Ik heb gelukkig nog aardig wat vinyl in huis, zowel singles als lp's, en nog 2 platenspelers ook.
In m'n tienerjaren had praktisch iedereen die ik kende een goedkoop stereo-platenspelertje waar geen MD-element inzat, maar een ander geval (naam is me ontschoten) met òf een saffiertje of een diamantnaaldje. Wat ik dus NOOIT meer vergeet is dat op die dingen altijd wel een plaat bleef hangen of oversloeg omdat er geen instelbare dwarskrachtcompensatie in zat, en dat dat pick-uppie vaak te vroeg afsloeg doordat een single te lang was en doordat het gaatje vaak niet in het middel zat, waardoor-ie tijdens een uitro afsloeg, of verschrikkelijk sleepte. Als een plaat oversloeg of bleef hangen, legden we altijd een stuiver of een kwartje of zelfs een gulden op de arm, om 'm zodoende nóg zwaarder te maken. Je sloopte je single zo helaas wel, en als je dat exemplaar dan ooit eens op een behoorlijke pick-up (Lenco L-75 of de beroemde zwarte Dual) kon draaien, hoorde je duidelijk dat door je 10-grams arm de groeven behoorlijk waren uitgesleten, maar ja: bij Veronica bleef-ie niet hangen dus moest dat thuis óók niet gebeuren!