abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36174638
Heeft er iemand briljante kleurschema;s in zijn/haar hoofd voor mijn nieuwe flat?

Ik ben echt slecht in dit soort shit bedenken. De keuken wil ik waarschijnlijk fel-oranje. De rest moet ook een beetje die stijl.

Iemand ideeën, sites, foto's etc?
pi_36174833
ik schop je naar K&W

>>>
pi_36175177
Ja, tvp zeg verdorie! Ik moet ook nog kiezen!

In de woonkamer heb ik nu een muur knalgeel gedaan, lekker vrolijk en opgewekt enzo.

Maar nu kom ik er ineens achter dat er maar weinig kleuren goed lijken te combineren met geel.
Met blauw wordt het te NS, met grijs denk ik aan een muis met een stuk kaas... Dus misschien gooi ik er maar weer een andere kleur overheen.

Keuken heb ik rvs apparatuur, met soms zwart plastic, dus dat wil ik allemaal zwart/wit/rvs houden.
Verder lijkt het me wel geinig om iedere ruimte een hele andere kleur te doen.
- slaapkamer: groen
- hobbykamer: blauw
- gang: rood?

En alles dan met helderwitte kozijnen en plinten etc. En flinke kleuren, niet dat bange pastellige.
pi_36175345
- Van die kleurenstrookjes voor verf halen bij Praxis, Formido e.d.
- Een woningtijdschrift kopen of de IKEA catalogus doorbladeren
- topics op K&W bekijken

Kleuren zijn heel persoonlijk vind ik hoor. En het ligt er ook aan wat voor vloer je wilt en wat voor meubels je hebt.
pi_36175366
Ik wil het inderdaad wel lekker fel gaan schilderen. Knalgroen, knaloranje etc.
  zondag 19 maart 2006 @ 19:06:36 #6
3185 Adelante
To let it go now
pi_36175415
groen en oranje en dan afwisselen met zwart: leuke combi
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  zondag 19 maart 2006 @ 19:06:47 #7
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_36175423
Mijn lievelingskleur is oranje

Mijn huis is dan ook donkerbruin, met wit en knaloranje
pi_36175430
Achja, een verfje smijt je er zó op.
Je hebt natuurlijk wel kans dat dan het stucwerk van 't plafond naar beneden komt... .

Studentenkamers #3 in de gaten houden. .

[ Bericht 33% gewijzigd door DennisMoore op 19-03-2006 19:11:58 ]
pi_36175646
Voor ideeen kan je overigens ook gewoon eens een avondje op funda gaan zitten kijken. Op die manier kijk je bij veel mensen naar binnen en doe je vanzelf wat ideeen op. Wat idd ook wel belangrijk is, is je karakter/styl. Wie ben je of wat ben je.. Ik zelf zou van die heel felle kleuren geen rust krijgen.

In de woonkamer komt bij mij een muur van 24m2 die geheel grijs wordt. "avond/soir" van Histor. Grijs is gewoon een zeer makkelijke kleur. Volgens de expert kleurt het met alles mee, whatever that means...

[ Bericht 42% gewijzigd door Gompy58 op 19-03-2006 19:20:33 ]
ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime...
pi_36175720
quote:
Op zondag 19 maart 2006 18:58 schreef DennisMoore het volgende:
Ja, tvp zeg verdorie! Ik moet ook nog kiezen!

In de woonkamer heb ik nu een muur knalgeel gedaan, lekker vrolijk en opgewekt enzo.

[afbeelding]

Maar nu kom ik er ineens achter dat er maar weinig kleuren goed lijken te combineren met geel.
Met blauw wordt het te NS, met grijs denk ik aan een muis met een stuk kaas... Dus misschien gooi ik er maar weer een andere kleur overheen.

Keuken heb ik rvs apparatuur, met soms zwart plastic, dus dat wil ik allemaal zwart/wit/rvs houden.
Verder lijkt het me wel geinig om iedere ruimte een hele andere kleur te doen.
- slaapkamer: groen
- hobbykamer: blauw
- gang: rood?

En alles dan met helderwitte kozijnen en plinten etc. En flinke kleuren, niet dat bange pastellige.
terracotta werkt goed met die kleur...
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_36175811
quote:
Op zondag 19 maart 2006 19:16 schreef Jordy-B het volgende:

terracotta werkt goed met die kleur...
Mja, dat had ik ook al zitten denken.
Alleen creëer je daarmee schijnbaar zo'n 'terracotta' mediterraan sfeertje, en voordat je het weet betrap je ineens aardewerk rotzooi in je huis. .
(De rooie tonen in het laminaat dat hier al lag, werken daar ook niet echt aan mee.)
pi_36175914
Regel een kleuren waaier en haal daar de kleuren naar voren waar je al aan vast zit. Kozijnen, meubels en vloer enzo. Aan de hand daarvan bepaal je dan wat erbij kan. In mijn geval ben ik helemaal vrij omdat ik naast een nieuwe vloer ook nieuwe meubels moet hebben. Jij zult moeten werken met kleuren die je al hebt....
ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime...
pi_36176049
Meubels kun je toch niet te rare dingen mee doen? (Tenzij je flink geld hebt.)
Ik bedoel, zo'n lime groene bank... leuk voor nu.
Gekker dan een flink rode stoel maken de meesten het toch niet.
pi_36176091
Oranje vind ik trouwens zelf ook een leuke kleur voor in huis, dat gecombineerd met zwart, wit en grijs.
pi_36181572
Uit Ons eerste echte huisje!

Ook een goeie kleur. .
pi_36182275
Ik heb hier thuis knal oranje gecombineerd met wit, aluminium, glas en wengé (kleur van een erg donkere houtsoort die overigens ook zo heet).
Maar ik heb een erg strakke smaak ... En we weten niet wat jij mooi vindt.
  zondag 19 maart 2006 @ 21:53:10 #17
36666 Furious
animalist.
pi_36182321
Bruin en wit met aluminium ongein en donkerbruin meubilair.

Oh shit, ik vertel mijn eigen plannen.
Ik post om het posten.
pi_36184969
ik zelf kom uit een woonwagen

dus mijn flatje word bedekt met zeer lichte houd tegen de muren met laminaat ondervloeren er tussen. (6mm dik)
Deze kombo zorgt er voor dat de huis lekker antiek word en kan wat meer lawaai maken zonder dat de buurmensen er hinder van hebben .
Verder heb ik ook antieke kasten en zo
pi_36195372
Bij dat geel wat ik zie kan heel goed een mooie rode kleur, zweeds rood oid. Of andere kleuren geel, richting knal oranje.

Een kleuren waaier op je muur. Dat hebben wij in de slaapkamer gedaan. Even geen foto bij de hand, maar mocht ik er vanavond aan denken dan plaats ik die.
pi_36197996
Die groene keukenmuur is tof!
pi_36198047
quote:
Op maandag 20 maart 2006 13:24 schreef Roellio het volgende:
Die groene keukenmuur is tof!
Dat heb ik in m'n woonkamer !

Love it
The things you own, end up owning you - Tyler Durden
pi_36198200
Ik heb zelf blauw dat combineert ook met een boel, alleen weet ik niet of je het 'heftig' genoeg vindt

Geel vind ik zelf eigenlijk alleen maar mooi als je het combineert met wit/hout/bruin:

Met oranje wordt het inderdaad zo nep-spaans .

[ Bericht 30% gewijzigd door #ANONIEM op 20-03-2006 13:35:23 ]
pi_36199197
Dat rustige blauw ga ik waarschijnlijk in m'n studeerkamer gebruiken. Of een grijstint.
  maandag 20 maart 2006 @ 19:24:41 #24
67385 ROG
Go on, say it.
pi_36208792
Ik heb een milka-paarse muur (even geen foto voor handen). Met middenbruin Malm bed ervoor is het best fraai.
pi_36211693
Fel oranje is fantastisch; je moet wel uitkijken dat je niet een te laf kleurtje kiest. Een diepere kleur rood staat ook leuk bij oranje, als contrastkleur. De studeerkamer hier is bijvoorbeeld wit met een oranje muur en daarvoor deze lampjes:

Appeltjesgroen is ook een leuke kleur voor in bijvoorbeeld de keuken, al kies ik daar zelf voor de kleur 'bloem' van Flexa (en dat terwijl ik niet echt van geel houd):

Dat is niet mijn eetkamer.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')