abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37669153
*schopje* - zaterdagavond heerlijke espresso gehad bij een vriendin en die maakt het inderdaad op zo'n soort kannetje:

Maar - hoe zet je dat nou op het vuur ?
Op zo'n kookplaatje? Bj ons valt het tussen de gaspit-spin-dingetjes door namelijk.. of zijn daar houdertjes voor?
  maandag 8 mei 2006 @ 20:35:01 #52
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_37669255
quote:
Op maandag 8 mei 2006 20:32 schreef Razztwizzle het volgende:
*schopje* - zaterdagavond heerlijke espresso gehad bij een vriendin en die maakt het inderdaad op zo'n soort kannetje:

[afbeelding]

Maar - hoe zet je dat nou op het vuur ?
Op zo'n kookplaatje? Bj ons valt het tussen de gaspit-spin-dingetjes door namelijk.. of zijn daar houdertjes voor?
Bij blokker kan je van die dingen kopen, zien er uit als een X in een vierkantje met het midden van de X eruit.
Dan past dat ding ook gewoon op het gaspit.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_37669350
quote:
Op maandag 8 mei 2006 20:35 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Bij blokker kan je van die dingen kopen, zien er uit als een X in een vierkantje met het midden van de X eruit.
Dan past dat ding ook gewoon op het gaspit.
Kijk, dat zijn zinnige antwoorden Ik ga maar eens zo'n geval halen dan ik vond het m'n senseo koffie wel 100x overstijgen qua smaak namelijk
  maandag 8 mei 2006 @ 20:40:02 #54
148491 Frenky-boy
dedonkerewolk.nl
pi_37669468
Ik zou gaan voor een 'nespresso' variant. Misschien ietsje meer aan de prijs maar zulke lekkere koffie. Kan Senseo absoluut niet tegenop !!
Een dag niet gezopen, is een dag niet geleefd !!
DDW 4-Life www.dedonkerewolk.nl
  maandag 8 mei 2006 @ 20:44:58 #55
45206 Pietverdriet
pi_37669647
quote:
Op maandag 8 mei 2006 20:40 schreef Frenky-boy het volgende:
Ik zou gaan voor een 'nespresso' variant. Misschien ietsje meer aan de prijs maar zulke lekkere koffie. Kan Senseo absoluut niet tegenop !!
Nespresso is de inktjetprinter onder de espressoapparaten, de apparaten zelf zijn betaalbaar, maar die koffie cups zijn fucking duur.
pi_37670468
Nouja ik heb gewoon niet zoveel geld dus zo'n kannetje voldoet ook prima ik zag ze staan voor ongeveer 25 euro bij de koffiezaak, alleen ik vroeg me af hoe ik dat in vredesnaam stabiel zou houden op onze kookplaat met 4 pitjes dat was alles
  maandag 8 mei 2006 @ 21:18:45 #57
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_37670852
quote:
Op maandag 8 mei 2006 20:44 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nespresso is de inktjetprinter onder de espressoapparaten, de apparaten zelf zijn betaalbaar, maar die koffie cups zijn fucking duur.
Ja maar het is toch wel goede koffie die er uit komt
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  maandag 8 mei 2006 @ 21:21:01 #58
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_37670954
quote:
Op maandag 8 mei 2006 21:10 schreef Razztwizzle het volgende:
Nouja ik heb gewoon niet zoveel geld dus zo'n kannetje voldoet ook prima ik zag ze staan voor ongeveer 25 euro bij de koffiezaak, alleen ik vroeg me af hoe ik dat in vredesnaam stabiel zou houden op onze kookplaat met 4 pitjes dat was alles
Bij de Hema ofzo heb je ze voor de helft van dat geld, overigens
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
pi_37671637
quote:
Op maandag 8 mei 2006 21:21 schreef Flurry het volgende:

[..]

Bij de Hema ofzo heb je ze voor de helft van dat geld, overigens
Meer van dit soort info
  maandag 8 mei 2006 @ 21:54:20 #60
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_37672476
quote:
Op maandag 8 mei 2006 20:44 schreef Pietverdriet het volgende:
Andersom zijn goede espressoapparaten behoorlijk prijzig (evenals een eigen maler indien van toepassing). Denk dat het op korte termijn niet zo heel veel uitmaakt. Tenzij je natuurlijk 10 bakjes Nespresso op een dag wegdrinkt.
pi_37702428
Nespresso
Zelf hebben we een Magimix apparaat, en die werkt na jaren nog perfect.
Ieder bakkie wat je eruit haalt smaakt perfect. Ik denk alleen wel dat je wat meer betaald per kopje dan bij een normaal espresso-apparaat?
  zondag 14 mei 2006 @ 22:13:41 #63
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_37828446
Je krijgt nu weer ¤ 50,- retour bij aanschaf van een Nespresso apparaat (bij de Bijenkorf)
  zondag 14 mei 2006 @ 22:29:02 #64
8369 speknek
Another day another slay
pi_37829189
quote:
Op maandag 8 mei 2006 21:35 schreef Razztwizzle het volgende:
Meer van dit soort info
Volgens mij hoef je er zelfs niet meer dan acht euro voor te betalen, bij de V&D ofzo.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  maandag 15 mei 2006 @ 10:13:48 #65
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_37837510
quote:
Op zondag 14 mei 2006 22:13 schreef Black-Hole het volgende:
Je krijgt nu weer ¤ 50,- retour bij aanschaf van een Nespresso apparaat (bij de Bijenkorf)
Gaaf! Waar kan ik hier meer info over vinden? Zie zo gauw geen aanbiedingen van hun online en ik woon in zo'n pauperwijk dat ze daar geen Bijenkorf-folders bezorgen

Zou wel leuke bestemming zijn voor m'n vakantiegeld ofzo

[ Bericht 2% gewijzigd door Flurry op 15-05-2006 11:31:52 (hele zooi typo's :() ]
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
  maandag 15 mei 2006 @ 11:01:37 #66
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_37838696
quote:
Op maandag 15 mei 2006 10:13 schreef Flurry het volgende:

[..]

Gaaf! Waar kan ik hier meer info over vinden? Zie zo gauw geen aanbieden van hun online en ik woon in z'n pauperwijk dat ze daar geen Bijenkorf-folders bezorgen

Zou wel leuke bestemming zijn voor m'n vakantiegeld ofzo
Geen idee, was zaterdag in de Bijenkorf van Rotterdam waar die aktie was, volgens mij liep de aktie nog minimaal een week. Op de Nespresso site staat in ieder geval geen info.
  maandag 15 mei 2006 @ 11:48:11 #67
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_37839968
quote:
Op maandag 15 mei 2006 11:01 schreef Black-Hole het volgende:

[..]

Geen idee, was zaterdag in de Bijenkorf van Rotterdam waar die aktie was, volgens mij liep de aktie nog minimaal een week. Op de Nespresso site staat in ieder geval geen info.
Cool, ik zal er deze week gewoon maar even binnenlopen, dan
  maandag 15 mei 2006 @ 12:37:13 #68
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_37841399
oeh: Wehkamp heeft dezelfde aanbieding - loopt nog tot 18 juni:

http://www.wehkamp.nl/winkelen/p_shop.asp?Page=WIN&CC=C06&HC=HUI&SC=U09&SSC=22

Zal misschien overal wel zijn, dan?
  maandag 15 mei 2006 @ 13:07:29 #69
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_37842279
Iemand ervaring met de Krups FNA141, misschien?

Ziet er wat ongebruikelijk uit, maar lijkt me wel een goed apparaat en zeker niet duur.

[ Bericht 12% gewijzigd door Flurry op 15-05-2006 13:13:39 (link en afbeelding gefixed) ]
pi_37846006
hoe werkt zo'n kannetje voor op het gasfornuis dan?
pi_37846101
quote:
Op maandag 15 mei 2006 15:22 schreef Repeat het volgende:
hoe werkt zo'n kannetje voor op het gasfornuis dan?
Het percolator principe. Onderin zit water wat je verwarmd. De koffie zit in een (metalen) filter met een pijpje er onder dat in het water hangt. Het water gaat verdampen en door de dampdruk pers je het water door het pijpje omhoog, door de koffie heen in het bovenste deel van de kan.

Ze de schematische tekening hierzo
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
  maandag 15 mei 2006 @ 15:30:19 #72
45206 Pietverdriet
pi_37846263
quote:
Op maandag 15 mei 2006 13:07 schreef Flurry het volgende:
Iemand ervaring met de Krups FNA141, misschien?

[afbeelding]

Ziet er wat ongebruikelijk uit, maar lijkt me wel een goed apparaat en zeker niet duur.
Die Nespresso dingen zetten een redelijk goeie espresso, voorop gesteld dat je echt kleine espressokopjes gebruikt. Nadeel is dat je aangewezen bent op de dure nespresso cups.
  maandag 15 mei 2006 @ 15:30:52 #73
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_37846272
quote:
Op maandag 15 mei 2006 15:25 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

Het percolator principe. Onderin zit water wat je verwarmd. De koffie zit in een (metalen) filter met een pijpje er onder dat in het water hangt. Het water gaat verdampen en door de dampdruk pers je het water door het pijpje omhoog, door de koffie heen in het bovenste deel van de kan.
Met illustatie:

pi_37846367
Ik ga morgen zo'n kannetje halen wat is nou de lekkerste koffie om erin te doen? Espressogemalen koffie, geen snelfilter, zo ver ben ik in ieder geval ( ) maar heeft iemand nog tips?

Ik hou van sterke koffie maar niet dat "sterk is bitter" idee van de senseo.. men, ik heb echt zin om eens langs een goede koffiewinkel te gaan. Woensdag maar even langs Simon Levelt in Groningen
pi_37846458
quote:
Op maandag 15 mei 2006 15:33 schreef Razztwizzle het volgende:
Ik ga morgen zo'n kannetje halen wat is nou de lekkerste koffie om erin te doen? Espressogemalen koffie, geen snelfilter, zo ver ben ik in ieder geval ( ) maar heeft iemand nog tips?

Ik hou van sterke koffie maar niet dat "sterk is bitter" idee van de senseo.. men, ik heb echt zin om eens langs een goede koffiewinkel te gaan. Woensdag maar even langs Simon Levelt in Groningen
Ik ben zelf erg te spreken over Lavazza. Maar smaken verschillen, dus gewoon een paar proberen zou ik zeggen.
pi_37846708
Zo'n kannetje ziet er wel geinig uit, als je daarmee voor niet teveel geld fatsoenlijke espresso kan zetten. Ga ik ook eens achteraan, heb je hier ook gradaties in? Of kan ik gewoon zo'n ding bij de blokker halen?

Ik gebruik nu ook vaak een perculator voor mn gewone koffie, vind het leuk en smaakt ook erg goed

mkaar krijg je met zo'n kannetje niet een hele grote plens espresso?
pi_37846819
quote:
Op maandag 15 mei 2006 15:44 schreef Repeat het volgende:
Zo'n kannetje ziet er wel geinig uit, als je daarmee voor niet teveel geld fatsoenlijke espresso kan zetten. Ga ik ook eens achteraan, heb je hier ook gradaties in? Of kan ik gewoon zo'n ding bij de blokker halen?

Ik gebruik nu ook vaak een perculator voor mn gewone koffie, vind het leuk en smaakt ook erg goed

mkaar krijg je met zo'n kannetje niet een hele grote plens espresso?
Er zijn kannetjes voor één kopje
  maandag 15 mei 2006 @ 16:28:01 #78
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_37848260
quote:
Op maandag 15 mei 2006 15:47 schreef Razztwizzle het volgende:

[..]

Er zijn kannetjes voor één kopje
Vind zelf voor 2 kopjes 't fijnst - je kan dan één dubbele maken voor jezelf of 2 gewone voor bezoek.

Een echte italiaan heeft de hele familie staan idd:

pi_37848290
Zoeen voor 2 kopjes moet ik hebben
  maandag 15 mei 2006 @ 19:33:19 #80
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_37853539
quote:
Op maandag 15 mei 2006 15:30 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Die Nespresso dingen zetten een redelijk goeie espresso, voorop gesteld dat je echt kleine espressokopjes gebruikt. Nadeel is dat je aangewezen bent op de dure nespresso cups.
ik zag 't... die cups lijken me lekker snel en makkelijk, maar bijna 40 cent per stuk is best heftig... misschien moet ik toch maar kiezen voor een apparaat waar ook gemalen koffie in kan...
  maandag 15 mei 2006 @ 19:55:33 #81
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_37854285
quote:
Op maandag 15 mei 2006 19:33 schreef Flurry het volgende:
ik zag 't... die cups lijken me lekker snel en makkelijk, maar bijna 40 cent per stuk is best heftig... misschien moet ik toch maar kiezen voor een apparaat waar ook gemalen koffie in kan...
Dat is niet waar, de normale cups kosten 29 cent per stuk, de specials en grand cru's kosten 32 cent per stuk
  maandag 15 mei 2006 @ 20:44:52 #82
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_37855780
quote:
Op maandag 15 mei 2006 19:55 schreef Black-Hole het volgende:

[..]

Dat is niet waar, de normale cups kosten 29 cent per stuk, de specials en grand cru's kosten 32 cent per stuk
Met de verzendkosten erbij kom je op 37 cent per stuk als je er 50 bestelt, daar zat ik naar te kijken, maar per 250 zijn ze 29 cent idd...

Net even zitten rekenen, Illy gemalen koffie komt op ongeveer 19 cent per kopje, Lavazza dan ongeveer de helft daarvan - 10 cent.

Apparaten voor losse koffie zijn wel weer duurder, zeker als het een beetje degelijk moet zijn... Denk dat ik het gewoon nog maar even bij een kannetje op het fornuis houd... 400 euro voor een koffiezetapparaat kan ik bij mezelf niet echt verantwoorden op 't moment eerst maar eens loonsverhoging regelen
pi_37856974

bevalt prima
How beautiful they are - the trains you miss..
Would you like to watch tv? Or get between the sheets? Or contemplate a silent freeway?
The angle of the dangle is inversely proportional to the heat of the beat
pi_38190868
Jaaa ik heb een perculator

Deze:

Met een zak Zwødse Køffie (we waren toch al bij Ikea )die is al erg lekker, maar ik ga deze week ook op zoek naar lekkere italiaanse koffie.

Wat een heerlijke koffie komt daaruit zeg ik hoef geen senseo meer
pi_38780764
quote:
Jaaa ik heb een perculator
Goed he! Ik zet ook zo koffie en heb wat tips voor je:
  • water vullen tot streepje binnenkant kan (ongeveer 3/4 vol)
  • koffie vullen to ongeveer drie kwart
  • moet in ongeveer 5 min klaar zijn dus als het te snel gaat volgende keer vuur wat lager (en andersom)
  • Italianen hebben het over een moka en Engelse over stove top espresso pot
  • percolator is eigenlijk weer een andere manier van koffie zetten dan deze (een vieze)
  • zelf draai ik de gas op het laatste nog een beetje omhoog om meer mokka-schuim te krijgen
  • inderdaad espresso-malling gebruiken (is zelfde manier van koffie zetten als espresso machine: kokend water onder hoge druk door koffie)
  • zelf vind ik de espresso-maling van AH best ok
  • Italianen bewaren koffie in koelkast
  • pi_38781048
    Goed topic dit . ook maar eens op zoek naar zo'n kannetje. bevalt die van de Ikea ?
      maandag 12 juni 2006 @ 16:16:19 #87
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_38781371
    Bij de MediaMarkt Utrecht is de Nespresso trouwens al een redelijke tijd in de aanbieding (alhoewel die ook net verlopen kan zijn, weet ik niet): 50 euro voor het goedkoopste model.

(wel na vijftig euro teruggave van Nespresso zelf)
    They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
    pi_38782079
    Hmm niet al te lang geleden heeft de consumentenbond een onderzoek anar die apparaten gedaan.
    2 weken terug bij de mediamarkt stond een "best getest door de consumentenbond" voor eh.. 70e?
    Maar dat is wat betreft prijs/kwaliteit best getest.

Wat ik begreep gaat toch redelijlk op dat hoe duurder het apparaat is.. hoe beter de koffie smaakt
    (stukje verder stond er eentje van 3500e.. hoe zou dat dan smaken?)
    jobensaskia.nl
    Oi to the punks! Oi to the skins! Oi to the world and everybody wins!
    pi_38782270
    quote:
    Op maandag 12 juni 2006 15:53 schreef neoguri het volgende:
  • koffie vullen to ongeveer drie kwart
  • Waarom nou zo'n slappe bak zetten met zo'n heerlijk ding? Je hoort het filterbakje gewoon vol te doen hoor.
    pi_38839146
    quote:
    Op maandag 12 juni 2006 16:16 schreef speknek het volgende:
    Bij de MediaMarkt Utrecht is de Nespresso trouwens al een redelijke tijd in de aanbieding (alhoewel die ook net verlopen kan zijn, weet ik niet): 50 euro voor het goedkoopste model.

(wel na vijftig euro teruggave van Nespresso zelf)
    Ook bij de makro hebben ze zo een aanbieding.

En nespresso is wel heeeeeeel lekker

Als je het dan probeerd in de cafe ofzo of de espresso lekker is kom er achter dat het of minder is of gelijk is aan de lekker verse kopje nespresso Nespresso en het is nog makelijk ook en goedkoper dan als je alles zelf moet doen (ja de koffie kost veel maar als je het berekend en de zelfde kwaliteit koffie koopt voor je espresso apparataat kom je ook wel in de buurt van 30 euro cent)

Gelukkig was mijn nespresso apparaat gratis inclusief een jaar koffie dus ik kan nog ff verder Maar 30 euro cent voor een echte goede bak koffie is geen geld! reken het maar eens uit hoeveel het kost om een goede espresso machine te kopen en de koffie daar bij. en hoeveel het om een nespresso machine te kopen met koffie er bij dan kom je er achter dat het naar ongeveer 5 tot 8 jaar goedkoper is om een espresso machine te hebben dan een nespresso.... (tevens is over 5 tot 10 jaar het patent verlopen op nespresso en dan kunnen er andere bedrijven pad maken voor je nespresso en moet je dan opletten hoe snel de prijs van de koffie naar beneden gaat.)
      woensdag 14 juni 2006 @ 13:10:05 #91
    2565 Elegantly Wasted
    can you handle me?!
    pi_38845524
    Nog ff een tip voor de perculator zetters:
    Hoe vaker je er koffie mee zet hoe lekkerder de koffie wordt. Mijn ouders hebben (op hun vakantieadres) zo'n ding van ongeveer 20 jaar oud. Die wordt natuurlijk het hele jaar (behalve op vakantie dus) niet gebruikt. Gewoon de eerste paar keren de koffie wegmikken als je 'm zet en daarna heb je gewoon echt heerlijke espresso.
    Do you lead, or are you led?
    Are you sure that you don't care?
    pi_38845882
    quote:
    Waarom nou zo'n slappe bak zetten met zo'n heerlijk ding? Je hoort het filterbakje gewoon vol te doen hoor.
    De koffie zet uit. Als je er teveel in doet kan het water er niet goed doorheen en verbuig je de metalen filter.
    pi_38854290
    quote:
    Op woensdag 14 juni 2006 08:54 schreef MeZZiN het volgende:

[..]

Maar 30 euro cent voor een echte goede bak koffie is geen geld! reken het maar eens uit hoeveel het kost om een goede espresso machine te kopen en de koffie daar bij. en hoeveel het om een nespresso machine te kopen met koffie er bij dan kom je er achter dat het naar ongeveer 5 tot 8 jaar goedkoper is om een espresso machine te hebben dan een nespresso.... (tevens is over 5 tot 10 jaar het patent verlopen op nespresso en dan kunnen er andere bedrijven pad maken voor je nespresso en moet je dan opletten hoe snel de prijs van de koffie naar beneden gaat.)
    Als je losse espresso bonen koopt, dan wel niet gemalen, betaal je ongeveer 10 cent per bakkie voor goede espresso.

Stel je drink 2 bakjes op een dag, 365 * 20 cent = 73 Euro per jaar meer dan nespresso. Tis maar wat je geen geld noemt.
    pi_38874038
    quote:
    Op woensdag 14 juni 2006 17:10 schreef Nytro het volgende:

[..]

Als je losse espresso bonen koopt, dan wel niet gemalen, betaal je ongeveer 10 cent per bakkie voor goede espresso.

Stel je drink 2 bakjes op een dag, 365 * 20 cent = 73 Euro per jaar meer dan nespresso. Tis maar wat je geen geld noemt.
    Klopt helemaal (we vergeten ff het gemak van nespresso) een nespresso machine koop je nu voor ongeveer 50 tot 100 euro en een goede (anders komt er slootwater uit) esspresso machine kost je minimaal 300 euro dus 200/73 = 2,7 jaar is de espresso machine goedkoper dan nespresso.
    en na 3,5 jaar als de nespresso machine 50 euro kost (zoals de aanbieding is) en het gemak en dat je koffie altijd vers is (de verpakking is geweldig van de nespresso houd de koffie enorm lang lekker en vers...) en geen geklieder en rommel gewoon pad er in en zetten maar en je heb de lekkerste espresso/lungo. Voor mij geen espresso uit de espresso machine maar lekker mijn nespresso bakie

En als je smaak moet gaan vergelijken kan je nespresso (volgens veel mensen) alleen vergelijken als je net vers je eigenbonen heb gebrand en gemalen en dan gelijk zet. en dat is toch wel een stuk duurder en heeeeeeel veel werk!

Maar je heb gelijk nespresso is een luxe product maar wel erug lekker!
    pi_38938185
    iemand moet me toch ff uitleggen op welke wijze nespresso nog echte espresso is... door de druk kunnen de smaken uit de koffiepoeder komen, maar als je gebruik maakt van vloeibare substantie (zoals nespresso , toch?) dan heb je die druk bij het aanlengen met heet water toch totaal niet meer nodig lijkt me
    STOLEN GOODS - email me for further information *O*

[img]http://forum.fok.nl/usericons/22838/steun.jpg[/img]
      zaterdag 17 juni 2006 @ 09:10:41 #96
    45206 Pietverdriet
    pi_38938197
    quote:
    Op zaterdag 17 juni 2006 09:08 schreef Aarde het volgende:
    iemand moet me toch ff uitleggen op welke wijze nespresso nog echte espresso is... door de druk kunnen de smaken uit de koffiepoeder komen, maar als je gebruik maakt van vloeibare substantie (zoals nespresso , toch?) dan heb je die druk bij het aanlengen met heet water toch totaal niet meer nodig lijkt me
    Nee, in die cups zit gewoon koffiepoeder.
      zaterdag 17 juni 2006 @ 09:11:48 #97
    45206 Pietverdriet
    pi_38938205
    quote:
    Op woensdag 14 juni 2006 17:10 schreef Nytro het volgende:

[..]

Je maakt een rekenfout
      zaterdag 17 juni 2006 @ 09:16:40 #98
    45206 Pietverdriet
    pi_38938242
    quote:
    Op donderdag 15 juni 2006 08:39 schreef MeZZiN het volgende:

[..]

Klopt helemaal (we vergeten ff het gemak van nespresso) een nespresso machine koop je nu voor ongeveer 50 tot 100 euro en een goede (anders komt er slootwater uit) esspresso machine kost je minimaal 300 euro dus 200/73 = 2,7 jaar is de espresso machine goedkoper dan nespresso.
    en na 3,5 jaar als de nespresso machine 50 euro kost (zoals de aanbieding is) en het gemak en dat je koffie altijd vers is (de verpakking is geweldig van de nespresso houd de koffie enorm lang lekker en vers...) en geen geklieder en rommel gewoon pad er in en zetten maar en je heb de lekkerste espresso/lungo. Voor mij geen espresso uit de espresso machine maar lekker mijn nespresso bakie

En als je smaak moet gaan vergelijken kan je nespresso (volgens veel mensen) alleen vergelijken als je net vers je eigenbonen heb gebrand en gemalen en dan gelijk zet. en dat is toch wel een stuk duurder en heeeeeeel veel werk!

Maar je heb gelijk nespresso is een luxe product maar wel erug lekker!
    Je hebt alleen maar gelijk als je 1 bakje per dag drinkt, hoe meer er gedronken wordt, hoe groter het verschil wordt.
    Mijn huis was tijdenlang een zoete inval voor vrienden en collega´s die lekker aan de espresso zaten, dit had een kapitaal gekost aan nespresso.
    Als je een gezin hebt waar iedereen graag een bakkie drinkt dan kom je gemakkelijk op een 12 tot 16 per dag, en dan komt daar nog bezoek bij.
    pi_38938891
    quote:
    Op zaterdag 17 juni 2006 09:16 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Je hebt alleen maar gelijk als je 1 bakje per dag drinkt, hoe meer er gedronken wordt, hoe groter het verschil wordt.
    Mijn huis was tijdenlang een zoete inval voor vrienden en collega´s die lekker aan de espresso zaten, dit had een kapitaal gekost aan nespresso.
    Als je een gezin hebt waar iedereen graag een bakkie drinkt dan kom je gemakkelijk op een 12 tot 16 per dag, en dan komt daar nog bezoek bij.
    welke heb jij tegenwoordig piet? ik kan me nog een topic herinneren waar je een erg kecke foto poste
    STOLEN GOODS - email me for further information *O*

[img]http://forum.fok.nl/usericons/22838/steun.jpg[/img]
    pi_38939556
    quote:
    Op zaterdag 17 juni 2006 09:11 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Je maakt een rekenfout
    idd
    moet 40 cent meer zijn, dus 143 euro meer bij 2 bakjes per dag.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')