Daar dacht ik ook aan toen ik vanochtend zat te schijtenquote:Op maandag 12 februari 2007 10:33 schreef Hankster het volgende:
[..]
en zo'n half rondje op de geweldige rit van Romme in Thialf tijdens de wereldbeker in 2004 in 13:08:00
Dat is op zich ook logisch, op hooglandbanen is er te weinig zuurstof voor een prestatie op de langere afstanden, het is wel zo dat je minder weerstand hebt, maar je lichaam heeft ook brandstof nodig, en die is op hooglandbanen minder voorradig. In dat opzicht spreekt het voor zich dat een 10k op een laaglandbaan meer kans heeft op een WR dan een hooglandbaan.quote:Op zondag 11 februari 2007 20:09 schreef Light het volgende:Van de elf sub-13'ers zijn er zes gereden in Heerenveen. Hoogtebanen zijn dus nergens voor nodig.
Dat was 't oude BR van Verheijen natuurlijk ook al.quote:Op zondag 11 februari 2007 20:29 schreef Leatherface het volgende:
Het is echt onwaarschijnlijk, gewoon ruim een ronde sneller dan die 13.30.55 van Koss in Hamar '94
bovendien wordt er in Heerenveen gewoon vaker een 10K gereden aangezien er meestal wel 1 all round toernooi is en ze de 10k wereldbeker ook nogal eens in Heerenveen plannen.quote:Op maandag 12 februari 2007 12:08 schreef Atrimar het volgende:
[..]
Dat is op zich ook logisch, op hooglandbanen is er te weinig zuurstof voor een prestatie op de langere afstanden, het is wel zo dat je minder weerstand hebt, maar je lichaam heeft ook brandstof nodig, en die is op hooglandbanen minder voorradig. In dat opzicht spreekt het voor zich dat een 10k op een laaglandbaan meer kans heeft op een WR dan een hooglandbaan.
Dat kun je ook omdraaien naar de sprint, minder weerstand + kortere zuurstofbehoefte = snelle sprinttijden.
Het wachten is op een zuurstoftent als schaatsbaan.
Dat komt natuurlijk ook omdat er amper 10.000 meters worden gereden in Calgary/Salt-Lake. Vorig jaar tijdens het WK allround (waar iedereen nota bene piekte naar de OS) reden er 3 man onder de 13 minuten, bleef Davis op 13:05 steken, deed Verheijen bijvoorbeeld niet eens mee en werd Hedrick gediskwalificeerd op weg naar een tijd onder de 13 minuten.quote:Op zondag 11 februari 2007 20:09 schreef Light het volgende:
[..]Van de elf sub-13'ers zijn er zes gereden in Heerenveen. Hoogtebanen zijn dus nergens voor nodig.
En nu is ook dat in de handen van Kramer (31.28). Als Verheijen een beter laatste rondje had gereden had hij het in handen gehad, maar dat rondje was 31.29.quote:Op maandag 20 maart 2006 12:11 schreef I.R.Baboon het volgende:
Saetre heeft nog steeds het snelste langzaamste rondje record.
Het lijkt me dat ze vier meetpunten hebben; aan het begin en einde van elke bocht. De pieken zijn de punten waar je het rechte stuk opgaat (dus maximale snelheid hebt opgebouwd in de bocht) en de dalen de punten waar je de bocht insnijdt (dus snelheid gedaald tot minimum door rechte stuk).quote:Op zondag 11 februari 2007 22:53 schreef Light het volgende:
[..]
Dan nog blijft het interessant om te weten waar ze meten. En misschien moeten ze wel op 2 punten meten, vlak voor het begin van de bocht en vlak voor het einde van de bocht. Zodat je kunt zien wat het verschil is.
Volgensmij heeft Kramer vandaag niet langzamers dan 31.1 gereden maar ik kan het mis hebben....quote:Op maandag 12 februari 2007 12:55 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
En nu is ook dat in de handen van Kramer (31.28). Als Verheijen een beter laatste rondje had gereden had hij het in handen gehad, maar dat rondje was 31.29.
Ze hebben in thialf 9 meetlussen liggen en pieken en dalen zegt niet zoveel over de plek van de lussen maar ook wat over de rijders, iedere rijder heeft haast wel een verschillend snelheidsverloop over een heel rondje gezienquote:Op maandag 12 februari 2007 16:31 schreef LedZep het volgende:
[..]
Het lijkt me dat ze vier meetpunten hebben; aan het begin en einde van elke bocht. De pieken zijn de punten waar je het rechte stuk opgaat (dus maximale snelheid hebt opgebouwd in de bocht) en de dalen de punten waar je de bocht insnijdt (dus snelheid gedaald tot minimum door rechte stuk).
en de enige met 3x onder de 13 minutenquote:Op zaterdag 17 februari 2007 18:03 schreef I.R.Baboon het volgende:
Nieuw record voor Kramer, langzaamste rondje was 31.19.
Ik gok dat er in SLC nog wel eentje bij komt.quote:Op zaterdag 17 februari 2007 18:20 schreef IJsVogel het volgende:
Als die 2 keer per jaar onder de 13 minuten gaat rijden zal dat nog wel wat meer worden
ik hoop hetquote:Op zaterdag 17 februari 2007 18:21 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ik gok dat er in SLC nog wel eentje bij komt.
Waar zijn zijn rondetijden te bekijken?quote:Op zaterdag 17 februari 2007 18:03 schreef I.R.Baboon het volgende:
Nieuw record voor Kramer, langzaamste rondje was 31.19.
Rit Sven met rondetijdenquote:Op zondag 18 februari 2007 11:28 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Waar zijn zijn rondetijden te bekijken?
Dank.quote:Op zondag 18 februari 2007 11:40 schreef MiLalaa het volgende:
[..]
Rit Sven met rondetijden
de honderdsten moet je er zelf even bij rekenen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |