Nevland. 2 belangrijke doelpunten en weer op de weg terug.quote:Op zondag 2 april 2006 18:58 schreef clauwheee het volgende:
Wie moet ik nu man van de wedstrijd maken?
Sankoh of Nevland?
Nevland of Sankoh?
Dit wil ik eigenlijk ook wel weten...quote:Op zondag 2 april 2006 20:23 schreef Werner_Koekoeksklok het volgende:
Jeuuuuhhhhh!!! Zou het nog mogelijk zijn om aan kaarten voor die wedstrijd tegen Utrecht te komen denken jullie?
quote:Op zondag 2 april 2006 20:28 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Dit wil ik eigenlijk ook wel weten...![]()
Jammer. Kreeg gisteren nog een kaartje voor FCG - Vitesse aangeboden van een Groninger, maar had helaas andere verplichtingen vanmiddag. Misschien maar eventjes zeuren dan.quote:Op zondag 2 april 2006 20:30 schreef clauwheee het volgende:
Is al uitverkocht volgens mij...
Misschien via marktplaats nog ofzo?quote:woensdag 12 april 2006: FC Groningen – FC Utrecht (20.00 uur)
UITVERKOCHT
Ik maak me totaal niet druk,het maakt me ook niet zoveel uit, constateer het alleenquote:Op zondag 2 april 2006 20:16 schreef clauwheee het volgende:
Terro, maak je toch niet elke week zo druk![]()
Een strafschop was het wel ja.
Jajaquote:Op zondag 2 april 2006 18:11 schreef Cruoninga het volgende:
Champions League in't noorden dat is een feest met pit
Van Milaan tot Barcelona, elkenain goat mit
Van Liverpool tot Manchester en van Rome tot aan Stad
Elkenain, elkenain! Elkenain goat plat![]()
![]()
Tsja.... humz.quote:Op maandag 3 april 2006 14:24 schreef Jeroen_M het volgende:
[..]
JajaPeter en Frank zouden trots op je zijn!
Wie holln van ons Grunn!quote:Op dinsdag 4 april 2006 09:02 schreef fokkersdelight het volgende:
Ik hoor niemand over het optreden van Tekielja in de pauze![]()
Fd
Leuk!quote:Porto komt voor oefenduel naar Euroborg
GRONINGEN - FC Porto zal deze zomer te bewonderen zijn in stadion De Euroborg in Groningen.
De winnaar van de Champions League in 2004 en de huidige leider in de Portugese competitie zal op 22 juli een oefenwedstrijd spelen tegen FC Groningen.
De ploeg van trainer Co Adriaanse bereidt zich deze zomer in Nederland voor op het nieuwe seizoen.
Bron: RTV Noord
Ook leuk!quote:GRONINGEN - Hugo wordt jeugdtrainer bij FC Groningen.
De Braziliaan zal twee dagen in de week FC Groningen B1 onder zijn hoede nemen.
Hugo haalde onlangs zijn trainerspapieren in zijn vaderland. Hij gaat per direct aan de slag bij FC Groningen.
Bron: RTV Noord
Speak for yourselfquote:Op dinsdag 4 april 2006 15:36 schreef detulp050 het volgende:
Volgens seizoen maar een spandoek ophangen met
"FOK! steunt FC GRONINGEN"
bijna perfect uitgevoerde tifoquote:Op dinsdag 4 april 2006 18:19 schreef Gollemrulez het volgende:
Geen spandoek, dat is veel te klein... Gewoon gekleurd papier uitdelen in een aantal vakken....
Bron.quote:Nevland: 'Groningen niet minder dan Ajax'
Erik Nevland is de laatste weken weer aardig in vorm. De spits van FC Groningen kwam dit seizoen moeizaam op gang, maar heeft er sinds de winterstop al zeven gemaakt.
'Na vorig seizoen, waarin ik liefst zestien keer scoorde in twintig wedstrijden, dachten sommige mensen dat FC Groningen een wereldspits had gekocht. Eentje die elk seizoen garant zou staan voor twintig goals', vertelt Nevland in de nieuwe Voetbal International. 'Ik wil mezelf niet tekort doen, maar de verwachtingen van buitenaf voor déze jaargang waren veel te hoog. Voor mij was het ook niet normaal bijna een-op-een te lopen.'
Met FC Groningen hoopt Nevland zich in de laatste drie duels te plaatsen voor de play-offs om een ticket voor de Champions League. Daarvoor moet zijn ploeg zien af te rekenen met Ajax, dat evenveel punten heeft. 'Dat we drie wedstrijden voor het eind van de competitie nog meespelen om Champions League is geweldig. Na de laatste speeldag zullen we zien wie er recht op heeft, zo simpel is het. Qua spel doen we dit jaar niet onder voor Ajax, maar daar heb je pas wat aan als je aan het eind van de rit boven hen staat.'
Dat is ook gewoon zo dit jaar, als ajax die Stuntelaar niet had gekocht was de kans groot dat we gewoon boven ajax zouden staan imo.quote:Op woensdag 5 april 2006 02:58 schreef bolivian het volgende:
Qua spel doen we dit jaar niet onder voor Ajax.
quote:-Nederlaag Twente kan lucratief zijn
ENSCHEDE - Er is een kleine kans dat op de laatste speeldag van de eredivisie FC Twente van FC Groningen moet verliezen om in aanmerking te komen voor de nacompetitie. Dat kan namelijk wanneer die zege de Groningers op de vijfde plaats boven Ajax houdt. Als de Twentenaren zelf tiende worden (wat ze nu zijn) dan nemen zij deel deel aan de play-offs om de Uefa-Cup, omdat Ajax niet bij de eerste vijf eindigt.
Ajax is als bekerfinalist al zeker van een plaats in de Uefa-Cup en doet dus niet mee aan een nacompetitie voor zo’n ticket. Wel voor voorronde Champions League, maar daarvoor moeten de Amsterdammers bij de eerste vijf eindigen.
Gebeurt dat niet, dan treedt de nummer tien in de nacompetitie aan.
Met niet al te ondenkbare uitslagen op de 32ste en 33ste speeldag zou Twente in de situatie kunnen komen dat het moet verliezen om er zeker van te zijn. Tegelijkertijd ontnemen ze door een opzettelijk verlies Ajax de mogelijkheid om voor een plaats in de voorronde van de Champions League te spelen.
Zo blijkt dat het systeem van de play-offs vatbaar is voor competitievervalsing
Ook leukquote:Oranje én finale EK onder 23 naar Euroborg
6 april, 17:16 uur
Stadion Euroborg heeft een nieuw succes geboekt. Het Nederlands elftal onder 23 zal tijdens het Europees kampioenschap in juni 2007 minstens één wedstrijd spelen in Groningen. Ook de finale van het toernooi wordt in de thuishaven van FC Groningen gehouden.
Eind januari hebben vertegenwoordigers van FC Groningen, de stad en de provincie Groningen het bidbook van Euroborg overhandigd aan toernooidirecteur Harry Been van de KNVB. De UEFA heeft vanmiddag in Zeist de vier speelsteden voor de EK-eindronde aangewezen. Het toernooi bestaat namelijk uit twee poules van vier landen. Voor de zestien duels werden vier stadions in Nederland aangewezen. Naast Groningen wordt er ook in Heerenveen, Arnhem en Nijmegen gespeeld. De KNVB liet al laten weten dat de voorkeur uitging naar twee regio’s met een duo-locatie, vanwege de logistieke aantrekkelijke ligging.
Aantrekkelijk bod
Stad en provincie Groningen hadden een financieel aantrekkelijk bod neergelegd bij de KNVB. Het was de partijen er veel aan gelegen het evenement naar het hoge noorden te halen. Het EK onder 23 wordt gespeeld van 11 tot en met 24 juni. Oranje is als organiserend land automatisch geplaatst. Dit is belangrijk omdat de beste vijf landen van het EK zich rechtstreeks plaatsen voor de Olympische Spelen van 2008 in Peking.
Bron: FC Groningen
Een mooi stukje over onze topper voor de toekomst.quote:'Sierra Leone is een prachtig land, met fantastische mensen. Een klein land, net iets groter dan Nederland. Helaas heeft er jarenlang een verschrikkelijke oorlog gewoed. Een strijd die heel veel verwoest heeft. De rebellen wilden de macht overnemen van de zittende president. Daardoor werd het voor alle onschuldige burgers gevaarlijk. Iedereen in Sierra Leone kende angst. Angst om zo maar vermoord te worden. Ook ik was bang, uiteraard.
Achteraf mag ik blij zijn dat mijn familie en ik die oorlog overleefd hebben. Ik was vooral angstig omdat mijn achternaam Sankoh is. Toevalligerwijs heette één van de gehate leiders ook zo. Niet dat hij familie was, helemaal niet. Maar de rebellen werden plots zo gek dat iedereen met de naam Sankoh zijn leven niet meer zeker was. Had ik een andere achternaam gehad, dan was er voor mij persoonlijk waarschijnlijk minder aan de hand geweest. Ik kon in elk geval niet anders dan proberen zo snel mogelijk te vluchten. Mijn moeder stond daar op, al bleef ze zelf met mijn vader, broer en zus in Sierra Leone.
Via een vriend van mijn vader mocht ik zonder te betalen mee op een boot met andere vluchtelingen. Honderden mensen op die boot, allemaal in de hoop Sierra Leone achter zich te kunnen laten. Ik herinner het me goed, het was ieder voor zich. Ik was nog jong, slechts een jaar of zeventien oud, en had de rest van mijn familie achtergelaten. Maar niemand bekommerde zich om mij, ik was volkomen op mezelf aangewezen. Opnieuw was ik bang. Wat zou er met me gaan gebeuren? Ik wist namelijk ook niet waar ik terecht zou komen.
Uiteindelijk kwam ik in Nederland aan. In Rotterdam. Daar ben ik direct naar de politie gestapt om asiel aan te vragen. Natuurlijk was ik onzeker of ik wel mocht blijven. Maar mijn problemen waren zo helder, dat ik al snel een tijdelijke verblijfsvergunning kreeg. Eerst voor de duur van één jaar, later nog eens drie jaar en nu mag ik zeker vijf jaar blijven.
Inmiddels heb ik ook een Nederlands paspoort aangevraagd. Om die te krijgen moet ik wel een inburgeringcursus met een positief resultaat afronden. Helaas ben ik daar de eerste keer voor gezakt. Die vragen waren ook belachelijk moeilijk. Over politiek en zo, dingen waar ik niets van weet. Mijn zaakwaarnemer heeft de test later via internet eveneens gemaakt. Ook hij zakte. Over een tijdje moet ik opnieuw examen doen. Of ik me al Nederlander voel? Dat is een moeilijke vraag. Ik ben hier goed gewend, dat is zeker.
Wanneer ik de keus zou hebben tussen uitkomen voor Sierra Leone of Nederland, kies ik voor het laatste. Voor mijn geboorteland internationaal voetballen kan niet meer, daar is te veel voor gebeurd. Al behoort de oorlog gelukkig tot de verleden tijd. Aangezien ik nog geen Nederlands paspoort heb, kan ik niet terug naar mijn geboorteland. Ga ik wel, dan vervalt mijn Nederlandse verblijfsvergunning.
Sinds mijn vertrek ben ik niet meer in Sierra Leone geweest en heb ik mijn familie niet gezien. Ik mis mijn moeder, broertje en zus. Ik bel ze dagelijks, mijn telefoonrekening is echt enorm hoog. En ik kon vorige maand ook al niet naar de begrafenis van mijn vader, die plotseling overleed. Pijnlijk dat ik geen afscheid heb kunnen nemen, maar ik moet verder. Dat vond mijn moeder ook. 'Je kunt hem toch niet meer terughalen', zei ze. Ze heeft gelijk. Daarom moet ik me blijven concentreren op voetbal.
Mijn hele leven staat in het teken van voetballen. Dat is wat ik het liefst doe en waar ik altijd mijn beroep van wilde maken. Mijn moeder was daar in eerste instantie niet blij mee, maar vanaf het moment dat ik opgeroepen werd voor de nationale ploeg onder 17 stond ze helemaal achter mijn keus. Ik ben ontdekt tijdens een plaatselijk straattoernooi in de stad Freetown. Daar stond een trainer van de club Royal Stars langs de lijn te kijken en die heeft me binnengehaald. Kwam ik daar als zestienjarige tussen al die grote jongens. Ik heb hard moeten knokken om me in het team te spelen.
Nadat ik uit Sierra Leone ben gevlucht, heb ik hier een tijdje voor de amateurs van de Kennemers gespeeld. Al gauw wilde Stormvogels/Telstar me hebben, maar ik kon daar niet naar toe omdat ik als asielzoeker niet mocht werken. Pas nadat ik een verblijfsvergunning kreeg, kon ik bij Telstar spelen. Daar heb ik één seizoen gespeeld, voordat FC Groningen me overnam.
Na een moeizaam begin heb mijn draai gevonden. Vooral omdat ik het volledige vertrouwen van de trainer krijg, dat heb ik nodig. Ja, ik ben gelukkig. Maar ik zou veel blijer zijn wanneer mijn familie ook naar Nederland komt. Komende zomer ga ik proberen hen hierheen te halen. Het zal niet makkelijk worden, maar het zou mijn leven nog veel mooier maken.''
Leuk stukje.quote:Op vrijdag 7 april 2006 19:10 schreef Joagertje het volgende:
[..]
Een mooi stukje over onze topper voor de toekomst.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |