quote:Op zaterdag 18 maart 2006 23:16 schreef Salsagirl het volgende:
Ehm eigenlijk kunnen ze je het niet opleggen
maar weer wel dat ze verdomd moeilijk kunnen doen
Ik heb dus een vriendin die een vriend omgaat die iedere zondag 2x naar de kerk moet
En om zijn ouders te plezieren.. en om geaccepteerd te worden..gaat ze mee
![]()
Gewoon netjes proberen je ouders er van te overtuigen dat je niet hun geloof volgt (of heoe ze dat ook noemen)quote:Op zaterdag 18 maart 2006 23:20 schreef imported_sphinx het volgende:
maar niemand weet iets beters dan gewoon veel zware dingen voor de deur schuiven en wachten tot het voorbij is? lol
zelfs het herhalen heb ik al herhaald.. die christenen hebben gewoon een heel boek met dingen om je tegen te spreken.. het is niet eerlijkquote:Op zaterdag 18 maart 2006 23:22 schreef FA_cloon het volgende:
[..]
Gewoon netjes proberen je ouders er van te overtuigen dat je niet hun geloof volgt (of heoe ze dat ook noemen)
En blijven herhalen en herhalen
quote:Op zaterdag 18 maart 2006 23:15 schreef Chriz2k het volgende:
Vinger een non.
Vroeger was alles andersquote:Op zaterdag 18 maart 2006 23:23 schreef sleepflower het volgende:
Mijn moeder moest tot toen ze 18 was mee naar de kerk van haar ouders.
Dan een compromis sluiten:quote:Op zaterdag 18 maart 2006 23:25 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
zelfs het herhalen heb ik al herhaald.. die christenen hebben gewoon een heel boek met dingen om je tegen te spreken.. het is niet eerlijk![]()
![]()
Dit heb ik ook gehad, gelukkig tot mijn 16e en toen hoefde ik niet meer mee.quote:Op zaterdag 18 maart 2006 23:07 schreef imported_sphinx het volgende:
ik moet van mijn ouders mee naar de kerk, natuurlijk wil ik dat niet maar ze blijven maar doorzeuren en er valt weinig tegen te doen. heb ik niet een of ander recht dat ik als niet-christen niet gedwongen kan worden naar de kerk te gaan ofzo?en serieuze reacties graag
![]()
been there, done thatquote:Op zaterdag 18 maart 2006 23:07 schreef imported_sphinx het volgende:
ik moet van mijn ouders mee naar de kerk, natuurlijk wil ik dat niet maar ze blijven maar doorzeuren en er valt weinig tegen te doen. heb ik niet een of ander recht dat ik als niet-christen niet gedwongen kan worden naar de kerk te gaan ofzo?en serieuze reacties graag
![]()
Ik kreeg een FP ban toen ik dat zei over Islamquote:Op zaterdag 18 maart 2006 23:50 schreef PLAE@ het volgende:
1 ding is duidelijk. Verzet je![]()
Geloof is het grootste kankergezwel in onze maatschappij.
geloof draagt geen reet, maar dan ook helemaal niks bij aan de samenleving....quote:Op zaterdag 18 maart 2006 23:55 schreef krakkemieke het volgende:
Ik geloof dat geloof veel kan bijdragen aan de samenleving. Ik geloof niet dat enige vorm van extremisme bijdraagt aan een samenleving.
In de moderne maatschappij brengt het alleen maar ellende zoals extremisme, sex-schandalen, intolerantie en allerlei vormen van achterstand.quote:Op zaterdag 18 maart 2006 23:55 schreef krakkemieke het volgende:
Ik geloof dat geloof veel kan bijdragen aan de samenleving. Ik geloof niet dat enige vorm van extremisme bijdraagt aan een samenleving.
Maar wel flink uitgewoond worden voor het huwelijkquote:
Het liefst door haar eigen vader. Want zo gaat dat in Staphorst.quote:Op zondag 19 maart 2006 00:06 schreef existenz het volgende:
[..]
Maar wel flink uitgewoond worden voor het huwelijk![]()
Sorryquote:Op zondag 19 maart 2006 01:01 schreef iDex het volgende:
Borkydude kneus dit is geen ONZIN
Ik ben toevallig net een boek aan het lezen, waarin de het onderwerp dat jij bespreekt naar voren komt (indirect). De titel van het boek is: God is zo groot dat Hij niet hoeft te bestaan, overigens. In het begin van het boek (want zover ben ik nu) wordt er het onderwerp 'kerkverlating' besproken. Er wordt in gereformeerde kerken vooral aandacht besteedt aan kennis over de bijbel, maar veel minder over de geloofservaring. Het is vaak zo dat kerkverlating niet de hoofdzaak, maar het gevolg is. Wat misschien belangrijker is, is te begrijpen wat het Christendom inhoudt.quote:Op zaterdag 18 maart 2006 23:07 schreef imported_sphinx het volgende:
![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |