heel nobel van je, de vuilniszakken van de buren zullen trots op je zijn. alleen jammer dat je kat daar de dupe van is.quote:Op donderdag 16 maart 2006 13:20 schreef Karboenkeltje het volgende:
Ach, dat sommige mensen wel bereid zijn om de verantwoordelijkheid voor hun huisdier te nemen...
ok, ok, ik hou me erbuiten.quote:Op donderdag 16 maart 2006 13:28 schreef tonja het volgende:
Zullen we dit topic niet laten verzanden in een discussie over het wel of niet naar buiten laten van katten?
Ik laat ze niet buiten. Punt.
Het heet garden protector en je kunt het op je schutting zetten. Bij Kattenplaza kunnen ze je wel verder helpen!quote:Op donderdag 16 maart 2006 15:06 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Ja, en er is speciaal schrikdraad te koop voor katten mijn ouders hebben het ook en mijn broer gebruikt het ook om katten bij zijn vogels weg te houden.
Werkt er goed![]()
quote:Op dinsdag 14 maart 2006 19:04 schreef tonja het volgende:
Methodes die inhouden dat ik mijn katten elektrische schokken toedien zijn bij voorbaat uitgesloten.
Schutting van hout om je tuin. Daarbovenop kippengaas (met kleine gaatjes) vastnieten en naar binnen laten overhangen. Zorg dat t slap hangt, geen kat zal erover gaan als het geen stevigheid bied. Geen ze een muur/schutting van 3m en ze zijn zo weg. Geef ze er een van 2m en wat slap gaas wat dus naar binnen (in de tuin dus) hangt en ze blijven mooi in de tuin.quote:Op maandag 13 maart 2006 22:45 schreef tonja het volgende:
Het zou zomaar kunnen dat ik binnenkort naar beneden moet verhuizen, en dat houdt in dat ik de beschikking over een grote tuin krijg.
Allemaal leuk en aardig, maar het komt me qua katten niet echt goed uit, zo'n tuin.
Ik wil absoluut niet dat Harry en Loes hier in de tuinen van de omringende buren gaan rondlopen.
En ook van de buurkatten wil ik niet dat ze in contact met mijn katten komen.
Kortom, ik heb een absoluut catproof omheining/overkapping/afrastering, ofzo nodig.
Zijn er hier mensen die hier een oplossing voor hebben?
Hier nog 1quote:Op vrijdag 17 maart 2006 14:16 schreef tonja het volgende:
Ja, die foto's wil ik graag zien.
Het gaat om speciaal schrikdraad, ook niet prettig maar zeker niet gevaarlijk, en als ze een keer hun neus gestoten hebben kun je het in principe uitzetten want dan komen ze niet meer in de buurt. Alleen heeft onze hond nu een fobie voor ijzerdraadquote:Op vrijdag 17 maart 2006 12:19 schreef tonja het volgende:
Ik heb weleens een schok gehad van schrikdraad, dat vond ik toch wel behoorlijk heftig eigenlijk.
Maar ik denk dat je wel gelijk hebt, het ei van ome co wordt lastig te vinden....
Ik zal ze morgen posten. Zal ook proberen om van de tuin van mn ouders een plaatje te schieten. Die hebben ongeveer tzelfde als wat ik heb.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 14:16 schreef tonja het volgende:
Ja, die foto's wil ik graag zien.
quote:Op vrijdag 17 maart 2006 14:45 schreef Roeji het volgende:
[..]
Ik zal ze morgen posten. Zal ook proberen om van de tuin van mn ouders een plaatje te schieten. Die hebben ongeveer tzelfde als wat ik heb.
Via bovenstaande link staan nog een 2-tal detailfoto's van t gaas op mijn schutting. De muur is helaas nog niet klaar. Dat doe ik deze zomer. Ik hoop dat je er wat mee kunt.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 19:14 schreef Roeji het volgende:
http://www.mijnalbum.nl/Album=WEHZBRSL
Dit is de tuin van mn ouders. Ik weet niet of je het goed ziet, maar boven op de schutting zie je groen gaas.
Ik heb schrikdraad geplaatst om onze katten binnen, en andere katten buiten te houden. Werkt perfectquote:Op maandag 13 maart 2006 22:45 schreef tonja het volgende:
Het zou zomaar kunnen dat ik binnenkort naar beneden moet verhuizen, en dat houdt in dat ik de beschikking over een grote tuin krijg.
Allemaal leuk en aardig, maar het komt me qua katten niet echt goed uit, zo'n tuin.
Ik wil absoluut niet dat Harry en Loes hier in de tuinen van de omringende buren gaan rondlopen.
En ook van de buurkatten wil ik niet dat ze in contact met mijn katten komen.
Kortom, ik heb een absoluut catproof omheining/overkapping/afrastering, ofzo nodig.
Zijn er hier mensen die hier een oplossing voor hebben?
Anders lees je het hele topic even door.quote:Op vrijdag 7 april 2006 23:31 schreef Juup© het volgende:
[..]
Ik heb schrikdraad geplaatst om onze katten binnen, en andere katten buiten te houden. Werkt perfect [afbeelding]
Uhm, als je geen contact maakt met de aarde is er geen probleem hoorquote:Op donderdag 16 maart 2006 12:44 schreef Karboenkeltje het volgende:
[..]
Gozer, ik woon in een beschavingsloos SGP-gat vlak bij een energie centrale. Ik zie continu vogels en hoogspanningsmasten. Kijk jij nog maar eens goed; die vogeltjes zitten altijd op de bovenste twee kabels en dat zijn de nul-lijnen. Daar staat geen spanning op.
Ja, ik kan hier zeker wat mee. Dit is de meest handige en goedkope manier lijkt me.quote:Op vrijdag 7 april 2006 23:17 schreef Roeji het volgende:
[..]
Via bovenstaande link staan nog een 2-tal detailfoto's van t gaas op mijn schutting. De muur is helaas nog niet klaar. Dat doe ik deze zomer. Ik hoop dat je er wat mee kunt.
Had ik al gedaan. Ik vind het nog steeds de beste methode, de katten lijden er niets onder.quote:Op zaterdag 8 april 2006 11:48 schreef tonja het volgende:
[..]
Anders lees je het hele topic even door.![]()
Fijn te horen. Het is heel makkelijk te maken, gewoon met nietjes-achtige nagels (ik heb geen idee hoe ze hetenquote:Op zaterdag 8 april 2006 14:37 schreef tonja het volgende:
[..]
Ja, ik kan hier zeker wat mee. Dit is de meest handige en goedkope manier lijkt me.
Dank!![]()
Nog een overzichts foto erbij van mijn dakterras, misschien nog zinvol.quote:
Maar als ik het goed begrijp, kunnen andere katten wel in de tuin komen. Dat is niet de bedoeling.quote:Op maandag 17 april 2006 17:37 schreef bonke het volgende:
als je al een schutting hebt kanje de bovenkant ook betimmeren met een een half doorgezaagde rioolpijp
katten glijden daar vanaf en kunnen dus zo de tuin niet uit
Hoe wil jij dat dan oplossen?quote:Op maandag 17 april 2006 18:27 schreef Bluezz het volgende:
Hey, ik weet niet wat er met jullie aan de hand is, maar zulk grof geschut is nou ook weer niet nodig!
Ik zie het probleem ook niet echt.quote:Op zondag 18 juni 2006 11:08 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Hoe wil jij dat dan oplossen?
Ik zou voor kattenschrikdraad gaan werkt perfect.
Wij hebben ook schrikdraad over de schutting lopen. Geen katten meer gezien in de tuin (hebben zelf ook geen katten). Verder hebben we ook een stuk of 6 doorzichtige draden over de tuin gespannen, maar dat is meer tegen reigers die onze vijver als 5--sterrenrestaurant zien....quote:Op dinsdag 14 maart 2006 10:49 schreef Mickeys het volgende:
[..]
Ja maar, Ja maar,
Duderinnetje denkt dat de musjes dan bij hoge temperaturen niet tegen de stroom kunnen (of zoiets)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |