abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 17 juni 2006 @ 11:29:58 #101
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_38940157
quote:
Op zaterdag 17 juni 2006 10:28 schreef Aarde het volgende:

[..]

welke heb jij tegenwoordig piet? ik kan me nog een topic herinneren waar je een erg kecke foto poste
Heb nog steeds de X1 van francis francis. Schijn daar erg veel geluk mee te hebben want hoor de laatste tijd verhalen van mensen die er veel ellende mee hebben gehad.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_38940176
quote:
Op zaterdag 17 juni 2006 11:29 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Heb nog steeds de X1 van francis francis. Schijn daar erg veel geluk mee te hebben want hoor de laatste tijd verhalen van mensen die er veel ellende mee hebben gehad.
[afbeelding]
ja ik heb die verhalen ook gehoord . erg jammer want hij is wel heel erg mooi
STOLEN GOODS - email me for further information *O*

[img]http://forum.fok.nl/usericons/22838/steun.jpg[/img]
  zaterdag 17 juni 2006 @ 11:33:57 #103
45206 Pietverdriet
pi_38940240
quote:
Op zaterdag 17 juni 2006 11:02 schreef Nytro het volgende:

[..]

idd
moet 40 cent meer zijn, dus 143 euro meer bij 2 bakjes per dag.
En 2 bakjes per dag is weinig zelfs voor 1 persoon.
Maar gaan we uit van iets meer dan 2 bakjes per dag per persoon
Als je samenwoont is dat dus een slordige 300 euro per jaar.
Komt daar nog bezoek bij, verjaardagen, vrienden die komen eten, en een bakkie meer omdat het zo lekker is dan zit je zo aan de 400 euro of meer. Een degelijk espresso apparaat moet toch een jaar of 10 meegaan, dus tel uit je winst....
pi_38992863
quote:
Op zaterdag 17 juni 2006 09:16 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Je hebt alleen maar gelijk als je 1 bakje per dag drinkt, hoe meer er gedronken wordt, hoe groter het verschil wordt.
Mijn huis was tijdenlang een zoete inval voor vrienden en collega´s die lekker aan de espresso zaten, dit had een kapitaal gekost aan nespresso.
Als je een gezin hebt waar iedereen graag een bakkie drinkt dan kom je gemakkelijk op een 12 tot 16 per dag, en dan komt daar nog bezoek bij.
Sorry mijn fout ging er vanuit dat de eerste poster het goed had uitgerekend. Hier een nieuwe update ...

als je koffie bonen haalt van een goed merk (we moeten wel goed vergelijken)
Zoals Illy kost het je 6,99 voor 250 gram bonen.
http://www.kialde.com/shop_nl/product_info.php?products_id=26

Je heb ongeveer 10 tot 14 gram nodig voor een lekere espresso.
Dus ongeveer 18 to 25 kopjes per 250 gr.
Dus 6.99/25 = 0,2796 ! dus nespresso is niet zo duur als het lijkt......
of zelfs 38 euro cent als je een stevige espresso wilt hebben.

Espresso is ook gewoon duur maar voor beide is wat te zeggen (ik wil zelf geen gedonder hebben dus geen kliedere boel enzo nu pak ik een pad waar ik zin in heb (7 keuzes ik heb het pro systeem)
en zet mijn bakie anders moet ik eerst malen en dan pas zetten. Tevens is de nespresso decaf wel ergug lekker voor een decaf. )
  maandag 19 juni 2006 @ 14:38:26 #105
45206 Pietverdriet
pi_39002363
Die koffie van 6,99 per half pond is dan ook zeker de duurste die je kan vinden?
pi_39003190
quote:
Op maandag 19 juni 2006 14:38 schreef Pietverdriet het volgende:
Die koffie van 6,99 per half pond is dan ook zeker de duurste die je kan vinden?
Nee het is zeker niet het duurste, alleen wel een goed soort (je kan natuurlijk niet gaan vergelijken met AH eigen merk ofzo)

Ik heb nooit gezegd dat het goedkoop is alleen het ontloopt elkaar niet zo heel veel.

Dus stel een middemoot van 22 euro cent per kopje
is dus 10 eurocent verschil met nespresso (32-22 = 10)

dus dan een espresso machine van 300 euro - 100 nespreso = 200 euro / 10cent = 2000 kopjes dus ongeveer 3,5 jaar dan heb je je espresso machine er uit en als je met zijn tweeen ben in een jaar of 2.

Maar ik blijf er bij als je vergelijkt moet je ook gelijkwaardige koffie nemen en illy is daar een van dus dan zijn nespresso en illy (die zou ik zelf ook in mijn espresso machine doen als ik er een had) net zo duur in gebruik.
  maandag 19 juni 2006 @ 15:20:33 #107
45206 Pietverdriet
pi_39003720
quote:
Op maandag 19 juni 2006 15:05 schreef MeZZiN het volgende:

[..]

Nee het is zeker niet het duurste, alleen wel een goed soort (je kan natuurlijk niet gaan vergelijken met AH eigen merk ofzo)

Ik heb nooit gezegd dat het goedkoop is alleen het ontloopt elkaar niet zo heel veel.

Dus stel een middemoot van 22 euro cent per kopje
is dus 10 eurocent verschil met nespresso (32-22 = 10)

dus dan een espresso machine van 300 euro - 100 nespreso = 200 euro / 10cent = 2000 kopjes dus ongeveer 3,5 jaar dan heb je je espresso machine er uit en als je met zijn tweeen ben in een jaar of 2.

Maar ik blijf er bij als je vergelijkt moet je ook gelijkwaardige koffie nemen en illy is daar een van dus dan zijn nespresso en illy (die zou ik zelf ook in mijn espresso machine doen als ik er een had) net zo duur in gebruik.
2000 kopjes is 5 en een half kopje per dag, in 1 jaar, das niets als je met zijn tweeen bent, ik drink een espresso of 5 per dag in mijn eentje.
  maandag 19 juni 2006 @ 15:22:32 #108
120482 mirugai
very fishy
pi_39003767
Een vraagje, waar zijn die rekensommetjes goed voor? Als je een lekkere fles wijn koopt om van te genieten dan ga je toch ook niet uitrekenen hoeveel je per glas of per slok wegdrinkt?
Ik zou gewoon een apparaat en molen aanschaffen voor wat je budget toelaat en daarna gewoon lekkere espressootjes zetten.
En sommige dingen, vooral als je kwaliteit wilt, kosten nu eenmaal wat meer. Ik heb zelf thuis de apparatuur staan voor het bedrag dat ik me kan veroorloven en dat ik erover over heb en vanuit economisch standpunt zal ik nooit quite spelen. Maar dat maakt niet uit. Elke dag geniet ik van lekkere espressootjes en daar gaat 't bij mij om.
  maandag 19 juni 2006 @ 15:24:40 #109
45206 Pietverdriet
pi_39003838
Mirugai, je hebt helemaal gelijk.
pi_39003845
quote:
Op maandag 19 juni 2006 15:22 schreef mirugai het volgende:
Een vraagje, waar zijn die rekensommetjes goed voor? Als je een lekkere fles wijn koopt om van te genieten dan ga je toch ook niet uitrekenen hoeveel je per glas of per slok wegdrinkt?
Ik zou gewoon een apparaat en molen aanschaffen voor wat je budget toelaat en daarna gewoon lekkere espressootjes zetten.
En sommige dingen, vooral als je kwaliteit wilt, kosten nu eenmaal wat meer. Ik heb zelf thuis de apparatuur staan voor het bedrag dat ik me kan veroorloven en dat ik erover over heb en vanuit economisch standpunt zal ik nooit quite spelen. Maar dat maakt niet uit. Elke dag geniet ik van lekkere espressootjes en daar gaat 't bij mij om.
Het ging er omdat er gelijk van uitgegaan word dat Nespresso duur is en dat is niet altijd het geval vandaar.

Maar ik sluit je aan bij jouw want koffie is net zoals wijn wat je lekker vind niet iedereen lekker en hoeveel je er voor uitgeeft is ook heel persoonlijk.
  maandag 19 juni 2006 @ 15:31:32 #111
120482 mirugai
very fishy
pi_39004064
quote:
Op maandag 19 juni 2006 15:24 schreef MeZZiN het volgende:
Het ging er omdat er gelijk van uitgegaan word dat Nespresso duur is en dat is niet altijd het geval vandaar.
ok, dat wist ik niet. Ik had trouwens bij jullie al het idee dat jullie die rekensommetjes niet voor jullie zelf maakten, want jullie lijken me niet de personen om tot op eurocentjes op de kwaliteit van je voedsel te beknibbelen.
pi_39004491
de discussie duur/niet duur werd ook gevoerd toen de senseo kwam nu is t min of meer ge accpeteerd.. voor mij is na smaak gemak de belangrijkste factor.

dat is voor mij de reden geweest een nespresso te maken, smorgens bonen malen...ik durf mij niet eens te scheren smorgens ivm slaaperigheid en messen...
koffie malen...ik zie mijn vingers nu al verdwijnen

denk dat (n)espresso drinkers toch niet zo op de kleintjes letten, ze genieten van hun koppie pleur dat mag wat kosten, als je grootverbruiker bent neem je snel genoeg gewoon snelfiltermaling want dat is vele malen goedkoper dan een (n)espresso
suck my asshole taco bender
pi_39026230
quote:
Op maandag 19 juni 2006 15:43 schreef Remco_h het volgende:
de discussie duur/niet duur werd ook gevoerd toen de senseo kwam nu is t min of meer ge accpeteerd.. voor mij is na smaak gemak de belangrijkste factor.

dat is voor mij de reden geweest een nespresso te maken, smorgens bonen malen...ik durf mij niet eens te scheren smorgens ivm slaaperigheid en messen...
LOL snap wat je bedoeld met nespresso kan iedereen een lekker bakkie zetten zonder dat je wakker hoe te zijn.
quote:
denk dat (n)espresso drinkers toch niet zo op de kleintjes letten, ze genieten van hun koppie pleur dat mag wat kosten, als je grootverbruiker bent neem je snel genoeg gewoon snelfiltermaling want dat is vele malen goedkoper dan een (n)espresso
Als je veel koffie drinkt dan is (N)espresso nooit goedkoop (drink alleen 2x nespresso en voor de rest thee op een dag)
quote:
Op maandag 19 juni 2006 15:31 schreef mirugai het volgende:
ok, dat wist ik niet..
Doel bereikt
  dinsdag 20 juni 2006 @ 09:07:10 #114
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_39026419
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 10:47 schreef Verbal het volgende:
Mijn vriendin en ik willen af van de Senseo, zeker sinds wij hebben gehoord dat dat crème-deel wordt bereikt door de toevoeging van varkensvet
Nee toch?
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  dinsdag 20 juni 2006 @ 09:19:01 #115
45206 Pietverdriet
pi_39026649
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 09:07 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Nee toch?
Volgens mij is dat een broodje aap verhaal.
pi_39026681
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 09:19 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Volgens mij is dat een broodje aap verhaal.
Is het ook volgens mij (het moet altijd op de verpakking staan wat er inzit.

De reden dat senseo een schuimlaagje krijgt is omdat er een schuimkamer/schuimbuisje om schuim te maken. Dit is geen crema zoals op de espresso maar gewoon een beetje lucht bubbeltjes.
pi_39026938
Van senseo.nl:

Hoe ontstaat het creme-laagje op de koffie?
Het Senseo® koffiezetapparaat heeft een unieke, gepatenteerde schuimkamer die ervoor zorgt dat er een creme-laagje op de koffie komt. De basisvarianten Senseo® coffee pads en Senseo® Selection bevatten 100% pure koffie, zonder toevoegingen.

De Senseo® varianten Forbidden Fruits en City Sensations bevatten toevoegingen voor het verkrijgen van de unieke smaak van deze varianten.
Suiker en melk is voor mensen die geen koffie lusten
  dinsdag 20 juni 2006 @ 10:18:18 #118
99899 turnpike
have spacesuit, will travel
pi_39027861
Ach....karbonade's bestaan ook mede uit varkensvet nietwaar ?

Ligt het trouwens aan mij of is iedereen met een senseo apparaat het na een paar maanden al weer helemaal moe ?

Persoonlijk hou ik het maar bij m'n espressokannetje met Lavazza koffie, de koffie van Simon Levelt cs. heeft meestal weinig meerwaarde.
We blijven ons verzetten! En weten doen we niks...
pi_39028028
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 10:18 schreef turnpike het volgende:
Ach....karbonade's bestaan ook mede uit varkensvet nietwaar ?

Ligt het trouwens aan mij of is iedereen met een senseo apparaat het na een paar maanden al weer helemaal moe ?

Persoonlijk hou ik het maar bij m'n espressokannetje met Lavazza koffie, de koffie van Simon Levelt cs. heeft meestal weinig meerwaarde.
De meeste mensen willen toch meer al ze senseo hebben. dus kopen ze een (N)espresso machine en het worden er alleen maar meer omdat je nu bijna overal een ok tot zeer goede espresso kan krijgen!
  dinsdag 20 juni 2006 @ 10:33:00 #120
99899 turnpike
have spacesuit, will travel
pi_39028219
Nou ik bedoel ook dat als ik het afgelopen jaar bij m'n ouders 's avonds een kopje koffie kreeg voorgeschoteld, was het doorgaans een senseo. Waar ze nu steeds vaker weer aankomen met een "ouderwets" snelfiltertje.
We blijven ons verzetten! En weten doen we niks...
pi_39028893
Bij mij staat de senseo er puur omdat ik niet meer ruimte heb in de keuken, en deze gratis kreeg bij mn bankstel. Zo gauw ik een ruimer bemeten huis heb dan gaat de senseo de deur uit en komt er een fijne espressomachine, en eventueel een snelfilterapparaat (is ook lekker op zn tijd). En de senseo? Daar kan ik vast wel iemand blij mee maken tegen die tijd.....
Suiker en melk is voor mensen die geen koffie lusten
  dinsdag 20 juni 2006 @ 11:20:36 #122
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_39029417
Wat is nu het verschil tussen senseo, espresso en nespresso?
  dinsdag 20 juni 2006 @ 11:24:32 #123
45206 Pietverdriet
pi_39029554
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 11:20 schreef Strolie75 het volgende:
Wat is nu het verschil tussen senseo,
hollandse bak DE koffie met nepschuim erop
quote:
espresso
Een echt heel goede espresso is een slokje koffie met een orgastische smaakexplosie die minstens een kwartier in de hoofd blijft rondtikken
quote:
en nespresso?
Bijna net zo goed als een goede espresso
  dinsdag 20 juni 2006 @ 11:26:30 #124
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_39029596
Espresso als smaak ken ik wel. Erg lekker inderdaad. Ik drink het nu meestal in cafe's en restaurants. Ik vroeg me af welke mogelijkheden ik heb qua smaken. Maar nespresso is dus geen "echte" espresso?
pi_39030007
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 11:26 schreef Strolie75 het volgende:
Espresso als smaak ken ik wel. Erg lekker inderdaad. Ik drink het nu meestal in cafe's en restaurants. Ik vroeg me af welke mogelijkheden ik heb qua smaken. Maar nespresso is dus geen "echte" espresso?
Nespresso is wel echte espresso.
Het is alleen een Pod systeem ipv losse koffie in de pod zit nu de koffie zonder extra toevoegiingen ofzo. (als vergelijking het zelfde als senseo pads maar dan wel lekker) Je heb ook iets van 19 bar druk en de zet methode is hetzelfde als espresso alleen het is veel makelijker en sneller en reproduceerbare resultaten zodat elk kopje even lekker is.
  dinsdag 20 juni 2006 @ 11:45:59 #126
45206 Pietverdriet
pi_39030098
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 11:42 schreef MeZZiN het volgende:

[..]

Nespresso is wel echte espresso.
Het is alleen een Pod systeem ipv losse koffie in de pod zit nu de koffie zonder extra toevoegiingen ofzo. (als vergelijking het zelfde als senseo pads maar dan wel lekker) Je heb ook iets van 19 bar druk en de zet methode is hetzelfde als espresso alleen het is veel makelijker en sneller en reproduceerbare resultaten zodat elk kopje even lekker is.
Alleen een erg kleine hoeveelheid koffiepoeder in de cups, zodat het alleen echt goed smaakt bij een heel klein kopje.
pi_39030341
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 11:26 schreef Strolie75 het volgende:
daar zijn de meningen nogsteeds over verdeeld....

ik zeg ja, vele anderen nee
De "espresso" die je in veel restaurants krijgt is gewoon snelfiltermaling met minder water dat noem ik geen espresso.....een nespresso vind ik persoonlijk van veel betere kwaliteit dan wat je in veel restaurants krijgt.

Een "echte" espresso kan je ook in diverse smaken krijgen, naar gelang welke boon je gebruikt veranderd de smaak.
pi_39030399
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 11:45 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Alleen een erg kleine hoeveelheid koffiepoeder in de cups, zodat het alleen echt goed smaakt bij een heel klein kopje.
over t algemeen drink ik geen mokken met espresso (meer)....

(wel eens gedaan, 5 cups nespresso in een mok, slapen kan je dan voorlopig wel ff vergeten)
  dinsdag 20 juni 2006 @ 12:00:43 #129
45206 Pietverdriet
pi_39030575
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 11:55 schreef Remco_h het volgende:

[..]

over t algemeen drink ik geen mokken met espresso (meer)....

(wel eens gedaan, 5 cups nespresso in een mok, slapen kan je dan voorlopig wel ff vergeten)
Ik heb het niet over mokken, maar over echt een heel klein beetje espresso, net genoeg om je mond nat te maken.
pi_39031136
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 12:00 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik heb het niet over mokken, maar over echt een heel klein beetje espresso, net genoeg om je mond nat te maken.
zoals een espresso moet zijn een eierdopje....
  dinsdag 20 juni 2006 @ 13:05:58 #131
120482 mirugai
very fishy
pi_39032680
quote:
Slecht excuus Remco Bij mijn molen moet je moeite doen om je vingers tussen de maalschijven te krijgen. Je zult dan eerst een paar schroeven los moeten draaien, kapje verwijderen en dan je vingers diep in de molen moeten steken wil je wat van je vingers afschrapen.
Gewoon bonen in de vulbak (en dat kun je de vorige dag al doen) en gewoon een pistonhoeveelheid malen (gewoon de knop omzetten) vlak voordat je de espresso zet. Helemaal veilig en slaapproof.
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 12:17 schreef MeZZiN het volgende:
zoals een espresso moet zijn een eierdopje....
man o man, ik krijg er trek van ..... zo'n heet klein rond kopje met een dopje espresso en een mooie hazelnootkleurige dikke cremalaag.....
pi_39032853
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 12:00 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

neem eens een mok
gegarandeerd de hele nacht wakker!!!!
pi_39032904
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 13:05 schreef mirugai het volgende:

[..]

Slecht excuus Remco Helemaal veilig en slaapproof.
ik ben een gevaar met mijn slaperige kop.... dan vermoord ik vast de buurman met mijn bonen maler........
pi_39036547
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 13:05 schreef mirugai het volgende:

[..]

Slecht excuus Remco Bij mijn molen moet je moeite doen om je vingers tussen de maalschijven te krijgen. Je zult dan eerst een paar schroeven los moeten draaien, kapje verwijderen en dan je vingers diep in de molen moeten steken wil je wat van je vingers afschrapen.
Gewoon bonen in de vulbak (en dat kun je de vorige dag al doen) en gewoon een pistonhoeveelheid malen (gewoon de knop omzetten) vlak voordat je de espresso zet. Helemaal veilig en slaapproof.
[..]

man o man, ik krijg er trek van ..... zo'n heet klein rond kopje met een dopje espresso en een mooie hazelnootkleurige dikke cremalaag.....
Nog 2 en half uur en dan
pi_39720280
quote:
Op maandag 12 juni 2006 16:16 schreef speknek het volgende:
Bij de MediaMarkt Utrecht is de Nespresso trouwens al een redelijke tijd in de aanbieding (alhoewel die ook net verlopen kan zijn, weet ik niet): 50 euro voor het goedkoopste model.

(wel na vijftig euro teruggave van Nespresso zelf)
Weet iemand of deze aanbieding nog steeds geldt, of dat er ergens anders een leuke aanbieding loopt voor een dergelijk apparaat? Het lijkt mij namelijk ook wel wat.
And when your fingers find her, she drowns you in her body,
Carving deep blue ripples in the tissues of your mind.
pi_39797925
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 13:07 schreef blue_heron het volgende:

[..]

Weet iemand of deze aanbieding nog steeds geldt, of dat er ergens anders een leuke aanbieding loopt voor een dergelijk apparaat? Het lijkt mij namelijk ook wel wat.
Volgend mij was die aanbieding tot eind juni.
pi_39954310
quote:
Op maandag 19 juni 2006 08:04 schreef MeZZiN het volgende:

[..]

Sorry mijn fout ging er vanuit dat de eerste poster het goed had uitgerekend. Hier een nieuwe update ...

als je koffie bonen haalt van een goed merk (we moeten wel goed vergelijken)
Zoals Illy kost het je 6,99 voor 250 gram bonen.
http://www.kialde.com/shop_nl/product_info.php?products_id=26
Als je dat betaald ben je niet goed bij je hoofd.

Heb hier louter kilo pakken liggen (we drinken veel espresso) Segafredo Intermezzo, Cafe Kimbo of Caffe Universal (Laatste via de Italiaanse groothandel in Hedel) en ik betaal nooit meer dan 10 Euro de kilo. Sterker nog, die Segafredo Intermezzo kostte in de aanbieding slechts 5 Euro in Luxemburg laatst, gewoonweg een koopje.
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
pi_39960250
Wat vinden jullie van E.S.E. / Easy Serving Espresso. Is dit wat?
  woensdag 19 juli 2006 @ 01:10:56 #139
121745 Gauge
God does not play dice
pi_39960457
E.S.E is leuk als je niet veel werk eraan wil hebben.

Ik lees hier dat de druk belangrijk is en en zo hoog mogelijk moet zijn, dat is niet waar! De druk moet hoog zijn maar vooral constant! Is de druk niet constant kan je het resultaat niet goed herhalen.

Elektra maakt goede machines, Ik heb de Elektra S1CO. Redelijk prijzig maar het is het waard.

Vergeet niet dat je espresso moet malen op het moment dat je het zet en dat je de bonen binnen de week consumeert na het branden (met smaakpiek op 4dagen)
  woensdag 19 juli 2006 @ 09:42:49 #140
121745 Gauge
God does not play dice
pi_39965873
Dat gezegd zijnde, als je niet zo kritisch bent en gewoon een goede espresso wil, enkel voor de espresso en niet om de rijke smaken die het bezit te analyseren kan je een leuk apparaat kopen voor onder 150¤.

Er zijn wel degelijk grote verschillen tussen een Simon Levelt koffie en bvb Lavazza of Illy. Er zijn ook best extreme verschillen tussen de verschillende soorten van Lavazza!

Voor espresso niet zo een maler gebruiken met een ronddraaiend schroefblad, dat is waardeloos.

Francis! Francis! is trouwens van Illy, de oprichter heet Francis Ernesto Illy als ik het goed heb Blasfemie om daar Lavazza in te doen.
pi_40323042
Tsja, even een kleine schop, heb zelf nu zo'n Nespresso in huis (gekregen voor het huwelijk), inmiddels bijna alle 12 smaken geprobeerd. Waar haalt iedereen eigenlijk die kuipjes vandaan? Dit in verband met een beetje de dure prijs, ik ben best bereid wat te betalen maar het hoeft niet meteen uit de spuigaten te lopen.
  zondag 30 juli 2006 @ 15:05:58 #142
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_40323081
Bestellen bij Nespresso zelf is de enige manier die ik ken.

Als je slim bent bestel je meer dan 200 capsules, dan vervallen de verzendkosten.
pi_40323118
quote:
Op zondag 30 juli 2006 15:05 schreef Black-Hole het volgende:
Bestellen bij Nespresso zelf is de enige manier die ik ken.

Als je slim bent bestel je meer dan 200 capsules, dan vervallen de verzendkosten.
Tsja, maar dan moet ik een mega-hoeveelheid in huis hebben, en dat kost nogal wat...

Maar voor goede koffie heb ik wel wat over
  zondag 30 juli 2006 @ 15:10:16 #144
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_40323174
quote:
Op zondag 30 juli 2006 15:07 schreef iamredleader het volgende:
Tsja, maar dan moet ik een mega-hoeveelheid in huis hebben, en dat kost nogal wat...

Maar voor goede koffie heb ik wel wat over
Ik bestel dan ook meestal maar 2 a 3 keer peer jaar (200 capsules is ongeveer ¤ 58,-)

Weet ook niet of je surrogaat capsules kan bestellen om de kosten iets te drukken.
pi_40323224
quote:
Op zondag 30 juli 2006 15:10 schreef Black-Hole het volgende:

[..]

Ik bestel dan ook meestal maar 2 a 3 keer peer jaar (200 capsules is ongeveer ¤ 58,-)

Weet ook niet of je surrogaat capsules kan bestellen om de kosten iets te drukken.
Nah, als het maar een klein beetje in de prijs scheelt hoeft het niet zo van mij, maar ik wilde het toch vragen, misschien zijn er mensen die een "gouden tip" hebben.

Maar goed, misschien dat ik dan van de week een grote partij bestel

Sta ik de rest van het jaar helemaal strak
  zondag 30 juli 2006 @ 22:10:07 #146
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_40334963
quote:
Op zondag 30 juli 2006 15:10 schreef Black-Hole het volgende:
Idd dat doe ik ook een dan een beetje inschatten welke smaak je het lekkerste vind en daar je bestelhoeveelheden op aan passen.

Want het maakt hun echt niet uit of je die 200 cups nu van een of van 12 verschillende smaken besteld
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  zondag 30 juli 2006 @ 22:24:15 #147
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_40335507
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 13:16 schreef Verbal het volgende:

[..]

Collega van mij had het erover dat dat in de Keuringsdienst van Waarde zat.

En bedankt voor de tips, verder

V.
Er wordt in zoveel producten toevoegingen gedaan waarvan je denkt als je het weet.. je zou weinig meer kunnen eten hoor..
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_40343391
quote:
Op zondag 30 juli 2006 15:13 schreef iamredleader het volgende:

[..]

Nah, als het maar een klein beetje in de prijs scheelt hoeft het niet zo van mij, maar ik wilde het toch vragen, misschien zijn er mensen die een "gouden tip" hebben.

Maar goed, misschien dat ik dan van de week een grote partij bestel

Sta ik de rest van het jaar helemaal strak
Het wachten is op dat het patent verloop (is al of bijna verlopen) zodat er een kloon komt. maar dat duurt nog wel ff. Dan kan je de prijzen zien dalen. Maar toch 30 euro cent voor een lekker kopje koffie is niet gek hoor! zeker omdat het zo lekker is.
  donderdag 3 augustus 2006 @ 16:29:23 #149
98138 Everett
Damnit, I am the paterfamilias
pi_40454434
Heeft iemand ervaring met (of iets zinnigs te zeggen over) de Solis Design Machine Pro - Type 110?

Ik overweeg dit apparaat al een tijdje, maar kan weinig reviews/informatie vinden. Ik ken het merk niet en ben ook nog niet zo bekend met espresso apparaten. Ben op zoek naar een goede, mooie en niet te dure en dit lijkt me wel wat.

Well, as soon as we get ourselves cleaned up and we get a little smellum in our hair, why, we're gonna feel 100% better about ourselves and about life in general.
  donderdag 3 augustus 2006 @ 17:05:10 #150
121745 Gauge
God does not play dice
pi_40455631
Solis! Wegblijven als je het mij vraagt. Maar op http://www.coffeegeek.com/reviews/consumer?Page=10 denken ze er blijkbaar anders over (Solis in het algemeen, staat geen review van deze geloof ik)

Wat is je budget, de Gaggia Classic is een goede.
  donderdag 3 augustus 2006 @ 17:15:26 #151
98138 Everett
pi_40455939
Waarom zou ik bij Solis uit de buurt moeten blijven, volgens jou? Heeft dat te maken met de degelijkheid van het apparaat, de smaak van de koffie...? En waarop is jouw mening gebaseerd?

Ik bedoel het niet lullig hoor, maar ik ben gewoon benieuwd waarom je dat denkt. Ik had juist het idee dat Solis een goed merk is, omdat ze (bijna) alleen maar professionele apparaten maken.

Budget stopt wel een beetje rond de 450 euro. Het moet wel leuk blijven.

Ik ga de Gaggia Classic ook ees bekijken.
Well, as soon as we get ourselves cleaned up and we get a little smellum in our hair, why, we're gonna feel 100% better about ourselves and about life in general.
  donderdag 3 augustus 2006 @ 17:20:21 #152
121745 Gauge
God does not play dice
pi_40456079
Omdat, ik te maken heb gehad met Solis koffiemalers, duur apparaat en het enige positieve aspect is dat hij mooi op het aanrecht staat. Dan heb je nog de italiaanse merken die op veel vlakken een goede reputatie hebben (zeker gaggia)

Als het budget daar stopt koop je beter de gaggia classic. Dan zal je wel gemalen espresso-koffie moeten kopen en hou rekening ermee dat espresso niet meer te zuipen is als je maling meer dan een week oud is. Liefst een dag, daarom malen ze het ook op het moment dat je het nodig hebt, ultieme versheid.
En als je zelf zou malen heb je voor 180 euro de gaggia MDF maler, beste prijs/kwaliteit.
Niet malen met zo een schroefmalertje! Daar krijg je geen consistente maling mee, en dat is een belangrijk punt bij espresso: consistentie.

Waarschijnlijk krijg je zo een plastic prul-tampertje erbij, die zal je waarschijnlijk ook moeten vervangen (7g koffie voor 35ml goed vlak maken, recht aandrukken met een massakracht van ongeveer 10-15kg, het is vooral belangrijk dat deze kracht altijd hetzelfde is!
Losmaken, even ondersteboven houden, dan nog eens met dezelfde kracht ronddraaien, randjes schoonmaken en in het apparaat stoppen.)
  donderdag 3 augustus 2006 @ 17:23:47 #153
98138 Everett
pi_40456182
Bedankt voor je reactie. Ik had natuurlijk liever gehoord dat het een super apparaat is, maar misschien behoed dit me voor een miskoop. Nog maar even orienteren dus.
  donderdag 3 augustus 2006 @ 17:27:28 #154
121745 Gauge
God does not play dice
pi_40456385
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 17:15 schreef Everett het volgende:
Ik bedoel het niet lullig hoor, maar ik ben gewoon benieuwd waarom je dat denkt. Ik had juist het idee dat Solis een goed merk is, omdat ze (bijna) alleen maar professionele apparaten maken.
Budget stopt wel een beetje rond de 450 euro. Het moet wel leuk blijven.
Ik ga de Gaggia Classic ook ees bekijken.
Solis maakt ook gewone consumerproducten.
Als je budget zich strekt tot rond de 450 euro en je wilt echt voor de kwaliteit van je espresso gaan, dan zou ik een 2e hands & nagekeken Rancilio Siliva of ECM oid. overwegen. Bij div. winkels kun je dat soort machines inclusief garantie voor een bedrag rond de 250 euro vinden. Dan heb je nog geld over voor een fatsoenlijke molen, want dat is net zo belangrijk, misschien wel belangrijker, dan de machine.

Die solis heb ik in een winkel zien staan. Qua design vind ik 't een mooi dingetje. Maar hij is ook erg klein en dat belooft niet veel goeds wbt. de componenten die erin zitten.
  donderdag 3 augustus 2006 @ 17:34:01 #156
121745 Gauge
God does not play dice
pi_40456459
Ik heb zelf de Elektra S1CO trouwens.
pi_40456496
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 17:16 schreef TMoose het volgende:
Ik heb zelf een hele simpele Cafe Treviso van de'longhi. Kost iets meer dan 50 euro bij de blokker volgens mij. Daar komt een hele goede espresso uit. Het belangrijkste is dat je goede koffie gebruikt, en niet bang bent om het goed aan te drukken.

[afbeelding]

Voor de beste smaak maal ik voor elk kopje de benodigde hoeveelheid koffiebonen zelf. Dit heeft een groter effect dan een 10 keer zo duur espresso-apparaat en al gemalen espresso koffie kopen.

Om te malen gebruik ik een SOLIS SCALA 166 koffiemolen. Die zou je voor een euro of 80 bij een koffiespeciaalzaak wel moeten kunnen krijgen.

[afbeelding]
precies dat espresso apparaat gebruik ik ook, al bijna 10 jaar lang, meerdere keren per dag. onverwoestbaar dus, en echt lekkere espresso. zoals je zelf al zegt, zelf vers malen is erg belangrijk. bij dit apparaat moet je even zelf de metalen koffiehouder verwarmen onder de warme kraan, en je kopje het liefst ook even, tegen afkoelen vd espresso. Bij de duurdere apparaten kun je dat automatisch doen, maar daar heb ik geen 100en euro's voor over, misschien ooit bij een volgend apparaat. Maar dan zul je altijd zien dat de dure uitvoering met toeters en bellen het niet zo lang uithoudt als de goedkope en simpele uitvoering.
  donderdag 3 augustus 2006 @ 17:36:33 #158
121745 Gauge
God does not play dice
pi_40456534
Byte_Me, als je hem te warm maakt is je koffie weer slecht...
  donderdag 3 augustus 2006 @ 17:43:43 #159
98138 Everett
pi_40456701
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 17:30 schreef mirugai het volgende:

[..]
dan zou ik een 2e hands & nagekeken Rancilio Siliva of ECM oid. overwegen.
Rancilio Silvia kost Eur 458 en ECM vanaf Eur. 498. Zou ik persoonlijk toch eerder voor een nieuwe gaan.
Het budget is een richtprijs die ik in mijn hoofd heb, maar dat kan eventueel aangepast worden. Het belangrijkste voor mij is dat ik iets goeds in huis haal waar ik geen spijt van krijg. Als ik voor iets meer geld iets kan kopen waarvan ik zeker weet dat ik er jaren (dagelijks) plezier van heb, dan zal ik dat zeker doen.

Het is alleen zo een lastig produkt om vooraf echt goed te kunnen beoordelen (en te duur om een gokje te wagen).
pi_40456750
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 17:36 schreef Gauge het volgende:
Byte_Me, als je hem te warm maakt is je koffie weer slecht...
ik vraag me af of je hem met warm water uit de kraan te warm kunt maken.
  donderdag 3 augustus 2006 @ 17:50:50 #161
121745 Gauge
God does not play dice
pi_40456863
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 17:45 schreef Byte_Me het volgende:

[..]

ik vraag me af of je hem met warm water uit de kraan te warm kunt maken.
Waarschijnlijk niet, maar te koud is dan ook weer niet goed. Dilemma's...
pi_40456905
hoe warm moet het dan zijn?
  donderdag 3 augustus 2006 @ 17:56:25 #163
121745 Gauge
God does not play dice
pi_40457003
Een 95 graden
  donderdag 3 augustus 2006 @ 20:13:31 #164
121745 Gauge
God does not play dice
pi_40460703
Trouwens, hoe raak je af van een espresso-verslaving, ik geloof dat het niet erg gezond is... Het is echt een lichamelijke verslaving, stop ik ermee krijg ik barstende hoofdpijn!
Het bevat een hoop cafestol, wat een diterpeen is als ik het goed heb, wat dan weer niet zo optimaal is voor de metabolisme van je cholesterol.
Kan iemand dat bevestigen?
pi_40468807
Ik overweeg de aanschaf van een Solis SL 70
Kost via Ebay of rechtreeks bij een Duitse internetwinkel ongeveer 230 euro. (inclusief verzendkosten)
Amerikaanse Coffeegeek website is vrij positief over dit apparaat.
Binnen werk is zeker goed, daar twijfel ik niet over.

Heb ook Gaggia overwogen maar las dat een aantal Gaggia's schijnen te roesten.
Verder drink ik momenteel dubbele espresso's met veel melk in een wat hogere mok waarbij ik de melk vantevoren in de mok opschuim, Gaggia valt dan zowiezo af aangezien de ruimte tussen filterhouder en bodemplaat te klein is voor grotere kopjes.
De nieuwe designmodel van Solis ziet er ook aardig uit maar schijnt veel aluminium te bevatten, dat weer minder zou zijn dan messing zoals bij de SL 70.

Iemand praktijkervaring met de nieuwe (design) Solis of met de SL 70?

Ik ben minder tevreden over de Solis importeur in Nederland, heb een week geleden een mail gestuurd maar geen antwoord.
pi_40470492
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 20:13 schreef Gauge het volgende:
Trouwens, hoe raak je af van een espresso-verslaving, ik geloof dat het niet erg gezond is... Het is echt een lichamelijke verslaving, stop ik ermee krijg ik barstende hoofdpijn!
Het bevat een hoop cafestol, wat een diterpeen is als ik het goed heb, wat dan weer niet zo optimaal is voor de metabolisme van je cholesterol.
caffeine verslaving he, wordt gekenmerkt door hoofdpijn. Gaat na 1 a 2 weken helemaal over.
When dry solid
nitrogen triiodide
is touched, even with a feather, it decomposes rather violently
2 NI3 (s) --> N2 (g) + 3 I2 (s)
pi_40471023
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 04:08 schreef Stikstof-tri-iodide het volgende:

[..]

caffeine verslaving he, wordt gekenmerkt door hoofdpijn. Gaat na 1 a 2 weken helemaal over.
Je moet altijd langzaam afbouwen (je hebt het waarschijnlijk ook langzaam opgebouwd)
* MeZZiN heeft geen last gelukkig ben nog niet verslaaf maar vind het wel heel lekker maar 2 kopjes op een dag het je dat probleem niet zo nog.
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 08:53:19 #168
121745 Gauge
God does not play dice
pi_40471568
Ik drink 15-20 ristretto's per dag. En met zo een hoofdpijn voor 2 weken rondlopen is ook niet alles... afbouwen is nogal moeilijk of volledig erafblijven en hoofdpijn en na 2 weken naar 2 kopjes/dag... of niet.
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 08:54:36 #169
121745 Gauge
God does not play dice
pi_40471585
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 00:22 schreef rooienar het volgende:
Heb ook Gaggia overwogen maar las dat een aantal Gaggia's schijnen te roesten.
Verder drink ik momenteel dubbele espresso's met veel melk in een wat hogere mok waarbij ik de melk vantevoren in de mok opschuim, Gaggia valt dan zowiezo af aangezien de ruimte tussen filterhouder en bodemplaat te klein is voor grotere kopjes.
Je moet een espresso-apparaat goed onderhouden natuurlijk. Ik had geen last van roest en toch aantal jaren gehad.

Een cafe laté dus?
pi_40471873
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 08:53 schreef Gauge het volgende:
Ik drink 15-20 ristretto's per dag. En met zo een hoofdpijn voor 2 weken rondlopen is ook niet alles... afbouwen is nogal moeilijk of volledig erafblijven en hoofdpijn en na 2 weken naar 2 kopjes/dag... of niet.
Aandelen nemen in een merk pijnstillers en dan groot inkopen om het probleem op te lossen.
pi_40472436
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 20:13 schreef Gauge het volgende:
ik heb het ook gehad, ik merkte dit ik in het weekend vaak hoofdpijn had. Na een tijdje uitgevogeld dat dit kwam door het gebrek aan koffie/espresso (mijn apparaat stond toen nog op mn werk). Ik ben gewoon minder espresso's gaan drinken en de hoofdpijn ging na een tijdje ook weg. Over dat cholesterol kan ik je niets vertellen, misschien dat pietverdriet het weet.
  zaterdag 5 augustus 2006 @ 15:08:00 #172
154987 robbedoes123
Doe maar een Espresso
pi_40511684
Ik weet het niet met die klachten, volgens mij komt het voor een groot gedeelte door de caffeine. Ga je alleen nog maar arabica koffie drinken en iig koffie zonder robusta bonen (want daar zit vaak veel caffeine in) dan zouden de klachten toch moeten verdwijnen.

Ik heb iig nergens last van en ik drink toch aardig wat bakkies (geen 20 dat vindt ik wel buitensporig veel)

En o ja, vergeet niet als je veel koffie drinkt ook veel water te drinken want op 1 of andere manier waar ik de reden ook niet van weet droog je een beetje uit van veel koffie drinken.

Succes
  zaterdag 5 augustus 2006 @ 18:25:55 #173
121745 Gauge
God does not play dice
pi_40516598
Ik drink enkel arabica, robusta, niet vloeken aub!
  dinsdag 12 december 2006 @ 23:00:59 #174
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_44375673
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 11:41 schreef Xenomaniac het volgende:
Krups is top. Ik heb deze:

[afbeelding]
Die heb ik net via Marktplaats tweede hands aangeschaft.
Ga hem morgen ophalen.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  dinsdag 12 december 2006 @ 23:06:54 #175
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_44375924
Nu een gratis nespresso bij een abbonement op Elle wonen.

Je vriendin iets leuks, jullie samen lekkere koffie . Win > Win
pi_44376736
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 23:06 schreef SHE het volgende:

goeie tip
  woensdag 13 december 2006 @ 11:41:52 #177
98138 Everett
pi_44386495
quote:

Ik ging net even vissen bij mijn vriendin of ze niet toevallig al een abonnement op dat blad heeft (ik ben het overzicht wat dat betreft kwijt). Blijkt ze dus geen abo te hebben, want ze vindt het een "kutblad"
Nu kan ik haar wel lid maken, maar dat is dan echt puur uit eigen belang. Maar toch bedankt voor de tip SHE.
pi_44400232
Wij hebben een nespresso en ik vind het helemaal een feestje. Belangrijkste is natuurlijk de (vind ik) errug lekkere koffie. Maar verder ook het hele concept. Erg slimme marketing, maar het werkt wel! En ja, die Cloonie...........
Meen je dat nou?
pi_44400463
Deze hebben wij:

Jura Impressa Z5
Maakt ook lekkere capucino.
Of het degelijk is weet ik (nog) niet..
  woensdag 13 december 2006 @ 22:17:16 #180
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_44408461
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 23:00 schreef golfer het volgende:

[.

Die heb ik net via Marktplaats tweede hands aangeschaft.
Ga hem morgen ophalen.
Opgehaald, hij doet het prima.
Meteen even bij Simon Lévelt langs gegaan om ons te laten adviseren over een voor het apparaat geschikte espressokoffieboon. Dat werd dus de Corazon.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_44412977
quote:
Op woensdag 13 december 2006 22:17 schreef golfer het volgende:
Meteen even bij Simon Lévelt langs gegaan om ons te laten adviseren over een voor het apparaat geschikte espressokoffieboon. Dat werd dus de Corazon.
Wat een raar verhaal: dat je een boon uitzoekt die voor een apparaat geschikt is. Iha kies je altijd een boonsoort en dan pas je de apparatuur zo aan, dat die zoveel mogelijk smaakstoffen en aroma's uit de boon in het kopje kan krijgen.
  donderdag 14 december 2006 @ 02:05:43 #182
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_44414727
quote:
Op donderdag 14 december 2006 00:22 schreef mirugai het volgende:

Wat een raar verhaal: dat je een boon uitzoekt die voor een apparaat geschikt is. Iha kies je altijd een boonsoort en dan pas je de apparatuur zo aan, dat die zoveel mogelijk smaakstoffen en aroma's uit de boon in het kopje kan krijgen.
Ik had een volle Arabica in gedachten. De deskundige van die winkel vroeg mij wat ik voor apparaat ging gebruiken en zei toen dat die boon een beetje vettige laag achterlaten zou bij zo'n machine en raadde mij dus deze melancheboon aan.
Wie ben ik, als net beginnende espressomachine-gebruiker, om dat tegen te spreken?
Poef.....gone! ©golfer
pi_44416351
quote:
Op donderdag 14 december 2006 00:22 schreef mirugai het volgende:

[..]

In het algemeen? Misschien dat de echte liefhebbers dat doen, maar het lijkt me zeker niet de standaard gang van zaken.
pi_44449444
Hier nog een tevreden gebruiker van een vesuvio! (het koffiekannetje)
Qua prijs is het natuurlijk een lachertje, en ik maak er heel tevreden m'n espressootjes mee. Een nadeel ervan is dat er door de lage druk geen mooi schuimlaagje op je espresso komt. En omdat ze van aluminium zijn, moet je ze elke keer even goed schoonmaken voordat je koffie gaat zetten, want anders krijg je de aanslag die onderin het water reservoir zit mee in je espresso. Dat is in ieder geval erg ongezond, en ook niet lekker, zo'n metalige smaak.

Ik heb nu een 2-p kannetje, maar ik wil er nog wel een 1 en 3 persoons uitvoering bij hebben. Zijn overigens spotgoedkoop bij Dille & kamille
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_45209419
quote:

omdat ik een lange kerstvakantie had en bang was dat er iets mis zou gaan met het bezorgen van de nespresso machine had ik het bestellen uitgesteld tot na de vakantie. Wil ik net het abonnement bestellen, is de actie voorbij
pi_45210250
Volgende maand gaan we voor de Le Cube, van Krups.

woensdag 10 januari 2007 @ 14:33:53 #187
98138 Everett
pi_45211689
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 13:21 schreef Byte_Me het volgende:

[..]
omdat ik een lange kerstvakantie had en bang was dat er iets mis zou gaan met het bezorgen van de nespresso machine had ik het bestellen uitgesteld tot na de vakantie. Wil ik net het abonnement bestellen, is de actie voorbij
Ik heb op 23 januari netjes online het formulier ingevuld (kon toen nog). Ik hoorde maar niets, dus ik heb gebeld. Was de actie zo een succes geweest dat de Nesprosso's op waren. Ik zou nog een brief krijgen
Maar...gisteren was ineens het bedrag afgeschreven. Ik dus bellen (want geen Nespresso = geen abo op Elle), blijkt dat ik nog net op tijd was. Ze hadden er nog een paar gevonden
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 13:47 schreef Strolie75 het volgende:
Volgende maand gaan we voor de Le Cube, van Krups.
[afbeelding]
Tot 14 januari krijg je 50 euro retour bij aankoop van een Nespresso. Volgende maand dus niet meer...
  woensdag 10 januari 2007 @ 14:39:23 #188
98138 Everett
pi_45211878
Oeps, 23 december that is (kon niet meer editten).
  woensdag 10 januari 2007 @ 14:57:20 #189
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_45212471
Hoe verstandig is het om via marktplaats een goedkope 2de hands machine te kopen, qua onderhoud, hoe vaak moet dat gebeuren? Ik wil eerst kijken of het wat voor me is, en dus goedkoop beginen. Maar als de smaakkwaliteit van zo'n goedkope machine (50 euro max tweedehands) dusdanig is, dat ik de machine walgend de struiken inschop na een week...dilemma.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_45257730
Ik weet niet of dat verstandig is, het hangt van verschillende factoren af en de degelijkheid van het toestel in het algemeen... Ik heb intussen een La Cimbali Junior gekregen van iemand, maar nog niet getest want die moet rechtstreeks in de waterleiding geplugt worden... Iemand ervaring met dit toestel, het is het oude model geen idee van leeftijd...
  vrijdag 12 januari 2007 @ 09:02:59 #191
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_45275611
Er staan vor zo'n 70 euro een DeLonghi espresso apparaat te koop bij kijkshop, maar als ik de reakties hier zo zie, kan ik dat maar beter niet doen...toch? Of heeft iemand een kennis die dat ding heeft, en tevreden erover is?
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_45279828
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 18:37 schreef timpie82 het volgende:
Ik weet niet of dat verstandig is, het hangt van verschillende factoren af en de degelijkheid van het toestel in het algemeen... Ik heb intussen een La Cimbali Junior gekregen van iemand, maar nog niet getest want die moet rechtstreeks in de waterleiding geplugt worden... Iemand ervaring met dit toestel, het is het oude model geen idee van leeftijd...
zozo, gekregen! Mazzelpik!
Als hij het doet heb je een topmachine en anders zijn alle onderdelen los te koop. Qua constructie zit dat ding erg goed in elkaar. Het is een kleine commerciele machine. Ik heb er ook een (het oude volledige mechanische model). Met een goede molen erbij kun je er espressootjes uit krijgen waar je van je stoel af valt. En daarom heb ik een stevige stoel, want ik geniet er elke dag van...
pi_45280723
ik kan voor 150 euro aan een Saeco Vienna komen. pas helemaal nagekeken en allerlei slijtende onderdelen vervangen. het klinkt als een leuk apparaat, voral omdat het zo'n automatische is die zelf de bonen maalt. iemand hier ervaring hiermee?
  vrijdag 12 januari 2007 @ 15:59:41 #194
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_45288187
Voor 110e bij de Mediamarkt een Krups XN2008 gehaald (knalgeel - m'n keuken kan wel wat kleur gebruiken en 20e goedkoper dan zwart of grijs haha). Gaat inderdaad nog 50e af, dus netto 60e... da's toch eigenlijk geen geld

Dure Nespresso koffie, maar drink 't meeste toch op m'n werk. Die 2 kopjes per dag thuis zijn wel op te brengen en het is zo ontzettend makkelijk om een goede espresso te maken met die cups... net eerste kopje gemaakt en helemaal blij nu

We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
pi_45288673
@mirugai: een gebruiksaanwijzing zou handig zijn en ik denk dat ik hetzelfde model heb, volledig handmatig! Vreemd is wel dat de waterpomp uit het toestel hangt aan de slangen, waarschijnlijk zal die terug ingebouwd kunnen worden... Ik vermoed dat er wel een probleem met de boiler zal zijn want hoe ontkalk je zo'n toestel? Zijn de onderdelen eigenlijk duur?
pi_45289453
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 16:16 schreef timpie82 het volgende:
@mirugai: een gebruiksaanwijzing zou handig zijn en ik denk dat ik hetzelfde model heb, volledig handmatig! Vreemd is wel dat de waterpomp uit het toestel hangt aan de slangen, waarschijnlijk zal die terug ingebouwd kunnen worden... Ik vermoed dat er wel een probleem met de boiler zal zijn want hoe ontkalk je zo'n toestel? Zijn de onderdelen eigenlijk duur?
De waterpomp hangt aan slangen aan je toestel? Weet je zeker dat het niet de ontkalker is?
Een gebruiksaanwijzing zal lastig worden denk ik. Ik heb op het internet niks kunnen vinden. Een tijd terug had ik een aantal links naar interessante sites, maar ben die helaas kwijt geraakt bij een herinstallatie van m'n comp.
Onderdelen zijn erg prijzig (hebben ze bijv. bij peeze), maar met wat mazzel kun je wat onderdelen op het internet (ebay e.d.) voor een schappelijke prijs vinden.
In wat voor staat is het toestel? Heb je het al een keer open geschroefd?
pi_45292721
Nee nog niet opengedraaid, het is veel gebruikt denk ik en komt uit een horecazaak. Eén van deze dagen wil ik wel opendraaien, maar doe misschien meer kwaad dan goed
  vrijdag 12 januari 2007 @ 19:31:16 #198
18642 detulp050
Oud Reviewer
pi_45293670
Ik heb van mijn vriendin de Magimix M150 gekregen en ben er erg tevreden over Heb van haar ook het mooie welkomstpakket gekregen met 250 cups en een mooie bewaar/presentatiebox

Bij de lokale Harense Smid was hij namelijk 79 euro (model 2006 moest plaatsmaken voor model 2007, dus een absurde afprijzing). Met de bon van Nespresso krijgen we ook nog 50 euro terug, dus netto 29 euro

Er staat er nog eentje voor 99 euro, dus als iemand nog een Nespresso zoekt, Harense Smid in Paddepoel Winkelcentrum
pi_45293974
quote:
Op woensdag 13 december 2006 18:45 schreef Wojworshebn het volgende:
Deze hebben wij:
[afbeelding]
Jura Impressa Z5
Maakt ook lekkere capucino.
Of het degelijk is weet ik (nog) niet..
Maar die is dan ook niet goedkoop

En degelijk is hij zeker. Wij hebben deze net een paar maanden maar daarvoor ook een Jura. Die is een jaar of 6 meegegaan...
When he shall die, take him and cut him out in little stars and he will make the face of heaven so fine that all the world will be in love with night and pay no worship to the garish sun.
Woeiii - Blog
PdeHoog says: je bent tof O+
  vrijdag 12 januari 2007 @ 20:02:14 #200
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_45294575
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 19:31 schreef detulp050 het volgende:
Ik heb van mijn vriendin de Magimix M150 gekregen en ben er erg tevreden over Heb van haar ook het mooie welkomstpakket gekregen met 250 cups en een mooie bewaar/presentatiebox

Bij de lokale Harense Smid was hij namelijk 79 euro (model 2006 moest plaatsmaken voor model 2007, dus een absurde afprijzing). Met de bon van Nespresso krijgen we ook nog 50 euro terug, dus netto 29 euro

Er staat er nog eentje voor 99 euro, dus als iemand nog een Nespresso zoekt, Harense Smid in Paddepoel Winkelcentrum
hee!! daar was ik voordat ik naar de Mediamarkt ging en hij was al weg... alleen prijskaartje lag er nog en een boekje
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')