abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 3 september 2006 @ 22:32:33 #151
129759 poohy
gelegenheidsfokster
pi_41465142
Leuk topic
Voordat ik vertrok naar Nieuw-Zeeland, heb ik nog een naaicursus gevolgd bij het buurthuis om de hoek Ik was de enige deelnemer en het kostte maar 1 euro per keer

Denk dat ik mij weer eens aan ga melden want ik vond het erg leuk
  maandag 4 september 2006 @ 08:37:58 #152
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_41473770
Voor de experts, er is weer een naaimachine vraagje: Naaimachine en onderdraad
  † In Memoriam † maandag 4 september 2006 @ 09:03:13 #153
37843 lady-wrb
kortaf
pi_41474198
quote:
Op zondag 3 september 2006 22:32 schreef poohy het volgende:
Leuk topic
Voordat ik vertrok naar Nieuw-Zeeland, heb ik nog een naaicursus gevolgd bij het buurthuis om de hoek Ik was de enige deelnemer en het kostte maar 1 euro per keer

Denk dat ik mij weer eens aan ga melden want ik vond het erg leuk
he poohy, ben je in nederland aangekomen? voordat ik op vakantie ging zat je nog in nieuw zeeland!
ik denk dat een buurthuisnaaikransje wel iets meer dan 1 euro vraagt.
jemig, dat is ech weinig
pi_41771617
Ik heb een vraag. Ik zit hier als absolute beginneling achter mijn zojuist aangeschafte naaimachine, probeer een rechte draad in een lapje stof te naaien, maar na een paar steekjes loopt de boel al vast (inclusief zoemtoon).

Wat zou ik fout gedaan kunnen hebben?

Ik moet dit heel snel onder de knie krijgen, want binnen ruim een week wil ik een broek korter gemaakt hebben, voor een bruiloft. Met een simpel, recht steekje (wat ik dus al aan het proberen was). Het was precies zo gepland dat de machine nú in huis zou komen te staan. Als het niet binnen een week lukt kan met de hand stikken ook nog, maar dat is niet helemaal de bedoeling...

(Mijn beperkte lengte was ook precies de reden voor het kopen van het apparaat. Levert me een hoop vrijheid qua broeken kopen op, als ik ze zelf kan vermaken en niet meer op de lengte hoef te letten. Ik heb al talloze keren tevergeefs naar nette broeken 'op lengte' gezocht, en mijn omgeving is niet naaimachine-minded.)

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 13-09-2006 15:39:04 ]
  † In Memoriam † woensdag 13 september 2006 @ 15:56:55 #155
37843 lady-wrb
kortaf
pi_41772388
woon je in de buurt? kom maar langs
pi_41772778
Hé, ik heb er zojuist zowaar een rijtje steken uit gekregen. Wonder boven wonder. Wat een gekloot zeg, als je het niet gewend bent. Een paar jaar geleden had ik voor mijn doel al zo'n 'vakantie-naaimachientje' gekocht, maar die was zo licht dat hij bij het naaien zowat van de tafel trilde. En sommige onderdelen vielen er al haast vanaf als je ernaar kéék. Dan toch liever een 'echte', bovendien is zoiets een investering voor het leven (ik ben 25, zal nog veel broeken nodig hebben in mijn leven, en de hoop dat mijn benen nog wat langer worden heb ik al opgegeven. )

Maar goed, nog even oefenen, en als ik het onder de knie heb koop ik die broek...

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 13-09-2006 16:14:51 ]
pi_41774979
quote:
Op woensdag 13 september 2006 15:30 schreef apestaartje het volgende:
Ik heb een vraag. Ik zit hier als absolute beginneling achter mijn zojuist aangeschafte naaimachine, probeer een rechte draad in een lapje stof te naaien, maar na een paar steekjes loopt de boel al vast (inclusief zoemtoon).

Wat zou ik fout gedaan kunnen hebben?
Ik lees dat het inmiddels gelukt is, maar misschien je spanning niet goed? Kan ook zijn, dat je onderdraad niet goed in geregen zat, en daardoor de boel vast trok. Succes!
doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg!
pi_41775044
Nu had ik net weer iets: Vóórdat ik ging naaien een enkele onderdraad, maar toen ik het lapje weghaalde na het naaien was het opeens een dubbele.

Raar. (Wel zag het er op het lapje normaal uit.)

Problemen zitten sowieso vooral bij de onderdraad. Alles staat in de gebruiksaanwijzing uitgelegd, behalve hoe ik de boel in het metalen houdertje stop en waar ik de draad laat en dat soort dingen. Dus dat moet ik zelf uitpuzzelen. Ik snap niet waarom ze dat niet gewoon uitleggen.

[ Bericht 24% gewijzigd door #ANONIEM op 13-09-2006 17:21:41 ]
pi_41776159
Waar heb je je machine gehaald? Als het bij een naaimachine dealer is, zou ik terug gaan en meer informatie vragen.. Bij andere zaken: heb je niemand in de buurt, die je eventueel zou kunnen helpen? Het lijkt, dat je spoel niet goed zit, of verkeerd afgesteld is. Dat laatste laat ik liever aan een vakman over, om weer goed te krijgen....

Voor een spoel goed in het huisje te krijgen, je laat de draad met de klok mee lopen, stop hem dan in het metalenhoudertje, haalt de draad terug door het gleufje wat hier in moet zitten en laat hem vervolgens eindigen in het gaatje, wat er dan in zit.

Zo gaat het bij de meeste machines.. ik weet niet welk merk machine jij hebt, apestaartje?
pi_41783249
Hallo mensen. Heb me net geregistreerd op Fok mede dankzij dit topic. Sinds een jaartje ben ik wat fanatieker bezig met naaien. Leuke hobby en als het goed gaat, heb je er ook nog wat aan.

Wat me opvalt is dat jullie het veel over de machines (naai en lock) hebben. Ik heb zelf een oude Bernina overgenomen van mijn moeder. Loopt nog als een trein. En die lockmachine komt nog wel.

Ik zie weinig creaties van jullie. Wat maken jullie zoal? En waar halen jullie de patronen voor kleding vandaan? Zelf vind ik Burda erg leuk. Burda geeft ook ieder half jaar een easy fashion uit. Aan de hand daarvan heb ik het geleerd. Heel makkelijk . Als ik wat meer tijd heb een dezer dagen zal ik eens wat foto's plaatsen van wat dingetje die ik heb gemaakt.
pi_41783475
PS: Wat moet ik mij voorstellen bij een zoommaatje?
pi_41783961
quote:
Op woensdag 13 september 2006 21:30 schreef Takim het volgende:
PS: Wat moet ik mij voorstellen bij een zoommaatje?
Dat is een soort lineaaltje, waar mee je zomen op dezelfde lengte afgemeten kan krijgen.... even een voorbeeld gezocht
pi_41784732
quote:
Op woensdag 13 september 2006 17:57 schreef tries het volgende:
Waar heb je je machine gehaald? Als het bij een naaimachine dealer is, zou ik terug gaan en meer informatie vragen.. Bij andere zaken: heb je niemand in de buurt, die je eventueel zou kunnen helpen? Het lijkt, dat je spoel niet goed zit, of verkeerd afgesteld is. Dat laatste laat ik liever aan een vakman over, om weer goed te krijgen....

Voor een spoel goed in het huisje te krijgen, je laat de draad met de klok mee lopen, stop hem dan in het metalenhoudertje, haalt de draad terug door het gleufje wat hier in moet zitten en laat hem vervolgens eindigen in het gaatje, wat er dan in zit.

Zo gaat het bij de meeste machines.. ik weet niet welk merk machine jij hebt, apestaartje?
Ik heb een AEG, besteld via internet. --> http://image01.otto.de/pool/formata/1247122.jpg

Dealers in de buurt waren geen optie, omdat de goedkoopste machines daar al een kapitaal bleken te kosten. Voor de dingen die ik ermee doe (van het af en toe korter maken van een broek slijt 'ie niet snel...) was 100 euro genoeg.

Bedankt voor de uitleg, trouwens. Ik zal het morgen eens uitproberen.

[ Bericht 18% gewijzigd door #ANONIEM op 13-09-2006 22:12:40 ]
  woensdag 13 september 2006 @ 22:26:36 #164
51568 briana_muirinn
Cottontail en Terra
pi_41785472
quote:
Op woensdag 13 september 2006 21:25 schreef Takim het volgende:
Ik zie weinig creaties van jullie. Wat maken jullie zoal? En waar halen jullie de patronen voor kleding vandaan? Zelf vind ik Burda erg leuk. Burda geeft ook ieder half jaar een easy fashion uit. Aan de hand daarvan heb ik het geleerd. Heel makkelijk . Als ik wat meer tijd heb een dezer dagen zal ik eens wat foto's plaatsen van wat dingetje die ik heb gemaakt.
Ik heb mezelf er eindelijk eens toe gezet om een webspace te maken en foto's te uploaden. Dit babypakje heb ik in de lente voor mijn vriend zijn achternichtje gemaakt. De eerste keer dat ik een kinder/baby kleertje heb gemaakt en wat valt dat tegen met die streepjes stretch stof, het was een behoorlijk gevecht om de strepen mooi te krijgen en volgens mij heb ik het met de sluiting bij de beentjes onderaan niet helemaal goed gedaan. Maar het algehele resultaat valt me niet tegen:

Van het geboortekaartje heb ik geen foto, maar het was in deze kleuren gedaan met zo'n zelfde beertje erop. Die stijl heb ik maar aangehouden. Mams vond het erg leuk
pi_41785620
Het ziet er heel leuk uit!
En een borduurmachine
Babykleding is erg rottig, ik ben ook heel blij dat de jongste nu wat groter is want die kleine maatjes zijn behoorlijk pittig.

Momenteel doe ik niks trouwens Hopenlijk komt het weer want het is heel leuk om te doen.
  woensdag 13 september 2006 @ 23:00:10 #166
56819 Kimske
Juf in wording
pi_41786787
ik ben inmiddels een handeltje begonnen in zelf ontworpen kattenzakken: www.katindezak.com

Stem:
http://www.businesschallenge.nl/261-dhr_l_tome.html
en maak kans op een notebook!
  woensdag 13 september 2006 @ 23:09:12 #167
51568 briana_muirinn
Cottontail en Terra
pi_41787173
Kimske, heel leuk bedacht! Loopt het handeltje al een beetje?
  donderdag 14 september 2006 @ 14:33:31 #168
56819 Kimske
Juf in wording
pi_41801313
Ja het loopt lekker! Jij hebt ook een kat zie ik...
Stem:
  donderdag 14 september 2006 @ 14:43:26 #169
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_41801608
quote:
Op woensdag 13 september 2006 23:00 schreef Kimske het volgende:
ik ben inmiddels een handeltje begonnen in zelf ontworpen kattenzakken: www.katindezak.com

Ziet er leuk uit. Maar wat houdt het precies in? Is het een zak om ze mee te nemen naar de dierenarts of zo?
pi_41802300
quote:
Op woensdag 13 september 2006 22:26 schreef briana_muirinn het volgende:

Van het geboortekaartje heb ik geen foto, maar het was in deze kleuren gedaan met zo'n zelfde beertje erop. Die stijl heb ik maar aangehouden. Mams vond het erg leuk
Leuk borduren, dit doe ik momenteel meer dan kleding naaien. Ik heb hier voor sinds kort een nieuwe machine, die helemaal super werkt. Ik ben nu ook bezig om zelf patroontjes te maken, maar dat is zo moeilijk.... om het echt goed te doen.

En zo'n serie als dat jij hebt gemaakt, vind ik helemaal fantastisch! Ik zal eerdaags ook proberen om hier een foto te krijgen.
  donderdag 14 september 2006 @ 21:22:06 #171
51568 briana_muirinn
Cottontail en Terra
pi_41814726
quote:
Op donderdag 14 september 2006 14:33 schreef Kimske het volgende:
Ja het loopt lekker! Jij hebt ook een kat zie ik...
Ja ik heb een kat, maar het sommetje (kat)+(vrouwtje met zak)= OORLOG geldt hier. Hem in een reismand met eten proppen is niet zo moeilijk, tot ie het eten op heeft en doorheeft dat ie erin zit....

Maar hij is wel een geweldige naaihulp hij weet altijd zo maximaal mogelijk in de weg te liggen en probeert nog steeds uit te pluizen hoe de naaimachine werkt.
pi_41815792
quote:

[..]

.......
Erg leuk met dat borduurwerkje. Het pakje is trouwens mooi geworden. Mooi gedaan met die streepjes bij de mouwtjes. Vast een priegelwerkje geweest.
pi_41815954
quote:
Op woensdag 13 september 2006 21:43 schreef tries het volgende:

[..]

Dat is een soort lineaaltje, waar mee je zomen op dezelfde lengte afgemeten kan krijgen.... even een voorbeeld gezocht
[afbeelding]
Bedankt. Wel grappig; Ik had laatst een simpele versie van karton gemaakt. Ik zal binnenkort eens kijken of ik deze ergens kan vinden. Lijkt me wel wat handiger.
  donderdag 14 september 2006 @ 21:57:34 #174
56819 Kimske
Juf in wording
pi_41816363
quote:
Op donderdag 14 september 2006 21:22 schreef briana_muirinn het volgende:

[..]

Ja ik heb een kat, maar het sommetje (kat)+(vrouwtje met zak)= OORLOG geldt hier. Hem in een reismand met eten proppen is niet zo moeilijk, tot ie het eten op heeft en doorheeft dat ie erin zit....

Maar hij is wel een geweldige naaihulp hij weet altijd zo maximaal mogelijk in de weg te liggen en probeert nog steeds uit te pluizen hoe de naaimachine werkt.
katOPde zak een optie dan ?? ;-)
Stem:
pi_41836695
*Tvp*
quote:

[..]

Ik heb mezelf er eindelijk eens toe gezet om een webspace te maken en foto's te uploaden. Dit babypakje heb ik in de lente voor mijn vriend zijn achternichtje gemaakt. De eerste keer dat ik een kinder/baby kleertje heb gemaakt en wat valt dat tegen met die streepjes stretch stof, het was een behoorlijk gevecht om de strepen mooi te krijgen en volgens mij heb ik het met de sluiting bij de beentjes onderaan niet helemaal goed gedaan. Maar het algehele resultaat valt me niet tegen:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Wow, wat een onwijs leuk kado'tje, zeker als het nog in de stijl van het kaartje was
Un'altra te,
Dove la trovo io...
pi_41873558
quote:
Op woensdag 13 september 2006 23:00 schreef Kimske het volgende:

Wat een goed idee! Ik wil leren leer naaien (ha, ambitieus, ik weet t), heb onlangs hier in t buurthuis mijn eerste naailes achter de rug: was een gigantisch fiasco, ben na afloop huilend naar huis gereden!
We moesten onze eigen machine meenemen, en die van mij is een Duitse Adler uit de jaren vijftig, een industriele machine gekocht op eBay. De 'juf' in onze les wist er geen raad mee, en negeerde mij zo ongeveer de hele les!! Maar de aanhouder wint, dus ik ga gewoon beginnen!

(ik heb trouwens een scanner maar weet niet hoe ik foto's moet uploaden: zal t es gaan uitvogelen, om foto's van de 'Adler' te laten zien, t is een gigantisch coole machine!
  maandag 18 september 2006 @ 11:30:53 #177
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_41915202
quote:
Op woensdag 13 september 2006 21:25 schreef Takim het volgende:
Hallo mensen. Heb me net geregistreerd op Fok mede dankzij dit topic. Sinds een jaartje ben ik wat fanatieker bezig met naaien. Leuke hobby en als het goed gaat, heb je er ook nog wat aan.

Wat me opvalt is dat jullie het veel over de machines (naai en lock) hebben. Ik heb zelf een oude Bernina overgenomen van mijn moeder. Loopt nog als een trein. En die lockmachine komt nog wel.

Foto's?
Een aantal mensen, waaronder ik, hebben geloof ik wel wat creaties (voornamelijk kinder-of poppekleding) in een ander topic geplaatst.
Ik zie idd dat ik ze hier ook nooit heb geplaatst..

Eerst wat ouwetjes:
M'n eerste projectje, een Broekje voor m'n dochter.

Een Rokje voor de jongedame (uit de Ottobre)

Detail:

En mijn laatste projectjes zijn ook alweer klaar:
Dit Roos-setje voor Hanne:

Foto's zijn niet al te best.
Het dametje heeft het lopen ontdekt en wil dus tegenwoordig niet meer stil staan voor een foto.

En twee simpele limoengroene hoezen voor de poef van mijn schoonmoeder (heb ik alleen (nog) geen foto's van)
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
  maandag 18 september 2006 @ 11:33:02 #178
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_41915266
Dat broekje is leuk!
  Licht Ontvlambaar maandag 18 september 2006 @ 11:45:31 #179
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_41915526
Leuk Noli!
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_41916071
Wat mooi Noli!!
Dat setje van Roospatroon
pi_41916739
Ik krijg vandaag mijn eerste naaimachine! . Hoe kan ik erachter komen waar ik in mijn woonplaats (Leeuwarden) een naaicursus kan volgen, ik heb zelf nog niet iets gevonden eigenlijk. In een buurthuis of zo?
  maandag 18 september 2006 @ 12:38:11 #182
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_41916867
Je kan het buurthuis proberen. En bijvoorbeeld even vragen bij een/de stoffenwinkel of zij iets weten.
  maandag 18 september 2006 @ 13:56:01 #183
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_41918840
quote:
Op maandag 18 september 2006 12:33 schreef Tristessa het volgende:
Ik krijg vandaag mijn eerste naaimachine! . Hoe kan ik erachter komen waar ik in mijn woonplaats (Leeuwarden) een naaicursus kan volgen, ik heb zelf nog niet iets gevonden eigenlijk. In een buurthuis of zo?
Waar krijg je 'm weg als ik vragen mag?
Er staat me namelijk bij dat Dekker wel eens advertenties had hangen.
Maar naar Dekker ga ik niet meer toe nadat ze mijn naaimachine hadden afgeschreven. Of nou ja, ik moest 60 euro gaan betalen voor onderzoek naar repparatie en dan was ie nog niet eens gemaakt.
Maxi, Midi & Mini
  maandag 18 september 2006 @ 14:00:36 #184
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_41918973
Heb snel even gezocht..
Kon er zo wel 1 in Drachten vinden..

http://www.modevakcollegemarga.nl/

[edit]

En één in Leeuwarden..
Modevakschool J. van der Schors
Epemastate 17
8926 MX Leeuwarden

Misschien kun je hier iets mee?
Maxi, Midi & Mini
pi_41918989
quote:
Op maandag 18 september 2006 13:56 schreef Noli. het volgende:

[..]

Waar krijg je 'm weg als ik vragen mag?
Er staat me namelijk bij dat Dekker wel eens advertenties had hangen.
Maar naar Dekker ga ik niet meer toe nadat ze mijn naaimachine hadden afgeschreven. Of nou ja, ik moest 60 euro gaan betalen voor onderzoek naar repparatie en dan was ie nog niet eens gemaakt.
Hmm Dekker, dat zegt me niks eigenlijk. De Blokker had vorige week een aanbieding voor een Toyota naaimachine, die haal ik vanmiddag bij mijn ouders vandaan. Volgens mijn moeder zijn dat wel redelijk goede naaimachines.

Voor de rest is het idd een idee om maar eens bij de stoffenwinkel of zo langs te gaan hier.
  maandag 18 september 2006 @ 14:03:17 #186
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_41919041
Dekker Naaimachines zit aan de Kelders

Maar die Toyota's zijn idd goede machines heb ik van horen zegen hier!
Maxi, Midi & Mini
pi_41919044
quote:
Op maandag 18 september 2006 14:00 schreef Noli. het volgende:
Heb snel even gezocht..
Kon er zo wel 1 in Drachten vinden..

http://www.modevakcollegemarga.nl/

[edit]

En één in Leeuwarden..
Modevakschool J. van der Schors
Epemastate 17
8926 MX Leeuwarden

Misschien kun je hier iets mee?
Bieden die modevakscholen ook gewoon cursussen aan voor beginners?
  maandag 18 september 2006 @ 14:05:19 #188
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_41919107
www.modevakschool.net
Dan kun je bij "Opleidigen" "Hobbycursus / naaitechniek" kiezen.

Dus ik denk dat dat ook wel voor beginners is toch? Anders bel je ze gewoon een keer op.
Maxi, Midi & Mini
  maandag 18 september 2006 @ 14:16:10 #189
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_41919432
Deze kwam ik ook nog tegen:
  • http://www.sancho.nl/index.pl/friesland
  • Leeuwarden, Modeva Modevakschool, De Gealanden 542, 8918 KT, tel.(058) 266 38 59

Ha! gevonden!
    Wijkcentrum de Frosk - Naailes
    Is alleen wel weer 's ochtens vroeg

Maar het handigste (en misschien ook wel goedkoopste) is toch even bij de stoffenwinkel of naaimachinehandelaren te vragen.

[ Bericht 28% gewijzigd door Noli. op 18-09-2006 14:24:43 ]
  • Maxi, Midi & Mini
      Licht Ontvlambaar maandag 18 september 2006 @ 14:23:06 #190
    7020 Sjeen
    ...gevaarlijke vrouw...
    pi_41919655
    In Maastricht is gewoon niks te vinden Naaien ze hier niet soms
    You can't start a fire without a spark...
    ♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
    A dirty mind is a joy forever!
      † In Memoriam † dinsdag 19 september 2006 @ 07:56:22 #191
    37843 lady-wrb
    kortaf
      dinsdag 19 september 2006 @ 14:08:26 #192
    56819 Kimske
    Juf in wording
    pi_41950582
    Ik heb zelf nooit naaicursus gehad, maar ben zelf beetje gaan klooien. Veel gevraagd aan moeders en knip mode heeft een hele handig naaiboek op de markt! Kun je alles in terugvinden!
    Stem:
      woensdag 20 september 2006 @ 17:46:34 #193
    51568 briana_muirinn
    Cottontail en Terra
    pi_41988606
    Dat zwartwitte rokje met roosjes en lint is onwijs lief zeg
    pi_41989628
    Voorzichtig tvp-tje

Ik heb al allerlei stofjes liggen maar op de een of andere manier kom ik er toch niet toe...
    Falling feels like flying
    Until you hit the ground...
    Last.fm Twitter
    pi_41990774
    Ow Noli,dat rokje met die roosjes Wát een dot.Als ik een meisje krijg,kan ik m dan bij je bestellen?
    Geweldig al die dingen,ik ben een oen achter de naaimachine en vind er ook niks aan.Er staat hier ook een nieuw exemplaar,bij de kruidvat vandaan.Heb alleen gekeken hoe ik m in moest spannen en m weer terug in de doos gedaan
    Mijn moeder gaat me gelukkig helpen met dekbedhoesjes en gordijntjes maken,dat vind ik al een werk.Ik kan het wel,maar heb er gewoon geen zin in En mijn moeder heeft vroeger op een naaiatelier gezeten en die rammelt er dus zo mee weg.Ik houd het dus maar bij borduren.

Groetjes,Minoes
      woensdag 20 september 2006 @ 20:33:14 #196
    51568 briana_muirinn
    Cottontail en Terra
    pi_41993923
    Grappig, minoes! dat heb ik juist andersom.
    Borduurwerkjes vind ik mooi maar ik heb er geen zin/geduld voor over om het met de hand te leren, en een gordijntje is een kwestie van even 'gas geven'. Dat valt wel mee. Daarom ben ik ook als een blok gevallen voor mijn huidige naai/borduurmachine
      † In Memoriam † woensdag 20 september 2006 @ 22:10:45 #197
    37843 lady-wrb
    kortaf
    pi_41998341
    bernina en ik zijn een echt team geworden.
    sinds de aanschaf heb ik er nu zo'n 50 broeken doorheen getrokken

mijn volgende projekt wordt een borduurmachine, want borduren vind ik leuk, maar het moet wel snel
    ik zoek dr een waar je ook eigen tekeningen/plaatjes mee kan borduren. iemand een ideetje? mijn naaimachinehandel kwam meteen met een exemplaar van 4600 euro
    ik vind het nog al een bedrag; dat moet toch goedkoper kunnen?
    pi_42018314
    Ik heb, als absolute beginneling, een vraag over het naaien door dikke stukken.

Dat bleek bij het korter maken van mijn broek namelijk erg lastig, die twee keer dat ik daar doorheen moest. Noodgedwongen heb ik die stukjes zonder pedaal en met véél draaien aan het handwiel genaaid. Bij 'normaal' naaien liep de boel namelijk vast (een naald die niet meer boven kwam).

Is hier iets aan te doen? Overigens heb ik de allerdikste naaldsoort in de machine zitten.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 21-09-2006 17:17:07 ]
      † In Memoriam † donderdag 21 september 2006 @ 17:59:16 #199
    37843 lady-wrb
    kortaf
      donderdag 21 september 2006 @ 19:55:52 #200
    3011 E.T.
    hormonaal stuiterballetje
    pi_42024580
    quote:
    Op donderdag 21 september 2006 17:59 schreef lady-wrb het volgende:
    ja hoor, uitdunnen
    Hoe moet ik dat voor me zien, als ik een jeans bijv. korter wil maken en steeds m'n naalden breek op de zijnaden?
    I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')