abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 20 juni 2006 @ 11:45:59 #126
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_39030098
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 11:42 schreef MeZZiN het volgende:

[..]

Nespresso is wel echte espresso.
Het is alleen een Pod systeem ipv losse koffie in de pod zit nu de koffie zonder extra toevoegiingen ofzo. (als vergelijking het zelfde als senseo pads maar dan wel lekker) Je heb ook iets van 19 bar druk en de zet methode is hetzelfde als espresso alleen het is veel makelijker en sneller en reproduceerbare resultaten zodat elk kopje even lekker is.
Alleen een erg kleine hoeveelheid koffiepoeder in de cups, zodat het alleen echt goed smaakt bij een heel klein kopje.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_39030341
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 11:26 schreef Strolie75 het volgende:
Espresso als smaak ken ik wel. Erg lekker inderdaad. Ik drink het nu meestal in cafe's en restaurants. Ik vroeg me af welke mogelijkheden ik heb qua smaken. Maar nespresso is dus geen "echte" espresso?
daar zijn de meningen nogsteeds over verdeeld....

ik zeg ja, vele anderen nee
De "espresso" die je in veel restaurants krijgt is gewoon snelfiltermaling met minder water dat noem ik geen espresso.....een nespresso vind ik persoonlijk van veel betere kwaliteit dan wat je in veel restaurants krijgt.

Een "echte" espresso kan je ook in diverse smaken krijgen, naar gelang welke boon je gebruikt veranderd de smaak.
suck my asshole taco bender
pi_39030399
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 11:45 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Alleen een erg kleine hoeveelheid koffiepoeder in de cups, zodat het alleen echt goed smaakt bij een heel klein kopje.
over t algemeen drink ik geen mokken met espresso (meer)....

(wel eens gedaan, 5 cups nespresso in een mok, slapen kan je dan voorlopig wel ff vergeten)
  dinsdag 20 juni 2006 @ 12:00:43 #129
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_39030575
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 11:55 schreef Remco_h het volgende:

[..]

over t algemeen drink ik geen mokken met espresso (meer)....

(wel eens gedaan, 5 cups nespresso in een mok, slapen kan je dan voorlopig wel ff vergeten)
Ik heb het niet over mokken, maar over echt een heel klein beetje espresso, net genoeg om je mond nat te maken.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_39031136
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 12:00 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik heb het niet over mokken, maar over echt een heel klein beetje espresso, net genoeg om je mond nat te maken.
zoals een espresso moet zijn een eierdopje....
  dinsdag 20 juni 2006 @ 13:05:58 #131
120482 mirugai
very fishy
pi_39032680
quote:
Op maandag 19 juni 2006 15:43 schreef Remco_h het volgende:
dat is voor mij de reden geweest een nespresso te maken, smorgens bonen malen...ik durf mij niet eens te scheren smorgens ivm slaaperigheid en messen...
koffie malen...ik zie mijn vingers nu al verdwijnen
Slecht excuus Remco Bij mijn molen moet je moeite doen om je vingers tussen de maalschijven te krijgen. Je zult dan eerst een paar schroeven los moeten draaien, kapje verwijderen en dan je vingers diep in de molen moeten steken wil je wat van je vingers afschrapen.
Gewoon bonen in de vulbak (en dat kun je de vorige dag al doen) en gewoon een pistonhoeveelheid malen (gewoon de knop omzetten) vlak voordat je de espresso zet. Helemaal veilig en slaapproof.
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 12:17 schreef MeZZiN het volgende:
zoals een espresso moet zijn een eierdopje....
man o man, ik krijg er trek van ..... zo'n heet klein rond kopje met een dopje espresso en een mooie hazelnootkleurige dikke cremalaag.....
pi_39032853
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 12:00 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

neem eens een mok
gegarandeerd de hele nacht wakker!!!!
pi_39032904
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 13:05 schreef mirugai het volgende:

[..]

Slecht excuus Remco Helemaal veilig en slaapproof.
ik ben een gevaar met mijn slaperige kop.... dan vermoord ik vast de buurman met mijn bonen maler........
pi_39036547
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 13:05 schreef mirugai het volgende:

[..]

Slecht excuus Remco Bij mijn molen moet je moeite doen om je vingers tussen de maalschijven te krijgen. Je zult dan eerst een paar schroeven los moeten draaien, kapje verwijderen en dan je vingers diep in de molen moeten steken wil je wat van je vingers afschrapen.
Gewoon bonen in de vulbak (en dat kun je de vorige dag al doen) en gewoon een pistonhoeveelheid malen (gewoon de knop omzetten) vlak voordat je de espresso zet. Helemaal veilig en slaapproof.
[..]

man o man, ik krijg er trek van ..... zo'n heet klein rond kopje met een dopje espresso en een mooie hazelnootkleurige dikke cremalaag.....
Nog 2 en half uur en dan
pi_39720280
quote:
Op maandag 12 juni 2006 16:16 schreef speknek het volgende:
Bij de MediaMarkt Utrecht is de Nespresso trouwens al een redelijke tijd in de aanbieding (alhoewel die ook net verlopen kan zijn, weet ik niet): 50 euro voor het goedkoopste model.

(wel na vijftig euro teruggave van Nespresso zelf)
Weet iemand of deze aanbieding nog steeds geldt, of dat er ergens anders een leuke aanbieding loopt voor een dergelijk apparaat? Het lijkt mij namelijk ook wel wat.
And when your fingers find her, she drowns you in her body,
Carving deep blue ripples in the tissues of your mind.
pi_39797925
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 13:07 schreef blue_heron het volgende:

[..]

Weet iemand of deze aanbieding nog steeds geldt, of dat er ergens anders een leuke aanbieding loopt voor een dergelijk apparaat? Het lijkt mij namelijk ook wel wat.
Volgend mij was die aanbieding tot eind juni.
pi_39954310
quote:
Op maandag 19 juni 2006 08:04 schreef MeZZiN het volgende:

[..]

Sorry mijn fout ging er vanuit dat de eerste poster het goed had uitgerekend. Hier een nieuwe update ...

als je koffie bonen haalt van een goed merk (we moeten wel goed vergelijken)
Zoals Illy kost het je 6,99 voor 250 gram bonen.
http://www.kialde.com/shop_nl/product_info.php?products_id=26
Als je dat betaald ben je niet goed bij je hoofd.

Heb hier louter kilo pakken liggen (we drinken veel espresso) Segafredo Intermezzo, Cafe Kimbo of Caffe Universal (Laatste via de Italiaanse groothandel in Hedel) en ik betaal nooit meer dan 10 Euro de kilo. Sterker nog, die Segafredo Intermezzo kostte in de aanbieding slechts 5 Euro in Luxemburg laatst, gewoonweg een koopje.
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
pi_39960250
Wat vinden jullie van E.S.E. / Easy Serving Espresso. Is dit wat?
  woensdag 19 juli 2006 @ 01:10:56 #139
121745 Gauge
God does not play dice
pi_39960457
E.S.E is leuk als je niet veel werk eraan wil hebben.

Ik lees hier dat de druk belangrijk is en en zo hoog mogelijk moet zijn, dat is niet waar! De druk moet hoog zijn maar vooral constant! Is de druk niet constant kan je het resultaat niet goed herhalen.

Elektra maakt goede machines, Ik heb de Elektra S1CO. Redelijk prijzig maar het is het waard.

Vergeet niet dat je espresso moet malen op het moment dat je het zet en dat je de bonen binnen de week consumeert na het branden (met smaakpiek op 4dagen)
  woensdag 19 juli 2006 @ 09:42:49 #140
121745 Gauge
God does not play dice
pi_39965873
Dat gezegd zijnde, als je niet zo kritisch bent en gewoon een goede espresso wil, enkel voor de espresso en niet om de rijke smaken die het bezit te analyseren kan je een leuk apparaat kopen voor onder 150¤.

Er zijn wel degelijk grote verschillen tussen een Simon Levelt koffie en bvb Lavazza of Illy. Er zijn ook best extreme verschillen tussen de verschillende soorten van Lavazza!

Voor espresso niet zo een maler gebruiken met een ronddraaiend schroefblad, dat is waardeloos.

Francis! Francis! is trouwens van Illy, de oprichter heet Francis Ernesto Illy als ik het goed heb Blasfemie om daar Lavazza in te doen.
pi_40323042
Tsja, even een kleine schop, heb zelf nu zo'n Nespresso in huis (gekregen voor het huwelijk), inmiddels bijna alle 12 smaken geprobeerd. Waar haalt iedereen eigenlijk die kuipjes vandaan? Dit in verband met een beetje de dure prijs, ik ben best bereid wat te betalen maar het hoeft niet meteen uit de spuigaten te lopen.
  zondag 30 juli 2006 @ 15:05:58 #142
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_40323081
Bestellen bij Nespresso zelf is de enige manier die ik ken.

Als je slim bent bestel je meer dan 200 capsules, dan vervallen de verzendkosten.
pi_40323118
quote:
Op zondag 30 juli 2006 15:05 schreef Black-Hole het volgende:
Bestellen bij Nespresso zelf is de enige manier die ik ken.

Als je slim bent bestel je meer dan 200 capsules, dan vervallen de verzendkosten.
Tsja, maar dan moet ik een mega-hoeveelheid in huis hebben, en dat kost nogal wat...

Maar voor goede koffie heb ik wel wat over
  zondag 30 juli 2006 @ 15:10:16 #144
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_40323174
quote:
Op zondag 30 juli 2006 15:07 schreef iamredleader het volgende:
Tsja, maar dan moet ik een mega-hoeveelheid in huis hebben, en dat kost nogal wat...

Maar voor goede koffie heb ik wel wat over
Ik bestel dan ook meestal maar 2 a 3 keer peer jaar (200 capsules is ongeveer ¤ 58,-)

Weet ook niet of je surrogaat capsules kan bestellen om de kosten iets te drukken.
pi_40323224
quote:
Op zondag 30 juli 2006 15:10 schreef Black-Hole het volgende:

[..]

Ik bestel dan ook meestal maar 2 a 3 keer peer jaar (200 capsules is ongeveer ¤ 58,-)

Weet ook niet of je surrogaat capsules kan bestellen om de kosten iets te drukken.
Nah, als het maar een klein beetje in de prijs scheelt hoeft het niet zo van mij, maar ik wilde het toch vragen, misschien zijn er mensen die een "gouden tip" hebben.

Maar goed, misschien dat ik dan van de week een grote partij bestel

Sta ik de rest van het jaar helemaal strak
  zondag 30 juli 2006 @ 22:10:07 #146
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_40334963
quote:
Op zondag 30 juli 2006 15:10 schreef Black-Hole het volgende:
Idd dat doe ik ook een dan een beetje inschatten welke smaak je het lekkerste vind en daar je bestelhoeveelheden op aan passen.

Want het maakt hun echt niet uit of je die 200 cups nu van een of van 12 verschillende smaken besteld
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  zondag 30 juli 2006 @ 22:24:15 #147
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_40335507
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 13:16 schreef Verbal het volgende:

[..]

Collega van mij had het erover dat dat in de Keuringsdienst van Waarde zat.

En bedankt voor de tips, verder

V.
Er wordt in zoveel producten toevoegingen gedaan waarvan je denkt als je het weet.. je zou weinig meer kunnen eten hoor..
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_40343391
quote:
Op zondag 30 juli 2006 15:13 schreef iamredleader het volgende:

[..]

Nah, als het maar een klein beetje in de prijs scheelt hoeft het niet zo van mij, maar ik wilde het toch vragen, misschien zijn er mensen die een "gouden tip" hebben.

Maar goed, misschien dat ik dan van de week een grote partij bestel

Sta ik de rest van het jaar helemaal strak
Het wachten is op dat het patent verloop (is al of bijna verlopen) zodat er een kloon komt. maar dat duurt nog wel ff. Dan kan je de prijzen zien dalen. Maar toch 30 euro cent voor een lekker kopje koffie is niet gek hoor! zeker omdat het zo lekker is.
  donderdag 3 augustus 2006 @ 16:29:23 #149
98138 Everett
Damnit, I am the paterfamilias
pi_40454434
Heeft iemand ervaring met (of iets zinnigs te zeggen over) de Solis Design Machine Pro - Type 110?

Ik overweeg dit apparaat al een tijdje, maar kan weinig reviews/informatie vinden. Ik ken het merk niet en ben ook nog niet zo bekend met espresso apparaten. Ben op zoek naar een goede, mooie en niet te dure en dit lijkt me wel wat.

Well, as soon as we get ourselves cleaned up and we get a little smellum in our hair, why, we're gonna feel 100% better about ourselves and about life in general.
  donderdag 3 augustus 2006 @ 17:05:10 #150
121745 Gauge
God does not play dice
pi_40455631
Solis! Wegblijven als je het mij vraagt. Maar op http://www.coffeegeek.com/reviews/consumer?Page=10 denken ze er blijkbaar anders over (Solis in het algemeen, staat geen review van deze geloof ik)

Wat is je budget, de Gaggia Classic is een goede.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')