abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36093869
Uit onderzoek blijkt dat een groot deel van de vrouwen in de westerse wereld (en een verassend deel van de mannen) ontevreden zijn over hun uiterlijk. Bladen als Cosmopolitan en Playboy portreteren vrouwen die er bijna griezelig perfect uit zien. De TV doet hier niet aan onder. Kijk naar een gemiddelde soap of TV hit en je ziet de perfectie van het beeld afdruipen. De bioscoopsterren zien er altijd perfect uit en zijn tot in de puntjes verzorgt met de laatste mode en kleding. De media zorgt ervoor dat de gemiddelde man of vrouw haast een holbewoner lijkt naast al die pracht en praal....

Maar is dit wel zo?

Wat een groot deel van de mensen weten is dat achter de gemiddelde tv -en bioscoop ster een heel team schuil gaat van visagisten en kledingexperts. Deze hebben een volledige dagtaak om deze mensen er goed uit te laten zien.

Maar wat als dit niet meer werkt?

Dan is er nog de kunst van de fotografie.....of eigenlijk het retoucheren ervan.

Met de komst van steeds krachtige computers en beeldbewerkingsprogramma's kan men
een gemiddeld fotomodel omtoveren tot haast een engelachtig wezen. Inperfecties worden met
een handomdraai weggewerkt. Pukkeltje hier, cellulose daar? Niemand hoeft het te weten; even
het softwareprogramma er op los laten en je hebt de perfect huid en complexiteit.

Als je de échte foto's van de sterren op de onderstaande pagina bekijkt, voel je je wellicht een stuk beter.

De beelden op de onderstaande links kunnen schokkend zijn

Levende make-up wondertjes:

Britney Spears
Christina Aguileraaaaah!

Retoucheren:

Fotomodellen / Celebs

Fotomodel?....of niet
Hot of Horror?

Het retoucheren beperkt zich zelfs niet alleen tot vlees en bloed. Ook wel eens teleurgesteld geweest nadat je die perfecte uitziende schoen via het internet had besteld?

Perfect schoen?

Zo zie je maar dat zelfs bekende mensen hun foutjes hebben.

[ Bericht 12% gewijzigd door tyberium op 16-03-2006 19:19:25 ]
pi_36094360
Hier nog een site met retoucheer werk (deze is nu offline om onderhoudsredenen zag ik) http://www.fluideffect.com/index2.html
pi_36094979
the 'Art' of DeTouch oftewel fantastic plastic barbies.
pi_36095169
Die zijn wel erg extreem behandeld, playboystyle dus
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
  vrijdag 17 maart 2006 @ 16:35:27 #5
53305 Fish_
Gek op lomo's
pi_36121068
Ik retoucheer nog gewoon met het penseeltje.... maar alleen voor de foutjes in het negatief, stofjes, etc.

Met photoshop noem ik het meer "verbouwen" van de foto.
Lomo camera scoren? Bij www.fotowereld.com/ natuurlijk!
pi_36122262
nu nog zo'n programmaatje dat je er iedere dag irl zo uitziet
tis trouwens wel leuk om te zien hoe bv christina er normaal uitziet
pi_36123449
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 16:35 schreef Fish_ het volgende:
Ik retoucheer nog gewoon met het penseeltje.... maar alleen voor de foutjes in het negatief, stofjes, etc.

Met photoshop noem ik het meer "verbouwen" van de foto.
Kun je in dit topic misschien eens vertellen hoe je dat doet?
Ik heb namelijk een doka en zo'n setje met kleuren en een penseel maar ik zou niet weten hoe ik dat moet doen.
"So, I cant be a Bi without having sexual feelings towards girls?"
pi_36193833
Hmmm, met dit soort van retoucheren kan zelf IK er mooi uit zien, hahaha.
Niet te geloven zeg.

Wel vind ik al die lui er heel onnatuurlijk 'oranje' uit zien...
Beauty is in the eye of the beholder and it may be necessary from
time to time to give a stupid or misinformed beholder a black eye...
pi_36194407
Sommige foto's uit de OP vind ik mooier vóór het retoucheren dan erna ...

http://www.glennferon.com/portfolio1/portfolio13.html deze bijvoorbeeld.
pi_36194481
Is dat Miss Aguilera wel?
pi_36194832
Het valt mij op dat een heleboel foto's slecht belicht zijn en dat dit gecorrigeerd wordt door de retouche.

Zelf heb ik veel aan foto's voor reisgidsen geklooid zodat alles er zonnig en vol vakantieplezier uitzag.
Storende flat's personen, vuil op straat oftewel alles wat de situatie ter plekke herkenbaar zou maken moesten weg.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_36195085
Is dit niet eigenlijk een vorm van liegen?

Als je dit met een persfoto doet, zijn de rapen gaar. Waarom gelden er andere regels voor topmodellen en reisgidsen?
pi_36303352
damn.. ik wist dat het gebeurde.. maar zo extreem :\
en ik maar denken ik kan geen perfecte fotos maken om dat ik geen goede apparatuur heb.. nou met photoshop kom je n heel eind (afgezien van belichting)
pi_36306724
quote:
Op maandag 20 maart 2006 11:39 schreef MrBean het volgende:
Is dit niet eigenlijk een vorm van liegen?

Als je dit met een persfoto doet, zijn de rapen gaar. Waarom gelden er andere regels voor topmodellen en reisgidsen?
Omdat het de taak van de pers is om zo accuraat mogelijk een beeld te schetsen van een situatie. Er moet sprake zijn van een zekere objectiviteit. De foto moet de situatie en het verhaal weergeven.

Bij non-persfotografie kan er veel meer met een foto gespeeld worden. De foto moet mooi zijn, hij moet marketable zijn en uiteindelijk moet de foto een verhaal creëren, dan wel een karakter krijgen. Daarbij kunnen tal van tools gebruikt worden om de perfecte foto te krijgen (waaronder nabewerkingen).

Uiteindelijk hebben beide soorten fotografie een ander doel.
pi_36484072
Hier nog eentje die hier wel past: Het Coca Cola 'Wonderland'

http://www.taylorjames.com/photographic-retouching/tj-menu-3.php
pi_36496961
Ja, maar, dat kunnen wij toch ook?

POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_36497122
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 16:49 schreef innepin het volgende:
Ja, maar, dat kunnen wij toch ook?

[afbeelding]
Mooi gedaan... je had nog een paar van die "losse" haren weg kunnen poetsen, maar verder mooi gedaan. Mooie volle kleuren nu.
pi_36497406
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 16:53 schreef ScienceFriction het volgende:

[..]

Mooi gedaan... je had nog een paar van die "losse" haren weg kunnen poetsen, maar verder mooi gedaan. Mooie volle kleuren nu.
Oh ja, helemaal overheen gekeken.
Maar behalve de kleuren... eh...

onderkin weggehaald, vinger dunner gemaakt, moedervlek bij oog weggehaald, tanden witter gemaakt, ondertanden gelijk gemaakt, slotje van kettinkje weggehaald, ogen symmetrisch gemaakt + natuurlijk dat hele kapsel maar gekopieerd
pi_36497791
Ik zie nu pas dat je "onderkin" hebt weggehaald... en dat de kaak is bijgewerkt... Trouwens, het haar heb je mooi gedaan bij de scheiding (voorste gedeelte). Hoe heb je dat gedaan? Het is nu namelijk meteen stijl...
pi_36499989
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 17:18 schreef ScienceFriction het volgende:
Ik zie nu pas dat je "onderkin" hebt weggehaald... en dat de kaak is bijgewerkt... Trouwens, het haar heb je mooi gedaan bij de scheiding (voorste gedeelte). Hoe heb je dat gedaan? Het is nu namelijk meteen stijl...
Dankje Ik heb het haar gewoon van de ene kant naar de andere kant gekopieerd en geplakt, en toen bijgewerkt en gegumd enzo zodat de scheiding er okee uitzag.
  vrijdag 31 maart 2006 @ 00:01:02 #21
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_36511437
Onzin reactie van MrBean aan het adres van een user (en de reacties daarop) verwijderd.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_36511474
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 00:01 schreef RonaldV het volgende:
Onzin reactie van MrBean aan het adres van een user (en de reacties daarop) verwijderd.
Dankuzeer

OT: doet hier niemand anders aan extreem retoucheren in fotosoep voor de lol?
  vrijdag 31 maart 2006 @ 00:04:02 #23
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_36511516
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 00:01 schreef innepin het volgende:

[..]

Dankuzeer

OT: doet hier niemand anders aan extreem retoucheren in fotosoep voor de lol?
Het gebeurt wel in Bewerkte -->Users<--foto's deel 36 , bedoel je dat?
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_36511657
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 00:04 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Het gebeurt wel in Bewerkte -->Users<--foto's deel 36 , bedoel je dat?
Nee, meer of er nog iemand poogt na te doen, al dan niet succesvol, wat de mensen uit de linkjes in dit topic professioneel doen. En dat is niet hele rare dingen ervan maken, maar er dus een tijdschrijft waardig uiterlijk aan proberen te geven.
  vrijdag 31 maart 2006 @ 00:37:37 #25
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_36512401
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 00:09 schreef innepin het volgende:

[..]

Nee, meer of er nog iemand poogt na te doen, al dan niet succesvol, wat de mensen uit de linkjes in dit topic professioneel doen. En dat is niet hele rare dingen ervan maken, maar er dus een tijdschrijft waardig uiterlijk aan proberen te geven.

Ik neem aan dat je dit niet bedoelt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')