Uch Uch, aperatief is een drankje net voor het eten Uch uch.quote:Als aperatief nam mijn partner een ijsje van citroen en aardbei. Volgens haar was dit een delicatesse voor de tong. Ik zelf kon me niet beheersen en nam nog een klein huzaren slaatje.
Ja of een ronde deeg schijf met tonijn en ui er op en eventueel kappertjesquote:Op zondag 19 maart 2006 09:10 schreef Isabeau het volgende:
Hierna gaat Tong naar Youssouf heb ik begrepen. Die schijnen heerlijk vlees met bijzondere kruidenmix te serveren tussen een plat broodje met witte saus met delicaat knoflookaroma.
Hangt idd van het budget af.quote:Op zondag 19 maart 2006 09:08 schreef Bruce117 het volgende:
Wanneer komt de volgende recentie, of moet er eerst gespaard worden.
Jaloers dat je niet mee mochtquote:Op zondag 19 maart 2006 23:54 schreef SCH het volgende:
Volgens mij ben jij gewoon beide personen, bolle vetzak.
Dat hat Tong als rodelpartner toch wel voor je betaald.quote:
We hebben bouillon en zijn gebouilloneerd.quote:Op zondag 19 maart 2006 23:59 schreef Bruce117 het volgende:
[..]
Dat hat Tong als rodelpartner toch wel voor je betaald.
Jeetje wat een liamboute opmerkingquote:Op zondag 19 maart 2006 23:54 schreef SCH het volgende:
Volgens mij ben jij gewoon beide personen, bolle vetzak.
quote:Op donderdag 4 mei 2006 22:37 schreef tong80 het volgende:
Agelopen weekend naar Markzicht in Zaltbommel geweest.
Ik en mijn partner hadden een dagje te vieren, we zijn nu al een jaartje samen namelijk. Wat doe je dan ? Dan blijf je dicht bij huis en gaat naar je favoriete eetgelegenheid.
Nu was het leuke dat het zondag mooi weer was dsus we konden op de stoep beginnen. We zeiden tegen elkaar dat Markzicht zo'n mooie naam is. Want wat wil je meer de markt in blakende zonnenschijn aanschouwen, terwijl je op het terrasje je aardbeien milk shake kunt nuttigen.
En wat voor een milkshake, je durfde het rietje bijna niet uit je mond te halen zo heerlijk.Perfect gekoeld en geserveerd in mooie plastic bekers met de naam van het cafetaria er op.
Dit kon niet meer fout gaan zei m'n partner.
We hadden inmiddels onze bestelling geplaatst, mijn schat nam het menu van de dag, bestaand uit een patatje stoofvlees en een frikandel met uien en ketchup.
Ikzelf meer aanhanger van de traditionele maaltijd nam een berenlul en een patatje oorlog.
Het duurde niet te lang dat onze delicatessens klaar waren.Een minpuntje was wel dat we zelf onze bestelling aan de balie moesten ophalen ipv dat het aan het tafeltje werd bezord.
Maar goed een kniesoor.
Want eenmaal aan het eten geslagen kwamen we steeds meer in vervoering. Alles was perfect op temperatuur. Zelfs de berenlul, waar zo als je weet veel mee kan mis gaan, was perfect.
De uitjes bij de frikandel waren mooi fijn gesneden en niet te grof.
Maar het hoogtepunt was toch het patatje stoofvlees, Frietje Haché zoals we hier zeggen, zelden zo'n hoeveelheid vlees gezien op een patatje. Ik keek m'n ogen uit. Je zag de patat amper meer. Zelden zoiets gezien.
Dat het iets aan de prijzige kant was maakte niet uit. Want dit was een voorrecht om mee te maken.
De bedienig was ook al perfect. Ze sleepten zelfs de naast ons leegstaande plastic stoeltjes naar binnen terwijl we nog aan het eten waren. Alles om ons op het gemak te stellen.
Na de Tigo is het wel uniek dat je in dezelfde plaats een even hoog niveau treft bij een cafetaria.
Net als bij de Tigo een dikke 8. Ik ben nog aan het bijkomen.
quote:Op zondag 19 maart 2006 09:08 schreef Bruce117 het volgende:
Tong![]()
Wanneer komt de volgende recentie, of moet er eerst gespaard worden.
quote:Op donderdag 10 juli 2008 00:10 schreef tong80 het volgende:
Kwam behang pang Wat een restaurant in Zaltbommel.
Vorige week een ongeëvenaarde avond.
Mooie Plastic bloemen. Peper en zout op de tafel in een perfect houten beeldhouwerkje.
Het was niet druk. We hadden de maandagavond gekozen om te kunnen genieten.
En wat een avond werd het.
De Chineze gastvrouw was allerliefst. We konden zelfs blijven zitten toen we het bier bestelden.
We bestelden een witbier dat ze in huis hadden. Er werd ons geen wijn opgedrongen.
Mijn partner bestelde een Babi Pagjang ik een Foe Jong Heij.
Ik gaf de serveerster een compliment voor haar mooie make up. Ze moest blozen.
Dat is mooi bij Chinezen dan worden ze Oranje.
Het wachten op het gerecht duurde niet eens te lang. Na een kwartier stond het eten al voor onze neus.
Wel jammer eigenlijk want we waren net lekker aan het zuipen met ons tweede pilsje.
Maar dit ongenoegen werd weggenomen door de eerste hap in het gerecht.
Zelden zo'n Foe Jong Heij geproeft. De ei leek net gelegd en de nasi erbij geserveerd was als net geoogst.
Mijn partner had weinig tijd om te eten omdat ze haar Babi Pagjang steeds wilde anprijzen.
'Tong dit moet je proeven' zei ze.
En Inderdaad wat een delicatesse. Wat een kok hebben ze daar in de keuken.
Maar het mooiste was eigenlijk de dingen rondom. Een mooie waterval aan de muur. Lekkere Chineze muxziek om te horen. En gratis kroepoek bij iedere maaltijd.
Dit was iets om van te genieten. Dat deden we dan ook. We bestelden dan ook nog Gamba's en garnalen.
Nou dit overtrof elke verwachting. Dit verwacht je niet in een stadje zoals Zaltbommel.
We hoefden ze zelf niet te pellen en ze gingen erin als koek.
Ze zeiden dat familieleden ze zelf hadden gevangen in de Chineze zee. Ik geloof ze direct.
Ik hoef niemand meer te vertellen dat het toetje bestond uit gele vanille vla met Yogurt om de Nederlandse gasten zich thuis te laten voelen.
Dit was na de Tigo en Markzicht alweer een 8.
Wat een stad is Bommel toch op eetgebied.
Kan ik kort zijn.quote:Op donderdag 10 juli 2008 14:23 schreef HeatWave het volgende:
Doe je ook nog een recentie van de ArenA catering?
quote:Op donderdag 10 juli 2008 00:10 schreef tong80 het volgende:
...............................
Dat is mooi bij Chinezen dan worden ze Oranje.
................................
Dat wil ik ook graag weten, of als het kan prijzen voor voor- hoofd- en nagerechten...quote:Op vrijdag 11 juli 2008 18:01 schreef Ole het volgende:
Als ik vragen mag, hoeveel was je nou ongeveer kwijt?
Hoezo? Dit is Culinair met een grote C.quote:Op woensdag 26 november 2008 17:21 schreef Ole het volgende:
Kan een modje anders een schopje naar REV geven?
Precies en inderdaadquote:Op woensdag 26 november 2008 17:58 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Hoezo? Dit is Culinair met een grote C.
oh ja, nog meer versplintering op fokquote:Op woensdag 26 november 2008 17:21 schreef Ole het volgende:
Kan een modje anders een schopje naar REV geven?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |