terracotta werkt goed met die kleur...quote:Op zondag 19 maart 2006 18:58 schreef DennisMoore het volgende:
Ja, tvp zeg verdorie! Ik moet ook nog kiezen!
In de woonkamer heb ik nu een muur knalgeel gedaan, lekker vrolijk en opgewekt enzo.
[afbeelding]
Maar nu kom ik er ineens achter dat er maar weinig kleuren goed lijken te combineren met geel.
Met blauw wordt het te NS, met grijs denk ik aan een muis met een stuk kaas... Dus misschien gooi ik er maar weer een andere kleur overheen.
Keuken heb ik rvs apparatuur, met soms zwart plastic, dus dat wil ik allemaal zwart/wit/rvs houden.
Verder lijkt het me wel geinig om iedere ruimte een hele andere kleur te doen.
- slaapkamer: groen
- hobbykamer: blauw
- gang: rood?
En alles dan met helderwitte kozijnen en plinten etc. En flinke kleuren, niet dat bange pastellige.
Mja, dat had ik ook al zitten denken.quote:
Er stond nog een toezegging open van mij:quote:Op maandag 20 maart 2006 11:49 schreef Marsepein het volgende:
Bij dat geel wat ik zie kan heel goed een mooie rode kleur, zweeds rood oid. Of andere kleuren geel, richting knal oranje.
Een kleuren waaier op je muur. Dat hebben wij in de slaapkamer gedaan. Even geen foto bij de hand, maar mocht ik er vanavond aan denken dan plaats ik die.
Leuk!quote:Op woensdag 22 maart 2006 21:07 schreef Marsepein het volgende:
Er stond nog een toezegging open van mij:
Muur 1:
[afbeelding]
Muur 2 (Tegenover muur 1):
[afbeelding]
Tussen muur 1 en muur 2:
[afbeelding]
Overzicht:
[afbeelding]
Ik vind het mooiquote:Op woensdag 22 maart 2006 20:32 schreef DennisMoore het volgende:
Ja, dus... ik liep net door de Praxis en ik zag een rare kleur smurfblauw.
Dus ik dacht, ik gooi het eens op een muur, kijken wat 't doet:
[afbeelding]
[afbeelding]
Met en zonder flits..
Even offtopic.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 10:32 schreef Duderinnetje het volgende:
[afbeelding]
Het is oranjerer dan op het filmpje te zien is. Bevalt ons heel goed
Fok.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 10:32 schreef Duderinnetje het volgende:
[afbeelding]
Het is oranjerer dan op het filmpje te zien is. Bevalt ons heel goed
Uurtje of twee per keer schat ik (vriendje heeft het gedaan). Het is met een kwastje (randjes), klein vachtrollertje (langs de randjes en met een grote vachtroller gedaan. In totaal zitten er drie lagen op (roodachtige tinten hebben erg de neiging te 'wolken'. Een tip is eerst een laag geel te gebruiken). De laatste laag hoefde niet meer zo nauwkeurig langs de randjes, dus die was iets sneller klaar.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 15:54 schreef mrfatmen het volgende:
[..]
Even offtopic.
Ik ga ook verven volgende week.
Hoe lang heb je hier nu over gedaan?
En hoe heb jet het geverft roller, blokwitter, kwast?
1 Wand per kleur gaat inderdaad veel sneller dan, zoals wij gedaan hebben, banen te schilderen. Ik schat dat elke verfwand bij ons zo'n 6 uur per verflaag was (Incl afplakken en waterpas lijnen uitzetten). Totaal ook 4 lagen, dus zo'n 24 uur per wand.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 17:18 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Uurtje of twee per keer schat ik (vriendje heeft het gedaan). Het is met een kwastje (randjes), klein vachtrollertje (langs de randjes en met een grote vachtroller gedaan. In totaal zitten er drie lagen op (roodachtige tinten hebben erg de neiging te 'wolken'. Een tip is eerst een laag geel te gebruiken). De laatste laag hoefde niet meer zo nauwkeurig langs de randjes, dus die was iets sneller klaar.
Chainsaw Massacre III?quote:Op zondag 2 april 2006 19:05 schreef DennisMoore het volgende:
[afbeelding]
Ik was weer bij de Praxis, en kwam dit keer een blik rode verf tegen..
quote:Op zondag 2 april 2006 21:31 schreef Foo_niks het volgende:
Chainsaw Massacre III?
War een smeerboel!![]()
Hey! In K&W komen toch allemaal mensen met twee rechterhanden?quote:Op zondag 2 april 2006 22:13 schreef Marsepein het volgende:
Je hebt maar 1 hand met verf besmeurd gehad, dus het is nep![]()
Mijn lambrizering, wat doe je?!quote:Op zondag 2 april 2006 23:29 schreef Adelante het volgende:
schrootjes er af en dan helemaal donkerrood
Mja, maar ik vind dat 'ruim & licht' niet altijd het belangrijkste hoeft te zijn. Dan kan ik alles wel spierwit gaan verven... Vooral in een smalle gang, lijkt een wit plafond dan nog hoger te zitten, denk ik.quote:Op maandag 3 april 2006 00:24 schreef Adelante het volgende:
hal zal veel ruimer en lichter lijken met ook een licht plafond
Ze zaten er al toen ik hier kwam wonen... en ik durf niet te kijken wat er achter zit... Héél slecht stucwerk, vermoed ik.quote:en schrootjes zijn niet mijn ding, dus ik had ze er direct afgesloopt
't Pakt wel sjiek uit ja, dat 'Ambitie' van Histor.quote:
Whehe, nee nee! Door de hoge spiegel lijkt de woonkamer hoger, vind ik. Door een wit plafond in de (smalle) gang, zou de gang hoger (en dus relatief smaller) lijken, vermoed ik.quote:En als je je kamer hoger wil laten lijken, toch echt je spiegel meer naar beneden halen.....![]()
![]()
Die lag maanden geleden bij de Aldi voor 10 euro ofzo.quote:
Is het ossenbloedrood?quote:Op maandag 3 april 2006 17:52 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
't Pakt wel sjiek uit ja, dat 'Ambitie' van Histor..
Eigenwijsje...quote:Whehe, nee nee! Door de hoge spiegel lijkt de woonkamer hoger, vind ik.
Ik heb een jaar of 6 die kleur in m'n huis gehad, nooooooooooit meerquote:Op zondag 19 maart 2006 18:58 schreef DennisMoore het volgende:
Ja, tvp zeg verdorie! Ik moet ook nog kiezen!
In de woonkamer heb ik nu een muur knalgeel gedaan, lekker vrolijk en opgewekt enzo.
[afbeelding]
quote:
Zou dat rood wel goed dekken op een blauwe ondergrond?quote:Op maandag 3 april 2006 22:21 schreef Marsepein het volgende:
Rood dekt alttijd wat moeilijker, ik meen te herinneren dat je dan het beste eerst een laag geel kunt opzetten en daarna het rood (Wel wachten tot het geel droog is natuurlijk)
Onze woonkamer toen we het gekocht hebben (een maand geleden):quote:Op maandag 3 april 2006 22:35 schreef -Delta- het volgende:
[..]
Ik heb een jaar of 6 die kleur in m'n huis gehad, nooooooooooit meer![]()
Inmiddels 3 huizen verder en in m'n nieuwe 4e ook geen geel, hooguit voor een babykamer ms...
Wij hebben toevallig precies dezelfde kleur gekocht (Ambitie). Mét de opmerking van de verkoper dat dit één van de allermoeilijkste roden was om dekkend te krijgen (iets met pigmenten, ben het vergeten).quote:Op woensdag 12 april 2006 23:39 schreef DennisMoore het volgende:
[afbeelding]
En nu voor het eerst eens een kleur laten mengen, grijsgroen.
't Is gewoon zijdeglans, dus 't glimmen komt door de nattigheid en de flitser.
En uiteraard moet er nog een laagje overheen.
Vind ik alleen maar leuk, wel foto's posten hequote:Op donderdag 13 april 2006 08:59 schreef Brighteyes het volgende:Geen zin meer.
Voor die lousy 10 cm die er nog waren.
Maar het wordt wel leuk... Althans... kleurrijk enzo.
Oh en Marsepein! Ik ga je kleurenwaaier idee wel jatten geloof ik!
Mja, rood ('Ambitie') en groengrijs ('Micro')... 'k wilde gewoon eens weten hoe het stond. En ik vind het wel een geinige combinatie. Vanmorgen weer verder gegaan. 't Hoekje linksonder moet eerst nog beter geplamuurd etc. En de deurposten moeten nog witter (en het randje netter).quote:Op donderdag 13 april 2006 08:59 schreef Brighteyes het volgende:Geen zin meer.
Voor die lousy 10 cm die er nog waren.
Maar het wordt wel leuk... Althans... kleurrijk enzo.
Haha, veel succes dan! Waar ga je 't op smeren?quote:Op vrijdag 14 april 2006 12:37 schreef Duderinnetje het volgende:
Wij hebben toevallig precies dezelfde kleur gekocht (Ambitie). Mét de opmerking van de verkoper dat dit één van de allermoeilijkste roden was om dekkend te krijgen (iets met pigmenten, ben het vergeten).
Dus dat wordt een projectje van een laag of vijf/zes vrees ik
We hebben wel geel erbij gekocht voor de onderlaag
Op een grote, nu groene muur op een zonovergoten zitkamer.quote:Op vrijdag 14 april 2006 13:04 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Mja, rood ('Ambitie') en groengrijs ('Micro')... 'k wilde gewoon eens weten hoe het stond. En ik vind het wel een geinige combinatie. Vanmorgen weer verder gegaan. 't Hoekje linksonder moet eerst nog beter geplamuurd etc. En de deurposten moeten nog witter (en het randje netter).
[..]
Haha, veel succes dan! Waar ga je 't op smeren?
Bij mij zit 't op bobbeltjes-behang in een vrij donkere gang... dus dan valt het minder op als het niet strak egaal rood is.
Zijn er nog meer van die kleuren waar je eerst een onderkleur voor kunt gebruiken?
Kan het niet meer vinden. Toch een link gevonden:quote:Op vrijdag 14 april 2006 14:51 schreef Marsepein het volgende:
Ik heb hier ook wel eens een topic met optische schilderillusies voor bij zien komen, ff zoeken.
Heb je toch m'n groen-suggestie gevolgdquote:Op zondag 30 april 2006 12:52 schreef Mikkie het volgende:
Ik ga vanmiddag verven in m'n nieuwe kamer. Het plafond is gebroken wit, maar dat mag ik niet aan komen.. De muren worden overwegend wit, alleen één grote muur wordt lime groen
Prachtigquote:Op zondag 30 april 2006 21:29 schreef Mikkie het volgende:
En hier issie dan te lui om de klusspullen ff aan de kant te zetten
[[url=http://xs78.xs.to/pics/06170/IMG_0114.JPG.xs.jpg]afbeelding][/url]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Verder zeg ik niks.
[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 30-04-2006 22:06:36 ]
Goede keusquote:Op dinsdag 2 mei 2006 17:04 schreef Adelante het volgende:
Ik heb vandaag een emmertje meegenomen uit de Flexa-VT Wonen kleuren en ga
morgen eens één wandje verven.
De kleur: zonnigst!
[afbeelding]
![]()
Histor mandarijn heb ik ook op een muur in mijn kamer gesmeerd, leuk kleurtje is hetquote:Op woensdag 3 mei 2006 12:27 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
Op Koninginnedag heb ik dezelfde kleur (maar dan Histor Mandarijn) op de korte muur van m'n nieuwe woonkamer geschilderd.....lijkt een beetje overweldigend op de foto maar de woonkamer is vrij groot en voor de rest wit...(behalve nog een klein muurtje bij de keuken, die is ook oranje)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |