abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 14 maart 2006 @ 16:58:30 #1
39240 jagermaster
stof en water, dat ben ik
pi_36027585
deeltje 37

regels:
  • als je je eigen site voor het checken aanbiedt, zorg dan voor wat uitleg over die site. waar je zelf tevreden over bent en waarover juist niet.
  • hoe lang ben je er mee bezig geweest
  • wat wil je gechecked hebben (onderdelen van de site/layout/content). eventueel wat/wie je er mee wilt bereiken.
  • waarmee heb je je site gemaakt
  • gebruik je serverside scripting, zo ja: welke, vermeld ook eventueel gebruikte componenten/database omgevingen
  • alleen eigen gemaakte sites kunnen hier worden aangeboden
  • het plaatsen van een niet zelf gemaakt forum of site, zoals phpbb, ikonboard, cu2, blogger.com, weblog.com heeft geen nut. dit heb je zelf geinstalleerd en wordt niet als eigen gemaakte site gezien. ook niet met een andere layout.
  • zorg ervoor dat er geen (reclame)popups bij je site openen. de dot.tk banner is bijvoorbeeld gewoon uit te zetten in je registratie.
  • het wordt zeer op prijs gesteld als men voor/na het plaatsen van een site, ook zelf de moeite neemt om een site te reviewen.
  • hou er rekening mee dat als je een site plaatst deze commentaar kan krijgen, een pluim is ook mogelijk!
  • commentaar is oke, afzeiken niet.
  • spam, cu2 sites en andere ongewenste zaken kunnen zoals altijd in het fb topic worden gemeld. ga niet lopen ruzieën, maar meld het.

handige links:
  • http://www.w3c.org/
  • http://validator.w3c.org
  • http://www.w3schools.com/
  • http://www.alistapart.com/
  • http://www.glish.com/
  • http://www.htmlhelp.com/
  • http://meyerweb.com/eric/css/edge/index.html
  • http://academ.hvcc.edu/~kantopet/index.php

vorige delen:
    01 02 03 04 05 06 07 08 09 10
    11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
    21 22 23 24 25 26 27 28 29 30
    31 32 33 34 35 36

dubbeltopic & neventopic
    deel 17b (met slotje)
    maak hier reklame voor je eigen internetsite

bij volgend deel, deze opovernemen aub
  • Where's my fear???
      dinsdag 14 maart 2006 @ 17:00:50 #2
    39240 jagermaster
    pi_36027671
    quote:
    op maandag 13 maart 2006 15:15 schreef fluxi het volgende:
    ik heb mijn oude website ook maar weer eens opgepakt een opknap beurt gegeven en weer online gegooid.

ik heb een aantal vraagjes ik zou boven de 2 collomen misschien een horizontale balk willen plaatsen over de gehele lengte van de 2 verticale. wie heeft hier een leuk idee voor qua opmaak of inhoud.

tweede puntje ik moet ergens 2 kleine icoontjes kwijt voor een zoekgevalletje en een inlog dingetje. ik heb ze al op diverse plaatsen gehad maar het staat eigenlijk nergens echt mooi. wie heeft hier een idee voor.

verder zijn alle op of aanmerkingen van harte welkom.

website is http://www.narf.nl
    quote:
    op dinsdag 14 maart 2006 16:56 schreef jagermaster het volgende:

beetje lange kolom links, vind je niet? zeker in combinatie met een leeg eerste scherm.. zou in ieder geval er voor zorgen dat er iets staat op het eerste scherm.. het geheel plaatsen binnen een ander kleurig deel zoals op fok (beige, grijs, beige) zou het al meer een geheel van maken.
    Where's my fear???
    pi_36027691
    quote:
    ik vind je design niet mooi en fantasieloos. je logo is te simpel. de tekst rond het "powered by spreadshirt"-logo staat te dicht op elkaar. oogt rommelig. die grote knoppen voor de navigatie vind ik niet mooi, past ook verder niet bij het onderwerp.

de navigatie (shop, winkelwagen, etc) staat te dicht op de tekst erboven.

als ik op faq klik krijg ik de 'help' pagina (ik verwacht een faq-pagina). klik ik van daaruit op adres, betaling methode of bevestiging krijg ik mijn winkelwagen te zien

als ik op contact klik krijg ik een "over ons"-pagina te zien. die ook nog eens veel langer is dan de content.

waarom je een rss-linkje hebt ontgaat me volledig. dit is een overduidelijk voorbeeld van "dat is hip, dat moet ik ook hebben, ook al slaat het nergens op". ik vind rss niet echt geschikt om heel je voorraad in te hangen.

van je html-source klopt werkelijk waar geen donder. ik zou iemand anders inhuren. je hebt o.a. twee body's, je sluit midden in je body je head-sectie nog een keer af.

waarom zou je als webshop advertenties van anderen (google) op je site hebben staan.

je how to buy pagina doet het niet.

waarom jij een iframe gebruikt snap ik niet. herstel. dat snap ik nu wel. je hebt helemaal geen webshop, die webshop ( http://www.spreadshirt.net/shop.php?sid=117700&op=articles ) frot jij in je brakke iframe.

al met al schreeuwt deze pagina dat je er niets moet kopen.

het klinkt een beetje hard wellicht, maar iedere jan boerenlul denkt tegenwoordig snel geld te kunnen verdienen met een wankel webshopje.
    jij vind het fantasieloos, dat heeft met smaak te maken, ik hou van een strak design, jij wellicht niet (niet te veel frutsels op de pagina).

en dat ik officieel helemaal geen gebruik maak van een totaal eigen shop heeft er mee te maken dat ik totaal niet kan programmeren of html of wat dan ook kan, ik wil gewoon mijn eigen gemaakte designs de wereld inbrengen, je kan er ook respect voor hebben dat ik het gewoon probeer, niet persee om geld te maken maar ontwerpen is een hobby van mij.
      woensdag 15 maart 2006 @ 13:08:50 #4
    83823 Vinno
    Dat is ook.
    pi_36052755
    sinds gister is een website van een vriend van mij en ikzelf online!
    het is een usenet community.
    kort inleidend verhaal:
    als je geinteresseerd bent in usenet en een leuke\behulpzame community zoekt, neem dan eens een kijkje op www.gebruiknet.nl meld je even aan en kijk rustig rond, zodra iets je niet snap post dat dan gewoon. er zijn naast mijzelf een paar zeer ervaren gebruikers lid van deze community die je zo goed mogelijk zullen proberen te helpen!

de website is geheel gratis, zonder gevraagd\gezeur\dwang naar enige vorm van betaling.
    de inhoud van de website is 100% legaal, er zijn duidelijk regels opgesteld die iedereen moet naleven en die iedereen moet naleven...

ik zou graag suggesties over zowel het uiterlijk als de inhoud van de website willen horen. welke topics leuk zijn om toe te voegen e.d.
    zoals je snapt heb ik mezelf gepijnigd met nadenken over verschillende gespreksonderwerpen, misschien dat iemand iets leuks weet
      woensdag 15 maart 2006 @ 13:09:38 #5
    83823 Vinno
    Dat is ook.
    pi_36052783
    ho, sorry, double post :|
      woensdag 15 maart 2006 @ 13:17:18 #6
    52200 ViPeRII
    It's a good day to die
    pi_36053073
    vinno,

je hebt helemaal geen site gemaakt, je hebt een skin van phpbb en phpbb er op gezet en een plaatje met de tekst gebruiksnet gemaakt..
    vind het dus niet echt gemaakt....
    -- ViPeRII --
      woensdag 15 maart 2006 @ 13:24:40 #7
    83823 Vinno
    Dat is ook.
    pi_36053338
    volgens mij snap je het niet helemaal...
    wij hebben juist de standaard skin helemaal zelf aangepast\gewijzigd, er is totaal geen gebruik gemaakt van downloadbare skins o.i.d.

en zoals ik al zei, gaat het ook om de inhoud...
    pi_36057765
    quote:
    op woensdag 15 maart 2006 13:24 schreef vinno het volgende:
    volgens mij snap je het niet helemaal...
    wij hebben juist de standaard skin helemaal zelf aangepast\gewijzigd, er is totaal geen gebruik gemaakt van downloadbare skins o.i.d.

en zoals ik al zei, gaat het ook om de inhoud...
    uit de op:
    quote:
    het plaatsen van een niet zelf gemaakt forum of site, zoals phpbb, ikonboard, cu2, blogger.com, weblog.com heeft geen nut. dit heb je zelf geinstalleerd en wordt niet als eigen gemaakte site gezien. ook niet met een andere layout.
      woensdag 15 maart 2006 @ 16:06:12 #9
    4283 nietzman
    Geen zin meer.
    pi_36059273
    ach, als iemand een compleet eigen layout heeft gemaakt voor een standaard cms is het echt bullshit om hem daarom maar niet te gaan beoordelen.

maar die site van vinno is natuurlijk nog wel overduidelijk phpbb.
    Ik ga naar huis.
    pi_36081193
    quote:
    op dinsdag 14 maart 2006 17:00 schreef jagermaster het volgende:

[..]

[..]
    ja de kolom links word uiteindelijk max 20 plaatjes oid endan met een volgende pagina knopje, dit scheelt ook wel een hele hoop in de load hoop ik

het is inderdaad wel een idee om wat op die eerste pagina neer te gooien, ga ik fixen.

bedankt voor de opmerkingen
    www.narf.nl
    I think, therefor i Mac.
      vrijdag 17 maart 2006 @ 22:08:45 #11
    62525 Bibikuif22
    <3 <3 <3 <3 <3
    pi_36130110
    wie oh wie heeft zin om mijn site te checken

http://www.kuif.com

het is de (2e) site die ik heb gemaakt voor mijn dochtertje. ze is nu alweer 2,5 dus tijd om de baby lay-out wat te veranderen.

hij is nu qua tekst nog wel redelijk leeg maar met de tijd als er wat te melden valt verandert dat. het gaat mij dus meer om hoe vinden jullie de kleuren, het gebruik van plaatjes, de menu's, de duidelijkheid, het ahhhhh gossie wat een scheetje (;)) gehalte.

ik ben er zelf heel blij mee! hij is gemaakt in dreamweaver html en ik heb er een avond of 9 aan gewerkt.

ik ben nog een noob in het maken van sites dus kommaar met de tips als je die hebt!

thanxx vast!
    Trotse mama van Alyssa (10-08-2003) en Ryan (23-02-2007)
    pi_36132091
    nice nice. werkt in ieder geval goed in safari.
    pi_36132390
    ook in firefox.
    vind je frames handiger dan tabellen of divs ?
    pi_36153847
    opera ook geen probleem.

kleur gebruik is wel goed, geheel is prettig te lezen.

maar waarom 2 menu's? het werkt overzichtelijker als je aan 1 kant een menu hebt, eventueel kun je met submenu's werken om het hoofdmenu compact te houden.
    Nee!
      dinsdag 28 maart 2006 @ 23:15:58 #15
    16466 BloodhoundFromHell
    ---------------------
    pi_36450024
    www.bigdusty.net

kennis van mij wil wat tips over de site, hoe hij hem beter kan maken, wie heeft tips? vooral de forum integratie en hij wil meer bezoekers en mensen die op zijn forum posten, hoe dat te bewerkstelligen??

[ Bericht 1% gewijzigd door BloodhoundFromHell op 28-03-2006 23:42:12 ]
    (__/)
    (='.'=)
    (")_(")
    pi_36451663
    op 1024x768 moet ik al naar rechts scrollen...
    pi_36452096
    quote:
    op vrijdag 17 maart 2006 22:08 schreef bibikuif22 het volgende:
    wie oh wie heeft zin om mijn site te checken

http://www.kuif.com

het is de (2e) site die ik heb gemaakt voor mijn dochtertje. ze is nu alweer 2,5 dus tijd om de baby lay-out wat te veranderen.

hij is nu qua tekst nog wel redelijk leeg maar met de tijd als er wat te melden valt verandert dat. het gaat mij dus meer om hoe vinden jullie de kleuren, het gebruik van plaatjes, de menu's, de duidelijkheid, het ahhhhh gossie wat een scheetje (;)) gehalte.

ik ben er zelf heel blij mee! hij is gemaakt in dreamweaver html en ik heb er een avond of 9 aan gewerkt.

ik ben nog een noob in het maken van sites dus kommaar met de tips als je die hebt!

thanxx vast!
    ziet er tof uit zet alleen die belachelijke rechtermuisknopbeveiliging uit. je source en plaatjes vallen evengoed wel te kopieren, en het is heel vervelend als je bijvoorbeeld met de pijltjes (toetsenbord) wilt scrollen (gaat niet)...
    pi_36452134
    goed, nog een poging dan! ik heb mijn website: www.soccerdesign.nl een flinke huisstijl verandering gegeven.

ik ben trouwens een leek als het gaat om html(verwacht dus geen technisch hoogstaande site) ik vind het namelijk gewoon leuk om bezig te zijn met illustrator.

dus mijn vragen zijn, hoe vinden jullie het ogen? en ten tweede, werkt de site een beetje okay?
      woensdag 29 maart 2006 @ 01:38:56 #19
    39240 jagermaster
    pi_36452905
    quote:
    op dinsdag 28 maart 2006 23:15 schreef bloodhoundfromhell het volgende:
    www.bigdusty.net

kennis van mij wil wat tips over de site, hoe hij hem beter kan maken, wie heeft tips? vooral de forum integratie en hij wil meer bezoekers en mensen die op zijn forum posten, hoe dat te bewerkstelligen??
    voordat je een site gaat maken ga je bedenken wat voor doelgroep de site heeft. zo te zien aan deze site is de doelgroep een aantal bekenden en verder niet. als je meer mensen naar de site wilt halen moet je de doelgroep vergroten. dit doe je door enige vorm van informatie er op te zetten. op dit moment is het voor mij niet meer dan "bla", fotootje, fotootje, rammstein en wat prijzen, fotootjes en wat dingen die mij niet trekken om te lezen. misschien heb je het al begrepen, al scannend ben ik de eerste pagina van de site langs gegaan. het enigste wat mij interresseerde was het woord rammstein. er stonden verder alleen wat prijzen bij waar ik niets mee kon, dus sloeg ik de rest ook maar over.

om het forum te integeren is het handigst om te kijken naar de hoe de layout is opgebouwd van het forum. dit staat allemaal in de layout map van het forum. gewoon zoeken en lekker gaan proberen of het lukt om de site om het forum te krijgen. andere keus zou kunnen zijn om iets van een inline frame of frames te gebruiken..
    Where's my fear???
      woensdag 29 maart 2006 @ 01:45:29 #20
    39240 jagermaster
    pi_36452950
    quote:
    op woensdag 29 maart 2006 00:43 schreef apekoek het volgende:
    goed, nog een poging dan! ik heb mijn website: www.soccerdesign.nl een flinke huisstijl verandering gegeven.

ik ben trouwens een leek als het gaat om html(verwacht dus geen technisch hoogstaande site) ik vind het namelijk gewoon leuk om bezig te zijn met illustrator.

dus mijn vragen zijn, hoe vinden jullie het ogen? en ten tweede, werkt de site een beetje okay?
    weet je eerste niet meer, had hem dacht ik wel bekeken maar volgens mij niets overgezegt?
    het geheel komt mij een beetje te fel over. het gras op de achtergrond komt heel erg hard naar voren. zelf zou ik er voor kiezen de achtergrond wat rustiger te houden en minder naar voren te laten komen. misschien zou je ook kunnne kijken naar de overloop van de plaatjes van de achtergrond, zie namelijk de blokjes waaruit de achtergrond is opgebouwd.

waarom een witte achtergrond in het midden? een hele lichte grijstint is toch rustiger dan fel wit.

jammer dat je bestel hulp pagina niet in dezelfde layout zit en wat moet ik met bestel hulp? kan daar bestellen maar zie niet echt hulp, dus dat menuitem komt een beetje vaag op mij over.

tja verder is het een eenvoudige pagina, misschien iets doen met de header? logo aan klikbaar maken? misschien het oranje gedeelte van de header kleiner maken, plaatje van die voetballers groter maken en doorlaten lopen in het witte eronder?? noem maar iets. vind het nu zo weinig zeggend..

van mij mogen de teksten nog iets verder van de randen in de boxjes met afgeronde hoeken. zeker bij de t-shirts!
    Where's my fear???
    pi_36455570
    quote:
    op woensdag 29 maart 2006 01:45 schreef jagermaster het volgende:

[..]

weet je eerste niet meer, had hem dacht ik wel bekeken maar volgens mij niets overgezegt?
    het geheel komt mij een beetje te fel over. het gras op de achtergrond komt heel erg hard naar voren. zelf zou ik er voor kiezen de achtergrond wat rustiger te houden en minder naar voren te laten komen. misschien zou je ook kunnne kijken naar de overloop van de plaatjes van de achtergrond, zie namelijk de blokjes waaruit de achtergrond is opgebouwd.

waarom een witte achtergrond in het midden? een hele lichte grijstint is toch rustiger dan fel wit.

jammer dat je bestel hulp pagina niet in dezelfde layout zit en wat moet ik met bestel hulp? kan daar bestellen maar zie niet echt hulp, dus dat menuitem komt een beetje vaag op mij over.

tja verder is het een eenvoudige pagina, misschien iets doen met de header? logo aan klikbaar maken? misschien het oranje gedeelte van de header kleiner maken, plaatje van die voetballers groter maken en doorlaten lopen in het witte eronder?? noem maar iets. vind het nu zo weinig zeggend..

van mij mogen de teksten nog iets verder van de randen in de boxjes met afgeronde hoeken. zeker bij de t-shirts!
    de kleuren zijn persoonlijk, ik heb dit met echte designers doorgenomen funkidesign.nl , mijn eerste site was te flets, deze springt teminste naar voren, en dat is precies wat de bedoeling is. dus voor een ander soort publiek. dus fel moet het blijven, blijft een persoonlijke voorkeur.

bestel hulp pagina kan ik nog in dezelfde layout doen.
    maar is het dan niet duidelijk genoeg dat je daar niet kunt bestellen? er staat toch duidelijk hulp? en in de eerste zin van de hulp staat dat het slechts een bescrijving is, moet duidelijk zijn lijkt mij. (maarja er zullen wel meer mensen zoals jou daar tegen aan kijken, dus wel een intressant puntje)

hoe komt dat jij blokjes ziet? want dat is iets waar ik zeker wat aan moet doen als dat op meerdere computers te zien is. persoonlijk heb ik het op verschillende pc's niet kunnen zien, dus een intressant punt. (of bedoel je dat als je pas een gebied aan het selecteren bent?)

[ Bericht 3% gewijzigd door Apekoek op 29-03-2006 10:21:23 ]
    pi_36589889
    willen jullie deze 'mini' site eens gaan checken, ben bezig om een betere versie van de oude php2hex builder te maken die begrijpbaar is..

oude versie:

http://www.bruggema.nl/php2hex

en de nieuwere (ga nog kleine aanpassingen doen) maar hoor graag wat jullie er van vinden en wat eventueel veranderd kan worden.

http://www.bruggema.nl/php2hex/test12312231.html
    The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
    Like trump...
      maandag 3 april 2006 @ 00:58:51 #23
    46275 Castor
    Obey the rules, miss the fun
    pi_36597022
    quote:
    op zondag 2 april 2006 21:25 schreef chandler het volgende:
    willen jullie deze 'mini' site eens gaan checken, ben bezig om een betere versie van de oude php2hex builder te maken die begrijpbaar is..

oude versie:

en de nieuwere (ga nog kleine aanpassingen doen) maar hoor graag wat jullie er van vinden en wat eventueel veranderd kan worden.

gooi je site eens door een html checker. er zit nogal wat warnings in...
    pi_36600184
    castor; ik heb aardig wat foutjes gefixt maar loop nog steeds tegen /> foutjes aan ed... kan helaas niet vinden waarom het fout gaat? misschien dat jij het weet? maar verder? wat vond je van de layout opzich? overzichtelijk? goede kleuren gebruikt? duidelijk?
    The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
    Like trump...
      maandag 3 april 2006 @ 09:57:09 #25
    39240 jagermaster
    pi_36600442
    quote:
    op maandag 3 april 2006 09:40 schreef chandler het volgende:
    castor; ik heb aardig wat foutjes gefixt maar loop nog steeds tegen /> foutjes aan ed... kan helaas niet vinden waarom het fout gaat? misschien dat jij het weet? maar verder? wat vond je van de layout opzich? overzichtelijk? goede kleuren gebruikt? duidelijk?
    krijg er nog wel meer dan dat.. <select> kent bijvoorbeeld de eigenschappen cols en rows niet. volgens mij moet je inplaats van <select></select> <select /> doen?

de grote vraag die ik heb als ik de website bekijk is, wat is het, wat doet het?
    zelf vind ik persoonlijk de head waar het logo in staat wat te groot..
    Where's my fear???
    pi_36600548
    om het even in het kort uit te leggen!.

ik ben bezig met een script die een installer kan maken zoals men tegenwoordig al lang heeft voor visualbasic/c/java applicaties. met deze installer kan je je eigen scripting (php/html/javascript) inpakken naar 1 bestand en wanneer een gebruiker deze download en start kan het de databases en bestanden laten uitpakken met eventueel een disclamer en derglijke functies. wat je nu hebt gezien is eigenlijk alleen de layout die je ziet als je de installer builder (php2hex) script hebt gestart.

* chandler is slekt in uitleggen notuleren is ook een vak !!

en over select? dat cols inderdaad vind ik raar want dat was vroeger altijd de standaard maar goed, dat kan veranderd zijn maar kon ik niet vinden. tevens vind ik select /> nogal raar want waar moet ik dan de opties tussenvoegen?

en je vind de header te groot? waarmee bekijk je de pagina als ik mag kijken? res/brouwser?
    Like trump...
      maandag 3 april 2006 @ 10:58:57 #27
    39240 jagermaster
    pi_36601905
    quote:
    op maandag 3 april 2006 10:05 schreef chandler het volgende:
    om het even in het kort uit te leggen!.

ik ben bezig met een script die een installer kan maken zoals men tegenwoordig al lang heeft voor visualbasic/c/java applicaties. met deze installer kan je je eigen scripting (php/html/javascript) inpakken naar 1 bestand en wanneer een gebruiker deze download en start kan het de databases en bestanden laten uitpakken met eventueel een disclamer en derglijke functies. wat je nu hebt gezien is eigenlijk alleen de layout die je ziet als je de installer builder (php2hex) script hebt gestart.

* chandler is slekt in uitleggen notuleren is ook een vak !!

en over select? dat cols inderdaad vind ik raar want dat was vroeger altijd de standaard maar goed, dat kan veranderd zijn maar kon ik niet vinden. tevens vind ik select /> nogal raar want waar moet ik dan de opties tussenvoegen?
    op zo'n manier <div width="100px" height="100px" />
    quote:
    en je vind de header te groot? waarmee bekijk je de pagina als ik mag kijken? res/brouwser?
    ik zelf draai win xp browser ie, opera, ff in resolutie 1280x1024 maar browser grote op 800x600 (meestal als die stomme popup vensters overal op internet de grote van het scherm weer is niet hebben verneukt)

(was ff snel eenr eactie.. anders mis ik de bus..)
    Where's my fear???
    pi_36601942
    was een hele snelle reactie, maar tnx
    Like trump...
    pi_36626973
    en nu is ie valid, dus kom maar op met de site checks!!
    quote:

oude versie:

Like trump...
    pi_36654640
    http://www.huiswerkvrij.com

- gemaakt: eind december 2005
    - mee bezig geweest: een hele week lang enkele uren per dag, en later steeds kleine wijzigingen gemaakt.
    - serverside scripting: php in combinatie met een mysql database.

ik heb deze site gemaakt omdat ik vond dat er op internet maar weinig huiswerk van hoge kwaliteit te vinden was. met gemiddeld 150 unieke bezoekers per dag loopt het lekker, maar lang niet goed genoeg naar mijn zin.
    scholieren havo/vwo (12-18 jaar) vormen de doelgroep.
    ik heb de site getest in microsoft internet explorer 6.0 en mozilla firefox 1.5.

ik heb een paar klachten gekregen over het design: het zou te saai/stijf/strak zijn.

waar ik graag commentaar op zou willen hebben is:
  • het design
  • indeling/navigatie (is het een beetje pretttig navigeren door de site, spreekt de frontpage aan etc.)
  • overige opmerkingen zijn ook welkom
  • pi_36657217
    quote:
    op dinsdag 4 april 2006 21:34 schreef rens_ het volgende:
    http://www.huiswerkvrij.com

- gemaakt: eind december 2005
    - mee bezig geweest: een hele week lang enkele uren per dag, en later steeds kleine wijzigingen gemaakt.
    - serverside scripting: php in combinatie met een mysql database.

ik heb deze site gemaakt omdat ik vond dat er op internet maar weinig huiswerk van hoge kwaliteit te vinden was. met gemiddeld 150 unieke bezoekers per dag loopt het lekker, maar lang niet goed genoeg naar mijn zin.
    scholieren havo/vwo (12-18 jaar) vormen de doelgroep.
    ik heb de site getest in microsoft internet explorer 6.0 en mozilla firefox 1.5.

ik heb een paar klachten gekregen over het design: het zou te saai/stijf/strak zijn.

waar ik graag commentaar op zou willen hebben is:
  • het design
  • indeling/navigatie (is het een beetje pretttig navigeren door de site, spreekt de frontpage aan etc.)
  • overige opmerkingen zijn ook welkom
  • het design is er in mijn ogen niet echt. kan ook komen omdat je header bij mij niet werkt. en se site is veel ts standaard in mijn ogen, witte achtergrond, zwarte tekst en blauw links. probeer in de het midden iets met afwisselende tinten te doen ofzo.

ook staat er in je bovenste menu een pijltje, waardoor ik dacht dat er een dropdown menu ofzo zou komen. is dus een beetje overbodig.

de onderste links vallen teveel op tenopzichte van de links erboven, bij boekverslagen heb je in eerst instantie al niet veel tekst staan, en de onderste links staan er direct onder. nu lijkt het net of ze bij dat item horen. ik zou ze iets kleiner maken en er wat ruimt boven tussen laten.

de navigatie is op zich wel goed. maar bij bijvoorbeeld huiswerk staan er alle vakken waar je door heen moet scrollen en het is niet in één oogopslag duidelijk wat waar staat. misschien zou je bovenaan een menutje kunnen maken met de hoofd items zoals duits, engels, enz. en dan een anchor ervan maken naar he betreffende stukje.

op de frontpage staat een invulformulier met drie knoppen ernaast, is een beetje erg veel. als ik een invul formulier invul, klik ik nooit op een knop, maar druk op enter. ik heb nu geen idee welke van de drie hij pakt. je zou beter een invulveld voor zoek huiswerk en boekverslag kunnen maken in 1 en een apart invulveld om iets in te sturen. (wat kan ik eigenlijk insturen? staat er niet bij)
    minimalist
      donderdag 6 april 2006 @ 03:17:06 #32
    46275 Castor
    Obey the rules, miss the fun
    pi_36697299
    quote:
    op maandag 3 april 2006 23:25 schreef chandler het volgende:
    en nu is ie valid, dus kom maar op met de site checks!!
    [..]
    nog maar 2 kleine foutjes, maar daar ga ik niet over zeuren

qua kleurgebruik ben ik niet kapot van je site. witte letters op een gele achtergrond is niet echt goed leesbaar. layout is op zich wel ok. maar ik ben geen designer dus ik kan je daar weinig commentaar op geven.

ik zou wel je div's anders noemen. probeer zo veel mogelijk semantisch correcte namen te gebruiken. bijvoorbeeld
    1<div id="sitemenu">

ipv
    1<div class="right">

het gebruik van namen als "left" en "right" wordt zowiezo afgeraden. wat als je nu besluit dat je ze op een andere plek wilt hebben, dan zou je ze of moeten hernoemen of je zou een <div class="right"> links kunnen hebben....das natuurlijk niet echt logisch.

verder zag ik dat je in je css vaak font-size in pixels neerzet. dit is niet echt vriendelijk tov onze slechtziende medemens. in ie kun je dan nl. niet het font vergroten. probeer je font-sizes zo veel mogelijk in em of percentages neer te zetten.

waarom staat je css trouwens in de html? er kan ook nog wel wat aan je css worden geoptimaliseerd. als je alle h1's, h2's en h3's in je .top een bepaalde font-family wilt geven dan kun je dat ook in je style voor .top doen ipv voor elke header in je top een nieuwe font-family regel in je css te zetten. dat soort regels worden namelijk geerfd van de "parent element".

in ff is er nog wat mis met je "step 1 - global configuration". als ik er op klik dan verschijnt er een horizontale scrollbar.

dat was het voorlopig, je kunt weer aan de slag!
    pi_36697585
    in eerdere delen wel eens een keer commentaar gegeven op andere sites, nu wil ik zelf wel eens kijken wat er van mijn site gevonden word. vooral functionaliteit en design..

www.ilcila.com het is een ecardservice voor vrienden en omgeving....

mee bezig geweest: nu 3 dagen
    (ps. ik weet dat de header een pixel te ver naar rechts staat.)
      zaterdag 8 april 2006 @ 08:43:20 #34
    58874 macferret
    http://spiffsbbq.nl
    pi_36758808
    ik heb na de geboorte van onze dochter een site gemaakt, mijn eerste eigen gemaakte site, www.noortje.dk tips altijd welkom!
    groeten
    ferret
    pi_36763005
    http://www.fantas-ties.com .
    ben er ooit mee begonnen omdat ik niks te doen had, stelde niks voor lelijke poep html site.
    naarmate ik bezig was wilde ik nieuwe dingen erop en ben die gaan leren, zo ben ik dus aan al mijn php/flash/html kennis gekomen

ik ben er ongeveer 1,5 jaar geleden mee begonnen en toen was het puur html en lelijk :| en zo steeds dingen veranderd en dingen toegevoegd.
    laatst nog php scripts onder handen genomen en het gehele design veranderd!

ik vraag me af wat jullie van het design vinden, en of het een beetje gebruikers vriendelijk is, en bijvoorbeeld het forum, of die genoeg functies bevat.

de site is gescript met php en html, en natuurlijk een mysql database.
    design is gemaakt met photoshop en hier en daar is er wat flash in verwerkt.

dus, wat vinden jullie ervan?
      zaterdag 8 april 2006 @ 14:23:34 #36
    51748 H4ze
    wait...what?
    pi_36765515
    quote:
    op zaterdag 8 april 2006 12:49 schreef fantasties het volgende:
    ben er ooit mee begonnen omdat ik niks te doen had, stelde niks voor lelijke poep html site.
    naarmate ik bezig was wilde ik nieuwe dingen erop en ben die gaan leren, zo ben ik dus aan al mijn php/flash/html kennis gekomen

ik ben er ongeveer 1,5 jaar geleden mee begonnen en toen was het puur html en lelijk :| en zo steeds dingen veranderd en dingen toegevoegd.

ik vraag me af wat jullie van het design vinden, en of het een beetje gebruikers vriendelijk is, en bijvoorbeeld het forum, of die genoeg functies bevat.

ik vind 't opzich wel wat. doe alleen wel ff een padding left en right in je css zodat de tekst niet helemaal tegen de borders van je tabellen staat.
    *BURP*
      zaterdag 8 april 2006 @ 15:29:36 #37
    128033 eer-ik
    Koning. Ja, nog steeds.
    pi_36767005
    quote:
    op zaterdag 8 april 2006 12:49 schreef fantasties het volgende:

ik vind het er allemaal wel leuk uitzien, maar mijn eerste indruk was: teveel van dat pimp my ride lettertype. je kunt het best gebruiken, maar ik vind het persoonlijk teveel van het goeie.
    Signature.
    pi_36802738

[ Bericht 100% gewijzigd door Piles op 09-04-2006 22:44:16 ]
      zaterdag 15 april 2006 @ 14:04:30 #39
    72762 marq
    Mr. Psychonaut
    pi_36979827
    gegroet
    http://cannagrow.org

de site en het achterliggende framework ( http://spx.space.servehttp.com ) zijn beide nog volledig in ontwikkeling maar de site zelf werkt al aardig..

ik vraag niet om jullie (evt. onkundige) mening over de functionalliteit van de site maar wat jullie er van vinden.. ik ben niet de persoon verantwoordelijk voor de layout maar ben wel van mening dat het hier en daar een beetje overmatig `gestreept` is.
    heb meneer al gevraagd om daar wat aan te doen maar zover is het nog niet gekomen. maar goed... ook de layout laat nog te wensen over maar wie weet zijn er mensen hier die wat goede ideeen hebben of commentaar.

bij voorbaat dank
    Sigmoid: f(x) = 1 / (1 + 2.718281828458# ^ -x)
    pi_36980115
    www.tvtijd.nl biedt bezoekers online televisie streams van vele nederlandse zenders.
    hiernaast biedt tvtijd ook zenders aan die alleen online uitgezonden en bekeken kunnen worden.
    tvtijd biedt naast deze zenders ook een overzicht voor videoreportages die steeds meer online aangeboden worden.
    waar ik zelf minder overtevreden ben is dat de html een chaos is. het werkt in ieder geval zullen we maar zeggen....(in ff en ie uiteraard).
    k ben er 2 maanden mee bezig geweest, en nog eens 2 maanden lycos staan mailen waarom zij de dns van mijn domein nou niet veranderden.... uiteindelijk nog steeds niet gebeurt, daarom maar een lame redirectframe gebruikt...

check aub de layout en content.
    site is gemaakt met ( ) frontpage en dreamweaver, puur html.
    check it out!
    pi_36981809
    nouja dan kom ik ook maar even mijn website 'showen'

ik bied een gratis dienst aan op het internet, zonder reclame of spam rotzooi! ik had een keer niks te doen dus ging ik maar weer een beetje websites zitten maken. ik kwam toen op het idee om een website te maken waar ik gratis gastenboeken ging weggeven. dus zo is deze website ontstaan

hij is is gemaakt met php/mysql

http://www.gratisgastenboek.com

ben benieuwd
    pi_37002914
    @angelolel: je gastenboek zelf levert een flink aantal validatie fouten op. daarnaast is het een stuk makkelijker om je gastenboek m.b.v. layers op te bouwen. zeker als je met verschillende stijlen wilt werken.

daarnaast zie ik dat je als queryparameter 'id' gebruikt. mocht je willen dat google je gebruikte gastenboeken ook gaat indexeren kun je beter een andere benaming dan 'id' gebruiken, bijvoorbeeld 'gbid' of iets dergelijks.
      zondag 16 april 2006 @ 13:47:17 #43
    128033 eer-ik
    Koning. Ja, nog steeds.
    pi_37003904
    he, een tijd geleden, stond er een checklist in het nederlands in een van de topics. ik dacht eigenlijk dat het toentertijd in dsg was, maar ik kan ook via google.fok.nl niks vinden. ik dacht dat het een pdfje was. ik had hem ook ooit opgeslagen, maar heb nu een nieuwe puter, en die andere heb ik weggesmeten. nou ben ik hem dus kwijt, en ik zou 'm graag willen hebben.
    kan iemand me hieraan helpen?

gegroet,
    enriek
    Signature.
    pi_37005416
    quote:
    op zondag 16 april 2006 13:09 schreef sop het volgende:
    @angelolel: je gastenboek zelf levert een flink aantal validatie fouten op. daarnaast is het een stuk makkelijker om je gastenboek m.b.v. layers op te bouwen. zeker als je met verschillende stijlen wilt werken.

daarnaast zie ik dat je als queryparameter 'id' gebruikt. mocht je willen dat google je gebruikte gastenboeken ook gaat indexeren kun je beter een andere benaming dan 'id' gebruiken, bijvoorbeeld 'gbid' of iets dergelijks.
    ja ik was toen nog in de tijd van de tabellen, is nu al een stuk minder. dus ik ga er nog wel een keer aan knutselen.

maar waarom gbid? waarom pakt google geen id dan?
      maandag 17 april 2006 @ 10:15:21 #45
    72762 marq
    Mr. Psychonaut
    pi_37025691
    google pakt id gewoon hoor... kijk maar tussen de google resultaten, genoeg id's te vinden daar.
    Sigmoid: f(x) = 1 / (1 + 2.718281828458# ^ -x)
    pi_37258541
    hoi,

ik heb een site gemaakt, ik vraag aan jullie wat jullie er van vinden. http://www.torrentguide.be
    vinden jullie hem overzichtleijk genoeg?
    pi_37258871
    quote:
    op maandag 24 april 2006 21:29 schreef flaccid het volgende:
    hoi,

ik heb een site gemaakt, ik vraag aan jullie wat jullie er van vinden. http://www.torrentguide.be
    vinden jullie hem overzichtleijk genoeg?
    in ie zjin je tabellen (heet dat zo) in ieder geval die witte vlakken staan raar onder elkaar.

ik zie dat ik in ff geen last er van heb, dan staat t wel mooi allemaal naast elkaar.

verder leuke kleuren, goed leesbaar. ookal heb je deze site niet zelfgemaakt maar met http://wordpress.org/.
    in op staat dat dingen als, web-log en phbb enzo hoef je niet te laten checken
    pi_37259020
    godverdomme, altijd die kut ie weer.
    pi_37259097
    de volgende site heb ik gemaakt:
    http://holiday-it.nl
    ik zou wel willen weten of het gebruiksgemak goed is?
    is het bijvoorbeeld duidelijk dat je op deze links kan klikken?
    1home - chalet - camping - ligging - porlezza - dagje uit - prijzen - contact

ik heb het mensen hier thuis laten testen, en sommige keken er overheen, en wisten niet waar ze na de openingspagina op moesten klikken
    bij voorbaat dank
    pi_37259693
    quote:
    op maandag 24 april 2006 21:40 schreef woeeiiii het volgende:
    mss kun je een paar mooie buttons maken, ipv text-links
      maandag 24 april 2006 @ 22:20:27 #51
    24708 kzieniks
    ook niet met bril
    pi_37261143
    quote:
    op maandag 24 april 2006 21:40 schreef woeeiiii het volgende:
    op de beginpagina kan ik nog naar beneden scrollen voor je stats

als je niet wilt dat je bezoekers je statistieken kunnen vinden gewoon geen linkje maken
    als je wel wilt dat ze de statistieken kunnen bekijken een gewoon zichtbaar linkje maken

maar dat is mijn mening
    -MUNDUS VULT DECIPI ERGO DECIPIATOR-
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')