Tuurlijk, vertel verder.quote:Op woensdag 15 maart 2006 02:31 schreef Doderok het volgende:
Voor degenen die wel nog LP's hebben maar niet de apparatuur, ergens op het www staat beschreven hoe je met een scanner de platen toch kunt beluisteren.![]()
quote:Op woensdag 15 maart 2006 12:14 schreef Doderok het volgende:
[..]
Mensen begrijpen het nooit als ik iets uitleg. Zal wel aan hen liggen![]()
Je legt je LP op een scanner, scant de groeven in, uit de vorm van de groeven wordt een geluidsfile opgebouwd. Simpel, nee?![]()
Dit is bijvoorbeeld een stukje van Vivaldi's Vier seizoenen:
[afbeelding]
Lees het volledige verhaal: http://www.cs.huji.ac.il/~springer/
Met bijhorende geluidsfragmenten, kan je de kwaliteit beoordelen...
Wat dacht je van de hoezen. Geef mij maar een LP hoes ipv zo'n klein kut CD hoesje waar je zowat niks op kan zien . . .quote:Op woensdag 15 maart 2006 02:01 schreef golfer het volgende:
Singles, EP's en LP's vergelijken met CD's is vloeken in de kerk.
Niets gaat boven het ouderwetse vinyl-geluid met soms wat haperingen.
Lang leve de originele platenafspelers met 78, 45 en 33-toerenknoppen erop.![]()
en 16 toerenquote:Op woensdag 15 maart 2006 02:01 schreef golfer het volgende:
Singles, EP's en LP's vergelijken met CD's is vloeken in de kerk.
Niets gaat boven het ouderwetse vinyl-geluid met soms wat haperingen.
Lang leve de originele platenafspelers met 78, 45 en 33-toerenknoppen erop.
Ik bedoelde het overdrachtelijk. Of figuurlijk. Whatever.quote:
Dát is inderdaad wel erg vervelend. Zeer veel oude muziek is gewoon nooit op CD uitgebracht. Geen idee waarom eigenlijk, want de marges voor de handel zijn gigantisch. Zelfs al zou je de helft van alle CD's onverkocht weggooien...quote:Op donderdag 16 maart 2006 19:51 schreef krakkemieke het volgende:
Ik heb m'n favoriete LP's bewaard + tangentiale speler. Ik was er niet van overtuigd dat ze allemaal op cd zouden uitkomen en ik heb gelijk gekregen.
CD's zijn erg handig maar wat geluid betreft gaat er niets boven mijn jukebox met buizenverserker.quote:Op woensdag 15 maart 2006 08:40 schreef Sakura het volgende:
Ik heb nog steeds 350+ LP's liggen, en ga ze echt niet weg doen. Overigens speel ik ze zelden of nooit meer af, maar ben nog wel in het bezit van een zeer goede tangentiale draaitafel.
En inderdaad, de geluidskwaliteit is beter dan die van de CD, alleen heb je dus wel de ruis (en bij de goedkopere draaitafels de wow en flutter)
M'n onderbuurman heeft ook zo'n apparaat staan. Nou, ik kan zachtjes gezegd aardig meegenieten wanneer 'ie 'm heeft aanstaan, zelfs op z'n zachtst . . .quote:Op vrijdag 17 maart 2006 21:42 schreef TheFury het volgende:
CD's zijn erg handig maar wat geluid betreft gaat er niets boven mijn jukebox met buizenverserker.
Dat zijn ook geen apparaten die je in een flat moet hebben staan.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 22:25 schreef ThunderChild het volgende:
M'n onderbuurman heeft ook zo'n apparaat staan. Nou, ik kan zachtjes gezegd aardig meegenieten wanneer 'ie 'm heeft aanstaan, zelfs op z'n zachtst . . .![]()
Eigenlijk niet, maar s'winters staat 'ie niet vaak aan, meer zomers maar dan zitten we met z'n alle buiten . . .quote:Op vrijdag 17 maart 2006 22:34 schreef golfer het volgende:
Dat zijn ook geen apparaten die je in een flat moet hebben staan.![]()
Een kopie maken van LP's naar digitaal is echt veel gedoe.quote:Op zondag 19 maart 2006 03:47 schreef Doderok het volgende:
Een kopieke make kost wel niks...
Nee, was antwoord op: Nogmaals een CD is over 20 jaar doodquote:Op zondag 19 maart 2006 03:54 schreef sig000 het volgende:
[..]
Een kopie maken van LP's naar digitaal is echt veel gedoe.En dan nog blijft over dat 't een surrogaat oplossing is die de LP's niet gaaat overleven.
![]()
Heb nog een Vinyl schoonmaak appaaraat op de kop weten te tikken en heb er 2000 LP's mee gecleaned.![]()
En een MP3 of harde schijf whatever dan???quote:Op zondag 19 maart 2006 04:25 schreef Doderok het volgende:
[..]
Nee, was antwoord op: Nogmaals een CD is over 20 jaar dood
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |