abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 19 maart 2006 @ 11:31:04 #1
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_36163243
Politie schiet man dood in Nijkerkerveen

NIJKERKERVEEN - Een politieagent heeft in de nacht van zaterdag op zondag rond twee uur een man doodgeschoten in Nijkerkerveen. Dat heeft een woordvoerder van de politie van het korps Gelderland-Midden bekendgemaakt. Buurtbewoners in het Gelderse plaatsje hadden de politie gebeld omdat er een man met een vuurwapen in de Dirk Ruitenbeekstraat stond.

De twee agenten die het eerst ter plaatse waren, sommeerden de man het wapen te laten vallen. Een van hen loste een waarschuwingsschot. Omdat de man het wapen vast bleef houden, schoot de agent daarna gericht. De politiemensen en ambulancepersoneel hebben nog geprobeerd de man te reanimeren, maar hij overleed ter plaatse.

Het is nog niet bekend wie de man was of wat hij op straat deed met een vuurwapen, aldus de woordvoerder. De technische recherche van het korps Gelderland-Zuid en de rijksrecherche hebben een onderzoek ingesteld.

Bron: De Telegraaf

---

Ik begrijp het niet, normaal gesproken schiet je toch eerst op armen of benen, weet iemand meer over de toedracht? Bracht de man concreet levens in gevaar, was hij van plan om te schieten, hoe zit dat?
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
pi_36163270
RIP Geqxon .
pi_36163307
quote:
Op zondag 19 maart 2006 11:31 schreef Hallulama het volgende:

---

Ik begrijp het niet, normaal gesproken schiet je toch eerst op armen of benen, weet iemand meer over de toedracht? Bracht de man concreet levens in gevaar, was hij van plan om te schieten, hoe zit dat?
Ten eerste is nijkerkerveen een dorp met heel veel uitschot, ten tweede als je hem niet gelijk in 100 stukjes schiet heb je altijd nog de kans dat hij jou neerschiet, oftewel gewoon direct omzeep helpen zo iemand.
  zondag 19 maart 2006 @ 11:59:32 #4
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_36163822
quote:
Op zondag 19 maart 2006 11:33 schreef optifree het volgende:

Ten eerste is nijkerkerveen een dorp met heel veel uitschot, ten tweede als je hem niet gelijk in 100 stukjes schiet heb je altijd nog de kans dat hij jou neerschiet, oftewel gewoon direct omzeep helpen zo iemand.
Als er geen omstanders in de buurt zijn kun je hem uitschakelen zonder hem te doden, waarna je rustig op je gemak kijkt of zijn gedrag al enigszins is veranderd m.b.t. het niet willen opgeven van z'n pistool, makkelijk zat, kost je 5 minuten extra tijd, that's all.
pi_36163865
quote:
Op zondag 19 maart 2006 11:59 schreef Hallulama het volgende:

[..]

Als er geen omstanders in de buurt zijn kun je hem uitschakelen zonder hem te doden, waarna je rustig op je gemak kijkt of zijn gedrag al enigszins is veranderd m.b.t. het niet willen opgeven van z'n pistool, makkelijk zat, kost je 5 minuten extra tijd, that's all.
Je schiet hem in zijn armen en benen, kost ja al vier kogels, waarna hij in een verwoede poging nog zijn pistool op jou leeg schiet. Hiep hiep hoi, daar deden we het voor! Vervolgens ben je extra lang bezig met een reconstructie en het opruimen van de rotzooi, wat tijd en geld kost...

Kortom dit was de goedkoopste en veiligste methode
  zondag 19 maart 2006 @ 12:06:12 #6
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_36163954
quote:
Op zondag 19 maart 2006 12:02 schreef optifree het volgende:

Je schiet hem in zijn armen en benen, kost ja al vier kogels, waarna hij in een verwoede poging nog zijn pistool op jou leeg schiet. Hiep hiep hoi, daar deden we het voor! Vervolgens ben je extra lang bezig met een reconstructie en het opruimen van de rotzooi, wat tijd en geld kost...

Kortom dit was de goedkoopste en veiligste methode
Dat vraag ik me dus af, vandaar de vraag of iemand meer weet betreffende de exacte toedracht.
  zondag 19 maart 2006 @ 12:06:42 #7
26886 EmjaY
Chuck FTW!!1!!!
pi_36163966
Netjes.
Wallahjeweettog
  zondag 19 maart 2006 @ 12:07:22 #8
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_36163985
Starlight is ook een kutdiscotheek
pi_36164011
Hmm .. daar was ik vannacht ook Starlight, niks van gemerkt. Waren ook geen vechtpartijen binnen ofzo.
pi_36164012
Is dit 't eerste nederlandse geval van iemand die zelfmoord pleegt door zich te laten neerschieten door een politieagent?
pi_36164197
Als je iemand in zijn arm of been schiet kan hij zeer agressief worden, vooral als hij al in een verwarde toestand verkeerde.
Ook zal een persoon die in het been geschoten wordt vallen, en zo vormt hij een kleiner doel wat hem nog bedreigender maakt.
Speculeren heeft geen zin, de politie zal de situatie wel ingeschat hebben, en als 2 politieagenten beiden al hun wapen hebben getrokken dan zal er ook echt wel een levensbedreigende situatie zijn geweest.
Soldaat bij de verbindingsdienst
pi_36164288
Ik zit echt met stijgende verbazing de comments te lezen op de FP, mensen opperen zelfs ideen dat ze hem met een net hadden moeten overmeesteren ipv gericht schieten ???

Omg mensen dit is de real world met echte kogels die echt pijn doen geen HL2 Battlefield of welk andere game.

Naja iig goed gehandeld van de politie.

Een gek die staat te zwaaien met een gun vraagt erom zeker in een een woonwijk.
pi_36164324
quote:
Op zondag 19 maart 2006 12:16 schreef Antagonist het volgende:
Als je iemand in zijn arm of been schiet kan hij zeer agressief worden, vooral als hij al in een verwarde toestand verkeerde.
Ook zal een persoon die in het been geschoten wordt vallen, en zo vormt hij een kleiner doel wat hem nog bedreigender maakt.
Speculeren heeft geen zin, de politie zal de situatie wel ingeschat hebben, en als 2 politieagenten beiden al hun wapen hebben getrokken dan zal er ook echt wel een levensbedreigende situatie zijn geweest.
iemand met een pistool die op straat staat te zwaaien vraagt om directe en doelgericht actie lijkt mij hoor of wou je em een koppie thee anbieden ?

Koppiee Théééééé ?!
pi_36164395
quote:
Op zondag 19 maart 2006 12:07 schreef SHE het volgende:
Starlight is ook een kutdiscotheek
Je weet dat Starlight aan de grote weg ligt en dit werkelijk in het dorp is gebeurd?, dat is nog een afstand van een kilometertje over een niet al te logische weg.
pi_36164453
quote:
Op zondag 19 maart 2006 12:06 schreef Hallulama het volgende:

[..]

Dat vraag ik me dus af, vandaar de vraag of iemand meer weet betreffende de exacte toedracht.
Ach ik beredeneer op een wat onvriendelijke wijze, maar ik ga er ook vanuit dat als iemand met een pistool loopt te zwaaien en niet reageerd, gevaarlijk kan zijn. Tevens is het zoals ik al zei een dorp vol met uitschot....en ja ik ken het dorp heel goed, maar gelukkig woon ik er niet..
  zondag 19 maart 2006 @ 12:32:39 #16
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_36164560
quote:
Op zondag 19 maart 2006 12:08 schreef joshus_cat het volgende:
Is dit 't eerste nederlandse geval van iemand die zelfmoord pleegt door zich te laten neerschieten door een politieagent?
Nee, dat was in 2004 of 2005 in Amsterdam. Een Duitser in een park die begon te schieten op de politie.
pi_36164593
quote:
Op zondag 19 maart 2006 12:20 schreef salutem het volgende:
Ik zit echt met stijgende verbazing de comments te lezen op de FP, mensen opperen zelfs ideen dat ze hem met een net hadden moeten overmeesteren ipv gericht schieten ???

Omg mensen dit is de real world met echte kogels die echt pijn doen geen HL2 Battlefield of welk andere game.

Naja iig goed gehandeld van de politie.

Een gek die staat te zwaaien met een gun vraagt erom zeker in een een woonwijk.
Het zal niet de eerste zijn die geen 'echt' pistool staat rond te zwaaien.
Je moet de-escalerend handelen, maar je bent wel verplicht als eerste verbaal duidelijk te maken, als de persoon verward of bedreigend reageerd, en dan ook een dodelijk wapen heeft, dan is het mijn inziens logisch dat ze dodelijk geweld gebruiken.
Soldaat bij de verbindingsdienst
pi_36164744
quote:
Op zondag 19 maart 2006 12:34 schreef Antagonist het volgende:

[..]

Je moet de-escalerend handelen, maar je bent wel verplicht als eerste verbaal duidelijk te maken, als de persoon verward of bedreigend reageerd, en dan ook een dodelijk wapen heeft, dan is het mijn inziens logisch dat ze dodelijk geweld gebruiken.
psies, mijn reaktie was dan ook meer meegand met jou redenering dan het tegenovergestelde al kwam het miss. niet zo over

( Sal hides behind early mornin hang over )
pi_36164842
quote:
Op zondag 19 maart 2006 12:34 schreef Antagonist het volgende:

[..]

Precies en als hij nog zou leven zou hij de belasting betaler alleen maar geld blijven kosten.
pi_36164913
Waarschuwingsschot

De twee agenten die het eerst ter plaatse waren, sommeerden de man het wapen te laten vallen. Een van hen loste een waarschuwingsschot. De man reageerde niet op de waarschuwing en bedreigde de agenten met het wapen, waardoor er besloten werd gericht te schieten. De politiemensen en ambulancepersoneel hebben nog geprobeerd de man te reanimeren, maar hij overleed ter plaatse.

Bron http://www.nu.nl/
Het is moeilijk vriendelijkheid weg te geven, het wordt bijna altijd teruggegeven.
  zondag 19 maart 2006 @ 13:02:17 #21
45511 TimmyAsd
Raise your hands motherfuckers
pi_36165357
Slecht opgeleide mensen dan, als je iemand volgens de regels wilt uitschakelen en diegene dan doodschiet..
pi_36165583
Het was een 49-jarige man hoorde ik net op de radio. Waarschijnlijk een tokkie met wat te veel op dus.
pi_36165632
quote:
Op zondag 19 maart 2006 13:02 schreef TimmyAsd het volgende:
Slecht opgeleide mensen dan, als je iemand volgens de regels wilt uitschakelen en diegene dan doodschiet..
Valt wel mee hoor, als je een slagader in het been raakt overleeft diegene het meestal niet. Hij had natuurlijk ook gewoon het pistool kunnen laten vallen of er uberhaupt geen bij zich kunnen hebben.
pi_36165669
oops was een nep pistool.....
tsja ja zelfmoordpoging ?
  zondag 19 maart 2006 @ 13:25:59 #25
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_36165973
quote:
Op zondag 19 maart 2006 13:14 schreef salutem het volgende:
oops was een nep pistool.....
tsja ja zelfmoordpoging ?
Was het een nep pistool?
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')