Euhm wat zijn zemelen en waar koop je ze? *voelt zich domquote:Op dinsdag 14 maart 2006 23:34 schreef donnahvh het volgende:
[..]
nee daar is het te zacht voor, wat je trouwens ook kan doen bij een droge huid
zemelen in een washandje doen en die in bad hangen![]()
Kruidvat verkoopt ze ook, kost haast niets. (Ik doe ze in m'n yoghurt)quote:Op woensdag 15 maart 2006 16:16 schreef Xanthe het volgende:
Reform of natuurwinkel verkoopt in elk geval zemelen , de grotere supermarkt soms ook.
Wat zijn zemelen?
Een zemel ontstaat bij de bereiding van bloem uit tarwe, rogge of rijst.
Zemelen bestaan vooral uit grove 'schildelen'.
Dit zijn platte, dunne fragmenten van de zaadhuid en vruchtwand van de graan- of rijstkorrel.
Zemelen zijn onverteerbaar voor de mens maar prikkelen de darmwand waardoor de stoelgang wordt bevorderd.
Ze werken ook cholesterolverlagend.
Zemelen treft u vaak aan in bijvoorbeeld volkorenbrood en muesli, maar ze kunnen ook, gegeten worden in bijvoorbeeld yoghurt
Ik ben toch pas 17quote:Op dinsdag 14 maart 2006 23:23 schreef joekeloekes het volgende:
[..]
jazeker, en dat wil je ook echt hoor, als je het genoeg versnelt dan zie je er op je 40e niet meer uit, allemaal hangende dooie vellen enzo
Die is heerlijkquote:Op woensdag 15 maart 2006 16:48 schreef Iksje het volgende:
Verder denk ik ook aan de scrub die in een ander forum vermeld werd...met zout, melk en honing
Toepasselijke naam heb je ook welquote:Op woensdag 15 maart 2006 22:17 schreef scrub_nurse het volgende:
ik meng altijd wat etherische olie door n flesje amandelolie, goed voor je huid en een heerlijk geurtje!
en dat maakt dat het geen vermelding waard is omdat...quote:Op donderdag 16 maart 2006 00:15 schreef Xanthe het volgende:
Thee van verse mintblaadjes is al zo oud. Word zelfs geserveerd in sommige restaurants.
Niet dat het geen vermelding waard is (alhoewel het niets met schoonheid te maken heeftquote:Op donderdag 16 maart 2006 00:25 schreef Mr.G het volgende:
[..]
en dat maakt dat het geen vermelding waard is omdat...
Comminucatie via een forum , dingen kunnen heel anders overkomen dan ze bedoeld warenquote:Op donderdag 16 maart 2006 00:41 schreef Mr.G het volgende:
Och nee niet dat ik het zelf ontdekt heb. Dingen die ik zelf fijn vind.
Het heeft inderdaad niks met schoonheid te maken.
Maar nu snappen we elkaarquote:Op donderdag 16 maart 2006 10:38 schreef Xanthe het volgende:
[..]
Comminucatie via een forum , dingen kunnen heel anders overkomen dan ze bedoeld waren
Dat is een hele goeie tip! Ga hem morgen meteen proberen!quote:Op woensdag 15 maart 2006 21:27 schreef Elefes het volgende:
[..]
Die is heerlijk
Een tip voor als je geen wimperkrultang hebt (of wilt kopen): je kunt je wimpers ook erg makkelijk en goed krullen met een lepeltje; haal het aan de bovenkant langs je wimpers en ze krullen mooi(beetje hetzelfde idee als met een schaar een lintje krullen).
En als je mascara uitgedroogd is: onder de warme (hete) kraan houden maakt hem weer helemaal zacht en goed te gebruiken, ook handig voor als ie bijna op lijkt te zijn (je staat versteld wat er nog uit komt).
en die komkommer houdt u in de koelkast lang vers door het uiteinde in water te zetten, het water wel regelmatig verversen, astemblieft!quote:Op dinsdag 14 maart 2006 23:24 schreef bas-beest het volgende:
[..]
komkommer is idd. een goeie als aftersun en deze methode is makkelijker dan iedere keer een komkommer schillen, snijden etc. etc. als je je weer eens als een kreeft voordoet
Ik gebruik ipv honing en suiker altijd olijfolie en zeezout. Het ruikt minder lekker, maar je huid wordt er ook erg zacht van.quote:Ontopic: met honing en suiker kun je heel goed je huid scrubben, goedkoper dan gewone scrubgel en t werkt beter. krijg je een hele zachte huid van. Daarna insmeren met amandelolie van de kruidvat
En ylang ylang haal ik waar?quote:Op donderdag 16 maart 2006 10:48 schreef Mr.G het volgende:
[..]
Maar nu snappen we elkaar![]()
En nog even on-topic: Lavendel, is een heel goed middel. Helpt tegen stress door zijn ontspannende werking. Wat lavendelolie verdampen op je kamer werkt prima![]()
Een tip voor een romantische avond: ylang ylang, het is een euphorie opwekkend middel dat seksuele prikkeling zou stimuleren. Het ruikt in elk geval erg aangenaam. Het kan ook gebruikt worden als haar of huidverzorgingsproduct.
Ik denk dat een drogist als De Tuinen het wel heeft.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |