Ok ok, ik geef toe, met de conclusie hierboven heb je blijk gegeven aan het hoge intelligentie niveau van je!quote:Op zondag 19 maart 2006 15:08 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Nee nee, je hebt een betatalent, en je hebt een rechtentalent. Rechten is iets anders dan andere studies.
En er zullen veel meer bèta's te vinden zijn die de studie rechten zouden kunnen dan rechtenstudenten die een bètastudie zouden kunnen. Zo bijzonder is dat rechtentalent niet.quote:Op zondag 19 maart 2006 15:08 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Nee nee, je hebt een betatalent, en je hebt een rechtentalent. Rechten is iets anders dan andere studies.
rechtentalent? is dat niet net zoiets als een drinktalent?quote:Op zondag 19 maart 2006 15:13 schreef Singa het volgende:
[..]
En er zullen veel meer bèta's te vinden zijn die de studie rechten zouden kunnen dan rechtenstudenten die een bètastudie zouden kunnen. Zo bijzonder is dat rechtentalent niet.
Ik ben geen alfa onbenul.quote:Op zondag 19 maart 2006 15:11 schreef ikke_ook het volgende:
[..]
Ok ok, ik geef toe, met de conclusie hierboven heb je blijk gegeven aan het hoge intelligentie niveau van je!
Puik werk alfa!!
De meest nietszeggende zin van het hele topic...
Waarom lees je mn post dan niet gewoon??quote:Op zondag 19 maart 2006 15:08 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Werkelijk? Maar eens een proefje opzetten?quote:Op zondag 19 maart 2006 15:13 schreef Singa het volgende:
[..]
En er zullen veel meer bèta's te vinden zijn die de studie rechten zouden kunnen dan rechtenstudenten die een bètastudie zouden kunnen. Zo bijzonder is dat rechtentalent niet.
Psychologie is voor zwakzinnigen, dat is een feit van algemene bekendheid.quote:Op zondag 19 maart 2006 15:13 schreef Asmodean het volgende:
het verschil: ik ben bij open dagen enzo van verschillende studies geweest. De beta-studenten zijn serieus, nemen hun studie ook serieus, en moeten er ook veel tijd aan besteden het bij te houden.
bij psychologie echter konden de studenten het alleen maar hebben over de introductieweek, ik citeer: mooi man, moet je ook doen, hele week dronken. toen ik na een college van hun opmerkte dat het echt geen kut voorstelde waren ze het wel redelijk met me eens. Bij het college op die meeloopdag kregen de studenten ook een soort 'test' van 5 meerkeuzevragen, om te kijken of ze de stof wel goed hadden bestudeerd. met een beetje logisch nadenken waren ze allemaal makkelijk te beantwoorden, terwijl een student naast me zelfs nog 2 of 3 fouten had...
1 vraag was dacht ik zoiets als: hoe heet het als iemand dingen doet om indruk te willen maken op zijn vrienden en om bij een groep te horen? Goh, groepsgedrag misschien?
Lijkt me goed plan!Doen we een 3e jaars beta een 3e jaars rechtenvak, en een 3e jaars rechten een 3e jaarsbeta vak.quote:Op zondag 19 maart 2006 15:17 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Werkelijk? Maar eens een proefje opzetten?
Je maakt een denkfout. We hebben het over aanwezig talent, niet over of het benut wordt. De werkelijke studieverdeling is dus niet zo relevant. En vooruit, ik geef het toe: er zijn ook een boel slechte juristen.quote:Op zondag 19 maart 2006 15:16 schreef ikke_ook het volgende:
[..]
Waarom lees je mn post dan niet gewoon??
jij zegt een aantal posts terug, als er weinig studenten zijn met een talent voor een studie, dan is die studie heel moeilijk..
Dan is het toch logisch dat een studie met weinig studenten moeilijker zal zijn (vanuit jouw conclusie he!!!)
Of wil jij zeggen dat er van de 200 rechtenstudenten er 3 talent hebben, en van de 200 elektrostudenten 5??
Ik denk dat beide partijen er niks van zullen bakken, waarbij ik wel wil opmerken dat het halen van een rechtenvak je nog niet tot goed jurist maakt (maar dat zal voor de betahoek ook wel gelden).quote:Op zondag 19 maart 2006 15:18 schreef ikke_ook het volgende:
[..]
Lijkt me goed plan!Doen we een 3e jaars beta een 3e jaars rechtenvak, en een 3e jaars rechten een 3e jaarsbeta vak.
Prima, aanwezig talent, dan kom je toch tot dezelfde conclusies?!quote:Op zondag 19 maart 2006 15:19 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Je maakt een denkfout. We hebben het over aanwezig talent, niet over of het benut wordt. De werkelijke studieverdeling is dus niet zo relevant. En vooruit, ik geef het toe: er zijn ook een boel slechte juristen.
daar kwam ik toen dus ook achter, wat een pauperstudiequote:Op zondag 19 maart 2006 15:17 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Psychologie is voor zwakzinnigen, dat is een feit van algemene bekendheid.
Toch leuk dat we hier nooit achter zullen komen.quote:Op zondag 19 maart 2006 15:21 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Ik denk dat beide partijen er niks van zullen bakken, waarbij ik wel wil opmerken dat het halen van een rechtenvak je nog niet tot goed jurist maakt (maar dat zal voor de betahoek ook wel gelden).
Klopt, maar vergis je niet in de 1e 3 jaar van de elektrostudent waar hij een enorme hoeveelheid aan "basiskennis" heeft opgedaan. Een rechtenstudent snapt mn hele tentamen niet omdat hij 90% van de tekens nooit heeft gezien, en helemaal niet weet wat een cosinus, integraal, differentiaalvergelijking is.quote:Op zondag 19 maart 2006 15:21 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Ik denk dat beide partijen er niks van zullen bakken, waarbij ik wel wil opmerken dat het halen van een rechtenvak je nog niet tot goed jurist maakt (maar dat zal voor de betahoek ook wel gelden).
Ik lees net mijn eigen tekst en de aanleiding nog even terug. Het voornaamste punt dat ik wilde maken is dat rechten door velen als zo saai wordt ervaren, dat ze het niet kunnen opbrengen zich daar doorheen te bijten. Dat vereist dus ofwel een afwijkende geestesgesteldheid ("ik vind het wél leuk"), ofwel een ijzeren doorzettingsvermogen. Beiden zullen niet heel erg veel voorkomen.quote:Op zondag 19 maart 2006 15:22 schreef ikke_ook het volgende:
[..]
Prima, aanwezig talent, dan kom je toch tot dezelfde conclusies?!
Denk je nou echt dat er veel betatalent rondloopt buiten de technische universiteit??
AHAA dus dat is rechtentalent!?quote:Op zondag 19 maart 2006 15:26 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Ik lees net mijn eigen tekst en de aanleiding nog even terug. Het voornaamste punt dat ik wilde maken is dat rechten door velen als zo saai wordt ervaren, dat ze het niet kunnen opbrengen zich daar doorheen te bijten. Dat vereist dus ofwel een afwijkende geestesgesteldheid ("ik vind het wél leuk"), ofwel een ijzeren doorzettingsvermogen. Beiden zullen niet heel erg veel voorkomen.
quote:
Dat geloof ik zo. Maar het is een gigantisch vooroordeel dat iedereen rechtenstof zonder gedegen onderwijs kan snappen, waarschijnlijk wordt dit veroorzaakt door het feit dat het in "gewoon" Nederlands is gesteld. Als je het echter écht wilt snappen moet je zeer abstracte en afwijkende begrippen kunnen hanteren.quote:Op zondag 19 maart 2006 15:24 schreef ikke_ook het volgende:
[..]
Klopt, maar vergis je niet in de 1e 3 jaar van de elektrostudent waar hij een enorme hoeveelheid aan "basiskennis" heeft opgedaan. Een rechtenstudent snapt mn hele tentamen niet omdat hij 90% van de tekens nooit heeft gezien, en helemaal niet weet wat een cosinus, integraal, differentiaalvergelijking is.
Je haalt een 1 ja, lager geven ze toch nietquote:Dus hij kan hooguit getallen opschrijven en hopen dat hij goed heeft gegokt en hij haalt dus een 0, ik schrijf hier en daar wat feiten op die ik uit het lesboek heb onthouden en ik haal een 1....
Ik heb een alfastudie gedaan, en ik geloof anders absoluut dat de gemiddelde betastudie lastiger is dan de gemiddelde alfastudie.quote:Op zondag 19 maart 2006 14:55 schreef Athlon_2o0o het volgende:
Beetje lomp dus om andere studies af te zeiken, zodat je eigen studie beter uitkomt.
Dan kan ik je verzekeren dat de elektrostudent wint, want bij ons geven ze je wel gewoon een 0quote:Op zondag 19 maart 2006 15:31 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Je haalt een 1 ja, lager geven ze toch niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |