Ik dacht al dat je niet geweest was. Wel een beetje jammer dat ik je niet had gezien
![]()
Ik ben nog wel bij "jouw" cattery naar de katten gaan kijken, die man was bezig met Atif, volgens mij moest Atif naar de keuring, maar ze waren meer aan het kroelen dan aan het borstelen. Die kat was duidelijk helemaal verliefd op z'n baasje.
![]()
Volgens mij krijg jij een heel lief kitten van die mensen. Duncan ziet een Sibeer nu ook wel zitten (nou ja, als de tijd daar is) , ze zijn lekker stoer, in de patronen die wij allebei leuk vinden en duidelijk lief. Toen we in de rij stonden voor de dierenarts zag ik ook al een prachtige Siberische kater (
deze), het verbaasde me ook niks dat hij van alles won.
Flynn moest als eerste naar de keuring, de keurruimte was op een hele rare plek, de zaal uit, de hal door en naar boven, je moest je met je kat een weg door de binnenkomende reptielenliefhebbers worstelen, die mensen gaan ook niet even opzij als er mensen met een kat doorkomen. Tegen de tijd dat wij boven waren was Flynn al hartstikke onder de indruk, hij vond de (toch heel aardige en voorzichtige) keurmeester daarna ook heel eng. Ik had sowieso al van te voren bedacht dat dit de laatste keer was voor hem, hij gaat echt nooit meer mee, het ging de rest van de dag heel goed maar hij was echt niet Flynn tijdens die keuring. Vorige keer was hij helemaal niet bang, ik denk dat het komt omdat hij pas geleden geholpen is, daarna was hij helemaal geflipt en nu is duidelijk bang van vreemde mannen die hem willen bekijken. Hij kreeg wel Uitmuntend 2, hij verloor van de latere Best in show. En de keurmeester vond hem te dik worden
![]()
"condition: a little too good" stond er op z'n rapport. Maar dat bleek die man later over de helft van de katten gezegd te hebben.
dEUS was spectaculair goed. Hij was superrelaxt, iedere keer als ik hem vastpakte ging hiij me kopjes zitten geven, zijn fokker wilde even met hem knuffelen, ik had hem gewoon met mand en al bij haar ingeleverd en hij vond het allemaal prima, ging lekker knuffelen:
![]()
nog even z'n zusje Ronja erbij, zij vond het wel interessant, maar dEUS vond haar toch een beetje eng (z'n oortjes!):
![]()
Meneer in z'n kooi (dat kopje
![]()
het deurtje was dicht en meestal heb ik het gewoon open)
![]()
Toen moest dEUS naar de keuring, ik had hem maar in een draagmand meegenomen ipv in m'n armen, we moesten nog door de massa reptielenliefhebbers heen. Eenmaal bij de keurmeester ging meneer ineens in uitsloofstand, hij liep over de tafel te paraderen, mij demonstratief kopjes te geven, de keurmeester kopjes te geven, ze probeerde z'n rapport te schrijven maar hij gaf de pen ook steeds kopjes. Daarna ging hij op z'n gemakje op tafel liggen rondkijken. Hij heeft z'n eerste CAP punt gekregen, daar had ik echt niet op gerekend, hij is zo'n ukkie. Ik weet niet of hij z'n andere punten nog gaat halen, ik ga mee naar show met m'n vriendin, en met haar kat (Flynns broertje) zou ik als ik haar was ook niet meer gaan showen, hij was behoorlijk stressig. Als zij niet gaat, ga ik ook niet meer. dEUS is wel een geboren showbeest.
's Middags kreeg ik ineens een briefje dat ik met dEUS terug moest komen, hij was genomineerd voor Best in Show ! Hij moest tegen een kater van twee die al Premior was, en de keurmeesters kwamen er niet uit, ze moesten er nog een derde keurmeester bijhalen en die koos die andere kater. Die kater werd uiteindelijk Best of Best, dEUSje had het echt super gedaan.