het is hier net een soap. mijn liever-lui-dan-moe-stiefdochter loopt stage.
![]()
maandag is ze begonnen.
om half negen kwam ze geheel geschuurd en geplamuurd en behangen met bling bling naar beneden met de vraag: hoe zie ik eruit?
ik wilde antwoorden: als een kerstboom met teveel ballen, maar ik hield me in en zei : prachtig meid
![]()
. tevreden en vol enthousiasme ging ze op tijd (!) de deur uit.
om even over 12 was ze terug. lunchpauze.
t was zooooo leuk en de jongens zaten met haar te flirten en ze had zo veel gedaan. misschien ging ze dit wel als bijbaantje doen.
op mijn vraag wat ze nou eigenlijk moest doen, kreeg ik als antwoord: spiegelen en vakken vullen, en dat deed ik harstikke goed.
![]()
om even over 5 kwam ze terug, al wat minder enthousiast en volgens eigen zeggen doodmoe.
dinsdagochtend hoorde ik haar om half 9 boven stommelen. oke, die is wel weer op tijd dacht ik nog....
paar minuten voor 9 komt ze naar beneden.
op mijn : moet jij niet op dit moment bij appie zijn? is het antwoord: op mijn wekker is het 10 voor, op mijn telefoon is het 10 voor, boven is het overal 10 voor, dus is het 10 voor
![]()
ik laat haar zien dat het op teletekst inmiddels 2 minuten voor is.
tsssss reageert ze, en gaat nog eens uitgebreid naar het toilet.
eindelijk gaat ze dan op weg.
tussen de middag is ze terug. briesend en beledigd omdat haar gevraagd is of ze het handboek wel gelezen had en dat daar de werktijden instaan.
goh waar die man zich mee bemoeide. er waren daar wijven (!) die om 10 uur binnen kwamen.
mijn: welkom in de werkende wereld, werd beloond met een nijdige blik, waarop ze zich weer snel op msn stortte.
toen ze 's avonds thuis kwam, was haar aanvankelijke enthousiasme behoorlijk verminderd: ze had de hele middag bordjes moeten poetsen. maar nu zou ze later wel een goede huisvrouw worden. dr vaders opmerking dat huisvrouwen thuis poetsen en dat ze ook dr eigen vuilnisbelt dan maar eens moet gaan schoonhouden, viel niet in goede aarde.
er was overigens niemand die zo hard gewerkt had als zij, was haar mening, want pap, jij beweegt toch alleen maar je arm op en neer? (pa is schilder)
van mij denkt ze dat ik de hele dag op de bank koffie lig te drinken.
ik heb haar beloofd dat ik later de kaboutertjes naar haar door zal sturen.....
vandaag de derde stagedag.
ik ben benieuwd wat we vandaag weer beleven