Heb nog steeds de X1 van francis francis. Schijn daar erg veel geluk mee te hebben want hoor de laatste tijd verhalen van mensen die er veel ellende mee hebben gehad.quote:Op zaterdag 17 juni 2006 10:28 schreef Aarde het volgende:
[..]
welke heb jij tegenwoordig piet? ik kan me nog een topic herinneren waar je een erg kecke foto poste![]()
![]()
ja ik heb die verhalen ook gehoord . erg jammer want hij is wel heel erg mooiquote:Op zaterdag 17 juni 2006 11:29 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Heb nog steeds de X1 van francis francis. Schijn daar erg veel geluk mee te hebben want hoor de laatste tijd verhalen van mensen die er veel ellende mee hebben gehad.
[afbeelding]
En 2 bakjes per dag is weinig zelfs voor 1 persoon.quote:Op zaterdag 17 juni 2006 11:02 schreef Nytro het volgende:
[..]
idd![]()
moet 40 cent meer zijn, dus 143 euro meer bij 2 bakjes per dag.
Sorry mijn fout ging er vanuit dat de eerste poster het goed had uitgerekend.quote:Op zaterdag 17 juni 2006 09:16 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je hebt alleen maar gelijk als je 1 bakje per dag drinkt, hoe meer er gedronken wordt, hoe groter het verschil wordt.
Mijn huis was tijdenlang een zoete inval voor vrienden en collega´s die lekker aan de espresso zaten, dit had een kapitaal gekost aan nespresso.
Als je een gezin hebt waar iedereen graag een bakkie drinkt dan kom je gemakkelijk op een 12 tot 16 per dag, en dan komt daar nog bezoek bij.
Nee het is zeker niet het duurste, alleen wel een goed soort (je kan natuurlijk niet gaan vergelijken met AH eigen merk ofzo)quote:Op maandag 19 juni 2006 14:38 schreef Pietverdriet het volgende:
Die koffie van 6,99 per half pond is dan ook zeker de duurste die je kan vinden?
2000 kopjes is 5 en een half kopje per dag, in 1 jaar, das niets als je met zijn tweeen bent, ik drink een espresso of 5 per dag in mijn eentje.quote:Op maandag 19 juni 2006 15:05 schreef MeZZiN het volgende:
[..]
Nee het is zeker niet het duurste, alleen wel een goed soort (je kan natuurlijk niet gaan vergelijken met AH eigen merk ofzo)
Ik heb nooit gezegd dat het goedkoop is alleen het ontloopt elkaar niet zo heel veel.
Dus stel een middemoot van 22 euro cent per kopje
is dus 10 eurocent verschil met nespresso (32-22 = 10)
dus dan een espresso machine van 300 euro - 100 nespreso = 200 euro / 10cent = 2000 kopjes dus ongeveer 3,5 jaar dan heb je je espresso machine er uit en als je met zijn tweeen ben in een jaar of 2.
Maar ik blijf er bij als je vergelijkt moet je ook gelijkwaardige koffie nemen en illy is daar een van dus dan zijn nespresso en illy (die zou ik zelf ook in mijn espresso machine doen als ik er een had) net zo duur in gebruik.
Het ging er omdat er gelijk van uitgegaan word dat Nespresso duur is en dat is niet altijd het geval vandaar.quote:Op maandag 19 juni 2006 15:22 schreef mirugai het volgende:
Een vraagje, waar zijn die rekensommetjes goed voor? Als je een lekkere fles wijn koopt om van te genieten dan ga je toch ook niet uitrekenen hoeveel je per glas of per slok wegdrinkt?
Ik zou gewoon een apparaat en molen aanschaffen voor wat je budget toelaat en daarna gewoon lekkere espressootjes zetten.
En sommige dingen, vooral als je kwaliteit wilt, kosten nu eenmaal wat meer. Ik heb zelf thuis de apparatuur staan voor het bedrag dat ik me kan veroorloven en dat ik erover over heb en vanuit economisch standpunt zal ik nooit quite spelen. Maar dat maakt niet uit. Elke dag geniet ik van lekkere espressootjes en daar gaat 't bij mij om.
ok, dat wist ik niet. Ik had trouwens bij jullie al het idee dat jullie die rekensommetjes niet voor jullie zelf maakten, want jullie lijken me niet de personen om tot op eurocentjes op de kwaliteit van je voedsel te beknibbelen.quote:Op maandag 19 juni 2006 15:24 schreef MeZZiN het volgende:
Het ging er omdat er gelijk van uitgegaan word dat Nespresso duur is en dat is niet altijd het geval vandaar.
LOL snap wat je bedoeld met nespresso kan iedereen een lekker bakkie zetten zonder dat je wakker hoe te zijn.quote:Op maandag 19 juni 2006 15:43 schreef Remco_h het volgende:
de discussie duur/niet duur werd ook gevoerd toen de senseo kwamnu is t min of meer ge accpeteerd.. voor mij is na smaak gemak de belangrijkste factor.
dat is voor mij de reden geweest een nespresso te maken, smorgens bonen malen...ik durf mij niet eens te scheren smorgens ivm slaaperigheid en messen...
koffie malen...ik zie mijn vingers nu al verdwijnen
Als je veel koffie drinkt dan is (N)espresso nooit goedkoop (drink alleen 2x nespresso en voor de rest thee op een dag)quote:Op maandag 19 juni 2006 15:43 schreef Remco_h het volgende:
denk dat (n)espresso drinkers toch niet zo op de kleintjes letten, ze genieten van hun koppie pleur dat mag wat kosten, als je grootverbruiker bent neem je snel genoeg gewoon snelfiltermaling want dat is vele malen goedkoper dan een (n)espresso
Doel bereiktquote:Op maandag 19 juni 2006 15:31 schreef mirugai het volgende:
ok, dat wist ik niet..
Nee toch?quote:Op dinsdag 14 maart 2006 10:47 schreef Verbal het volgende:
Mijn vriendin en ik willen af van de Senseo, zeker sinds wij hebben gehoord dat dat crème-deel wordt bereikt door de toevoeging van varkensvet
Volgens mij is dat een broodje aap verhaal.quote:
Is het ook volgens mij (het moet altijd op de verpakking staan wat er inzit.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 09:19 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Volgens mij is dat een broodje aap verhaal.
De meeste mensen willen toch meer al ze senseo hebben. dus kopen ze een (N)espresso machine en het worden er alleen maar meer omdat je nu bijna overal een ok tot zeer goede espresso kan krijgen!quote:Op dinsdag 20 juni 2006 10:18 schreef turnpike het volgende:
Ach....karbonade's bestaan ook mede uit varkensvet nietwaar ?
Ligt het trouwens aan mij of is iedereen met een senseo apparaat het na een paar maanden al weer helemaal moe ?
Persoonlijk hou ik het maar bij m'n espressokannetje met Lavazza koffie, de koffie van Simon Levelt cs. heeft meestal weinig meerwaarde.
hollandse bak DE koffie met nepschuim eropquote:Op dinsdag 20 juni 2006 11:20 schreef Strolie75 het volgende:
Wat is nu het verschil tussen senseo,
Een echt heel goede espresso is een slokje koffie met een orgastische smaakexplosie die minstens een kwartier in de hoofd blijft rondtikkenquote:espresso
Bijna net zo goed als een goede espressoquote:en nespresso?
Nespresso is wel echte espresso.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 11:26 schreef Strolie75 het volgende:
Espresso als smaak ken ik wel. Erg lekker inderdaad. Ik drink het nu meestal in cafe's en restaurants. Ik vroeg me af welke mogelijkheden ik heb qua smaken. Maar nespresso is dus geen "echte" espresso?
Alleen een erg kleine hoeveelheid koffiepoeder in de cups, zodat het alleen echt goed smaakt bij een heel klein kopje.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 11:42 schreef MeZZiN het volgende:
[..]
Nespresso is wel echte espresso.
Het is alleen een Pod systeem ipv losse koffie in de pod zit nu de koffie zonder extra toevoegiingen ofzo. (als vergelijking het zelfde als senseo pads maar dan wel lekker) Je heb ook iets van 19 bar druk en de zet methode is hetzelfde als espresso alleen het is veel makelijker en sneller en reproduceerbare resultaten zodat elk kopje even lekker is.
daar zijn de meningen nogsteeds over verdeeld....quote:Op dinsdag 20 juni 2006 11:26 schreef Strolie75 het volgende:
Espresso als smaak ken ik wel. Erg lekker inderdaad. Ik drink het nu meestal in cafe's en restaurants. Ik vroeg me af welke mogelijkheden ik heb qua smaken. Maar nespresso is dus geen "echte" espresso?
over t algemeen drink ik geen mokken met espresso (meer)....quote:Op dinsdag 20 juni 2006 11:45 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Alleen een erg kleine hoeveelheid koffiepoeder in de cups, zodat het alleen echt goed smaakt bij een heel klein kopje.
Ik heb het niet over mokken, maar over echt een heel klein beetje espresso, net genoeg om je mond nat te maken.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 11:55 schreef Remco_h het volgende:
[..]
over t algemeen drink ik geen mokken met espresso (meer)....
(wel eens gedaan, 5 cups nespresso in een mok, slapen kan je dan voorlopig wel ff vergeten)
zoals een espresso moet zijn een eierdopje....quote:Op dinsdag 20 juni 2006 12:00 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik heb het niet over mokken, maar over echt een heel klein beetje espresso, net genoeg om je mond nat te maken.
Slecht excuus Remcoquote:Op maandag 19 juni 2006 15:43 schreef Remco_h het volgende:
dat is voor mij de reden geweest een nespresso te maken, smorgens bonen malen...ik durf mij niet eens te scheren smorgens ivm slaaperigheid en messen...
koffie malen...ik zie mijn vingers nu al verdwijnen
man o man, ik krijg er trek van ..... zo'n heet klein rond kopje met een dopje espresso en een mooie hazelnootkleurige dikke cremalaag.....quote:Op dinsdag 20 juni 2006 12:17 schreef MeZZiN het volgende:
zoals een espresso moet zijn een eierdopje....
neem eens een mokquote:Op dinsdag 20 juni 2006 12:00 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik heb het niet over mokken, maar over echt een heel klein beetje espresso, net genoeg om je mond nat te maken.
ik ben een gevaar met mijn slaperige kop.... dan vermoord ik vast de buurman met mijn bonen maler........quote:Op dinsdag 20 juni 2006 13:05 schreef mirugai het volgende:
[..]
Slecht excuus RemcoHelemaal veilig en slaapproof.
Nog 2 en half uur en danquote:Op dinsdag 20 juni 2006 13:05 schreef mirugai het volgende:
[..]
Slecht excuus RemcoBij mijn molen moet je moeite doen om je vingers tussen de maalschijven te krijgen. Je zult dan eerst een paar schroeven los moeten draaien, kapje verwijderen en dan je vingers diep in de molen moeten steken wil je wat van je vingers afschrapen.
Gewoon bonen in de vulbak (en dat kun je de vorige dag al doen) en gewoon een pistonhoeveelheid malen (gewoon de knop omzetten) vlak voordat je de espresso zet. Helemaal veilig en slaapproof.
[..]
man o man, ik krijg er trek van ..... zo'n heet klein rond kopje met een dopje espresso en een mooie hazelnootkleurige dikke cremalaag.....
Weet iemand of deze aanbieding nog steeds geldt, of dat er ergens anders een leuke aanbieding loopt voor een dergelijk apparaat? Het lijkt mij namelijk ook wel wat.quote:Op maandag 12 juni 2006 16:16 schreef speknek het volgende:
Bij de MediaMarkt Utrecht is de Nespresso trouwens al een redelijke tijd in de aanbieding (alhoewel die ook net verlopen kan zijn, weet ik niet): 50 euro voor het goedkoopste model.
(wel na vijftig euro teruggave van Nespresso zelf)
Volgend mij was die aanbieding tot eind juni.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 13:07 schreef blue_heron het volgende:
[..]
Weet iemand of deze aanbieding nog steeds geldt, of dat er ergens anders een leuke aanbieding loopt voor een dergelijk apparaat? Het lijkt mij namelijk ook wel wat.
Als je dat betaald ben je niet goed bij je hoofd.quote:Op maandag 19 juni 2006 08:04 schreef MeZZiN het volgende:
[..]
Sorry mijn fout ging er vanuit dat de eerste poster het goed had uitgerekend.Hier een nieuwe update ...
als je koffie bonen haalt van een goed merk (we moeten wel goed vergelijken)
Zoals Illy kost het je 6,99 voor 250 gram bonen.
http://www.kialde.com/shop_nl/product_info.php?products_id=26
Tsja, maar dan moet ik een mega-hoeveelheid in huis hebben, en dat kost nogal wat...quote:Op zondag 30 juli 2006 15:05 schreef Black-Hole het volgende:
Bestellen bij Nespresso zelf is de enige manier die ik ken.
Als je slim bent bestel je meer dan 200 capsules, dan vervallen de verzendkosten.
Ik bestel dan ook meestal maar 2 a 3 keer peer jaarquote:Op zondag 30 juli 2006 15:07 schreef iamredleader het volgende:
Tsja, maar dan moet ik een mega-hoeveelheid in huis hebben, en dat kost nogal wat...
Maar voor goede koffie heb ik wel wat over![]()
![]()
![]()
Nah, als het maar een klein beetje in de prijs scheelt hoeft het niet zo van mij, maar ik wilde het toch vragen, misschien zijn er mensen die een "gouden tip" hebben.quote:Op zondag 30 juli 2006 15:10 schreef Black-Hole het volgende:
[..]
Ik bestel dan ook meestal maar 2 a 3 keer peer jaar(200 capsules is ongeveer ¤ 58,-)
Weet ook niet of je surrogaat capsules kan bestellen om de kosten iets te drukken.
Idd dat doe ik ook een dan een beetje inschatten welke smaak je het lekkerste vind en daar je bestelhoeveelheden op aan passen.quote:Op zondag 30 juli 2006 15:10 schreef Black-Hole het volgende:
Ik bestel dan ook meestal maar 2 a 3 keer peer jaar(200 capsules is ongeveer ¤ 58,-)
Er wordt in zoveel producten toevoegingen gedaan waarvan je denktquote:Op dinsdag 14 maart 2006 13:16 schreef Verbal het volgende:
[..]
Collega van mij had het erover dat dat in de Keuringsdienst van Waarde zat.
En bedankt voor de tips, verder
V.
Het wachten is op dat het patent verloop (is al of bijna verlopen) zodat er een kloon komt. maar dat duurt nog wel ff. Dan kan je de prijzen zien dalen. Maar toch 30 euro cent voor een lekker kopje koffie is niet gek hoor! zeker omdat het zo lekker is.quote:Op zondag 30 juli 2006 15:13 schreef iamredleader het volgende:
[..]
Nah, als het maar een klein beetje in de prijs scheelt hoeft het niet zo van mij, maar ik wilde het toch vragen, misschien zijn er mensen die een "gouden tip" hebben.
Maar goed, misschien dat ik dan van de week een grote partij bestel
Sta ik de rest van het jaar helemaal strak![]()
![]()
Solis maakt ook gewone consumerproducten.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 17:15 schreef Everett het volgende:
Ik bedoel het niet lullig hoor, maar ik ben gewoon benieuwd waarom je dat denkt. Ik had juist het idee dat Solis een goed merk is, omdat ze (bijna) alleen maar professionele apparaten maken.
Budget stopt wel een beetje rond de 450 euro. Het moet wel leuk blijven.
Ik ga de Gaggia Classic ook ees bekijken.
precies dat espresso apparaat gebruik ik ook, al bijna 10 jaar lang, meerdere keren per dag. onverwoestbaar dus, en echt lekkere espresso. zoals je zelf al zegt, zelf vers malen is erg belangrijk. bij dit apparaat moet je even zelf de metalen koffiehouder verwarmen onder de warme kraan, en je kopje het liefst ook even, tegen afkoelen vd espresso. Bij de duurdere apparaten kun je dat automatisch doen, maar daar heb ik geen 100en euro's voor over, misschien ooit bij een volgend apparaat. Maar dan zul je altijd zien dat de dure uitvoering met toeters en bellen het niet zo lang uithoudt als de goedkope en simpele uitvoering.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 17:16 schreef TMoose het volgende:
Ik heb zelf een hele simpele Cafe Treviso van de'longhi. Kost iets meer dan 50 euro bij de blokker volgens mij. Daar komt een hele goede espresso uit. Het belangrijkste is dat je goede koffie gebruikt, en niet bang bent om het goed aan te drukken.
[afbeelding]
Voor de beste smaak maal ik voor elk kopje de benodigde hoeveelheid koffiebonen zelf. Dit heeft een groter effect dan een 10 keer zo duur espresso-apparaat en al gemalen espresso koffie kopen.
Om te malen gebruik ik een SOLIS SCALA 166 koffiemolen. Die zou je voor een euro of 80 bij een koffiespeciaalzaak wel moeten kunnen krijgen.
[afbeelding]
Rancilio Silvia kost Eur 458 en ECM vanaf Eur. 498. Zou ik persoonlijk toch eerder voor een nieuwe gaan.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 17:30 schreef mirugai het volgende:
[..]
dan zou ik een 2e hands & nagekeken Rancilio Siliva of ECM oid. overwegen.
ik vraag me af of je hem met warm water uit de kraan te warm kunt maken.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 17:36 schreef Gauge het volgende:
Byte_Me, als je hem te warm maakt is je koffie weer slecht...
Waarschijnlijk niet, maar te koud is dan ook weer niet goed. Dilemma's...quote:Op donderdag 3 augustus 2006 17:45 schreef Byte_Me het volgende:
[..]
ik vraag me af of je hem met warm water uit de kraan te warm kunt maken.
caffeine verslaving he, wordt gekenmerkt door hoofdpijn. Gaat na 1 a 2 weken helemaal over.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 20:13 schreef Gauge het volgende:
Trouwens, hoe raak je af van een espresso-verslaving, ik geloof dat het niet erg gezond is... Het is echt een lichamelijke verslaving, stop ik ermee krijg ik barstende hoofdpijn!
Het bevat een hoop cafestol, wat een diterpeen is als ik het goed heb, wat dan weer niet zo optimaal is voor de metabolisme van je cholesterol.
Kan iemand dat bevestigen?
Je moet altijd langzaam afbouwen (je hebt het waarschijnlijk ook langzaam opgebouwd)quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 04:08 schreef Stikstof-tri-iodide het volgende:
[..]
caffeine verslaving he, wordt gekenmerkt door hoofdpijn. Gaat na 1 a 2 weken helemaal over.
Je moet een espresso-apparaat goed onderhouden natuurlijk. Ik had geen last van roest en toch aantal jaren gehad.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 00:22 schreef rooienar het volgende:
Heb ook Gaggia overwogen maar las dat een aantal Gaggia's schijnen te roesten.
Verder drink ik momenteel dubbele espresso's met veel melk in een wat hogere mok waarbij ik de melk vantevoren in de mok opschuim, Gaggia valt dan zowiezo af aangezien de ruimte tussen filterhouder en bodemplaat te klein is voor grotere kopjes.
Aandelen nemen in een merk pijnstillers en dan groot inkopen om het probleem op te lossen.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 08:53 schreef Gauge het volgende:
Ik drink 15-20 ristretto's per dag. En met zo een hoofdpijn voor 2 weken rondlopen is ook niet alles... afbouwen is nogal moeilijk of volledig erafblijven en hoofdpijn en na 2 weken naar 2 kopjes/dag... of niet.
ik heb het ook gehad, ik merkte dit ik in het weekend vaak hoofdpijn had. Na een tijdje uitgevogeld dat dit kwam door het gebrek aan koffie/espresso (mijn apparaat stond toen nog op mn werk). Ik ben gewoon minder espresso's gaan drinken en de hoofdpijn ging na een tijdje ook weg. Over dat cholesterol kan ik je niets vertellen, misschien dat pietverdriet het weet.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 20:13 schreef Gauge het volgende:
Trouwens, hoe raak je af van een espresso-verslaving, ik geloof dat het niet erg gezond is... Het is echt een lichamelijke verslaving, stop ik ermee krijg ik barstende hoofdpijn!
Het bevat een hoop cafestol, wat een diterpeen is als ik het goed heb, wat dan weer niet zo optimaal is voor de metabolisme van je cholesterol.
Kan iemand dat bevestigen?
Die heb ik net via Marktplaats tweede hands aangeschaft.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 11:41 schreef Xenomaniac het volgende:
Krups is top. Ik heb deze:
[afbeelding]
goeie tipquote:Op dinsdag 12 december 2006 23:06 schreef SHE het volgende:
Nu een gratis nespresso bij een abbonement op Elle wonen.
Je vriendin iets leuks, jullie samen lekkere koffie . Win > Win
Ik ging net even vissen bij mijn vriendin of ze niet toevallig al een abonnement op dat blad heeft (ik ben het overzicht wat dat betreft kwijt). Blijkt ze dus geen abo te hebben, want ze vindt het een "kutblad"quote:Op dinsdag 12 december 2006 23:06 schreef SHE het volgende:
Opgehaald, hij doet het prima.quote:Op dinsdag 12 december 2006 23:00 schreef golfer het volgende:
[.
Die heb ik net via Marktplaats tweede hands aangeschaft.
Ga hem morgen ophalen.
Wat een raar verhaal: dat je een boon uitzoekt die voor een apparaat geschikt is. Iha kies je altijd een boonsoort en dan pas je de apparatuur zo aan, dat die zoveel mogelijk smaakstoffen en aroma's uit de boon in het kopje kan krijgen.quote:Op woensdag 13 december 2006 22:17 schreef golfer het volgende:
Meteen even bij Simon Lévelt langs gegaan om ons te laten adviseren over een voor het apparaat geschikte espressokoffieboon. Dat werd dus de Corazon.
Ik had een volle Arabica in gedachten. De deskundige van die winkel vroeg mij wat ik voor apparaat ging gebruiken en zei toen dat die boon een beetje vettige laag achterlaten zou bij zo'n machine en raadde mij dus deze melancheboon aan.quote:Op donderdag 14 december 2006 00:22 schreef mirugai het volgende:
Wat een raar verhaal: dat je een boon uitzoekt die voor een apparaat geschikt is. Iha kies je altijd een boonsoort en dan pas je de apparatuur zo aan, dat die zoveel mogelijk smaakstoffen en aroma's uit de boon in het kopje kan krijgen.
In het algemeen? Misschien dat de echte liefhebbers dat doen, maar het lijkt me zeker niet de standaard gang van zaken.quote:Op donderdag 14 december 2006 00:22 schreef mirugai het volgende:
[..]
Wat een raar verhaal: dat je een boon uitzoekt die voor een apparaat geschikt is. Iha kies je altijd een boonsoort en dan pas je de apparatuur zo aan, dat die zoveel mogelijk smaakstoffen en aroma's uit de boon in het kopje kan krijgen.
omdat ik een lange kerstvakantie had en bang was dat er iets mis zou gaan met het bezorgen van de nespresso machine had ik het bestellen uitgesteld tot na de vakantie. Wil ik net het abonnement bestellen, is de actie voorbijquote:Op dinsdag 12 december 2006 23:06 schreef SHE het volgende:
Ik heb op 23 januari netjes online het formulier ingevuld (kon toen nog). Ik hoorde maar niets, dus ik heb gebeld. Was de actie zo een succes geweest dat de Nesprosso's op waren. Ik zou nog een brief krijgenquote:Op woensdag 10 januari 2007 13:21 schreef Byte_Me het volgende:
[..]
omdat ik een lange kerstvakantie had en bang was dat er iets mis zou gaan met het bezorgen van de nespresso machine had ik het bestellen uitgesteld tot na de vakantie. Wil ik net het abonnement bestellen, is de actie voorbij
Tot 14 januari krijg je 50 euro retour bij aankoop van een Nespresso. Volgende maand dus niet meer...quote:Op woensdag 10 januari 2007 13:47 schreef Strolie75 het volgende:
Volgende maand gaan we voor de Le Cube, van Krups.
[afbeelding]
zozo, gekregen! Mazzelpik!quote:Op donderdag 11 januari 2007 18:37 schreef timpie82 het volgende:
Ik weet niet of dat verstandig is, het hangt van verschillende factoren af en de degelijkheid van het toestel in het algemeen... Ik heb intussen een La Cimbali Junior gekregen van iemand, maar nog niet getest want die moet rechtstreeks in de waterleiding geplugt worden... Iemand ervaring met dit toestel, het is het oude model geen idee van leeftijd...
De waterpomp hangt aan slangen aan je toestel? Weet je zeker dat het niet de ontkalker is?quote:Op vrijdag 12 januari 2007 16:16 schreef timpie82 het volgende:
@mirugai: een gebruiksaanwijzing zou handig zijn en ik denk dat ik hetzelfde model heb, volledig handmatig! Vreemd is wel dat de waterpomp uit het toestel hangt aan de slangen, waarschijnlijk zal die terug ingebouwd kunnen worden... Ik vermoed dat er wel een probleem met de boiler zal zijn want hoe ontkalk je zo'n toestel? Zijn de onderdelen eigenlijk duur?
Maar die is dan ook niet goedkoopquote:Op woensdag 13 december 2006 18:45 schreef Wojworshebn het volgende:
Deze hebben wij:
[afbeelding]
Jura Impressa Z5
Maakt ook lekkere capucino.
Of het degelijk is weet ik (nog) niet..
hee!! daar was ik voordat ik naar de Mediamarkt ging en hij was al weg... alleen prijskaartje lag er nog en een boekjequote:Op vrijdag 12 januari 2007 19:31 schreef detulp050 het volgende:
Ik heb van mijn vriendin de Magimix M150 gekregen en ben er erg tevreden overHeb van haar ook het mooie welkomstpakket gekregen met 250 cups en een mooie bewaar/presentatiebox
Bij de lokale Harense Smid was hij namelijk 79 euro (model 2006 moest plaatsmaken voor model 2007, dus een absurde afprijzing). Met de bon van Nespresso krijgen we ook nog 50 euro terug, dus netto 29 euro
Er staat er nog eentje voor 99 euro, dus als iemand nog een Nespresso zoekt, Harense Smid in Paddepoel Winkelcentrum
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |