abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36131805
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 23:01 schreef Slayage het volgende:
Das waar, maar dude wie is die gozer in je ava? Lijkt op een iemand die ik ken.
Is een model van Ralph Lauren.
pi_36131874
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 23:02 schreef Steijn het volgende:

[..]

Is een model van Ralph Lauren.
Joh! Hij lijkt echt vet op die ene gozer, misschien is ie in de tussen tijd model geworden van RL al een tijdje terug, dat ik em heb gezien
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  vrijdag 17 maart 2006 @ 23:19:36 #33
111171 Richie_Rich
Rich Industries©
pi_36132260
Snel ontslagen kunnen worden zorgt er ook voor dat werkgevers sneller over gaan tot aannemen van iemand.

Met de wetenschap dat een slecht iemand makkelijk geloosd kan worden zou ik snelle rgeneigd zijn iemand aan te nemen ipv hogere werkdruk voor huidige werknemer.

Bij een extreme ontslagbescherming denk ik wel 231424x over na om iemand aan te gaan nemen.
pi_36132316
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 23:19 schreef Richie_Rich het volgende:
Snel ontslagen kunnen worden zorgt er ook voor dat werkgevers sneller over gaan tot aannemen van iemand.

Met de wetenschap dat een slecht iemand makkelijk geloosd kan worden zou ik snelle rgeneigd zijn iemand aan te nemen ipv hogere werkdruk voor huidige werknemer.

Bij een extreme ontslagbescherming denk ik wel 231424x over na om iemand aan te gaan nemen.
Precies, en als mensen werken hebben ze meer geld om uit te geven, met als gevolg dat de economie aantrekt waardoor er weer meer banen komen.
pi_36132542
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 07:43 schreef Clourhide het volgende:

[..]

Erg typisch dat dit niet in het nieuws komt in Nederland... Dit gaat namelijk om het omstreden ultra-liberalistische "banenplan" van de Franse regering, zogezegd een antwoord op de rellen in de banlieues van een tijdje geleden.

In feite zorgt het er alleen maar voor dat jongeren een nog onzekerder positie op de arbeidsmarkt krijgen.

http://www.standaard.be/A(...)elid=DMF17032006_002
Een onzekere positie is beter dan geen positie.
pi_36132721
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 23:19 schreef Richie_Rich het volgende:

Tot in het geval dat een bedrijf slecht zit, dan kunnen ze ook weer lekker makkelijk van de mensen af.
En dan komt er ook niemand voor terug.

Een beetje bescherming moet er mijns inziens zijn.
'It's like what Lenin said... you look for the person who will benefit, and, uh, uh... '
"Please don't argue with me. My brain's only just about capable of stopping me farting in front of you."
pi_36132774
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 23:40 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:

[..]

Tot in het geval dat een bedrijf slecht zit, dan kunnen ze ook weer lekker makkelijk van de mensen af.
Het is gewoon discriminatie. Voer het dan meteen voor iedereen in, zou ik zeggen of gaan ze daar in Frankrijk meteen de guillotine tevoorschijn halen
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_36132862
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 23:42 schreef Slayage het volgende:

[..]

Het is gewoon discriminatie. Voer het dan meteen voor iedereen in, zou ik zeggen of gaan ze daar in Frankrijk meteen de guillotine tevoorschijn halen
Met die communistische vakbonden daar? Dan breekt de hel los denk ik.
pi_36132948
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 08:50 schreef Evil_Jur het volgende:
Is ook weer typisch om te horen dat de zwaarste relschoppers niks met de studenten te maken hebben maar gewoon weer een stel kut Noord-Afrikanen zijn...

Vooroordeel zeker geen bron he
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_36133410
quote:

[..]

In de VS : geen bescherming en wel minder werkloosheid en hogere lonen.

Ik ben benieuwd wat de voordelen van die bescherming zijn.
pi_36133548
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 23:49 schreef Meki het volgende:

[..]

Vooroordeel zeker geen bron he
Je hebt zowaar een keertje gelijk.
  zaterdag 18 maart 2006 @ 00:33:46 #42
111171 Richie_Rich
Rich Industries©
pi_36133876
quote:

[..]

Dan reorganissert het bedrijf ten einde er weer beter uit te komen. Waarna het weer groeit dus

Met een extreme ontslagbescherming moet er enorm veel geld voor werknemers uitgetrokken worden dat het herstel of significant langer gaat duren, of zelfs helemaal niet komt.

Dit laatste gaat vooral op voor branches die met hevige concurrentie uit lage lonen landen zitten
pi_36136352
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 00:10 schreef HiZ het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd wat de voordelen van die bescherming zijn.
Is er in de VS geen enkele ontslagbescherming? Ik dacht dat er nogal geprocedeerd is tegen ontslag op basis van dubieuze gronden, bijvoorbeeld ontslag homo's.
Geldt er niet in de VS dat er makkelijk ontslagen kan worden maar dat er wel een réden moet worden gegeven?

Ik ben zeker niet tegen een versoepeling van de ontslagmogelijkheden, maar ontslag zonder enige opgave van reden vind ik min.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_36139873
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 00:10 schreef HiZ het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je niet hebt over de mensen die het moeten doen met het minimunloon, want die hebben het heel moeilijk en daar is het dan ook heel gebruikelijk om twee fulltime banen te hebben om het hoofd boven water te kunnen houden.
-Rabia Al-Basri
pi_36149771
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 08:56 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Bron?

Die hebben toch ook de slechtste positie op de arbeidsmarkt?
de franse tv.

ik help het zelf gezien in lyon (daar woon ik)

beetje jammer...
pi_36152752
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 12:48 schreef Slayage het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je niet hebt over de mensen die het moeten doen met het minimunloon, want die hebben het heel moeilijk en daar is het dan ook heel gebruikelijk om twee fulltime banen te hebben om het hoofd boven water te kunnen houden.
Ja en? Leven mensen van de bijstand hier in grote luxe ?
  zondag 19 maart 2006 @ 00:02:55 #47
46960 StefanP
polemicist
pi_36156247
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 19:32 schreef Idiosincrasico het volgende:
Frankrijk heeft een waardeloos toekomstperspectief. Veel Universitair geschoolden spreken amper Engels in een wereld waar je met alleen Frans simpelweg beperkt bent. Daarnaast natuurlijk de enorme concentraties kansloze moslims in de grootstedelijke buitenwijken. Daarnaast nog eens de aankomende problematiek met pensioenen ... De Franse arrogantie wordt langzamerhand afgestraft.
En hun arbeidsmarkt is belachelijk inflexibel. Stompzinnige vakbonden en overbeidsbemoeienis.

Die nieuwe zou een zegen zijn, verlossing van een blok aan je been voor werkgevers. Maar ja, daar heeft het pseudo-communistische krakerstuig geen boodschap aan he.

Frankrijk, zak maar lekker weg in de door jezelf gecreeerde stront.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_36158842
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 21:51 schreef HiZ het volgende:

[..]

Ja en? Leven mensen van de bijstand hier in grote luxe ?
Hiz: lonen in de VS zijn hoger

Slayage: Dat betwijfel ik

Hiz: Ja en? Leven mensen van de bijstand hier in grote luxe ?

Mis ik iets???
-Rabia Al-Basri
  zondag 19 maart 2006 @ 01:48:36 #49
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_36158896
Jammer weer dat de rellen waarschijnlijk veroorzaakt zijn door personen die niet meeliepen in de demonstratie maar puur kwamen voor het rellen. Ik snap ook niet dat de Franse politie zich zo inhoud tegen personen die al gemaskerd op ze af komen.
stupidity has become as common as common sense was before
  zondag 19 maart 2006 @ 05:58:41 #50
111171 Richie_Rich
Rich Industries©
pi_36161024
quote:
Op zondag 19 maart 2006 00:02 schreef StefanP het volgende:

[..]
Frankrijk, zak maar lekker weg in de door jezelf gecreeerde stront.
Ben ik het eigenlijk wel mee eens.

In Duitsland had je zo een beetje hetzelfde maat dat kwam voornamelijk door het erg slechte oost-Duitsland.

Als ik zie hoe de laatste regeringen daar aan de slag gaan kan ik eigenlijk niet veel meer dan respect daarvoor te hebben. ITT het logge en arrogante Frankrijk
  zondag 19 maart 2006 @ 06:43:01 #51
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_36161074
Als men de jeugdwerkloosheid tegen wil gaan is dit een uitermate effectieve manier. Daarnaast kan men denken aan het verlagen van het minimumloon voor jongeren, aangezien zij het minst van allen produktief zijn.
pi_36161636
quote:
Op zondag 19 maart 2006 06:43 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Als men de jeugdwerkloosheid tegen wil gaan is dit een uitermate effectieve manier. Daarnaast kan men denken aan het verlagen van het minimumloon voor jongeren, aangezien zij het minst van allen produktief zijn.
Zijn 26-jarigen het minst productief? Waarop baseer je dit?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_36162718
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 10:10 schreef Evil_Jur het volgende:
Punt is, ik denk dat meer dan de helft van de relschoppers geen zier geven om de nieuwe arbeidswet en gewoon rotzooi willen trappen.
bullshit. Ik zit in Parijs, en geloof me als ik zeg dat 99% van de demonstranten ook echt studenten zijn.
pi_36170336
er wordt nu een ultimatum gesteld door de studenten en de vakbonden (die hebben veel macht in FR)
de regering moet maandag het voorstel intrekken, wanneer ze dat niet doen weet ik niet wat er gebeurt..
  zondag 19 maart 2006 @ 16:18:17 #55
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_36170547
quote:
Op zondag 19 maart 2006 09:22 schreef sigme het volgende:

[..]

Zijn 26-jarigen het minst productief? Waarop baseer je dit?
De productiviteit loopt op om vervolgens weer af te nemen. Een 25-jarige is minder productief dan een 26-jarige, gemiddeld genomen.

Zie bv. 1 of 2
  zondag 19 maart 2006 @ 17:13:38 #56
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_36172026
quote:

Waar denk je dat al die sociale vangnetten voor bedoeld zijn?
pi_36181871
gemaakt door een vriend van me. Iedereen rende weg, en hij wilde nog een foto maken. Dat resulteerde in een dagje huilen vanwege de traangas die zijn richting op werd gegooid.

Place de Nation...
pi_36199830
De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
  donderdag 23 maart 2006 @ 11:40:35 #59
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_36291937
quote:
Sarkozy wil proefperiode jongerenwet
Groeiende verdeeldheid Franse regering

PARIJS - Het zeer omstreden wetsvoorstel voor een versoepeling van het ontslagrecht voor jongeren leidt na wekenlange maatschappelijke onrust ook tot verdeeldheid binnen de Franse regering.

Minister van Binnenlandse Zaken Nicolas Sarkozy pleit ervoor het plan van premier Dominique de Villepin eerst tijdelijk uit te proberen.

Sarkozy stelt voor een halfjaar proef te gaan draaien met de arbeidswet. „Het zou verstandig zijn als iedereen daarmee instemt om uit de huidige impasse te komen”, zegt de bewindsman in een interview met het blad Paris Match van donderdag. Na zes maanden zou de wet moeten worden geëvalueerd met de vakbonden en studentenorganisaties, die zich momenteel fel verzetten tegen de plannen.

Sarkozy en De Villepin, beiden concurrenten in de strijd om de opvolging van Jacques Chirac, hebben al jaren een slechte verstandhouding. In de Franse media wordt druk gespeculeerd dat Sarkozy mogelijk de regering zal verlaten om niet met De Villepin ten onder te gaan en zijn kansen voor volgend jaar te vergroten.

Een tot nu toe onbuigzame De Villepin lijkt zijn politieke lot te hebben verbonden aan de wet. De premier heeft van zijn ministers geëist dat zij hem onverkort blijven steunen in zijn plannen.

Maar dinsdag sprak minister van Economische Zaken en Financiën Breton al van „aanpassingen” in de wet. Ook in de centrumrechtse regeringspartij UMP zijn steeds meer geluiden te horen dat De Villepin water bij de wijn moet doen. De parlementsfractie heeft dinsdag onder meer gepleit voor een halvering van de proefperiode tot 1 jaar.

Met de CPE (contract de première embauche) of het ”eerste werk”-contract wordt het voor werkgevers mogelijk nieuwe jonge werknemers aan te nemen die een proefperiode van twee jaar moeten doorlopen voor ze kans hebben op een vaste baan. De werkgever kan ze in die twee jaar ontslaan zonder daarvoor een motivering te moeten geven.

De belangrijkste studentenbond UNEF noemde het aanbod met oog op de massaliteit van de protesten „belachelijk.”

In de afgelopen weken zijn studenten en scholieren al massaal de straat op gegaan om te protesteren tegen het wetsvoorstel en het verzet wordt steeds groter. Voor dinsdag 28 maart hebben bonden en studentenorganisaties opgeroepen tot werkonderbrekingen en demonstraties. Bij de protestacties kwam het eerder tot confrontaties met de politie waarbij tientallen gewonden zijn gevallen.

Acht vakbonden hebben woensdag werknemers van de nationale luchtvaartmaatschappij Air France opgeroepen om op 28 maart te beginnen aan een 24 uursstaking. Ook het openbaar vervoer in Parijs zal op die dag nagenoeg zeker niet rijden.

Inmiddels lijkt de onrust over te slaan naar de Franse voorsteden, waar in het najaar eerder massale rellen uitbraken tussen de politie en veelal allochtone jongeren. In een buitenwijk ten noorden van Parijs hebben groepen jongeren woensdag vernielingen aangericht, meldde de politie.

Sarkozy, die bij de rellen vorig jaar voor de jongeren de kop van jut was, waarschuwt in Paris Match dat de nog altijd gespannen situatie in de buitenwijken weer kan ontvlammen door de slepende kwestie rond het jongerencontract.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')