Je kunt het aan het topicnummer zien.quote:Op zaterdag 18 maart 2006 10:20 schreef no1uknow het volgende:
Deze was helemaal niet eerder
Precies hetzelfde!!!!11!1!1!!!1!1
quote:Op vrijdag 17 maart 2006 20:37 schreef Hammet het volgende:
Ik heb ook even wat in Guitar Pro gecomponeerd. Het is nog niet heel boeiend, maar het is ook nog niet af natuurlijk.
GP 5 link
GP 4 link
Misschien wil iemand anders de moeite nemen om er ook wat aan te sleutelen? Zou wel cool zijn, dan maken we toch samen wat muziek.
Is het alquote:Op zaterdag 18 maart 2006 11:24 schreef TeleluvR het volgende:
Wat mij beteft wordt het deze!
In mijn geval omdat ik er vandaag en morgenochtend geen tijd voor heb. Zal morgenavond nog eens kijkenquote:Op zaterdag 18 maart 2006 13:43 schreef Hammet het volgende:
TVP
en waarom wil er niemand reageren op mijn stukje muziek
Yeahquote:Op zaterdag 18 maart 2006 13:44 schreef Litpho het volgende:
[..]
In mijn geval omdat ik er vandaag en morgenochtend geen tijd voor heb. Zal morgenavond nog eens kijken.
quote:Op zaterdag 18 maart 2006 12:46 schreef guitarist.nl het volgende:
*masterspammer meldt zich
quote:Op zaterdag 18 maart 2006 14:29 schreef NASDAQbastardo het volgende:
[..]*wijst naar no1uknow die 2 triple posts maakt
*
Best vet. Alleen ik vind de intro wat langdradig. Ook in het begin dat die stukjes opeens stoppen. Klinkt beetje raar. Verder erg leukquote:Op zaterdag 18 maart 2006 13:43 schreef Hammet het volgende:
TVP
Nylon is voor homo's. En spanjaarden. Maar alle spanjaarden zijn heaumeaux, dus dat werk zichzelf wel uit.quote:Op zaterdag 18 maart 2006 15:14 schreef -Beer- het volgende:
Ik ga binnenkort een akoustisch gitaar kopen, maar ik zit nog te twijfelen tussen een nylonsnarige of een staalsnarige. Wat zeggen jullie?
tvp
Thanks. De bass is inderdaad het beste. Ik heb het zelf inmiddels al een eind aangepast, onder andere de riff direct na het intro, omdat die andere wel erg cheesy was. De overgang tussen maat 23 en 24 was wat te abrupt dus daar heb ik nu iets anders voor verzonnen. De riff die daar oorspronkelijk zat, wil ik er nog wel in maar heb ik nu nog niet echt betrokken in het stuk. Daarom staat 'ie daar zo los aan het einde.quote:Op zaterdag 18 maart 2006 14:29 schreef NASDAQbastardo het volgende:
[..]*wijst naar no1uknow die 2 triple posts maakt
*
En Hammet, je stuk was erg tof, vooral de basslines. Aan zoiets compleets vind ik het altijd moeilijk om iets toe te voegen, maar ik kijk vanavond nog even
Tsja, de intro kan je wat langdradig vinden. Bedenk wel dat dit is opgezet als een compisitie van ca. 10 minuten ofzo. Geen liedje van 3,5 minuut dusquote:Op zaterdag 18 maart 2006 16:40 schreef DuranK het volgende:
[..]
Best vet. Alleen ik vind de intro wat langdradig. Ook in het begin dat die stukjes opeens stoppen. Klinkt beetje raar. Verder erg leuk![]()
ah goed, bedankt voor de informatie.quote:Op zaterdag 18 maart 2006 17:09 schreef NiteSpeed het volgende:
[..]
Nylon is voor homo's. En spanjaarden. Maar alle spanjaarden zijn heaumeaux, dus dat werk zichzelf wel uit.
Ik vind beide soorten erg verschillend klinken, persoonlijk vind ik de klank van Nylon mooi vol en zacht zoals een akoustische gitaar naar mijn idee zou moeten klinken.quote:Op zaterdag 18 maart 2006 15:14 schreef -Beer- het volgende:
Ik ga binnenkort een akoustisch gitaar kopen, maar ik zit nog te twijfelen tussen een nylonsnarige of een staalsnarige. Wat zeggen jullie?
tvp
Wat willen we dan delen?quote:Op zondag 19 maart 2006 03:31 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Weet iemand misschien een soort van host waarvoor we een gezamenlijke login kunnen hebben. Met FTP of wat dan ook. Kunnen we mappen maken en ervan downloaden, zonder gebruik te hoeven maken van dat irritante rapidshare (en dood aan Lycos)
NP The Byrds - Mr Tambourine man <3
a). Dit zou ik niet doen. De kans is er groot dat je je hals helemaal verpest (of breektquote:Op zondag 19 maart 2006 11:43 schreef crackhead het volgende:
Even een vraagje he:
Ik heb hier ene cheap-ass Les Paul gitaar staan maar de hals is nogal krom...
a) Is dit zelf een beetje recht te trekken op de een of andere manier
b) of kan dat voor weinig bij een muziekhandel?
c) Of kan ik beter een ander goedkoop gitaartje kopen voor een paar tientjes op marktplaats?
meamiquote:Op zondag 19 maart 2006 11:35 schreef meami het volgende:
* meldt
Ik ben mezelf nu 'n jaartje gitaar aan 't leren spelen
iedereen natuurlijkquote:Op zondag 19 maart 2006 13:24 schreef --H-I-M-- het volgende:
Wie gaat er trouwens donderdag naar het concert van "the Darkness" ?!?
die slagplaat kom ik wel overheen, maar zo'n handvat...quote:Op zondag 19 maart 2006 00:38 schreef NiteSpeed het volgende:
Ibanez JEM is erg mooi ja. Die slagplaat is even wennen, gelukkig heb je hem ook in het zilver/chroom.
[afbeelding]
b) Jawel joh, zowel werk is dat niet voor n ervaren iemand. Even aan die thrussrod draaien, intoneren en huppa.quote:Op zondag 19 maart 2006 11:50 schreef Hammet het volgende:
[..]
a). Dit zou ik niet doen. De kans is er groot dat je je hals helemaal verpest (of breekt)
b). Geen idee hoeveel dat kost, maar erg goedkoop zal het niet zijn
c). Gitaartjes van een paar tientjes zijn kut, dus waarom zou je?
Hebben die nog fans dan?quote:Op zondag 19 maart 2006 13:24 schreef --H-I-M-- het volgende:
Wie gaat er trouwens donderdag naar het concert van "the Darkness" ?!?
Wat bedoel je met afstellen vd hals... Afstellen hals is kromme hals rechttrekken lijkt me, wat anders? (je bedoelt misschien afstellen vd brug)quote:Op zondag 19 maart 2006 15:51 schreef Hammet het volgende:
Eh.. hebben we het hier over het simpelweg afstellen van een hals? Of het fiksen van een ernstig gekromde hals? Dat zijn namelijk twee totaal verschillende dingen
Nee.quote:Op zondag 19 maart 2006 16:30 schreef Fixxxer het volgende:
[..]
Wat bedoel je met afstellen vd hals... Afstellen hals is kromme hals rechttrekken lijkt me, wat anders? (je bedoelt misschien afstellen vd brug)
Allebei gelijk dus ligt alleen aan hoe verrot de hals van hem is, logisch...quote:
Ja ik heb er zelf niet zo heel veel verstand van... ik heb deze gitaar gekregen omdat ik wilde kijken of gitaar spelen wat voor mij was. Volgens mij is de hals niet vreselijk krom maar staat ie wat te ver naar voren (ik heb even vergeleken met hoe de snaren enzo horen te lopen op die site uit de openingspost).quote:Op zondag 19 maart 2006 18:45 schreef Fixxxer het volgende:
[..]
Allebei gelijk dus ligt alleen aan hoe verrot de hals van hem is, logisch...
Klinkt lekker hoor, ik verwachte eigelijk op het einde een explosie van power chordsquote:Op zaterdag 18 maart 2006 13:43 schreef Hammet het volgende:
TVP
Nope hij is nog niet af. Maar ik denk ook dat jij de verkeerde versie hebt beluisterd, aangezien je een oude post quotequote:Op zondag 19 maart 2006 22:37 schreef Even het volgende:
[..]
Klinkt lekker hoor, ik verwachte eigelijk op het einde een explosie van power chords![]()
Of issie nog niet af?
Dat is dus de nieuwe. Maar ook die is dus nog lang niet afquote:Op zaterdag 18 maart 2006 17:51 schreef Hammet het volgende:
Thanks. De bass is inderdaad het beste. Ik heb het zelf inmiddels al een eind aangepast, onder andere de riff direct na het intro, omdat die andere wel erg cheesy was. De overgang tussen maat 23 en 24 was wat te abrupt dus daar heb ik nu iets anders voor verzonnen. De riff die daar oorspronkelijk zat, wil ik er nog wel in maar heb ik nu nog niet echt betrokken in het stuk. Daarom staat 'ie daar zo los aan het einde.
GP5
GP4
MIDI voor de paupers zonder Guitar Pro
Tsja, de intro kan je wat langdradig vinden. Bedenk wel dat dit is opgezet als een compisitie van ca. 10 minuten ofzo. Geen liedje van 3,5 minuut dus.
kan wel, maar ik zit nu nog in de componeerfase. Dan is het makkelijker om het in Guitar Pro in te voeren.quote:Op maandag 20 maart 2006 16:07 schreef Jorikjet het volgende:
klinkt wel cool, maar jammer dat het midi is... kun je het niet inspelen ofzo?
Is niet te vinden heb namelijk in deel 5 of zo al een keer gevraagd of iemand toevallig die handleiding had, want op de Ibanez website stond ie toen ook al niet meer.quote:Op maandag 20 maart 2006 18:06 schreef Desensitized het volgende:
Kan je daar niet even op Googlen??
Stemapparaten zijn toch niet zo moeilijk te bedienen?quote:Op maandag 20 maart 2006 17:53 schreef Shedfire het volgende:
Ik heb een Ibanez CU20, met een heleboel knopjes. Maar waar ze allemaal voor zijn...?
Ik ben er namelijk de handleiding van kwijt.
quote:Op maandag 20 maart 2006 16:47 schreef Shedfire het volgende:
Is het mogelijk om een gitaar een halve stap naar beneden te stemmen met behulp van een electronisch stemapparaat?
Bijna alle Weezer nummers zijn namelijk Eb. (Tenminste zo staat het op de tabs).
Zo ja: hoe dan?
Opgelost toch?quote:Op maandag 20 maart 2006 17:34 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Als je in Eb wil moet fret 6 (wat normaal dus 5 is) op de E snaar gelijk zijn aan open A. Makkie dus. Maar het kan ook met een tuner, ja. Als je een cheapo hebt die alleen EADGBe doet, leg je je vinger op fret 1 en draai je omlaag tot je tuner een E aangeeft.
Ok thnxquote:Op maandag 20 maart 2006 20:18 schreef Shedfire het volgende:
Ja, maar het was weer een verkapte manier om wat informatie over mijn stemapparaat te ontdekken.
Trouwens controleer je email (over 2 minuten van nu, Even).
Break a leg (or should I say finger ?!quote:Op maandag 20 maart 2006 22:03 schreef UnrealMarc het volgende:
Hey everybody! Mijn gitaar-carriere:
Vanaf mijn 7e tot aan mijn 14e akoustisch gitaar gespeeld, en daarna 2 jaar elektrisch. 2 jaar gestopt wegens tijdtekort, maar nu weer begonnen! Wish me luck in getting my guitarplay back![]()
Ik dacht dat jij tuba speelde?quote:Op maandag 20 maart 2006 22:09 schreef timmio77 het volgende:
Ik speel ook gitaar en mijn grote voorbeeld is Carlos Santana beste gitarist
+1 subtielquote:Op maandag 20 maart 2006 22:54 schreef Hammet het volgende:
Technisch stelt hij niet zo heel veel voor, en z'n solo's gaan door gebrek aan echte variatie redelijk snel vervelen.
Ik dacht, ik zeg het even
mooi gesproken.quote:Op maandag 20 maart 2006 22:54 schreef Hammet het volgende:
Technisch stelt hij niet zo heel veel voor, en z'n solo's gaan door gebrek aan echte variatie redelijk snel vervelen.
Ik dacht, ik zeg het even
Ook mooi gesproken.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 02:06 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Ach ja, en toch zijn zijn nummers beter te verteren dan Vai crap. Leuke thema's en voor de rest een lekker vocaal geluid, vind ik. (NB, Met crap bedoel ik trouwens niet iets slechts)
quote:
Ik begin weer even akoustisch , maar ga binnenkort waarschijnlijk een Strat kopen!quote:Op maandag 20 maart 2006 22:06 schreef Fixxxer het volgende:
Begin je weer electrisch of acc.?
In ieder geval heb je wel een lekkere basis
Cool, hoeveel kost zoiets nou ?quote:Op dinsdag 21 maart 2006 15:52 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Jeah. Verschil in geluid en bespeelbaarheid (afwerking van het isntrument etc.). Maar geluid zit natuurlijk ook deels in de vingers en de versterker.
Als je het geld niet hebt voor bijvoorbeeld een mexicaanse fender kan je ook een London City (Spitfire Mk II) strat halen. De mijne speelt nog lekkerder dan een mexicaanse die ik een keer geprobeerd heb, dankzij de snelle hals. Goed hout, en je kan eventueel zelf later de tuners en elementen nog vervangen
quote:Op dinsdag 21 maart 2006 16:23 schreef NiteSpeed het volgende:
Ik heb ooit op marktplaats een gitaar van 70 euro gehaald van ~ 40 jaar, een nep Les Paul 'voor aan de muur' en die heeft een prachtig geluid.
Ja bizar gewoon. Het is een zwarte, wit randje eromheen. Supermooi vind ik hem. Onbekend merk (Columbus) en toen ik er op speelde stond ik helemaal verbaasd van wat hij kon. De gain levels die hij aankan zonder gek te doen is bizar gewoon. En heel mooie heldere tonenquote:
Custom kopie? Zaten vooral bij de Japanner toentertijd wel wat pareltjes tussen!quote:Op dinsdag 21 maart 2006 16:28 schreef NiteSpeed het volgende:
[..]
Ja bizar gewoon. Het is een zwarte, wit randje eromheen. Supermooi vind ik hem. Onbekend merk (Columbus) en toen ik er op speelde stond ik helemaal verbaasd van wat hij kon. De gain levels die hij aankan zonder gek te doen is bizar gewoon. En heel mooie heldere tonen.
Kijk hier maar eventjesquote:Op dinsdag 21 maart 2006 16:30 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Custom kopie? Zaten vooral bij de Japanner toentertijd wel wat pareltjes tussen!
Columbus Les Paul!!!
Ja, pimp my guitar, all the way...quote:
Ah kijk ziet er wel goed uit hoor. Volgens mij is z'n kont iets langer dan bij een normale LP, maar volgens mij zie je dat bv. ook bij een gibson black beauty. puik ding!quote:Op dinsdag 21 maart 2006 16:46 schreef NiteSpeed het volgende:
[..]
Kijk hier maar eventjesDe groene spikkels zijn reflecties van het plafondlampje.
[[url=http://xs73.xs.to/pics/06122/columbus_les_paul.jpg.xs.jpg]afbeelding][/url]
In de hals?quote:Op dinsdag 21 maart 2006 17:27 schreef Fixxxer het volgende:
Ja. K had ooit bijna een prelawsuit ibanez LP gekocht. Dat ding had zelfs sound chambers in de hals
In de hals?quote:
Meid, ga weg...quote:
quote:
misschien was bijles nederlands beter geweest...quote:
Jezus, dat zuigt dude.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 23:21 schreef Mitrumothy het volgende:
Ik leef weer!! Ik had een zware darmontsteking, en heb ff een weekje plat gelegen... maar ik ben alweer bijna beter, en mag (en kan) nu weer een beetje eten, dus ook computeren
quote:Op dinsdag 21 maart 2006 23:36 schreef Mitrumothy het volgende:
[..]
misschien was bijles nederlands beter geweest...(het is nog niet te laat hoor brian
)
quote:Op woensdag 22 maart 2006 08:55 schreef Jorikjet het volgende:
ik zit in een band in spé. ik ben samen met de andere gitarist nog beetje nummers aan het verzinnen. we willen muziek maken a la pearl jam.
Dat noem ik een bandquote:Op woensdag 22 maart 2006 09:45 schreef Hammet het volgende:
Nope, geen echte band. Ik speel wat muziek met vrienden van de studentenvereniging en treedt ook zo af en toe eens op bij feestjes daar. Meestal optredens van 20-30 minuutjes, om de sfeer er in te brengen
Volgende optreden is 21 april.
Mijn band heet het Maffistisch Geluidsverbond der Pelikanen en we spelen acidrock. Op de diplomauitreiking gaan we voor het eerst optreden!quote:Op woensdag 22 maart 2006 08:50 schreef UnrealMarc het volgende:
Wie van jullie spelen er in een band? Zo ja, hoe heet de band en wat voor muziek spelen jullie ?
Ik speel zelf niet in een band, maar treed af en toe op bij muziekavonden bij ons op school
Laatst gespeelde nummer: The Troggs - Wild Thing (maar dan wel op de Hendrix manier ofcourse) Zang + Gitaar
Naar lijkt een Raggende Mannen nummer.quote:Op woensdag 22 maart 2006 10:02 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Dat noem ik een band![]()
Ik zit zelf in een bandje, maar er gebeurt de laatste tijd niet zoveel. Iedereen werkt fulltime, en woont verspreid over A'dam, Utrecht en Den HaagMaar goed, we hebben al wel weer een paar gigs staan, dus we zullen binnenkort weer aan de slag gaan.
Ook zijn er weer vergevorderde plannen om met mijn schoolbandje van ongeveer 10 jaar terug weer te gaan spelenHet begon als een bieridee, maar inmiddels staat de eerste repetitie gepland, en zijn we druk op zoek naar een locatie voor een comeback-gig
![]()
Je kunt wel e.e.a. horen uit die tijd op http://tommakkes.googlepages.com/downloads4
Sommige dingen zijn nog best aardig, maar er zit ook een hoop (puberale) bagger tussen![]()
Yup, Rooie Pap zat destijds vooraan in de CD-carroussel. Het gaat over het vriendinnetje van een vriend van onsquote:Op woensdag 22 maart 2006 10:06 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
Naar lijkt een Raggende Mannen nummer.
Maar als durmmer kom je wel vaak sneller aan de bak, dan als je gitaar speeltquote:Op woensdag 22 maart 2006 10:46 schreef Jorikjet het volgende:
ik heb trouwens ook een tijd in een bandje gedrumt, maar drummen vond ik saai worden, en toen en ik gitaar gaan spelen. drummen doe ik nu nog zo af en toe
Van gitaristen gaan er tegenwoordig dertig in een dozijn! Als je gaat bassen liggen de bands, waar ze smeken om jouw gezelschap, waarschijnlijk voor het oprapen.quote:Op woensdag 22 maart 2006 13:22 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Maar als durmmer kom je wel vaak sneller aan de bak, dan als je gitaar speelt
mja, maar het gaat erom wat je leuker vindt, niet waarmee je sneller een band vormtquote:Op woensdag 22 maart 2006 13:22 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Maar als durmmer kom je wel vaak sneller aan de bak, dan als je gitaar speelt
Mja, maar het in een band spelen maakt het bespelen van een instrument wel een stuk leuker, als ik voor mezelf spreek, natuurlijkquote:Op woensdag 22 maart 2006 14:01 schreef Jorikjet het volgende:
[..]
mja, maar het gaat erom wat je leuker vindt, niet waarmee je sneller een band vormt![]()
Kewl. Volgens mij staat er alleen een fout onderschrift bij die tweede foto. Maar goed, gefeliciteerdquote:Op woensdag 22 maart 2006 15:30 schreef guitarist.nl het volgende:
Na een druk weekend ben ik ook weer van de partij
khad het vast al gezegt, maar nog een keer:
THE GIRLS wint halve finale drentse popprijs
Respect hoorquote:Op woensdag 22 maart 2006 15:30 schreef guitarist.nl het volgende:
Na een druk weekend ben ik ook weer van de partij
khad het vast al gezegt, maar nog een keer:
THE GIRLS wint halve finale drentse popprijs
Vanaf 01:37 issie geniaalquote:Op woensdag 22 maart 2006 19:47 schreef guitarist.nl het volgende:tnks
ik vind dit trouwens veel gaver van victor wooten, dat met die flangeletten
http://video.google.com/videoplay?docid=-6125348242232514802&q=victor+wooten
overloperquote:Op woensdag 22 maart 2006 20:20 schreef Desensitized het volgende:
Jongens, ik ga jullie verlaten
My guitar playing days are over... ik wordt drummer![]()
Zal wel altijd wat blijven pingelen, maar ga me nu toeleggen op het drummen.
tony levin =quote:Op woensdag 22 maart 2006 20:05 schreef no1uknow het volgende:
Dit is vet
http://www.boerderij.org/index.cfm/4,507,eve10000914,html
Ze komen naar Zoetermeer!
Moet je is die promo kijken.
In dat begin, die bas![]()
![]()
![]()
zo ken ik er ook nog wel een paarquote:Op woensdag 22 maart 2006 21:32 schreef Even het volgende:
Mn pa heeft een bass, maja daar doet ie niks mee dus: ik heb een bass
Deserteurquote:Op woensdag 22 maart 2006 20:20 schreef Desensitized het volgende:
Jongens, ik ga jullie verlaten
My guitar playing days are over... ik wordt drummer![]()
Zal wel altijd wat blijven pingelen, maar ga me nu toeleggen op het drummen.
Al sla je me doodquote:Op woensdag 22 maart 2006 21:41 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
zo ken ik er ook nog wel een paar
maar wel gaaf!! wat voor 1 ?
vind ik nietquote:Op woensdag 22 maart 2006 22:01 schreef Even het volgende:
[..]
Al sla je me dood![]()
Maar hij speelt wel lekker en het is eigelijk het zelfde als gitaar spelen maar dan met 4 snaren...
(vind ik)
Ja maar ik kan niet eens op een gitaar normaal tappen laat staan op een bassquote:Op woensdag 22 maart 2006 22:03 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
vind ik niet(t klinkt een octaafje lager)
ga maar eens tappen
http://video.google.com/videoplay?docid=-4449818176212403705&q=victor+wootenquote:Op woensdag 22 maart 2006 22:45 schreef Even het volgende:
[..]
Ja maar ik kan niet eens op een gitaar normaal tappen laat staan op een bass
Wat ik wel nog wil kunnen is slappenDat is te vet!!
Maar wat ik bedoelde is rifjes spelen op gitaar is preciez het zelfde op de bass (vind ik)
Ligt het aan mij of heeft die meneer de meest freaky duim?quote:Op woensdag 22 maart 2006 22:50 schreef DuranK het volgende:
[..]
http://video.google.com/videoplay?docid=-4449818176212403705&q=victor+wooten
Hier heb je slap les![]()
Zoals eerder al vermeld, ligt jou talent inderdaad niet op taalkundig vlakquote:Op woensdag 22 maart 2006 21:50 schreef guitarist.nl het volgende:
drummen is wel leuk, maar mijn talend () ligt bij melodietjes
jouw talent wel dan?quote:Op woensdag 22 maart 2006 23:30 schreef Hammet het volgende:
[..]
Zoals eerder al vermeld, ligt jou talent inderdaad niet op taalkundig vlak
true. Ik dacht zelfs dat hij het expres deedquote:Op woensdag 22 maart 2006 23:36 schreef Hammet het volgende:
[..]![]()
Maar talent met een d spellen is erger dan een w vergeten
Ahhh, die wou ik ook makenquote:
21 april...dan ben ik jarigquote:Op woensdag 22 maart 2006 09:45 schreef Hammet het volgende:
Nope, geen echte band. Ik speel wat muziek met vrienden van de studentenvereniging en treedt ook zo af en toe eens op bij feestjes daar. Meestal optredens van 20-30 minuutjes, om de sfeer er in te brengen
Volgende optreden is 21 april.
tappen op bas is echt cool! met 1 hand tap je akoorden, en met de andere tap je dan een melodietje, echt een van de coolste dingen van het basen vind ik! en als je dan een zes-snarige bas heb... (schuldig) dan kunnen dat soort dingen weer heel goedquote:Op woensdag 22 maart 2006 22:45 schreef Even het volgende:
[..]
Ja maar ik kan niet eens op een gitaar normaal tappen laat staan op een bass
Wat ik wel nog wil kunnen is slappenDat is te vet!!
Maar wat ik bedoelde is rifjes spelen op gitaar is preciez het zelfde op de bass (vind ik)
Boeiequote:
Dan ikquote:Op donderdag 23 maart 2006 09:54 schreef Desensitized het volgende:
[..]
Boeie
Beter dan mij is het dan toch?
je stond er wel inquote:
Hij kan wel enigzins omgaan met een basgitaar, hè!quote:Op woensdag 22 maart 2006 22:14 schreef Setambre het volgende:
Crap die monsieur Wooten speelt rete strak
Wanneer ik klassiek speel, speel wissel ik bij iedere noot van vinger, bij fingerpicking geef ik iedere vinger behalve de pink een snaar of snaren (de duim).quote:Op donderdag 23 maart 2006 14:11 schreef yootje het volgende:
Als je met je vingers tokkelt, is het dan de bedoeling dat je voor elke aparte snaar een aparte vinger gebruikt, of "mag" je ook dingen met bijvoorbeeld 2 vingers spelen (wijsvinger en middelvinger bijvoorbeeld)?
Kutbakquote:Op donderdag 23 maart 2006 16:48 schreef Fixxxer het volgende:
watvoor bak?
Too bad you didn't like to rock n roll is tofquote:Op donderdag 23 maart 2006 20:31 schreef guitarist.nl het volgende:
ik heb morgen met de band een interview bij radio meppel
even demotje van je site gehaald, en klinkt best goed!quote:Op donderdag 23 maart 2006 20:31 schreef guitarist.nl het volgende:
ik heb morgen met de band een interview bij radio meppel
Gefelicteerd met uwe verjaardagquote:Op zaterdag 18 maart 2006 12:28 schreef DuranK het volgende:
tvp
oe lekkerquote:Op vrijdag 24 maart 2006 11:04 schreef DuranK het volgende:
Woei, ik heb fans![]()
Danku, en dalijk. Taart![]()
Oosterlingenquote:Op vrijdag 24 maart 2006 11:12 schreef guitarist.nl het volgende:
ah nah doe mij dan maar appelkruimel
mijn verjaardags topic is nog steeds los
[GRATIS] Stukje taart voor iedereen!
quote:Op vrijdag 24 maart 2006 11:49 schreef guitarist.nl het volgende:
ik had gister een meet met iemand uit het westen (ja van fok ja)
en zij moest ook hele tijd laggen om hoe ik dingen zei en uitsprak![]()
westerlingen
Ik gebruik mijn Pod regelmatig op het podium, maar goed, ik heb ook de Live-versie van de Podxt, dat is gewoon een floorboard. Als je zo'n rooie boon hebt en een goede switch erbij, zie ik niet in waarom je hem niet live zou gebruiken. Maar goed, als je alleen maar tussen clean en scheur wil schakelen, kun je net zo goed een dist. pedaal gebruiken, al zijn daar natuurlijk 100.000 varianten van. Als je tevreden bent met de scheur uit je pod, zou ik die gewoon gebruiken.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 13:09 schreef DevoiD het volgende:
Heeft er iemand ervaring met het gebruik van een line6 POD onstage? Ik zit namelijk te twijfelen of ik deze ga gebruiken of gewoon een distortion pedaal ga kopen en de effecten links laat liggen (die ik nu toch niet al te vaak gebruik). 3e optie is natuurlijk de pod EN pedaal gebruiken (ik weet dat weezer zoiets gedaan heeft). Ik wil eigenlijk weten of iemand de pod al succesvol onstage/live heeft kunnen gebruiken.
Ben benieuwd naar jullie ervaringen!
OK dan, eindelijk een PODgenootquote:Op vrijdag 24 maart 2006 13:26 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Ik gebruik mijn Pod regelmatig op het podium, maar goed, ik heb ook de Live-versie van de Podxt, dat is gewoon een floorboard. Als je zo'n rooie boon hebt en een goede switch erbij, zie ik niet in waarom je hem niet live zou gebruiken. Maar goed, als je alleen maar tussen clean en scheur wil schakelen, kun je net zo goed een dist. pedaal gebruiken, al zijn daar natuurlijk 100.000 varianten van. Als je tevreden bent met de scheur uit je pod, zou ik die gewoon gebruiken.
Ik sluit hem meestal rechtstreeks aan op mijn eindversterker, ik heb rackgear, maar dat komt in principe op hetzelfde neer als in de effectloop. Over het algemeen heb ik daar wel goede ervaringen mee, afhankelijk van merk en type versterker natuurlijk. Op mijn eigen Peavey classic 60/60 klinkt hij prima, maar laatst ook in de loop van een Marshall TSL gedaan, en dat klonk ook heel fijn.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 13:38 schreef DevoiD het volgende:
[..]
OK dan, eindelijk een PODgenootIk heb inderdaad zo'n boon. Als jij hem live gebruikt, schakel je 'm dan door de effectenloop of zet je 't midden gewoon helemaal open op je amp en stop je 'm in de normale ingang?
Ik ga meestal voor 't laatste omdat je soms zit met een versterker zonder effectenloop, maar 't klinkt vaak heel schel en snerpend.. maar als ik via m'n pc opneem klinkt dat effect dan prima. Dat geluid wil ik eigenlijk live ook benaderen.
Is er trouwens een site waar wat meer wordt uigelegd over 't gebruik van een Pod live?
ah okquote:Op vrijdag 24 maart 2006 14:29 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Ik sluit hem meestal rechtstreeks aan op mijn eindversterker, ik heb rackgear, maar dat komt in principe op hetzelfde neer als in de effectloop. Over het algemeen heb ik daar wel goede ervaringen mee, afhankelijk van merk en type versterker natuurlijk. Op mijn eigen Peavey classic 60/60 klinkt hij prima, maar laatst ook in de loop van een Marshall TSL gedaan, en dat klonk ook heel fijn.Dat verschil wat jij noemt is me nog niet heel erg opgevallen. Bij line 6 raden ze aan om, als je'm gewoon in de input doet, alle toonregelaars op 0 (= 12 uur) te zetten, dat verhaal van dat midden komt me wel vreemd voor.
![]()
Op harmony central staan soms wel goeie tips, ook wel voor live gebruik.
19 inch spullen. Wat alle foute gitaristen in de jaren 80 gebruiktenquote:Op vrijdag 24 maart 2006 14:54 schreef DevoiD het volgende:
[..]
ah okkan zijn dat 't daarom zo verrot klinkt, ik heb ergens de tip gekregen dat 't midden helemaal open moest en de low/high dicht. Maar probeer ik 't volgende keer met alles in t midden.
Rackgear? Wat is dat dan?
Het ligt ook simpelweg aan de versterker waar je de POD aanhangt. Een gitaarversterker, ook al staat hij helemaal open, geeft kleur aan een geluid. Daarvoor is het een gitaarversterker en niet een simpel doorgeefluik naar een speaker. Ook de speakergrootte maakt al een verschil.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 14:54 schreef DevoiD het volgende:
[..]
ah okkan zijn dat 't daarom zo verrot klinkt, ik heb ergens de tip gekregen dat 't midden helemaal open moest en de low/high dicht. Maar probeer ik 't volgende keer met alles in t midden.
Ik dacht dat het zo was:quote:Op vrijdag 24 maart 2006 14:54 schreef DevoiD het volgende:
[..]
Hee Tim, jij ook hier!quote:Op vrijdag 24 maart 2006 17:56 schreef Mitrumothy het volgende:
[..]
Ik dacht dat het zo was:
je hoog/laag/midden/etc knoppie is gelinkt aan een bepaalde frequentie-reeks, als je dat knopje verder open draait dan versterkt ie die frequenties meer of minder. Als je knoppie in het midden staat zou het als het goed is neutraal moeten staan... maargoed, dat dacht ik dus
Verder zou ik voor de Korg Toneworks gaan, ook wel Korg AX1500G genoemd. Die heb ik, en in combinatie met mijn versterker klinkt ie echt super ^^, maar net als bij alle multieffect dingen met amp-modelling ben je wel ff zoet met het afstellen...
Ik vond de 'manier waarop je praatte' wel tof.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 11:49 schreef guitarist.nl het volgende:
ik had gister een meet met iemand uit het westen (ja van fok ja)
en zij moest ook hele tijd lachen om hoe ik dingen zei en uitsprak![]()
westerlingen
Ik vind ze in het blauw met die witte streep erover toch net iets mooier! maar voor een fender is een mustang welquote:
volgens mij is het toch echt een jazzmasterquote:Op vrijdag 24 maart 2006 22:48 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Ik vind ze in het blauw met die witte streep erover toch net iets mooier! maar voor een fender is een mustang wel![]()
moet jij niet slapen??quote:Op zaterdag 25 maart 2006 02:29 schreef Mitrumothy het volgende:
[..]
volgens mij vind ik het niks... maar smaken verschillen![]()
O ja, maar hij lijkt er wel op!quote:Op zaterdag 25 maart 2006 01:37 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
volgens mij is het toch echt een jazzmaster
Ik zou zeggen, leef je uit!quote:Op zaterdag 25 maart 2006 10:15 schreef guitarist.nl het volgende:
die is al een stuk mooier, ik vind deze elementen ook wel mooi,
die grote witte dingen vind ik wel zo lelijk!!!
Ja, dat is ook wel het geluid, het is echt die jaren 80 metal, met veel chorus en flinke distortion, zit hier echt in. Helemaal niet mijn ding dus...quote:Op zaterdag 25 maart 2006 11:53 schreef Verenjano het volgende:
Bij hot metal moet ik meteen denken aan mannen met lang blond haar die over draken en kastelen zingen
quote:Op zaterdag 25 maart 2006 11:53 schreef Verenjano het volgende:
Bij hot metal moet ik meteen denken aan mannen met lang blond haar die over draken en kastelen zingen
he, dat is wel een gave sitequote:Op zaterdag 25 maart 2006 10:18 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Ik zou zeggen, leef je uit!
Dressing Room
Modellen zien er flink wat echter uit dan die van die Japanse site met strats/teles/les pauls!![]()
Whops!
[afbeelding]
Dat vond ik nu ookquote:
Daar heb je die andere site voor... deze is juist zo leuk voor de aparte modellen...quote:
Zonder het goud ben ik het met je eens...quote:
Hm, smaken verschillen.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 13:00 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Zonder het goud ben ik het met je eens...![]()
Niet echt uitgelegd maar meer voorgedaan (heb em al gezienquote:Op zaterdag 25 maart 2006 13:39 schreef Jorikjet het volgende:
http://video.google.com/videoplay?docid=-4270992016511310700
misschien leuk voor de metellica freaks hier. rifjes uitgelegd door kirk him self
Is idd een tijdje terug...quote:Op vrijdag 24 maart 2006 20:24 schreef Mitrumothy het volgende:
[..]
Heey Jan!! Das een tijd terug! Alles goed? Wat grappig dat ik je dan hier weer tegenkom!
Wat een toeval!quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sure 'nuff 'n Yes I Do
http://hasthelargehadroncolliderdestroyedtheworldyet.com/
FOK!kers maken muziek.
komt het eigenlijk wel een beetje op neer, ik speel alleen nog basgitaar in een Dream theater-cover gebeuren..quote:Op zaterdag 25 maart 2006 13:51 schreef Gitarist het volgende:
[..]
Is idd een tijdje terug...
Maar ehh.. hoor jij niet thuis in het bassistentopic, of ben je echt compleet overgestapt op gitaar?
Ik heb het kunnen terugvoeren op een grote muziekwinkel in Amerika die ze importeerde uit Japan, voor een korte periode. Ik ga ze eens mailen, kijken of ze er meer over weten...!quote:Op zaterdag 25 maart 2006 15:37 schreef Mitrumothy het volgende:
@teleuvr - hoor ik jaren tachtig metal ?! whao... dat klinkt goed zeg!! jaren 80 =![]()
ik heb alleen nog nooit van in-line-effects gehoord... Maar de term Hot-metal maakt een hoop goed:P
en bovendien, de jaren 80 waren niet van blonde gitaristen met draken enz, das pas in de jaren 90... Rhapsody enzook altijd leuk
Wat is die andere site ?quote:Op zaterdag 25 maart 2006 12:54 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Daar heb je die andere site voor... deze is juist zo leuk voor de aparte modellen...
Ik mis alleen de musicmasters/mustangs...Zo mooi!
[afbeelding]
Kisekae modelsquote:
Damn, die site is echt goed voor uren plezierquote:
Mwa, kben er na 2 minuten al op uitgekeken,quote:Op zaterdag 25 maart 2006 18:44 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Damn, die site is echt goed voor uren plezier![]()
Haha, overloper! ;-)quote:Op zaterdag 25 maart 2006 15:37 schreef Mitrumothy het volgende:
[..]
komt het eigenlijk wel een beetje op neer, ik speel alleen nog basgitaar in een Dream theater-cover gebeuren..
en op de een of andere manier ligt gitaar me erg goed, en das natuurlijk ook wel fijnen daar komt nog eens bij dat ik les heb van... jawel jawel... marcel coenen
[...]
Hoi, Gitarist! Alles goed?!quote:Op zaterdag 25 maart 2006 19:54 schreef Gitarist het volgende:
[..]
Haha, overloper! ;-)
Ik had toen wij nog in de band speelden samen al zo'n vermoeden toen je die (als ik me niet vergis) Yamaha kocht!
Maar goed, leuk dat je nog steeds zo veel speelt! Ik probeer ook veel te spelen, ben nog steeds bezig met een band en een jazz-ensemble maar door m'n werk kom ik er te weinig aan toe om te oefenen naar mijn zin...
Ik heb jou nooit gevraagd mee te lezen... Leuk hè die smileysquote:Op zaterdag 25 maart 2006 22:09 schreef Hammet het volgende:
[..]
Hoi, Gitarist! Alles goed?!
Weet je, ik heb laatst echt een vet programma'tje gedownload, MSN Messenger heet het ofzo!. Echt heel gaaf, een soort forum, maar dan privé en sneller. Ook heel relaxed enzo, anderen hoeven dan niet mee te lezen!
![]()
![]()
![]()
Doei!![]()
![]()
![]()
![]()
dat weinig tijd dat ken ik idd! Das heel vervelend... helemaal als je gewoon het liefst eigenlijk 6 uur per dag speelt.. maar daar is niks aan te doen.. er moet ook eten op de plank komen, en het liefst wel een beetje redelijk etenquote:Op zaterdag 25 maart 2006 19:54 schreef Gitarist het volgende:
[..]
Haha, overloper! ;-)
Ik had toen wij nog in de band speelden samen al zo'n vermoeden toen je die (als ik me niet vergis) Yamaha kocht!
Maar goed, leuk dat je nog steeds zo veel speelt! Ik probeer ook veel te spelen, ben nog steeds bezig met een band en een jazz-ensemble maar door m'n werk kom ik er te weinig aan toe om te oefenen naar mijn zin...
zing jij?quote:Op zondag 26 maart 2006 00:28 schreef guitarist.nl het volgende:
dat is positief, ik en googoodoll, waren dinsdag al een beetje bezig geweest met wat id'tjes, en vanmiddag ff wat id'en opgenomen,,, maar in de oefenstudio zaten we opeens helemaal vol inspiratie, en is het uiteindelijk nog 10x mooier geworden dan dat in eerste instantie de bedoeling was
dit is trouwens de aller eerste versie, maar hij is echt veel mooier geworden
http://zooi.guitarist.nl/(...)%20brian%20thuis.mp3
Wel grappig deuntje trouwens, heb et gelijk even uitgezochtquote:Op zondag 26 maart 2006 00:59 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]bij de 'echte' versie doe ik achtergrondzang
Dat lijkt wel een gitaar van Sonic Youthquote:Op zaterdag 25 maart 2006 10:18 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Ik zou zeggen, leef je uit!
Dressing Room
Modellen zien er flink wat echter uit dan die van die Japanse site met strats/teles/les pauls!![]()
Whops!
[afbeelding]
Laat eens horen dan!quote:Op zondag 26 maart 2006 11:24 schreef Jorikjet het volgende:
poe, gisteren met de andere gitarist uit de komende band dik coole dingen bedacht!
lekker woodstock!quote:Op zondag 26 maart 2006 00:28 schreef guitarist.nl het volgende:
dat is positief, ik en googoodoll, waren dinsdag al een beetje bezig geweest met wat id'tjes, en vanmiddag ff wat id'en opgenomen,,, maar in de oefenstudio zaten we opeens helemaal vol inspiratie, en is het uiteindelijk nog 10x mooier geworden dan dat in eerste instantie de bedoeling was
dit is trouwens de aller eerste versie, maar hij is echt veel mooier geworden
http://zooi.guitarist.nl/(...)%20brian%20thuis.mp3
Ik vraag me af hoe het simpel kan.quote:Op zondag 26 maart 2006 11:35 schreef no1uknow het volgende:
met welke apparatuur/software nemen jullie stukjes op?
we hebben niet echt een mogelijkheid om het op te nemen, en nog niet compleet af. we gaan binnenkort samen met de rest van de band met die stukjes jammen, en dan er iets moois van makenquote:Op zondag 26 maart 2006 11:38 schreef super-muffin het volgende:
[..]
Laat eens horen dan!
Oh ja, ik ben ook af en toe aan het oefenen (in een kerkzaal) maar we kunnen daar nog niet op nemen.
quote:Op zondag 26 maart 2006 01:33 schreef guitarist.nl het volgende:
heey luitjes, ik ben er ff tussenuit, tot over 48 uur![]()
Dat is me dan weer net iets te basic, en max 1 minuut.quote:Op zondag 26 maart 2006 12:18 schreef Mitrumothy het volgende:
[..]
moet je maar geen links naar tubgirls posten... hahahaha
@ tobbes - windows geluids recorder? (is iig heeeeel simpel)
Ik neem aan dat de stukjes die jullie spelen niet opeens zomaar op de PC staanquote:Op zondag 26 maart 2006 11:35 schreef no1uknow het volgende:
met welke apparatuur/software nemen jullie stukjes op?
Het gratis Audacity is een goede all-round editor om mee te beginnen.quote:Op zondag 26 maart 2006 13:06 schreef no1uknow het volgende:
[..]
Ik neem aan dat de stukjes die jullie spelen niet opeens zomaar op de PC staan
Iemand?
En windows geluidsrecorder is bagger.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |