Je kunt het aan het topicnummer zien.quote:Op zaterdag 18 maart 2006 10:20 schreef no1uknow het volgende:
Deze was helemaal niet eerder
Precies hetzelfde!!!!11!1!1!!!1!1
quote:Op vrijdag 17 maart 2006 20:37 schreef Hammet het volgende:
Ik heb ook even wat in Guitar Pro gecomponeerd. Het is nog niet heel boeiend, maar het is ook nog niet af natuurlijk.
GP 5 link
GP 4 link
Misschien wil iemand anders de moeite nemen om er ook wat aan te sleutelen? Zou wel cool zijn, dan maken we toch samen wat muziek.
Is het alquote:Op zaterdag 18 maart 2006 11:24 schreef TeleluvR het volgende:
Wat mij beteft wordt het deze!
In mijn geval omdat ik er vandaag en morgenochtend geen tijd voor heb. Zal morgenavond nog eens kijkenquote:Op zaterdag 18 maart 2006 13:43 schreef Hammet het volgende:
TVP
en waarom wil er niemand reageren op mijn stukje muziek
Yeahquote:Op zaterdag 18 maart 2006 13:44 schreef Litpho het volgende:
[..]
In mijn geval omdat ik er vandaag en morgenochtend geen tijd voor heb. Zal morgenavond nog eens kijken.
quote:Op zaterdag 18 maart 2006 12:46 schreef guitarist.nl het volgende:
*masterspammer meldt zich
quote:Op zaterdag 18 maart 2006 14:29 schreef NASDAQbastardo het volgende:
[..]*wijst naar no1uknow die 2 triple posts maakt
*
Best vet. Alleen ik vind de intro wat langdradig. Ook in het begin dat die stukjes opeens stoppen. Klinkt beetje raar. Verder erg leukquote:Op zaterdag 18 maart 2006 13:43 schreef Hammet het volgende:
TVP
Nylon is voor homo's. En spanjaarden. Maar alle spanjaarden zijn heaumeaux, dus dat werk zichzelf wel uit.quote:Op zaterdag 18 maart 2006 15:14 schreef -Beer- het volgende:
Ik ga binnenkort een akoustisch gitaar kopen, maar ik zit nog te twijfelen tussen een nylonsnarige of een staalsnarige. Wat zeggen jullie?
tvp
Thanks. De bass is inderdaad het beste. Ik heb het zelf inmiddels al een eind aangepast, onder andere de riff direct na het intro, omdat die andere wel erg cheesy was. De overgang tussen maat 23 en 24 was wat te abrupt dus daar heb ik nu iets anders voor verzonnen. De riff die daar oorspronkelijk zat, wil ik er nog wel in maar heb ik nu nog niet echt betrokken in het stuk. Daarom staat 'ie daar zo los aan het einde.quote:Op zaterdag 18 maart 2006 14:29 schreef NASDAQbastardo het volgende:
[..]*wijst naar no1uknow die 2 triple posts maakt
*
En Hammet, je stuk was erg tof, vooral de basslines. Aan zoiets compleets vind ik het altijd moeilijk om iets toe te voegen, maar ik kijk vanavond nog even
Tsja, de intro kan je wat langdradig vinden. Bedenk wel dat dit is opgezet als een compisitie van ca. 10 minuten ofzo. Geen liedje van 3,5 minuut dusquote:Op zaterdag 18 maart 2006 16:40 schreef DuranK het volgende:
[..]
Best vet. Alleen ik vind de intro wat langdradig. Ook in het begin dat die stukjes opeens stoppen. Klinkt beetje raar. Verder erg leuk![]()
ah goed, bedankt voor de informatie.quote:Op zaterdag 18 maart 2006 17:09 schreef NiteSpeed het volgende:
[..]
Nylon is voor homo's. En spanjaarden. Maar alle spanjaarden zijn heaumeaux, dus dat werk zichzelf wel uit.
Ik vind beide soorten erg verschillend klinken, persoonlijk vind ik de klank van Nylon mooi vol en zacht zoals een akoustische gitaar naar mijn idee zou moeten klinken.quote:Op zaterdag 18 maart 2006 15:14 schreef -Beer- het volgende:
Ik ga binnenkort een akoustisch gitaar kopen, maar ik zit nog te twijfelen tussen een nylonsnarige of een staalsnarige. Wat zeggen jullie?
tvp
Wat willen we dan delen?quote:Op zondag 19 maart 2006 03:31 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Weet iemand misschien een soort van host waarvoor we een gezamenlijke login kunnen hebben. Met FTP of wat dan ook. Kunnen we mappen maken en ervan downloaden, zonder gebruik te hoeven maken van dat irritante rapidshare (en dood aan Lycos)
NP The Byrds - Mr Tambourine man <3
a). Dit zou ik niet doen. De kans is er groot dat je je hals helemaal verpest (of breektquote:Op zondag 19 maart 2006 11:43 schreef crackhead het volgende:
Even een vraagje he:
Ik heb hier ene cheap-ass Les Paul gitaar staan maar de hals is nogal krom...
a) Is dit zelf een beetje recht te trekken op de een of andere manier
b) of kan dat voor weinig bij een muziekhandel?
c) Of kan ik beter een ander goedkoop gitaartje kopen voor een paar tientjes op marktplaats?
meamiquote:Op zondag 19 maart 2006 11:35 schreef meami het volgende:
* meldt
Ik ben mezelf nu 'n jaartje gitaar aan 't leren spelen
iedereen natuurlijkquote:Op zondag 19 maart 2006 13:24 schreef --H-I-M-- het volgende:
Wie gaat er trouwens donderdag naar het concert van "the Darkness" ?!?
die slagplaat kom ik wel overheen, maar zo'n handvat...quote:Op zondag 19 maart 2006 00:38 schreef NiteSpeed het volgende:
Ibanez JEM is erg mooi ja. Die slagplaat is even wennen, gelukkig heb je hem ook in het zilver/chroom.
[afbeelding]
b) Jawel joh, zowel werk is dat niet voor n ervaren iemand. Even aan die thrussrod draaien, intoneren en huppa.quote:Op zondag 19 maart 2006 11:50 schreef Hammet het volgende:
[..]
a). Dit zou ik niet doen. De kans is er groot dat je je hals helemaal verpest (of breekt)
b). Geen idee hoeveel dat kost, maar erg goedkoop zal het niet zijn
c). Gitaartjes van een paar tientjes zijn kut, dus waarom zou je?
Hebben die nog fans dan?quote:Op zondag 19 maart 2006 13:24 schreef --H-I-M-- het volgende:
Wie gaat er trouwens donderdag naar het concert van "the Darkness" ?!?
Wat bedoel je met afstellen vd hals... Afstellen hals is kromme hals rechttrekken lijkt me, wat anders? (je bedoelt misschien afstellen vd brug)quote:Op zondag 19 maart 2006 15:51 schreef Hammet het volgende:
Eh.. hebben we het hier over het simpelweg afstellen van een hals? Of het fiksen van een ernstig gekromde hals? Dat zijn namelijk twee totaal verschillende dingen
Nee.quote:Op zondag 19 maart 2006 16:30 schreef Fixxxer het volgende:
[..]
Wat bedoel je met afstellen vd hals... Afstellen hals is kromme hals rechttrekken lijkt me, wat anders? (je bedoelt misschien afstellen vd brug)
Allebei gelijk dus ligt alleen aan hoe verrot de hals van hem is, logisch...quote:
Ja ik heb er zelf niet zo heel veel verstand van... ik heb deze gitaar gekregen omdat ik wilde kijken of gitaar spelen wat voor mij was. Volgens mij is de hals niet vreselijk krom maar staat ie wat te ver naar voren (ik heb even vergeleken met hoe de snaren enzo horen te lopen op die site uit de openingspost).quote:Op zondag 19 maart 2006 18:45 schreef Fixxxer het volgende:
[..]
Allebei gelijk dus ligt alleen aan hoe verrot de hals van hem is, logisch...
Klinkt lekker hoor, ik verwachte eigelijk op het einde een explosie van power chordsquote:Op zaterdag 18 maart 2006 13:43 schreef Hammet het volgende:
TVP
Nope hij is nog niet af. Maar ik denk ook dat jij de verkeerde versie hebt beluisterd, aangezien je een oude post quotequote:Op zondag 19 maart 2006 22:37 schreef Even het volgende:
[..]
Klinkt lekker hoor, ik verwachte eigelijk op het einde een explosie van power chords![]()
Of issie nog niet af?
Dat is dus de nieuwe. Maar ook die is dus nog lang niet afquote:Op zaterdag 18 maart 2006 17:51 schreef Hammet het volgende:
Thanks. De bass is inderdaad het beste. Ik heb het zelf inmiddels al een eind aangepast, onder andere de riff direct na het intro, omdat die andere wel erg cheesy was. De overgang tussen maat 23 en 24 was wat te abrupt dus daar heb ik nu iets anders voor verzonnen. De riff die daar oorspronkelijk zat, wil ik er nog wel in maar heb ik nu nog niet echt betrokken in het stuk. Daarom staat 'ie daar zo los aan het einde.
GP5
GP4
MIDI voor de paupers zonder Guitar Pro
Tsja, de intro kan je wat langdradig vinden. Bedenk wel dat dit is opgezet als een compisitie van ca. 10 minuten ofzo. Geen liedje van 3,5 minuut dus.
kan wel, maar ik zit nu nog in de componeerfase. Dan is het makkelijker om het in Guitar Pro in te voeren.quote:Op maandag 20 maart 2006 16:07 schreef Jorikjet het volgende:
klinkt wel cool, maar jammer dat het midi is... kun je het niet inspelen ofzo?
Is niet te vinden heb namelijk in deel 5 of zo al een keer gevraagd of iemand toevallig die handleiding had, want op de Ibanez website stond ie toen ook al niet meer.quote:Op maandag 20 maart 2006 18:06 schreef Desensitized het volgende:
Kan je daar niet even op Googlen??
Stemapparaten zijn toch niet zo moeilijk te bedienen?quote:Op maandag 20 maart 2006 17:53 schreef Shedfire het volgende:
Ik heb een Ibanez CU20, met een heleboel knopjes. Maar waar ze allemaal voor zijn...?
Ik ben er namelijk de handleiding van kwijt.
quote:Op maandag 20 maart 2006 16:47 schreef Shedfire het volgende:
Is het mogelijk om een gitaar een halve stap naar beneden te stemmen met behulp van een electronisch stemapparaat?
Bijna alle Weezer nummers zijn namelijk Eb. (Tenminste zo staat het op de tabs).
Zo ja: hoe dan?
Opgelost toch?quote:Op maandag 20 maart 2006 17:34 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Als je in Eb wil moet fret 6 (wat normaal dus 5 is) op de E snaar gelijk zijn aan open A. Makkie dus. Maar het kan ook met een tuner, ja. Als je een cheapo hebt die alleen EADGBe doet, leg je je vinger op fret 1 en draai je omlaag tot je tuner een E aangeeft.
Ok thnxquote:Op maandag 20 maart 2006 20:18 schreef Shedfire het volgende:
Ja, maar het was weer een verkapte manier om wat informatie over mijn stemapparaat te ontdekken.
Trouwens controleer je email (over 2 minuten van nu, Even).
Break a leg (or should I say finger ?!quote:Op maandag 20 maart 2006 22:03 schreef UnrealMarc het volgende:
Hey everybody! Mijn gitaar-carriere:
Vanaf mijn 7e tot aan mijn 14e akoustisch gitaar gespeeld, en daarna 2 jaar elektrisch. 2 jaar gestopt wegens tijdtekort, maar nu weer begonnen! Wish me luck in getting my guitarplay back![]()
Ik dacht dat jij tuba speelde?quote:Op maandag 20 maart 2006 22:09 schreef timmio77 het volgende:
Ik speel ook gitaar en mijn grote voorbeeld is Carlos Santana beste gitarist
+1 subtielquote:Op maandag 20 maart 2006 22:54 schreef Hammet het volgende:
Technisch stelt hij niet zo heel veel voor, en z'n solo's gaan door gebrek aan echte variatie redelijk snel vervelen.
Ik dacht, ik zeg het even
mooi gesproken.quote:Op maandag 20 maart 2006 22:54 schreef Hammet het volgende:
Technisch stelt hij niet zo heel veel voor, en z'n solo's gaan door gebrek aan echte variatie redelijk snel vervelen.
Ik dacht, ik zeg het even
Ook mooi gesproken.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 02:06 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Ach ja, en toch zijn zijn nummers beter te verteren dan Vai crap. Leuke thema's en voor de rest een lekker vocaal geluid, vind ik. (NB, Met crap bedoel ik trouwens niet iets slechts)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |