Ten eerste is nijkerkerveen een dorp met heel veel uitschot, ten tweede als je hem niet gelijk in 100 stukjes schiet heb je altijd nog de kans dat hij jou neerschiet, oftewel gewoon direct omzeep helpen zo iemand.quote:Op zondag 19 maart 2006 11:31 schreef Hallulama het volgende:
---
Ik begrijp het niet, normaal gesproken schiet je toch eerst op armen of benen, weet iemand meer over de toedracht? Bracht de man concreet levens in gevaar, was hij van plan om te schieten, hoe zit dat?
Als er geen omstanders in de buurt zijn kun je hem uitschakelen zonder hem te doden, waarna je rustig op je gemak kijkt of zijn gedrag al enigszins is veranderd m.b.t. het niet willen opgeven van z'n pistool, makkelijk zat, kost je 5 minuten extra tijd, that's all.quote:Op zondag 19 maart 2006 11:33 schreef optifree het volgende:
Ten eerste is nijkerkerveen een dorp met heel veel uitschot, ten tweede als je hem niet gelijk in 100 stukjes schiet heb je altijd nog de kans dat hij jou neerschiet, oftewel gewoon direct omzeep helpen zo iemand.
Je schiet hem in zijn armen en benen, kost ja al vier kogels, waarna hij in een verwoede poging nog zijn pistool op jou leeg schiet. Hiep hiep hoi, daar deden we het voor! Vervolgens ben je extra lang bezig met een reconstructie en het opruimen van de rotzooi, wat tijd en geld kost...quote:Op zondag 19 maart 2006 11:59 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Als er geen omstanders in de buurt zijn kun je hem uitschakelen zonder hem te doden, waarna je rustig op je gemak kijkt of zijn gedrag al enigszins is veranderd m.b.t. het niet willen opgeven van z'n pistool, makkelijk zat, kost je 5 minuten extra tijd, that's all.
Dat vraag ik me dus af, vandaar de vraag of iemand meer weet betreffende de exacte toedracht.quote:Op zondag 19 maart 2006 12:02 schreef optifree het volgende:
Je schiet hem in zijn armen en benen, kost ja al vier kogels, waarna hij in een verwoede poging nog zijn pistool op jou leeg schiet. Hiep hiep hoi, daar deden we het voor! Vervolgens ben je extra lang bezig met een reconstructie en het opruimen van de rotzooi, wat tijd en geld kost...
Kortom dit was de goedkoopste en veiligste methode![]()
iemand met een pistool die op straat staat te zwaaien vraagt om directe en doelgericht actie lijkt mij hoor of wou je em een koppie thee anbieden ?quote:Op zondag 19 maart 2006 12:16 schreef Antagonist het volgende:
Als je iemand in zijn arm of been schiet kan hij zeer agressief worden, vooral als hij al in een verwarde toestand verkeerde.
Ook zal een persoon die in het been geschoten wordt vallen, en zo vormt hij een kleiner doel wat hem nog bedreigender maakt.
Speculeren heeft geen zin, de politie zal de situatie wel ingeschat hebben, en als 2 politieagenten beiden al hun wapen hebben getrokken dan zal er ook echt wel een levensbedreigende situatie zijn geweest.
Je weet dat Starlight aan de grote weg ligt en dit werkelijk in het dorp is gebeurd?, dat is nog een afstand van een kilometertje over een niet al te logische weg.quote:Op zondag 19 maart 2006 12:07 schreef SHE het volgende:
Starlight is ook een kutdiscotheek
Ach ik beredeneer op een wat onvriendelijke wijze, maar ik ga er ook vanuit dat als iemand met een pistool loopt te zwaaien en niet reageerd, gevaarlijk kan zijn. Tevens is het zoals ik al zei een dorp vol met uitschot....en ja ik ken het dorp heel goed, maar gelukkig woon ik er niet..quote:Op zondag 19 maart 2006 12:06 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Dat vraag ik me dus af, vandaar de vraag of iemand meer weet betreffende de exacte toedracht.
Nee, dat was in 2004 of 2005 in Amsterdam. Een Duitser in een park die begon te schieten op de politie.quote:Op zondag 19 maart 2006 12:08 schreef joshus_cat het volgende:
Is dit 't eerste nederlandse geval van iemand die zelfmoord pleegt door zich te laten neerschieten door een politieagent?
Het zal niet de eerste zijn die geen 'echt' pistool staat rond te zwaaien.quote:Op zondag 19 maart 2006 12:20 schreef salutem het volgende:
Ik zit echt met stijgende verbazing de comments te lezen op de FP, mensen opperen zelfs ideen dat ze hem met een net hadden moeten overmeesteren ipv gericht schieten ???
Omg mensen dit is de real world met echte kogels die echt pijn doen geen HL2 Battlefield of welk andere game.
Naja iig goed gehandeld van de politie.
Een gek die staat te zwaaien met een gun vraagt erom zeker in een een woonwijk.
psies, mijn reaktie was dan ook meer meegand met jou redenering dan het tegenovergestelde al kwam het miss. niet zo overquote:Op zondag 19 maart 2006 12:34 schreef Antagonist het volgende:
[..]
Het zal niet de eerste zijn die geen 'echt' pistool staat rond te zwaaien.
Je moet de-escalerend handelen, maar je bent wel verplicht als eerste verbaal duidelijk te maken, als de persoon verward of bedreigend reageerd, en dan ook een dodelijk wapen heeft, dan is het mijn inziens logisch dat ze dodelijk geweld gebruiken.
Precies en als hij nog zou leven zou hij de belasting betaler alleen maar geld blijven kosten.quote:Op zondag 19 maart 2006 12:34 schreef Antagonist het volgende:
[..]
Het zal niet de eerste zijn die geen 'echt' pistool staat rond te zwaaien.
Je moet de-escalerend handelen, maar je bent wel verplicht als eerste verbaal duidelijk te maken, als de persoon verward of bedreigend reageerd, en dan ook een dodelijk wapen heeft, dan is het mijn inziens logisch dat ze dodelijk geweld gebruiken.
Valt wel mee hoor, als je een slagader in het been raakt overleeft diegene het meestal niet. Hij had natuurlijk ook gewoon het pistool kunnen laten vallen of er uberhaupt geen bij zich kunnen hebben.quote:Op zondag 19 maart 2006 13:02 schreef TimmyAsd het volgende:
Slecht opgeleide mensen dan, als je iemand volgens de regels wilt uitschakelen en diegene dan doodschiet..
Was het een nep pistool?quote:Op zondag 19 maart 2006 13:14 schreef salutem het volgende:
oops was een nep pistool.....
tsja ja zelfmoordpoging ?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |