Ik neem dit behoorlijk serieus! En als er met mij gesold wordt dan doet het mij inderdaad iets.quote:Op dinsdag 18 april 2006 11:23 schreef JoZzephus het volgende:
[..]
jij neemt dat hele "gave"gebeuren voor jezelf wel erg serieus he beautyjennifer? je zegt het allemaal zo plechtig vind ik. net alsof jij bent uitverkoren om mensen te helpen door middel van een bepaalde gave die je hebt...allemaal dankzij "boven".
Het verleden heeft aangetoond dat er veel kaf tussen het koren zit, heel veel.quote:Op woensdag 19 april 2006 00:04 schreef beautyjennifer het volgende:
[..]
Ik neem dit behoorlijk serieus! En als er met mij gesold wordt dan doet het mij inderdaad iets.
Als er mee gespot word, dan raakt het me.
Ik ben er nu eenmaal serieus mee bezig. Daarom raakt het me ook dat sommige hier zeggen dat dit allemaal leugens zijn, dat het allemaal bedrog is! Dat is hier letterlijk gezegd!
Ik weet toch wat ik gezien en meegemaakt heb! Ik verzin het hier heus niet!
Alleen sommige dingen zijn u eenmaal moeilijk aan te tonen.
Maak je niet druk meid!quote:Op woensdag 19 april 2006 00:04 schreef beautyjennifer het volgende:
[..]
Ik neem dit behoorlijk serieus! En als er met mij gesold wordt dan doet het mij inderdaad iets.
Als er mee gespot word, dan raakt het me.
Ik ben er nu eenmaal serieus mee bezig. Daarom raakt het me ook dat sommige hier zeggen dat dit allemaal leugens zijn, dat het allemaal bedrog is! Dat is hier letterlijk gezegd!
Ik weet toch wat ik gezien en meegemaakt heb! Ik verzin het hier heus niet!
Alleen sommige dingen zijn u eenmaal moeilijk aan te tonen.
Ik kan er gewoon niet tegen om voor leugenaar worden uitgemaakt.quote:Op woensdag 19 april 2006 00:14 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Maak je niet druk meid!
Maar goed dat weet jij, dat weet ik want we hebben dit zelf ervaren, moeten we ons dan verduidelijken to mensen die er nooooooooit in willen geloven?
Ik denk dat dit verspilde moeite is!
Ik maak me er echt niet meer druk om in ieder geval wat een ander denkt of vindt
Bullshit, ik denk echt niet dat je een leugenaar bent. Maar zo is iemand die in roze olifanten geloofd omdat hij ze gezien heeft ook niet. Het gaat met name om een gebrek aan kennis. Als je niet weet hoe je hersenen werken kan je sommige informatie die hersenen binnenkomt moeilijk bevatten. Omdat je er geen verklaring voor heb, verklaar je het aan de hand van waarin je geloofd of in hetgene waar je wel een wat van gehoord hebt en wat nou net bij die ervaring past...quote:Op woensdag 19 april 2006 00:25 schreef beautyjennifer het volgende:
[..]
Ik kan er gewoon niet tegen om voor leugenaar worden uitgemaakt.
Er was hier een discussie. Ik dacht dat ik mee kon praten. Word ik hier onderuitgehaald, niet meer normaal! Tja, en dan begon ik te steigeren!
Ik weet dat er ongelovige mensen zijn. Maar dit zijn gewoon betonnen bunkers! Je komt er niet doorheen. Omdat het niet wetenschappelijk te bewijzen is bestaat het niet!
En over Silvia gesproken:
Waarom wordt haar laatste wens niet gehoord en gerespecteerd?!?!?!![]()
quote:Op woensdag 19 april 2006 00:25 schreef beautyjennifer het volgende:
[..]
1 Dat vindt niemand leuk!
Er was hier een discussie. Ik dacht dat ik mee kon praten. Word ik hier onderuitgehaald, niet meer normaal! Tja, en dan begon ik te steigeren!
Ik weet dat er ongelovige mensen zijn. Maar dit zijn gewoon betonnen bunkers! Je komt er niet doorheen. Omdat het niet wetenschappelijk te bewijzen is bestaat het niet!
1 Dit is FOK hier is dat heel normaal hoor, het wendt wel op den duur!
Mij is ooit eens gezegd door iemand met dezelfde gaven als jij :"aan wie niet vraagt , moet je niet geven" ......en ik ben zelf nu gaan geloven dat daar héél veel waarheid in ligt .quote:Op woensdag 19 april 2006 00:25 schreef beautyjennifer het volgende:
[..]
Hoe denk jij nu te weten wat jij weet?quote:Op woensdag 19 april 2006 00:37 schreef Jeweet het volgende:
[..]
Bullshit, ik denk echt niet dat je een leugenaar bent. Maar zo is iemand die in roze olifanten geloofd omdat hij ze gezien heeft ook niet. Het gaat met name om een gebrek aan kennis. Als je niet weet hoe je hersenen werken kan je sommige informatie die hersenen binnenkomt moeilijk bevatten. Omdat je er geen verklaring voor heb, verklaar je het aan de hand van waarin je geloofd of in hetgene waar je wel een wat van gehoord hebt en wat nou net bij die ervaring past...
Hele goeie!quote:Op woensdag 19 april 2006 01:01 schreef totsy het volgende:
[..]
Mij is ooit eens gezegd door iemand met dezelfde gaven als jij :"aan wie niet vraagt , moet je niet geven" ......en ik ben zelf nu gaan geloven dat daar héél veel waarheid in ligt .
Laat elk zijn karma zelf verwerken , en stoor je niet aan degenen die jou een steen toewerpen, want die komt op hén zelf terug terecht !![]()
In een pan erwtensoep????quote:Op woensdag 19 april 2006 01:03 schreef Erwtensoep het volgende:
Ik kan mn adem 1,5 minuut inhouden
quote:Op woensdag 19 april 2006 00:37 schreef Jeweet het volgende:
[..]
Bullshit, ik denk echt niet dat je een leugenaar bent. Maar zo is iemand die in roze olifanten geloofd omdat hij ze gezien heeft ook niet. Het gaat met name om een gebrek aan kennis. Als je niet weet hoe je hersenen werken kan je sommige informatie die hersenen binnenkomt moeilijk bevatten. Omdat je er geen verklaring voor heb, verklaar je het aan de hand van waarin je geloofd of in hetgene waar je wel een wat van gehoord hebt en wat nou net bij die ervaring past...
Daarom is het beter van de aandacht niet al te veel te trekken, en niet op roem een eer (beroemdheid) uit te zijn.quote:Op woensdag 19 april 2006 01:31 schreef beautyjennifer het volgende:
Een gave hebben is leuk, je kunt er mensen mee helpen.
Maar het heeft ook zijn keerzijde!
De verantwoordelijkheid.
Ik heb ooit eens een boek gelezen over paranormale gaven.
Er werd toen geschreven:
Als je over een gave beschikt dan beschik je ook over macht.
En als je over macht beschikt, bedenk dan wel dat je dan een hele grote verantwoordelijkheid hebt..
En daar ben ik ook achter gekomen.
Ik kan een helehoop: handoplegging, dwalende zielen naar het licht brengen, gedachtes van iemand horen, op afstand genezen. Om ze nu allemaal op te noemen gaat me een beetje te ver.
Dat betekent wel dat ik hierin een grote verantwoordelijkheid met me meedraag.
Sommige mensen denken dat het een spelletje is. Dat is het niet. Je moet weten waarmee je bezig bent. Sommige mensen daarintegen weten niet hoe ze met deze gave om moeten gaan. Die wordan dan heel bang. Wat ik ook wel kan begrijpen.
Vroeger kende ik iemand die er 8 op de10 kon raden .Was hoogbegaafd in de helderziendheid volgens die test.quote:Op woensdag 19 april 2006 01:37 schreef beautyjennifer het volgende:
Soms wordt een test bedacht om te bewijzen dat je een gave hebt met kaartjes.
Dan moet je raden wat er op die kaartjes staan.
Bullshit! Dat is geen test. Ik kan heus niet door die kaartjes kijken om te kijken wat daar opstaat!
Ben ik dan gezakt voor die test? Het is een belachelijke test!
Laat ze dan liever onderzoeken hoe het werkt dat als ik met handoplegging pijn kan bestrijden!
Er is ook onderzoek gedaan naar ingestraald water. Onder de microscoop zijn de verschillen duidelijk zichtbaar. Maarja de sceptisie geloven dit weer niet. Zoals hier op fok ook weer bleek!
Het lijkt erop alsof er een complot is om alles wat met spiriualiteit te maken heeft, laten zien dat het niet bestaat. En is er positief uitslag ten gunste van de spiriualiteit dan wordt dat onderzoek vet onderuitgehaald!
Iedereen moet geloven wat hij gelooft, maar probeer niet steeds te bewijzen dat iets niet bestaat!
Maak je niet zo druk, ik denk dat men vooral reageert op jou omdat je zo fel bent.quote:Op woensdag 19 april 2006 01:40 schreef beautyjennifer het volgende:
Ik weet dat ik hier op fok nogal onder vuur gelegen heb.
Ik weet wat ik meegemaakt heb en gezien heb. Ik ben ook sceptisch, ik heb ook van eerst zien en dan geloven. Als ik dan iets meemaak of gezien heb, dan kan ik heus wel aannemen dat iets bestaat!
Daarbij komt ook nog dat ik me er niet voor schaam voor wat ik ben en wat ik doe!
Ik kraak de wetenschap niet af, alleen de wetenschap zit er ook wel eens naast.
Precies, dat is nu net mijn punt.quote:Op woensdag 19 april 2006 11:07 schreef beautyjennifer het volgende:
Tuurlijk hebben we wensen.
Maar met wensen alleen kom je er niet hoor!![]()
Het heeft ook met wilskracht te maken.
Je bedoelt te zeggen dat sommigen zo graag willen dat het spirituele etc waar is, dat ze er in gaan geloven?quote:Op woensdag 19 april 2006 10:55 schreef doesss het volgende:
Als ik hier de posts doorlees krijg ik een beetje de indruk dat de wens de vader van de gedachte is.
Zou daar niet iets in kunnen zitten?
Nogmaals, dat gaat net zo hard op voor de overtuiging dat alles uit rationele causale systemen bestaat.quote:Op woensdag 19 april 2006 11:19 schreef doesss het volgende:
Precies, dat is nu net mijn punt.
Als je iets maar hard genoeg wilt geloven dan wordt dit vanzelf waarheid voor je.
The mind is a powerfull thing.![]()
Het valt me ook op dat men je hier wel heel snel in een hokje probeert te duwen.quote:Op woensdag 19 april 2006 11:25 schreef iteejer het volgende:
[..]
Je bedoelt te zeggen dat sommigen zo graag willen dat het spirituele etc waar is, dat ze er in gaan geloven?
Datzelfde kun je ook zeggen van diegenen die de rationele visie als meer gaan zien dan een benadeirngswijze, en er een ultieme waarheid aan gaan toekennen.
Maar, los daarvan, als het rationele wereldbeeld voor zovelen kennelijk te arm is en zo weinig voldoening geeft, zou er dan niet iets aan dat wereldbeeld kunnen schorten?
Of ben je ook zo'n die-hard die zegt dat het rationele geen wereldbeeld is, maar gewoon 'de waarheid' representeert?
Als ik het goed begrijp, and correct me if i'm wrong, beschouw jij jezelf als medium.quote:Op woensdag 19 april 2006 11:23 schreef beautyjennifer het volgende:
Maar al is je wilskracht nog zo groot.
Als je geen medium bent, dan zul je het nooit worden!
Al is je wilskracht nog zo groot en geloof je het ook nog zo sterk!
Dat is wel een verschil.
Ongenuanceerde commentaren precipiteren ongenuanceerde antwoordenquote:Op woensdag 19 april 2006 11:32 schreef doesss het volgende:
Het valt me ook op dat men je hier wel heel snel in een hokje probeert te duwen.
Je bent een believer of je bent een nonbeliever......
En de vorige post zei je nog dat het je verbaasde dat mensen de ander in hokjes zetten.quote:Op woensdag 19 april 2006 11:33 schreef doesss het volgende:
Als ik het goed begrijp, and correct me if i'm wrong, beschouw jij jezelf als medium.
Voel je jezelf dan ook uitverkoren?
Als je zo graag meer punten scrable woorden gebruikt kun je in het vervolg beter zorgen dat je ze in de juiste context gebruikt anders schiet je je doel voorbij.quote:Op woensdag 19 april 2006 11:34 schreef iteejer het volgende:
[..]
Ongenuanceerde commentaren precipiteren ongenuanceerde antwoorden
waarschijnlijk lees je dan zeer selectiefquote:Op woensdag 19 april 2006 10:55 schreef doesss het volgende:
Als ik hier de posts doorlees krijg ik een beetje de indruk dat de wens de vader van de gedachte is.
Zou daar niet iets in kunnen zitten?
Overtuigend, hoor.quote:Op woensdag 19 april 2006 11:36 schreef iteejer het volgende:
[..]
En de vorige post zei je nog dat het je verbaasde dat mensen de ander in hokjes zetten.
Maar zelf doe je dat minstens zo erg, alleen al met deze opmerking.
En de wat denigrerende en spottende ondertoon is een discussie niet waard.
quote:Op woensdag 19 april 2006 11:49 schreef doesss het volgende:
[..]
Overtuigend, hoor.
Uitstekend onderbouwde en beargumenteerde post.
Mensen die bevooroordeeld posts interpreteren.![]()
Tuurlijk, vooral niet op kritisch geluiden ingaan.quote:Op woensdag 19 april 2006 11:47 schreef Mirage het volgende:
[..]
waarschijnlijk lees je dan zeer selectief![]()
Volgens mij heb jij het hele topic niet eens gelezen en alleen maar zelf wat reacties geplaatst. (?)quote:Op woensdag 19 april 2006 11:51 schreef doesss het volgende:
[..]
Tuurlijk, vooral niet op kritisch geluiden ingaan.
Allemaal met gelijkgezinde bij elkaar klitten en lekker groepsknuffelen.
En och, och, och, wat snappen ander mensen er toch weinig van.![]()
Je communicatie bestaat grotendeels uit stemmingmakerij. Even op een rijtje je bijdragen van de afgelopen ochtend:quote:Op woensdag 19 april 2006 11:51 schreef doesss het volgende:
Tuurlijk, vooral niet op kritisch geluiden ingaan.
Allemaal met gelijkgezinde bij elkaar klitten en lekker groepsknuffelen.
En och, och, och, wat snappen ander mensen er toch weinig van.![]()
quote:Op woensdag 19 april 2006 11:32 schreef doesss het volgende:
Het valt me ook op dat men je hier wel heel snel in een hokje probeert te duwen.
Je bent een believer of je bent een nonbeliever......
quote:Op woensdag 19 april 2006 11:33 schreef doesss het volgende:
Als ik het goed begrijp, and correct me if i'm wrong, beschouw jij jezelf als medium.
Voel je jezelf dan ook uitverkoren?
quote:Op woensdag 19 april 2006 11:46 schreef doesss het volgende:
Als je zo graag meer punten scrable woorden gebruikt kun je in het vervolg beter zorgen dat je ze in de juiste context gebruikt anders schiet je je doel voorbij.![]()
Het verwijt dat er niet op argumenten wordt ingegaan lijkt me gezien je bovenstaande commentaren toch wel duidelijk vooral op jouzelf van toepassing.quote:Op woensdag 19 april 2006 11:49 schreef doesss het volgende:
Overtuigend, hoor.
Uitstekend onderbouwde en beargumenteerde post.
Mensen die bevooroordeeld posts interpreteren.![]()
Ik geef mijn mening en daarop reageer jij metquote:Op woensdag 19 april 2006 11:58 schreef Mirage het volgende:
[..]
Volgens mij heb jij het hele topic niet eens gelezen en alleen maar zelf wat reacties geplaatst. (?)
Hier mensen met gaven ging ik actiever deelnemen aan de discussie.
Lees jij nog eens fijntjes alle posts na.
groepsknuffelen, kritische geluiden negeren? defineer deze zaken eens. Beetje onzinnig lijkt mij, zeker gezien je dat tegen nota bene míj zegt.. zie de posts maar eensIk ga in op kritiek, uit zelf kritiek.. en met dat laatste in acht genomen valt je groepsknuffel gezwam ook al in het niets.
Wel je uitspraken eerst uitvoerig toetsen hoor !
Ik laat me gewoon mee voeren met de heersende stroming hier.quote:Op woensdag 19 april 2006 12:04 schreef iteejer het volgende:
[..]
Je communicatie bestaat grotendeels uit stemmingmakerij. Even op een rijtje je bijdragen van de afgelopen ochtend:
[..]
[..]
[..]
[..]
Het verwijt dat er niet op argumenten wordt ingegaan lijkt me gezien je bovenstaande commentaren toch wel duidelijk vooral op jouzelf van toepassing.
Op deze manier wek je de indruk niet serieus in dergelijke fenomenen geinteresseerd te zijn, maar gewoon denkt snel te kunnen scoren met wat nuchtere rationele praat.
Dus niet echt geinteresseerd. Jammer.quote:Op woensdag 19 april 2006 12:12 schreef doesss het volgende:
Ik laat me gewoon mee voeren met de heersende stroming hier.![]()
Als dat de heersende stroming is.quote:Op woensdag 19 april 2006 12:13 schreef iteejer het volgende:
[..]
Dus niet echt geinteresseerd. Jammer.
Dit forum is bedoeld als discussie- en hangplek voor diegenen die in het paranormale geloven. Dus een ondertoon die daar negatief tegenover staat, is zeker niet de bedoeling hier.quote:Op woensdag 19 april 2006 12:36 schreef beautyjennifer het volgende:
De ondertoon die ik voel in deze forum is dat mediums oplichters zijn.
Doordat ze niet wetenschappelijk onderbouwd zijn, vertellen ze onwaarheden.
Ik dacht dat dit ook een plaats was waar we onze gedachtes konden uitwisselen.
En omdat ik hier mezelf niet wegcijfer, ben ik dus het mikpaal van sommige mensen hier.
Ik hoop dat ze tot inzicht komen en erachter komen dat er meer is.
1 tip: mocht je hierin toch niet gaan geloven (is je goedrecht) ga dan andere mensen niet af lopen te zeiken (onderandere mij), omdat ze een andere beleving of mening hebben!
*rent hard weg*quote:Op woensdag 19 april 2006 13:40 schreef iteejer het volgende:
[..]
*knip* goed standpunt!![]()
Als mensen je gaan afzeiken, zal de moderatie hier beslist ingrijpen. En anders ik wel
Want al ben ik hier geen mod meer, dat betekent niet dat ik de categorie zeikerdjes niet aan zou kunnen of willen pakken
Wie?quote:Op woensdag 19 april 2006 18:55 schreef playsur het volgende:
Zomaar een schot voor de boeg: "Jomanda flink onderuit gehaald nu net op 1 bij Chatherine".
Ff voorop gesteld, ik ben pro mediums maar ik zie het wel van beide kanten.quote:Op woensdag 19 april 2006 19:14 schreef beautyjennifer het volgende:
Is het nu de sport geworden om iedere medium eronder uit te halen?
Kijk maar eens naar de reguliere geneeswijze!
Daar worden ook hele grove fouten gemaakt! En daar klaagt niemand over!
Maar als een medium een klein foutje maakt wordt er van een mug een olifant gemaakt!
Een beetje vreemde verhouding, is het niet?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |