abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 14 maart 2006 @ 16:24:29 #51
8369 speknek
Another day another slay
pi_36026416
Ik denk volgens mij ook in beelden, maar het is eerder onhandig dan handig. Het is makkelijker een rekensom met getallen te doen (dat heb ik mezelf wel aangeleerd). Ook is "twintig dagen vanaf vandaag" makkelijker op te breken in 3 x 7 - 1, is over drie weken gisteren, in plaats van in mijn visuele agenda de dagen op te tellen. Alleen ruimtelijke puzzeltjes ben ik beter in, nou joepie .

En ik ben eerder laagsensitief, dus die vergelijking kan wmb ook de prullenbak in.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  dinsdag 14 maart 2006 @ 16:28:10 #52
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_36026536
Sommige mensen willen gewoon graag speciaal zijn

Ik stel voor dat we het gewoon IWGAZ-syndroom noemen ! (ik wil graag apart zijn !)

HSP, Indigo-kinderen, allemaal prima hoor, de essentie is :
"Ik ben gevoeliger dan de rest van de mensen, ik begrijp dingen sneller en beter maar dat zien andere mensen niet !"

Klinkt mij eerlijk gezegd gewoon in de oren als het standaard puber-idee : Ik ben anders maar de wereld begrijpt me niet.
zzz
  dinsdag 14 maart 2006 @ 16:30:07 #53
8369 speknek
Another day another slay
pi_36026596
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 16:28 schreef L.Denninger het volgende:
HSP, Indigo-kinderen, allemaal prima hoor, de essentie is :
"Ik ben gevoeliger dan de rest van de mensen, ik begrijp dingen sneller en beter maar dat zien andere mensen niet !"
Yep, dat denk ik ook. Als je dingen sneller ziet, ga je naar de universiteit. Als je gevoeliger bent, ga je naar een psychiater. Als je die dingen niet doet, nergens over zeuren.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_36026645
Even tot orde.
Ten eerste ik ben niet byzonder als een ander, ieder mens is byzonder
Ten tweede ik wil dit onder werp niet starten om elkaar af te zeiken dat is alleen voor mensen die kortzichtig denken
En a zo maar door................mijn nek haren stijgen enorm na het lezen van bepaalde mensen, het is nietZelf weet ik nog maar sinds kort waarom ik zo gevoelig voor alles ben, en dat het ook een naam heeft.
Altijd dacht ik, waarom ben ik niet als een ander.
Werd altijd gepest terwijl ik altijd maar weer probeerde om aardig te zijn.
Ook ben ik daarbij een beelddenker dat heeft ook zijn nadelen, gelukkig ook voordelen natuurlijk.
Ben benieuwd of er hier nog meer mensen zijn met deze kenmerken.
En zou er graag over willen praten de bedoeling om iemand byzonder te vinden ik heb deze topic om een andere reden geplaats en hoopp ook dat de forum verkrachters hier weg zullen blijven

Mijn iedee van dit onder werp was dit
Zelf weet ik nog maar sinds kort waarom ik zo gevoelig voor alles ben, en dat het ook een naam heeft.
Altijd dacht ik, waarom ben ik niet als een ander.
Werd altijd gepest terwijl ik altijd maar weer probeerde om aardig te zijn.
Ook ben ik daarbij een beelddenker dat heeft ook zijn nadelen, gelukkig ook voordelen natuurlijk.
Ben benieuwd of er hier nog meer mensen zijn met deze kenmerken.
En zou er graag over willen praten

Het word nu helemaal uit het verband getrokken willen jullie a.u.b niet elkaar gaan afzeiken hier
pi_36026647
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 16:24 schreef speknek het volgende:
Ik denk volgens mij ook in beelden, maar het is eerder onhandig dan handig. Het is makkelijker een rekensom met getallen te doen (dat heb ik mezelf wel aangeleerd). Ook is "twintig dagen vanaf vandaag" makkelijker op te breken in 3 x 7 - 1, is over drie weken gisteren, in plaats van in mijn visuele agenda de dagen op te tellen. Alleen ruimtelijke puzzeltjes ben ik beter in, nou joepie .

En ik ben eerder laagsensitief, dus die vergelijking kan wmb ook de prullenbak in.
Dat met die getallen heb ik ook Wat een nachtmerrie is dat steeds zeg Heb al menig recept verprutst omdat ik A veel te lang sta te denken hoeveel 't nu is en B omdat ik het dan alsnog verkeerd heb. Tegenwoordig schrijf ik het maar op, anders duurt 't te lang.

Data en dagen tel ik meestal af op mijn vingers
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_36026685
gericht aan Speknek & L.Denninger, het manvolk, zal niet zo zijn, in dit topic.

Wie zeurt hier nou of begon er nou met zeuren

Er wordt toch helemaal niet gezeurd, of zie ik ze nou weer vliegen

Mensen
pi_36026723
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 16:31 schreef Esmeralfa het volgende:

Het word nu helemaal uit het verband getrokken willen jullie a.u.b niet elkaar gaan afzeiken hier
Je zit op Fok, niet in de HSP-praatgroep Je kan het beter zo proberen: http://www.google.nl/search?hl=nl&q=hoogsensitief+lotgenoten&meta=
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_36026771
Overigens kun je je HS beter aan met hulp van een psych, leer je trucjes om je beter af te schermen tegen invloeden van buitenaf Maar dat moet je dus wel willen want makkelijk is het niet.
  dinsdag 14 maart 2006 @ 16:37:48 #59
31101 _Led_
pi_36026844
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 16:32 schreef sweetgirly het volgende:
gericht aan Speknek & L.Denninger, het manvolk, zal niet zo zijn, in dit topic.

Wie zeurt hier nou of begon er nou met zeuren

Mensen

Ik heb het niet over zeuren gehad, ik laat alleen even weten dat er naar mijn mening een leuk nieuw naampje geplakt wordt op een aantal standaard kenmerken van pubers.
Ik ben er zelf ook eentje geweest dus enige ervaring heb ik wel

Of heb je problemen met het feit dat ik een man ben ? Praat er eens over met iemand zou ik zeggen
zzz
  dinsdag 14 maart 2006 @ 16:39:14 #60
8369 speknek
Another day another slay
pi_36026901
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 16:32 schreef sweetgirly het volgende:
Het is beeldspraak. In de eerste plaats is iedereen anders, in de tweede plaats worden deze labels maar al te snel opgeplakt zonder dat daar rede voor is. Als je echt dingen sneller doorziet, dan haal je je master titel. Als je dat niveau niet haalt, dan klopte de beschrijving niet, en heb je kennelijk de aandoening niet. Het is heel simpel, als je rode vlekjes hebt, kun je mazelen hebben. Als je geen rode vlekjes hebt, en je gaat naar de dokter omdat je mazelen zegt te hebben, ben je een hypochonder.
pi_36028161
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 16:37 schreef L.Denninger het volgende:

Ik heb het niet over zeuren gehad, ik laat alleen even weten dat er naar mijn mening een leuk nieuw naampje geplakt wordt op een aantal standaard kenmerken van pubers.
Ik ben er zelf ook eentje geweest dus enige ervaring heb ik wel

Of heb je problemen met het feit dat ik een man ben ? Praat er eens over met iemand zou ik zeggen
Oh..

en nee, was toeval en grapje
pi_36028199
Ik wil iedereen bedanken met de goeie zins des woords.
Deze topic was alleen maar goed bedoeld, en voor mezelf dacht ik om het herkenbaars tegen te komen op een forum.
Nu voel ik me heel gekwetst en denk laat maar.
Ik had alleen gehoopt op herkenning en dat mensen die er anders over dachten anderen niet na beneden zouden halen.
Jammer om te lezen dat er zo weinig inplaatsing vermoging is na de ander.
Ik wil en anderen ook niet een byzonder iemand te zijn, vaak denk ik was ik maar zo als anderen heel mijn leven lang en dat doet pijn.
Mijn intensie was immers om zo mensen te leren kennen die ook dit begrijpen en er zo over praten.
En zeker niet om elkaar na beneden te halen,jammer dat de wereld steeds rotter word
Mijn hart zit voor iedereen op een goede plek en met tranen in mijn oogen zit ik nu te lezen hoe weinig mensen zichzelf in een ander kunnen verplaatsen.
Ik heb geen kracht in mijn hoofd om deze topic meer in goede banen te leiden, en vind het erg jammer dat het door bepaalde mensen is ontnomen.
Ik dach dat het fok forum voor iedereen was, jammer dat ik er naast zat.
pi_36028227
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 16:39 schreef speknek het volgende:

Het is beeldspraak. In de eerste plaats is iedereen anders, in de tweede plaats worden deze labels maar al te snel opgeplakt zonder dat daar reden voor is. Als je echt dingen sneller doorziet, dan haal je je master titel. Als je dat niveau niet haalt, dan klopte de beschrijving niet, en heb je kennelijk de aandoening niet. Het is heel simpel, als je rode vlekjes hebt, kun je mazelen hebben. Als je geen rode vlekjes hebt, en je gaat naar de dokter omdat je mazelen zegt te hebben, ben je een hypochonder.
Oh 2 eigenlijk.

Schiet ook niet op zo .
Aandoening, mastertitel, whatever allemaal
  dinsdag 14 maart 2006 @ 17:20:43 #64
8369 speknek
Another day another slay
pi_36028298
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 17:17 schreef Esmeralfa het volgende:
Deze topic was alleen maar goed bedoeld, en voor mezelf dacht ik om het herkenbaars tegen te komen op een forum.
Ik had alleen gehoopt op herkenning en dat mensen die er anders over dachten anderen niet na beneden zouden halen.
Jammer om te lezen dat er zo weinig inplaatsing vermoging is na de ander.
Ik wil en anderen ook niet een byzonder iemand te zijn, vaak denk ik was ik maar zo als anderen heel mijn leven lang en dat doet pijn.
Mijn intensie was immers om zo mensen te leren kennen die ook dit begrijpen en er zo over praten.
En zeker niet om elkaar na beneden te halen,jammer dat de wereld steeds rotter word
Mijn hart zit voor iedereen op een goede plek en met tranen in mijn oogen zit ik nu te lezen hoe weinig mensen zichzelf in een ander kunnen verplaatsen.
Ik heb geen kracht in mijn hoofd om deze topic meer in goede banen te leiden, en vind het erg jammer dat het door bepaalde mensen is ontnomen.
Hmm goed, ik verwijder mezelf uit dit topic. Ik dacht dat je een verband zocht tussen beelddenken en HSP. Voor mij is dit duidelijk niet het geval. Als je verder over HSP wil praten, vind ik dat prima.
  dinsdag 14 maart 2006 @ 17:25:05 #65
31101 _Led_
pi_36028422
quote:
Naja, ik herken het prima, alleen meer als een side-effect van puberen.
Maar dat wil je blijkbaar niet horen.
quote:
Is het ook, alleen je moet niet vragen om iemands mening / reacties als je ze niet wilt horen.
Zeg dan gewoon de volgende keer : "Wil iemand het alsjeblieft precies met me eens zijn ?"
zzz
pi_36028488
quote:
<knip>
fok is wel voor iedereen. Als er eenmaal een topic geopend wordt waarin de TS nogal aanstellerig overkomt volgens een aantal users dan is men er als de kippen bij om de TS af te zeiken.
Kan deze users aan de ene kant gelijk geven omdat tegenwoordig iedereen een ziekte/afwijking heeft als je ze hoort (ahdh, borderline....het lijkt wel een epidemi )
Topics zoals deze (en de adhd, borderline, hoogbegaafd topics) kunnen alleen overleven als ze goed gecontroleerd worden door een mod.
Onderbroeken zonder knopen hoef je alleen maar af te stropen!
  dinsdag 14 maart 2006 @ 17:28:43 #67
31101 _Led_
pi_36028550
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 17:26 schreef Onderbroek het volgende:

[..]

fok is wel voor iedereen. Als er eenmaal een topic geopend wordt waarin de TS nogal aanstellerig overkomt volgens een aantal users dan is men er als de kippen bij om de TS af te zeiken.
Kan deze users aan de ene kant gelijk geven omdat tegenwoordig iedereen een ziekte/afwijking heeft als je ze hoort (ahdh, borderline....het lijkt wel een epidemi )
Topics zoals deze (en de adhd, borderline, hoogbegaafd topics) kunnen alleen overleven als ze goed gecontroleerd worden door een mod.
Je vergeet 'disleksie' (jaja, dyslexie ) nog, dat heeft zo'n beetje 95% van de jeugd tegenwoordig als je ze mag geloven
zzz
pi_36028608
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 17:28 schreef L.Denninger het volgende:

[..]

Je vergeet 'disleksie' (jaja, dyslexie ) nog, dat heeft zo'n beetje 95% van de jeugd tegenwoordig als je ze mag geloven
dat ook nog eens ja...
Onderbroeken zonder knopen hoef je alleen maar af te stropen!
pi_36028630
.

[ Bericht 98% gewijzigd door Esmeralfa op 14-03-2006 17:59:41 ]
  dinsdag 14 maart 2006 @ 17:32:16 #70
31101 _Led_
pi_36028666
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 17:30 schreef Esmeralfa het volgende:
Hahahaha je zal het wel niet geloven maar ik ben 39, en ja ik weet het nu ik dit bekend maakt krijg ik nog meer over mijn rug heen.
Aan de andere kant heb je zojuist wel prima duidelijk gemaakt dat je wel heel erg overgevoelig bent
zzz
pi_36028944
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 17:32 schreef L.Denninger het volgende:

[..]

Aan de andere kant heb je zojuist wel prima duidelijk gemaakt dat je wel heel erg overgevoelig bent
Weet je ik kan het me hele leven al niet begrijpen en zit vaak in een dip.
Ook mensen toe laten in mijn leven is angstig, ik heb geen zin om met opzet gekwetst te worden.
En nu dacht ik op dit forum STOM VAN ME er zijn zoveel mensen ik doe mezelf ff blootgeven.
Wat ik normaal nooit zou doen, ik zit te stekkeren hier dat wil je niet weten.
NIet alleen omdat er die uitspraken worden gedaan, maar ook omdat er geen rekening word gehouden met het gevoel van een ander.
Ik zou nooit bewust mensen pijn doen of wat dan ook, liever een kleinere wereld.
Ook ik stap gerust een kroeg binnen zonder dat ik mensen ken maakt me allemaal niks uit.
Niemand weet wat mijn gevoel is daar laat ik me niet over uit en speel dan gewoon zoals altijd toneel, dat ik een sterk persoon bent, ook al ben ik dat niet.
Dan doe ik nu een topic hierover openen omdat mensen ook gewoon weg kunnen blijven als ze negatief hierover denken.
En wat gebeurd er ................... kan je iegenlijk wel zelf invullen als je alles na lees.
Eigenlijk word ik maar steeds meer op de feiten gekonfronteerd dat ik niet 100% ben..............
Dit wat ik schrijf is in het algemeen bedoelt hoor, maar jammer dat mensen zo weinig in kiunnen leven.
En het zal steeds gekker worden denk ik in de toekomst
  dinsdag 14 maart 2006 @ 17:48:18 #72
31101 _Led_
pi_36029090
Maareh, als we nou dat labeltje "H.S.P." op je plakken... Helpt dat je dan ?

Want dan ben ik voor deze ene keer bereid om gewoon te zeggen - fuck it, laten we jou maar gewoon HSP noemen als je daar gelukkig van wordt
zzz
pi_36029233
Laat maar meld me af ga lekker verder.
pi_36030530
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 01:20 schreef Nora. het volgende:
Ik snap dat beelddenken niet hoor. Of dat eigenlijk juist wel, maar hoe kun je nou in woorden denken? Je ziet toch overal beeld bij?
Ik denk nooit in beelden, en die zie ik er ook absoluut niet bij. Ik ben ook heel slecht in visualiseren ed. Dat mensen in 'woorden' zouden denken snap ik ook niet. Je denkt in gedachtes, die gaan veel sneller dan woorden. =/
Sanity is (not) statistical
  dinsdag 14 maart 2006 @ 18:52:06 #75
11682 Moonah
Jolie femme
pi_36030665
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 13:12 schreef sweetgirly het volgende:

[..]

Woorddenkers ouwehoeren soms juist teveel
Mwaoh, als jij je zelf tot de beelddenkers rekent (hetgeen ik begreep uit een eerdere post van je), dan kunnen die er in sommige gevallen dus ook wat van!
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 13:49 schreef Vivi het volgende:

Komt op mij over alsof je maar een label op jezelf hebt geplakt om een reden/excuus te zoeken voor je disfunctioneren op bepaalde vlakken.
Even jouw quote gebruikt Viev, maar mijn reply is ook gericht aan de andere sceptici.
Ik merk bij de kinderen in mijn klassen vaak een verband tussen HSP, beelddenken en dyslexie. Ik pik ze er redelijk snel uit. Er is nog niet zo heel veel over bekend. En zeker in het trage onderwijssysteem duurt het lang voordat er aanpassingen/ handvatten zijn aan/ voor de diverse leerstrategieën. Het zou voor sommige kinderen een verademing zijn als er meer wetenschappelijk onderzoek (= meer geaccepteerd door de sceptische meerderheid, waaronder leerkrachten) gedaan wordt naar hun specifieke manier van naar de wereld kijken en daaruit voortvloeiend hun afwijkende manier van informatie opnemen en verwerken.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  dinsdag 14 maart 2006 @ 18:53:42 #76
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_36030709
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 14:31 schreef Vivi het volgende:

[..]

Imo is NL juist kampioen in het verzinnen van allerhande knufkroel-symptomen die in stand gehouden worden door allerhande instanties en subsidies.
Ja, dit bestaat alleen in Nederland

Maar goed, never mind.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_36030751
quote:
Misschien vraag ik nu iets heel doms, maar hoe denk je 'laat maar' dan in beelden

Kunnen beelddenkers dan ook moeilijker overweg met abstracte begrippen?
Sanity is (not) statistical
  dinsdag 14 maart 2006 @ 19:05:10 #78
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_36031109
Slim hoor, Esmeralfa, de OP weghalen omdat je je zo gekwetst voelt. Daarmee ben je de discussie zeer van dienst.
Of jij nou in beelden of woorden denkt, dat is blijkbaar niet het punt: je bent eerder gewoon overgevoelig en wentelt je in zelfmedelijden als anderen jou niet meteen de bevestiging geven die je zelf denkt te verdienen. Dat geeft verder niet; maar een topic openen over iets waar de meeste mensen nog nooit van hebben gehoord, heeft enig risico in zich, niet iedereen reageert even subtiel of begripvol en daar moet je, vind ik, gewoon rekening mee houden.

Jammer. Ik hoop niet dat je nu een hele avond huilend met je hoofd in je handen zit vanwege de verregaande grofheid van je medemens, want dat is dit helemaal niet waard.

Zo.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  dinsdag 14 maart 2006 @ 19:14:53 #79
11682 Moonah
Jolie femme
pi_36031430
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 19:05 schreef Ringo het volgende:
Slim hoor, Esmeralfa, de OP weghalen omdat je je zo gekwetst voelt. Daarmee ben je de discussie zeer van dienst.
Oh bah.
Dat vind ik altijd zo stom als mensen dat doen.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  dinsdag 14 maart 2006 @ 20:18:28 #80
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_36033671
Ik denk altijd in beelden...heb dat altijd aan een visuele instelling gewijd

Daarnaast ben ik best wel een klootzakje, dus dat hele HSP gebeuren zegt me he-le-maal niets
  Moderator dinsdag 14 maart 2006 @ 20:25:43 #81
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_36033941
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 17:53 schreef Esmeralfa het volgende:
Laat maar meld me af ga lekker verder.
Misschien is dat inderdaad het meest verstandige. Met jouw handicap, want zo kun je hypergevoeligheid denk ik wel beschouwen, is het inderdaad niet zo goed toeven op een forum als Fok.

Klootzakjes kunnen hier veel beter uit de voeten.
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
pi_36038471
Aangezien je nu de OP en de post daarna al weghaalt is er voor anderen geen touw aan vast te knopen en dus is dit topic vrijwel nutteloos geworden.

Slotje
♥ K, N, R en F ♥
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')