67.202.86/~theprod/bb/viewtopic.php?t=687&sid=8214093aee8fc3b4e7c46cc26dd563e4
en
http://www.nekozine.co.uk/3enter.html

[Dit bericht is gewijzigd door Vogelman op 07-01-2004 22:03]

  woensdag 7 januari 2004 @ 23:39:13 #151
18413 Summoner
Posterboy of the Apocalypse
pi_16054528
Cool, ze hebben Baby's Got a Temper verworpen. En dat deze nieuwe plaat experimenteler is bevalt me ook zeer.
  woensdag 7 januari 2004 @ 23:40:26 #152
18413 Summoner
Posterboy of the Apocalypse
pi_16054567
Wel jammer dat ze het nu hebben over juni-juli...
pi_16054969
Ach, voor je het weet ligt die in de schappen. En na die 6 jaar lig ik er niet echt meer wakker van. Ben wel benieuwd naar al die Reason tracks!
  woensdag 7 januari 2004 @ 23:58:49 #154
18413 Summoner
Posterboy of the Apocalypse
pi_16055101
Ja, nu je het zegt... zes jaren zijn alweer voorbij gegaan sinds "The Fat of the Land" als nieuwe release in de schappen lag. Mocht Prodigy door gaan, hoop ik dat Liam wat regelmatiger nieuwe muziek gaat maken.

Nou ja, eerst maar even deze nieuwe plaat verteren.

pi_16055162
Cool, samenwerking met Noreaga en Kool Keith!
pi_16055244
quote:
Op donderdag 8 januari 2004 00:00 schreef MaartenHG het volgende:
Cool, samenwerking met Noreaga en Kool Keith!
En Massive Attack!!! (misschien)
  vrijdag 9 januari 2004 @ 00:03:47 #157
41067 MostHateD
not mutch 2 say
pi_16087278
Klinkt goed, ik vond het erg jammer dat liam het een paar jaar terug nog had over meer punk, verder gaan in het voetpad van tfotl, maar dat vond ik niet het beste album, dat was voor mij zeker the gilted generation.
K ben erg blij dat liam zegt dat deze daar op gaat lijken, ik hou wel van die electronische breaks en beats, minder punk! zoals hij al zegt, dat is meer voor keith en maxim, en die gaan nu meer hun eigen pad op...dus meer ruimte voor hem om aan de muziek te denken.
Ook leuk dat hij er zelfs aan denkt dat hij nog meer albums wil maken, aangezien hij nu 2/3 nummers per week maakt moet dat wel lukken denk ik
Ik wil ook wel een volume 2 van the dirtchamber trouwens, was erg leuk vooral deel 1 en 2 ...maargoed mocht dat uitblijven dan hoop ik maar op meer 2manydj's enzo...
Geweldig dat die slechte nummers "trigger" en "nuclear" weg zijn, bleeg die waren slecht... maargoed!
Echt leuk, ik hoop trouwens wel dat ze het wéér gaan maken bij het grote publiek, ik bedoel ik vind de top40 echt crap, maar het is toch fijn om een x een goede clip/nummer voor bij te zien/horen komen op een muziekzender
(k zit trouwens op prodigy forum als concorddawn )
[url=http://home.wanadoo.nl/i_kilicoglu]SITE!![/url]
  vrijdag 9 januari 2004 @ 00:32:06 #158
18413 Summoner
Posterboy of the Apocalypse
pi_16088098
quote:
Op vrijdag 9 januari 2004 00:03 schreef MostHateD het volgende:
Ik wil ook wel een volume 2 van the dirtchamber trouwens, was erg leuk vooral deel 1 en 2 ...maargoed mocht dat uitblijven dan hoop ik maar op meer 2manydj's enzo...
Als je geïnteresseerd bent in dat soort mixen, Kid606 en Doormouse hebben ook erg gave mix-albums gemaakt.
pi_16088230
quote:
Op woensdag 7 januari 2004 23:53 schreef PDOA het volgende:
Ach, voor je het weet ligt die in de schappen. En na die 6 jaar lig ik er niet echt meer wakker van. Ben wel benieuwd naar al die Reason tracks!
Precies!
Dat wachten kan ik nu ook nog wel overleven...
Creative, Advertising, Media and Communication Consultant Agency.
pi_16099726
"After 'Baby's Got a Temper', for me, I was never happy with that record [...] it was definitely the last time we could write a record like that. And for me it gave me a big wake up call. 'Baby's Got a Temper' for me underlined the fact that we absolutely couldn't carry on producing tracks with Keith and Maxim like that anymore [...] To be honnest, that track kicked me up the ass. [...] It felt like it was a tired formula, it was more like 'here we go again'; it didn't feel fresh to me"

Beste nieuws in de laatste 6 jaar, het zou al wat meer electronisch worden maar nu ook Trigger en Nuclear in de prullenbak liggen beloofd het echt weer wat goeds te worden! Erg benieuwd naar het nieuwe geluid en minder Keith is altijd goed

Na 6 jaar kunnen die paar maanden wachten er ook nog wel bij, zeker na zo'n interview. Hopelijk nog een grote tour erbij deze zomer!

pi_16105770
Trigger is (was) gewoon cool, alleen niet echt vernieuwend. Zou een leuke B-side zijn
Nuclear is minder, maar in een live show is het volgens mij de bom
  vrijdag 9 januari 2004 @ 19:05:02 #162
41067 MostHateD
not mutch 2 say
pi_16109223
quote:
Op vrijdag 9 januari 2004 00:32 schreef Summoner het volgende:Als je geïnteresseerd bent in dat soort mixen, Kid606 en Doormouse hebben ook erg gave mix-albums gemaakt.
thnx! k zal t probere
[url=http://home.wanadoo.nl/i_kilicoglu]SITE!![/url]
  zaterdag 10 januari 2004 @ 03:39:43 #163
18413 Summoner
Posterboy of the Apocalypse
pi_16121726
Volgens mij ben ik een van de weinigen die "The Fat of the Land" boven "Music For the Jilted Generation" verkies...(?)
pi_16125179
quote:
Op zaterdag 10 januari 2004 03:39 schreef Summoner het volgende:
Volgens mij ben ik een van de weinigen die "The Fat of the Land" boven "Music For the Jilted Generation" verkies...(?)
Nee hoor - ik vind het allebei erg goede albums, maar FOTL vind ik toch wel beter
Bleuh.
pi_16480947
quote:
PRODIGY SET TO MAKE SEXY RETURN!


THE PRODIGY have revealed details of their first studio album since 1997's 'THE FAT OF THE LAND', and said that it sounds 'sexier' and 'punk in attitude'.

Songs expected to appear on the record include 'Sandstorm', 'The Way It Is', 'Lovebuzz', 'Girls', 'Who You're Fooling', 'Action', 'Slang Technology', 'No Souvenirs', 'Wake Up' and 'The Gun'.

Liam Howlett said: "The schedule is for the album to come out in June-July 2004. And it really is fuckin' coming out this time, it's no joke."

The producer is also considering surprising fans by secretly releasing a new track. He explained; "I think we may put something out on a white label, and people won't know what it is. I think people will be surprised when they hear this record. I want people to go 'Fuck, is that The Prodigy? I didn't expect that.' It's different this album, it's fuckin' different."

Describing the sound of the new as-yet-unnamed album in an interview with nekozine.co.uk Howlett said: "It sounds sexier! The tracks I've done sound like me, they sound like The Prodigy, but they kind of have... they are punk in attitude, but not kind of 'I'm gonna fuckin scream it down your throat."

He added: "It is more beats and hard production and kind of toughness that's on a street level."

The Prodigy have not made a studio album since 1997's 'The Fat Of The Land', though Howlett released the mix record 'The Dirtchamber Sessions Vol. 1' in 1999 and the single 'Baby's Got A Temper' emerged in 2002.

"After 'Baby's Got A Temper' for me, I was never happy with that record," Howlett said. "I felt like, at that stage I had slipped into a formula of writing and it felt stale. But I think that in hindsight, it was definitely the last time we could write a record like that. And for me it gave me a big wake up call."

Howlett also revealed that The Prodigy began recording with controversial electro-princess Peaches; though due to her recording commitments with her second album 'Fatherfucker', the collaboration was abandoned.

He said of Peaches: "The vibe started good, and then it just didn't work. I mean, I love her, she rocks it, she's the real fuckin' deal..."

Howlett added: "She was all stressed with her own record and she had just done the track with Iggy Pop... so she couldn't find the time to come over and do some more work on the track."

Further details of the details of the album are yet to be confirmed, though it has long gone under the working title of 'Always Outnumbered, Never Outgunned'.


http://www.nme.com/news/107205.htm

Juni / juli dit jaar dus, als ik dit artikel mag geloven.

En nog een leuk interview: http://www.nekozine.co.uk/int.html

pi_16481310
Op www.brainkiller.it kun je trouwens vaak leuke dingen downloaden.
Nu staan er bv mp3's van Prodigy live at Big Day Out in Auckland van 18.01.2002.
pi_16481967
quote:
Op zaterdag 10 januari 2004 03:39 schreef Summoner het volgende:
Volgens mij ben ik een van de weinigen die "The Fat of the Land" boven "Music For the Jilted Generation" verkies...(?)
Nee hoor, geef mij FOTL maar
I didn't lose my mind, it was mine to give away.
  donderdag 22 januari 2004 @ 10:42:18 #168
60526 joeplemmens
Music For Freaks
pi_16481993
Voor de liefhebber:

Ze gebruiken blijkbaar Reason bij de creatie van hun nieuwe album:

http://www.propellerheads.se/remote.cfm?sID=dynamo&menu=/home/index.cfm?fuseaction=display_menu&page=/news/articles/index.cfm?fuseaction=prodigy

The new Prodigy album Always Outnumbered, Never Outgunned is slated for a spring/summer 2004 release.

"A brain is like a parachute, it only functions when it's open" FRANK ZAPPA
  donderdag 22 januari 2004 @ 12:57:55 #169
76143 Forumschorem
Het schorem van Fok!forum
pi_16485084
quote:
Op donderdag 22 januari 2004 10:42 schreef joeplemmens het volgende:
Voor de liefhebber:

Ze gebruiken blijkbaar Reason bij de creatie van hun nieuwe album:

http://www.propellerheads.se/remote.cfm?sID=dynamo&menu=/home/index.cfm?fuseaction=display_menu&page=/news/articles/index.cfm?fuseaction=prodigy

The new Prodigy album Always Outnumbered, Never Outgunned is slated for a spring/summer 2004 release.


Die link is alweer een paar keer genoemd hoor...

Het lijkt me trouwens sterk dat Liam Howlett alleen Reason gebruikt.

weg
  donderdag 22 januari 2004 @ 13:01:00 #170
60526 joeplemmens
Music For Freaks
pi_16485146
quote:
Op donderdag 22 januari 2004 12:57 schreef Forumschorem het volgende:

[..]

Die link is alweer een paar keer genoemd hoor...

Het lijkt me trouwens sterk dat Liam Howlett alleen Reason gebruikt.


Wie beweert dat
"A brain is like a parachute, it only functions when it's open" FRANK ZAPPA
pi_16485208
quote:
Op donderdag 22 januari 2004 12:57 schreef Forumschorem het volgende:
Die link is alweer een paar keer genoemd hoor...

Het lijkt me trouwens sterk dat Liam Howlett alleen Reason gebruikt.


Dan heb je dat interview niet gelezen. Hij zegt ook dat ie hardware gebruikt, voor de bassgeluiden...
pi_16485794
quote:
Op donderdag 8 januari 2004 00:00 schreef MaartenHG het volgende:
Cool, samenwerking met Noreaga en Kool Keith!
Met Nore snap ik niet, waarom juist hem?!
Kool Keith is meer dan logisch daarentegen,
Daar hebben ze best al aardig wat van gesampled:

Change my pitch up Smack my bitch up, like a pimp
(Ultramagnetic M.C.'s - Give the Drummer Some)

All of you, each and every one, my son,
Pay close attention, I take your brain to another dimension

(Ultramagnetic M.C.'s - Critical Beatdown)

Ja, the experience is nog steeds mijn favo cd!
Maar ik hoop dat die nieuwe er snel komt, want dit duurt wel heel erg lang!
Ik heb ook ergens gelezen dat ze Baby's got a temper er niet op zetten?!
Nouja, ben benieuwd...

pi_16486594
yep, experience is nog altijd de beste vind ik.
eigenlijk zijn de originele versies op single nog beter, maar om een of andere reden hebben ze voor dat album andere versies gebruikt
beter een gat in de ozonlaag dan een kaft in mijn gat
pi_16487293
quote:
Op donderdag 22 januari 2004 13:56 schreef grootmeester_flits het volgende:
yep, experience is nog altijd de beste vind ik.
eigenlijk zijn de originele versies op single nog beter, maar om een of andere reden hebben ze voor dat album andere versies gebruikt
Wat je zegt indd! Neem Charly bijvoorbeeld, op single veel beter ook...
pi_16487615
quote:
Op donderdag 22 januari 2004 14:24 schreef ChezMatik het volgende:
Wat je zegt indd! Neem Charly bijvoorbeeld, op single veel beter ook...
Everybody In The Place, ook een goed voorbeeld... die versie die ze in de video gebruiken (ben de naam ff kwijt) is vele malen beter dan op het album.
pi_16488497
quote:
Op donderdag 22 januari 2004 14:36 schreef MaartenHG het volgende:
Everybody In The Place, ook een goed voorbeeld... die versie die ze in de video gebruiken (ben de naam ff kwijt) is vele malen beter dan op het album.
Dat is de "Fairground" mix
Op de 2e cd van "experience expanded" staan alle single versies trouwens
pi_16491073
dan is experience expanded hun beste album
maar heb die tot nu toe nog nergens gevonden
beter een gat in de ozonlaag dan een kaft in mijn gat
  donderdag 22 januari 2004 @ 18:51:46 #178
23186 FrankyMcG
I'd rather have the scar
pi_16494856
quote:
Op donderdag 22 januari 2004 10:02 schreef haaahaha het volgende:
Op www.brainkiller.it kun je trouwens vaak leuke dingen downloaden.
Nu staan er bv mp3's van Prodigy live at Big Day Out in Auckland van 18.01.2002.
Thanx voor de Link!

Trouwens, dat Fans Album op die site, is dat wat?

[b]It doesn't take a big man to knock somebody down. Just a little courage to lift him off the ground[/b]
pi_16495008
quote:
Op donderdag 22 januari 2004 18:51 schreef FrankyMcG het volgende:

[..]

Thanx voor de Link!

Trouwens, dat Fans Album op die site, is dat wat?


Ik heb het nog niet geluisterd.
  donderdag 22 januari 2004 @ 19:17:27 #180
23186 FrankyMcG
I'd rather have the scar
pi_16495524
Gisteren nog Music for the jilted Generation in de auto gedraaid!

The Prodigy; de enige Cd's die ik orgineel heb!

[b]It doesn't take a big man to knock somebody down. Just a little courage to lift him off the ground[/b]
pi_16496473
quote:
Op donderdag 22 januari 2004 16:36 schreef grootmeester_flits het volgende:
dan is experience expanded hun beste album
maar heb die tot nu toe nog nergens gevonden
Boudisque in Amsterdam heeft hem liggen en bij Proxis is hij ook te bestellen.

Beste album blijft toch MFTJG om z'n diversiteit.

  zondag 7 maart 2004 @ 13:49:32 #182
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_17553439
Ik heb nu de dubbelcd van experience met een 2e cd vol met geflipte remixes Ik wist niet eens dat ie bestond overigens...
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
pi_17555935
bilijft geweldige muziek
  zondag 7 maart 2004 @ 18:58:21 #185
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_17559144
Bij het nieuwe Prodigy album moet ik steeds meer denken aan het nieuwe Gun"s & Roses album.

Maar wat ze al uitgebracht hebben laat geen discussie. Liam is echt een talent. Wat hij al met een sample kan doen. The Experience vind ik het beste album.
pi_17573109
Baby's got temper is electronisch echt zeer lekker, tot die gast er overheen gaat bleren...
pi_17584216
quote:
Op vrijdag 9 januari 2004 00:03 schreef MostHateD het volgende:
Ik wil ook wel een volume 2 van the dirtchamber trouwens, was erg leuk vooral deel 1 en 2
Er is geen volume 2 ofwel?
pi_18377192
quote:
PRODIGY frontman KEITH FLINT is set to showcase his new hard rock band FLINT at their first ever gig in June.

The band will also release 2,000 copies of their first single 'Asteroids' on 10" vinyl during May, before they perform at King's Cross Scala on June 11.

The new band, which features ex-Pitchshifter guitarist Jim Davies, Kieran Pepper and Tony Howlett both on drums and an unnamed bassist, have just finished recording their as-yet-untitled debut album with Killing Joke producer Youth.

Flint said his new outfit has the intensity which made Prodigy so popular.

"We all work better at high velocity. If you put an acoustic ballad near Jim he breaks out in spots. We just needed to put total energy into the music, its still got heart and soul, it’s not just blatant abuse, there’s still a little intelligence and melody in it," he told XFM.

The video for 'Asteroids' has been directed by controversial director, Jonas Akerlund, who worked on Prodigy's 1997 promo 'Smack My Bitch Up'.

Flint have also completed a remix of Marilyn Manson's new single 'mOBSCENE', making the track, "one of their own songs, leaving only a bit of Manson's vocals and making it a mammoth rock track."

Keith Flint said that that Prodigy fans should expect their new album, tentatively titled 'Always Outnumbered, Never Outgunned' to be released by the end of the year.
http://nme.com/news/104940.htm

Laten we het hopen.
  dinsdag 13 april 2004 @ 07:53:45 #189
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_18385067
quote:
Op donderdag 22 januari 2004 13:27 schreef ChezMatik het volgende:

[..]

Met Nore snap ik niet, waarom juist hem?!
Kool Keith is meer dan logisch daarentegen,
Daar hebben ze best al aardig wat van gesampled:

Change my pitch up Smack my bitch up, like a pimp
(Ultramagnetic M.C.'s - Give the Drummer Some)

All of you, each and every one, my son,
Pay close attention, I take your brain to another dimension

(Ultramagnetic M.C.'s - Critical Beatdown)

Ja, the experience is nog steeds mijn favo cd!
Maar ik hoop dat die nieuwe er snel komt, want dit duurt wel heel erg lang!
Ik heb ook ergens gelezen dat ze Baby's got a temper er niet op zetten?!
Nouja, ben benieuwd...
En wat dacht je van het nummer Diesel power, ook helemaal gerapt door Kool Keith....
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
pi_18389626
quote:
Op maandag 12 april 2004 21:05 schreef Redux het volgende:

[..]

http://nme.com/news/104940.htm

Laten we het hopen.
Dat artikel is al van begin vorig jaar geloof ik. De cd van Flint is uitgesteld tot na de release van nieuw Prodigy album dat in de planning staat voor Juli. Verwacht binnenkort meer nieuws.
pi_18406568
http://www.mtv.com/news/a(...)jhtml?headlines=true

What has switched up some is the type of artist Twist is collaborating with. He has a song out now with reggae artist Elephant Man, and recently Chi-Town's fastest flow spitter got the nod from Sting and the quiet-as-of-late group the Prodigy.

They been chilling like me, putting together an album, and now they about to bust on the scene," Twista said Friday about a cut called "I Hate You" that he recorded for the group's upcoming LP. "It's crazy that we would have something in common [like lying low for a while] and hook up together and bust back out. That track is off the chain. Wait till you hear it."


Da's al 3 gastrappers op nieuwe album, dat is meer dan genoeg.
pi_18406643
Vergeet niet dat Liam enorm geinspireerd is door hiphop, dus zo verwonderlijk is het niet... ik hoor dit liever dan die wannebe punk vocalen van Keith Flint...
pi_18730619
Beste mensen,
Er is weer nieuws van de Prodigy!!!
Check dit interview!

http://www.nekozine.co.uk/int.html

Maar ze hebben het hier over oa. 2 nummer, trigger en nuclear...maar die kan ik dus echt nergens vinden heh..plz help me! :p

Laterz,

Juiced
pi_18731332
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 21:23 schreef 420Juiced het volgende:

Beste mensen,
Er is weer nieuws van de Prodigy!!!
Check dit interview!

http://www.nekozine.co.uk/int.html

Maar ze hebben het hier over oa. 2 nummer, trigger en nuclear...maar die kan ik dus echt nergens vinden heh..plz help me! :p

Laterz,

Juiced
Dat is oud nieuws. Trigger bestaat al niet meer, delen daarvan zijn verwerkt in The Gun en Nuclear is niks aan. Dit is het laatste nieuws:

Prodigy Go Hollywood On New Album

According to tabloid reports Prodigy have got Natural Born Killers and Kalifornia actress Juliette Lewis to provide guest vocals on their massively anticipated and hugely delayed new album Always Outnumbered, Never Outgunned

Lewis already has her own band Juliette Lewis And The Licks (who feature Holes Patty Schemel on drums) but now The Sun is reporting Prodigy have roped her in to sing on a number of track son their new record.

Band members Liam Howlett and Maxim reportedly heard Lewis singing while in LA and decided to fly the actress over to London to their studios.

The boys were extremely impressed when they heard her sing and they asked her to work with them A friend of the actress told the tabloid, "They were delighted with the result and want her to do more.

"She had a great time too, and its a real coup for the lads to have landed her. She not only sounds good - her name will also bring the band loads of publicity."

The new Prodigy album will almost certainly be released in late August. It is currently being mastered in New York by Liam Howlett. The mastering is only expected to take a fortnight."
  woensdag 28 april 2004 @ 02:02:53 #195
18413 Summoner
Posterboy of the Apocalypse
pi_18736082
Gastzang van Juliette Lewis, hoe onverwacht. Het wordt telkens interessanter.
  woensdag 28 april 2004 @ 02:08:19 #196
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_18736103
* ondeugend trappelt van ongeduld !
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_18738049
AUB geen gastrappers die de overhand nemen, liever gewoon helemaal niet. Dan heb liever dat ze Bjork ofzo nemen...
pi_18742589
quote:
Op woensdag 28 april 2004 09:19 schreef Tranceptor het volgende:
AUB geen gastrappers die de overhand nemen, liever gewoon helemaal niet. Dan heb liever dat ze Bjork ofzo nemen...
Heb liever ook niet teveel rappers, 2 is meer dan genoeg. Op dit moment zijn er 3 bekend die met Liam tracks opgenomen hebben maar final tracklist is nog niet bekend dus misschien worden sommige nummers b-kantjes. 50% van het album wordt trouwens instrumentaal dus dat zit denk ik wel goed.
pi_18747461
Wanneer is die release date nou ongeveer? Juni/juli of eind van het jaar..? Ik vind het meeste van The Prodigy wel goed..maar echt beter dat ze BGAT er niet opzetten..wat een kut nr..vooral ook omdat ze gewoon een sample uit een eigen nr opnieuw gebruiken.. :S maar ja..ik ben echt onwijs benieuwd hoe het nieuwe album gaat klinken..die ga ik zekers te weten origineel aanschaffen
pi_18752218
quote:
Op woensdag 28 april 2004 16:17 schreef InsaneM666 het volgende:
Wanneer is die release date nou ongeveer? Juni/juli of eind van het jaar..? Ik vind het meeste van The Prodigy wel goed..maar echt beter dat ze BGAT er niet opzetten..wat een kut nr..vooral ook omdat ze gewoon een sample uit een eigen nr opnieuw gebruiken.. :S maar ja..ik ben echt onwijs benieuwd hoe het nieuwe album gaat klinken..die ga ik zekers te weten origineel aanschaffen
Liam vindt het nu ook een kut nummer

Op de site van een Engelse cdwinkel:

Always Outnumbered Never Outgunned
Prodigy - Release date: 16-8-2004 / XL
pi_18752613
quote:
Op woensdag 28 april 2004 19:26 schreef mouzzer het volgende:

[..]

Liam vindt het nu ook een kut nummer

Op de site van een Engelse cdwinkel:

Always Outnumbered Never Outgunned
Prodigy - Release date: 16-8-2004 / XL
Nu maar hopen dat t waar is
pi_18804481
http://www.nekozine.co.uk/prodigynewalbum.html

Statement van Liam:

30th April 2004

hey neko --- the new prodigy album is finished!
we got 11 possibly 12 fist in the air traks .
it sounds sinister, electronic, trashy, sexy and fresh to my ears.
this album is about reminding people what the prodigy was always about---the beats and the music.
the vocals on this record are mostly used as an extension of the sound rather than the main focal point.
like jilted , keef and maxim were'nt involved musically and they are not on this album. ALL 3 of us will be together to do what we do and play this record live and rock it later in the year, we cant fukin wait!
you will probably begin to hear stuff early summer and the new album will hit in august. yeah -- more news to follow soon.

"if i was in world war 2 ,they'd call me spitfire!" Liam Prodigy

The album release date has been confirmed for 16th August 2004
pi_18807197
wtf dit is nog is goed nieuws
pi_18809141
Creative, Advertising, Media and Communication Consultant Agency.
pi_18854396
Het wordt steeds beter! Promotiecampagne is begonnen dus binnen niet al te lange tijd zal de eerste single wel bekend gemaakt worden.

New Prodigy Album showcased
Published 29 04 2004

The long awaited follow up to The Prodigy's 1997 Fat Of The Land album was showcased in London Thursday, and fuelled rumours that Keith Flint's role in the band is diminishing.

Entitled Always Outnumbered Never Outgunned the six tracks included Lovebuzz, Girls, Wake Up, Hotride, Get Up Get Off, and 1965.

Produced by Liam Howlett the new tracks have a full on sexy, dirty beat with any vocals way down in the mix and no immediately obvious contribution from Keith Flint as frontman."
  FOK!fotograaf maandag 3 mei 2004 @ 13:12:24 #206
92797 fraubitch
Heeft een Pwny!!
pi_18854653
*WOEOEOEOEHOEOEOEOEOEOEOEOEOE*
*Springt een gat in de lucht*
They say I have ADD but I just don't understa...OOOHH!! Look!! A Kitty!!
Screw worldpeace! I want a Pony!
  maandag 3 mei 2004 @ 13:27:48 #207
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_18854999
De nieuwe single van Gene Simmons wordt een cover van "Firestarter". De backing-track is grotendeels hetzelfde gebleven, alleen de zang is veranderd.
.
  maandag 3 mei 2004 @ 13:55:10 #208
18413 Summoner
Posterboy of the Apocalypse
pi_18857658
quote:
Op maandag 3 mei 2004 13:27 schreef Baba-O-Riley het volgende:
De nieuwe single van Gene Simmons wordt een cover van "Firestarter". De backing-track is grotendeels hetzelfde gebleven, alleen de zang is veranderd.
Die track is echt grappig, zang is behoorlijk veranderd Backing-track is gedaan door Overseer, bekend van nummer Supermoves uit de Matrix 2 Trailer.

Nieuwe single Survivor van Maxim is ook heel apart, veel gitaren en zang met effecten er overheen.
  dinsdag 4 mei 2004 @ 17:09:35 #210
3500 Reefer
madness
pi_18882940
haroe.
pi_19592144
check dit: http://www.hmv.co.jp/product/detail.asp?LANG=en&sku=1848360

de nieuwe prodigy 12", alleen nog maar verkrijgbaar via Japan.


Liam gebruikte de tekst "If I was in World war 2 they'd call me Spitfire" in een forum op het web.

--->
the track "memphis belles" fits in with Liams statement about WWII and the Spitfire. The Memphis Belle was a bomber in WWII that was famous for bombing tons of stuff or something. Anyways, the plane is about 25 min from my house (I live in Memphis) and its fucking crazy to see that name as a prodigy track. I hope somebody puts it on the internet quick after they get it because I don't have a record player.
pi_19593472
quote:
Op maandag 3 mei 2004 13:01 schreef mouzzer het volgende:
Het wordt steeds beter! Promotiecampagne is begonnen dus binnen niet al te lange tijd zal de eerste single wel bekend gemaakt worden.

New Prodigy Album showcased
Published 29 04 2004

The long awaited follow up to The Prodigy's 1997 Fat Of The Land album was showcased in London Thursday, and fuelled rumours that Keith Flint's role in the band is diminishing.

Entitled Always Outnumbered Never Outgunned the six tracks included Lovebuzz, Girls, Wake Up, Hotride, Get Up Get Off, and 1965.

Produced by Liam Howlett the new tracks have a full on sexy, dirty beat with any vocals way down in the mix and no immediately obvious contribution from Keith Flint as frontman."
Get off... is dat het Prince nummer?
pi_19609110
quote:
Op woensdag 2 juni 2004 17:56 schreef warpozio het volgende:

[..]

Get off... is dat het Prince nummer?
yeah right, waarom zou de Prodigy in godsnaam een Prince nr coveren????
They aint fucking BORIS!

denk na voordat je iets schrijft OK?
pi_19609137
quote:
Op maandag 3 mei 2004 15:32 schreef mouzzer het volgende:

[..]

Die track is echt grappig, zang is behoorlijk veranderd Backing-track is gedaan door Overseer, bekend van nummer Supermoves uit de Matrix 2 Trailer.

Nieuwe single Survivor van Maxim is ook heel apart, veel gitaren en zang met effecten er overheen.
Mouzzer, waar ben je nou?
is er nieuws over de nieuwe single release in Japan, ben je nergens te bekennen!
pi_19609169
quote:
Op donderdag 3 juni 2004 09:52 schreef londonbreakz het volgende:

[..]

Mouzzer, waar ben je nou?
is er nieuws over de nieuwe single release in Japan, ben je nergens te bekennen!
je bent dus geen echte hardcore fan, dat vermoedde ik al.....volg je posts al een jaar of drie.

nogmaals: de nieuwe single/promo is deze week uit in Japan.

Girlz/Memphis Belles.

they are back.
  donderdag 3 juni 2004 @ 09:56:23 #216
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_19609215
Of goed lezen..... er staat namelijk "get up get off", terwijl de kleine man uit mineapolis een nummer heeft dat als "get off" bekend staat..............
1,000,000 demons can't be wrong...
pi_19609268
quote:
Op donderdag 3 juni 2004 09:54 schreef londonbreakz het volgende:

[..]

je bent dus geen echte hardcore fan, dat vermoedde ik al.....volg je posts al een jaar of drie.

nogmaals: de nieuwe single/promo is deze week uit in Japan.

Girlz/Memphis Belles.

they are back.
en om het nog duidelijker te maken, voordat jij met de quote aan de haal gaat,
" IF I was In World War 2 they'd call me spitfire" slaat op de track Memphis Belles.
Een gevechtsvliegtuig uit WW2. Liam told us:

We wont come out until we have a fucking bomb to drop!

Ironisch genoeg droppen ze de bom nu als eerste in Japan. (en zoals je weet is Japan bekend met bombardementen)
pi_19609305
quote:
Op donderdag 3 juni 2004 09:56 schreef DaisyDuke het volgende:
Of goed lezen..... er staat namelijk "get up get off", terwijl de kleine man uit mineapolis een nummer heeft dat als "get off" bekend staat..............
tuurlijk, zo ken ik er nog wel een paar.

je naam lijkt erg op Dreckige Daisy uit de laatste show van Hans Teeuwen.
Ben jij dan ook een fatsig duits wijf dat op een tafel genomen wordt???
  donderdag 3 juni 2004 @ 10:02:52 #219
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_19609346
quote:
Op donderdag 3 juni 2004 10:00 schreef londonbreakz het volgende:

[..]

tuurlijk, zo ken ik er nog wel een paar.

je naam lijkt erg op Dreckige Daisy uit de laatste show van Hans Teeuwen.
Ben jij dan ook een fatsig duits wijf dat op een tafel genomen wordt???
Ja...............
1,000,000 demons can't be wrong...
pi_19609376
quote:
Op donderdag 3 juni 2004 10:02 schreef DaisyDuke het volgende:

[..]

Ja...............
ah, snap je hem?
pi_19609399
quote:
Op donderdag 3 juni 2004 10:02 schreef DaisyDuke het volgende:

[..]

Ja...............
ook Prodigy fan overigens?
  donderdag 3 juni 2004 @ 10:10:46 #222
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_19609522
Fan zou ik mezelf niet willen noemen, daarvoor vind ik ook genoeg dingen niet goed van ze... maar ben zeker liefhebber van een aantal albums, ben ook erg benieuwd naar het nieuwere werk!
1,000,000 demons can't be wrong...
pi_19609621
ik neem het hier wel even over van Mouzzer. want die is na 3 jaar nergens meer te bekennen als er echt nieuws is.

Iemand de nieuwe single al gehoord???
pi_19609663
quote:
Op donderdag 3 juni 2004 10:10 schreef DaisyDuke het volgende:
Fan zou ik mezelf niet willen noemen, daarvoor vind ik ook genoeg dingen niet goed van ze... maar ben zeker liefhebber van een aantal albums, ben ook erg benieuwd naar het nieuwere werk!
super! join the club. ik ben al sinds mn 10e fan (ben nu 24).
heb iedere scheet die ze hebben uitgebracht in mn kast staan

nieuwe album is overigens volledig anders dan de vorige. Geen tracks meer a la Firestarter!
Die schreeuwlelijk Keith FLint is zowieso niet meer op de plaat te horen
pi_19609688
Ben benieuwd. Heb hun vorige albums ook allemaal dus ik wacht met smart op deze.
  donderdag 3 juni 2004 @ 10:20:00 #226
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_19609710
quote:
Op donderdag 3 juni 2004 10:17 schreef londonbreakz het volgende:
Geen tracks meer a la Firestarter!
Die schreeuwlelijk Keith FLint is zowieso niet meer op de plaat te horen
Kijk, dat noem ik nou nog eens goed nieuws!!
1,000,000 demons can't be wrong...
pi_19610170
quote:
Op donderdag 3 juni 2004 10:20 schreef DaisyDuke het volgende:

[..]

Kijk, dat noem ik nou nog eens goed nieuws!!
yep! Ook Maxim is niet te horen op het album. (laat hem maar live bleren)


hele album is gemaakt in Reason. Gebruik ik zelf ook:

http://www.propellerhead.se

best thing since sliced bread.
pi_19610333
quote:
Op donderdag 22 januari 2004 10:02 schreef haaahaha het volgende:
Op www.brainkiller.it kun je trouwens vaak leuke dingen downloaden.
Nu staan er bv mp3's van Prodigy live at Big Day Out in Auckland van 18.01.2002.
ik was dit jaar op Big Day Out in Auckland.
vette show van Aphex Twin en Metallica gezien.
pi_19612278
je kunt de nieuwe Prodigy single nu in NL bestellen (als je een platenspeler hebt)

http://www.nlstore.nl/shop3/shopexd.asp?id=580325
pi_19613927
quote:
Op donderdag 3 juni 2004 09:54 schreef londonbreakz het volgende:

[..]

je bent dus geen echte hardcore fan, dat vermoedde ik al.....volg je posts al een jaar of drie.

nogmaals: de nieuwe single/promo is deze week uit in Japan.

Girlz/Memphis Belles.

they are back.
*lol* Ik ben er nog wel hoor, alleen niet altijd een computer tot mij beschikking door de vriendelijke eikels van Dell. D'r zitten een paar foutjes in de postings, denk na voordat je iets post

Girls/ Memphis Bells is GEEN single. Het is een 2 track album sampler, voornamelijk voor distributeurs etc als voorproefje van wat ze kunnen verwachten (eventueel hun inkoop op aanpassen) Er is nog geen enkel nieuws over wat de single wordt, denk wel dat er eentje aankomt over maandje ofzo.

Girls en Memphis Bells zijn dus iig wel nummers die op het album staat. Ondertussen zijn er zo'n 15 mogelijke titels rondgegaan, er komen 11 a 12 nummers op het album.

"We wont come out until we have a fucking bomb to drop!" dit zei Liam in 2001 ofzo, nog voor Baby's got a temper en dat was geen bom maar meer een rotje.

" IF I was In World War 2 they'd call me spitfire" Zei Liam zo'n maand geleden toen hij bekend maakte dat album af was er release op 16/8 is. Het thema blijft wel bij oorlog, Memphis Bells was bijvoorbeeld een van de 2 vliegtuigen die atoombom op Japan gooiden.

Album is gemaakt met Reason maar niet alleen maar met Reason. En met NLstore is het wel ff afwachten of ze hem echt kunnen leveren heb wel vaker gehad dat ze dingen op hun site hebben staan die niet leverbaar bleken.

In ieder geval is men begonnen met de promo campagne en dat is alleen maar goed nieuws, er is nog geen enkele track uitgelekt tot nu toe dus hoe het gaat klinken is nog afwachten, schijnt industrieler te zijn.

En nu ga ik weer aan het werk
pi_19614973
quote:
Op donderdag 3 juni 2004 13:22 schreef mouzzer het volgende:

[..]

*lol* Ik ben er nog wel hoor, alleen niet altijd een computer tot mij beschikking door de vriendelijke eikels van Dell. D'r zitten een paar foutjes in de postings, denk na voordat je iets post

Girls/ Memphis Bells is GEEN single. Het is een 2 track album sampler, voornamelijk voor distributeurs etc als voorproefje van wat ze kunnen verwachten (eventueel hun inkoop op aanpassen) Er is nog geen enkel nieuws over wat de single wordt, denk wel dat er eentje aankomt over maandje ofzo.

Girls en Memphis Bells zijn dus iig wel nummers die op het album staat. Ondertussen zijn er zo'n 15 mogelijke titels rondgegaan, er komen 11 a 12 nummers op het album.

"We wont come out until we have a fucking bomb to drop!" dit zei Liam in 2001 ofzo, nog voor Baby's got a temper en dat was geen bom maar meer een rotje.

" IF I was In World War 2 they'd call me spitfire" Zei Liam zo'n maand geleden toen hij bekend maakte dat album af was er release op 16/8 is. Het thema blijft wel bij oorlog, Memphis Bells was bijvoorbeeld een van de 2 vliegtuigen die atoombom op Japan gooiden.

Album is gemaakt met Reason maar niet alleen maar met Reason. En met NLstore is het wel ff afwachten of ze hem echt kunnen leveren heb wel vaker gehad dat ze dingen op hun site hebben staan die niet leverbaar bleken.

In ieder geval is men begonnen met de promo campagne en dat is alleen maar goed nieuws, er is nog geen enkele track uitgelekt tot nu toe dus hoe het gaat klinken is nog afwachten, schijnt industrieler te zijn.

En nu ga ik weer aan het werk
hey vriend, je hoeft niet al je kennis te droppen hoor.
je bent niet de enige die al jaren op Nekozine rondhangt.

en ik geloof wel dat het een CD-single wordt.
En een download op de XL-site.

[ Bericht 1% gewijzigd door londonbreakz op 03-06-2004 15:56:30 ]
pi_19615299
anyway, i don't care what you call it.

But to me a 2-full track 12" which is available in stores in Japan and Holland is a single.
pi_19622233
quote:
Op donderdag 3 juni 2004 10:44 schreef londonbreakz het volgende:
yep! Ook Maxim is niet te horen op het album. (laat hem maar live bleren)
Er is niks mis met Maxim, luister maar naar mindfields
pi_19632441
quote:
Op donderdag 3 juni 2004 14:03 schreef londonbreakz het volgende:

[..]

hey vriend, je hoeft niet al je kennis te droppen hoor.
je bent niet de enige die al jaren op Nekozine rondhangt.

en ik geloof wel dat het een CD-single wordt.
En een download op de XL-site.
Als je er ook rondhangt waarom zet je dan niet gelijk de juiste feiten neer?

Girls wordt geen cd-single, het is een album sampler. En die zullen ze zeker niet als download op de site zetten terwijl de 12" in de winkels ligt, misschien een 30 seconden sample maar meer niet.
pi_19647390
quote:
Op donderdag 3 juni 2004 12:11 schreef londonbreakz het volgende:
je kunt de nieuwe Prodigy single nu in NL bestellen (als je een platenspeler hebt)

http://www.nlstore.nl/shop3/shopexd.asp?id=580325
Hey tof!! Thx!!
pi_19647867
quote:
Op vrijdag 4 juni 2004 08:19 schreef mouzzer het volgende:

[..]

Als je er ook rondhangt waarom zet je dan niet gelijk de juiste feiten neer?

Girls wordt geen cd-single, het is een album sampler. En die zullen ze zeker niet als download op de site zetten terwijl de 12" in de winkels ligt, misschien een 30 seconden sample maar meer niet.
Ik hoop niet dat ze Girls van Beastie Boys ala mental theo hebben gecovered ofzo
pi_19700749
quote:
Op vrijdag 4 juni 2004 08:19 schreef mouzzer het volgende:

[..]

Als je er ook rondhangt waarom zet je dan niet gelijk de juiste feiten neer?

Girls wordt geen cd-single, het is een album sampler. En die zullen ze zeker niet als download op de site zetten terwijl de 12" in de winkels ligt, misschien een 30 seconden sample maar meer niet.
for some reason i hate you Mouzzer.

je spreekt jezelf wel tegen trouwens. Als die 12"in de winkel ligt zal ie ook als download te koop zijn op de XL-site. Steeds meer tracks worden ook als download ter betaling aangeboden. Gewoon een legale download dus.
pi_19700787
quote:
Op vrijdag 4 juni 2004 20:12 schreef Born_2B_Scorned het volgende:

[..]

Ik hoop niet dat ze Girls van Beastie Boys ala mental theo hebben gecovered ofzo
mental theo? noem die naam svp niet in een Prodigy-topic.
pi_19700839
quote:
Op donderdag 3 juni 2004 19:10 schreef Vogelman het volgende:

[..]

Er is niks mis met Maxim, luister maar naar mindfields
ik bedoel Maxim als producer. ik vind zijn tracks weinig inspirerend. Mindfiels is een Liam Howlett productie. Liam Howlett kan zelfs Andre Hazes goed laten klinken.
pi_19702997
quote:
Op maandag 7 juni 2004 11:32 schreef londonbreakz het volgende:

[..]

for some reason i hate you Mouzzer.

je spreekt jezelf wel tegen trouwens. Als die 12"in de winkel ligt zal ie ook als download te koop zijn op de XL-site. Steeds meer tracks worden ook als download ter betaling aangeboden. Gewoon een legale download dus.
*hehe* hoezo?

Nee ik spreek mezelf helemaal niet tegen, jij had nergens neergezet dat het om legale download ging. En dat zie ik XL ook niet doen, zeker niet met een album sampler, ze doen het op dit moment voor geen van hun artiesten. Misschien dat het uiteindelijk wel zal gebeuren door andere sites die legaal muziekdownloads aanbieden als er een officiele single uitgebracht is maar daar is nog geen enkel teken van. Wel heeft Martin James het album al gehoord en dit was zijn reactie:

Finally, what I can tell you about the album is it really is very electronic. liam's taken the essence of jilted and developed it into something that's far harder than FOTL. there's loads of the humour that made old prod sound so good. 'Girls' is such a cool but dirty electro grooveand trainspotters are gonna cream over the mad middle section of 'Sandstorm'. 'Memphis Bells' (no E) is like fucked up Timbaland.... forget about 'Trigger' and the other bgat era tracks, they're long gone... this is a fresh prodigy sound... the essence recaptured, reclaimed and reinvented. The king of the beats is back.

Klinkt veelbelovend!
pi_19704417
Ben erg benieuwd naar Girlz. Heb de single in bestelling!!
pi_19724409
quote:
Op maandag 7 juni 2004 14:01 schreef Redux het volgende:
Ben erg benieuwd naar Girlz. Heb de single in bestelling!!
Sweet!!!
pi_19724494
...

[ Bericht 97% gewijzigd door londonbreakz op 09-06-2004 09:18:25 ]
pi_19724659
quote:
Op maandag 7 juni 2004 14:01 schreef Redux het volgende:
Ben erg benieuwd naar Girlz. Heb de single in bestelling!!
Ik hoop dat je hem ook zult ontvangen maar denk het eigenlijk niet.
pi_19727135
quote:
Op dinsdag 8 juni 2004 12:44 schreef mouzzer het volgende:

[..]

Ik hoop dat je hem ook zult ontvangen maar denk het eigenlijk niet.
Waarom niet?
  dinsdag 8 juni 2004 @ 16:24:26 #246
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_19730627
quote:
Op maandag 7 juni 2004 11:35 schreef londonbreakz het volgende:

[..]

ik bedoel Maxim als producer. ik vind zijn tracks weinig inspirerend. Mindfiels is een Liam Howlett productie. Liam Howlett kan zelfs Andre Hazes goed laten klinken.
toch vind ik maxim's album niet slecht ofzo, het is misschien wat te expirimenteel of te simpel, het had breder uitgewerkt kunnen worden, maar er staan leuk geluiden op.

ook die andere gast.. (hoe heetie ook alweer, die lange neger) maakte leuke nummertjes met flightcrank.

natuurlijk is liam het goedst bezig

ik heb alleen nog niks van keith gehoord. ik vind em ook erg overschat. zeker in de tijd van FOTL altijd maar op de voorgrond staan (ja, marketing enzo) en een beetje blêren.
veel geschreeuw, weinig wol ofzo.
hij had danser moeten blijven denkik

goed nieuws wel dat ze niet de kant van baby's got a temper op gaan
toen ik dat nummer hoorde had ik alle hoop ongeveer opgegeven.

nu is er wel nog hoop

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
  dinsdag 8 juni 2004 @ 16:29:25 #247
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_19730742

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
pi_19730804
Die lange heet Leeroy Thornhill en heeft een kicken EP gemaakt: [GEZ] Longman EP
  dinsdag 8 juni 2004 @ 16:34:06 #249
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_19730887
quote:
Op dinsdag 8 juni 2004 16:31 schreef Redux het volgende:
Die lange heet Leeroy Thornhill en heeft een kicken EP gemaakt: [GEZ] Longman EP
oh, die ken ik niet
ik ken alleen wat nummers die hij als flightcrank gedaan heeft..

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
pi_19746116
quote:
Op dinsdag 8 juni 2004 14:17 schreef Redux het volgende:

[..]

Waarom niet?
het schijnt dat ie erg moeilijk leverbaar is.
Als je em wel ontvangt heb je dus een collectors item!
pi_19746167
[quote]Op dinsdag 8 juni 2004 16:34 schreef timbob het volgende:

[..]

...

[ Bericht 63% gewijzigd door londonbreakz op 09-06-2004 10:11:23 ]
pi_19747232
quote:
Op dinsdag 8 juni 2004 14:17 schreef Redux het volgende:

[..]

Waarom niet?
hierom:


... and I've just received a call from one of my contacts that the Girls/Memphis Bells sampler has indeed been released yesterday in The Netherlands, but it has only been passed on to certain people in the Dutch music industry, so not to any shops. Some more samplers will be sent out today. Record is limited in The Netherlands, so it might be a worldwide limited promotional release.
pi_19747955
Okay, ik wacht het af, ik heb bevestiging van mijn bestelling van die toko, dus ik ga het vanzelf meemaken.
  woensdag 9 juni 2004 @ 11:12:06 #254
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_19748483
quote:
Op woensdag 9 juni 2004 09:21 schreef londonbreakz het volgende:
[quote]Op dinsdag 8 juni 2004 16:34 schreef timbob het volgende:

[..]

...
wat daar stond

het klinkt wel leuk, maar het komt nog niet op gang zegmaar
het is alleen nog opbouwend. en te hakkerig..
moet meer flow in lijkt mij.

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
pi_19750305
quote:
Op woensdag 9 juni 2004 11:12 schreef timbob het volgende:

[..]

wat daar stond

het klinkt wel leuk, maar het komt nog niet op gang zegmaar
het is alleen nog opbouwend. en te hakkerig..
moet meer flow in lijkt mij.
ik ga em remixen. thanks.
pi_19750744
quote:
Op woensdag 9 juni 2004 10:51 schreef Redux het volgende:
Okay, ik wacht het af, ik heb bevestiging van mijn bestelling van die toko, dus ik ga het vanzelf meemaken.
ik heb em ook besteld. nu nog even een platenspeler regelen
  woensdag 9 juni 2004 @ 12:27:59 #257
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_19750776
quote:
Op woensdag 9 juni 2004 12:11 schreef londonbreakz het volgende:

[..]

ik ga em remixen. thanks.
misschien ff wat meer bass erin.

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
pi_19755268
Prodigy "Girls" single:
ff link copy plakken...

http://69.93.54.201/shopping/product_details.php?id=580325&VelvetMusic=50133f0b4a36f58791d3e5d2fe2b2fd8
pi_19755661
Ow ik dacht een download link..
pi_19758035
je kunt "Prodigy - Always Outnumbered Never Outgunned" nu bestellen via http://www.bol.com
pi_19758787
quote:
Op woensdag 9 juni 2004 16:35 schreef londonbreakz het volgende:
je kunt "Prodigy - Always Outnumbered Never Outgunned" nu bestellen via http://www.bol.com
haroe..
levertijd waarschijnlijk 6 tot 8 weken
pi_19759167
€23,99 is niet echt goedkoop...maar ik ben wel erg benieuwd naar het nieuwe album...dilemma!
"History teaches us that humans behave wisely only once they have exhausted all other alternatives."
  woensdag 9 juni 2004 @ 19:05:14 #263
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_19761624
quote:
Op woensdag 9 juni 2004 17:18 schreef MaartenGrendel het volgende:
€23,99 is niet echt goedkoop...maar ik ben wel erg benieuwd naar het nieuwe album...dilemma!
hey, ben jij niet die ene..
van die school

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
pi_19766782
quote:
Op dinsdag 8 juni 2004 14:17 schreef Redux het volgende:

[..]

Waarom niet?
Lijkt erop dat de sampler niet bedoelt is voor de commerciele verkoop, album samplers zijn nooit in de winkels te koop zover ik weet.

Maar zoals hierboven al staat er zijn samplers naar diverse radiostations verstuurd dus KinkFM en 3fm in de gaten houden
pi_19803881


[ Bericht 100% gewijzigd door Seborik op 11-06-2004 18:29:55 (Warez.) ]
pi_19804417
quote:
Op vrijdag 11 juni 2004 08:50 schreef londonbreakz het volgende:
heheh Ik heb Girls al gehoord

hij staat hier :
Vanochtend was hij al op 3FM bij Giel Beelen, damn was dat ff leuk wakker worden!!

Het is nog geen officiele single maar wat een vette track is dit zeg. Heel anders dan de oude Prodigy maar toch duidelijk Prodigy.

Prodigy dropped the fuckin' bomb!!

[ Bericht 7% gewijzigd door Seborik op 11-06-2004 18:30:26 (Warez.) ]
pi_19804567
Hey tof!!!!!!!
pi_19804722
Girls RULES! Its a filthy electro club rocker on high heels!!
pi_19804749
mouzzer de goede tijden breken weer aan!!!
  vrijdag 11 juni 2004 @ 11:16:13 #270
8287 whigger
[Spear Britney]
pi_19806463
Pff.. die mouzzer heeft er verstand van zeker? :p
Smith & Wesson, the original point & click interface
pi_19806551
Mouzzer en Londonbreakz zijn de Dutch Prodigy linkz. duh.
  vrijdag 11 juni 2004 @ 11:20:48 #272
8287 whigger
[Spear Britney]
pi_19806576
Hmm.. in de kroeg luistert-ie altijd braaf naar Bonnie St. Clair
Smith & Wesson, the original point & click interface
  vrijdag 11 juni 2004 @ 11:43:04 #273
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_19807126
Ik weet nog niet wat ik van girls moet vinden. het is electro en hiphopsamples.. ik hoop trouwens dat het geluid zo klinkt omdat het van de radio geript is want het klinkt niet echt zuiver..

dat ze de andere kant op gegaan zijn dan baby's got a temper is zowiezo goed natuurlijk, maar we zullen even af moeten wachten wat het album brengt

ik heb er zowiezo meer vertrouwen in dan toen met de BGAT single..

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
pi_19807174
quote:
Op vrijdag 11 juni 2004 11:20 schreef whigger het volgende:
Hmm.. in de kroeg luistert-ie altijd braaf naar Bonnie St. Clair
*lol* oppassen he ouwe! In die kroeg draaiden ze ook Rock 'N Roll 98 en zelfs What Evil Lurks!! En bonnie is gewoon oldskool
pi_19808088
'Girls' is weer zo'n nummer waardoor je ongewild met je hoofd gaat meeknikken op de beat.
De sample van de vrouwenstem doet me trouwens erg denken aan 'Silver Screen' van Felix da Housecat.
"History teaches us that humans behave wisely only once they have exhausted all other alternatives."
pi_19808330
Imagine how it would be
To be at the top
Making cash money
Go and tour all around the world
Tell stories about all the young girls

Girls rock the world

[ Bericht 5% gewijzigd door londonbreakz op 11-06-2004 13:05:22 ]
pi_19808483
sweet
pi_19808525
quote:
Op vrijdag 11 juni 2004 12:48 schreef MaartenGrendel het volgende:
'Girls' is weer zo'n nummer waardoor je ongewild met je hoofd gaat meeknikken op de beat.
De sample van de vrouwenstem doet me trouwens erg denken aan 'Silver Screen' van Felix da Housecat.
die vrouwenstem is geen sample maar live ingezongen. volgens my Juliette Lewis. correct me if i'm wrong.
pi_19808679
quote:
Op vrijdag 11 juni 2004 12:48 schreef MaartenGrendel het volgende:
'Girls' is weer zo'n nummer waardoor je ongewild met je hoofd gaat meeknikken op de beat.
De sample van de vrouwenstem doet me trouwens erg denken aan 'Silver Screen' van Felix da Housecat.
Als de beat er weer in knalt na 3 minuten, damn hoe moet dat in een club wel niet klinken!! Zang is waarschijnlijk van Princess Superstar.

Liam had gelijk toen hij zei "people will say is this Prodigy?"

Wat een vette track zeg! Had deze sound niet verwacht maar dit smaakt naar veel meer!

Lord of the Beats - Return of the king!

pi_19810560
timbob, check deze dan: http:... naah aint gonna post links...

[ Bericht 33% gewijzigd door londonbreakz op 11-06-2004 15:06:10 ]
pi_19813698
Heb em beluisterd en ik vind het best wel funky moet ik zeggen

GIRLS

maar wat is die vage herrie op het einde ?
pi_19815810
Mwoah, ik vind 'm tot nu toe maar matig. Ik vind dat middengedeelte wel aardig. Maar het 'reffrein' doet me gewoon niets. Bovendien heb ik een hekel aan vocals. Dat maakt het meteen weer zo 538-achtig.

Ik herkende wel wat typische Reason dingetjes trouwens. Zoals de Phaser effecten en de enorme feedback op het eind. Dat is wel geinig.
pi_19816158
quote:
Op vrijdag 11 juni 2004 17:24 schreef Disorder het volgende:
Mwoah, ik vind 'm tot nu toe maar matig. Ik vind dat middengedeelte wel aardig. Maar het 'reffrein' doet me gewoon niets. Bovendien heb ik een hekel aan vocals. Dat maakt het meteen weer zo 538-achtig.

Ik herkende wel wat typische Reason dingetjes trouwens. Zoals de Phaser effecten en de enorme feedback op het eind. Dat is wel geinig.
Niet vergeten dat dit een opname is van een radio uitzending. D'r is nu ook een opgepoetste 10mb versie in omloop en die is nog vetter. 50% van het nieuwe album zal trouwens instrumentaal zijn.

Nieuwe album zal behoorlijke goede reclame zijn voor Reason
  vrijdag 11 juni 2004 @ 17:38:22 #285
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_19816173
Klinkt veelbelovend!
1,000,000 demons can't be wrong...
pi_19817362
quote:
Op vrijdag 11 juni 2004 17:37 schreef mouzzer het volgende:

[..]

Nieuwe album zal behoorlijke goede reclame zijn voor Reason
Zeker weten. Ik ben benieuwd of meer professionele muzikanten de overstap zullen maken naar Reason.
pi_19819069
quote:
Op vrijdag 11 juni 2004 17:24 schreef Disorder het volgende:
Mwoah, ik vind 'm tot nu toe maar matig. Ik vind dat middengedeelte wel aardig. Maar het 'reffrein' doet me gewoon niets. Bovendien heb ik een hekel aan vocals. Dat maakt het meteen weer zo 538-achtig.

Ik herkende wel wat typische Reason dingetjes trouwens. Zoals de Phaser effecten en de enorme feedback op het eind. Dat is wel geinig.
Ik hoor ook die Scream 4... erg vet, moet ff wennen aan het nummer maar hij's gaaf!!
pi_19819526
Ik vind 'm nu al een stukje beter worden trouwens. Ik moet even wennen aan de nieuwe stijl. Ik vind het nog steeds niet heel erg bijzonder, maar slecht is het zeker niet.
pi_19821095
Het is zoals alles ongeveer van Prodigy erg vet qua geluid, ik vind alleen het nummer wat warrig en electro inderdaad. Daar is op zich nix mis mee, maar deze stijl moet wel bij mij groeien.
  vrijdag 11 juni 2004 @ 21:43:59 #290
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_19821824
quote:
Op vrijdag 11 juni 2004 14:22 schreef londonbreakz het volgende:
timbob, check deze dan: http:... naah aint gonna post links...
wat? wat? wat? wat? wat!

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
pi_19822763
Ik vind hem na een paar keer geluisterd te hebben vet!
  zaterdag 12 juni 2004 @ 11:36:53 #292
11697 Junkie
VideoFreak :)
pi_19831177
http://www.nme.com/news/108784.htm
NME: Oasis-broertjes op nieuwe Prodigy
pi_19831331
Always Outnumbered Never Outgunned

01. Spitfire
02. Girls (featuring Princess Superstar)
03. Memphis Bells
04. Get Up Get Off
05. Hot Ride (featuring Juliette Lewis)
06. Wake Up Call (featuring Kool Keith)
07. Action Radar
08. Medusa's Path
09. Phoenix
10. You'll Be UNDER MY WHEELS
11. The Way It Is
12. Shoot Down (featuring vocals by Liam Gallagher and Bass Guitar by Noel Gallagher)

16 Aug. in de winkel
// Last.fm
pi_19831375
Kool Keith?
pi_19832996
De tracklisting klinkt iig impressive.
"History teaches us that humans behave wisely only once they have exhausted all other alternatives."
  zaterdag 12 juni 2004 @ 13:21:27 #296
18413 Summoner
Posterboy of the Apocalypse
pi_19833054
Gaaf, weer een nummer met Kool Keith!
pi_19833089
quote:
Op zaterdag 12 juni 2004 13:21 schreef Summoner het volgende:
Gaaf, weer een nummer met Kool Keith!
Dat is toch de rapper die op Diesel Power te horen is?
Want dat is idd ook een vette track.
"History teaches us that humans behave wisely only once they have exhausted all other alternatives."
  zaterdag 12 juni 2004 @ 13:35:27 #298
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_19833363
quote:
Op zaterdag 12 juni 2004 13:22 schreef MaartenGrendel het volgende:

[..]

Dat is toch de rapper die op Diesel Power te horen is?
Want dat is idd ook een vette track.
dat is em idd
en die gesampled is voor smack my bitch up
en outer space

en nog ergens voor geloof ik..
gaat leuk worden dus

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
  zaterdag 12 juni 2004 @ 13:53:58 #299
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_19833792
quote:
Op vrijdag 11 juni 2004 21:13 schreef Tranceptor het volgende:
Het is zoals alles ongeveer van Prodigy erg vet qua geluid, ik vind alleen het nummer wat warrig en electro inderdaad. Daar is op zich nix mis mee, maar deze stijl moet wel bij mij groeien.
Ik heb hem nog steeds niet gehoord
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
pi_19834548
quote:
Op zaterdag 12 juni 2004 13:53 schreef Automatic_Rock het volgende:

[..]

Ik heb hem nog steeds niet gehoord
www.theprodigy.nl heeft dan wel leuke info voor je

Het stukje na de break is zo vet! Grils.... rock the world!
pi_19857390
oi! Massive Attack's 3D doet ook nog es ff mee op et album!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')