abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 18 maart 2006 @ 22:09:17 #26
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_36153371
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 22:07 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Doe dan hier even het linkje!
En als het niet lukt kan je altijd nog naar de sig van ET kijken.
Als ik ze wegdoe zal ik ze eerst hier aanbieden, dat beloof ik
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_36153383
Ildiko von Kurthy, de hufter op het witte paard of echt liefde roest zijn trouwens ook leuk. Wel superdunne boekjes die je in een ruk uitleest. Chicklit met een Duits teintje.
  zaterdag 18 maart 2006 @ 22:10:34 #28
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_36153426
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 22:09 schreef _Boo_ het volgende:
Ildiko von Kurthy, de hufter op het witte paard of echt liefde roest zijn trouwens ook leuk. Wel superdunne boekjes die je in een ruk uitleest. Chicklit met een Duits teintje.
Die hufter heb ik dus als enige boek binnen dat genre gelezen
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_36153453
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 21:59 schreef XcUZ_Me het volgende:
Van Rooyen vind ik een heks en ik weiger pertinent wat van haar te lezen
Dat had ik dus ook. Totdat mijn zus aankwam met Godin van de Jacht, ik stiekem stukje gelezen.... oh...damn...lijkt me toch wel grappig....

Ik heb mijn exemplaar te koop trouwens Tis wel leuk, maar niet iets dat je twee keer leest.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_36153469
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 22:09 schreef _Boo_ het volgende:
Die heb ik ook te koop
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  zaterdag 18 maart 2006 @ 22:12:05 #31
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_36153479
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 22:08 schreef Furia het volgende:
Fay Weldon is wel heeeerlijk om te lezen, lekker sadistisch af en toe! Valt voor mij ook echt onder luchtig en lekker-weg-lezerig, ik hou ook niet van die zware kost!
Ik had een boek van haar op mijn lijst staan bij mijn havo diploma dus ik kan me eig. niet echt meer herinneren hoe zwaar het wel of niet was.
Ik weet alleen nog dat mijn (bijna gepensioneerde) leraar het niets vond.

Ik heb trouwens ook een hele rij van Meave Binchy hier in de kast staan. Ik kom haar niet tegen op chicklit.nl maar het komt volgens mij wel aardig in de buurt ook. Mss omdat ze wat dikker zijn dan de meeste chick-lits?
pi_36153511
Meave is ouwe-vrouwen chicklit Hehehehe. Ik heb er ook van gelezen trouwens
pi_36153544
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 22:10 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Die hufter heb ik dus als enige boek binnen dat genre gelezen
Welke heb je nog meer dan? Want dit is nou niet bepaald doorsnee chicklit (en ik vind het dan toevallig wel een positieve uitzondering maar jij dus blijkbaar niet
  zaterdag 18 maart 2006 @ 22:14:08 #34
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_36153549
Ik las dus eerst de hele tijd chick-clits he
pi_36153617
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 22:14 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik las dus eerst de hele tijd chick-clits he
Ik ook. Ik lees nu veel detectives enzo. Ik heb laatst trouwens pas voor het eerst de Avonden gelezen Weigerde ik ook altijd, omdat iedereen dat las voor z'n lijst. Blijk ik het dus echt een tof boek te vinden ook nog (vast omdat ik me volledig met de hoofdpersoon kon identificeren, ik woon(de) ook nog steeds thuis )
  zaterdag 18 maart 2006 @ 22:17:08 #36
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_36153624
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 22:13 schreef _Boo_ het volgende:

[..]

Welke heb je nog meer dan? Want dit is nou niet bepaald doorsnee chicklit (en ik vind het dan toevallig wel een positieve uitzondering maar jij dus blijkbaar niet
Lloyd & Rees - Blijf bij mij (ongelezen)
Kürthy - Hugter op het witte paard (gelezen)
De twee Bridget Jones dagboeken (gelezen door een vriendin van me )

Zoveel heb ik dus niet
  zaterdag 18 maart 2006 @ 22:17:15 #37
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_36153628
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 22:12 schreef Syrena het volgende:
Meave is ouwe-vrouwen chicklit Hehehehe. Ik heb er ook van gelezen trouwens
En bedankt he!

Ook Meave is heerlijk tijdens het hangen op vliegvelden.
De boekwinkel op Oslo airport heeft een hele chick-lit afdeling!
  zaterdag 18 maart 2006 @ 22:17:56 #38
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_36153650
Ow jee ,ik wist niet eens dat het chick lit heette . Ik lees me er gek in op dit moment! En ja Belana, ik was ooit ook van de zware kost maar ik zit nu even niet in de fase dat ik na wil moeten denken bij iedere regel die ik lees .

Aanraders ook nog,qua schrijvers Nora Roberts, Luanne Rice,Lisa Jewell, Iris Rainer Dart.
De laatste van Cathy Kelly heb ik net uit, en ben nu bezig in Sheila O'Flannagan.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_36153714
Wat mij altijd opvalt is dat deze boeken vaak geweldig vrolijke kaften hebben.
Ik moet altijd even dwangmatig wat achterflappen lezen in de boekenwinkel!
  zaterdag 18 maart 2006 @ 22:20:19 #40
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_36153721
The nanny diaries (weet de schrijver niet meer) is trouwens ook erg leuk!
Veel mensen in mijn omgeving vinden het trouwens zo bijzonder dat ik engels lees, die hebben vast ook nooit van chick lit gehoord .
  zaterdag 18 maart 2006 @ 22:20:54 #41
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_36153736
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 22:20 schreef Liejannuh het volgende:
Wat mij altijd opvalt is dat deze boeken vaak geweldig vrolijke kaften hebben.
Ik moet altijd even dwangmatig wat achterflappen lezen in de boekenwinkel!
Grappig dat mensen zo kunnen verschillen Ik ren de stapel / afdeling chick-lit altijd hard voorbij
pi_36153774
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 22:20 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Grappig dat mensen zo kunnen verschillen Ik ren de stapel / afdeling chick-lit altijd hard voorbij
Word jij niet blij van al die vrolijke kleurtjes dan?
pi_36153813
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 22:17 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Lloyd & Rees - Blijf bij mij (ongelezen)
Kürthy - Hugter op het witte paard (gelezen)
De twee Bridget Jones dagboeken (gelezen door een vriendin van me )

Zoveel heb ik dus niet
Lloyd & Rees is dus bijvoorbeeld totaal niet te vergelijken met Kurthy. Ik zou de boeken van Lloyd en Rees ook eerder aanraden dan de Bridget Jones boeken. Blijf bij mij is trouwens wel het vervolg op Heb mij lief, maar dat zal niet zo heel veel uitmaken.
  zaterdag 18 maart 2006 @ 22:26:44 #44
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_36153911
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 22:22 schreef Liejannuh het volgende:

[..]

Word jij niet blij van al die vrolijke kleurtjes dan?
Nee

Ik word blij van boeken met >500 bladzijden en als er "winnaar ... literatuurprijs" opstaat of nieuwe boeken van mijn favoriete auteurs . Die blije kleurtjes zorgen bij mij voor een Telegraaf / stripboek / pulp - associatie Ik kan me heel goed voorstellen dat mensen (vrouwen in dit geval) het erg leuk vinden en dat vind ik ook prima! Hoe meer mensen aan het boek gaan, hoe beter .
  zaterdag 18 maart 2006 @ 22:28:55 #45
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_36153972
Chick-lit Ik heb net een stapel van een vriendin geleend en ik vind het super. Leest lekker makkelijk weg, is ook net zo makkelijk weg te leggen zonder dat je de volgende keer een paar bladzijden opnieuw moet lezen omdat je niet meer weet waar het over ging. De meeste boeken die ik heb gelezen kom ik hier ook al tegen maar ik ben nu in een boek bezig wat ik in dit topic nog niet heb zien staan: "Undead and unemployed" van Mary Janice Davidson. Het is een vervolg op "Undead and unwed". Chick-lit met een vampiersausje, erg grappig.
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
pi_36154000
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 22:26 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Nee

Ik word blij van boeken met >500 bladzijden en als er "winnaar ... literatuurprijs" opstaat of nieuwe boeken van mijn favoriete auteurs . Die blije kleurtjes zorgen bij mij voor een Telegraaf / stripboek / pulp - associatie Ik kan me heel goed voorstellen dat mensen (vrouwen in dit geval) het erg leuk vinden en dat vind ik ook prima! Hoe meer mensen aan het boek gaan, hoe beter .
Ik lees van alles! Van reisverslagen, tot Harry Potter tot oude Engelse klassiekers tot chick lit boeken.
Maar ik ben het helemaal met je eens dat het goed is dat er ineens weer vrij veel boeken zijn die een breed publiek aanspreken en die vaak nog redelijk voordelig geprijsd zijn. Niet iedereen heeft immers 20 euro voor een boek over.
  zaterdag 18 maart 2006 @ 22:31:14 #47
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_36154018
Ik ben mijn hele leven al aan het boek varierend per levensfase zo ongeveer. Ik herinner me nog een gevoel van grote opluchting toen Swets precies verwoordde wat mij nou zo tegenstond in de LOTR boeken. Sinds die tijd wil ik best literair doen (en doe ik dat ook) maar wat niet boeit, dat boeit niet, of het nou chick lit is of literatuur .
  zaterdag 18 maart 2006 @ 22:33:42 #48
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_36154085
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 22:30 schreef Liejannuh het volgende:

[..]

Ik lees van alles! Van reisverslagen, tot Harry Potter tot oude Engelse klassiekers tot chick lit boeken.
Maar ik ben het helemaal met je eens dat het goed is dat er ineens weer vrij veel boeken zijn die een breed publiek aanspreken en die vaak nog redelijk voordelig geprijsd zijn. Niet iedereen heeft immers 20 euro voor een boek over.
Klopt! Daarom ben ik ook voor. Misschien dat de stap voor de chick-lit dames naar een (licht)literair werk dan op een gegeven moment ook minder groot wordt!

Zelf lees ik ook van alles hoor! Ook hier staan alle Engelse delen van jongeheer Potter in de kast, maar de literatuur overheerst. Heb bijna alles van A.F.Th. van der Heijden en inmiddels ook al een aardige voorraad vertaalde Russische literatuur (Dostojewski e.d.). Op m'n verlanglijstje staat de Kruidvat Russische bibliotheek nog... die van Couperus staat hier al

Maar, we hebben 't over chick-lit
  zaterdag 18 maart 2006 @ 22:36:28 #49
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_36154164
Bij mij is het ook niet een kwestie van aan het boek gaan. Ik ben net als Leah al mijn hele leven aan het boek maar momenteel zit ik dus in een fase van mijn leven waarbij ik het concentratievermogen van een fruitvlieg heb. Daar is chick-lit zo fijn voor.

Van de term "literatuur" krijg ik overigens jeuk. Ik lees een boek omdat ik het een leuk boek vind ongeacht het aantal bladzijdes, de prijzen die het heeft gewonnen of de juichende recensies in kranten en tijdschriften die zichzelf voornamelijk geweldig vinden.
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  zaterdag 18 maart 2006 @ 22:36:47 #50
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_36154172
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 22:17 schreef Leah het volgende:
Ow jee ,ik wist niet eens dat het chick lit heette . Ik lees me er gek in op dit moment! En ja Belana, ik was ooit ook van de zware kost maar ik zit nu even niet in de fase dat ik na wil moeten denken bij iedere regel die ik lees .
dit kan je lezen terwijl er kinderen rondscharrrelen om je voeten
Ideaal
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')