abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36088873
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 15:57 schreef sigme het volgende:

[..]

Turks eten in Nederland vind ik niet zoveel aan. Hoewel ik wel laats bij een hele leuke in A'dam geweest ben. Ik ben al veel te lang niet in Turkije geweest, het plan is dit jaar een weekje naar Istanbul te gaan, en dan vooral van veel eten te genieten. Ik kom wel een lijstje menu- tips bij je bedelen dan .
Mocht je naar Istanbul gaan, dan raad ik je Darruziyafe aan. Dit is een Ottomaans restaurant en je weet niet wat je proeft. Dit is niet te vergelijken met een Turks restaurant. Het is gelegen bij de Moskee van Sultan Suleyman. Als je toch Turks gaat eten, probeer dan ook Inegöl köfte. Ga langs Uskudar voor de lekker broodjes vis bij zeelucht.
quote:
Ben jij bekend in Istanbul?
Nee, ik ben er ook maar 1 keer geweest. Waarschijnlijk weet je het al, maar een metropasje (akbil) is echt aan te raden.
quote:
Kan je ergens in Nederland ook fatsoenlijke ayran krijgen? (vergeef me als ik het fout spel, ik spel het min of meer fonetisch).
Turks is een fonetische taal, dus ayran is goed. Goede ayran in NL ken ik inderdaad ook niet. Ayran moet je zelf maken. Dan kun je zelf spelen met de hoeveelheid water, zout en yoghurt. Meer is het ook niet. Een goed mengsel van joghurt, zout en water. Cacik is bijna hetzelfde, maar met stukjes komkommer.
  donderdag 16 maart 2006 @ 16:12:43 #302
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_36088963
quote:

Gepubliceerd | donderdag 16 maart 2006. Gewijzigd | donderdag 16 maart 14:06 uur.

'VVD Amsterdam uitgesloten van coalitie'
Van onze verslaggever

AMSTERDAM - De VVD ligt uit de besprekingen voor een nieuw stadsbestuur in Amsterdam. GroenLinks heeft te kennen gegeven niet met de liberalen te willen praten, aldus VVD-fractievoorzitter E. van der Burg donderdag.

De PvdA, de grootste partij na de gemeenteraadsverkiezingen, voert nu alleen nog met GroenLinks coalitiebesprekingen. Dat zou betekenen dat de VVD voor het eerst in zestien jaar niet meer mee gaat regeren in de hoofdstad.

Eerder viel de SP al af als mogelijke deelnemer voor het nieuwe Amsterdamse stadsbestuur. De gemeenteraad is donderdag bijeen voor de installatie van de raadsleden.
Jammer, ik zag het wel gebeuren, een coalitie van SP, VVD, PvdA ZONDER GroenLinks
Verdonk: we moet weer lachen om ons loonstrookje :')
Verdonk: niet links, ik ben niet rechts, maar recht door zee
journalist: niet scheel?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')