abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36115984
'Waterloo Road' speelt zich af op een middelbare school in Noord-Engeland. Wat deze serie anders maakt dan een 'Grange Hill' is dat de leraren en ouders een even prominente (zo niet prominentere) rol spelen als de leerlingen. In de vorige week uitgezonden eerste aflevering werd een leraar bijna het ziekenhuis ingeholpen door een boze vader (Clarence, een tientonnige Godfather-wannabe) omdat ie het mobieltje van z'n zoontje Donte (die eerder op de dag uit de bus werd gezet wegens bullebakse parktijken) in beslag had genomen. Het personeel liet het er niet bij zitten en eiste dat ie z'n excuses aanbood tijdens een toespraak over het zero-tolerance beleid t.o.v. gewelddadige ouders.
Gisteren stapte Donte met zijn vriendin Chlo in pa's limo en reed ene Adam de eeuwigheid in. Een stel medescholieren nam wraak door hem te straffen op een manier waar Al Capone jaloers op zou zijn. Uiteindelijk werd hij dooreen lerares bevrijd en aan de politie overhandigd.

Leuk voor fans van 'Eastenders' (http://forum.fok.nl/topic/808954 ) en 'Burn It' (http://forum.fok.nl/topic/597557); Izzie, moeder van Chlo en getuige op de bruiloft/poppenkast van leraar Tom, wordt gespeeld door Jill Halfpenny die in de Square te zien was als politie-agente/nagelsaloneigenares Kate.
Janeece, een van de betrokkenen bij de wraak op Adam's dood, was in 'Burn It' (da's ook toevallig) Katie, de dochter van een van de drie dertigjarige tieners (Jon) die tegen alle verhalen in niet was afgestaan voor adoptie.
pi_36118200
Het is wel één brok ellende daarzo, maar het heeft ook wel zo z'n charme
Ik vind het nog niet ijzersterk, maar het is leuk vermaak. Een soort grimmige Britse versie van Heartbreak High ofzo.
pi_36120736
Hoi J_TM en Reticulin ! Ben ook al hier beland. . Ach het heeft wel wat. zo af en toe wat lachwekkende momentjes, vind het wel wat hebben. Jup Jill had ik meteen herkend ( dat accent van haar, herken je uit duizenden. Tje Newcastle he, ligt bij Schotland ( Dat was even een les aardrijkskunde). En Reticulin, het is idd een brok ellende daar, maar het heeft ook wel weer wat, moet ik je gelijk in geven
pi_36140257
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 15:06 schreef Reticulin het volgende:
Ik vind het nog niet ijzersterk, maar het is leuk vermaak. Een soort grimmige Britse versie van Heartbreak High ofzo.
Daar was ik nog niet op gekomen.
pi_36327563
Nou Zoë heeft een baby gekregen in het lokaal van Tom, en laatstgenoemde was erbij. Toen heeft zijn vrouw ( ben de naam ff kwijt sorry) een abortus ondergaan samen met Izzie. Komt Tom thuis, vertelt zijn vrouw dat ze het heeft gedaan voor hem, heeft Tom er spijt van. Vond dat einde best wel schattig * zucht *. En Jill met dat accent van haar had ze bij EE ook al Volgende week maar weer lekker kijken. Waterloo Road is ook in Huize Dean vaste prik geworden ( en vriend kijkt vrolijk mee, wat wil je ook, met zo veel vrouwen in één huis )
pi_36431839
C34, Toms vrouw heet Lorna en ze pleegde de abortus tegen Izzies adviezen in. Zoe, op het eerste gezicht oud genoeg om zelf lerares te zijn, liet iedereen geloven dat rector Jack de vader was maar in werkelijkheid was dat een drie jaar geleden geschorste bullebak (Craig) die haar tot chantage aanzette. "Tien ruggen of ik laat je vervolgen wegens sex met minderjarigen". Jack stond op het punt om ontslag te nemen maar toen de waarheid aan het licht kwam verkocht hij Craig een oplawaai ("Kijk, zo handel je dat af").
Chlo kreeg een brief van Donte dat de gevangenis een hel is en of ze wil liegen dat hij niet achter het stuur zat. Door de plee met die brief. Verder bezocht ze Holly, de derde overlevende van het auto-ongeluk, in het ziekenhuis tijdens schooltijd en kreeg voor straf een maand huisarrest. Haar zus verhief zich daarboven en ging, tegen Izzies wil in, uit met haar afwezige vader.
pi_36524657
Speciaal voor J_TM een verslag van gisteren . ( heb het wel maar half kunnen volgen maar ach, heb genoeg informatie om een verslag te typen )

Nou aflevering 4 ? neem ik aan. Anyway here it comes

De man van Izzie gaat op het dak van de school staan, verkleed in een konijnen pak (carnaval is allang over ! ) met een spandoek, waar op stond iets van Daddy for children of zoiets. Chlo ging op bezoek in de bak bij Donte, en heeft tegen hem gezegd dat ze voor hem zal gaan liegen, omdat het eigenlijk haar schuld was van dat ongeluk ( zij ging op m zitten toen ie aan t rijden was) Zo'n andere lerares ( naam ff kwijt) liep weer eens te flirten met uuh het schoolhoofd ( je weet wel, waarmee ze eens in de plee heeft zitten *** you know what I mean ).. Natuurlijk weer een ruzie tussen lzzie en haar ex? man, nadat ie van het dak geklauterd was ( eerste aflevering begon met : Look sir! The headmaster's on the roof! Nou paste Look sir! A bunny on the roof beter) . Toen hadden we Tom, die om voor mij onverklaarbare redenen ( a ik heb het niet gehoord of b dat werd niet " verteld " ) op d plee begon te janken. Daarna ziet hij Izzie, die op d'r donder krijgt van hem. Lorna wil misschien een einde maken aan hun huwelijk ( nu al?) en madam gaat een weekend naar haar ouders, zodat Tom er goed over na kan denken. Dat was het zo een beetje ( van wat ik heb meegekregen dan, zal misschien wel niet in de volgorde staan van hoe het op de telly was, sorry daarvoor )

pi_36607045
C34, op het spandoek staat '' Dads For Justice For Kids', die organisatie van vaders die verkleed als Superhelden hun rechten opeisen (Izzie: "Die rechten heb je allang verspeeld").
Toms vrouw heet Lorna en dat zij haar abortus opbiechtte was de reden om huilend op het toilet te gaan zitten.
De lerares Frans heeft lopen klooien met een van de examens door een vijf in een acht te veranderen.
Ahmed maakt tegen betaling andermans huiswerk, maar nadat hij in opdracht van Janeece (die als Katie in 'Burn It' ook geen voorbeeldige leerlinge was) Lewis' taak voor Frans verklootte (Pom de tear i.p.v. pommes de terre) en bij lerares Kim klikte kan hij nu een wraakactie verwachten.

Ahmed: "Ik denk dat we er beter mee kunnen stoppen"
Janeece: "Wat jij denkt interesseert me niet"

Ahmed: "M'n vader is ontslagen, ik heb in geen dagen gegeten"
Lewis: "Zal ik dan deze (vuist) door je strot rammen ?"

Lewis (tegen z'n maten): "Laat hem maar lopen, die klikspaan; hij zal nog in z'n broek schijten"
pi_36649302
Dank je J_TM voor je verbetering ( begin dement te worden geloof ik ) Uh dat de vrouw van Tom Lorna heet, weet ik, maat thanks anyhow!!! ( zal het in me geheugen prenten ( ) ) Ik zeg t je, die Tom begint meer op mijn vriend te lijken ( loopt ook bijna de hele dag te janken Wel schattig hoor!! Is gewoon overjoyed! maar die reden weet je wel, zie je och nog op een ander topic ) Word er altijd week van, als ik Tom zie huilen ,,,, kan er niks aan doen. Donderdag weer !! Mevrouw Dean heeft er zin in
pi_36737601
Frans docente heerlijk om te zien. Je zou haast gaan hopen dat het ook op je eigen school zou gebeuren. Die van mij doet zoiets nooit ( baal baal) Echt klasse gisteren. Zo , Chlo had een mooie surprise voor Izzie, die net zoals de politie niet wilde geloven dat ze kon rijden( dus wel een harde bonk, vuilnisbak op de grond en madame stond bij Tom voor de deur) En dan die moeder van Zak, liet me een beetje denken aan die moeder van Stacey in EE. had die niet ook zoiets ?? Heerlijk, Waterloo Road, BBC bedankt! ( krijg ik mn donderdag avond ook weer om )
pi_36765267
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 14:00 schreef Cecelia34 het volgende:
En dan die moeder van Zak, liet me een beetje denken aan die moeder van Stacey in EE. had die niet ook zoiets ??

Laat ik nou net hetzelfde denken. Best wel aangrijpend om dat te zien.
En die ene leraar roept herinneringen op aan de toepetjesdragende Mr. Bronson (een rol van de vorig jaar overleden 'Star Wars'-acteur Michael Sheard) uit 'Grange Hill'

Steph Haydock, lerares Frans, had dus de proefwerken verdonkeremaand om vervolgens melding te doen bij rector Jack, maar alleen was ze zo dom om haar mobieltje achter te laten ("Wat, twijfel jij aan mijn integriteit ?"). Om te voorkomen dat ze ook het bezoek van de inspectie gaat dwarsbomen wordt Steph volgende week met Andrew op schoolreis gestuurd. Ondertussen mag de hele klas het proefwerk overdoen (Lewis is pas amuse).
Tientonner Clarence wilde met Chlo praten over het 'gratis onderdak' van zoonlief maar Izzie eiste dat ie uit haar buurt blijft, en nadat Donte hem de waarheid vertelde trok hij gewoon z'n handen van hem af. Omdat de gevangenis nog altijd een hel is vraagt Donte opnieuw of Chlo voor hem wil liegen. Deze poging mislukt, en die aanrijding met de Transit zal eerder goed zijn voor verlenging van huisarrest dan voor het vrijpleiten van Donte.
pi_36787601
Thanks J_TM ! Oh ik verheug me nu al op die schoolreis, loopt ze weer te flirten, en knijpt een leerling haar in haar deriere, en denkt madame Haydock dat dat de rector heeft gedaan heerlijk, I cannot wait!! En wat zeuren de leerlingetjes toch over dat proefwerk, madame haydock zegt toch alles voor. I'll be with ya in a minute ! Deden de leraren dat op mijn school ook maar eens Maar nee dat deden ze niet, en het idee alleen al geven was al genoeg om in het klasenboek te genoteerd te worden ( Niet bij mij hoor, bij zo'n gast uit mn klas) Bestond Waterloo Road maar in RL, viel er tenminste nog eens wat te beleven op school ( nja heb mijn diploma toch al 2 jaar, maar toch ) Ik hoop dat Miss Haydock van het schooluitje geniet en het optimaal zal benutten Levert weer een hoop juicy gossips op . Wil Mevr. Fowler de Square verlaten en even verblijven op Waterloo Road?
pi_36951431
Inspectrice Heather kwam langs om aan te kondigen dat Waterloo Road is genomineerd voor sluiting, en ook is ze er zich bewust dat er scholen zijn die hun probleemleraren onder het tapijt schuiven bij dergelijk bezoek.
Steph en Andrew kwamen, wegens ongeduld van de leerlingen net iets eerder terug van de excursie dan gepland; eerstgenoemde werd door Jack op de hoogte gebracht van haar ontslag, maar zoals verwacht had ze een troef achter de hand. "Als je dat doet klaag ik je aan wegens ongewenste intimiteiten".
Donte kon niet langer liegen vertelde Clarence dat Chlo bij hem op schoot kroop toen hij het ongeluk veroorzaakte. Einde relatie.

Kim: "Men schijnt te denken dat Waterloo Road een dump-hotel (copyright; Tracey Beaker) is"

Janeece: "Wat moeten we nou in het museum ? Het is er saai"
(En wie raakte er geboeid door dinosaurussen ?)

Lewis (wijzend naar een skelet): "Kijk, de tweelingzus van de juf"

Mr. Rummen: "En wie gaat er bij de inspectie langs met een bloknoot ?"
pi_36958234
Hehe , die Tom met zijn opmerking, toen ze hoorden dat haydock op excursie was: laten we hopen dat het een enkele reis is Echt een klasse aflevering! Niets aan toe te voegen dan wat J_TM heeft gepost! Waterloo Road
pi_37099596
27 april laatste uitzending waterloo.'Potdomme, net als er eens iets leuks op de telly is . Misschien einde van seizoen 1??
pi_37142973
Nou, Lewis had het een beetje erg bont gemaakt. Hoe zal dat aflopen. Dat gezicht van Lorna toen ze Tom met Izzie betrapte. Heb een angstig vermoeden dat Haydock HET gaat vertellen. Al met al weer een echte aflevering typerend voor BBC denk ik zo.
pi_37244476
quote:
Op donderdag 20 april 2006 22:03 schreef Cecelia34 het volgende:
Nou, Lewis had het een beetje erg bont gemaakt.
Dat is nog een understatement; hij intimideerde een homoseksuele jongen (Rory), gaf hem een spoelbeurt en eiste in de afkoelruimte dat juf Kim haar beha uittrok.
Dit, beste kijkbuiskinders, is wat opperbullebak Gripper Stebson 25 jaar geleden in 'Grange Hill' deed of zou willen dat ie het had gedaan.

Kim was hier zo kapot van dat ze Rory afsnauwde toen hij haar wou bedanken voor het herwonnen zelfvertrouwen, en met de schorsing van Lewis is ze het ook niet eens omdat dat niet via de officiele kanalen gebeurde.

Holly is uit haar coma ontwaakt en gaat nu haar versie van het verhaal vertellen.
pi_37251142
Grange Hill, bestaat dat nu nog J_TM? Zo ja weet je ook op welke zender dat dat komt? ( ben te lui om op internet te zoeken) of komt dat op een andere zender dan BBC 1 en 2?? Grange Hill ( denkt na) is dat niet die serie waar Letitia Dean en uuh ( hoe heet Michelle ook alweer in RL??) Susan Tully ( ofzoiets was t) in mee hebben gedaan, hoor ik hier roepen, in sommige gevallen maar even de familie raadplegen he )

Wel alleen *** ( vul zelf maar in) dat donderdag de laatste aflevering is, zou er misschien een nieuw seizoen komen.????? Hehheh, nou je kan zeggen wat je wil ( niet persoonlijk bedoeld J_TM maar in t algemeen ) maar die Tom mag best wel eens een beschuitje met me eten hoor ( sorry love, )
Goh die spoelbeurt, weet je wat ik hier in de familie zei toen ik het zag?: Oi ! Alleen Phil Mitchell mag dat doen, en het liefste doet hij dat bij Ian, dus loop geen verhaallijn te jatten. ( kraak het niet af, vond het er een beetje erg op lijken) hmmm, wanneer zal ie Rory in het frituurvet duwen?? Wilde Ian ook doen Sorry dat is EE weet het J_TM, maar t sluit wel mooi aan bij de spoelbeurt - situatie in Waterloo Road, vind ik zo ( of vergis ik me hierin Kan natuurlijk ook dan iig mijn excuses)
pi_37274851
'Grange Hill' bestaat nog steeds. Vorige maand zond BBC 1 het nieuwe seizoen uit (vier afleveringen per week om 17:30 uur in plaats van de gebruikelijke dinsdag en donderdag om 18:00 uur). Letitia Dean heeft er inderdaad een rolletje in gehad, en Susan Tully een grotere rol. Ik heb een (verwaarloosd) topic geopend over Grange Hill met wat informatie over Gripper en de beroemdste leerling die deze school heeft voortgebracht. Misschien dat ik er nog wat in ga schrijven.
Donderdag de finale dus. Gaat Waterloo Road dicht of gebeurt er een Wonder ?
pi_37279988
Owkeej thank you J_TM ! Kijk je zelf ook naar Grange Hill?? Ik niet ( logisch anders vroeg ik je die info niet) maar mijn oudste zus wel ( en broers). iig bedankt! Die info heb ik op internet gevonden ( van Letitia en Susan. Maar m'n zus heeft me er ook wat over gezegd dus. Zal wel ff wat posten in je ( verwaarloosde ) topic. Owkeej
Weet niet, hoop dat er een wonder gaat gebeuren vindt het wel een mooie serie ( al kijk ik alleen maar voor Tom en Izzie )
pi_37280137
Staat niet op www.tvgids.nl. Is het seizoen alweer afgelopen ofzo????
pi_37359990
en het is weer afgelopen...:(

was ff bang dat het allemaal zo zoetsappig werd op het einde....gelukkig niet
pi_37372989
Waterloo Road blijft dan toch open, en de school gaat verder zonder Lewis; de bullebak heeft slechts vijftien dagen schorsing overgehouden aan Kims officele verklaring maar als z'n moeder door Jack wordt gechanteerd met haar verzekeringsfraude (6000 pond voor een gebroken rug en toch in ene kroeg werken) is het einde oefening. Niet helemaal want bij wijze van afscheid wil Lewis Jack levend verbranden. Steph (die eerder op de dag haar klas, plus een 'zeer geamuseerde' Andrew vermaakte met eeb suggestieve versie van Hoofd, Schouders, Knie en Teen op de melodie van Vader Jacob) weet hem echter onschadelijk te maken.
Donte is schuldig verklaard (en Chlo medeplichtig) maar vanwege zijn berouw tijdens het voorarrest onsnapt hij aan achttien maanden cel. Izzie herinnert het herenigde liefdeskoppel er echter aan dat het niet voor iedereen feest is; Lorna is zo kapot van de breuk met Tom dat ze zich wil verdrinken. Hoe dat afloopt zien we pas volgend jaar.

Izzie: "Kunnen we praten ?"
(Lorna laat liever haar hand praten)

Andrew: "Kim is Waterloo Road, zonder haar stort de boel hier in elkaar"

Janeece: "Gaat de school dicht ?"
Andrew: "Zou je dat willen ?"
Janeece: "Echt niet, Miss Campbell is m'n favo juf. Sorry sir"
Andrew: "Geeft niks, ze is ook mijn favo juf"
pi_37373271
Steve Money, de TV-vader van Donte Charles, heeft een rolletje gehad in 'Eastenders' (afl. 290503) en was o.a. te zien in de Nieuwe BNN-comedy; 'Burn It' en 'Linda Green', de serie van Bert uit EE.
pi_37377444
komt het vervolg pas in 2007? of na de zomervakantie?? ( tvjaar of zoiets?) Ben bang dat Lorna zal springen. Wel jammer dat t alweer uit is met de pret voor nu. Trouwens nu weet ik waar mijn mobiel uithangt, Izzie heeft m gejat en gebruikt in Waterloo ( nee grapje is niet kwijt heb namelijk dezelfde als wat Jill heeft in Waterloo, zelfde kleur ook nog )

Kan niet wachten tot 2007, komt er geen dvd van?? Anders maar de oude banden bekijken
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')