Die steen die ze daar laten zien op die site ziet er wel pijnlijk uit.quote:Op maandag 27 maart 2006 11:52 schreef twentemeisje het volgende:
Goede info: http://home.kabelfoon.nl/~koesveld/nier/
Succes met je onderzoeken!
Dat is ook wel een extreme vergroting als je het mij vraagtquote:Op maandag 27 maart 2006 15:10 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
[..]
Die steen die ze daar laten zien op die site ziet er wel pijnlijk uit.![]()
[afbeelding]
Hij is uiteraard wel vergroot, maar ik bedoelde al die scherpe kartelrandjes.quote:Op maandag 27 maart 2006 15:34 schreef twentemeisje het volgende:
[..]
Dat is ook wel een extreme vergroting als je het mij vraagt![]()
Mijn steentje zag er ook ongeveer zo uit, maar dan een mm of 2 groot...
I know, het was ook maar een grapjequote:Op maandag 27 maart 2006 15:42 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
[..]
Hij is uiteraard wel vergroot, maar ik bedoelde al die scherpe kartelrandjes.
Wel een soort doffe pijn, maar ik kan verder wel gewoon normaal lopen, zitten, liggen, etc.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 18:25 schreef twentemeisje het volgende:
Nog even afwachten dus. Heb je nu nog last van pijn en zie je nog een verkleuring in je urine?
Die verkleuringen hoeven overigens niet altijd, had ik ook niet elke keer wanneer ik last had. Soms wel wat troebeler dan normaal. Ik weet wel dat op 1 van de laatste echo's die er na mijn operatie zijn gemaakt allemaal witte puntjes te zien waren, dat was ook gruis volgens de uroloog. Daar heb ik wel veel last van gehad, maar gelukkig niet in de vorm van kolieken. Het was meer een doffe, vervelende pijn in mijn zij, onderrug en onderbuik.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 18:27 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
[..]
Wel een soort doffe pijn, maar ik kan verder wel gewoon normaal lopen, zitten, liggen, etc.
Zichtbare verkleuringen in me urine ben ik tot nu toe niet meer tegengekomen.
ehm als je het sec bekijkt zit je bloed vol urine dat weer netjes via de nieren wordt uitgescheiden naar de blaas... liever urine in mijn bloed dan andersom dusquote:Op zondag 2 april 2006 11:34 schreef Alicey het volgende:
Beter bloed in je urine dan urine in je bloed.
Bloed in urine kan veel betekenen, meestal duidt het op een ontsteking of infectie ergens in het kanaal dat urine aflegt (blaas, nieren etc.). Zonder verder onderzoek valt er echter niets over te zeggen.
Pas geleden had ik een beschadiging in mijn urinebuis en daardoor rode urine. Kwamen ze achter na een onderzoekje in het ziekenhuis. Je schrikt je de takketering. Nu is het gewoon weer geel of wit (afhankelijk van de vorige avond).quote:Op vrijdag 17 maart 2006 20:40 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
Het was dus het einde van de dag, voordat ik naar huis ging moest ik nog ff naar de wc om te pissen, ik was bijna klaar en wat zag ik toen...... een aantal wolkjes bloed wat mee kwam. Het zat me niet helemaal lekker en ik heb toch maar ff de doktersdienst gebeld. Ik mocht wel ff langskomen met een buisje urine. Eenmaal daar aangekomen hadden ze het ff getest met wat teststrips en wat bleek, ook hun vonden sporen van bloed, alleen nu was het echter niet meer zichtbaar voor het blote oog. Ik heb nu antibiotica (Amoxicilline/clavulaanzuur) meegekregen en een pijnstiller (Diclofenac) omdat ik ook wat last heb op de plek waar me linkernier zit.
Iemand ook ervaring op dit gebied??
![]()
Het kan best een niersteentje geweest zijn dat er ongemerkt uitgekomen is.quote:Op vrijdag 7 april 2006 18:41 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
Vandaag weer opnieuw urine laten testen en me urine was helemaal schoon!![]()
Het zal dus wel een wondje ofzo zijn geweest, anders weet ik het ook niet.
ze halen het steentje eruit en slaan het doormidden ...quote:Op zaterdag 8 april 2006 03:32 schreef PLAE@ het volgende:
Hoe krijgen ze zo'n steentje dan doord e helft![]()
Met een niersteenvergruizer:quote:Op zaterdag 8 april 2006 03:32 schreef PLAE@ het volgende:
Hoe krijgen ze zo'n steentje dan doord e helft![]()
Tja, dat zijn Nederlandse dokters die altijd dat eeuwige kostenplaatje achter in hun hoofd houden en overal uitgebreid de tijd voor nemen.quote:Op zaterdag 8 april 2006 03:22 schreef SeLang het volgende:
Ik sta er wel van te kijken dat je na 3 dagen terug moest komen e.d.
Hier in Taiwan hebben ze toen ik klachten had onmiddellijk ter plekke een urinetest + x-ray + echo gedaan. Ik kon gewoon wachten op de uitslag.
Daar weet ik nu alles vanquote:Op zaterdag 8 april 2006 15:40 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
[..]
Met een niersteenvergruizer:
[afbeelding]
![]()
Veel succes! Ik ben benieuwd naar de uitslag.quote:Op dinsdag 11 april 2006 20:08 schreef kluivie het volgende:
Ben vandaag ook voor de echo geweest en de BOZ foto...pfff nou dat viel nog mee weet alleen de uitslag nog niet helaasLees hier wel wat berichten en kan ik toch wel wat mee misschien, in het begin had ik zoiets van het valt wel mee maar alles doet nu wel pijn onderrug en mijn zij ook aan beide kanten dat wel.....hou jullie wel op de hoogte als ik uitslag heb.
Joh bedankt heb wel de zelfde verschijnsels die jij hebt......gehad dus hopelijk valt het bij mij ook allemaal mee, ik kan ook gewoon zitten en zo.......kan alles doen vandaag gewoon auto gewassen nou als je stenen hebt dan doe je dat toch ook niet.....toch?quote:Op dinsdag 11 april 2006 20:19 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
[..]
Veel succes! Ik ben benieuwd naar de uitslag.
Die indruk had ik ook, echte nierstenen schijnen heel pijn te doen.quote:Op dinsdag 11 april 2006 20:26 schreef kluivie het volgende:
kan alles doen vandaag gewoon auto gewassen nou als je stenen hebt dan doe je dat toch ook niet.....toch?![]()
Ja daarom en had voordien nergens last van, kwam alleen maar door de uitslag dat ik begon te stressen en dat nu alles pijn doet! Maar niet die pijn die bij nierstenen horen, want ik heb mijn vader is zien pijnlijden dat wil je niet weten!quote:Op dinsdag 11 april 2006 20:33 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
[..]
Die indruk had ik ook, echte nierstenen schijnen heel pijn te doen.
quote:Op vrijdag 17 maart 2006 20:43 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Ik heb geen ervaring, maar ik weet één ding: als je bloed pist/schijt is er iets goed mis.
Je hebt op z'n minst een SOA denk ik.
Wat krijg je nog allemaal aan onderzoeken dan?quote:Op donderdag 13 april 2006 18:15 schreef kluivie het volgende:
Vandaag uitslag gekregen....mijn nieren waren kerngezond![]()
![]()
nu naar volgend onderzoek want moet toch oorzaak voor dat bloed zijn
Afwachten wordt nu naar uroloog doorgestuurd maar kan ik pas 17 mei terechtquote:Op zaterdag 15 april 2006 15:25 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
[..]
Wat krijg je nog allemaal aan onderzoeken dan?
Lees ff een paar posts terug, daar heb ik het allemaal getypt.quote:Op maandag 24 april 2006 18:42 schreef B4CO het volgende:
2low, al uitslag?
Al 5 jaar ja, zonder dat 't overgaat, en zonder dat ze een oorzaak vinden, behalve een zwak immuunsysteem.quote:
Sorryquote:Op maandag 24 april 2006 18:42 schreef B4CO het volgende:
2low, al uitslag?
Kan je die niet snel laten vergruizen ?quote:Op woensdag 26 april 2006 10:33 schreef twentemeisje het volgende:
Vannacht was het weer (foute) bingo... Ik had 's avonds al wat pijnscheuten in den-streek maar was nog niet echt gealarmeerd, ben ik slaap gevallen en werd rond middernacht wakker met een hevige niersteenkoliek. Hell, wat een pijn weer (je vergeet toch altijd hoeveel pijn het ook alweer deed). Als een gek naar de CHP en daar een spuit gehad. Pijn zakte wat af maar twee uur later ging het weer helemaal mis. Zetpil genomen die ik ook van de CHP had meegekregen en gelukkig hielp die redelijk snel. Nu nog steeds zeurend gevoel en angst voor nog zo'n attack...
![]()
De niersteen has not left the building yet...
Zo werkt het hier helaas niet... Althans, niet zoals ik laatst las dat het bij jou was gebeurd...quote:Op woensdag 26 april 2006 14:36 schreef SeLang het volgende:
[..]
Kan je die niet snel laten vergruizen ?
Hoe groot was die steen dan ?quote:Op donderdag 27 april 2006 08:47 schreef twentemeisje het volgende:
[..]
Zo werkt het hier helaas niet... Althans, niet zoals ik laatst las dat het bij jou was gebeurd...
Gistermiddag heb ik een derde niersteenkoliek gekregen, wederom echt vreselijke pijn en de huisarts heeft me toen een morfineshot gegeven. Nou, dat heb ik geweten! Blijkt dat ik dus niet tegen dat spul kan, ik heb van gistermiddag vier uur tot middernacht aan een stuk door overgegeven, ik zweette me een ongeluk en kon niet op mijn benen staan van de duizeligheid. Geen goede drug voor mij dus. Gelukkig verdween de pijn er wel grotendeels door en heb ik vanmorgen de steen uitgeplast. Het was een behoorlijk exemplaar, veel groter dan die waarvoor ik anderhalf jaar geleden op de operatietafel belandde.
Ben nu nog een beetje dizzy en ga zo maar eens proberen of ik nu wel wat binnen kan houden.
Qua wachttijden en zinloze consults lijkt het er soms wel veel op..quote:Op donderdag 27 april 2006 14:09 schreef SeLang het volgende:
Is die NL gezondheidszorg nu echt zo derde wereld niveau of lijkt dat maar zo ?
Ook cardiochirurgische afdelingen die spontaan worden gesloten vanwege de o zo goede zorg in Nederland.quote:Op donderdag 27 april 2006 14:11 schreef Alicey het volgende:
[..]
Qua wachttijden en zinloze consults lijkt het er soms wel veel op..
ik heb m net langs een lineaal gelegd :-) , 5 mm schoon aan de haak... Toch zegt dit niet zoveel, de steen waardoor ik in 2004 op de operatietafel belandde was veel kleiner, maar die had zich heel sneaky vastgehaakt in mijn urineleider. Ik heb dus mazzel gehad dat ik m nu wel zelf kon lozen...quote:Op donderdag 27 april 2006 14:09 schreef SeLang het volgende:
[..]
Hoe groot was die steen dan ?
Mij was verteld dat een steentje van 4mm ongeveer 80% kans heeft om vanzelf naar buiten te komen.
Eentje van 5mm heeft 20% kans om vanzelf naar buiten te komen.
Die van mij was 4.5mm
Dat heeft dus weken geduurd voor die buiten was. Maar als ie eenmaal het nierkapsel uit is dan doet het minder pijn. Alleen drukte hij daarna op de urineleider en dan heb je hele dag het gevoel alsof je zo nodig moet pissen dat je elk moment in je broek moet zeiken! (terwijl er dus geen druppel uit komt als je naar de plee gaat). Niet echt relaxed dus. Ik kreeg trouwens wel goede medicijnen om dat te onderdrukken.
Is die NL gezondheidszorg nu echt zo derde wereld niveau of lijkt dat maar zo ?
In Taiwan werd ik gewoon onmiddellijk geholpen en het enige dat ik zelf moest betalen was de contrastvloeistof (ca 50 euro)
Kan nu gelukkig 2 mei al terecht....ben toch benieuwd wat het nog kan zijn als het geen nierstenen zijn...nou ja eerst maandag nog ff laten checken misschien is het allemaal wel weg...want zit niet echt op een blaasonderzoek te wachten op het momentquote:Op zaterdag 15 april 2006 23:26 schreef kluivie het volgende:
[..]
Afwachten wordt nu naar uroloog doorgestuurd maar kan ik pas 17 mei terecht![]()
Met de TS is alles inmiddels alweer in orde had ik begrepenquote:Op dinsdag 27 juni 2006 22:37 schreef Vitalogy het volgende:
Ja of hij heeft gewoon te hard gerukt.
quote:Op dinsdag 27 juni 2006 22:38 schreef Aventura het volgende:
[..]
Met de TS is alles inmiddels alweer in orde had ik begrepen
Ik kan me levendig voorstellen hoe jullie je moeten voelen... Bij mijn moeder werd nl. eind mei leverkanker geconstateerd, we moesten drie weken wachten op aanvullende onderzoeken en de uitslag daarvan, en wat bleek: de heren medici hadden een compleet verkeerde diagnose gesteld, goddank bleek het te gaan om een onschuldige kluwen van bloedvaten i.p.v. een tumor. Maar die drie weken waren echt verschrikkelijk, heel veel sterkte dus nogmaals en ik hoop dat jullie vakantie ondanks alles toch nog erg fijn wordt!quote:Op dinsdag 25 juli 2006 20:01 schreef mirelia het volgende:
Ja dat zou kunnen maaar ik vertrouw maar op de dokter dat hij het nog niet noodzakelijk acht
Anders gaat mijn vakantie ook niet door en we hebben het nu al zo moeilijk
Ook voor mijn vrouw en zoontje is dit natuurlijk even een klap dat we die 5 dagen goed kunnen gebruiken om het even te vergeten
Hoe het wel in de gaten, als het te lang duurt, gewoon weer mee heen gaan.quote:Op woensdag 26 juli 2006 19:27 schreef samendjinn het volgende:
Ik heb uitslagen binnen van alles gedaan dokter zegt dat het goed is dus dat neem ik dan maar aan
plasziet er nog raar uit maar wie ben ik om dat te beoordelen.
HEb geen pijn meer dus dat is een goed teken.
Ik ben wel blij dat ik wat kwijt kon op dit forum dat helpt wel
bedankt
Gr Sam
ik duim voor jequote:Op zaterdag 21 oktober 2006 11:44 schreef mirelia het volgende:
Klein updateje voor de mensen die het interresseert
Ik ben inmiddels voor de 2e keer geopereert en heb geen blaaskanker meer omdat mijn blaas is verwijderd.
Maandag hoor ik of er uitzaaiingen zijn of dat ik genezen ben.
Heel veel succes en sterkte maandag! Ik duim ook voor je dat alles nu goed is!quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 11:44 schreef mirelia het volgende:
Klein updateje voor de mensen die het interresseert
Ik ben inmiddels voor de 2e keer geopereert en heb geen blaaskanker meer omdat mijn blaas is verwijderd.
En? Wat is de uitslag?quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 11:44 schreef mirelia het volgende:
Ooit gehoord van de slogan "Ik vrij veilig of ik vrij niet."? Of van de term "soa test"?quote:
Oh ja.quote:Op woensdag 25 oktober 2006 23:02 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
[..]
Ooit gehoord van de slogan "Ik vrij veilig of ik vrij niet."? Of van de term "soa test"?
![]()
Maar voor het geval je het topic nog niet had doorgelezen, mijn bloed-in-de-urine probleem is al een behoorlijk tijdje niet meer aanwezig.quote:
De uitslag was perfectquote:
Goed om te lezen dat het gelukkig niet is uitgezaaid. Ik neem aan dat je nu een stoma of iets dergelijks hebt?quote:Op woensdag 25 oktober 2006 23:11 schreef mirelia het volgende:
[..]
De uitslag was perfect
Alle weggenomen weefsels (lymfeklieren, prostaatmonsters) en alle snijranden waren 100% schoon
Dus deze nachtmerrie is voorbij na een half jaar
Nu heb ik alleen geen blaas meer en lijk wel een ouwe vent na de operatie qua bewegingen en uithoudingsvermogen
Maarja de operatie was heeel zwaar.....maar het 100% waard
Wow! Gefeliciteerd met deze fantastische uitslag! Dat jij maar de (zeer) oude vent mag worden die je je nu voeltquote:Op woensdag 25 oktober 2006 23:11 schreef mirelia het volgende:
[..]
De uitslag was perfect
Alle weggenomen weefsels (lymfeklieren, prostaatmonsters) en alle snijranden waren 100% schoon
Dus deze nachtmerrie is voorbij na een half jaar
Nu heb ik alleen geen blaas meer en lijk wel een ouwe vent na de operatie qua bewegingen en uithoudingsvermogen
Maarja de operatie was heeel zwaar.....maar het 100% waard
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |