abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36142250
hallo, hoe ver vantevoren moet je beginnen met foliumzuur slikken als je zwanger wilt raken?
Ik hoor verschillende dingen, variererend van 3maand vantevoren tot het moment dat je zwanger bent.....
En zijn er ook nadelen aan verbonden??
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  zaterdag 18 maart 2006 @ 14:51:56 #2
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_36142602
http://www.erfelijkheid.nl/zwangerschap/foliumzuur.php

Lees dit maar even door. Misschien dat je er wat meer aan hebt dan aan allerlei verschillende reacties.

Succes met je toekomstige zwangerschap
pi_36142783
Je moet foliumzuur beginnen te slikken zodra je zwanger WIL worden, eigenlijk dus al in de laatste week van je pil (als je die gebruikt).

En zolang je je aan de aanbevolen dosering houdt, is er niks aan de hand. Maar je apotheek kan je daar meer over vertellen
pi_36143057
Niet negatief bedoeld,maar ik zou eerst maar zien of je zwanger kunt worden en er dan mee beginnen.Er word wel aanbevolen: vanaf 3 maanden van te voren....,maar wie zegt,wanneer jij zwanger raakt?Zelfs nu ik al een paar jaar in de MMM zit,slik ik ze niet eens,ik wacht eerst op een positieve test.Anders had ik ze al 4 jaar voor niks geslikt,lijkt me ook niet nodig.Maar volg je eigen gevoel hier maar in,misschien wil je eerder beginnen,dan zit je wel meteen goed als je wel meteen zwanger mocht raken.En dan door blijven slikken tot de eerste 6 weken van je zwangerschap.
Veel succes!.

Groetjes,Minoes
pi_36143841
Nou ja, ik heb ook jaren foliumzuur geslikt alvorens ik zwanger werd (duurde ook jaren ) . Baat het niet, het schaadt ook niet immers?
Variety is the spice of life
pi_36143920
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 15:16 schreef minoes_ het volgende:
Niet negatief bedoeld,maar ik zou eerst maar zien of je zwanger kunt worden en er dan mee beginnen.
wat een onzin minoes. als je daarop wacht ben je juist te laat! het gaat immers juist om die prille fase. een beetje extra foliumzuur kan geen kwaad hoor, dus dan maar voor niks slikken zou ik zeggen.
pi_36143933
Foliumzuur is idd niet schadelijk als je het slikt terwijl je niet zwanger bent, ik zou het gewoon nemen wanneer je besluit te stoppen met de pil.
pi_36144199
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 15:54 schreef bixister het volgende:

wat een onzin minoes. als je daarop wacht ben je juist te laat! het gaat immers juist om die prille fase. een beetje extra foliumzuur kan geen kwaad hoor, dus dan maar voor niks slikken zou ik zeggen.
inderdaad,

ik heb het langer dan een jaar geslikt
PETITLAPIN2 is mama van een TWEE schattig dochtertjes: Amélie en Marie
pi_36144323
mocht je nou gaandeweg ontdekken dat het echt onmogelijk is om zonder medische hulp zwanger te raken dan kun je het potje foliumzuur altijd nog een tijd terug in de kast zetten. want dat 't op den duur frustrerend is om dat foliumzuur te slikken terwijl het maar niet lukt kan ik me levendig voorstellen.
  † In Memoriam † zaterdag 18 maart 2006 @ 16:42:19 #10
7074 moussy
kuttekop
pi_36144896
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 15:16 schreef minoes_ het volgende:
Niet negatief bedoeld,maar ik zou eerst maar zien of je zwanger kunt worden en er dan mee beginnen.Er word wel aanbevolen: vanaf 3 maanden van te voren....,maar wie zegt,wanneer jij zwanger raakt?Zelfs nu ik al een paar jaar in de MMM zit,slik ik ze niet eens,ik wacht eerst op een positieve test.Anders had ik ze al 4 jaar voor niks geslikt,lijkt me ook niet nodig.Maar volg je eigen gevoel hier maar in,misschien wil je eerder beginnen,dan zit je wel meteen goed als je wel meteen zwanger mocht raken.En dan door blijven slikken tot de eerste 6 weken van je zwangerschap.
Veel succes!.

Groetjes,Minoes
niet janken als je een gehandicapt kind krijgt
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_36148396
Ben het met de meesten hier eens, gewoon gaan slikken als je zwanger wilt worden, liefst nog 3 maanden voor je het echt gaat proberen. Omdat ik toen toch al meer op mijn gezondheid ging letten, slikte ik het naast normale vitaminepillen. Het kan geen kwaad voor je lichaam, dus waarom niet? Toen ik ontdekte dat ik zwanger was, ben ik overgestapt naar Gravitamon, een vitaminepil speciaal voor zwangeren en borstvoedenden en daar zit al foliumzuur in. Dit ben ik door blijven slikken en daar was ik maar wat blij mee toen ik na 6 maanden borstvoeding ontdekte dat ik weer zwanger was geraakt. Gewoon doen; baadt het niet; het schaadt ook niet. Beter dan je zorgen maken omdat je het niet (lang genoeg) geslikt hebt.
pi_36148519
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 15:54 schreef bixister het volgende:
Idd Als je merkt dat je zwanger bent en dan pas gaat slikken ben je in wezen al erg laat.
Direct beginnen bij een concrete kinderwens (dus als je gaat vrijen zonder voorbehoedmiddelen).
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_36149345
Ik vergat dat pilletje nogal eens (net zoals de vitamine d van jans nu )
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  zaterdag 18 maart 2006 @ 19:49:37 #14
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_36149372
Wij kunnen niet op de normale manier zwanger worden, maar zodra ik weer in het zicht van behandelen kwam is de foliumzuur weer uit de kast gekomen. (dwz multivitaminen voor vrouwen die zwanger willen worden/zijn van 't Kruidvat. Daar is ook extra foliumzuur aan toegevoegd).

over het algemeen is de bedoeling: zodra je zwanger wilt worden kun je het beste foliumzuur slikken.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  zaterdag 18 maart 2006 @ 19:51:29 #15
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_36149415
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 19:48 schreef jessie het volgende:
Ik vergat dat pilletje nogal eens (net zoals de vitamine d van jans nu )
ik vergeet het ook regelmatig hoor, maar ik neem ze vaker wel dan niet.

shit, die vitD.. daar moet ik echt strikter in worden..
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  zaterdag 18 maart 2006 @ 21:25:45 #16
593 sjak
Juffie Bloem
pi_36152022
Foliumzuur zit ook vaak in "normale" vitamine complexen. Als je niet wil dat iemand erachter komt kan je gewoon zoiets kopen. Ik had toen zo'n potje met allerlei B-vitamines van de DA. Ideaal.
Lekker douchen!
  zaterdag 18 maart 2006 @ 21:42:41 #17
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_36152476
Hoe zit dat nou eigenlijk met de mannen?
Volgens mij heb ik ook ooit ergens iets gelezen over dat het ook beter zou zijn als zij ook foliumzuur zouden slikken.
  zaterdag 18 maart 2006 @ 21:46:17 #18
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_36152604
Voor de spermakwaliteit BE.
  zaterdag 18 maart 2006 @ 21:47:55 #19
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_36152648
Ja ok. Dat begreep ik toen ook, maar dat is dus ook wel zo? Omdat je er eigenlijk vaak niks over hoort?

Hoe zit het met de meiden hier? Slikken/slikten jullie mannen/vriendjes mee?
pi_36152781
ik weet 't niet eens meer precies maar ik geloof dat G 't een tijdlang wel gedaan heeft. toen hadden we dat ook net gelezen inderdaad.
  FOK!fossiel zaterdag 18 maart 2006 @ 21:57:54 #21
2628 Karin
pi_36152968
Die van mij deed daar niet aan mee.

Ik heb heb het de eerste maanden keurig geslikt. Maar na een tijdje kwam er aardig het klad in, vergat het steeds. Vlak na een menstruatie was het ook best confronterend elke keer vond ik, zeker als je echt heel teleurgesteld was als het weer niet raak was. Toen ik uiteindelijk zwanger was ben ik heel braaf gaan slikken maar had wel een beetje een schuldgevoel dat ik het de maanden ervoor zo weinig had geslikt.
  zaterdag 18 maart 2006 @ 22:07:49 #22
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_36153321
Ik heb het geslikt, en ik slik het nog steeds . Foliumzuur verbetert bv ook de conditie van je baarmoeder, en helpt je om je ijzergehalte op peil te houden. In alle ons omringende landen wordt foliumzuur toegevoegd aan drinkwater en brood. Dit omdat je wel heeeel veel groene groenten moet eten om aan je quotum te komen.
Het teveel aan foliumzuur plas je weer uit, dus een overdosis kun je niet nemen .
Ik had er niet zoveel moeite mee om het te onthouden trouwens, in het begin stond het potje foliumzuur daar waar mijn pilstrip altijd lag dus het ritueel van pilletje slikken, tandenpoetsen ging gewoon door.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_36153823
ik heb ook nog heeeel lang van die 'fem natal' vitaminepillen (met extra foliumzuur) geslikt, maar ben onlangs toch maar overgestapt op 'gewone'.
  zaterdag 18 maart 2006 @ 22:27:24 #24
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_36153931
Ik heb heel lang baarmoederproblemen gehad, en of het nou toeval is of niet, sinds ik foliumzuur slik zijn mijn uitstrijkjes altijd goed geweest. Ik slik dus vrolijk door .
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  zaterdag 18 maart 2006 @ 22:41:29 #25
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_36154297
Staat een artikel over de man ook aan het foliumzuur?
http://www.babybox.nl/artikel.php?artikel=85
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')