quote:Op dinsdag 14 maart 2006 00:30 schreef Lucille het volgende:
Winterdiesel is in Nederland ook nog niet nodig.
Hier is het af en toe ook koud.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 00:30 schreef Lucille het volgende:
Overigens is de diesel die je nu in Nederland tankt wel degelijk anders dan de zomerdiesel, aangezien die al bij enkele graden boven nul gaat vlokken (door de paraffine). Maar pas bij temperaturen die onder de -10 gaan komen zal je met onze diesel last hebben. Die temperaturen heb ik nog niet echt gezien dit jaar.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 00:33 schreef Keiichi het volgende:
[..]
Hier is het af en toe ook koud.
en iedereen had me altijd wijs gemaakt dat er wel gebruik gemaakt werd van winterdiesel in NL![]()
Dat was vroeger..... tegenwoordig zjin de motoren zo strak afgesteld (vanwege emissienormen), dat ze een halve liter benzine op een tank niet kunnen hebben. Oudere diesels konden dat blijkbaar wel hebben.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 05:48 schreef buzzer het volgende:
en anders gooi je 1-2 liter benzine erdoor op een tank diesel als je denkt dat het kouder wordt, maar in principe voldoet onze diesel prima.
Het gaat om de vlokken die zich in de tank vormenquote:Op dinsdag 14 maart 2006 07:22 schreef wobbel het volgende:
Diesel wordt toch eerst verwarmd ofzo voordat het in de motor gaat? Waar moet je dan op blijven wachten als je een dieselauto wilt starten
vlokkenquote:Op dinsdag 14 maart 2006 07:42 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Het gaat om de vlokken die zich in de tank vormen
Laat je dan ook beter informerenquote:Op dinsdag 14 maart 2006 00:29 schreef Keiichi het volgende:
Bedankt nederland met jullie flutdisel, voor hetzelfde geld was zo'n zotte duitser vol achter op me ingereden.
quote:Op dinsdag 14 maart 2006 09:24 schreef Bob-B het volgende:
Begin een benzine achtige auto te rijden, of gas
Die pompbediende vertelde me ook dat ik gewoon wat extra benzine erbij zou kunnen gooien. Ik heb een iets ouder dieseltje, dus niets nada aan 'moderne' techniekjes.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 07:36 schreef schippie het volgende:
[..]
Dat was vroeger..... tegenwoordig zjin de motoren zo strak afgesteld (vanwege emissienormen), dat ze een halve liter benzine op een tank niet kunnen hebben. Oudere diesels konden dat blijkbaar wel hebben.
Zo dat heb je dan maar even geleerd vandaag!quote:Op dinsdag 14 maart 2006 15:03 schreef Camplo het volgende:
Winterdiesel
Lol ik denk hij maakt een grapje, meent ie het nog serieus ook. Geen idee dat dat bestond.
gisternacht was het in oostnederland -10quote:Op dinsdag 14 maart 2006 00:38 schreef Lucille het volgende:
[..]
Overigens is de diesel die je nu in Nederland tankt wel degelijk anders dan de zomerdiesel, aangezien die al bij enkele graden boven nul gaat vlokken (door de paraffine). Maar pas bij temperaturen die onder de -10 gaan komen zal je met onze diesel last hebben. Die temperaturen heb ik nog niet echt gezien dit jaar.
Nu mn schoolwerk nogquote:Op dinsdag 14 maart 2006 15:04 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Zo dat heb je dan maar even geleerd vandaag!
Oh nee HET is terugquote:Op dinsdag 14 maart 2006 15:05 schreef 2609 het volgende:
wat is winterdiesel nou weer :S
quote:
quote:
quote:Dieselbrandstof in de winter
De meest voorkomende problemen bij auto's met een dieselmotor in de winter zijn:
• bevriezing van water in het brandstoffilter;
• het zogenoemde 'vlokken' van de brandstof.
Om dat te voorkomen leveren de meeste brandstofmaatschappijen elk jaar vanaf oktober 'winterdiesel'. Hier zit geen paraffine in, die stof die de vlokvorming veroorzaakt.
Normale zomerdiesel kan al bij enkele graden boven nul gaan vlokken! Winterdiesel is meestal gegarandeerd tot - 20 graden Celcius.Een bekend middel om dieselolie beter bestand te maken tegen bevriezing was het toevoegen van benzine of petroleum. Dat mag zeker bij moderne dieselmotoren absoluut niet meer! Er kan namelijk door een gebrek aan smering ernstige schade ontstaan aan de dieselpomp.
Voorkomen is ook in dit geval weer beter dan genezen. Daarom hebben sommige autoconstructeurs deze problemen al voorzien. Zij monteren standaard een verwarmd brandstoffilter. Als uw dieselauto dit niet heeft, kan de dealer dit alsnog monteren. Prijzen liggen in de buurt van de ¤ 200,-.
En als er toch moet worden 'genezen'? Als de brandstof toch is gaan vlokken, kunt u de auto het beste in een verwarmde ruimte brengen. Of anders moet u met een föhn het brandstoffilter en de leidingen trachten te ontdooien.
Betaal jij de extra kosten die ik kwijt ben per jaar? Aangezien je in je fantasie toch geld genoeg hebt!quote:
ik ken je niet eens jaloersequote:Op dinsdag 14 maart 2006 15:19 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Betaal jij de extra kosten die ik kwijt ben per jaar? Aangezien je in je fantasie toch geld genoeg hebt!
dat compenseert zich wel weer in de wegenbelastingquote:Op dinsdag 14 maart 2006 15:19 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Betaal jij de extra kosten die ik kwijt ben per jaar? Aangezien je in je fantasie toch geld genoeg hebt!
Misschien diesel dat je in de winter moet gebruiken omdat er ander iets (met een moeilijk woord: vlokken) gaat gebeuren!quote:Op dinsdag 14 maart 2006 15:05 schreef 2609 het volgende:
wat is winterdiesel nou weer :S
Ga je inlezen!quote:Op dinsdag 14 maart 2006 18:59 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
dat compenseert zich wel weer in de wegenbelasting
Ga jij je maar inlezen met je agressieve postgedrag hier..quote:
50.000 km per jaar mijn waarde! En daarbij ben ik substanieel goedkoper dan met benzine.quote:Op woensdag 15 maart 2006 13:14 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Ga jij je maar inlezen met je agressieve postgedrag hier..
Maak voor de grap eens een paar berekeningen op www.autobelastingen.nl en maak daarbij eens het verschil op tussen diesel en benzine... Tenzij je een relatief lichte auto hebt kom je dan al gauw tot de conclusie dat je met diesel circa 100 euro meer kwijt bent per kwartaal. Ik kan me daarbij nauwelijks voorstellen dat je zoveel kilometers maakt zodat ook die extra kosten weer ruim gecompenseerd worden
Al met al zal het weinig schelen voor de meeste automobilisten
Nou het is prachtig amice!quote:Op woensdag 15 maart 2006 13:15 schreef Rekkie het volgende:
[..]
50.000 km per jaar mijn waarde! En daarbij ben ik substanieel goedkoper dan met benzine.
De door jou aangehaalde site onderschrijft mijn voordeel bij het rijden van diesel!
Op de site hierboven beschreven kun je het verschil in aanschaf wel aangeven.quote:Op woensdag 15 maart 2006 14:14 schreef Keiichi het volgende:
Bij de afweging diesel/benzine worden vaak de aanschafprijs van de auto's niet meegenomen in de berekening.
Een bepaald model benzine zou bv Eur 15.000,- kosten waar een gelijk model diesel Eur 19.000,- kost.
Maar goed, mijn diesel was een 2de hands diesel en kostte zowiezo al geen drol![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |