abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 14 maart 2006 @ 22:40:10 #1
142291 Met-Yvana
Hating me wont make you pretty
pi_36039895
Ik vraag me af of mensen hier ook van die typische ,,oma" schoonheidsgeheimpjes hebben? Ikzelf ben van mening dat geen enkel winkelproduct tegen deze oeroude kennis opkan .

Zelf maak ik in de zomer altijd lavendelbadwater: Pluk een flink bosje lavendel uit je tuin, en hak de wortel+ steel in hele fijne stukjes. Doe ongeveer 3/4 liter koud water in een pannetje, gooi de stukjes erbij, en breng het aan de kook. Laat het als het kookt nog ongeveer 10 minuutjes sudderen, en zeef het dan. Persoonlijk vind ik dit echt heerlijk om bij mijn badwater te gooien, het ruikt heel aangenaam en lavendelextract versnelt de celgroei. Ook voelt mijn huid altijd heel glad aan na zo'n bad

Nou dames( of eventueel ijdele mannen), ik heb mijn geheim uit de doeken gedaan, nu ben ik wel nieuwsgierig naar die van jullie!
Can YOU handle Met-Yvana?
pi_36040945
lavendelextract versnelt de celgroei... dat wist ik niet
  dinsdag 14 maart 2006 @ 23:07:01 #3
142291 Met-Yvana
pi_36040984
Je moet het maar eens proberen als er weer lavendel in je tuin staat * kijkt hopeloos naar de tuin*
pi_36041229
Mijn oma raspte komkommer en liet dat uitlekken. Dat de komkommer zelf werd salade van gemaakt en het vocht ging samen met een beetje karnemelk in een flesje in de koelkast en hielp heel goed als after sun.
  dinsdag 14 maart 2006 @ 23:21:36 #5
142291 Met-Yvana
pi_36041504
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 23:13 schreef Xanthe het volgende:
Mijn oma raspte komkommer en liet dat uitlekken. Dat de komkommer zelf werd salade van gemaakt en het vocht ging samen met een beetje karnemelk in een flesje in de koelkast en hielp heel goed als after sun.
die schrijf ik in mijn groene schriftje
pi_36041579
Hoort niet helemaal hier thuis , maar oma had altijd Maya zeep en dat ruikt zo lekker en een grote borstel waar je poeder in kon doen en dan kon je je lichaam bepoederen ermee.
  dinsdag 14 maart 2006 @ 23:23:30 #7
131755 joekeloekes
Mijn hond is de liefste
pi_36041583
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 23:06 schreef Burbo het volgende:
lavendelextract versnelt de celgroei... dat wist ik niet
jazeker, en dat wil je ook echt hoor, als je het genoeg versnelt dan zie je er op je 40e niet meer uit, allemaal hangende dooie vellen enzo
Volg mijn Zweedse avonturen op www.zwederlander.nl
pi_36041617
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 23:13 schreef Xanthe het volgende:
komkommer is idd. een goeie als aftersun en deze methode is makkelijker dan iedere keer een komkommer schillen, snijden etc. etc. als je je weer eens als een kreeft voordoet

Zelf heb ik ff geen tips paraat, ik gebruik ook geen speciale zalfjes/crêmes/whatever en ik word nagenoeg altijd zo'n 7 à 8 jaar jonger geschat dan ik daadwerkelijk ben
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
  dinsdag 14 maart 2006 @ 23:26:48 #9
142291 Met-Yvana
pi_36041690
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 23:23 schreef joekeloekes het volgende:

[..]

jazeker, en dat wil je ook echt hoor, als je het genoeg versnelt dan zie je er op je 40e niet meer uit, allemaal hangende dooie vellen enzo
Ohja? ik zag op mtv dat Naomi Campbell, het topmodel, juist een hele dure crème gebruikt om haar celgroei dramatisch op te voeren!
pi_36041710
Nog 1 uit oma's doos...
Rozeblaadjes plukken en deze koken in wat water en dan af laten koelen en in een flesje doen...
Oma's reukwater voor allerhande klusjes (oa als strijkwater of in je haar).
  dinsdag 14 maart 2006 @ 23:28:02 #11
142291 Met-Yvana
pi_36041738
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 23:27 schreef Xanthe het volgende:
Nog 1 uit oma's doos...
Rozeblaadjes plukken en deze koken in wat water en dan af laten koelen en in een flesje doen...
Oma's reukwater voor allerhande klusjes (oa als strijkwater of in je haar).
ik mag die oma van jou
pi_36041821
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 23:28 schreef Met-Yvana het volgende:

[..]

ik mag die oma van jou
Was ook een schat , helaas 2,5 jaar geleden overleden op de respectabele leeftijd van 94 (bijna 95) jaar.
Heb nog wel huis tuin en keuken dingen die oma ook deed , maar die vallen niet onder schoonheids dingen...
pi_36041825
bij een schrale huid met bananenschil eroverheen gaan en weer helemaal zacht
pi_36041842
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 23:30 schreef donnahvh het volgende:
bij een schrale huid met bananenschil eroverheen gaan en weer helemaal zacht
De buitenkant of de binnenkant?
pi_36041846
* Ghostbuster geeft een tros
I may be wrong, but it's highly unlikely.
pi_36041900
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 23:31 schreef Xanthe het volgende:

[..]

De buitenkant of de binnenkant?
binnenkant
spook shut up
pi_36041922
Gatver zeg ,kan je er ook overmatig schaamhaar mee verwijderen?
pi_36041978
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 23:33 schreef Ghostbuster het volgende:
nee daar is het te zacht voor, wat je trouwens ook kan doen bij een droge huid
zemelen in een washandje doen en die in bad hangen
pi_36042242
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 23:33 schreef Ghostbuster het volgende:
Dat moet je met een schuurpapiertje doen.
pi_36042274
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 23:42 schreef Xanthe het volgende:

[..]

Dat moet je met een schuurpapiertje doen.
serieus he, je hebt van dat hele fijne schuurpapier en t werkt nog ook
is van veet geloof ik , heeerlijk zacht dan
pi_36042309
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 23:43 schreef donnahvh het volgende:

[..]

pi_36042348
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 23:43 schreef donnahvh het volgende:

[..]

Ik zie mijn man al met een veet papiertje zijn gezicht bewerken
pi_36042521
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 23:44 schreef Xanthe het volgende:

[..]

Ik zie mijn man al met een veet papiertje zijn gezicht bewerken
10x linksom en rechtsom en dan ander plekje gaat als een tiet joh
pi_36042612
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 23:49 schreef donnahvh het volgende:

[..]

10x linksom en rechtsom en dan ander plekje gaat als een tiet joh
Hmm laat hem dit maar niet lezen , bij je een na laatste woord is hij afgeleid
  woensdag 15 maart 2006 @ 13:45:28 #25
111228 Hopey
Di Jillae?!
pi_36054229
Ik gebruik aloe vera voor mijn huid. Een stuk blad eraf snijden en de gel op droge schrale plekjes smeren. Eens in de zoveel tijd smeer ik het in mijn haar, glanst ie lekker Werkt dan als een soort haarmasker.
Seen it all done it all, can't remember most of it
  woensdag 15 maart 2006 @ 15:53:30 #26
142291 Met-Yvana
pi_36058810
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 23:34 schreef donnahvh het volgende:

[..]

nee daar is het te zacht voor, wat je trouwens ook kan doen bij een droge huid
zemelen in een washandje doen en die in bad hangen
Euhm wat zijn zemelen en waar koop je ze? *voelt zich dom *
pi_36059632
Reform of natuurwinkel verkoopt in elk geval zemelen , de grotere supermarkt soms ook.

Wat zijn zemelen?

Een zemel ontstaat bij de bereiding van bloem uit tarwe, rogge of rijst.
Zemelen bestaan vooral uit grove 'schildelen'.
Dit zijn platte, dunne fragmenten van de zaadhuid en vruchtwand van de graan- of rijstkorrel.
Zemelen zijn onverteerbaar voor de mens maar prikkelen de darmwand waardoor de stoelgang wordt bevorderd.
Ze werken ook cholesterolverlagend.
Zemelen treft u vaak aan in bijvoorbeeld volkorenbrood en muesli, maar ze kunnen ook, gegeten worden in bijvoorbeeld yoghurt
pi_36060017
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 16:16 schreef Xanthe het volgende:
Reform of natuurwinkel verkoopt in elk geval zemelen , de grotere supermarkt soms ook.

Wat zijn zemelen?

Een zemel ontstaat bij de bereiding van bloem uit tarwe, rogge of rijst.
Zemelen bestaan vooral uit grove 'schildelen'.
Dit zijn platte, dunne fragmenten van de zaadhuid en vruchtwand van de graan- of rijstkorrel.
Zemelen zijn onverteerbaar voor de mens maar prikkelen de darmwand waardoor de stoelgang wordt bevorderd.
Ze werken ook cholesterolverlagend.
Zemelen treft u vaak aan in bijvoorbeeld volkorenbrood en muesli, maar ze kunnen ook, gegeten worden in bijvoorbeeld yoghurt
Kruidvat verkoopt ze ook, kost haast niets. (Ik doe ze in m'n yoghurt)
Helaas heb ik geen bad, bovenstaande tips klinken wel erg goed.

Oja, eentje voor je haar:
Verwarm wat (zonnebloem) olie (niet heet!) en masseer het in je haar, even laten intrekken en vervolgens je haar wassen. Stuk goedkoper dan de hot-oil van gliss-kur en het doet het zelfde.
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
pi_36060613
Een trucje om in de zomer blond haar op te lichten: kamille plukken, koken, laten afkoelen en dan als laatste spoelwater gebruiken.
Citroen in je haar smeren en dan in de zon lopen schijnt hetzelfde effect te hebben...
En een kleuterjuf met ontzettend lang haar vertelde ooit aan mijn moeder dat ze ui in m'n haar moest smeren, dat zou de groei stimuleren.
Verder denk ik ook aan de scrub die in een ander forum vermeld werd...met zout, melk en honing
pi_36061068
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 23:23 schreef joekeloekes het volgende:

[..]

Ik ben toch pas 17

pi_36067686
Tip van mijn oma tegen rimpels Elke morgen ijskoud water in je gezicht plensen Daar schrikken je spieren van.

Mijn oma is 84 en heeft bijna geen rimpels
Thank Drunk I'm a Goddess!
pi_36069113
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 16:48 schreef Iksje het volgende:

Verder denk ik ook aan de scrub die in een ander forum vermeld werd...met zout, melk en honing
Die is heerlijk

Een tip voor als je geen wimperkrultang hebt (of wilt kopen): je kunt je wimpers ook erg makkelijk en goed krullen met een lepeltje; haal het aan de bovenkant langs je wimpers en ze krullen mooi (beetje hetzelfde idee als met een schaar een lintje krullen).
En als je mascara uitgedroogd is: onder de warme (hete) kraan houden maakt hem weer helemaal zacht en goed te gebruiken, ook handig voor als ie bijna op lijkt te zijn (je staat versteld wat er nog uit komt).
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
  woensdag 15 maart 2006 @ 22:17:00 #33
131066 scrub_nurse
ik denk dat ik denk, denk ik..
pi_36070840
ik meng altijd wat etherische olie door n flesje amandelolie, goed voor je huid en een heerlijk geurtje!
pi_36070862
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 22:17 schreef scrub_nurse het volgende:
ik meng altijd wat etherische olie door n flesje amandelolie, goed voor je huid en een heerlijk geurtje!
Toepasselijke naam heb je ook wel
pi_36074303
Nooit echt een band gehad met mijn oma, heb zelf wel wat dingen ontdekt.

Als je verse mint blaadjes in een kop warm water doet heb je een heerlijke thee, en het is perfect als digestief na de maaltijd.

Een douche afsluiten met koud water is niet aangenaam maar wel goed voor de doorstroming van het bloed.

Een voedende creme van nivea 's avonds, en je voelt echt dat het iets doet met je huid. Zelf nooit meer last gehad van puistjes of onoffenheden.

Een nachtmasker met een ijspack is echt heerlijk, ijspack een half uur voor slapen in de koelkast en 's morgens voel je je echt beter.

Niet echt van oma's tijd maar ach het is 2006
pi_36074523
Thee van verse mintblaadjes is al zo oud. Word zelfs geserveerd in sommige restaurants.
pi_36074727
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 00:15 schreef Xanthe het volgende:
Thee van verse mintblaadjes is al zo oud. Word zelfs geserveerd in sommige restaurants.
en dat maakt dat het geen vermelding waard is omdat...
pi_36075030
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 00:25 schreef Mr.G het volgende:

[..]

en dat maakt dat het geen vermelding waard is omdat...
Niet dat het geen vermelding waard is (alhoewel het niets met schoonheid te maken heeft )
Maar je schreef zelf ; "Nooit echt een band gehad met mijn oma, heb zelf wel wat dingen ontdekt."
Komt het misschien verkeerd op me over , maar kreeg zo het idee alsof je dacht dat het iets nieuws was omdat je het zelf hebt ontdekt. Klonk een beetje als het wiel uitvinden terwijl dit al uitgevonden was
pi_36075060
Och nee niet dat ik het zelf ontdekt heb. Dingen die ik zelf fijn vind.
Het heeft inderdaad niks met schoonheid te maken.
pi_36079534
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 00:41 schreef Mr.G het volgende:
Och nee niet dat ik het zelf ontdekt heb. Dingen die ik zelf fijn vind.
Het heeft inderdaad niks met schoonheid te maken.
Comminucatie via een forum , dingen kunnen heel anders overkomen dan ze bedoeld waren
pi_36079802
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 10:38 schreef Xanthe het volgende:

[..]

Comminucatie via een forum , dingen kunnen heel anders overkomen dan ze bedoeld waren
Maar nu snappen we elkaar

En nog even on-topic: Lavendel, is een heel goed middel. Helpt tegen stress door zijn ontspannende werking. Wat lavendelolie verdampen op je kamer werkt prima

Een tip voor een romantische avond: ylang ylang, het is een euphorie opwekkend middel dat seksuele prikkeling zou stimuleren. Het ruikt in elk geval erg aangenaam. Het kan ook gebruikt worden als haar of huidverzorgingsproduct.
pi_36097558
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 21:27 schreef Elefes het volgende:

[..]

Die is heerlijk

Een tip voor als je geen wimperkrultang hebt (of wilt kopen): je kunt je wimpers ook erg makkelijk en goed krullen met een lepeltje; haal het aan de bovenkant langs je wimpers en ze krullen mooi (beetje hetzelfde idee als met een schaar een lintje krullen).
En als je mascara uitgedroogd is: onder de warme (hete) kraan houden maakt hem weer helemaal zacht en goed te gebruiken, ook handig voor als ie bijna op lijkt te zijn (je staat versteld wat er nog uit komt).
Dat is een hele goeie tip! Ga hem morgen meteen proberen!
Op zoek naar een orgineel en persoonlijk cadeau? http://www.gizl.nl
  donderdag 1 juni 2006 @ 14:14:16 #43
36898 Kizim
Life is Music
pi_38435879
Bij schrale lippen, als je je tanden poetst, nadien es zachtjes met de borstel over de lippen gaan. Dat verwijdert de velletjes en maakt ze zacht.
Don't damn me when I speak a piece of my mind...
  donderdag 1 juni 2006 @ 16:40:48 #44
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_38441787
Als ik een bad had, zou dat van die lavendel zeker proberen. Ik hou wel van versnelde huidcelgroei

Ontopic: met honing en suiker kun je heel goed je huid scrubben, goedkoper dan gewone scrubgel en t werkt beter. krijg je een hele zachte huid van. Daarna insmeren met amandelolie van de kruidvat
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
  maandag 24 juli 2006 @ 11:57:43 #45
36898 Kizim
Life is Music
pi_40128505
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 23:24 schreef bas-beest het volgende:

[..]

komkommer is idd. een goeie als aftersun en deze methode is makkelijker dan iedere keer een komkommer schillen, snijden etc. etc. als je je weer eens als een kreeft voordoet
en die komkommer houdt u in de koelkast lang vers door het uiteinde in water te zetten, het water wel regelmatig verversen, astemblieft!
Don't damn me when I speak a piece of my mind...
pi_40129046
quote:
Ontopic: met honing en suiker kun je heel goed je huid scrubben, goedkoper dan gewone scrubgel en t werkt beter. krijg je een hele zachte huid van. Daarna insmeren met amandelolie van de kruidvat
Ik gebruik ipv honing en suiker altijd olijfolie en zeezout. Het ruikt minder lekker, maar je huid wordt er ook erg zacht van.
Hebban olla vogala nestas hagunnan, hinase hic anda thu
{o,o}
|)__)
-"-"-
  maandag 24 juli 2006 @ 12:32:49 #47
136239 Spacehamster
You bastards!
pi_40129553
Ik doe altijd een scheutje olijfolie in mijn conditioner om mijn haar lekker handelbaar en pluisvrij te maken.
Wel een klein scheutje, want anders ziet mijn haar er vettig uit ipv mooi glad.

Of ik kam eerst mijn haar klitvrij.
Dan doe ik wat olijfolie op een doekje (eventueel met een klein beetje parfumolie of lekkere etherische olie erbij) en wrijf dat goed over mijn borstel.
En dan borstel ik mijn haar.
Abracadabra; weg pluizig haar!
---Grtz---------Spacehamster-->
Waarschuwing: Posts van deze user kunnen een hoog gehalte aan cynisme bevatten.
pi_40133603
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 10:48 schreef Mr.G het volgende:

[..]

Maar nu snappen we elkaar

En nog even on-topic: Lavendel, is een heel goed middel. Helpt tegen stress door zijn ontspannende werking. Wat lavendelolie verdampen op je kamer werkt prima

Een tip voor een romantische avond: ylang ylang, het is een euphorie opwekkend middel dat seksuele prikkeling zou stimuleren. Het ruikt in elk geval erg aangenaam. Het kan ook gebruikt worden als haar of huidverzorgingsproduct.
En ylang ylang haal ik waar?
I'm dead Pete. Dead people don't like company. (Johnny Quid)
pi_40134583
quote:
Op maandag 24 juli 2006 14:31 schreef exec het volgende:

[..]

En ylang ylang haal ik waar?
Ik denk dat een drogist als De Tuinen het wel heeft.
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')