abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 14 maart 2006 @ 13:16:19 #1
119078 McCarthy
communistenjager
pi_36020113
Omdat politici meer fout dan goed doen (ik ben niet voor niets voor een kleine overheid) is het na ruim 60 jaar sociaal democratie tijd om de balans eens op te maken.

Onderstaande 2 punten zijn IMO de 2 domste naoorlogse politieke beslissingen:

• Een gedwongen collectieve pensioenvoorziening.
    Het nut er van is onduidelijk. Je pakt mensen gedurende hun werkende leven hun geld af, ontneemt ze dus de mogelijkheid te sparen voor hun eigen pensioen, en geeft dat aan gepensioeneerden. Dat dat wegens demografische redenen wel eens scheef kan gaan lopen kwam niet bij de bedenkers van dit plan op.
    Je ontneemt mensen de mogelijkheid zelf hun leven in te richten en bij de geringste wijziging staan deelnemers op hun achterste poten omdat niemand meer wil inleveren dan dat hij terug krijgt.

• Niet terug sturen van gastarbeiders.
    Van alle argumenten VOOR is niks waar gebleken. Ze gaan niet onze pensioenen verdienen, daarvoor zijn ze gewoon te vaak werkloos en verdienen ze te weinig. Ze geven bovendien relatief vaak overlast en leggen een relatief grote druk op onze sociale voorzieningen.
    Bovendien zitten we nu met een reeele terreurdreiging & is het uberhaupt onzinnig om 1 van de dichtsbevolkte landen etr wereld om te toveren in een immigratieland
    Het heeft al met al onze samenlevig drastisch verandert.

Wat zijn in jou ogen de domste/schadelijkste naoorlogse politieke beslissingen? En laten we dan met name naar de impact kijken.

edit: sorry voor de edit maar ik wilde toch de nadruk leggen op de schadelijkste en dus dom politieke beslissingen

[ Bericht 2% gewijzigd door McCarthy op 14-03-2006 15:04:41 ]
  • Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
    pi_36020261
    Nederlandse troepen op een missie sturen, en dan aanklagen als ze iemand neerschieten
    Vergeef mij de spelfouten, maar ik fok op een mobieltje
    pi_36020271
    quote:
    Op dinsdag 14 maart 2006 13:20 schreef gebruikersnaam het volgende:
    Nederlandse troepen op een missie sturen, en dan aanklagen als ze iemand neerschieten
    en natuurlijk de Euro, waardoor we allemaal veel minder te besteden hebben
      dinsdag 14 maart 2006 @ 13:27:32 #4
    124377 pmb_rug
    salvation received
    pi_36020470
    quote:
    Op dinsdag 14 maart 2006 13:21 schreef gebruikersnaam het volgende:

[..]

en natuurlijk de Euro, waardoor we allemaal veel minder te besteden hebben

kun je dat hard maken door cijfers? (koopkracht, inflatie, etc.)
    of baseer je het op de prijs die je voor een biertje betaalt in de horeca
    papegaai
    Challenge thinkers to believe and believers to think.
    ?Porque no te calles?
      dinsdag 14 maart 2006 @ 13:28:17 #5
    124377 pmb_rug
    salvation received
    pi_36020495
    de belastingen op 70% zetten (wat een tijdje zo geweest is)
    ?Porque no te calles?
    pi_36020847
    Ik denk dat McCarthy gelijkt heeft en dat dat inderdaad de domste naoorlogse poltieke beslissingen zijn. Maar wie was er eigenlijk toen der tijd verantwoordelijk voor? Ik dacht dat Den Uyl toen der tijd de verblijfsvergunningen verstrekt aan de arbeidsmigranten, of niet?
    <a href="http://www.cybernations.net/nation_drill_display.asp?Nation_ID=134818" rel="nofollow" target="_blank">http://www.cybernations.n(...)asp?Nation_ID=134818</a>
      dinsdag 14 maart 2006 @ 13:40:03 #7
    117864 vanthof
    www.genoegisgenoeg.net
    pi_36020866
    Het is goed dat we nu weten hoe veel autochtonen echt over allochtonen denken. Veel autochtonen zijn niet te vertrouwen. Ze denken dat ze zo superieur zijn. Misselijk makend. En dan hemelen ze zulke onbenullen als balkenende en rutte op. Daar wordt je toch niet goed van. Ik en veel andere allochtonen zullen dit niet vergeten.
      dinsdag 14 maart 2006 @ 13:40:58 #8
    93744 Finder_elf_towns
    Sterf nu en vloek tevergeefs
    pi_36020896
    De Euro natuurlijk, we hebben nu een munt die niet in pas loopt met de Nederlandse economie. Het politieke kopstuk die de Nederlandse deelname heeft afgedwongen mag wmb subiet worden opgehangen.
      dinsdag 14 maart 2006 @ 13:43:10 #9
    124377 pmb_rug
    salvation received
    pi_36020941
    quote:
    Op dinsdag 14 maart 2006 13:40 schreef vanthof het volgende:
    Het is goed dat we nu weten hoe veel autochtonen echt over allochtonen denken. Veel autochtonen zijn niet te vertrouwen. Ze denken dat ze zo superieur zijn. Misselijk makend. En dan hemelen ze zulke onbenullen als balkenende en rutte op. Daar wordt je toch niet goed van. Ik en veel andere allochtonen zullen dit niet vergeten.
    als jij ook maar half zo slim was of half zo hard werkte als deze twee lieden, dan zou je geen uitkering hoeven trekken.

wat vind je van het FEIT dat allochtonen onevenredig vaak betrokken zijn bij criminaliteit, schooluitval en armoedevoorzieningen?
    en wat vind je van het feit dat dit bij Aziaten bijna niet het geval is? (en dat het dus niet ligt aan taalachterstand maar puur een kwestie is van inzet en wil om er wat van te maken)

DAT vind ik misselijk makend.
    ?Porque no te calles?
      dinsdag 14 maart 2006 @ 13:44:24 #10
    124377 pmb_rug
    salvation received
    pi_36020982
    quote:
    Op dinsdag 14 maart 2006 13:40 schreef Finder_elf_towns het volgende:
    De Euro natuurlijk, we hebben nu een munt die niet in pas loopt met de Nederlandse economie. Het politieke kopstuk die de Nederlandse deelname heeft afgedwongen mag wmb subiet worden opgehangen.
    niet?

waarmee dan wel? Duitsland? ja!
    oh, maar NEderland is al jaren gekoppeld aan Duitsland monetair betreft dus er is in feite niks veranderd? nee, did.
    ?Porque no te calles?
    pi_36021002
    Privatiseren van zorg, openbaar vervoer en energievoorzieningen. De reden mag duidelijk zijn, dat zal toch de meest verstokte liberaal diep in hun hart vinden.
    Euro.
    Straks het opengooien van de grenzen voor arbiedskrachten uit oost europa.
      dinsdag 14 maart 2006 @ 13:46:33 #12
    119078 McCarthy
    communistenjager
    pi_36021058
    euro en toetreden (wat zeg ik, wij hebben het praktisch opgericht) tot europa zijn natuurlijk ook impactrijke beslissingen alleen ben ik in principe nog steeds voor die beslissingen.
    Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
      dinsdag 14 maart 2006 @ 13:47:44 #13
    36959 Furby
    Geile neuk Harrie
    pi_36021095
    quote:
    Op dinsdag 14 maart 2006 13:43 schreef pmb_rug het volgende:

wat vind je van het FEIT dat allochtonen onevenredig vaak betrokken zijn bij criminaliteit, schooluitval en armoedevoorzieningen?
    en wat vind je van het feit dat dit bij Aziaten bijna niet het geval is?
    Ah, aziaten vallen niet onder allochtoon begrijp ik.
    Op zaterdag 22 april 2006 21:20 schreef Zweefvliegje het volgende:
    Bij een stoplicht mag je gewoon achter elkaar staan, zonder 2 seconden afstand! :(
      dinsdag 14 maart 2006 @ 13:48:02 #14
    119078 McCarthy
    communistenjager
    pi_36021101
    Nu we het toch over de EU hebben. Wat te denken van het landbouwbeleid. Kost noord europeanen iets van 1200 euro per gezin per jaar (leest er iemand van het kabinet mee, hier valt flink te bezuinigen).
    Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
      dinsdag 14 maart 2006 @ 13:48:37 #15
    119078 McCarthy
    communistenjager
    pi_36021123
    quote:
    Op dinsdag 14 maart 2006 13:47 schreef Furby het volgende:

[..]

Ah, aziaten vallen niet onder allochtoon begrijp ik.
    ik had het over gastarbieders en bedoelde dus specifiek turken en marocs.
    pi_36021187
    quote:
    Op dinsdag 14 maart 2006 13:27 schreef pmb_rug het volgende:

[..]

kun je dat hard maken door cijfers? (koopkracht, inflatie, etc.)
    of baseer je het op de prijs die je voor een biertje betaalt in de horeca
    papegaai
    niks geen papagaaien gedrag.
    Gewoon een voldongen feit waar minister zalm ook niet meer onderuit kon.
    pi_36021210
    quote:
    Op dinsdag 14 maart 2006 13:50 schreef gebruikersnaam het volgende:

[..]

niks geen papagaaien gedrag.
    Gewoon een voldongen feit waar minister zalm ook niet meer onderuit kon.
    whahahah nu heb ik je helemaal platgelud
      dinsdag 14 maart 2006 @ 13:52:12 #18
    93744 Finder_elf_towns
    Sterf nu en vloek tevergeefs
    pi_36021250
    quote:
    Op dinsdag 14 maart 2006 13:44 schreef pmb_rug het volgende:

[..]

niet?

waarmee dan wel? Duitsland? ja!
    oh, maar NEderland is al jaren gekoppeld aan Duitsland monetair betreft dus er is in feite niks veranderd? nee, did.
    Je overschreeuwd jezelf. De Duitse economie is de Nederlandse niet, verder is het een kwestie van tijd voordat de Euro uit elkaar spat door misbruik ervan door ondermeer Italie. Dank je wel Europa. Om nog maar te zwijgen van het schandalige vernietigen van nationale symbolen.

Verder is het natuurlijk tamelijk amusant om een stel debiele eurofiele malloten hun gelijk te zien opeisen, terwijl ze te dom en te arrogant zijn om verder dan hun eigen neus of de inhoud van hun portomonee.
    pi_36021252
    quote:
    Deze allochtoon is blij dat er eindelijk over de misbaksels gesproken mag worden. Normale allochtonen hebben een slechte naam door de misdragingen van een aantal minderheden. Jarenlang mocht hier niet over gesproken worden en is de discussie logischerwijs richting borrelpraat verschoven. Nu er eindelijk openlijk gesproken mag worden over misselijke Marokkaanse gastjes andere parasieten blijkt dat veel mensen er zo over denken.
    Wanneer je wat wil bereiken zijn er in Nederland volop mogelijkheden. Meer dan in het land waar mijn roots (Rusland) of die van mijn vriendin (Dominicaanse Rep.) liggen. Idem dito voor Marokkanen, Turken en Antillianen die zich gewoon gedragen en een opleiding afronden.
    Jij bent blijkbaar zo'n zwakkeling die zijn eigen falen zoekt in het succes van andere inwoners van Nederland.
    "If you receive something that says "Send this to all your friends", please consider me not your friend. "
    pi_36021286
    quote:
    Op dinsdag 14 maart 2006 13:48 schreef McCarthy het volgende:

[..]

ik had het over gastarbieders en bedoelde dus specifiek turken en marocs.
    Hij quotte dan ook iemand anders.

Persoonlijk vind ik de keuze voor een omslagstelsel voor AOW ook een behoorlijke blunder. Het getuigt nou niet bepaald van lange termijn visie.
    Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
    pi_36022072
    quote:
    Jij bent de eerste die over allochtonen in dit topic begint
    Welke autochtonen en hoeveel autochtonen denken dat ze superieur zijn
    <a href="http://www.cybernations.net/nation_drill_display.asp?Nation_ID=134818" rel="nofollow" target="_blank">http://www.cybernations.n(...)asp?Nation_ID=134818</a>
    pi_36022174
    Ik vind AOW een slechte beslissing. Veel mensen zitten er onterecht in. Natuurlijk zijn er wel een groepje terecht totaal arbeidsongeschikt, maar de meeste mensen hebben een ziekte tussen de oren.

Landbouwsubsidies is ook heel erg. Een EU-koe krijgt meer subsidie dan een hongerende afrikaan.
      dinsdag 14 maart 2006 @ 14:24:07 #23
    124377 pmb_rug
    salvation received
    pi_36022347
    quote:
    Op dinsdag 14 maart 2006 13:51 schreef gebruikersnaam het volgende:

[..]

whahahah nu heb ik je helemaal platgelud
    ik dacht dat ik om cijfers vroeg en of het hard kunt maken.....

NIET of je je standpunt wilde herhalen.
    ?Porque no te calles?
    pi_36022410
    quote:
    Op dinsdag 14 maart 2006 14:18 schreef Bijsmaak het volgende:
    Ik vind AOW een slechte beslissing. Veel mensen zitten er onterecht in. Natuurlijk zijn er wel een groepje terecht totaal arbeidsongeschikt, maar de meeste mensen hebben een ziekte tussen de oren.

Landbouwsubsidies is ook heel erg. Een EU-koe krijgt meer subsidie dan een hongerende afrikaan.
    Mensen die arbeidsongeschikt zijn vallen niet onder de algemene ouderdomswet.
    Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
    pi_36022434
    jij wil zeggen dat je er sinds de komst van de euro erop vooruit bent gegaan?
    dan ben je de enige.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')