quote:
Op woensdag 15 maart 2006 10:54 schreef RickySway het volgende:[..]
Zoals je zei was je "het kwaadste van het heelal dat ronddwaalt"
Je praat hier duidelijk over een niet-menselijke vorm. Het "Kwaad" zou ik dan ook eerder omschrijven als Negatieve Polariteit, aangezien 'kwaad zijn' een menselijke vorm van denken is.
Ik praat inderdaad in termen die discutabel zijn, maar waar toch een soort van algemene overeenstemming over bestaat. Dit doe ik om het verhaal te verduidelijken. Als ik er zo diep op in zou gaan denk ik dat mensen mij helemaal niet meer zullen begrijpen. Maar je hebt hier helemaal gelijk!
Je omschrijving als negatieve polariteit is selectief gedefineerd. Want het zou van de kant van "evil" juist als een positieve polariteit omschreven worden. Wat je hanteert is eigenlijk een begrip bezien vanuit de kant van de meerderheid...althans van de meerderheid waarvan het bestaan bekend is. Ik zou heel diep moeten gaan nadenken om een universeel begrip te kunnen defineeren van hetgeen hier bedoeld word. Ik zal hier eens over nadenken!
quote:
Alles in het universum is in dualiteit ontstaan. Voor licht is er duisternis, voor dag is er nacht.... voor elke negatieve vorm is er een positieve vorm.
Mooi verwoord.
Alles moet in balans staan, maar wie bepaalt dat overal een tegenovergestelde vorm van moet bestaan om het in balans te houden. Wat is dan die balans? Is of geeft dit neutraliteit? en wat waarborgd deze dan? Het zou tevens betekenen dat alleen maar goed, niet goed zou zijn. Er moet een kwaad tegen over staan om deze balans te behouden. Zonder goed is er geen kwaad en andersom. Maar dan komen we weer uit op de begrippenkwestie.
Wellicht moeten we proberen om meer universele begrippen te gaan gebruiken. Maarjah, dan komen we op de vraag wat is universeel en hoe bepalen we wanneer een woord universeel is?
quote:
Het feit dus dat ik als negatief deel, tegen de wetten van het universum in, ben verbannen naar een lagere entiteitsvorm (die van materie, oftewel in dit geval een mens) betekent niet dat ik zomaar mijn belangrijke rol van negatieve polariteit mag beïndigen.
Ook betekent het dat er op hetzelfde niveau een positieve lagere entiteitsvorm zou moeten zijn. Is dit niet het geval, dan is er geen balans en zonder balans is bestaan niet mogelijk.
Waarom niet? Waarom is zonder balans geen leven mogelijk? Wat als begrippen nu eens universeel zijn?
Zou het bestaan dan niet mogelijk zijn? Of zou dit het bestaan juist een stuk makkelijker maken?
quote:
Ik zou dus in leven blijven, en 's werelds donkerste macht worden. Waarom? Om mijzelf bekend te maken en zodoende gevonden te worden door de 's werelds lichtste macht. Als resultaat zal er een massive battle zijn ala Neo vs. Smith (In Matrix Revelations legt Oracle dit allemaal erg goed uit) waarbij uiteindelijk beide partijen geneutraliseerd worden.
Ik zou ook in leven blijven. Ik zou wel proberen om in mijn leven als mens iets te bedenken wat ervoor zal zorgen dat ik, in mijn werkelijk (evil) bestaan, men niets wil aandoen wat ik ook niet wil dat mezelf zou overkomen.
quote:
Het is niet leuk om negatief product te zijn. Het is misschien een "ultimate rush" tijdens het uitvoeren, maar als negatieve polariteit ben je er altijd van bewust dat je de positieve polariteit nooit zal kunnen ontsnappen en het uiteindelijk met je leven zal bekosten.
Dit is jou invulling van het verhaal. Want wellicht ben je er altijd al bewust van geweest dat het zo is en maakt dat geen verschil. Of wellicht bestaat niet zoiets als positieve polariteit, maar is dit door de mens bedacht?
Want waarom moet alles uit dualiteit bestaan? Is dat niet typisch iets dat de mens heeft gecreeerd?