abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 14 maart 2006 @ 17:53:36 #1
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_36029243
Slobodan Milosevic is dood, en de werkelijke reden van doods-oorzaak zal de toekomst moeten uitwijzen.

Velen zullen geen traan om hem laten, en zullen deze man zien als een bandiet, die vele doden op zijn naam heeft staan. De reacties die ik lees zijn soms nog triester dan dat deze man was.

Dankzij "Slobo" heb ik een levenservaring meegemaakt die mij leven deels heeft getekend.

Toch kan ik geen haat voelen tegen die man. Hij heeft zijn land, het voormalige Joegoslavie naar de afgrond gebracht en de oorlogen ontketend in de Balkan. Maar nu? Moet ik nu haat voelen naar deze man? Nee, dat doe en wil ik niet.
Zijn dood kwam op mij over als een schok. Ik was verrast toen ik dat in de Braziliaanse media vernam. Ik vroeg nog verbouwereerd aan mijn stief-neef "is hij dood??".
Ik voelde me triest. Alsof een deel van mijn eigen geschiedenis is gestorven. Zonder dat ooit duidelijk zal worden waarom dat hele Balkan gebeuren nu plaats heeft moeten vinden.

In tegenstelling tot wat veel mensen zeggen zeg ik, Rust In Vrede Slobodan Milosevic.
Ik heb je gehaat, maar toch voel ik geen antipathie tegen jou!
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  dinsdag 14 maart 2006 @ 17:54:46 #2
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_36029259
- flauw -

[ Bericht 57% gewijzigd door sp3c op 14-03-2006 18:22:34 ]
Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_36029407
@TS; Wat vind je er van dat ze geen bewijzen hebben gevonden voor schuld aan de aanklacht?

hier
Historicus en Moraalridder tegen de geesteszieke fokkertjes (m/v).
  dinsdag 14 maart 2006 @ 18:08:42 #4
110987 ErwinRommel
pi_36029584
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 18:01 schreef FinalComeback het volgende:
@TS; Wat vind je er van dat ze geen bewijzen hebben gevonden voor schuld aan de aanklacht?

hier
Het zegt voor mij veel.
De aanklachten die Slobodan Milosevic ten laste werden gelegd konden niet bewezen worden tot zover.
Ik geef toe dat het een bandiet was, maar zoals de beeldvorming over deze persoon al zegt is deels ingegeven door de media.
Het is waar dat hij de veroorzaker was van de bloedige oorlogen op de Balkan. Dit deed hij om de Serviers te beschermen na de uiteenvalling van de Joegoslavische Republiek. Daar kan ik hem als leider geen ongelijk in geven.

Ook moet men inzien dat er verschil ligt tussen de Bosnisch-Servische Rebubliek en de Republiek Servie. Maar voor de doorsnee Nederlander is dat 1 pot nat en zijn beiden 1 partij.

Mede dankzij zijn handelen heb ik een PTSS opgelopen. Toch haat ik hem niet zoals velen wel doen die nog nimmer in dat gebied zijn geweest.
Voor veel Serviers is hij nog steeds een held, voor mij juist een soort van Anti-Held.
  dinsdag 14 maart 2006 @ 18:12:37 #5
110987 ErwinRommel
pi_36029662
De winnaars schrijven de geschiedenis.
pi_36029873
Wat een onzinrichting gaat dit op zeg 'zijn schuld kon niet bewezen worden'. Ja daar haalt je de koekoek dat dat niet kan, maar dat heeft niets te maken met het feit of hij het wel of niet heeft gedaan, maar met het simpele feit van zijn dood. De rechtszaak was nog bezig, en niet de aanklager, maar de rechter gaat over zijn schuld. En die rechter zal nooit meer aan het woord komen.
  Moderator dinsdag 14 maart 2006 @ 18:21:34 #7
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_36029882
ik move hem naar general chat en haal de onzin eruit
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  dinsdag 14 maart 2006 @ 18:22:00 #8
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_36029896
1 (NL) UN Signal Battalion zwaait Slobo uit.

Jammer dat je niet langer vast mocht zitten.
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 17:53 schreef ErwinRommel het volgende:

Dankzij "Slobo" heb ik een levenservaring meegemaakt die mij leven deels heeft getekend.
Maar hoezo dan?
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_36029987
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 18:22 schreef popolon het volgende:

[..]

Maar hoezo dan?
Zegt de term Post Traumatisch Stress Syndroom je iets ?
  dinsdag 14 maart 2006 @ 18:26:19 #10
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_36030012
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 18:25 schreef HiZ het volgende:

[..]

Zegt de term Post Traumatisch Stress Syndroom je iets ?
Jawel maar waar staat dat?
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  dinsdag 14 maart 2006 @ 18:26:30 #11
16625 robh
pi_36030015
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 18:21 schreef sp3c het volgende:
ik move hem naar general chat en haal de onzin eruit
Kun je de general chat er niet uithalen en het naar Onzin verplaatsen?

Deze grafrede is aardig misplaatst. TS moet van de caipirinha afblijven denk ik.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_36030026
Straks gaan we Mladic en Karadic ook nog vereren. IK vereer sowieso niemand. Milosevic was een bandiet die eerder te laat is gestorven dan te vroeg.
  dinsdag 14 maart 2006 @ 18:27:35 #13
110987 ErwinRommel
pi_36030043
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 18:22 schreef popolon het volgende:

[..]

Maar hoezo dan?
Ik heb dankzij Slobo een PTSS opgelopen. Maar dat neemt niet weg dat ik hem haat. Hij zal de dingen hebben gedaan die hij nodig achtte. En tot zover zijn de aanklachten van het tribunaal dubieus om hem te veroordelen terwijl het een "interne" aangelegenheid betrof.
  dinsdag 14 maart 2006 @ 18:29:49 #14
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_36030097
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 18:27 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Ik heb dankzij Slobo een PTSS opgelopen. Maar dat neemt niet weg dat ik hem haat. Hij zal de dingen hebben gedaan die hij nodig achtte. En tot zover zijn de aanklachten van het tribunaal dubieus om hem te veroordelen terwijl het een "interne" aangelegenheid betrof.
Da's dan best lullig voor je. Zelf heb ik er nooit last van gehad.

Maar dan nog vind ik je OP wat aan de vreemde kant, om het maar zachtjes uit te drukken.
Ik heb daar mensen gesproken wiens hele familie is vermoordt door Slobo en aanhang. Dan kijk je er wel anders tegenaan.
  dinsdag 14 maart 2006 @ 18:29:52 #15
110987 ErwinRommel
pi_36030098
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 18:26 schreef robh het volgende:

[..]

Kun je de general chat er niet uithalen en het naar Onzin verplaatsen?

Deze grafrede is aardig misplaatst. TS moet van de caipirinha afblijven denk ik.
Die caipirinhas drink ik zowiezo niet. En ik denk dat mijn baas het niet op prijs stelt als ik straks met een alcohol damp op min werk verschijn. Dus doe dat nu ff niet aub.
  dinsdag 14 maart 2006 @ 18:34:16 #16
110987 ErwinRommel
pi_36030203
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 18:29 schreef popolon het volgende:

[..]

Da's dan best lullig voor je. Zelf heb ik er nooit last van gehad.

Maar dan nog vind ik je OP wat aan de vreemde kant, om het maar zachtjes uit te drukken.
Het zal voor velen idd vreemd overkomen, dat geef ik toe.
Maar wat is er mis met wanneer iemand zegt dat hij geen wrok koetsred naar deze persoon? Ondanks dat hij zaken deed die het daglicht niet verdragen kon?

Het schijnt mode te zijn om Milosevic voor alles uit te maken terwijl er niets rechterlijk bewezen is.
Dit omdat velen lekker achter hun luie zetel een gefundeerde mening kan geven over Milosevic.
De haat die er vanafkomt zonder werkelijk in dat gebied te zijn geweest, zich blindstarend op wat de pers schrijft.......etc etc......

Een daarnaast is haat een belemmering voor vooruitgang.
pi_36030313
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 17:53 schreef ErwinRommel het volgende:
Slobodan Milosevic is dood, en de werkelijke reden van doods-oorzaak zal de toekomst moeten uitwijzen.

Velen zullen geen traan om hem laten, en zullen deze man zien als een bandiet, die vele doden op zijn naam heeft staan. De reacties die ik lees zijn soms nog triester dan dat deze man was.

Toch kan ik geen haat voelen tegen die man. Hij heeft zijn land, het voormalige Joegoslavie naar de afgrond gebracht en de oorlogen ontketend in de Balkan. Maar nu? Moet ik nu haat voelen naar deze man? Nee, dat doe en wil ik niet.
Zijn dood kwam op mij over als een schok. Ik was verrast toen ik dat in de Braziliaanse media vernam. Ik vroeg nog verbouwereerd aan mijn stief-neef "is hij dood??".
Ik voelde me triest. Alsof een deel van mijn eigen geschiedenis is gestorven. Zonder dat ooit duidelijk zal worden waarom dat hele Balkan gebeuren nu plaats heeft moeten vinden.

In tegenstelling tot wat veel mensen zeggen zeg ik, Rust In Vrede Slobodan Milosevic.
Ik heb je gehaat, maar toch voel ik geen antipathie tegen jou!
Je bent verdrietig omdat een massamoordenaar dood is. Bovendien geil je op Erwin Rommel.

Zegt al genoeg over je
  dinsdag 14 maart 2006 @ 18:47:14 #18
110987 ErwinRommel
pi_36030527
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 18:38 schreef Koenz0r het volgende:

[..]

Je bent verdrietig omdat een massamoordenaar dood is. Bovendien geil je op Erwin Rommel.

Zegt al genoeg over je
Wie zegt dat ik verdrietig ben? Dat is iets wat jij ervan maakt mijn beste.
Daarnaast verdiep je eens in ER. Je zal jou ogen openen.

En btw, is bewezen dat Slobo een massamoordenaar is? Zo ja de uitspraak? Overleg die graag.
  dinsdag 14 maart 2006 @ 18:50:24 #19
16625 robh
pi_36030612
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 18:47 schreef ErwinRommel het volgende:
En btw, is bewezen dat Slobo een massamoordenaar is?
Ja gut, heeft Hitler ooit een eerlijk proces gehad? Is Stalin ooit veroordeeld? Heeft Mao ooit bekend?

Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_36030655
oi
Moest deze in GC?
Of per ongeluk verplaatst? (gewoon ff interesse)
pi_36030662
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 18:47 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Wie zegt dat ik verdrietig ben? Dat is iets wat jij ervan maakt mijn beste.
Daarnaast verdiep je eens in ER. Je zal jou ogen openen.

En btw, is bewezen dat Slobo een massamoordenaar is? Zo ja de uitspraak? Overleg die graag.
Nee, Milosovic was een toffe kerel, ondanks de massa moorden, etnische zuiveringen, mensenrechten waar hij schijt aan had
  dinsdag 14 maart 2006 @ 18:56:23 #22
110987 ErwinRommel
pi_36030799
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 18:50 schreef robh het volgende:

[..]

Ja gut, heeft Hitler ooit een eerlijk proces gehad? Is Stalin ooit veroordeeld? Heeft Mao ooit bekend?

Deze 3 hebben nimmer terecht gestaan. Dus dat is een slecht voorbeeld.
  dinsdag 14 maart 2006 @ 18:57:17 #23
110987 ErwinRommel
pi_36030827
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 18:51 schreef Koenz0r het volgende:

[..]

Nee, Milosovic was een toffe kerel, ondanks de massa moorden, etnische zuiveringen, mensenrechten waar hij schijt aan had
Bron?
  dinsdag 14 maart 2006 @ 18:59:59 #24
16625 robh
pi_36030902
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 18:56 schreef ErwinRommel het volgende:

Deze 3 hebben nimmer terecht gestaan. Dus dat is een slecht voorbeeld.
Nu zeg je impliciet dat iemand geen massamoordenaar kan zijn mits hij terecht heeft gestaan maar er geen vonnis is gevallen.

Come on, snap out of it.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
  Moderator dinsdag 14 maart 2006 @ 19:02:06 #25
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_36030974
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 18:51 schreef Godlike02 het volgende:
oi
Moest deze in GC?
ik verplaatste hem naar GC want ik vond het niet echt op zijn plaats in NWS (we hebben al een topic over Slobo zijn dood maar dat is meer over de feiten enzo) vind jij dat het hier niet past?
ik weet verder ook niet waar, maar ik kan hem wel weer terughalen naar NWS maar ik ben bang dat het volgetrolled wordt door Meki en co
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  dinsdag 14 maart 2006 @ 19:06:17 #26
110987 ErwinRommel
pi_36031141
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 18:59 schreef robh het volgende:

[..]

Nu zeg je impliciet dat iemand geen massamoordenaar kan zijn mits hij terecht heeft gestaan maar er geen vonnis is gevallen.

Come on, snap out of it.
Ik betwijfel idd ten zeerste dat hij een massamoordenaar was.
De leger en politie eenheden weer wel. Die kunnen bepaalde praktijken hebben uitgevoerd die het daglicht niet kunnen verdragen.
Nu weet ik ook wel dat Slobo het legerbevel had en dus rechtstreeks verantwoordelijk was voor de daden gepleegd door Servische milities.
Ik zeg ook niet dat Slobo zuiver van geweten is, hij heeft zeker zaken op zijn geweten, maar het gaat mij veels tever door simpelweg te roepen dat hij maar moet branden in de hel.
Die kerel is dood, en de rechtzaak is afgelopen.
Ik heb hem gehaat, maar wat schiet ik daar nu nog mee op door hem te haten? Niets toch?
  dinsdag 14 maart 2006 @ 19:07:50 #27
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_36031204
Ik koester geen wrok tegenover milosevic, om de simpele reden dat ik nooit direct of indirect iets met de man te maken heb gehad, maar van mij mag hij branden in de hel. Hij is niet veroordeeld omdat we de kans daar niet voor kregen, maar dat maakt hem niet in mindere maten een gewetenloze slachter.

En al was hij vrijgesproken, rechtspraak is geen synoniem voor rechtvaardigheid.
daarna schilderde ik mijn schaduw
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
  dinsdag 14 maart 2006 @ 19:08:54 #28
110987 ErwinRommel
pi_36031241
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 19:02 schreef sp3c het volgende:

[..]

ik verplaatste hem naar GC want ik vond het niet echt op zijn plaats in NWS (we hebben al een topic over Slobo zijn dood maar dat is meer over de feiten enzo) vind jij dat het hier niet past?
ik weet verder ook niet waar, maar ik kan hem wel weer terughalen naar NWS maar ik ben bang dat het volgetrolled wordt door Meki en co
Ik wist ook niet echt waar dit topic nu te plaatsen dus deed ik dat in nieuws.
En ik wist dondersgoed dat ik kritiek zou krijgen op deze post. Dat vind ik prima en moedig ik juist aan om zo de discussie door te gaan.

Mocht iemand vinden dat dit topic wederom verplaatst moet worden (aub geen ONZ ) dan vind ik dat prima.
  dinsdag 14 maart 2006 @ 19:08:56 #29
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_36031242
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 19:06 schreef ErwinRommel het volgende:
De leger en politie eenheden weer wel. Die kunnen bepaalde praktijken hebben uitgevoerd die het daglicht niet kunnen verdragen.
Nu weet ik ook wel dat Slobo het legerbevel had en dus rechtstreeks verantwoordelijk was voor de daden gepleegd door Servische milities.
Ik zeg ook niet dat Slobo zuiver van geweten is, hij heeft zeker zaken op zijn geweten, maar het gaat mij veels tever door simpelweg te roepen dat hij maar moet branden in de hel.
Ik heb hem gehaat, maar wat schiet ik daar nu nog mee op door hem te haten? Niets toch?
Neem er nog een, en ga dan fijn slapen. Morgen is de wereld beter.
daarna schilderde ik mijn schaduw
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
  dinsdag 14 maart 2006 @ 19:13:02 #30
110987 ErwinRommel
pi_36031364
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 19:08 schreef Oosthoek het volgende:

[..]

Neem er nog een, en ga dan fijn slapen. Morgen is de wereld beter.
Ik zou wel willen maar dat gaat niet. Moet werken om 4 uur
pi_36031667
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 18:57 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Bron?
Open je ogen hij zat niet voor niets in in Den-Haag.
  dinsdag 14 maart 2006 @ 19:21:52 #32
16625 robh
pi_36031677
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 19:06 schreef ErwinRommel het volgende:

Tja, er is geen haar op mijn hoofd dat twijfelt aan de schuld van Milosevic. Hij heeft zelf het gehele proces, waarin hij zijn "onschuld" aan had kunnen tonen, gefrustreerd, dus wat dat betreft geen meelij van mijn kant.

Ook ben ik van mening dat zijn overlijden het gevolg is van een mislukte uitbraakpoging (de medicamenten en dan richting rusland voor zijn hartproblemen) en daarom ook geen meelij.
quote:
Daar schiet je inderdaad niets mee op. Maar het neigt nu wel erg richting sympathie. En de ellende, die jij ook gezien hebt, verdient dat niet.

[ Bericht 0% gewijzigd door robh op 14-03-2006 19:27:52 ]
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
  woensdag 15 maart 2006 @ 10:50:20 #33
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_36048624
Heeft dit topic geen [C&H] potentie ?
Hoewel de H-waarde nog erg jong is. . Iets zegt mij dat er in de toekomst nog vele soortgelijke topics zullen volgen in [C&H] en dit topic zou je met reden kunnen beschouwen ais de ground-zero van alle toekomstige Slobodan Milosevic topics.
Wellicht dat de TS nog tot inkeer komt dat hij hier een gem-stone te pakken heeft.
  woensdag 15 maart 2006 @ 11:55:06 #34
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_36050532
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 18:57 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Bron?
quote:
en zeg nou niet dat dit allemaal niet waar is...

dit topic ligt echt als een steen op mijn maag.
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
pi_36050596
quote:
Hij heeft zijn land, het voormalige Joegoslavie naar de afgrond gebracht en de oorlogen ontketend in de Balkan
Get your facts straight...

Het waren de Moslims in de Balkan die dat gedaan hebben!
pi_36050662
@ buzzer

In dat verhaal staat dat Slobo de zeggenschap had over:
Arkan, Vojislav Seselj en Milan Martic

Arkan was een paramilitair
Seselj was de politiek tegenstander van Slobo
en Milan ken ik niet..
pi_36050743
En het bekende beeld van een uitgemergelde jongen in een concentratie kamp in Bosnie was "ge-faked" door de BBC. Dat was een "normaal" vluchtelingen kamp waarbij ze gewoon naar buiten konden lopen. De betreffende jongen was ziek en had Kanker en is daar later ook aan overleden...

Dit is onderzocht door een Duitse journalist.. (en er is ook een documentaire over)

BBC Concentratiekamp Leugen
  woensdag 15 maart 2006 @ 12:12:59 #38
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_36051097
als je nog even door gaat is hij een held...
hij is niet voor niets aangeklaagd door het tribunaal, en de massagraven zijn ook uit de lucht komen vallen. Erg makkelijk om alle schuld richting de moslims te schuiven.
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
pi_36052542
Hij is ook niet veroordeeld!
En als je dus volgens ons rechtssysteem kijkt, is hij een verdachte...

En jouw redenering klopt natuurlijk niet: "en de massagraven zijn ook uit de lucht komen vallen"
De massa graven met Serviers ook niet..

Dat er massagraven zijn, dat spreek ik niet tegen. Ik spreek ook niet tegen dat hij er niets mee te maken heeft. Ik zeg ook niet dat hij er wel mee te maken heeft...

Het feit is dat hij niet was veroordeeld, en dat ze tot dusver geen bewijs hadden dat hij ermee te maken heeft...

Trek daar je eigen conclusies uit
  woensdag 15 maart 2006 @ 13:09:55 #40
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_36052796
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 13:02 schreef Skorpija het volgende:

Het feit is dat hij niet was veroordeeld, en dat ze tot dusver geen bewijs hadden dat hij ermee te maken heeft...

Trek daar je eigen conclusies uit
je vergeet de woorden nog niet

en natuurlijk is het te makkelijk om hem als enige schuldige aan te wijzen, dat is natuurljik ook niet zo, en het moorden ging over en weer. Maar goed, laat hem zijn rekenschap daarboven maar afleggen.
pi_36057939
quote:
oi
Moest deze in GC?
heerlijk, crew-overleg
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 15 maart 2006 @ 15:45:28 #43
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_36058524
quote:
oi
Moest deze in GC?
http://forum.fok.nl/topic/807917/4/50#36048886

De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_36058646
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 12:02 schreef Skorpija het volgende:
En het bekende beeld van een uitgemergelde jongen in een concentratie kamp in Bosnie was "ge-faked" door de BBC. Dat was een "normaal" vluchtelingen kamp waarbij ze gewoon naar buiten konden lopen. De betreffende jongen was ziek en had Kanker en is daar later ook aan overleden...

Dit is onderzocht door een Duitse journalist.. (en er is ook een documentaire over)

BBC Concentratiekamp Leugen
Er waren nog wel meer gevangenen in Bosnie dan deze jongen, hoor.
pi_36058696
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 15:49 schreef el_hombre het volgende:

[..]

Er waren nog wel meer gevangenen in Bosnie dan deze jongen, hoor.
Inderdaad, en dat waren niet alleen maar moslims...
  woensdag 15 maart 2006 @ 16:05:05 #46
110987 ErwinRommel
pi_36059235
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 11:57 schreef Skorpija het volgende:

[..]

Get your facts straight...

Het waren de Moslims in de Balkan die dat gedaan hebben!
Bij mijn weten was het de toespraak van Milosevic op het Merelveld die als het begin kan worden gezien van een bloedige oorlog op de Balkan.
pi_36059295
Welke toespraak bedoel je? Die in Kosovo?

Volgens mij was de erkenning van Bosnie als apart land door de internationale gemeenschap het daadwerkelijke begin, als je al over een "begin" kan praten...
  woensdag 15 maart 2006 @ 16:10:12 #48
110987 ErwinRommel
pi_36059428
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 16:06 schreef Skorpija het volgende:
Welke toespraak bedoel je? Die in Kosovo?

Volgens mij was de erkenning van Bosnie als apart land door de internationale gemeenschap het daadwerkelijke begin, als je al over een "begin" kan praten...
De erkenning van Bosnie als apart land was iets wat naderhand pas kwam.
Ik heb het over dat Slovenie en Kroatie en Vojvodina zich rebels gingen gedragen waarop Milosevic de JNA inzette om die rebellie de kop in te drukken. Dieptepunt was oa de beschieting van Dubrovnik door marine schepen.

Ik was ff in de war met die toespraak. gedurende de Kosovo crisis deed Milosevic die uitspraak op het Merelveld.
Ik doelde op zijn uitspraak in het parlement in 1990
pi_36059535
hmmm, ik moet zeggen dat ik van dat gedeelte bijzonder weinig af weet.. Heb je toevallig een bron waar ik daar meer over kan lezen (o.a. ook de beschieting van Dubrovnik?
Dat moet dan dus van voor '91 zijn...
  woensdag 15 maart 2006 @ 16:21:37 #50
110987 ErwinRommel
pi_36059793
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 16:13 schreef Skorpija het volgende:
hmmm, ik moet zeggen dat ik van dat gedeelte bijzonder weinig af weet.. Heb je toevallig een bron waar ik daar meer over kan lezen (o.a. ook de beschieting van Dubrovnik?
Dat moet dan dus van voor '91 zijn...
Ik heb dit kunnen vinden en er staat nog veel meer op internet.

http://www.nrc.nl/dossier(...)005/article89178.ece

Deze periode, de strijd tussen de Kroaten, Slovenie, Vojvodina en Servie anderzijds waren het begin van een lange bloedige oorlog.
Doordat het JNA de aanval opende op nationalistische Kroaten en andere groepen viel daarmee eigenlijk ook het JNA uiteen. Dat Joegoslavische leger raakte versnipperd over de deelstaten. Het meeste zware materieel bleven de Serven echter houden.
pi_36060265
" Het meeste zware materieel bleven de Serven echter houden."

Logisch toch? Je gaat toch geen zwaar materieel aan je tegenstanders geven

In dat stukje staat maar een beperkt iets...

Wist je dat de JNA juist in Slovenie omsingeld werd in hun barakken? En dat ze met de staart tussen hun benen juist terug naar Servie moesten. HIerdoor is er ook nooit oorlog gevoerd in Slovenie..

In Servie/Vojvodina is er ook zo goed als geen oorlog geweest. Heel klein stukje dicht bij de Kroatische grens wel, maar niet zo hevig. Het hevigst was het in Bosnie en Kroatie (en ook niet overal in Kroatie, met name Krajina en Slavonie).

Lees eens:
http://home.tiscali.nl/sb008024/Rik/LeugensJoego.htm
  woensdag 15 maart 2006 @ 16:43:51 #52
110987 ErwinRommel
pi_36060488
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 16:36 schreef Skorpija het volgende:
" Het meeste zware materieel bleven de Serven echter houden."

Logisch toch? Je gaat toch geen zwaar materieel aan je tegenstanders geven

In dat stukje staat maar een beperkt iets...

Wist je dat de JNA juist in Slovenie omsingeld werd in hun barakken? En dat ze met de staart tussen hun benen juist terug naar Servie moesten. HIerdoor is er ook nooit oorlog gevoerd in Slovenie..

In Servie/Vojvodina is er ook zo goed als geen oorlog geweest. Heel klein stukje dicht bij de Kroatische grens wel, maar niet zo hevig. Het hevigst was het in Bosnie en Kroatie (en ook niet overal in Kroatie, met name Krajina en Slavonie).

Lees eens:
http://home.tiscali.nl/sb008024/Rik/LeugensJoego.htm
Die "10 daagse oorlog " in Slovenie was idd mede het gevolg van de blamage die het JNA daar leed tegen de rebellen. Ik heb erover gelezen in het boek "War on the Balkans". Dat boek is het lezen waard.
pi_36159936
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 18:27 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Straks gaan we Mladic en Karadic ook nog vereren. IK vereer sowieso niemand. Milosevic was een bandiet die eerder te laat is gestorven dan te vroeg.
Dit is een briljante opmerking, die precies de kern van deze zaak aangeeft: het algemeen onvermogen om verschillende individuën van elkaar te onderscheiden, als ze vaak in één adem genoemd worden. Zoals, Bassie niet weg te denken is van Adriaan en Suske niet weg te denken is van Wiske, zo is het blijkbaar sommige mensen ook niet weggelegd om een onderscheid te kunnen maken tussen twee moordlustige Bosnisch-Servische nationalisten en een communistische anti-westerse Joegoslavië-president.

Dat is ongeveer zoiets zeggen als dat Kofi Annan schuldig is voor Guantanamo Bay: Een onmachtig heerser die een onderdeel van zijn rijk niet meer in de hand had.
Historicus en Moraalridder tegen de geesteszieke fokkertjes (m/v).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')