Wie kan mij informatie verstrekken?! Wie kent het uberhaupt?!
Alvast bedankt!
Op http://www.ayreon.com vindt je aardig wat meiske!!!
[Dit bericht is gewijzigd door thecrook op 03-12-2001 21:55]
quote:Hoe lang woon jij al in die doos
Op maandag 03 december 2001 21:54 schreef gozmit het volgende:
Iets met muziek te maken
discografie: 1995 - the final experiment
1996 - Actual Fantasy
1998 - Into the Electric Castle
2000 - The Universal Migrator prt I &II
2000 - Ayreonauts Only
quote:Hey, dat is ellende....deze doet 't bij mij niet
Op maandag 03 december 2001 21:57 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Ja mot je 'm niet snel veranderen hehehehe
Nu nog al mijn gedownloade nummers op volgorde krijgen, zodat ik het verhaal ook snap uiteindelijk
Alvast bedankt!
quote:heb je de playlist nodig, of heb je die?
Op maandag 03 december 2001 22:07 schreef k_i_m het volgende:
Geweldig! Heb gisteren iets van ze gehoord bij een vriend van me, en ik vind het ERG mooie muziek. Ik ben niet een fan van scheurende metal ofzo, maar Ayreon plakt een aantal verschillende stijlen heel netjes aan elkaar.Nu nog al mijn gedownloade nummers op volgorde krijgen, zodat ik het verhaal ook snap uiteindelijk
Alvast bedankt!
Er is van hun nummer 'Temple of the Cat' ook een versie met een van de meisjes van Krezip.
quote:Luister dan ook eens naar Dream Theater, of ken je die al????
Geweldig! Heb gisteren iets van ze gehoord bij een vriend van me, en ik vind het ERG mooie muziek. Ik ben niet een fan van scheurende metal ofzo, maar Ayreon plakt een aantal verschillende stijlen heel netjes aan elkaar.Nu nog al mijn gedownloade nummers op volgorde krijgen, zodat ik het verhaal ook snap uiteindelijk
Alvast bedankt!
quote:Ohhoohh.. kijk die tip kon je wel gebruiken maar om nou te laten wéten dat je spul van hem downloadt..
/knip
Nu nog al mijn gedownloade nummers op volgorde krijgen, zodat ik het verhaal ook snap uiteindelijk
(en Ayreon is ook niet echt metal trouwens)
Maar "geniale" muziek herken ik natuurlijk meteen als ik het hoor. Ik zat net effe te kijken wie er allemaal mee hebben gewerkt aan Into the electric castle (waarschijnlijk ook het enige wat ik compleet wil hebben) en dat zijn nog best wel een berg bekende namen.
Alleen jammer dat Thijs van Leer d'r ook tussen staat..
*narf*
quote:
Geweldig! Heb gisteren iets van ze gehoord bij een vriend van me, en ik vind het ERG mooie muziek. Ik ben niet een fan van scheurende metal ofzo, maar Ayreon plakt een aantal verschillende stijlen heel netjes aan elkaar.Yup tot een grote slappe hap.
Er zit niets in.
Het is allemaal te gladjes en gemaakt.Nu nog al mijn gedownloade nummers op volgorde krijgen, zodat ik het verhaal ook snap uiteindelijk
Alvast bedankt!
quote:En Dream Theater maakt geen geniale muziek
Op maandag 03 december 2001 22:33 schreef k_i_m het volgende:
Ja ik ken Dreamtheater ook wel, maar daar vind ik maar heel weinig nummers leuk van.Maar "geniale" muziek herken ik natuurlijk meteen als ik het hoor.
quote:De heren van Dream Theater zijn subliem in het bespelen van hun instrumenten. Hun muziek is uiterst complex. Maar of je iets genaail vindt blijft nog altijd een kwestie van smaak, lijkt me
Op maandag 03 december 2001 23:16 schreef thecrook het volgende:[..]
En Dream Theater maakt geen geniale muziek
![]()
![]()
Als ik jou was ging ik eens naar Images & Words en Metropolis - Scenes From A Memory luisteren.....dat is pas geniaal!!!!!
quote:Heb je natuurlijk helemaal gelijk in!!! Maar onze k_i_m zegt: Maar "geniale" muziek herken ik natuurlijk meteen als ik het hoor. Dus vandaar mijn enigszins felle reactie!
Op maandag 03 december 2001 23:35 schreef Metal_Mart het volgende:De heren van Dream Theater zijn subliem in het bespelen van hun instrumenten. Hun muziek is uiterst complex. Maar of je iets genaail vindt blijft nog altijd een kwestie van smaak, lijkt me
.
quote:Die staat toch op "Ayreonauts Only" ? Of is dat weer een andere griet?
Op maandag 03 december 2001 22:09 schreef araphor het volgende:
Wist u dat...Er is van hun nummer 'Temple of the Cat' ook een versie met een van de meisjes van Krezip.
quote:nee, die met die meid van Krezip is het origineel, wat op Universal Migrator part 1: The Dream Sequencer staat.
Op dinsdag 04 december 2001 01:02 schreef Tijn het volgende:[..]
Die staat toch op "Ayreonauts Only" ? Of is dat weer een andere griet?
op Ayreonauts Only staat een nog rustigere versie, met Astrid van der Veen, met wie Arjen later de Ambeon cd heeft opgenomen.
quote:Hey, Thijs was koel bij Focus, omtrent 1830 ofzo.
Op maandag 03 december 2001 22:33 schreef k_i_m het volgende:
Alleen jammer dat Thijs van Leer d'r ook tussen staat..
*narf*
quote:Ah, zit het zo. Thnx
Op dinsdag 04 december 2001 01:05 schreef Tokus het volgende:[..]
nee, die met die meid van Krezip is het origineel, wat op Universal Migrator part 1: The Dream Sequencer staat.
op Ayreonauts Only staat een nog rustigere versie, met Astrid van der Veen, met wie Arjen later de Ambeon cd heeft opgenomen.
[Dit bericht is gewijzigd door Tijn op 04-12-2001 01:14]
quote:Toen jodelen nog hip was...
Op dinsdag 04 december 2001 01:05 schreef Zanderrr het volgende:[..]
Hey, Thijs was koel bij Focus, omtrent 1830 ofzo.
quote:in dit geval stond dat ook in het boekje, van Ayreonauts Only
Op dinsdag 04 december 2001 01:12 schreef Tijn het volgende:[..]
Ah, zit het zo. Thnx
Kvind het leuke muziek hoor, maar ik verdiep me nooit zo in de achtergrond van de muzikanten. Ik luister gewoon en lees het boekje, en that's it
quote:Oeps
Op dinsdag 04 december 2001 01:15 schreef Tokus het volgende:[..]
in dit geval stond dat ook in het boekje, van Ayreonauts Only
Nou ja, kheb geen CDs van Krezip, dus kheb een excuus: ik kon niet weten hoe die meid daarvan heet
quote:ow, wat ik zei staat half in het boekje van Ayreonauts Only. daarin staat namelijk niet dat die van Krezip op het origineel zingt.
Op dinsdag 04 december 2001 01:15 schreef Tijn het volgende:[..]
Oeps
Nou ja, kheb geen CDs van Krezip, dus kheb een excuus: ik kon niet weten hoe die meid daarvan heet
quote:Hey! Ik heb niet met je geknikkerd! Jij mag mevrouw k_i_m tegen me zeggen!
Op maandag 03 december 2001 23:47 schreef thecrook het volgende:[..]
Heb je natuurlijk helemaal gelijk in!!! Maar onze k_i_m zegt: Maar "geniale" muziek herken ik natuurlijk meteen als ik het hoor. Dus vandaar mijn enigszins felle reactie!
Zoals ik dus zei, vind ik daar maar weinig nummers leuk van, maar ik herken geniale muziek als ik het tegenkom. Dus daar versta ik ook de nummers van Dreamtheater onder die ik wel leuk vind.
Zo moeilijk was ie toch niet?!
quote:Sorry hoor!!! Ik wist niet dat je kwaad werd
Op dinsdag 04 december 2001 01:49 schreef k_i_m het volgende:Hey! Ik heb niet met je geknikkerd! Jij mag mevrouw k_i_m tegen me zeggen!
Zoals ik dus zei, vind ik daar maar weinig nummers leuk van, maar ik herken geniale muziek als ik het tegenkom. Dus daar versta ik ook de nummers van Dreamtheater onder die ik wel leuk vind.
Zo moeilijk was ie toch niet?!
Anyways, zoals al is aangegeven doet het erg aan Dream Theather denken, en het leuke is dat veel van die cds bijna niets meer kosten. Ik zag laatst Images & Words voor 19 piek liggen! Moet je echt niet aan je voorbij laten gaat joh
quote:Ayreon = Arjen Anthony Lucassen, en das een Nederlander.
Op woensdag 05 december 2001 00:20 schreef KillaScar het volgende:
Is Ayreon nou geheel nederlands of niet? Ik heb alleen into the electric castle en die namen van de meeste artiesten die daar aan meewerken komen wel erg Nederlands over![]()
Ik heb sinds een paar maandjes de laatste 2 cd's van Ayreon, heel wat anders dan wat ik tot nu toe luisterde eigenlijk, maar wel heel erg gaaf.
Arjan neemt/nam(?) op in de studio van een kennis van me, RS 29 in Waalwijk. Die's van Oscar Holleman, ook voormalig bandlid van Vengeance. Onder andere ook Krezip, Within Temptation, Undeclinable (Ambuscade), Gorefest en de Heideroosjes waren er eerder te gast
Oscar is gek trouwens, zo bewijst dit filmpje, gemaakt tijdens de opnames van een Heideroosjes cd..
quote:Rustig? Luister eens naar 'Chaos' op 'Flight of the Migrator' dan.. Daar val jij niet bij in slaap hoor!
Op dinsdag 08 januari 2002 11:34 schreef BDisOKE het volgende:
Ayreon is echt heel g0ed! (vind ik dan he!)
heel rustig enzo....
- Isis and Osiris
- Valley of the Queens
- 2084
- Dragon on the Sea
Ik heb alleen maar Into the Electric Castle en The Dream Sequencer
quote:jah bah.... laat die muts eerst engels leren..... er is een versie van Temple of the Cat met:
Op maandag 03 december 2001 22:09 schreef araphor het volgende:
Wist u dat...Er is van hun nummer 'Temple of the Cat' ook een versie met een van de meisjes van Krezip.
Jaqueline Govaerts
Astrid van der Veen (heeeeeeeeeeeeeeeeeel goed)
Lana Lane (heb ik nog niet gehoord)
quote:hahahaaaaa je bent helemaal geweldig!!
Op vrijdag 24 mei 2002 23:37 schreef Pietjuh het volgende:
Ik vind de volgende nummers echt mooi van hem (eigenlijk vind ik alle nummers van hem mooi maar dit zijn mijn favo's)- Isis and Osiris
- Valley of the Queens
- 2084
- Dragon on the SeaIk heb alleen maar Into the Electric Castle en The Dream Sequencer
Flight Of The Migrator & The Dream Sequencer
quote:nummer 3, 7, en 9 zijn mijn favorieten
Op zaterdag 25 mei 2002 00:01 schreef MuadDib het volgende:
Heb vandaag Ambeon aangeschaft. Hetzelfde maar dan anders
Niet te versmaden in ieder geval!
En de albums zijn echt steengoed! Ik heb zowat alle nummers nu. (nee, niet alles origineel) Want de albums die ik wel heb rip ik en zet ik in me playlist (nuttig he)
quote:Lana Lane heeft een zooi ballad cds, en wat hardere, meer powermetal-achtige. Als je bijvoorbeeld Secrets Of Astrology luistert hoor je erg goed dat Arjen Lucassen en Erik Norlander meedoen, het klinkt soms wat als Ayreon.
Op zondag 21 juli 2002 21:57 schreef Summoner het volgende:
hoe zijn die cd's van Lana Lane zelf?
En Erik Norlander?
I call on Mars, the ancient god of war, grant me the power to free me from this evil!
Ayreon (eingenlijk Arjen aangezien de rest allemaal sessie muzikanten zijn) is dus echt een fantastische band. Vreselijk jammer dat vrijwel niemand ze kent, eigenlijk een schande gewoon dat ze niet meer exposure krijgen op de radio en TV. Maar ja de troep-40 staat nu eenmaal geen kwaliteit of originaliteit toe.
Iedereen die zichzelf muziekliefhebber noemt maar de muziek van Ayreon niet mooi vindt, daar is iets mis mee. Ik kan me geen recensie herinneren die niet positief was, in welk blad of op welke muzieksite dan ook. Echt briljante muziek.
Neem nou nummers als Isis and Osiris, Abbey of Synn en Ayreon's Fate - dat zijn toch echt stukken van epische proportie. Lang en erg goed opgebouwd, met prachtige zang en idem instrumentale begeleiding. Licht uit, muziek hard aan een genieten maar.
Jammer dag 95% van de mensen het zelfs maar nooit te horen zal krijgen. Ik denk zeker dat de verkoopcijfers een plaatsing in de top-x zouden verdienen als er meer exposure was.
quote:Het herkennen van kwaliteit en iets mooi vinden zijn 2 verschillende dingen.
Op maandag 30 juni 2003 13:11 schreef StefanP het volgende:
Iedereen die zichzelf muziekliefhebber noemt maar de muziek van Ayreon niet mooi vindt, daar is iets mis mee.
En de mensen die met hem meewerken zijn over het algemeen geen sessiemuziekanten (de zang in ieder geval niet) om maar een paar namen te noemen..dit is dan alleen de zang.
- Bruce Dickinson (Iron Maiden)
- Russel Allan (Symphony X)
- Damian Wilson (ex-Threshold, Les Miserable)
- Floor Jansen (After Forever)
- Sharon Den Adel (Within Temptation)
- Anneke van Giersbergen (The Gathering)
en nog veeeeel meer...
Als artiesten..
- Ed Warby (ex-Gorefest op drumms)
- Joost van den Broek (Sun Cage op Keyboard)
quote:Iedereen die dit soort pretentieuze uitspraken doet, daar is pas echt iets mis mee. 't is knap gespeeld allemaal, maar mijn muziek is het niet.
Iedereen die zichzelf muziekliefhebber noemt maar de muziek van Ayreon niet mooi vindt, daar is iets mis mee.
Wat ook een mooi project van Arjen is, is Ambeon samen met een meisje die ONTZETTEND goed kan zingen.
Laatst de DVD gekocht...met de dubbel live CD heel erg strak...
Dat en het feit dat er een verhaallijn in de nummers zit die mij over het algemeen erg aanspreekt...
quote:Juist...
Op maandag 3 december 2001 23:16 schreef thecrook het volgende:[..]
En Dream Theater maakt geen geniale muziek
![]()
![]()
Als ik jou was ging ik eens naar Images & Words en Metropolis - Scenes From A Memory luisteren.....dat is pas geniaal!!!!!
quote:Stel je niet aan man.
Op maandag 30 juni 2003 13:29 schreef Zander het volgende:[..]
Iedereen die dit soort pretentieuze uitspraken doet, daar is pas echt iets mis mee.
quote:Mischien moet ie dan wat vaker gaan toeren? Maar ja, hij verkiest zijn kluizenaarschap, kennelijk. Hij zou met lokaal talent makkelijk een zelfde show neer kunnen zetten als Star One, maar ja, dan mis je natuurlijk de publiekstrekkers als Damian Wilson en Russel Allen. Volgende Ayreon word volgens eigen zeggen een stuk mellower.
SCHOP!I call on Mars, the ancient god of war, grant me the power to free me from this evil!
Ayreon (eingenlijk Arjen aangezien de rest allemaal sessie muzikanten zijn) is dus echt een fantastische band. Vreselijk jammer dat vrijwel niemand ze kent, eigenlijk een schande gewoon dat ze niet meer exposure krijgen op de radio en TV. Maar ja de troep-40 staat nu eenmaal geen kwaliteit of originaliteit toe.
Iedereen die zichzelf muziekliefhebber noemt maar de muziek van Ayreon niet mooi vindt, daar is iets mis mee. Ik kan me geen recensie herinneren die niet positief was, in welk blad of op welke muzieksite dan ook. Echt briljante muziek.
Neem nou nummers als Isis and Osiris, Abbey of Synn en Ayreon's Fate - dat zijn toch echt stukken van epische proportie. Lang en erg goed opgebouwd, met prachtige zang en idem instrumentale begeleiding. Licht uit, muziek hard aan een genieten maar.
Jammer dag 95% van de mensen het zelfs maar nooit te horen zal krijgen. Ik denk zeker dat de verkoopcijfers een plaatsing in de top-x zouden verdienen als er meer exposure was.
EN hij was gesigneerd door Arjen
quote:Dawn Of A Million Souls
Op maandag 18 augustus 2003 11:04 schreef BlackSheep het volgende:
alleen, kan iemand me vertellen aan welk nr de zanger van Symphony X heeft meegewerkt........?
en natuurlijk op heel de Space Metal cd van Star One.
quote:GOD
Op maandag 18 augustus 2003 11:44 schreef Tokus het volgende:[..]
Dawn Of A Million Souls
[Dit bericht is gewijzigd door Kenshiro op 19-08-2003 18:11]
Arjen Anthony Lucassen is klaar met de muziek en teksten voor het nieuwste Ayreon album en de zangers zullen zich de komende weken één voor één bij de Electric Castle studio melden om hun zangpartijen op te nemen. De eerste zes van de twaalf namen van vocalisten die meedoen zijn inmiddels bekend gemaakt: Devon Graves (Dead Soul Tribe, USA), Mike Baker (Shadow Gallery, USA), Eric Clayton (Saviour Machine, USA), Heather Findlay (Mostly Autumn, GB), Magnus Ekwall (The Quill, ZWE) en James La Brie (Dream Theater, CAN).
Op deze Ayreon zullen dit keer geen zangers en instrumentalisten te gast zijn die al eens eerder met een Ayreon project hebben meegedaan. De grote uitzondering op deze regel is drummer Ed Warby die inmiddels alle drums heeft opgenomen.
Meer informatie: http://www.arjenlucassen.com
quote:Star One ja echt wel dat is ook een meesterwerkje
Op maandag 18 augustus 2003 11:44 schreef Tokus het volgende:[..]
Dawn Of A Million Souls
Hmm geen id, op de DVD van Ayreon - THE zegt ie ook iets over z'n broer, weet niet meer precies wat.quote:Op maandag 19 januari 2004 14:49 schreef Alexxxxx het volgende:
Dat lijkt me wel jaMaar ik ben op zoek naar de reden/ het verhaal achter die grap...
Ik ben zelf helemaal niet zo gecharmeerd van The final experiment. Ik vind de laatste vele maken beter.quote:Op vrijdag 4 juni 2004 00:06 schreef Alexxxxx het volgende:
Maar The Final Experiment blijft dan ook onovertroffen
Ik zag laatst iemand in een Ayreon shirt lopen, op Leeuwarden CS. Weet iemand waar ik die kan kopen? (niet bij de Large of bij de metalshirtjes en CD handel in Den Haag)
Dat waren nog es tijden toen 3fm nog wel es gek deed, meestal 's nachts (Bad Grrl in ieder geval niet!) maar toch...quote:Op donderdag 3 juni 2004 23:26 schreef kriele het volgende:
Trouwens, tentijde van Ayreon's eerste relaese is er wel airplay geweest. De eerste single met Barry hay is toen regelmatig op radio 3 gedraaid.
hoe kan je nou niet weten dat er een verhaal in zit???quote:Op maandag 7 juni 2004 18:23 schreef themainbrain het volgende:
Met, zonder dat je het soms weet, een verhaal erin
als je de cd voor de eerste keer opzet dan heb je het niet door, mits je drekt met het tekst boekje op schoot zit... ik ken genoeg mensen die, als ik hun erop wijs, pas het verhaal horen.quote:Op maandag 7 juni 2004 18:55 schreef Tokus het volgende:
[..]
hoe kan je nou niet weten dat er een verhaal in zit???
Dat vind ik ook de slechtste cd... ik vindt dat die verhalen juist een extra dimentie geven en je hoeft ze niet altijd te horen...quote:Op maandag 7 juni 2004 20:16 schreef Alexxxxx het volgende:
Inderdaad.. Alleen actual fantasy heeft geen verhaal... en dat is imho zn minste CD....
Precies. Ik ben nooit echt weg geweest van LaBrie's zang kunsten en was dan ook huiverig voor zijn zanglijnen op The Human Equation. Echter, tot mijn verbazing kan LaBrie dus WEL zingen, en hoequote:Op zaterdag 12 juni 2004 13:49 schreef Yokozuna het volgende:
Ik wilde even melden dat ik The Human Equation geweldig vind! Eindelijk weer eens een echte groeiplaat, muziek met ingewikkelde structuren, atmosferisch waar nodig, en zo afwisselend als het maar kan. Daarnaast gewoon steeds pakkender! Begin er wel van overtuigd dat de nieuwe plaat pure muzikaliteit is
Labrie is de laatste paar jaren ook behoorlijk vooruit gegaan!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |