abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41040576
Cool Tonja ! Stuiteren ze nog zo trouwens ?

@ SPK: drie van mijn vier katten waren dolblij de eerste keer dat ze vers kregen, bakjes werden met veel gegrom verdedigd tegen andere kapers op de kust zo lekker vonden ze het ! Poes nr 4 had vier dagen nodig. Met hele prooidieren vind ik het helemaal verbazingwekkend, de eerste keer dat ik muisjes gaf waren ze gelijk superenthousiast terwijl zeker de heren die van een fokker komen nog nooit eerder een muis gezien kunnen hebben.

Je opmerkingen over de acceptatie van voer laten zien dat je wat voor de hand liggende dingetjes finaal over het hoofd ziet :
1 mensen met katten die het gelijk lusten daar hoor je meestal niets van want die hebben geen advies nodig.
2 industrieel voedsel zit vol smaakstoffen. Brokken rieken behoorlijk naar het vet+toevoegingen die er omheen gespoten zijn.Zonder die voor katten lekker ruikende laag zou zo'n stukje ontbijtgraan wat een brokje is niet eens als voedsel herkend worden, mét toevoegingen raken katten er vaak aan verslaafd. Extreen voorbeeld is Purina One, daar wordt standaard vis (gedroogde tonijn, visolie) aan toegevoegd waardoor de meeste katten het lekkerder vinden dan de brokken van andere merken.
Dat een kat iets graag eet is gewoon een zwak argument, jij als ouder verkiest voor je kind waarschijnlijk toch ook gezonde voedingswaren boven voedingswaren die je kind misschien wel lekkerder vindt, maar die niet zo gezond zijn en/of vol chemische smaakstoffen zitten. (gezond eten vs McDonalds, is de accepatie dan nog steeds het belangrijkst ?)
  maandag 21 augustus 2006 @ 21:01:55 #102
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_41041857
Ja, het is belachelijk. Het nieuwste geintje is keihard vanaf de rugleuning van de bank op mijn rug springen en weer terug naar de rugleuning, als ik voorover zit.
En, het kan verbeelding zijn, maar volgens mij glimt Harry nog harder dan eerst.
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
pi_41045349
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 21:01 schreef tonja het volgende:
Ja, het is belachelijk. Het nieuwste geintje is keihard vanaf de rugleuning van de bank op mijn rug springen en weer terug naar de rugleuning, als ik voorover zit.
En, het kan verbeelding zijn, maar volgens mij glimt Harry nog harder dan eerst.
Voelt hij ook anders ? Vooral Ernesto werd echt superzacht nadat we overgegaan waren.
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 13:10:32 #104
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_41059240
Hm, nee dat heb ik niet gemerkt, maar hij voelde altijd al superzacht aan.
pi_41094371
Onze Bulldog pup van nu 4 maanden krijgt op aanraden van de fokker AHV vlees/pens compleet en hij doet het er echt super op! Hij weegt inmiddels 18 kilo en heeft echt massa zonder meteen dik te zijn. Onze andere hond was graatmager toen we hem kregen en het is echt zo jammer dat we toen nog geen ervaring hadden met versvlees voedingen. Is het ook zo dat je met versvlees de kans op een maagtorsie vermindert of zelfs uitsluit? Het zet immer niet uit zoals brokken dat wel doen.
pi_41099405
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 14:37 schreef Meaghan het volgende:
Onze Bulldog pup van nu 4 maanden krijgt op aanraden van de fokker AHV vlees/pens compleet en hij doet het er echt super op! Hij weegt inmiddels 18 kilo en heeft echt massa zonder meteen dik te zijn. Onze andere hond was graatmager toen we hem kregen en het is echt zo jammer dat we toen nog geen ervaring hadden met versvlees voedingen. Is het ook zo dat je met versvlees de kans op een maagtorsie vermindert of zelfs uitsluit? Het zet immer niet uit zoals brokken dat wel doen.
linkje met info daarover
  woensdag 23 augustus 2006 @ 18:48:47 #107
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_41101987
Zonet is mijn bestelling met kattenvoer van carnibest afgeleverd.
8 kilo. Ik ben erg blij met deze online bestel mogelijkheid.
http://www.versvoeding.nl/index.php
  † In Memoriam † woensdag 23 augustus 2006 @ 20:23:22 #108
43556 miss_dynastie
pi_41105317
Handig is dat he, Tonja? Ben er ook elke keer blij mee

Ik vraag me trouwens af of van die kuikentjes en zo wel iets is voor mijn katten. Als m'n oudste een vogeltje vangt eet hij hem niet op, zou hij dat met zoiets dan wel doen? Ervaringen, iemand?
pi_41106096
Thnx voor de link Quickie_Butt. Ik wist niet dat Engelse Bulldoggen ook gevoelig waren voor het krijgen van een maagtorsie. Maar als ik het zo lees valt er niet echt uitsluitsel te geven of het geven van versvlees voeding nu wel of niet een maagtorsie zou kunnen voorkomen.
pi_41106136
En een Bulldog eet alles
pi_41107583
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 18:48 schreef tonja het volgende:
Zonet is mijn bestelling met kattenvoer van carnibest afgeleverd.
8 kilo. Ik ben erg blij met deze online bestel mogelijkheid.
http://www.versvoeding.nl/index.php
Mooie site! Handig idd. Ik snap wel waarom ze gratis bezorgen hun producten zijn een stukkie duurder
  woensdag 23 augustus 2006 @ 21:50:04 #112
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_41108220
Ja, maar als ik het met de tram op moet gaan halen kost het ook extra, en het ontdooit op de minstens half uur durende rit.
pi_41111854
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 20:46 schreef SPK het volgende:
En een Bulldog eet alles
Wat wil je hier nou mee zeggen?
pi_41112093
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 23:00 schreef Meaghan het volgende:

[..]

Wat wil je hier nou mee zeggen?
laat maar ook
pi_41112789
Ook goed hoor Ik bedoelde het verder niet aanvallend, ik begreep alleen je opmerking niet zo.
  zondag 27 augustus 2006 @ 22:54:05 #116
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_41239448
Er valt me nog iets op nu Harry en Loes aan het rauwe vlees zijn. Ze hebben geen oprisping na het eten. Zowel Harry als Loes hadden altijd na een maal brokjes een oprisping.
Loes is nu een beetje aan het doorslaan, ik moet er echt op letten dat ze niet teveel eet. Als ik haar d'r gang laat gaan dan eet ze volgens mij door tot ze ploft.

En ook het stuiteren zet zich onverminderd voort.
pi_41253121
quote:
Op zondag 27 augustus 2006 22:54 schreef tonja het volgende:
Er valt me nog iets op nu Harry en Loes aan het rauwe vlees zijn. Ze hebben geen oprisping na het eten. Zowel Harry als Loes hadden altijd na een maal brokjes een oprisping.
Loes is nu een beetje aan het doorslaan, ik moet er echt op letten dat ze niet teveel eet. Als ik haar d'r gang laat gaan dan eet ze volgens mij door tot ze ploft.

En ook het stuiteren zet zich onverminderd voort.
Dat stuiteren had ik echt nooit gehoord, en bij mezelf zal het moeilijk constateren geweeest zijn, ik bren gestart met rauw toen ik twee (bij de fokker rauw gevoerde) kittens kreeg en die zijn altijd drukker dan volwassen katten, Ernesto werd wel drukker maar die had ineens twee kittens om mee te spelen, en van Mimosa weet ik het niet, maar die heeft een groot gedeelte van die periode mokkend op de kast doorgebracht.

In het begin konden ze hier ook geen genoeg krijgen van het voer (wat hier uitliep op gegrom en slaande ruzie om andermans portie), dan zijn ze zich nog aan het verzadigen van de dierlijke eiwitten. Op een gegeven moment gingen ze zelf hun intake reguleren, Je kunt Ernesto echt een bordje geven met 100 gram CB en dan eet hij precies de helft eraf (ziet er heel grappig uit). Ik noem Ernesto als voorbeeld omdat hij daarvoor altijd nogal fel was op zijn eten en nooit genoeg leek te hebben, maar ja, hij kreeg toen ook maar 45 of 30 gram brokjes per dag (en dan werd hij nog dik ). Nu krijgt hij 50 gram CB, 80 gram eendagskuiken en 80-150 gram zelf samengesteld per dag. (hoeveeelheid hangt af van hoe lekker hij het vindt, de temperatuur/het weer en of de andere katten wat extra's laten liggen)

Ik ben vorige week bij de dierenarts geweest voor de jaarlijkse check-up, iedereen werd gewogen en ze vond ze allemaal mooi op gewicht, ook al kunnen ze redelijk naar hartelust eten, Ernesto en Mimosa zijn het laatste jaar niks meer aangekomen. Ze heeft ook flink aan Ernesto's vacht staan voelen ("wat is hij zacht !"), en daarna vroeg ze me waar dat voer wat ik geef nu te koop was Ik ben zo blij met mijn DA dEUS en Flynn zijn nog in de groei dus die kwamen gelukkig wel aan, de DA vond Flynn zo groot voor een Somali. Kan kloppen, hij weegt 4.8 kilo, mijn beste vriendin was hier van de week en vertelde dat ze met Flynn's broer Rowan bij haar DA was geweest en dat hij 3.4 kilo weegt. Hij is dan ook een flink stuk kleiner dan Flynn (ook veel fijner, bij zijn laatste show dacht de keurmeester dat hij een poes was dat zou Flynn nooit gebeuren)
  maandag 28 augustus 2006 @ 13:01:54 #118
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_41253438
Ah, dat stelt me wel een beetje gerust. Dan laat ik haar maar gewoon even eten wat ze lust.
Ruzie maken ze niet (dat hebben ze nog nooit gedaan ) maar Loes krijgt wel een hele felle kop als ze aan het schransen is.

Het klopt ook wel dan dat Loes zoveel hongeriger is dan Harry; Loes is in de cattery grootgebracht met whiskas en dat soort troep. Harry kreeg in de cattery ook al regelmatig lamshart naast RC brokken. Dus Harry's systeem zal er al beter op ingesteld zijn.
pi_41420971
Tolerant is failliet.
Ik ga ook maar eens Carnibest proberen denk ik...
...
  zaterdag 2 september 2006 @ 13:11:53 #120
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_41421088
Mijn katten doen het er uitstekend op.

Pumpkin_Ruby vroeg laatst, of de vacht zachter werd. Toen vond ik van niet, maar dat begin ik nu inderdaad te merken. Het viel me vanochtend opeens op dat vooral Harry zachter aanvoelt. En belachelijk actief zijn ze ook nog steeds. Af en toe ben ik gewoon blij dat ze gaan slapen.
pi_41424216
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 13:07 schreef The_Lizard_Queen het volgende:
Tolerant is failliet.
Ik ga ook maar eens Carnibest proberen denk ik...
Tolerant failliet? Hoezo dat?
pi_41450858
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 15:19 schreef Quickie_Butt het volgende:

[..]

Tolerant failliet? Hoezo dat?
Zal wel niet genoeg verkocht worden ofzo. Maar heb gehoord dat een dierenwinkel in Nijmegen in overleg is met Tolerant om het zelf te mogen maken.
...
  zondag 10 september 2006 @ 22:24:32 #123
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_41690465
Het valt mij op dat sinds de carnibest, de kattenbak niet meer stinkt. Is dat een bekend verschijnsel? Ze drinken ook stukken minder dat is ook duidelijk te merken. Dat komt, heb ik begrepen, omdat ze nu het leeuwendeel van hun vochtbehoefte uit het voer halen.
pi_41830406
Mijn kat krijgt nu elke dag een eendagskuiken en ze is er gek van.

Eerst spelen en dan wordt alles opgegeten.

Ik heb het idee dat ze veel alerter is nu.
I only wear black, until they invent a darker colour
weerforum
pi_41834483
Er is een leuk nieuw boek op de markt Geschreven door een van de weinige dierenartsen in Nederland die voor versvleesvoeding is. Het boekje heet Voer voor Carnivoren door Tannetje Koning. Kost ¤14,95 en ik las het in 1 ruk uit.
  † In Memoriam † woensdag 6 december 2006 @ 10:41:02 #126
43556 miss_dynastie
pi_44186649
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 14:27 schreef Quickie_Butt het volgende:
Er is een leuk nieuw boek op de markt Geschreven door een van de weinige dierenartsen in Nederland die voor versvleesvoeding is. Het boekje heet Voer voor Carnivoren door Tannetje Koning. Kost ¤14,95 en ik las het in 1 ruk uit.
Oh, leuk, ik ben wel benieuwd.

Vince eet al sinds hij hier woont Carnibest. Ik merk echt het verschil met Yian, als Vince rauw vlees ruikt staat hij al naast je, terwijl Yian daar dus vaak helemaal geen interesse in heeft. Maar mijn vraag is eigenlijk: Vince heeft gister rundergehakt van tafel gepikt en rauw zitten eten ; dat kan toch geen kwaad? Even voor de zekerheid hoor
  woensdag 6 december 2006 @ 11:06:37 #127
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_44187218
Nee, rauw rundergehakt kan geen kwaad.
Varkensvlees moet je mee uitkijken, daar kan een virus in zitten die voor mensen onschadelijk is, maar voor katten dodelijk.
  † In Memoriam † woensdag 6 december 2006 @ 12:02:58 #128
43556 miss_dynastie
pi_44188806
quote:
Op woensdag 6 december 2006 11:06 schreef tonja het volgende:
Nee, rauw rundergehakt kan geen kwaad.
Varkensvlees moet je mee uitkijken, daar kan een virus in zitten die voor mensen onschadelijk is, maar voor katten dodelijk.
Oh, gelukkig, ben blij dat ik geen half om half heb meegenomen dan
pi_44276376
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 14:27 schreef Quickie_Butt het volgende:
Ik heb hem ook, hij is leuk ! Geen dikke, ingewikkelde pil, maar een duidelijk geschreven boekje. Ik ga er denk ik nog een paar bestellen om met kerst cadeau te geven, m'n broer heeft een hond en sinds vorige week een Oosters korthaar kitten, en hij voert ze ook rauw maar z'n vriendin begrijpt het allemaal nog niet zo, en mijn hartsvriendin krijgt binnenkort een Abessijntje en die krijgt rauw van de fokker, zij begrijpt nog niet zo waarom die fokker en ik onze katten rauw voeren, misschien dat het boekje helpt. En als ik nog geld heb krijgt de dierenarts er ook eentje.

Ik heb zelf vier rauwgevoerde katten trouwens, ik stel hun eten zelf samen.
  † In Memoriam † zaterdag 9 december 2006 @ 15:26:09 #130
43556 miss_dynastie
pi_44276443
Vandaag had ik echt moeite om me te beheersen in de intratuin... er kwam een vrouwtje op me af die vertelde dat hill's science plan echt het allerbeste voer is, aangeraden door dierenartsen, dus er is niet beter! Maar goed, die proefverpakkinkjes waren dan wel weer leuk
  zaterdag 23 februari 2008 @ 01:24:56 #131
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_56919442
Denk dat t wel leuk is om dit topic even te kicken toch?
Heb hem net nog eens helemaal doorgelezen en we voeren dezelfde discussie nu ook op een hondenforum.
Er is wel wat veranderd inmiddels want veel meer mensen voeren nu vers.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_56919476
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 01:24 schreef oh-oh het volgende:
Denk dat t wel leuk is om dit topic even te kicken toch?
Heb hem net nog eens helemaal doorgelezen en we voeren dezelfde discussie nu ook op een hondenforum.
en die van mij nog steeds alleen maar droge brokken

ze zijn nooit ziek, nooit klachten , en slank en gezond
Thank Drunk I'm a Goddess!
pi_56921448
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 01:24 schreef oh-oh het volgende:
Dat is zeker zo, bij mensen met een kat is het ook erg veranderd, en die liepen wat dat betreft best achter op mensen met een hond. Toch een kwestie v an de dieren van een ander zien en mond-tot-mondreclame. Als ik nu naar een bijeenkomst met Somalifokkers ga voeren ze zowat allemaal vers en mijn vriendinnen zijn inmiddels ook allemaal overgeschakeld (erg fijn wat betreft staffelkorting).

@ Tonja; inmiddels ben ik meer mensen met stuiterende Oosterlingen tegegekomen, best wel typisch. Ook veel mensen met dezelfde ervaringen als jij wat betreft gemalen voer; dat het toch wel heel verstandig is om iets te kauwen bij te geven.
  zaterdag 23 februari 2008 @ 12:37:49 #134
176471 oh-oh
pi_56923630
Toevallig hoor ik vandaag dat een kennis van me eindelijk vandaag aan de cb gaat!
8 honden heeft ze, ik ben dr helemaal blij van hoor.
En het is echt mond op mond reclame, het product verkoopt zich zelf want je ziet t echt aan de honden.
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_56930127
Hier krijgen de katten zowieso eendagskuikens en een muisje als ze er zin in hebben (muizen liggen hier standaard in de vriezer voor de slangen). Ohw en lamshart zijn ze ook dol van.

Ik vind het voor onze katten een welkome en gezonde afwisseling, gezien 2 katten op CD voer zitten.
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
  zaterdag 23 februari 2008 @ 19:10:48 #136
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_56930715
ik ga mijn DA eens raadplegen of Baloe op CB oid over kan.
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  zaterdag 23 februari 2008 @ 19:14:18 #137
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_56930795
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 19:10 schreef Qwea het volgende:
ik ga mijn DA eens raadplegen of Baloe op CB oid over kan.
Veel dierenartsen kennen het niet dus het advies kan best negatief uitvallen, gewoon proberen, netjes afbouwen met de brokken en steeds meer KVV gaan geven. Je merkt snel genoeg of het wel of niet goed gaat.
Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
  zaterdag 23 februari 2008 @ 19:46:01 #138
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_56931471
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 19:14 schreef hollander172 het volgende:

[..]

Veel dierenartsen kennen het niet dus het advies kan best negatief uitvallen, gewoon proberen, netjes afbouwen met de brokken en steeds meer KVV gaan geven. Je merkt snel genoeg of het wel of niet goed gaat.
Ik neem aan dat ze het wel kent. En zo niet hoor ik dat ook wel. Ik ga niks zomaar proberen aangezien Baloe voor erg veel dingen alergisch is e.d
  zaterdag 23 februari 2008 @ 22:14:45 #139
176471 oh-oh
pi_56936087
Juist de honden met allergieën en vachtproblemen doen het vaak super op CB, omdat er gewoon niks anders in zit dan puur vlees. Ik ken er echt best veel met zulke klachten die er helemaal van af zijn.
( Groucho Marx )
  maandag 25 februari 2008 @ 14:23:39 #140
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_56964128
Mja maar toch even overleggen. Moet zaterdag heen dus zal het zaterdag opperen. Baloe heeft het ook aan zn schildklier, artrose, prostaat, ja wat heeft ie eigenlijk niet.

En ook met artrose vraag ik me af of vers mag. Of hij er niet te dik oid van wordt?
  zondag 9 maart 2008 @ 21:41:03 #141
66519 Hilje23
JUST NOT A SHIT GIVER I GUESS
pi_57271263
quote:
Op maandag 25 februari 2008 14:23 schreef Qwea het volgende:
Mja maar toch even overleggen. Moet zaterdag heen dus zal het zaterdag opperen. Baloe heeft het ook aan zn schildklier, artrose, prostaat, ja wat heeft ie eigenlijk niet.

En ook met artrose vraag ik me af of vers mag. Of hij er niet te dik oid van wordt?
en? wat zei je dierenarts?

Dierenartsen zijn GEEN voedingsdeskundigen.
in hun hele opleiding krijgen ze omgerekend een paar uur voedingsleer.
Voor voedingsvragen en dergelijke moet je mijn inziens dus helemaal niet bij een dierenarst zijn, alleen zal de gemiddelde dierenarts dit nooit toegeven natuurlijk.
Ze praten maar naar wat ze verteld wordt door hun fabrikanten van super-sonische brokken die bol staan van de sponsering.

Ik durf met zekerheid te zeggen dat ik meer weet van voeding dan veel dierenartsen,

Een dierenarst die niet bekend is met kant-en-klaar-vers-vlees zoals bijvoorbeeld Energique en Carnibest en daarnaast dus ook helemaal geen kaas gegeten heeft van rauw voeren, zelf samenstellen en dergelijke zal bijna altijd met een negatief verhaal aankomen want onbekend maakt onbemind.

Het is iets dat nu nog in de kinderschoenen staat maar nog even en dan is het de kinderschoenen uitgegroeid kan ik je vertellen.
GELUKKIG zijn er steeds meer dierenartsen die er wel wat van weten en er dus ook niet negatief tegenover staan.
Ik denk dat we over pak en beet tien jaar veel meer rauw voeren dan nu en dat wanneer er dan nog een dierenarts isdie daar niets van weet, we zo'n dierenarts een ouderwetse hork noemen omdat hij of zij niet met de tijd is meegegaan.
Ik heb dus goede hoop ....
- "If you don't live for something - you'll die for nothing" -
- "There is no greater mistake then he who did nothing because he could only do a little" -
- Me...Just like you ... Only better -
  zondag 9 maart 2008 @ 21:54:01 #142
66519 Hilje23
pi_57271634
oh, even voor de volledigheid hahahahha
Ik zit net deel 1 door te lezen en ik zie dat mijn bericht zwaar verouderd is.
Ten tijde van deel 1 voerde ik Rimpel nog Energique...

Ik ben na ruim anderhalf jaar overgestapt op Carnibest, eerst light, toen de aktief en natuur.
Sinds januari 2007 ben ik daar parttime NRV (Natuurlijke rauwe voeding) bij gaan geven in de vorm van kipkarkas, kippennekken, penslappen en kalkoennekken.
Ik heb dat steeds meer uitgebreid en sinds vorig jaar zomer voer ik volledig rauw wat ik zelf samenstel.
Sinds vorig jaar zomer hebben we er ook een hondje bij...SUPERMUIS hahahahha
Supermuis zat in de huis-opvang bij mensen en na twee maanden in de opvang kwam ze hier...
In de opvang was ze al overgezet op rauw en dat heb ik hier dus zo over kunnen nemen zeg maar.

Mijn beide stinkie's doen het er super op en voor mij nooit anders mee.
Ik heb een aanloop van bijna twee jaar gehad naar het volledig zelf samenstellen omdat ik lange tijd onzeker ben geweest of ik wel het gevoel zou hebben het goed genoeg te doen.
Door me continue in te blijven lezen heb ik de stap gezet en ligt mijn vriezer dus vol met een dikke 50 kilo aan spul en zou ik in de toekomst misschien echt wel een keer een pak Duck kopen als het even makkelijk uitkomt hoor, maar het zelf samenstellen bevalt me uitstekend.
Ik ben niet onzeker en ik kan goed aan mijn spullen komen, de tijd die erin zit valt me ook reuze mee...niet veel meer tijd dan dat ik stak in de Carnibest.

Voor de geinteresseerden zal ik de week-menuutjes van Rimpel en Muis hier even neerzetten.
Dit is het menu voor de komende vijf weken.
Daarna doe ik weer een bestelling en pas ik hem weer enigszins weer wat aan.
- "There is no greater mistake then he who did nothing because he could only do a little" -
  zondag 9 maart 2008 @ 21:59:56 #143
66519 Hilje23
pi_57271776
Maandag Runder kopvlees
Dinsdag Herten spiervlees + kipkarkas (verdeling 85 % - 15%)
Woensdag Vleesmix grof gemalen (rund, kipkarkas, pens, spier en kopvlees)+ ei + biogarde
Donderdag Orgaan + kipkarkas
Vrijdag Paard + gemalen kipkarkas (verdeling 90 - 10)
Zaterdag Pens (rund)
Zondag Eendkarkas

===============================

Maandag Runder kopvlees
Dinsdag Geitenvlees + gemalen kipkarkas (verdeling 90-10)
Woensdag Vleesmix + ei + biogarde
Donderdag Orgaan + kipkarkas (compl orgaan met extra kipkk)
Vrijdag Houtduif filet
Zaterdag Pens (lamspens)
Zondag Zalm/kop + koolvis + Kipkarkas (verdeling 85 -15)

=================================

Maandag Runder kopvlees
Dinsdag Kalkoennekken (goed bevleesd)
Woensdag Vleesmix + ei + biogarde
Donderdag Orgaan + kipkarkas (compl. orgaan met extra kipkk)
Vrijdag Paard + gemalen kipkarkas (verhouding 90-10)
Zaterdag Pens (rund)
Zondag Eendenbouten

==================================

maandag Runder kopvlees
Dinsdag vleesmix + ei + biogarde
Woensdag Orgaan + kipkarkas
Donderdag damhertribben/schaapbot
Vrijdag Geitenvlees
Zaterdag Pens (rund)
Zondag Eendennekken

=======================================

In mijn orgaan wissel ik behoorlijk af.
Ze krijgen qua hart; eendenhartjes-kippenhartjes-lamshart
rundernier is het enige nier-soort wat ik heb en van de lever heb ik
konijnen-levertjes en runderlever

Verhoudingsgewijs komt dit menu neer op 70 procent vlees/spiervlees 15-20 procent bot en 10-15 procent orgaan. Dit menu "voldoet" aan het prooidier-model.

In de toekomst ga ik vastendagen invoeren, in ieder geval voor Muis.
Dat houdt in dat ze op 1 dag dubbel krijgt dus bijvoorbeeld op zaterdag Pens EN eendenbouten krijgt en dat ze de dag erop niets krijgt en dan pas maandag weer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')