abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 14 maart 2006 @ 18:23:29 #1
121825 -beyond-
Mensen gaan naar de klote!!
pi_36029934
Je komt op oudere leeftijd ergens achter. Alles waar je dacht in te geloven, blijkt totaal anders te zijn dan je altijd is verteld. Deze misleiding is bewust teweeg gebracht door o.a. media bronnen.

Het blijkt dat helemaal niet iedereen dood gaat. Wat dan wel laat ik even in het midden. Waar het om gaat in deze, is dat ik jullie een vraag wil voorleggen.

Je blijkt intens gemeen te zijn. Je moord allerlei wezens uit en geniet hiervan. Je bent het kwaadste van het helal dat ronddwaald, dat is je natuur en is onveranderbaar.
Je kunt alleen maar natuurlijk sterven. Ze kunnen je niet bewust doden.

Bij hoge uitzondering hebben ze je kunnen pakken. Ze hebben je ziel (of iets) via aarde laten herboren.
Een baby wordt als een ongeschreven blad geboren, dus je weet niets meer van het slechte wezen dat je werkelijk bent geweest. Je begint dus aan een leven dat je nu nog beleeft.

Uiteindelijk kom je achter de werkelijkheid.
De dood is een permanente verwijdering, de ergste straf die iemand ooit kan krijgen.
Nadat je bent gepakt hebben ze ervoor gezorgd dat je ziel als mens herboren zou worden, zodat je zeker dood zou gaan, wat dus een permanente verwijderingen zou betekenen. Hiermee zou iedereen verlost zijn van het kwade.

Je hebt de keuze. Je kunt opnieuw je krachten herwinnen. Dit betekent dat je intens slecht zal worden, iets anders is niet mogelijk! Je zal dan ook niets meer weten van het leven hier op aarde (en alle waarden en normen eromheen). Je zal verder gaan met het uitmoorden van al het goede van het helal.
Je kunt ook besluiten om je leven uit te leven, dood te gaan en daarmee een heel helal van het kwaad verlossen. Je dood betekent veel goeds voor iedereen.

Waar kies je voor? Je eigen dood of als een "evil" eeuwig verder gaan waar je was gebleven.
Het begin van het begin begint.....
Waar het einde van het einde eindigt....
  dinsdag 14 maart 2006 @ 18:26:09 #2
27698 Doffy
Eigenlijk allang vertrokken
pi_36030009
WFL >> TRU
'Nuff said
  dinsdag 14 maart 2006 @ 18:29:07 #3
121825 -beyond-
pi_36030077
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 18:26 schreef Doffy het volgende:
WFL >> TRU
Ben ik het niet helemaal mee eens. Het gaat hier niet om de waarheid of om het paranormale.
Dit is absoluut geen waarheid maar een metafoor.

Het gaat hier simpel om de vraag, hoe egoistisch ben jij?
  dinsdag 14 maart 2006 @ 18:32:20 #4
120774 Pundit_wannabe
Pretentious? Moi?
pi_36030156
>>> GAM?

Klinkt mij als een of ander wazig Roleplaying Game in de oren...
Exterminieren! Exterminieren! Halt! Sonst werden wir Sie exterminieren! Sie sind jetzt ein Gefangener der Daleks!
  dinsdag 14 maart 2006 @ 18:35:11 #5
121825 -beyond-
pi_36030227
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 18:32 schreef Pundit_wannabe het volgende:
>>> GAM?

Klinkt mij als een of ander wazig Roleplaying Game in de oren...
Snap je mijn punt dan niet?
Zou jij je eigen leven opofferen als dat zou betekenen dat het veel goeds zou brengen?
  dinsdag 14 maart 2006 @ 18:39:12 #6
74844 GaRleC
bamosenlamus.nl
pi_36030341
Hmm ik denk tog goed... Mja sta je niet echt bij stil
http://www.bamosenlamus.nl .... Het trio dat geen 3 namen nodig heeft !
pi_36030352
Nou, aangezien ik niet eeuwig wil leven, zou ik kiezen voor de dood.

Ik denk niet dat eeuwig slecht zijn echt relaxed is
Net als eeuwig goed/perfect zijn ook niet trouwens.
pi_36030408
Het lijkt er op dat je te veel charmed kijkt
Salsa Española
pi_36030432
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 18:23 schreef -beyond- het volgende:
Waar kies je voor? Je eigen dood of als een "evil" eeuwig verder gaan waar je was gebleven.
ik kies voor de jackpot, lottoballetjes en zo.
wat zal ik kiezen? geen enkele euro of de jackpot van laten we zeggen 11 miljoen euro.
nou?
eh, doe mij de jackpot maar.

verder slaat het nergens op wat je schrijft, dus je hebt gelijk..terug naar WFL en anders Onzin.
pi_36030453
Maak het dan simpel, Nederland dood of jij, punt. Hey, mooi hè!

*Hoela hoela hoep....*
  dinsdag 14 maart 2006 @ 18:45:20 #11
121825 -beyond-
pi_36030477
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 18:39 schreef djantje het volgende:
Nou, aangezien ik niet eeuwig wil leven, zou ik kiezen voor de dood.

Ik denk niet dat eeuwig slecht zijn echt relaxed is
Net als eeuwig goed/perfect zijn ook niet trouwens.
Laten we zeggen niet eeuwig, maar wel langer dan de jaren hier op aarde...

Okay, nu ff recht to the point!

Jouw dood betekent dat iedereen wordt verlost van het kwade.

Nu kun je kiezen.
Je kunt een intens slecht wezen worden dat het goede zal proberen uit te roeien door het kwade of je kunt kiezen om jezelf te doden en iedereen te verlossen van het kwade.
  dinsdag 14 maart 2006 @ 18:49:43 #12
42636 TheSeeker_NL
Damn fine coffee
pi_36030593
lijkt me moeilijk te zeggen tenzij je je daadwerkelijk in zo'n situatie bevind. Wat is intens slecht? is er wel iets wat 100% slecht / kwaad is?

Ik denk dat je jezelf dan toch als het "goede" ziet en je dus kiest om te blijven leven
pi_36030623
Waar haal je de inspiratie voor zo'n OP vandaan?
JOHNNY HEITINGA
  dinsdag 14 maart 2006 @ 19:03:50 #14
121825 -beyond-
pi_36031050
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 18:49 schreef TheSeeker_NL het volgende:
lijkt me moeilijk te zeggen tenzij je je daadwerkelijk in zo'n situatie bevind. Wat is intens slecht? is er wel iets wat 100% slecht / kwaad is?

Ik denk dat je jezelf dan toch als het "goede" ziet en je dus kiest om te blijven leven
Maar stel je nou eens voor dat je jezelf wel zeker als goed ziet. Alleen je weet dat als je verder leeft dit heel veel kwaads gaat brengen in de wereld. Ondanks dat je dit niet zou willen.

De enige manier om hier een einde aan te kunnen maken is door je eigen dood. Zou je hier dan ook voor kiezen? Of zou je jezelf laten doorleven doormiddel van neutralisatietechnieken.

Dat is dus hetgeen wat jij aan het doen bent. Het verhaal zodanig verdraaien dat het erop uitkomt dat je altijd goed bent. (ook egoistisch dus)

En hoe ik aan deze inspiratie kom...hahaha tja...nog nooit over nagedacht.....
  dinsdag 14 maart 2006 @ 19:19:11 #15
14827 Kogando
Modelprutser
pi_36031595
Ik offer mezelf wel op. Als ik eenmaal dood ben kan ik er toch geen spijt van hebben.
Beter één keer om vergeving vragen, dan tien keer om toestemming.
pi_36031640
Als je toch al slecht bent, dan zul je vanuit die positie voor nog slechter kiezen, logisch lijkt mij...
Maar vanuit mijn huidige positie zou ik voor doodgaan kiezen in zo'n geval.
  dinsdag 14 maart 2006 @ 19:30:39 #17
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_36031946
Ik vond het zo'n kutverhaal dat ik alleen de 1e 5 woorden van iedere alinea gelezen heb
daarna schilderde ik mijn schaduw
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
  dinsdag 14 maart 2006 @ 22:47:57 #18
121825 -beyond-
pi_36040252
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 19:30 schreef Oosthoek het volgende:
Ik vond het zo'n kutverhaal dat ik alleen de 1e 5 woorden van iedere alinea gelezen heb
Hoe kun je dan weten dat het een kutverhaal is?
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 19:20 schreef TimMer1981 het volgende:
Als je toch al slecht bent, dan zul je vanuit die positie voor nog slechter kiezen, logisch lijkt mij...
Maar vanuit mijn huidige positie zou ik voor doodgaan kiezen in zo'n geval.
Maar hoe kun je nou kiezen voor je eigen dood?

Je hebt je het overlevingsinstinct (uitzonderingen daargelaten). Het recht van het sterkste.
Hoe kun je dan voor je eigen dood kiezen?

Wat mij lijkt is dat men in zulke situaties allerlei constructies gaat bedenken om toch het doorleven te kunnen rechtvaardigen. Dat zou ik denk ik wel doen.
Als ik naar mezelf kijk dan wil ik absoluuuut niet dood! Aan de andere kant zou ik alles over hebben voor het algemeen belang. Maar of ik zou kiezen om zelf dood te gaan ik weet het niet. Ik denk het dus niet.
  dinsdag 14 maart 2006 @ 22:59:29 #19
107058 Lord_of_the_String
vechter voor waarheid
pi_36040709
grappig topic, beyond... ik zat net elders te lezen in een forum, waar de vraag werd gesteld, of de antichrist, die er volgens sommigen al rondloopt, volgens anderen niet, zal weten wie of wat ie is en hoe zijn leven zou gaan verlopen. komt in sommige punten wel overeen met wat jij beschrijft... stel, de voormalige engel satan word geboren als mens, en groeit dus op met een nieuw leven, als het goed is zonder geheugen van zijn vorige rol... misschien dat ie daar in de loop der tijd achterkomt, want misschien weet ie het zelf niet, de entiteiten waar hij leiding aan gaf weten het waarschijnlijk wel... maarja, de tijd zal het leren, valt nog veel over te speculeren...

groeten,
sint speculaas ;0)
"Ego is de god die de regels maakt vandaag. Waarheid is onbelangrijk,
beter dan de ander lijken is het ideaal." Lord of the String Oktober 2015
pi_36040755
Ik ga wel dood, want ik ben hartstikke goed
I'm just a Soul whose Intentions are Good
  dinsdag 14 maart 2006 @ 23:08:30 #21
121825 -beyond-
pi_36041047
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 23:00 schreef djenneke het volgende:
Ik ga wel dood, want ik ben hartstikke goed
Dat kun je wel heel mooi zeggen, maar ik ben ook hartstikke goed.
Ik denk meer aan het algemeen belang dan dat ik aan mijn eigen belang zou denken.

Ik beleef zelf veel plezier om het een ander goed naar zijn zin te maken..

Maar als het om de dood gaat is het toch wel anders. IK houd van het leven. Ik vind het heel jammer dat mensen (en dus ik ook) dood gaan. In mijn ogen is daarom het geloof ook ontstaan. Omdat mensen het niet konden verkroppen dat er niets is na de dood.
pi_36041094
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 23:08 schreef -beyond- het volgende:

[..]

Dat kun je wel heel mooi zeggen, maar ik ben ook hartstikke goed.
Ik denk meer aan het algemeen belang dan dat ik aan mijn eigen belang zou denken.

Ik beleef zelf veel plezier om het een ander goed naar zijn zin te maken..

Maar als het om de dood gaat is het toch wel anders. IK houd van het leven. Ik vind het heel jammer dat mensen (en dus ik ook) dood gaan. In mijn ogen is daarom het geloof ook ontstaan. Omdat mensen het niet konden verkroppen dat er niets is na de dood.
Ik hou van het leven bij de gratie van tijdelijkheid. Ik zou er niet aan moeten denken om niet dood te kunnen gaan.
  dinsdag 14 maart 2006 @ 23:11:16 #23
121825 -beyond-
pi_36041154
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 23:09 schreef djenneke het volgende:

[..]

Ik hou van het leven bij de gratie van tijdelijkheid. Ik zou er niet aan moeten denken om niet dood te kunnen gaan.
Waarom stellen mensen altijd dat het of de dood is of het eeuwig leven?
Waarom kan het niet iets tussen in zijn?

Je leeft niet 80 jaren maar 800 jaren........
pi_36041201
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 23:11 schreef -beyond- het volgende:

[..]

Waarom stellen mensen altijd dat het of de dood is of het eeuwig leven?
Waarom kan het niet iets tussen in zijn?

Je leeft niet 80 jaren maar 800 jaren........
Ik wil ook echt geen 800 jaren leven...
Ik vind 80 al meer dan genoeg eigenlijk... Als ik mocht kiezen zou ik zeggen een jaartje of 75 zo... mooi zat...
  dinsdag 14 maart 2006 @ 23:45:31 #25
121825 -beyond-
pi_36042365
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 23:12 schreef djenneke het volgende:

[..]

Ik wil ook echt geen 800 jaren leven...
Ik vind 80 al meer dan genoeg eigenlijk... Als ik mocht kiezen zou ik zeggen een jaartje of 75 zo... mooi zat...
Maar stel je nou voor dat je 50 jaren lang in de tienerjaren zit, daarna 50 jaren lang in je twintigerjaren enz.....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')