quote:
Op zondag 27 augustus 2006 22:54 schreef tonja het volgende:Er valt me nog iets op nu Harry en Loes aan het rauwe vlees zijn. Ze hebben geen oprisping na het eten. Zowel Harry als Loes hadden altijd na een maal brokjes een oprisping.
Loes is nu een beetje aan het doorslaan, ik moet er echt op letten dat ze niet teveel eet. Als ik haar d'r gang laat gaan dan eet ze volgens mij door tot ze ploft.
En ook het stuiteren zet zich onverminderd voort.
Dat stuiteren had ik echt nooit gehoord, en bij mezelf zal het moeilijk constateren geweeest zijn, ik bren gestart met rauw toen ik twee (bij de fokker rauw gevoerde) kittens kreeg en die zijn altijd drukker dan volwassen katten, Ernesto werd wel drukker maar die had ineens twee kittens om mee te spelen, en van Mimosa weet ik het niet, maar die heeft een groot gedeelte van die periode mokkend op de kast doorgebracht.
In het begin konden ze hier ook geen genoeg krijgen van het voer (wat hier uitliep op gegrom en slaande ruzie om andermans portie), dan zijn ze zich nog aan het verzadigen van de dierlijke eiwitten. Op een gegeven moment gingen ze zelf hun intake reguleren, Je kunt Ernesto echt een bordje geven met 100 gram CB en dan eet hij precies de helft eraf (ziet er heel grappig uit). Ik noem Ernesto als voorbeeld omdat hij daarvoor altijd nogal fel was op zijn eten en nooit genoeg leek te hebben, maar ja, hij kreeg toen ook maar 45 of 30 gram brokjes per dag (en dan werd hij nog dik
![]()
). Nu krijgt hij 50 gram CB, 80 gram eendagskuiken en 80-150 gram zelf samengesteld per dag. (hoeveeelheid hangt af van hoe lekker hij het vindt, de temperatuur/het weer en of de andere katten wat extra's laten liggen)
Ik ben vorige week bij de dierenarts geweest voor de jaarlijkse check-up, iedereen werd gewogen en ze vond ze allemaal mooi op gewicht, ook al kunnen ze redelijk naar hartelust eten, Ernesto en Mimosa zijn het laatste jaar niks meer aangekomen. Ze heeft ook flink aan Ernesto's vacht staan voelen ("wat is hij zacht !"), en daarna vroeg ze me waar dat voer wat ik geef nu te koop was
![]()
Ik ben zo blij met mijn DA
![]()
dEUS en Flynn zijn nog in de groei dus die kwamen gelukkig wel aan, de DA vond Flynn zo groot voor een Somali. Kan kloppen, hij weegt 4.8 kilo, mijn beste vriendin was hier van de week en vertelde dat ze met Flynn's broer Rowan bij haar DA was geweest en dat hij 3.4 kilo weegt. Hij is dan ook een flink stuk kleiner dan Flynn (ook veel fijner, bij zijn laatste show dacht de keurmeester dat hij een poes was
![]()
dat zou Flynn nooit gebeuren)