abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 19 maart 2006 @ 08:14:17 #1
135240 spassje
spassvogeltje
pi_36161253
Einde van de dag 19 maart

Vandaag het hele houten raamwerk eruit gesloopt op de hoofdslaapkamer en logeerkamer. Dit scheelt echt veel ruimte nl. 2 meter in de breedte over de hele lengte (dus 1 meter aan elke zijde). Bovendien had ik mezelf al gestoord aan het feit dat de deuren niet open konden doordat ze tegen het dak kwamen. Ook dat euvel is nu verholpen. Morgen nog een dagje klussen (aanklommelen) en dinsdag weer naar kantoor met pikzwarte werkershanden . Hopelijk kan ik vrijdag het grootste gedeelte van het afval afvoeren.

In elk geval wat foto's:

Hoofdslaapkamer:

Zo'n nok in het zicht is zoveel mooier naar mijn mening dan een dichtgetimmerd hok...

Kruipzolder hoofdslaapkamer:

Hierboven ga ik dus een soort opbergzolder maken, evenals in de ongebruikte ruimte die er nog blijkt te liggen...zie foto hieronder.

Ongebruikte ruimte hoofdslaapkamer:

Het plaatje voor de logeerkamer ziet er natuurlijk zo'n beetje hetzelfde uit. De latten die je nu nog horizontaal ziet liggen in de nok zijn ter ondersteuning van de pvc-buizen voor de stroom (zowel op hoofdslaapkamer als logeerkamer)....

Logeerkamer:

Dit scheelt dus een slordige 20m2 vloeroppervlakte plus een stukje in de hoogte. Later in mijn klusproject zal ik dit allemaal gewoon WIT schilderen. Eerst al het sloopwerk en dan de leidingen en dan het schuurwerk en dan pas kan ik een kwast in de hand nemen....

Ik houd jullie op de hoogte. Ook voor vandaag geldt weer: 100% meegevallen. De koevoet (dank aan Ruud voor de tip) bleek een geweldig gereedschap bij deze klus...

Dank ook aan FOT UPLOAD om de foto's van mijn hdd te uploaden naar dit forum.

Groeten,
____

Update 19 maart 2006:
De afgelopen 2 dagen aan het volgende gewerkt:
- Laminaat eruit (zoals op de foto's te zien) zowel boven als beneden;
- Plafond bovenverdieping verwijderd;

Aldus de status:
Hoofdslaapkamer

Hier kwam nog een ongebruikte ruimte tevoorschijn die ik ideaal als zolder/opbergruimte kan gebruiken:

Ook weet ik nu zeker dat het dak geisoleerd is, hier twijfelde ik nog aan vanwege de kou die er heerst in deze ruimte. Deze kou blijkt echter uit het ongeisoleerde stukje muur te komen. Weer een meevaller dus

De logeerkamer:

_____
Afgelopen donderdag heb ik mijn handtekening gezet voor een schitterend gelegen appartement. Helaas nogal ongelukkig ingedeeld dus dat gaan we maar eens aanpakken. Vannacht heb ik er voor het eerst geslapen en de afgelopen 2 dagen al flink gesloopt. Via deze topic wil ik jullie op de hoogte houden en eventuele vragen (die ZEKER zullen komen) stellen...

Mijn vragen nu:
- mijn foto's staan op mijn harde schijf hoe upload ik die? -> dank je Tonx
- de cv-ketel ploft verschrikkelijk hard bij het aanslaan, nu heb ik al ontlucht dat is het niet, wat kan het wel zijn?

Jammer genoeg zijn de foto's van de 1e dag (toen het laminaat er nog lag) verloren gegaan maar dat kun je er wel bij fantaseren, het was standaard beuken. Wellicht dat iedereen het volgende denkt: Dat ziet er toch prima uit??
Klopt, met twee kanttekeningen:
A Het oogt in orde maar is eigenlijk net niks
B Door de bestaande indeling krijg je een appartement op een super top locatie waar je eigenlijk net niet van kunt genieten, tenminste naar mijn mening.

Het appartement bestaand uit 2 verdiepingen van elk ca. 13,50 meter lang en 6 meter breed. Ruimte genoeg dus. Nu is de indeling (ik probeer het te beschrijven) alsvolgt:
- Vanuit de voordeur kom je de gang binnen.
- Naar rechts kom je in de voorkamer (hier ligt het plein en komt de zon op). In deze voorkamer bevindt zich de open keuken. Vanwege de zon EN het uitzicht wil ik hier mijn woonkamer maken, maar ja, die keuken zit hier....
- In de gang bevindt zich ook het toilet en de cv-kast
- Ga je in de gang linksaf heb je daar de trapopgang, een studeerkamertje een achterkamer en een badkamer. De badkamer ligt achter tegen de keuken aan. Tegen de badkamer ligt de achterkamer en links van de achterkamer ligt het studeerkamertje.

Mijn plan:
- Badkamer eruit (naar boven toe)
- Keuken in de lengte plaatsen
- Muren tussen keuken -> badkamer -> achterkamer -> studeerkamertje allemaal eruit. Maandag komt de aannemer hiervoor kijken, volgens de vorige eigenaar zijn het geen van allen draagmuren, dus het zou moeten kunnen, maar toch maar even een deskundige naar laten kijken... ;-)

De bovenverdieping:
Vanuit de overloop ga je rechtsaf naar de hoofdslaapkamer (aan de zonzijde) en rechtdoor naar een gangkast. Net voor de gangkast bevindt zich rechts een douche en links toegang tot de logeerkamer.

Mijn conclusie: Ruimte genoeg, alleen die indeling...

Nou, hopelijk kun je het een beetje volgen...Hier wat foto's in elk geval:

BENEDEN VERDIEPING:

Achterkamer bestaand:

Studeerkamer bestaand:

Badkamer bestaand:

Voorkamer bestaand (moeder en zus zijn laminaat aan het ophalen):

Keuken bestaand:

Gang bestaand:

BOVENVERDIEPING:

Trap bestaand:

Overloop bestaand:

Overloop de andere kant op bestaand:

Douche boven bestaand:

Gangkast boven bestaand:

HET UITZICHT:
(slechte foto, maar toch)

Groeten,

[ Bericht 45% gewijzigd door spassje op 19-03-2006 21:49:10 (update zondag 19-03-2006) ]
Lekker hoor :D
pi_36161278
Foto's kun je uploaden op http://www.tinypic.com
pi_36161280
Hoi,
Je kunt je foto's hier op het wereld wijde web zetten: http://www.xs.to
  zondag 19 maart 2006 @ 08:21:23 #4
64781 bonke
pipo koeie
pi_36161293
voor het uploaden ga je bv hier KLIK naartoe
daar zie je ook precies staan wat je voor de rest moet doen ( en dat is niet veel
foto`s worden ook automatisch verkleind
de site is van een user die er een tooltje voor heeft gemaakt ( reuze handig
en speciaal voor fok
pies on joe toe
pi_36161324
quote:
Op zondag 19 maart 2006 08:14 schreef spassje het volgende:
Afgelopen donderdag heb ik mijn handtekening gezet voor een schitterend gelegen appartement. Helaas nogal ongelukkig ingedeeld dus dat gaan we maar eens aanpakken. Vannacht heb ik er voor het eerst geslapen en de afgelopen 2 dagen al flink gesloopt. Via deze topic wil ik jullie op de hoogte houden en eventuele vragen (die ZEKER zullen komen) stellen...

Mijn vragen nu:
- mijn foto's staan op mijn harde schijf hoe upload ik die?
- de cv-ketel ploft verschrikkelijk hard bij het aanslaan, nu heb ik al ontlucht dat is het niet, wat kan het wel zijn?

Groeten,
Trouwens, over de cv-ketel. Ik zou er zo spoedig mogelijk een expert laten kijken naar het ding.
Misschien is ie wel lek, of misschien komt het vlammetje wel te laat waardoor er eerst een hoop gas wordt verzameld, waarna het vuur komt en je dus een knal krijgt omdat het eigenlijk teveel gas is in 1x.
En dat kan ook een keertje fout aflopen.
  zondag 19 maart 2006 @ 10:47:48 #6
135240 spassje
spassvogeltje
pi_36162486
quote:
Op zondag 19 maart 2006 08:27 schreef Sjoem het volgende:

[..]

Trouwens, over de cv-ketel. Ik zou er zo spoedig mogelijk een expert laten kijken naar het ding.
Misschien is ie wel lek, of misschien komt het vlammetje wel te laat waardoor er eerst een hoop gas wordt verzameld, waarna het vuur komt en je dus een knal krijgt omdat het eigenlijk teveel gas is in 1x.
En dat kan ook een keertje fout aflopen.
Hoi Sjoem,

Nadat het ontluchten niet bleek te helpen had ik mezelf idd al voorgenomen om morgen de ketelboer eens te bellen voor een afspraak :-) toch bedankt voor je reactie
  zondag 19 maart 2006 @ 11:05:54 #7
119235 Bad_Moon_Rising
Maak het beest in me los
pi_36162754
Wat een gaaf appartement ! In welke plaats is het ?
  zondag 19 maart 2006 @ 12:24:51 #8
135240 spassje
spassvogeltje
pi_36164397
quote:
Op zondag 19 maart 2006 11:05 schreef Bad_Moon_Rising het volgende:
Wat een gaaf appartement ! In welke plaats is het ?
Eindhoven de gekste
  dinsdag 21 maart 2006 @ 20:35:00 #9
135240 spassje
spassvogeltje
pi_36243329
Update einde dag 21 maart 2006

Gisteren op de overloop alle gipsplaten verwijderd en alvast aan het houten raamwerk begonnen. Bijna alles is er nu uit op deze verdieping. Hieronder wat foto's. Nu ga ik de nieuwe stroomleidingen schematisch uitwerken. Volgens planning is het nog steeds de bedoeling vrijdag alles wat ik er tot nu toe uit heb gesloopt af te voeren. Voor die tijd moet ik nog een paar houten balken verwijderen en al het afval naar de voor mij 1e verdieping sjouwen. Met behulp van een stortkoker en de container van mijn vader moet het dan toch goedkomen....

Aldus de foto's:

Het nieuwe uitzicht naar boven vanaf de nu nog schitterend gele trap:

De overloop zonder de gipsplaten:

Tot slot de ruimte onder de nok waar ik alle leidingen met name zal laten vertrekken cq. samenkomen:

De platen en het hout op de overloop was het meest moeilijk om te verwijderen, omdat alles klem lag tussen schuine randen....veel zaagwerk aan te pas gekomen dus. Eerst alle balken doorgezagen om ze daarna in 2 delen te verwijderen.

Morgen weer een dag.

Groetjes,
  dinsdag 21 maart 2006 @ 20:57:55 #10
135240 spassje
spassvogeltje
pi_36244126
vraagje over de waterdruk:

- de waterleidingen moeten nog onder handen genomen (er komt een nieuwe badkamer en keuken) maar gisteren tijdens het douchen viel het me op dat wanneer in de keuken de kraan open wordt gezet mijn waterdruk in de douche wegvalt EN het water koud wordt. Gezien ik toch nieuwe leidingen moet leggen, kan ik dit voorkomen??
  dinsdag 21 maart 2006 @ 23:01:46 #11
73255 Frezer
Niet Henk!
pi_36249110
Ik denk dat de capaciteit van je cv ketel niet groot genoeg is. Het probleem heeft in elk geval niet met de leidingen van doen. Of bedoel je terwijl je koud water tapt in de keuken? Dan snap ik het namelijk niet, .

Leuke stek, en ook een leuke locatie (is vlak bij het centrum toch?)! Succes met het geklus.
"Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man."
  woensdag 22 maart 2006 @ 06:20:11 #12
135240 spassje
spassvogeltje
pi_36254030
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 23:01 schreef Frezer het volgende:
Ik denk dat de capaciteit van je cv ketel niet groot genoeg is. Het probleem heeft in elk geval niet met de leidingen van doen. Of bedoel je terwijl je koud water tapt in de keuken? Dan snap ik het namelijk niet, .

Leuke stek, en ook een leuke locatie (is vlak bij het centrum toch?)! Succes met het geklus.
Hee Frezer,
Dank je voor je reactie. Nu is het zo dat de ketel (nog) niet aan vervanging toe is. Kan ik of:
- Iets aan de waterdruk veranderen
- Wanneer ik later (over een jaar of 3-5) de ketel vervang meer capaciteit voorzien en dan is het opgelost?

Is idd in het centrum
  woensdag 22 maart 2006 @ 09:19:47 #13
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_36255298
Wat een leuk apartement!
  woensdag 22 maart 2006 @ 09:44:28 #14
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_36255727
Ziet er goed uit! Ook een duidelijk plan van aanpak! Ben benieuwd naar de foto's.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_36255874
Is dit aan het Wilhelminaplein?
  woensdag 22 maart 2006 @ 19:00:25 #16
135240 spassje
spassvogeltje
pi_36273151
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 09:50 schreef Erik het volgende:
Is dit aan het Wilhelminaplein?
klopt
  woensdag 22 maart 2006 @ 19:24:57 #17
73255 Frezer
Niet Henk!
pi_36273823
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 06:20 schreef spassje het volgende:

[..]

Hee Frezer,
Dank je voor je reactie. Nu is het zo dat de ketel (nog) niet aan vervanging toe is. Kan ik of:
- Iets aan de waterdruk veranderen
- Wanneer ik later (over een jaar of 3-5) de ketel vervang meer capaciteit voorzien en dan is het opgelost?

Is idd in het centrum
Je kunt er niks aan veranderen, hij krijgt het water gewoon niet vlug genoeg opgewarmd. Je zou hooguit in de keuken een boiler kunnen bij laten zetten zodat de cv ketel alleen aan de douche hoeft te leveren. Maar dat lijkt me nu ook niet ideaal.

Ik hoop over een jaar buurtgenoot te worden, .
"Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man."
  woensdag 22 maart 2006 @ 20:32:32 #18
135240 spassje
spassvogeltje
pi_36276221
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 19:24 schreef Frezer het volgende:

[..]

Je kunt er niks aan veranderen, hij krijgt het water gewoon niet vlug genoeg opgewarmd. Je zou hooguit in de keuken een boiler kunnen bij laten zetten zodat de cv ketel alleen aan de douche hoeft te leveren. Maar dat lijkt me nu ook niet ideaal.

Ik hoop over een jaar buurtgenoot te worden, .
Hee Frezer,

Buurtgenoot??? Vertel vertel...
  woensdag 22 maart 2006 @ 20:46:36 #19
135240 spassje
spassvogeltje
pi_36276823
Even in de tussentijd een vraag: voor de badkamer wil ik geen tegels gebruiken. Nu zit ik te denken aan: scheepsdek vloer (ik heb al enkele offertes) en voor de muren een product dat colorsem wordt genoemd. Het wordt verkocht door digo te Veldhoven (www.digo.nl) en zij zeggen dat het zelfs IN de douchecabine kan met 5 jaar garantie. Heeft iemand ervaring hiermee?
  woensdag 22 maart 2006 @ 20:58:26 #20
73255 Frezer
Niet Henk!
pi_36277277
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 20:32 schreef spassje het volgende:

[..]

Hee Frezer,

Buurtgenoot??? Vertel vertel...
Ik hoop tegen die tijd daar in de buurt ook een appartementje te vinden, that's all . Nog lang niks definitiefs dus.

Scheepsdekvloer, daar worden om het maar even oneerbiedig te zeggen planken mee bedoelt? Je zou namelijk ook een gewone gelakte houten vloer kunnen leggen. Het is niet zo dat dat er na 2 maanden niet meer uit ziet, al zal de duurzaamheid niet die van de scheepsdekvloer benaderen.
  woensdag 22 maart 2006 @ 22:00:56 #21
135240 spassje
spassvogeltje
pi_36279608
Met een scheepsdekvloer wordt bedoeld: een teak vloer met rubberen dingen erin op een speciale manier afgelakt. Naar hout heb ik zeker gezocht (vooral omdat de rest van de woning houten vloer krijgt) maar ik heb nog niemand kunnen vinden die dat in de badkamer durft te leggen....
  woensdag 22 maart 2006 @ 23:06:27 #22
73255 Frezer
Niet Henk!
pi_36282462
Ik kan me idd wel voorstellen dat een bedrijf daar niet aan begint, aangezien een badkamer niet bepaald het ideale klimaat biedt voor een houten vloer. Mijn ouders hebben (zelf gelegd) nu 3 jaar een houten vloer in hun badkamer liggen, en het ziet er nog prima uit. Mocht het toch versleten zijn over een paar jaar is dat geen ramp, want het is niet duur, en redelijk makkelijk te vervangen. Mijn persoonlijke voorkeur gaat overigens nog wel naar gewone tegels uit.
  donderdag 23 maart 2006 @ 10:24:37 #23
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_36289936
Als TTK-mod ben ik toch nieuwsgeriig geworden; in welk deel van Nederland gebruiken ze 'aanklommelen'???

Ontopic;
Lijkt me een leuk appartement!!
Ik zat trouwens ook te denken aan hout in de badkamer.., maar ik zat dan te denken aan die houten vlonders, die mensen vaak in een tuin leggen
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
  donderdag 23 maart 2006 @ 11:14:36 #24
135240 spassje
spassvogeltje
pi_36291224
aanklommelen: typisch zuid-oost brabants gevalletje

houten vlonders, dat klinkt spannend, vertel eens?? Heb ook wel ooit iets gelezen over bankirai planken maar het lijkt me zo moeilijk dat waterdicht te krijgen
  donderdag 23 maart 2006 @ 11:18:03 #25
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_36291314
Nu ja, ik woon al vrijwel m'n hele leven in Oss, maar aanklommelen heb ik hier nog nooit gehoord

Wat betreft die houten vlonders. Ik kan er niet veel meer over zeggen dan dat ik 2 weken geleden in de bouwmarkt liep, en daar op de tuinafdeling terecht kwam. Ik zag die houten vlonders voor in de tuin liggen, en ik dacht; 'he, misschien kan dat ook wel goed in de badkamer'
Ik bedoel, als ze zomer en winter buiten kunnen liggen voor jaren lang, dan zal een badkamer ook geen probleem zijn...
pi_36291371
Leuk appartement, gefeliciteerd! En veel succes met klussen.
  donderdag 23 maart 2006 @ 13:45:03 #27
117860 B.A.Trix
Met dank aan MaGNeT
pi_36295202
Inderdaad een leuk appartement.. valt heel iets leuks van te maken!!
Succes iig
Topic van het jaar!! Sara Raats' eigen huisjes-topic :P
  donderdag 23 maart 2006 @ 20:37:43 #28
135240 spassje
spassvogeltje
pi_36307769
Zo het is weer mooi geweest voor vandaag. Van 18.30 tot nu (20.30 uur) even stug verstand op nul gezet en trapje op en af gelopen met als resultaat dat de hoofdslaapkamer opgeruimd is en alle afval op de voor mij begane grond (3e verdieping in het complex) ligt. Hier bevindt zich een balkon van waaruit we vrijdag/zaterdag alles zullen afvoeren....

Een opgeruimde slaapkamer:

Dit wordt dadelijk mijn slaapkamer. Totale vloeroppervlakte zo'n slordige 30m2. Dat moet goed slapen
  donderdag 23 maart 2006 @ 23:38:02 #29
117860 B.A.Trix
Met dank aan MaGNeT
pi_36314462
quote:
Dit wordt dadelijk mijn slaapkamer. Totale vloeroppervlakte zo'n slordige 30m2. Dat moet goed slapen
Zo groot is mijn woonkamer niet eens..
Topic van het jaar!! Sara Raats' eigen huisjes-topic :P
  vrijdag 24 maart 2006 @ 10:44:49 #30
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_36321390
Mooie ruimte zeg!!
Snobs have more fun!
KLIK!
  zaterdag 25 maart 2006 @ 19:13:09 #31
135240 spassje
spassvogeltje
pi_36361279
25-03-2006 update

Na gisteren alle puin van boven naar beneden te hebben gehaald was het de bedoeling dat het afgevoerd zou worden. Helaas is dit er niet van gekomen, maar geen zorgen het ligt allemaal keurig gesorteerd bij elkaar op mijn benedenverdieping dus ik kan boven volop verder. Gisteren allemaal van die kleine klusjes gedaan. Kast afbreken, schroeven uit balken en muren halen etcetera.

Vandaag aan het afbreken van de douche begonnen. De tegelvloer is eruit evenals de rechterwand. Het afsluiten van de radiator en de douche was meer werk deze ochtend dan het verwijderen van de tegels....

Van de rechterwand zijn de tegels af, evenals van de vloer. Nu van de achterwand nog de tegels verwijderen, de linkerwand gaat eruit. Dan komt deze ruimte in verbinding met de ruimte die eerder op een foto staat onder de noemer GANGKAST, deze 2 ruimtes samen worden de badkamer.

Aldus de douche in huidige staat:
  zaterdag 25 maart 2006 @ 20:17:18 #32
144942 Eekhoorntje
See every day... As a new one!
pi_36363288
Goed bezig!!
  maandag 27 maart 2006 @ 18:31:36 #33
135240 spassje
spassvogeltje
pi_36411638
27-03-2006

HIEP HIEP HOERA het grootste sloopwerk op de bovenverdieping zit erop. Nu kan (als ik tenminste alles heb opgeruimd) de opbouw hier weer beginnen....Eerst de loodgieter, dan de electriciteit en dan afwerken maar. Begrijp me niet verkeerd, ook DAT is nog HEEL veel werk, maar goed dat is toch altijd leuker

Ben nu even aan het pauze houden (en meteen mijn fotootjes aan het uploaden) en dan dadelijk nog opruimen en dan de ruimtes zoals ze moeten worden...

Zie hier de nieuwe badkamer (althans de muren ):

Even een moment opname halverwege ik moet echt toegeven dat dit veel moeilijker was dan ik dacht....maar goed de aanhouder wint:

Ook nu heb ik alweer een groot gedeelte van het afval netjes opzij gezet:

Het wordt wel tijd dat ik het afval ga afvoeren, zie hier de "woonkamer" in huidige staat (van ontbinding):

Gelukkig was ook gisteren het plein weer vol leven:

De terrassen liggen links en die zaten aardig vol gisteren....

Oftewel, het vordert, langzaam maar zeker nu alleen dat afval nog. Hiervoor heb ik 10 big bags gekocht en mijn neefje komt een "op maat" takelconstructie maken, de jonge god

Nou, ik ga opruimen en morgen weer een dag op kantoor....
  maandag 27 maart 2006 @ 19:35:45 #34
73255 Frezer
Niet Henk!
pi_36413580
Damn woman, je gaat er flink tegenaan! Ik wilde vragen of je er fulltime mee bezig was, maar dat is dus niet het geval.

Succes verder!
  maandag 27 maart 2006 @ 19:44:24 #35
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_36413884
Ik ken geen enkele man die z'n puin zo netjes opstapeld!!
Hmm, misschien ben je ook geen man..
  maandag 27 maart 2006 @ 20:13:33 #36
135240 spassje
spassvogeltje
pi_36414829
Hela allemaal,

Het is best leuk om de reacties te lezen....
Frezer -> idd woman (Automatic_Rock hierbij je antwoord....geen man) ik ken ze ook niet mannen die zo stapelen. Uit een eerder groot project is me dat erg bijgebleven dat er niets zo irritant is als een niet opgeruimde werkplek. Bovendien ga je het alleen maar langer en langer laten liggen....Ach ja, elke gek zijn gebrek

Hier de foto van een opgeruimde badkamer (tenminste wat een badkamer moet worden ):

Even iets anders:
Zoals jullie weten heb ik het gipsen "sier" plafond uit de kamers getrokken. Nu heb ik twee lekkages ontdekt die echt van buiten komen. Wat is jullie advies? Sowieso denk ik dat ik me tot de Vereniging van Eigenaren dien te wenden, maar misschien kan ik er eerst zelf alvast naar laten kijken? Alleen ik zou niet weten (DIT GAAT GEK KLINKEN) welk bedrijf ik daarvoor moet hebben.... SNEU, ik weet het.

2 foto's:

1

helemaal links boven in de hoek die witte "schuim" bij het daklood, dat is water

2

De nattigheid in de planken "onder" het stukje tempex dat je ziet zitten
  dinsdag 28 maart 2006 @ 04:18:02 #37
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_36424502
quote:
Op maandag 27 maart 2006 20:13 schreef spassje het volgende:
... Alleen ik zou niet weten (DIT GAAT GEK KLINKEN) welk bedrijf ik daarvoor moet hebben.... SNEU, ik weet het.
Ik denk een dakbedekkingsbedrijf
  dinsdag 28 maart 2006 @ 07:13:41 #38
135240 spassje
spassvogeltje
pi_36424770
Hee Automatic-Rock,

Zit wat in (BLOOS BLOOS) maar ik dacht het lijkt me meer in de dakconstructie te zitten. Hoe dan ook met behulp van de bouwtekeningen ben ik erachter dat 80% zeker van de dakgoten komt en dat is inderdaad de dakdekker. Oftewel, vandaag maar eens achteraan.
pi_36425494
Het gaat al hard
  dinsdag 28 maart 2006 @ 11:13:37 #40
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_36428235
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 07:13 schreef spassje het volgende:
Hee Automatic-Rock,

Zit wat in (BLOOS BLOOS) maar ik dacht het lijkt me meer in de dakconstructie te zitten. Hoe dan ook met behulp van de bouwtekeningen ben ik erachter dat 80% zeker van de dakgoten komt en dat is inderdaad de dakdekker. Oftewel, vandaag maar eens achteraan.
Nu ja, het water kan niet uit de dakconstructie zelf komen. Een waterleiding zal daar niet lopen denk ik, dus dan is het regenwater. Ik denk daarom dat de dakdekker het wel op moet kunnen lossen

Maaruh, ik heb over 23 dagen pas m'n eerste huisje, dus ik ben ook geen expert. Blozen hoeft niet hoor
pi_36428640
Het kan ook condenswater zijn wat zich daar ophoopt. In ieder geval de VVE informeren, die zal een dakdekker of timmerman laten komen.

Verder is het een leuk verslag om te lezen en ga je voortvarend te werk. Als de afwerking net zo wordt als dat het puin opgestapeld ligt, dan komt het dik voor elkaar
  zaterdag 8 april 2006 @ 19:57:10 #42
135240 spassje
spassvogeltje
pi_36774043
heela mensen,

ben een weekje weg geweest voor het werk. Vanochtend terug gekomen en weer direct aan de slag gegaan. Maandag zal ik weer een foto update doen maar het begint echt op te schieten. Afgelopen week is al het kraanwerk binnen gekomen, dit had ik online besteld en het was (naar mijn mening) een goede prijs ;-) dus ik had niet echt verwacht dat het zou komen, maar goed ik kon met creditcard betalen dus dan ben je altijd verzekerd. Dus ik heb het erop gewaagd en het is echt mooi spulleke HIEP HOI omdat het niet de bedoeling is om hier reclame te maken zal ik de link niet plaatsen maar als iemand op zoek is naar kranen e.d. (douche garnituren etcetera) stuur me gerust een mailtje spassje@hotmail.com dan stuur ik je de link.

Vandaag is de stucadoor komen kijken, die gaat me 2 offertes maken:
1. Voor het bezetten van de badkamer (ook in de douche ruimte zelf) met Colorcem (dit blijkt echt te kunnen)
2. Alle muren zijn nu afgewerkt met schitterend gele structuurverf (hoe kom je erbij zou je denken) dit wil ik graag strak wit maken.

Wellicht gaat de laatste klus buiten mijn budget vallen maar, wie niet vraagt die niet weet....

Maandag avond komt een loodgieter kijken en nu ben ik nog op zoek naar:

- een electra monteur (die op korte termijn kan) dus TIPS TELEFOONNUMMERS van harte welkom
- een badkuip (tweedehands mag) vrijstaand) -> richtprijs: ¤ 100,00
- een rechthoekige dubbele wastafel -> richtprijs ¤ 100,00

Nou, ik houd jullie op de hoogte

OH JA, de tegelvloer heb ik ook gevonden, een mooie antraciet grijze tegel van 30 x 60 en over 2 weken komt het eerste gedeelte (dus voor de bovenverdieping) van de vloer voor alle andere ruimtes dan de badkamer binnen.......ben zo benieuwd.

Voor de verf overweeg ik een zgn. 1-pot-systeem te gebruiken. Heeft iemand hier ervaring mee? Het zou (behalve in de badkamer) gaan om: Sigma Amarol triol
Een mat witte verf die zowel op hout als metaal kan en die zowel als grondlak als als aflak laag kan worden gebruikt.

Dit is echt wel GENIETEN

GROETJES EN TOT SNEL
pi_36883888
Het ziet er allemaal goed uit.
Ben benieuwd naar het eind resultaat.

Voor 100 euro krijg je al een nieuwe badkuip bij Hornbach.

[ Bericht 20% gewijzigd door Bloemkool op 12-04-2006 12:52:02 ]
De Euro was een goed idee ... en dat had het moeten blijven.
  woensdag 12 april 2006 @ 12:50:13 #44
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_36883963
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 19:57 schreef spassje het volgende:

Maandag avond komt een loodgieter kijken en nu ben ik nog op zoek naar:

- een electra monteur (die op korte termijn kan) dus TIPS TELEFOONNUMMERS van harte welkom
Op Fok! lopen twee electra monteurs rond:

• Tnimble, al heb ik die al enige tijd niet meer zien posten. Die heeft de electra bij mij thuis gedaan.
  • Vonkenboer, die post nog regelmatig en komt naar de K&W meet

Kijk maar in hun profiel voor telefoonnummers e-mailadressen.
  • Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
      woensdag 19 april 2006 @ 21:21:21 #45
    135240 spassje
    spassvogeltje
    pi_37108475
    Eindhoven, 19-04-2006 HOI HOI HOI

Eindelijk weer een berichtje van mijn kant....SORRY dat er even overheen is gegaan, ben nogal druk op het werk en dan hier natuurlijk ook. Hoe dan ook, er zijn tot nu toe 3 klusbedrijven geweest die alle drie een offerte zouden maken -> NIETS GEHAD oftewel, die worden het sowieso niet. Maandagavond komt er nog een loodgieter krijgen, maar hier krijg ik wel een redelijk hard hoofd in...toch een vak moeten leren denk ik

In elk geval afgelopen weekend nog een kleine wijziging aan de plan van de inrichting gemaakt. Op de bovenverdieping zat nog zo'n kast (een deur met daarachter legplanken) deze heb ik weggehaald. In de zijwand plaats ik die deur terug, dan kom je in principe in de badkamer terecht. In de badkamer plaats ik toch een extra muur over de breedte, waardoor de badkamer minder diep wordt maar op deze manier heb ik wel voldoende ruimte om een apart "washok" te maken waar ik vlotjes een wasmachine en droger kan wegstoppen. GOED BEDACHT (niet mijn idee maar toch, beter slecht gejat....)

Hoe dan ook, omdat ik nu toch echt die loodgieter moet vinden voor ik met die badkamer verder kan heb ik afgelopen weekeinde gespendeerd aan het slopen van die kast, een gedeelte van de muur, maar daar ben ik mee gestopt want die moet ik echt voorslijpen vanwege het scheuren van het stucwerk. Omdat ik met dit alles dus niet echt verder kon ben ik daarna maar flink aan het schuren gegaan, het resultaat 1 kamer is volledig geschuurd op de nok na, omdat ik daar niet bij kon . Op de foto zie je dit natuurlijk niet al te goed maar toch....wil niet de indruk wekken dat ik niks zit te doen hierzo

De fotookes:

Dit is op de overloop, vanuit de trap genomen, je ziet het deurkozijn dat uit de kast is gekomen daar staan:

Hier zie je het vanuit de badkamer, waar ik dus halverwege mee ben gestopt:

De 1e slaapkamer geschuurd:

Dan tot slot nog even wat foto's van afgelopen maandag toen PAPA en MAMA nogal wat bekijks trokken door mij te komen helpen met het afvoeren van al het puin met behulp van de vrachtauto met container en de groene merlo van ome gerard (dat ding kan dus zo'n 7 meter nagenoeg recht omhoog). Allemaal (ook Franske) nogmaals SUPER bedankt voor de hulp scheelt een hoop nu heb ik weer wat plek. Jammer genoeg heb ik geen foto's gemaakt tijdens het vullen van de bak van de merlo maar dat zal ik de volgende keer zeker niet nalaten, maar geloof me Eindhoven stond raar te kijken van deze "boeren" methode

Eerst het resultaat:

De andere foto met het resultaat:

En tot slot de uitrusting en hulp (behalve Franske, wat me eraan doet denken dat ik die ook nog even op de foto moet zetten binnenkort, heeft me vrijdag geholpen 40 pakken laminaat 3 hoog te sjouwen TNX ):

Het afval + de bak van de merlo in de container, pa op het plein en JAZEKER mijn moeder rijdt daar gewoon mee naar huis met die merlo die op 4 wielen stuurt, PETJE AF MAM, laatste keer dat ik het deed liep wat anders af

Hoe dan ook, vrijdag is de laatste dag dat ik extra vrij heb dus de rest zal in het "echte" weekeinde moeten gebeuren, en het WK wil ik HIER zien!!!

Hopelijk hebben jullie weer een beetje kunnen genieten van al het plezier dat ik aan dit alles beleef en als iemand van jullie mij aan het volgende kan helpen:
    - Een loodgieter die VOOR de bouwvak (liefst volgende week al ) kan
    - Een electro monteur die VOOR de bouwvak (liefst volgende week al ) kan
    laat het me svp weten

Groetjes,
      woensdag 19 april 2006 @ 21:47:31 #46
    87509 Duderinnetje
    Miskend decadent
    pi_37109581
    Geweldig weer

En ik ben zo vrij geweest je nick aan de TT toe te voegen want er zijn aardig wat verhuis-topics in K&W inmiddels. Zo ben jij makkelijkere te vinden in elk geval
    Snobs have more fun!
    KLIK!
    pi_37111654
    Leuk om te lezen, en goeds om te zien dat je vorderignen maakt. Je weet iig wat je wilt, dat is vaak al heel wat.
    pi_42069732
    Hee Hallo allemaal,

Het is alweer een hele poos geleden dat ik hier een update heb gepost vandaar dat ik dat nu toch maar eens echt moest doen. De dingen beginnen aardig te vorderen hierzo....kijk zelf maar

Wederom dank aan de papa en de mama en de merlo om de tweede lading puin tussendoor af te voeren.
    Dadelijk nog 1 keer voor de benedenverdieping en dan is het afval in elk geval weg

De hoofdslaapkamer, weet je nog, dit is hoe het was:

En nu:

De hoofdslaapkamer, een begin wordt gemaakt aan de laminaatvloer

De hoofdslaapkamer, het laminaat ligt erin

De hoofdslaapkamer, voor het eerst hier slapen

De hoofdslaapkamer, het begin van wat een kast wordt

De overloop, hoe het was

En nu

De nieuwe overloop

Hoe het was,

En nu:

De overloop, vanuit de hoofdslaapkamer gekeken

Hoe was het ook alweer...

De logeerkamer, het dak gewit

Rest boven nog te doen:
    - de rest van de laminaat leggen (dit weekeinde)
    - de badkamer en het washok tegelen (een impressie van het begin:)

En dan natuurlijk later nog alle afwerkingen, maar eerst wordt dan beneden het grote werk gedaan:

- Keuken eruit
    - Badkamer eruit
    - 2 muren eruit
    - stucadoren
    - tegels in de keuken
    - laminaat
    etcetera

Kortom, al veel gedaan maar nog genoeg te doen. Hoe dan ook, ik geniet volop
    pi_42070537
    persoonlijk vind ikhet erg jammer van de keuken en badkamer. misschien niet je smaak maar zit er voor zover ik zien kan wel redelijk in toch.
      Moderator zaterdag 23 september 2006 @ 10:33:10 #50
    92034 crew  Vonkenboer
    Geen woorden, maar draden !
    pi_42070953
    quote:
    Op woensdag 12 april 2006 12:50 schreef sanger het volgende:

[..]

Op Fok! lopen twee electra monteurs rond:

• Tnimble, al heb ik die al enige tijd niet meer zien posten. Die heeft de electra bij mij thuis gedaan.
  • Vonkenboer, die post nog regelmatig en komt naar de K&W meet

Kijk maar in hun profiel voor telefoonnummers e-mailadressen.
  • 8pc8 APENSTAARTJUH chello PUNT nl
    pi_42088018
    , grondig. En dan wat er allemaal nog moet gebeuren, klusbeest!

Het dak bij die overloop ziet er wel erg laag uit, al is het wel mooier zo met die balken.
      zondag 24 september 2006 @ 10:09:13 #52
    135240 spassje
    spassvogeltje
    pi_42088113
    quote:
    Op zaterdag 23 september 2006 10:02 schreef ranzige_pad het volgende:
    persoonlijk vind ikhet erg jammer van de keuken en badkamer. misschien niet je smaak maar zit er voor zover ik zien kan wel redelijk in toch.
    hee ranzige_pad,

Op het eerste gezicht lijkt dat misschien wel maar er zitten twee grote nadelen aan:
    - ze maken de indeling van de benedenverdieping enorm onhandig (veel te veel deuren EN relatief kleine kamertjes)
    - als je goed kijkt is het eigenlijk net niks....
      zondag 24 september 2006 @ 10:11:12 #53
    135240 spassje
    spassvogeltje
    pi_42088141
    quote:
    Op zondag 24 september 2006 10:01 schreef Frezer het volgende:
    , grondig. En dan wat er allemaal nog moet gebeuren, klusbeest!

Het dak bij die overloop ziet er wel erg laag uit, al is het wel mooier zo met die balken.
    Hee Frezer,

Die 3-hoek (waar nu dat "blanke" hout tegenaan zit) is inderdaad best laag maar al met al kun je prima doorheen lopen, de constructie van het appartement is zo dus niets aan te doen helaas.....maar goed ook "lange" mensen kunnen er prima lopen langs de muurzijde waar de gang zijn volledig hoogte heeft (ca. 2.60 meter)
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')