quote:Op donderdag 16 maart 2006 17:55 schreef LostFormat het volgende:
Dikke kans dat ze aangenomen wordt.
En wat als ze nou werkelijk geinteresseerd is?quote:Op donderdag 16 maart 2006 17:54 schreef PLAE@ het volgende:
Zulke zielige types zie je altijd bij zulk soort baantjes. Die denken er op die manier dan wel te komen door zichzelf erg interessant voor te doen.
Zijn meestal snel weer vertrokken en bepaald geen toppers.
hmmm 2 opties:quote:Op donderdag 16 maart 2006 17:56 schreef -beyond- het volgende:
[..]
En wat als ze nou werkelijk geinteresseerd is?
Wat als zij nou door dit gedrag inderdaad ver komt?
Dan zijn jullie hier de dommerikken....niet zij hoor!
Zeg, zo hoor je naar een sollicitatiegesprek te gaan boer.quote:Op donderdag 16 maart 2006 17:43 schreef kippiej het volgende:
Ik was dus vandaag op sollicitatie gesprek bij een callcenter hier in de buurt.
Ik kreeg een hele middag een presentatie met een zooi andere mensen van een supervisor.
Zat er, naast een paar andere mensen ook weer zo'n dikke trut die denkt carriere te maken daar
In een net pakje, en een pantalon, zit ze daar de hele tijd veeeels te geinteresseerd te zijn.
Gaat ze zichzelf voorstellen, dus ik dacht jow nu gaan we het krijgenen ja hoor
"ik ben 24, ben na de mavo callcenter gaan doen , in een garage gewerkt, secretaresse zus en zo, en nu wil ik hier werken k ben via het uitzendbureau"
Dus ik keek al van:![]()
En dan gaat ze de hele tijd lachen, en overdreven aardig doen naar die supervisor. En dan heeft ze ook nog eens een mapje bij zich voor aantekeningen
Een cáll-center.quote:Op donderdag 16 maart 2006 18:01 schreef KonnieKipke het volgende:
[..]
Zeg, zo hoor je naar een sollicitatiegesprek te gaan boer.
Je bloed begint langzaam weer op normale temperatuur te komen?quote:Op donderdag 16 maart 2006 18:01 schreef Marruk het volgende:
Callcenter.....
6 weken gedaan, en nog steeds heb ik ontwenningsverschijnselen
A: Ik ben wel een carriere vrouw...maar niet met zo'n figuur!!quote:Op donderdag 16 maart 2006 17:57 schreef PLAE@ het volgende:
[..]
hmmm 2 opties:
A: Je bent zelf zo'n figuur
B: Je begrijpt niet om wat voor baantjes het gaat, voor welke leeftijdscategorie etc etc en je kent dit soort types blijkbaar niet![]()
Je bent blij dat mensen callcenterwerk doen?quote:Op donderdag 16 maart 2006 17:59 schreef Aventura het volgende:
iemand moet het doen, ik ben blij dat er zulke mensen zijn.
Ik vind in de supermarkt werken hoger op de sociale ladder staan dan callcenter-werk hoor.quote:Op donderdag 16 maart 2006 17:57 schreef editor2 het volgende:
lekker ventje ben jij met je afgeven op anderen. Zij laat tenminste zien - overdreven of niet - dat ze iets wil maken van haar werk. Jij ziet het als opstapje naar de vakkenvul positie over 6 maanden bij Appie Hein te samen met Mourad Bivaka![]()
![]()
Ze zijn tenminste van de straat, ze zouden ook een uitkering kunnen gaan trekken. Ik heb er geen problemen mee verder hoor, zolang ze mij maar niet bellen.quote:Op donderdag 16 maart 2006 18:06 schreef Technicolor het volgende:
[..]
Je bent blij dat mensen callcenterwerk doen?!,
!,
!. Word jij blij van enquetebellers?
Qua loon wordt callcenter veel beter gewaardeerd maar volgens mij krijg je zelfs als vakkenvuller meer waardering van je klanten dan een callcenter medewerkerquote:Op donderdag 16 maart 2006 18:07 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Ik vind in de supermarkt werken hoger op de sociale ladder staan dan callcenter-werk hoor.
Ik kan me trouwens weinig lagers bedenken. Zelfs asperge steken is nog nobeler werk.
Inderdaad. Dat Telefonische Terrorisme verdiende echt dikke knaken, maar boh wat een kutwerk.quote:Op donderdag 16 maart 2006 18:01 schreef Marruk het volgende:
Callcenter.....
6 weken gedaan, en nog steeds heb ik ontwenningsverschijnselen
Ja, dat bedoel ik.quote:Op donderdag 16 maart 2006 18:08 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
zolang ze mij maar niet bellen.
quote:Op donderdag 16 maart 2006 17:43 schreef kippiej het volgende:
Ik was dus vandaag op sollicitatie gesprek bij een callcenter hier in de buurt.
Helaas heeft ze het zelf niet eens door.quote:Op donderdag 16 maart 2006 18:36 schreef maartena het volgende:
Ik zou iemand die na de Mavo call-center werk gaat doen.... nou niet echt willen betitelen als een "carriere wijf".
Ach, ik heb een bijbaan bij een callcenter en het is vrij makkelijk om "carriere" te maken.quote:Op donderdag 16 maart 2006 18:31 schreef Steijn het volgende:
Helemaal eens met TS, prima als je hard wil werken (vind ik zelfs erg goed) maar je moet wel realistisch blijven. Callcenterwerk is bepaald geen carriere maken.Overigens zou het wat mij betreft gelijk afgelopen zijn als ze haar 'charmes' in de strijd gooit bij het sollicititatiegesprek.
Senior supervisor, wow, dat lijkt me heel erg leuk!quote:Op donderdag 16 maart 2006 18:38 schreef Overlast het volgende:
[..]
Ach, ik heb een bijbaan bij een callcenter en het is vrij makkelijk om "carriere" te maken.
Van beller naar supervisor binnen een half jaar, en senior supervisor binnen een jaar of 3-4 is te doen.
Het is allemaal relatief natuurlijk maar vooruit gaan is niet heel erg moeilijk.
Tja, dat heb je inderdaad.quote:Op donderdag 16 maart 2006 17:50 schreef Maerycke het volgende:
Sommige mensen willen wél hun best doen om een baan te krijgen...
Floormanager heet datquote:Op donderdag 16 maart 2006 18:39 schreef Chriz2k het volgende:
Senior supervisor, wow, dat lijkt me heel erg leuk!
Als jij dit zou zijn had je begrepen waarom ze zo haar best deed.quote:
Ja echt een kippenhok wordt het dan.quote:
Dit heeft niets te maken met je best doen. Dit heeft te maken met jezelf omhoog willen likken.quote:Op donderdag 16 maart 2006 17:50 schreef Maerycke het volgende:
Sommige mensen willen wél hun best doen om een baan te krijgen...
Ik zie niet precies wat bovenstaand verhaal te maken heeft met het verhaal van TS waarin iemand netjes gekleed op komt dagen tijdens een sollicitatiegesprek en gedurende datzelfde gesprek aantekeningen maakt. TS is waarschijnlijk als een suffe slons op dat gesprek verschenen en zit nu te zeuren over de aanwezigheid van motivatie bij andere mensen dan hemzelf..quote:Op vrijdag 17 maart 2006 11:07 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Dit heeft niets te maken met je best doen. Dit heeft te maken met jezelf omhoog willen likken.
Ik heb ook een sollicitante gehad die bijdehand over wilde komen.
Zij, interessant kijkend: "Ik wil hier wel werken hoor, maar dan wil ik wel dat jullie me studietijd geven zodat ik mijn A+ examen kan doen"
Ik,: "Goh, A+! Echt waar?"
Zij, trots,: "Ja, en daar heb ik nog ongeveer 50 uur studietijd voor nodig"
Ik,: "En als ik je nu eens vertel dat ik geen mensen zoek die willen studeren, maar mensen die willen werken?"
Zij:![]()
Gesprek duurde niet lang![]()
Nauwelijks, het is al 9 maanden geleden en mijn god wat een verschrikkelijk werk is dat. Zooo ontieglijk saai gewoon, men.quote:Op donderdag 16 maart 2006 18:04 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Je bloed begint langzaam weer op normale temperatuur te komen?
En je bloeddruk komt ook langzaamaan goed?
Op zich niks. Ik onderstreep alleen maar dat het bij bepaalde sollicitanten (vaak met beperkte capciteiten) niet gaat over de inhoud, maar over het proberen te verdoezelen van hun beperkingen.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 11:24 schreef Maerycke het volgende:
Ik zie niet precies wat bovenstaand verhaal te maken heeft met het verhaal van TS waarin iemand netjes gekleed op komt dagen tijdens een sollicitatiegesprek
Op zich moet je je netjes presenteren, daar is niks mis mee. Maar als je je op een voor de overige aanwezigen schijnbaar irritante manier presenteert, zegt dat ook iets over je inlevingsvermogen en je bereidheid tot samenwerken. Als ik de indruk heb dat die persoon daarnaast ook nog probeert om zijn beperlingen te verbergen door extra bijdehand te doen, valt die voor mij al bijna meteen af.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 11:29 schreef Nerdmans het volgende:
is toch niet meer dan normaal dat je jezelf optimaal presenteerd tijdens een sollicitatie.
Jij bent zeker zo'n type die dat lekker oninteressant zit te kijken terwijl je notabene dezelfde baan neemt als de rest daar. Dus doe maar niet zo superieur, werk is werk en die dame doet t imo beter dan jij.
Over 5 jaat heeft die dame leuke baan zekerheid en zit jij weer tussen diezelfde miepjes op een outbound bel functie te solliciteren![]()
Losers in command / second level / de parasiterende laag.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 13:20 schreef Marruk het volgende:
Die opperbellers (weet ff niet hoe je ze moet noemen)
Want? Denk je dat vrouwen nog steeds eerlijk behandeld worden op de arbeidsmarkt?quote:Op donderdag 16 maart 2006 18:31 schreef Steijn het volgende:
Helemaal eens met TS, prima als je hard wil werken (vind ik zelfs erg goed) maar je moet wel realistisch blijven. Callcenterwerk is bepaald geen carriere maken.Overigens zou het wat mij betreft gelijk afgelopen zijn als ze haar 'charmes' in de strijd gooit bij het sollicititatiegesprek.
Vooral in de IT hebben ze een broertje dood aan vrouwen.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 14:22 schreef SHE het volgende:
[..]
Want? Denk je dat vrouwen nog steeds eerlijk behandeld worden op de arbeidsmarkt?
Ja, bij de super om de hoek wellicht, maar daarbuiten niet...dat kan ik je verzekeren.
Je dijk van een c.v. gecombineerd met een flawless presentatie en een goede voorbereiding, laten het ook prima toe , de kill the maken door de charmes in de strijd te gooien.
Niets lulligs aan. Gebruik moet je maken van AL je talenten
quote:Op vrijdag 17 maart 2006 13:20 schreef Marruk het volgende:
[..]
Nauwelijks, het is al 9 maanden geleden en mijn god wat een verschrikkelijk werk is dat. Zooo ontieglijk saai gewoon, men.
Ik haal nog liever mijn diploma tegelzetten dan dat ik voor de rest van mijn leven in zo'n kutkantoortje met 40 andere ongemotiveerde gasten zit te bellen onder leiding van de machtsgeile gastjes die er al 10 jaar zitten. Die opperbellers (weet ff niet hoe je ze moet noemen) zijn echt erg.
En het erge is, ik wist al wel gewoon dat ik het kut zou gaan vinden, maar zo kut? Bij het uitzendbureau werd al gevraagd of ik commerciëel was. Ik ben dat dus niet, ik kan wel wat verkopen maar op een eerlijke manier, en dat heb je dus niet nodig bij zo'n callcenter. Maar toch gewoon ja zeggen natuurlijk![]()
Geld blijft immers geld, maar callcentergeld neem ik niet meer aan, zelfrespect enzo. Ik doe nog liever huurmoorden.
Ey snoeppiequote:Op vrijdag 17 maart 2006 14:22 schreef SHE het volgende:
[..]
Want? Denk je dat vrouwen nog steeds eerlijk behandeld worden op de arbeidsmarkt?
Ja, bij de super om de hoek wellicht, maar daarbuiten niet...dat kan ik je verzekeren.
Je dijk van een c.v. gecombineerd met een flawless presentatie en een goede voorbereiding, laten het ook prima toe , de kill the maken door de charmes in de strijd te gooien.
Niets lulligs aan. Gebruik moet je maken van AL je talenten
Tenzij kort rokje en dikke tietenquote:Op vrijdag 17 maart 2006 14:24 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
Vooral in de IT hebben ze een broertje dood aan vrouwen.
Daarom zeg ik...de combi van cruciale factoren.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 14:36 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Ey snoeppie![]()
De arbeidsmarkt is niet eerlijk. Het leven is niet eerlijk. Wat zeg ik, zelfs fok is niet eerlijk!
En inderdaad, de kansen zijn ongelijk verdeeld. Vandaar dat vrouwen zich wellicht op het oppervlakkige gebied profileren. Maar ik blijf erbij dat hoe meer een sollicitant zich aan het profileren is, hoe moeilijker het wordt om de inhoud (en dan bedoel ik niet het cv, maar de persoonlijkheid) in te schatten.
Een goed CV is mooi. Een goede voorbereiding wordt ook gewaardeerd. Maar jezelf overpresenteren wekt in veel gevallen irritatie op en kan opgevat worden als een poging om bepaalde tekortkomingen te verbergen. Het schetst een onduidelijk beeld van de sollicitant.
Ik vind bovendien dat als ik een assistent systeembeheerder nodig heb, dat hij of zij moet kunnen systeembeheren. En niet alleen maar moet kunnen solliciteren als een dijk.
Beetje kort door de bocht! Zie zelf erg vaak dat vrouwen behoorlijk wat te kort komen qua rationeel denkvermogen en het leggen van logische verbanden.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 14:44 schreef SHE het volgende:
[..]
Daarom zeg ik...de combi van cruciale factoren.
Feit wil alleen dat ik altijd heb moeten vechten voor een baan met een zooi mannen die even gekwalificeerd waren als ik.
Dan zou ik toch een grote imbeciel zijn als ik niet die asset in de strijd zou gooien die zij missen?
De wereld werkt gewoon zo en mensen ( lees: mannen ) zijn er gewoon gevoelig voor.
Als ik niet kan concurreren op skills en intelligentie, dan heb ik altijd nog een laatste truuk achter de hand.
Heb ook nooit het idee gehad dat mensen er achteraf misbruik van hebben willen maken...het is gewoon zo dat als je 1 vrouw en een paar mannen opstelt voor dezelfde functie en zij allen dezelfde capaciteiten hebben, de vrouw geheid doorgaat. Mits ze er een beetje representatief uitziet natuurlijk.
En daar is in mijn optiek niets mis mee, want daar tegenover staat dat we anno 2006 nog steeds! harder moeten werken dan menig man om hetzelfde resultaat te behalen.
En idd, zeker in de IT ben je als vrouw enorm out of place.
Jammer is dat...ik kom toch wel aardig wat capabele vrouwen tegen onderweg, maar als ik zie hoe ook zij af en toe struikelen over zaken, dan zie ik dat hele emancipatie gedoe als 1 grote farce.
Klopt, dat is gewoon een algemeen man-vrouw verschil. Vandaar dat ik in mijn voorbeeld ook spreek over een keuze tussen 2 seksen, waarbij beiden exact dezelfde capaciteiten hebben.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 14:47 schreef Developersrus het volgende:
[..]
Beetje kort door de bocht! Zie zelf erg vaak dat vrouwen behoorlijk wat te kort komen qua rationeel denkvermogen en het leggen van logische verbanden.
Nou, als je niet kan concurreren op wat ik toch wel als essentiele functie-eisen zie, dan is iemand anders gewoon beter, of het nu een man of een andere vrouw is.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 14:44 schreef SHE het volgende:
Als ik niet kan concurreren op skills en intelligentie, dan heb ik altijd nog een laatste truuk achter de hand.
Dat is meestal het gevolg van het feit dat er niet zoveel vrouwen in het bedrijfsleven werken, laat staan de ICT. Om het aantal vrouwen dan omhoog te trekken is er dan zoiets politiek corrects als positieve discriminatie. Mits rokje en dikke tieten natuurlijkquote:het is gewoon zo dat als je 1 vrouw en een paar mannen opstelt voor dezelfde functie en zij allen dezelfde capaciteiten hebben, de vrouw geheid doorgaat. Mits ze er een beetje representatief uitziet natuurlijk.
Kortom, als vrouw word je feitelijk alsmaar geconfronteerd met die ene zin: "waar blijft mijn bier, hoer?"quote:En daar is in mijn optiek niets mis mee, want daar tegenover staat dat we anno 2006 nog steeds! harder moeten werken dan menig man om hetzelfde resultaat te behalen.
En idd, zeker in de IT ben je als vrouw enorm out of place.
Jammer is dat...ik kom toch wel aardig wat capabele vrouwen tegen onderweg, maar als ik zie hoe ook zij af en toe struikelen over zaken, dan zie ik dat hele emancipatie gedoe als 1 grote farce.
Korter moet? Niets moet natuurlijk en werkgevers zien dat zogenaamde spelletje toch iets anders mag ik aannemen.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 14:55 schreef SHE het volgende:
[..]
Als dat rokje dan een paarcentimeter korter moet om mensen over de streep te trekken...so be it. Ik speel het spelletje graag mee
Dat hangt ervan af of ze ondergoed draagt. Anders heeft een kort rokje geen zin natuurlijkquote:Op vrijdag 17 maart 2006 15:01 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
Korter moet? Niets moet natuurlijk en werkgevers zien dat zogenaamde spelletje toch iets anders mag ik aannemen.
Waarom? Ze doen zo goed werkquote:Op vrijdag 17 maart 2006 15:03 schreef Natalie het volgende:
Overigens begin ik een k*thekel aan callcenters te krijgen.
Nee hoor...mannen blijven mannen.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 15:01 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
Korter moet? Niets moet natuurlijk en werkgevers zien dat zogenaamde spelletje toch iets anders mag ik aannemen.
Typisch dat je er meteen al vanuit gaat dat het feit dat ik een vrouw ben doet vermoeden dat het mij aan elke vorm van humor ontbreektquote:Op vrijdag 17 maart 2006 14:57 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Nou, als je niet kan concurreren op wat ik toch wel als essentiele functie-eisen zie, dan is iemand anders gewoon beter, of het nu een man of een andere vrouw is.
[..]
Dat is meestal het gevolg van het feit dat er niet zoveel vrouwen in het bedrijfsleven werken, laat staan de ICT. Om het aantal vrouwen dan omhoog te trekken is er dan zoiets politiek corrects als positieve discriminatie. Mits rokje en dikke tieten natuurlijk
[..]
Kortom, als vrouw word je feitelijk alsmaar geconfronteerd met die ene zin: "waar blijft mijn bier, hoer?"
Ga me nou niet meteen anaal penetreren, het is maar een grapje
Leuk dat je een rijtje namen kan opboeren waar je hebt gewerkt, maar dat zegt mij en over het management niets.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 15:07 schreef SHE het volgende:
[..]
Nee hoor...mannen blijven mannen.
En ik heb niet bij nietszeggende bedrijven gewerkt, maar resp. Kodak, IBM, Apple...allemaal hetzelfde. De wereld werkt zo...en vrouwen die dat doorhebben en er met flair mee om weten te gaan, zullen het ver schoppen...mark my words.
Het zijn de recalcitrante " kijk mij eens een geemancipeerde lesbo zijn " types die het onderspit delven.
Wees een vrouw, gedraag je ook als zodanig en laat de man vooral de man zijn. En speel daar handig op in![]()
Nou vertel hoe zien de P&O mutsen het? Aangezien je het wel flink door (denkt) te hebben.quote:Scheelt je jaaaaaren frustraties.
Maar goed, ik denk wel dat het een wezenlijk verschil is dat ik altijd in omgevingen heb gewerkt met uitsluitend mannen en mijn sollicitatie ook altijd had met een directielid. Dan word je anders opgevoed.
Ik heb nooit van doen gehad met de zoveelste P&O muts...en ik weet wel zeker dat die weer een heel andere aanpak behoeven dan bovenstaande
het mag een feit zijn dat weinig vrouwen snappen hoe het werkt. Niet voor niets worden de top posities nog steeds bekleed door mannen...of leef jij op een andere planeet?quote:Op vrijdag 17 maart 2006 15:15 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
Leuk dat je een rijtje namen kan opboeren waar je hebt gewerkt, maar dat zegt mij en over het management niets.
Als de wereld zo werkt zijn er bar weinig vrouwen die snappen hoe het werkt in jouw optiek.
[..]
Nou vertel hoe zien de P&O mutsen het? Aangezien je het wel flink door (denkt) te hebben.
Maakt niet uit sweety, penetreer me in al mijn openingen! Give it to me baby!quote:Op vrijdag 17 maart 2006 15:09 schreef SHE het volgende:
Typisch dat je er meteen al vanuit gaat dat het feit dat ik een vrouw ben doet vermoeden dat het mij aan elke vorm van humor ontbreekt![]()
Zo is hetquote:Op vrijdag 17 maart 2006 15:37 schreef SHE het volgende:
Beter ben je dan 10 x slimmer en gebruik je alles wat je als vrouw hebt
Een P&O muts schijnt doorgaans kaal te zijn.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 15:15 schreef Duiveltja het volgende:
Nou vertel hoe zien de P&O mutsen het?
quote:Op vrijdag 17 maart 2006 15:50 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Een P&O muts schijnt doorgaans moet kaal te zijn.
tip: als je later als je groot bent bij een tuinder aanklopt hoef je dat niet te doen, okayquote:Op vrijdag 17 maart 2006 16:25 schreef Maikuuul het volgende:
Op mijn schooltje zeggen ze altijd: neem een pen en papier mee als je naar een solicitatiegesprek gaat
Ja, in Maastricht moet je toch laten zien dat je kunt kleuren en vliegtuigjes vouwen.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 16:25 schreef Maikuuul het volgende:
Op mijn schooltje zeggen ze altijd: neem een pen en papier mee als je naar een solicitatiegesprek gaat
Vrouwen die zich als zodanig wensen te profileren belanden bij mij direct in de prullenbak (qua CV dan uiteraard...). De mate van professionaliteit (waaronder ook het stijlvol kleden en correct articuleren c.q vocabulair vermogen) weegt dan ook in zeer grote mate mee bij de bepaling van een eventuele geschiktheid van een bepaalde persoon (m/v) voor een bepaalde (hogere) functie in het bedrijfsleven in mijn optiek.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 14:55 schreef SHE het volgende:
[..]
Klopt, dat is gewoon een algemeen man-vrouw verschil. Vandaar dat ik in mijn voorbeeld ook spreek over een keuze tussen 2 seksen, waarbij beiden exact dezelfde capaciteiten hebben.
Ik ben gezegend met een heel goed stel hersens EN een vlotte babbel. No way in hell dat ik me dus laat passeren omdat ik toevallig tieten heb en langer in de badkamer ben s' ochtends.
Als dat rokje dan een paarcentimeter korter moet om mensen over de streep te trekken...so be it. Ik speel het spelletje graag mee
Geniet jij nog ff van het 'glass-ceiling' syndroomquote:Op vrijdag 17 maart 2006 15:09 schreef SHE het volgende:
[..]
Typisch dat je er meteen al vanuit gaat dat het feit dat ik een vrouw ben doet vermoeden dat het mij aan elke vorm van humor ontbreekt![]()
Al klopt ook dat wel aardig![]()
Met concurreren doelde ik meer op het feit , dat als ik met iemand moet pitchen die dezelfde capaciteiten heeft als ik en ik dus niet op skills of intelligentie de strijd aan kan gaan, het dus geoorloofd is om je vrouw zijn in de strijd te gooien.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |