TVP
Ben in januari 2005 7½ week in Brazilie ( 2 weken ) / Uruguay ( paar dagen Punta del este ) / Argentinie ( 4½ week ) geweest !
Arg = BsAs / Rosario / Ushuaia / El Calafate / Bariloche / wederom Rosario / Iguazu / En 2 dagen de echte pampa op in the middle of nowhere .
Ik ben veel details vergeten , maar sta open voor vragen over wat dan ook , alhoewel er vooral qua prijzen veel is veranderd las ik al in zowel deel 1 als 2 ..........
Wat Ik vooral zou willen weten , hoe moeilijk het is om een visum voor minimaal 1 jaar te krijgen, ZONDER studie / werken o.i.d ..... gewoon een sabbatical dus ........
Ik wil graag een jaar in Rosario gaan wonen ( huren , en als het bevalt , dan kopen + emigreren )
Rosario is toeristisch gezien misschien inderdaad wat minder aantrekkelijk , maar 1/2 dagen is het er wel uit te houden , en ik ken die stad nu vrij goed , dus voor mij een betere uitvalsbasis dan BsAs , waar ik maar 2 dagen ben geweest in totaal ( komt wel goed in de toekomst hoor Flipsen
![]()
)
Ik heb veel contacten daar opgedaan , qua eten / drinken / kennissen / een vrouw van een lokaal reisbureau welke werkelijk ALLES tot in de puntjes voor me heeft geregeld , OOK in Brazilie , ( zelfs de man die me op sommige vliegvelden kwam afhalen met een bordje ! ) Die vrouw is overigens een goede vriendin van mijn reisgenote / gids , dus ik kon haar 100% vertrouwen qua geld sturen voor tickets , etc ........ Ik heb die vakantie 19 vluchten gemaakt in totaal !
Ik heb daar gelogeerd bij een vrouw die ik al 3 jaar kende via internet , en zij heeft de hele reis met me meegereisd , daar het "klikte " vanaf de eerste blikken op het vliegveld ( iets wat we beiden al hadden verwacht ).
Ik spreek nog geen woord spaans , want zij was mijn gids EN tolk 4½ week
![]()
En ondanks dat we nu on non-speaking-terms zijn heb ik gewoon mijn hart verloren aan dat land , en die stad , dus ik wil een jaartje [proberen te overleven daar ZONDER HAAR HULP . ( misschien pest ze me wel weg , maar dat risiko neem ik maar , lol )
Maar de cursus ligt alleen jaar in huis nu , en als alles mogelijk is , ga ik er zsm aan beginnen .
Maar wie kan mij vertellen hoe moeilijk de arg. ambassade doet qua visa ........
Ik heb al gehoord dat een visum van 3 / 6 maanden verlengen altijd geruisloos gaat , maar als ik een jaar ga huren , wil ik 100% zekerheid natuurlijk .
Veel info voor een FiPo , maar dan begrijpen jullie misschien hoe serieus ik ben qua plannen